Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Woda w bagażniku, skąd leci?


aprzemek
14-10-2009, 00:06
Hej Panowie i Panie!

Niestety mam z moim dwumiesięcznym Focusem kolejny problem.
Popadało ostatnio i okazało się, że lewą stronę bagażnika mam mokrą. Sama wykładzina w okolicach gumki przytrzymującej, jak wsadziłem pod ten materiał rękę, to blacha też była mokra (krople).

Ktoś już miał taki problem?

CIABAH
14-10-2009, 05:49
mi tez woda leci , rozkrecilem lampe i wszytsko w porzadku uszczelka cala widac ze jeszcze nie jakos spekana wiec nie wiem skad moze leciec ale leci bylem w fordzie i powiedzieli mi ze nie wiedza czemu ;|

m_mati
14-10-2009, 08:41
Panowie, czy macie na szybie klapy bagażnika, tkz. uszczelki, których zadaniem jest niedopuszczanie do wlewania się wody z klapy przy jej podniesieniu. Może ot poprostu, podnosząc klapę, nie przyuważyłeś, że woda Ci się leje do środka. Z drugiej strony, skoro Twoja foka ma 2 miechy, powinieneś mieć te uszczelki zamontowane, bo jak ja kupowałem w lipcu zeszłego roku, jeszcze ich nie było. Nie bardzo jest opcja wlewania się wody z innych stron

Hetfield
14-10-2009, 09:08
Przyczyną może być pęknięty wężyk spryskiwacza tylnej szyby.To jest taki plastik, który po jakimś czasie pęka w wyniku np.mrozu, otwierania klapy.Sprawdź czy nie masz mokrej też podsufitki.Naprawa pękniętego wężyka była bodaj opisywana na forum://///.

grzemo
14-10-2009, 19:02
Czy ktoś z forumowiczów widział już w sklepie uszczelki o których napisał m_mati ? Faktycznie w HB woda leje się do środka przy otwieraniu klapy bagażnika.

skylla1
14-10-2009, 19:29
1/ Przy powolnym otwieraniu woda się nie wleje tylko poleci po obrzezu poza uszczelką.
2/ W jego aucie są juz te gumy wzdłuz szyby - do kupienia w aso za 100zł
3/ Auto ma chyba na gwaramcji więc niech się aso martwi.

aprzemek
15-10-2009, 19:25
ASO będzie się martwić - niestety dopiero we wtorek.
Wężyk to nie jest, leci mi czysta woda w kropelkach. Z klapy też się nie leje - pod tapicerką mi to wypływa.
Na razie mam szmaty wetknięte pod wykładzinę, które działają jak tampon. No i sobie je wymieniam co 12 godzin...

rebarace22
18-10-2009, 17:03
Podlacze sie pod temat:
Ostatnio podczas wyciagania kola zapasowego zobaczylem ze na dnie tego wglebienia pod kolo zapasowe zbiera sie woda czego rezultatem jest juz powolna korozja.
Zauwazylem ze plastikowa zaslepka na dnie tego zaglebienia nie trzyma i jest przeswit na droge.
Nie sadze zeby woda z pod kol mogla sie dostawac tym otworem bo slady korozji i wode znalazlem tuz pod plastikowa oslona kola zapasowego ( miejsce gdzie mozna zahaczyc podporke od plastikowej oslony kola zapasowego ).
Wobec tego prosilbym o rady:

1. Jak usunac skutki korozji i jak zabezpieczyc to na przyszlosc?
2. Jak niedopuscic do tego zeby woda sie pojawiala w opisanych miejscach ?

Dodam ze dywanik bagaznika nie jest mokry.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

gregk78
20-02-2010, 19:28
Witam też mam ten problem zauważyłem że mam mokrą podsufitkę po prawej stronie w bagażniku kombi nad wylotami powietrza i nie wiem skąd się to bierze. Foke mam 1 miesiąc. Proszę o pomoc.

Jędrek1964
21-02-2010, 15:11
gregk78
Jak już pisał kgb529 pewnie będzie to uszkodzony wężyk spryskiwacza w przejściu z podsufitki w klapę.
Musisz dostać się do niego i sprawdzić.

polaris
21-02-2010, 20:25
Objawem pękniętego wężyka jest słaby strumień płynu lecący na szybę. Jakby nie było ciśnienia.

ADIAS
21-02-2010, 20:41
koledzy tak dla rozśmieszenia moze trza parasolke używać foczka to fajna dziewczynka potrzebujhe nadskakiwania!!!!!

Jędrek1964
22-02-2010, 16:58
Objawem pękniętego wężyka jest słaby strumień płynu lecący na szybę. Jakby nie było ciśnienia.
Taki strumień będzie z lekko, ale to naprawdę lekko uszkodzonego wężyka, jeśli pęknie to wszystko co płynne będzie wypływać tylko tam gdzie będzie lżej, a w spryskiwaczu jest dysza więc będzie stawiała opór i płyn ucieknie przez uszkodzenie.

Hetfield
22-02-2010, 17:46
Dodam, że ja przy naprawie tego wężyka założyłem zaworek zwrotny(jednokierunkowy), który nie pozwoli na przepływ płynu.Zresztą polecam wężyk gumowy grubościenny na pewno wytrzyma do końca auta - odporny na zginanie.

gregk78
27-02-2010, 17:51
Witam koledzy. Okazało się że woda przecieka nie z wężyka (idealny) tylko na łączeniu dachu z resztą karoserii pod czarną listwą (mikro pęknięcie oryginalnego uszczelnienia),tak jak pisał c3po, uszczelniłem czarnym silikonem, przy okazji zrobiłem to samo na łączeniu blach przy zawiasie klapy. Pomogło jak na razie sucho.

pawello99
20-11-2011, 09:28
Kupiłem niedawno MKII i też mam problem z tą wodą w bagażniku.
Koledzy żeby uszczelnić łącznie trzeba zdejmować czarną listwę z dachu?
Jak tak to proszę o poradę jak to zrobić?

gonzolodz
12-11-2012, 07:32
Witam
Temat dość stary, ale i mnie dopadło i mam problem, leci woda do bagażnika. Lokalizacja skapywania pierwszych kropli to dach w tylnej części samochodu na wysokości zawiasów tylnej klapy mniej więcej w miejscu gdzie jest przetłoczenie na mocowanie uszczelki tylnej klapy. Wydaje mi się, że woda dostaje się przez nieszczelności pod czarną listwą osłaniającą miejsce na rylingi. W związku z tym pytanie czy ma ktoś pojęcie jak zdjąć te listwy? Wersja samochodu to focus kombi 2008 po fl

Walut
12-11-2012, 09:04
witam , nie wiem jak przy wersji liftingowanej ale w moim aucie też nie mogłem dojśćdo ładu z wodą w bagażniku, wlewało się po lewej stronie , specjalnie uważałem na to czy aby przy otwieraniu coś nie wlatuje ale nie. jako że miałem lekko zdefasonowany tył to zacząłem szukać pod lampą tylną - uszczelniłem i dalej się lało. Okazało sięże pod czarnymi listwami na dachu są otwory do montażu bagażnika dachowego , otwory gwintowane pod śrubę chyba M6 . Gdy nikt nigdy nie montował bagażnika to są zatkane jakąś masą uszczelniającą ale po jakimś czasie traci to szczelność . U mnie właśnie tamtędy się lało do przodu - woda na tapicerce przedniego slupka i do tyłu - po plastikach w rejon pod tylną lampą do bagażnika. wkręciłem plastikowe śrubki m6 na silikonie i okazało się że to właśnie ten problem. Pozdrawiam

gonzolodz
12-11-2012, 09:54
Wszystko ok tylko powiedz mi w jaki sposób zdemontowałeś czarne listwy na dachu?

kamilp2
27-02-2013, 20:10
Witam Kolegów,

czy ktoś zechciałby jednak napisać, jak zdjąć tą czarną listwę z łączenia dachu z karoserią? Ona jest wklejona? wsunięta? nie chcę nic urwać/zniszczyć, a na razie to wygląda tak, jakby była wklejona.

pezet3
28-02-2013, 16:02
Panowie listwa dachowa jest klejona na TAŚMIE DWUSTRONNEJ. U mnie jak uszcelniałem laczenie dachu z błotnikiem tylnym odkleiłem 15 cm listwy a potem przykleiłem z powrotem na takiej taśmie.

kamilp2
03-03-2013, 08:09
Witam, dzięki za podpowiedź.
rzeczywiście, listwa podważona odchodzi bez problemu.
zaklejone silikonem łazienkowym, o neutralnym utwardzaniu (nie kwaśny) (na próbę, żeby zobaczyć, czy to to). na razie git, działa.

Piotr555
10-03-2013, 20:44
Panowie, czy w wersji z relingami czarna listwa jest również klejona na taśmę i da się ją wyjąć bez problemu? Potrzebuję się pod nią dostać i uszczelnić tylną część okolice mocowania relingu -znaczne przecieki wody.

speed04
12-03-2013, 05:35
panowie mialem ten sam problem. i znalazlem przyczyne. prosciej bedzie na gg 8713361. nie byla to uszczelka bagaznika nie byl to tez wezyk spryskiwaczy ani lampa tylko brak uszczelnienia na kołku z szyny( nie mam relingow) na dachu. pewnego dnia mialem pływajace kolo zapasowe;/takze najlepiej sie tym zajac jak najszybciej pozdrawiam

drawer
19-04-2013, 10:52
witam też mam ten problem zauważyłem że mam mokrą podsufitkę po prawej stronie w bagażniku kombi nad wylotami powietrza i nie wiem skąd się to bierze. Foke mam 1 miesiąc. Proszę o pomoc.

mialem to samo identycznie pod listwa na dachu jest laczenie i miejsce na mocowanie relingu podlozylem sylikon i jak na razie jest sucho

Krystoss
06-05-2013, 07:38
Witam Serdecznie

od jakiegoś czasu borykam sie z problemem wody w bagażniku. wcześniej myślałem ze to moze gdzies paruje i skrapla sie woda w bagażniku ale ostatnio tej wody przybywało , czy to po myjni czy to deszczu

cała wykładzina bagażnika była mokra + do tego w lewym i prawym rogu podsufitka tez stawała wodą.

rozebrałem tył z plastików i zaczełem lac delikatnie wode by sprawdzić skąd ew przeciek . niestety bez skutecznie. ani spod listew masujących pod relingi anie ani nigdzie bokami nie cieknie

jedynie co zauważylismi ze pod uszczelka bagażnika ( FORD FOCUS KOMBI MKIIFL) gdzie jest blacha wyglada tak jak by w niektórych miejscach były szczelina ( czasami nawet spore) i to moze jakos po uszczelke dostaje sie woda i tymi szczelinami splywa na boki

czy ktoś miał podobny problem i ew zna jakieś rozwiązanie

Forfiter2012
06-05-2013, 12:55
Kolego w opisie masz Focusa 3 a rozumiem, że chodzi przecieki 2FL? Jeśli to nie błąd to już były opisywane przecieki wody w FF2 zarówno w kombi jak i w HB może te tematy coś pomogą:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=80746&highlight=przecieki
albo ten:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=149019&highlight=przecieki
lub:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=125962&highlight=przecieki

Pawecki1984
12-05-2013, 17:21
U mnie jest ten sam problem. Otwieram bagażnik i mokra podsufitka nad prawy tylnym słupkiem. Rozkręciłem wszystko i znalazłem miejsce przecieku. Puścił spaw łączący dach z prawą stroną auta. Chwilowo zasilikonowałem. Czy ktoś może powiedzieć co dalej??? Trzeba spawać i malować???

Drugi problem to lampy tylne. Także cieknie woda przez uszczelkę (gąbkę), która przylega do karoserii. Także potraktowałem dodatkowo silikonem ale cieknie nadal (choć mniej). Czy ktoś może podrzucić także rozwiązanie tego problemu???

Czekam na jakieś propozycje, bo ja już nie mam żadnych pomysłów.

Witam Serdecznie

od jakiegoś czasu borykam sie z problemem wody w bagażniku. wcześniej myślałem ze to moze gdzies paruje i skrapla sie woda w bagażniku ale ostatnio tej wody przybywało , czy to po myjni czy to deszczu

cała wykładzina bagażnika była mokra + do tego w lewym i prawym rogu podsufitka tez stawała wodą.

rozebrałem tył z plastików i zaczełem lac delikatnie wode by sprawdzić skąd ew przeciek . niestety bez skutecznie. ani spod listew masujących pod relingi anie ani nigdzie bokami nie cieknie

jedynie co zauważylismi ze pod uszczelka bagażnika ( FORD FOCUS KOMBI MKIIFL) gdzie jest blacha wyglada tak jak by w niektórych miejscach były szczelina ( czasami nawet spore) i to moze jakos po uszczelke dostaje sie woda i tymi szczelinami splywa na boki

czy ktoś miał podobny problem i ew zna jakieś rozwiązanie

daniel_t
12-05-2013, 21:30
Woda cienkie przez łączenie blach naokoło zawiasów

Pawecki1984
12-05-2013, 21:50
Przy zawiasach nie cieknie. Poniżej zdjęcie elementu, na który chwilowo dałem silikon. Po polaniu go wodą cieknie na podsufitkę (poniżej zdjęcie). Jak pozbyć się tego problemu i oczywiście te tylne lampy...Woda cienkie przez łączenie blach naokoło zawiasów

Pawecki1984
30-05-2013, 18:07
I wszystko jasne. Woda leciała na łączeniu relingu z dachem. Uszczelka sparciała. Uszczelnione i wszystko jest w tej chwili ok.Przy zawiasach nie cieknie. Poniżej zdjęcie elementu, na który chwilowo dałem silikon. Po polaniu go wodą cieknie na podsufitkę (poniżej zdjęcie). Jak pozbyć się tego problemu i oczywiście te tylne lampy...

kolacja
10-06-2013, 18:40
W czasie dzisiejszego deszczu zobaczyłem dziś rano jak woda kropla po kropli leje mi się do bagażnika. Wypływała ze środka kratki i kapała na podłogę.
http://images49.fotosik.pl/1925/ee3ec12c593764afm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee3ec12c593764af.html) http://images36.fotosik.pl/505/bda9f6da6bd2c042m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bda9f6da6bd2c042.html)

Niestety nie miałem czasy od razu się tym zająć. Którędy może się lać woda? Rozumiem, że trzeba rozebrać plastiki, lać wodę i patrzeć? Może lecieć relingami?
http://images40.fotosik.pl/2073/0bf163e327e6f0abm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0bf163e327e6f0ab.html) http://images40.fotosik.pl/2073/e5bceb92fa6cd229m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e5bceb92fa6cd229.html)

Efekt jest taki, spodziewam się, że podczas ostatnich ulew zaczęło cieknąć. Pleśnią obeszła cała podłoga od spodu, ale wody nie było pod kołem zapasowym. Co można z tym zrobić?
http://images36.fotosik.pl/505/0d18a06a6290c950m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0d18a06a6290c950.html)

kamilp2
17-06-2013, 22:43
Co można z tym zrobić?
przeczytaj temat od początku do końca. dla mnie jest wyczerpujący i rozwiązał mój problem. kilkanaście dni temu, jak była mega ulewa z gradem przez cały dzień (akurat byłem w Kielcach) znowu parę kropel się pojawiło. ale poza tym od jakichś 2 miesięcy nie ma śladu wody, a sprawdzam kontrolnie pod wszelkimi wygłuszeniami i tapicerkami w bagażniku. wyczyść, odtłuść miejsca łączenia blach wokoło bagażnika, miejsca mocowania relingów, ewentualne kołki, a nastepnie silikon (NIE kwasowy) lub uszczelniacz do blach obciążanych dynamicznie - lepsze rozwiązanie. wypełniasz i uszczelniasz, składasz pudło i cieszysz się autem.

suVee
24-06-2013, 11:38
Do Kolacja,

Jak sobie poradziłeś w końcu z usunięciem pleśni i uszczelnieniem??
Jak zdjąć relingi?

radek70
11-01-2015, 19:10
Odgrzewam kotleta, może Komuś się przyda. W zeszłym roku po zakupie był spokój. Tej jesieni zaczęło się lać z tylnego prawego słupka pod roletą, dokładnie na wysokości dodatkowego gniazda 12V. Podłożoną szmatę po ulewie trzeba było wykręcać, tyle było wody. Na początek sprawdziłem lampę, była szczelna. Następnie odchyliłem czarną listwę dachową przy samej klapie bagażnika i znalazłem pęknięcia w masie uszczelniającej foto 1. Zakleiłem silikonem neutralnym foto 2 i nie leci. Foto 3 pokazuje pomiędzy strzałkami miejsce przecieku. Może było, ale dawno.

ogonek1989
13-01-2015, 12:17
Podłączam się pod temat... Trapi mnie ten sam problem...prawa strona bagażnika. Mam Hatchbacka i widzę ze ktoś już coś tam kombinował a mianowicie jak wyciągnę zaślepki z plastikowej listwy na dachu dostrzegam że tam gdzie jest ten gwint na przykręcenie czegoś ktoś mazał czymś Ala smarem miedzianym...kolego Radek70 czy mógłbyś dodać foto z zewnątrz samochodu z oznaczeniem gdzie mniej więcej było to pęknięcie ? Bo obawiam się że mnie to samo boli

Bump: Aha i jeszcze jedno czy tam gdzie jest ten gwint o którym wspomniałem czy tam jest dziura ze mógłby się woda dostawać do środka ?

gervee
13-01-2015, 12:36
Może to coś pomoże -> https://www.youtube.com/watch?v=ClKcPsfYSvA

Szymon:-)
13-01-2015, 12:53
Witajcie,
chciałem się podłączyć do tematu bo mam ten sam problem w moim Focusie mk1.
Po każdym deszczu woda zbiera się w lewym profilu progu bagażnika. a następnie ścieka do wnęki na koło zapasowe.
Próbowałem już naprawdę wielu rzeczy.

Uszczelnianie lampy, uszczelnienie fabrycznych zgrzewów w okolicach lampy, dodatkowe uszczelki i nic. Dalej cieknie.
Wiem na pewno, ze woda leci właśnie gdzieś z góry i ścieka po profilu na dół a następnie do wnęki na koło.

Czytając ten temat doszedłem do wniosku, że może to być wina pękniętej masy pod tą czarną listwą dachową, dlatego chciałem się zapytać czy w Focusie mk1 jest ona również przyklejona na taśmę dwustronną? Macie może jakieś inne propozycję skąd może lecieć? (Wężyk spryskiwacza jest szczelny, oczywiście po naprawie).

langolier
14-01-2015, 10:57
Witajcie,
chciałem się podłączyć do tematu bo mam ten sam problem w moim Focusie mk1.

Mimo wszystko to inny zakres rocznika, może załóż nowy temat ?

jbal
26-01-2015, 14:18
Witam,

Na początku dodam że przestudiowałem wszystkie tematy.
Moje auto to FF MK2 FL kombi, wczoraj zauwazylem na rolecie troszke wody, bylo widac ze kapie z kratki wylotów powietrza na słupku od strony kierowcy.
Rozebrałem plastiki i w schowku na gasnice sucho, krople sa tylko na kratce i plastiku ponizej. Sprawdziłem też pod listwa dachową ostatnie kilkanaście cm i na moje oko wygląda ok. Podsufitla sucha. Ktoś ma jakiś pomysł skąd się ta woda bierze?

Czy jest możliwość aby przeszła od lampy?

Z góry dziękuję za pomoc

mojmistrz
26-01-2015, 14:36
A nie puszcza Ci gdzieś wąż od spryskiwacza ?

jbal
26-01-2015, 14:54
Raczej nie podejrzewam wężyka, podsufitka sucha, spryskiwacz działa i krople maja kolor bezbarwny a plyn jest niebieski.

To jeszcze jedno pytanie tak na wszelki wypadek, którędy idą przewody z płynem do tylnego spryskiwacza?

radek70
26-01-2015, 15:51
Może cieknie pod listwą dachową, ale dalej? Czytałeś tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=80746 . Ja zacząłem od sprawdzenia lampy, ale była szczelna. Podsufitką miałem suchą. Ciekło przez spękaną masę uszczelniającą na połączeniu dachu z bokiem, pod listwą.

jbal
26-01-2015, 18:20
Może cieknie pod listwą dachową, ale dalej? Czytałeś tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=80746 . Ja zacząłem od sprawdzenia lampy, ale była szczelna. Podsufitką miałem suchą. Ciekło przez spękaną masę uszczelniającą na połączeniu dachu z bokiem, pod listwą.

Radek powiedz mi duże było to pekniecie w masie uszczelniającej? Zdjalem część podsufitki i wyglada jakby wyciek był pod lewym zawiasem bagażnika. Czy to możliwe żeby lało przez pękniecie o szerokości mniej niż milimetr?

radek70
26-01-2015, 18:25
Widziałeś moje zdjęcia w podanym linku post 29? To są mikropęknięcia, przez które sączy się woda.

jbal
26-01-2015, 19:12
Radku widziałem wcześniej jak szukałem wiadomości ale na tym powiększeniu nie widać jaką szerokość miało to pęknięcie.
Zrobiłem zdjęcie poglądowe gdyż już było ciemno jak oglądałem jeszcze raz. Wiec tam w tym rowku w którym jest zawias jest mikro pękniecie, mokra jest podsufitka od strony dachu i ścieka na kratkę wentylacyjna:

http://pictap.pl/di-EGV94K7I.jpg

Czy to możliwe żeby przez tak małą szczelinę lało? Czym to raz skutecznie zalać aby problem się już nie pojawił?
Auto kupiłem jakieś 2 tygodnie temu a już takie przygody, troszkę jestem zawiedziony jakością forda.

radek70
26-01-2015, 19:23
Jarek spokojnie, dzisiaj nie ma aut idealnych :) Ja z Focusa jestem bardzo zadowolony. W razie problemów masz FCP :) Zdjęcia robiłem na makro dla lepszej widoczności. Szukaj mikroszczelin. Mam wrażenie, że woda przez te szczeliny jest wręcz zasysana kapilarnie. Naprawdę byłem zdziwiony ile wody może się wlać przez takie mikropęknięcia. Trzeba to uszczelnić silikonem neutralnym.

jbal
26-01-2015, 19:56
Wiem że nie ma idealnych, zdziwiony jestem że przez tak małą szczelinkę może aż tak lać.
A czym przykleic listwe bo po ogledzinach odstaje.

Radek u ciebie po tej operacji cisza i spokój?

radek70
26-01-2015, 20:36
Listwa jest na taśmę dwustronną, ale żeby to dobrze zrobić, musiałbyś zrywać całą. Listwa po jakiś czasie wraca do swojego kształtu. U mnie po uszczelnieniu jest spokój. Wcześniej, wiedząc o wycieku, wciskałem szmatę pod tapicerkę. Po deszczu wykręcałem i wody było tyle, jakbym dopiero wyciągnął z wiadra. Jak jesteśmy przy tylnej klapie, to sprawdź tylną blendę na tablicą rejestracyjną. To kolejna bolączka focusa. Jest słabo zamocowana/uszczelniona. Przy podnoszeniu klapy delikatnie się rusza i piasek w szczelinach przebija lakier. Ja u siebie mam już wklejoną na silikon.

jbal
26-01-2015, 20:41
Pewnie całe listwy zerwę na wiosnę a teraz zrobię to co widać bo pogoda nie jest ku temu sprzyjająca. Mam nadzieję ze więcej nie będę miał takich przygód.
Dzieki za pomoc Radek :)

Co powiecie na uszczelnienie takim czymś: http://allegro.pl/masa-klejaco-uszczelniajaca-troton-310ml-na-spawy-i4973935324.html

jbal
27-01-2015, 08:32
Chyba nie do końca jest tak jak pisałem. Dzisiaj sprawdziłem to za dnia i wyglada jakby pod uszczelka jest trochę wody ale skad to nie mogę dojść. Teraz juz nie mam pojęcia skąd to idzie. Uszczelka wyglada na całą. Łączenia blach tez.

merchel
27-01-2015, 14:19
Ja w swoim Cmax-ie tez długo walczyłem zanim zlikwidowałem przecieki. Oprócz standardowego wycieku na złączu przy parowniku klimy , nieszczelności przy mocowaniu lamp tylnych , klapy bagażnika to woda dostawała się dalej do środka właśnie przez mikropęknięcia masy uszczelniającej dach. Te mikropęknięcia były naprawdę niewielkie , ciężko je zauważyć a jednak lało się sporo, najwięcej do bagażnika. Zerwałem listwy na dachu, wyczyściłem dokładnie rynienki i listwy , całą rynienkę posmarowałem cienką warstwą bezbarwnego silikonu szklarskiego , po czym po wyschnięciu następnego dnia wkleiłem listwy również na silikon szklarski. Od tamtej pory w aucie suchutko nawet w największą ulewę.

slyboots
27-01-2015, 16:13
jbal - masy uszczelniające poliuretanowe są jak najbardziej dobre, używałem też silikon szklarski do luster który nie szkodzi blachom - zalety jego są takie że jest w miarę miękki i w razie czego można łatwiej go zerwać. Na przykład nim uszczelniłem gumową rurkę od klimy która łączy się z blachą w podłodze gdyż gdybym użył poliuretanu to miałbym problem aby w przyszłości tam zajrzeć.

Masa poliuretanowa - po stwardnieniu bardzo trudno jest ją usunąć więc najlepiej stosować z głową i to w te miejsca gdzie będziemy na 100% pewni że nie będzie potrzeby tego nigdy ruszać

Co do przecieków - na jesien miałem przygodę z cieknącą szybą czołową - ASO tak wkleiło. Masakra tak mi zalewało w miejscu nóg pasażera. Takie przygody nigdy nie są przyjemne. Dosłownie poł samochodu miałem rozebrane aby dojść gdzie to leci przez miesiąc tak jezdziłem z wyjętym fotelem aby wszystko powysychało przed złożeniem. Faktycznie pozniej okazuje się że była pierdoła ale ile pracy trzeba włożyć aby takie "mikropęknięcie" znaleźć. W dodatku zimne dni nie sprzyjają takim pracom.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

jbal
28-01-2015, 00:19
Zauważyłem właśnie mikropęknięcie pod listwa i być może to jest przyczyną. Teraz jest sucho wiec problem nie występuje a i tak jeżdżę bez plastików, bo nie ma sensu ich demontować i montować co chwilę zresztą tak będzie najłatwiej zaobserwować problem.
Z tego co czytam to z reguły jest to mikropęknięcie ale żeby dojść gdzie i skąd leje się woda schodzi dużo czasu. Aż dziw bierze że przez coś takiego tak może się lać.

Jedno pytanie usunąć starą mastykę w miejscu pęknięcia czy zakleić jak jest?
Powiedzcie mi jak odpiąć podsufitkę przy bagażniku w kombi - jej końcową cześć. Widze tam dwie spinki a nie chce połamać jak się do tego zabrać.

merchel, slyboots dzięki za porady


Edycja:

Dzisiaj zlokalizowałem przeciek, z tej części powyżej tej plamy:

http://pictap.pl/di-FXJPLEHF.jpg


Czy to możliwe żeby przeciekało z tego miejsca (pod listwa relingową)?. Nie jest to w lini prostej w dół raczej po ukosie, to najkrótsza droga:

http://pictap.pl/di-QONFW2VK.jpg

jbal
28-01-2015, 11:07
Z ciekawości napisalem do ASO ile taka przyjemność by kosztowała. Normalnie padłem:

"Demontaż/montaż listew dachowych obie strony to skzost ok 160 zł brutto, dodatkowy koszt za wymianę mastyki raz lakierowanie to ok 455 zł brutto za jedną stronę."

g:galy

tejer
13-04-2015, 20:30
Niestety i mnie dopadła przypadłość wody w bagażniku:

Ford Focus, MK2
rok 2006, Kombi
1,8 Diesel

Woda skapywała z kratki wentylacyjnej oraz wejścia gniazdka 12V.

Po długich szukaniach na forach, własnych doświadczeniach poniżej rozwiązanie problemu, może komuś się przyda.


Mój Focus ma relingi przykręcane od środka, jak na zdjęciu 1 i 2 (klucz 10). Żeby je odkręcić należy zdjąć podsufitkę - odkręcić wystarczy pierwszą śrubę. Nie nie jest konieczne zdjęcie całej podsufitki, ale zalecam zdjąć do przednich klamek - co pokazuje zdjęcie 3. Spowodowane to jest faktem, iż jest ona dość miękka i należy uważać, aby jej nie złamać.

Zdjęcie plastików nie będzie trudne, bez czytania instrukcji dałem sobie rade ostrożnie odciągając plastiki i odkręcając śruby mocujące.

Po odchyleniu relingów ukazała się przyczyna wody w środku samochodu - pęknięcia na długości około 5 - 7 cm z prawej i lewej strony. Kupiłem w sklepie masę uszczelniająco/klejącą marki BOLL - co ważnie nie żaden silikon. Koszt 35 zł za tubę. Jest ona dość plastyczna, przypomina zwykły silikon jednak jest dużo twardsza i nie powinna pękać.
Rozprowadziłem po długości pęknięcia pędzelkiem + około 2 cm zapasu. Od tego czasu deszcze, mycie samochodu, grad nie spowodował wody w środku.

Czas demontażu plastików, relingów i podsufitki około 3 godziny. Za drugim razem czas skróciłby się o połowę, człowiek nabiera doświadczenia.

Masa klejąca schnie dość długo, samochód stał w garażu dobę do stwardnienia 100%.

Czas skręcania wszystkiego 'do kupy' około godziny.


Mam nadzieję, że komuś pomoże, z informacji ASO Ford zaoszczędziłem co najmniej 600 zł :)

Swoją drogą mechanicznie Ford bez zarzutu, przejechał ponad 150 tyś bez zająknięcia - jestem bardzo zadowolony jednak jakość blach woła o pomstę do nieba...

radek70
13-04-2015, 20:52
Po lifcie niczego nie poprawili. U mnie wyglądało identycznie, fotki 4 i 5 (post #29). Miałem prościej, bo nie mam relingów. Wystarczyło odchylić listwy dachowe, bez demontażu podsufitki. Zapaćkałem silikonem neutralnym. W styczniu uszczelniałem prawą stronę, dwa tygodnie temu lewą. Ford dał ciała. Karoseria pracuje w tych miejscach, a uszczelnienie jest mało elastyczne i pęka.

lgruszkos
19-06-2015, 10:46
Sprawdzić należy skryskiwacz tylnej klapy, bo u mnie tam ciękło. A dokładniej na łaczeniu spryskiwacza z tylna klapą. Tam jest uszczelka która juz był dość twarda i nie przylegała idealnie - efekt woda na rolecie bagażnika - kombi

fcp06082015
28-09-2015, 11:56
Mój Focus ma relingi przykręcane od środka, jak na zdjęciu 1 i 2 (klucz 10). Żeby je odkręcić należy zdjąć podsufitkę - odkręcić wystarczy pierwszą śrubę. Nie nie jest konieczne zdjęcie całej podsufitki, ale zalecam zdjąć do przednich klamek - co pokazuje zdjęcie 3. Spowodowane to jest faktem, iż jest ona dość miękka i należy uważać, aby jej nie złamać.


Niestety podczas ostatnich opadów i ja zauważyłem sporą ilość wody w kole zapasowym. No niemiły widok (zdjęcie_1). Dodatkowo mokra cała podłoga w bagażniku oraz tapicerka z lewej i prawej strony, wilgotne oparcie siedzenia pasażera. Rozebrałem lampę z prawej i lewej strony. Do Kolegów mam prośbę. Z racji tego że lampę rozbierałem pierwszy raz zerknijcie proszę na zdjęcie numer 2. Czy tak wygląda oryginalne uszczelnienie, nie brakuje jakiejś uszczelki od strony karoserii (blachy) ? Podejrzewam niestety że cieknie od strony relingów. Rozebrałem boczki plastikowe od środka i czekam na deszcz lub podjadę na myjnię żeby sprawdzić. Czy któryś z kolegów orientuje się na podstawie zdjęcia numer 3 czy ewentualny demontaż tego typu relingów będzie wymagał rozebrania podsufitki jak u Kolegi z zacytowanego postu? Mam tam jakieś śruby w ilości 2 sztuk z przodu i z tyłu relingów.

merchel
28-09-2015, 16:42
W moim C-maxie też zalewało regularnie po deszczu bagażnik i też długo nie mogłem dojść skąd cieknie . Przyczyna była dokładnie taka jak u Ciebie - spękane uszczelnienia rynienki relingowej. Z tą różnicą ,że u mnie te spękania były bardzo małe, prawie niewidoczne. Oderwałem te czarne plastykowe listwy, wyczyściłem, odutłściłem i posmarowałem na całej długości silikonem szklarski i ponad roku mam zupełny spokój. Tobie też zalecam taki zabieg. Na początku myślałem ,że to uszczelnienia lamp, listwy światła stopu ale był błędny trop.

fcp06082015
28-09-2015, 19:02
Oderwałem te czarne plastykowe listwy,

Witam,
Oderwałeś listwy plastykowe, takie czarne, płaskie czy demontowałeś takie relingi coś jak u mnie na zdjęciu nr 3 z postu #37? Najprawdopodobniej demontaż tych relingów jak u mnie wymaga odsłonięcia podsufitki (jak u kolegi z postu #34) ale właśnie chciałem się upewnić.

merchel
29-09-2015, 10:31
Odkleiłem całe kompletne listwy plastykowe (te płaskie) z rynienek. Są one przyklejone na taśmę dwustronną ale ich demontaż nie był specjalnie trudny. Następnie uszczelniłem na całej długości te rynienki silikonem szklarskim. Następnego dnia po wyschnięciu silikonu wkleiłem te listwy używając tego samego silikonu. Jest trochę zabawy , bo trzeba je unieruchomić. Ja poradziłem sobie domowym sposobem wpychając pomiędzy listwę a rynienkę zapałki ;-) Jeśli odszukam fotki , to wkleję .

Szymon:-)
29-09-2015, 12:06
Co prawda mam Focusa mk1 ale też miałem duży problem z wodą.
Przyczyna była taka jak u kolegi merchela, pęknięcie było praktycznie niezauważalne, po ściągnięciu listwy aż zwątpiłem bo myślałem, że to nie to, ale jednak udało się, nareszcie susza. Ciekło tylko z lewej strony więc prawej nie ruszałem, ale jakby co to będę wiedział jak zareagować.
Zdziwiłem się, że w Focusach mk2 nie poprawili absolutnie nic, ciekawe jak w mk3?
Na razie jednak jeszcze chyba za wcześnie żeby o tym mówić.

fcp06082015
08-10-2015, 23:11
Po odchyleniu relingów ukazała się przyczyna wody w środku samochodu - pęknięcia na długości około 5 - 7 cm z prawej i lewej strony. Kupiłem w sklepie masę uszczelniająco/klejącą marki BOLL - co ważnie nie żaden silikon. Koszt 35 zł za tubę. Jest ona dość plastyczna, przypomina zwykły silikon jednak jest dużo twardsza i nie powinna pękać.


Ja użyłem środka marki Wurth "Klej i szczeliwo". Załatane rynienki relingów oraz łączenia pod klapą bagażnika (jak na zdjęciach). Mam nadzieję że problem zniknie definitywnie. Chciałbym jeszcze w tym miejscu podziękować wszystkim udzielającym się na forum. Dzięki wiedzy tu zawartej szybko ustaliłem przyczynę problemu i zaaplikowałem rozwiązanie.

Dziku19
30-11-2015, 13:43
Takie Pytanie czy wystarczy oderwać te czarne listwy co są na foto 3 Żeby uszczelnić

fcp06082015
30-11-2015, 19:52
Takie Pytanie czy wystarczy oderwać te czarne listwy co są na foto 3 Żeby uszczelnić
Zdjęcie numer 3 robione było już po pracach uszczelniających i widać na nim właśnie uszczelnienie tą masą. Relingi zdjęte były wcześniej i nie ma ich na tych zdjęciach. Robiłem w zakładzie i koszt całości (oba relingi i tył pod klapą) wyszedł mnie 300 PLN.

Dziku19
01-12-2015, 05:46
Jest w stanie zrobić to sam w garażu? I po zdjęciu samych listw? Czy muszę odkręcić podsufitke i odkręcić relingi i dopiero klejic?

fcp06082015
01-12-2015, 22:00
Jest w stanie zrobić to sam w garażu? I po zdjęciu samych listw? Czy muszę odkręcić podsufitke i odkręcić relingi i dopiero klejic?Popatrz sobie na post #37. Jeśli masz relingi dachowe takie same jak na zdjęciu numer 3 to kolejność jest taka: zdejmujesz podsufitkę, odkręcasz relingi (nakrętki są pod podsufitką), uszczelniasz. Instrukcję ładnie napisał kolega tejer w poście #34. W garażu da radę zrobić jak ktoś ma wprawę. Ja nie mam garażu więc dla mnie lepiej było oddać blacharzowi. Powodzenia.

bogdaniec
08-12-2015, 08:33
Witam Mędrców :)

Mam problem z moim focusem mk2 rocznik 2005.
Otóż pewnego pięknego ranka zajrzałem do bagażnika i ujrzałem biały nalot :)
Zaglądam do koła, a tam akwarium, cały lewy bok mokry.
Wiadomo, pierwsza myśl, szukanie na forum:

1. Zakupiłem nowe plastikowe śrubki do mocowania lampy, które osadziłem w silikonie, tak samo uszczelniłem przewody od lampy - efekt już tak mocno się nie leje :)
2. Nadal cieknie, podniosłem listwy na dachu i piękne szpary do uszczelnienia, od razu uszczelniłem polecaną czarną mazią :) zawiasy od klapy i wszędzie gdzie było wskazane na forum dziwne miejsca.
3. Myślałem, że się udało, po testach nic nie cieknie, niby wszystko ok.
4. Kolejnego pięknego dnia, po obwitych deszczach, kilka kropelek w bagażniku po lewej stronie, pod zaznaczoną gąbką ze zdjęcia. Poszukiwania skąd cieknie, nie przynoszą efektu gąbka strasznie nasiąknięta.
5. Suszenie gąbki i kolejnego bezdeszczowego dnia, myjka, obwite oblewanie wodą we wszystkie szczeliny, jednak nic nie widać aby ciekło, gąbka sucha.
6. Wieczorem znów pada, z rana przychodzę, nie otwieram bagażnika, sprawdzam gąbkę od środka, od tylnej kanapy i co? Gąbka mokra.

Proszę Mędrców i Wszystko Wiedzących i pomoc, sam nie dam rady, już nie mam pomysłów,skąd to może ciec i jak :)

Poniżej zdjęcie z zaznaczoną na czerwono gąbką.

http://http://www.pixelia.pl/upload/20151207_123302.jpg

Bump: Witam Mędrców :)

Mam problem z moim focusem mk2 rocznik 2005.
Otóż pewnego pięknego ranka zajrzałem do bagażnika i ujrzałem biały nalot :)
Zaglądam do koła, a tam akwarium, cały lewy bok mokry.
Wiadomo, pierwsza myśl, szukanie na forum:

1. Zakupiłem nowe plastikowe śrubki do mocowania lampy, które osadziłem w silikonie, tak samo uszczelniłem przewody od lampy - efekt już tak mocno się nie leje :)
2. Nadal cieknie, podniosłem listwy na dachu i piękne szpary do uszczelnienia, od razu uszczelniłem polecaną czarną mazią :) zawiasy od klapy i wszędzie gdzie było wskazane na forum dziwne miejsca.
3. Myślałem, że się udało, po testach nic nie cieknie, niby wszystko ok.
4. Kolejnego pięknego dnia, po obwitych deszczach, kilka kropelek w bagażniku po lewej stronie, pod zaznaczoną gąbką ze zdjęcia. Poszukiwania skąd cieknie, nie przynoszą efektu gąbka strasznie nasiąknięta.
5. Suszenie gąbki i kolejnego bezdeszczowego dnia, myjka, obwite oblewanie wodą we wszystkie szczeliny, jednak nic nie widać aby ciekło, gąbka sucha.
6. Wieczorem znów pada, z rana przychodzę, nie otwieram bagażnika, sprawdzam gąbkę od środka, od tylnej kanapy i co? Gąbka mokra.

Proszę Mędrców i Wszystko Wiedzących i pomoc, sam nie dam rady, już nie mam pomysłów,skąd to może ciec i jak :)

Poniżej zdjęcie z zaznaczoną na czerwoną gąbką.

http://www.pixelia.pl/upload/20151207_123302.jpg

andrzej1985@spoko.pl
22-02-2016, 19:43
To jest chyba plaga w tych fordach focusach. Też mam ten problem. Ale jeszcze sprawdzę dokładnie te relingi.

kscbog
23-02-2016, 12:29
Witam Mędrców :)

Mam problem z moim focusem mk2 rocznik 2005.
Otóż pewnego pięknego ranka zajrzałem do bagażnika i ujrzałem biały nalot :)
Zaglądam do koła, a tam akwarium, cały lewy bok mokry.
Wiadomo, pierwsza myśl, szukanie na forum:
...ciach...
Proszę Mędrców i Wszystko Wiedzących i pomoc, sam nie dam rady, już nie mam pomysłów,skąd to może ciec i jak :)
Witaj
U mnie to samo, też ta strona :) Dwa lata temu miałem robione uszczelnianie w ASO i wtedy też ciężko było dojść skąd cieknie :( Obecnie problem powrócił i zabiorę się do tego sam, eh... Wracając do tematu gąbki to nad nią jest kilka otworów, z których może wydobywać się woda (najlepiej na deszczową porę włożyć w nie kawałki ręcznika papierowego i sprawdzić, który zmoknie). W moim przypadku odbywa się to w trakcie ruchu pojazdu :) Podczas postoju i polewaniu wiadrem/karcherem nic, dopiero jak ruszę zaczyna kapać i wygląda na to, że woda podchodzi z okolic listwy nad kierowcą. Czemu się tam zbiera i siłą pędu się cofa to nie wiem, niestety nie znam konstrukcji wewnątrz blachy... :(

wywiad1975
13-03-2016, 10:28
W moim mkII to samo ciekło i ciekło. Po rozkręceniu daszka na klapie bagażnika okazało się że uszczelka w której poprowadzony jest kabel do 3 światła stopu jest uszkodzona i woda przez nią wlatuje do środka. Nie widać tego dopiero po ściągnięciu plastyku górnego od środka klapy wyleciało z niego więcej wody.

levski86
04-04-2016, 09:55
Też miałem problem z wodą i właśnie załatałem spękania, które były w miejscu pod relingiem. Jeszcze nie miałem okazji przetestować szczelnego dachu, ale mam nadzieję, że już wszystko ok :)

mi117
25-04-2016, 15:39
Cześć!

U mnie to samo w Focusie - pęknięcia w tylnej części karoserii - pod czarnymi listwami na dachu. Listwy da się radę podważyć płaskim śrubokrętem - trzeba tylko uważać aby nie porysować lakieru.

Pęknięcia zakleić środkiem < Klej i szczeliwo> i docisnąć listwy czymś w miarę ciężkim aby się nie odlepiły(ja tak zrobiłem). Jeśli ktoś robi dokładniej - pozostawić klej na noc do wyschnięcia i przymocować listwy taśmami dwustronnymi.

Pozdrawiam - M

drk001
03-08-2016, 20:48
Może to coś pomoże -> https://www.youtube.com/watch?v=ClKcPsfYSvA

U mnie wylewa się woda spod tej plastikowej osłony https://db.tt/dsEA7TfY
Ktoś z forumowiczów może to uszczelniał i może poradzić jak to dokładnie wykonać. Jakiego użyć silikonu?
Czy wystarczy odkręcić tylko te cztery śruby od owiewki? I co to za element widoczny na filmiku w 2:19? https://db.tt/Se6P8VPg

krzys1968
04-08-2016, 11:48
U mnie wylewa się woda spod tej plastikowej osłony https://db.tt/dsEA7TfY
Ktoś z forumowiczów może to uszczelniał i może poradzić jak to dokładnie wykonać. Jakiego użyć silikonu?
Czy wystarczy odkręcić tylko te cztery śruby od owiewki? I co to za element widoczny na filmiku w 2:19? https://db.tt/Se6P8VPg

Do uszczelnienia moze uzyl jakies pasty uszczelniajacej , bo jak uzyjesz silikonu to mozesz mies potem problem z jej demontazem jezeli zajdzie taka potrzeba . Czesc na zdjeciu to zapinka trzymajaca owiewke z klapa z boku

Janush
04-08-2016, 12:54
Witam, do drk001 - nie ma sensu uszczelniać tej osłony, woda dostaje Ci się przez spryskiwacz tylnej szyby, dokładniej mówiąc przez uszczelkę spryskiwacza, który jest na dachu, miałem to samo. Niby uszczelka idealna, ale po odkręceniu plastików trzeciego stopu i polewaniu wodą na dach w tym miejscu po chwili ładnie się sączyło. Pozdrawiam.

drk001
04-08-2016, 15:15
Dzięki kol. Janush będę tam szukał w pierwszej kolejności. Rozumię, że należy tam się dostać od środka klapy bagażnika?

Janush
04-08-2016, 16:25
Oczywiście, powodzenia.

Bump: Tzn. uszczelka jest na dachu pod spryskiwaczem, ale ja odkręciłem poszycie i posmarowałem w tym miejscu jakimś uszczelniaczem.

WojtasMU
01-03-2017, 19:34
Witam Panowie,

świeży jestem na forum, ale już znalazłem w tym temacie wszystko, co mi potrzeba :)

Co prawda wciąż mam problem z kapiącą wodą na kratką z prawej strony i w schowku prawym pod gniazdem zapalniczki, ale będę niedługo z tym walczył.

Sprawdzałem polewając samochód i wszystko było cacy, uszczelki, światła a wciąż kapało. Jedynym podejrzanym na chwilę obecną jest właśnie ta nieszczęsna listwa na relingi. Przejrzałem wszystkie odpowiedzi i dzięki nim będę miał trochę łatwiej z jej demontażem i próbą naprawy. Mam nadzieję, że walka z listwami pomoże, bo nie uśmiecha mi się kupę kasy zostawiać w warsztacie skoro mam szansę sam to zreperować.

Dzięki raz jeszcze za wszystkie podpowiedzi, z których skorzystam, jak to dobrze, że nie jestem z tym sam i będę mógł skorzystać z Waszych rad :)

radek70
01-03-2017, 19:42
WojtasMU , dasz radę. Forum jest za darmo, można rozwiązać wiele problemów, czasami trzeba się tylko naszukać...

WojtasMU
06-03-2017, 18:59
Panowie, spieszę z informacją, że... udało się poskromić auto! :) Faktycznie winna była karoseria pod listwą relingową, widać było małe pęknięcia. Zarobiłem to wszystko Sikaflex®-11 FC+ i dziś chrzest bojowy w deszczu zdany na 5! :) Może mój przypadek pomoże komuś w decyzji użycia materiału do zarobienia pęknięć.

wojtasek11
07-03-2017, 10:52
Witam, u mnie cieknie z lewej strony (MK2 2007 kombi) ustaliłem że cieknie spod uszczelki bagażnika, zdejmując ją zauważyłem że ktoś już próbował ją ,, uszczelniać ,, na jakąś białą masę, niestety ona już się skawaliła i robią się grudki. Moje pytanie , czym najlepiej posmarować środek uszczelki żeby po wsunięciu jej na swoje miejsce to uszczelnienie było nadal skuteczne?

85maju
30-06-2017, 18:11
Witam .
Przyłącze się do tematu. Jestem posiadaczem Focusa mk2 kombi od ok 6 miesięcy.
Kilka dni temu zauważyłem że podsufitka jest mokra (foto).
Dziś rozebrałem kratkę, cześć podsufitki, polewałem wodą i nic , nie mogłem zlokalizować przecieku.
Przejrzałem wpisy i teraz pytanie, czy ściągać podsufitkę i uszczelniać pod relingami, czy szukać przecieku na łączeniu blach. A jeśli uszczelniać to czym? masą uszczelniającą , silikonem a może klei & uszczelnia.
Dzięki za odpowiedz.

RAFIXX
30-06-2017, 22:44
W kombi leci przez słupek-otwór techniczny lampy , lub przez śruby mocujące . mi Kapie z kratki na rolete xD

Molcos
26-07-2017, 08:56
Panowie, odświeżam temat, 2 tygodnie temu kupiłem Focusa Mk3 2012 HB, od samego początku czułem w środku lekko nieprzyjemny zapach, myślałem, że to "pozostałości" po poprzednim właścicielu, w związku z czym udałem się na ozonowanie, które owszem zniwelowało zapach, ale tylko na chwile, ponieważ wrócił dość szybko.

Zacząłem szukać źródła zapachu i któregoś pięknego dnia zajrzałem pod tylną kanapę, okazało się, że tak jak u większości z Was zbiera się woda pod matą wygłuszającą, ale tylko za fotelem kierowcy, woda zbiera się w rowkach i wgłębieniach w okolicach mocowań pasów i na pierwszy rzut oka spływa spod oparcia, czyli zapewne bagażnik.

Kończąc mój przydługi wywód, pytanie z mojej strony czy znacie magika z Warszawy lub bliskich okolic, który zna temat przeciekania i jest w stanie sprawnie zdiagnozować oraz zaradzić problemowi.

Zdaje sobie sprawę, że było już kilkadziesiąt postów od Was, w których informujecie o źródłach przeciekania i metodach zapobiegania ich, ale ilość rozwiązań i źródeł jest tak duża, ze chyba musiałbym sam rozebrać połowę samochodu.

Ewentualnie czy jest na forum ktoś ze wspominanych okolic Warszawy i samej Warszawy, kto zechce się podjąć problemu za przysłowiową dobrą flaszkę :)

hindus
26-07-2017, 09:01
Ten temat dotyczy MK2, zobacz https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236602 dla MK3 :)

Artixa
19-08-2017, 20:09
Niestety i mnie dopadła przypadłość wody w bagażniku:

Ford Focus, MK2
rok 2006, Kombi
1,8 Diesel

Woda skapywała z kratki wentylacyjnej oraz wejścia gniazdka 12V.

Po długich szukaniach na forach, własnych doświadczeniach poniżej rozwiązanie problemu, może komuś się przyda.


Mój Focus ma relingi przykręcane od środka, jak na zdjęciu 1 i 2 (klucz 10). Żeby je odkręcić należy zdjąć podsufitkę - odkręcić wystarczy pierwszą śrubę. Nie nie jest konieczne zdjęcie całej podsufitki, ale zalecam zdjąć do przednich klamek - co pokazuje zdjęcie 3. Spowodowane to jest faktem, iż jest ona dość miękka i należy uważać, aby jej nie złamać.

Zdjęcie plastików nie będzie trudne, bez czytania instrukcji dałem sobie rade ostrożnie odciągając plastiki i odkręcając śruby mocujące.

Po odchyleniu relingów ukazała się przyczyna wody w środku samochodu - pęknięcia na długości około 5 - 7 cm z prawej i lewej strony. Kupiłem w sklepie masę uszczelniająco/klejącą marki BOLL - co ważnie nie żaden silikon. Koszt 35 zł za tubę. Jest ona dość plastyczna, przypomina zwykły silikon jednak jest dużo twardsza i nie powinna pękać.
Rozprowadziłem po długości pęknięcia pędzelkiem + około 2 cm zapasu. Od tego czasu deszcze, mycie samochodu, grad nie spowodował wody w środku.

Czas demontażu plastików, relingów i podsufitki około 3 godziny. Za drugim razem czas skróciłby się o połowę, człowiek nabiera doświadczenia.

Masa klejąca schnie dość długo, samochód stał w garażu dobę do stwardnienia 100%.

Czas skręcania wszystkiego 'do kupy' około godziny.


Mam nadzieję, że komuś pomoże, z informacji ASO Ford zaoszczędziłem co najmniej 600 zł :)

Swoją drogą mechanicznie Ford bez zarzutu, przejechał ponad 150 tyś bez zająknięcia - jestem bardzo zadowolony jednak jakość blach woła o pomstę do nieba...

Podziękowania dla użytkownika tejer za poradę.

Pamiętam początki ponad 1,5 roku temu od nieprzyjemnego zapachu przez prania całego wnętrza zimą, ozonowanie, wietrzenie, końcowo wkładanie ręczników na jeden bok z którego miałem wyciek...

W końcu od znalezienia posta i tematu bodajże w kwietniu zabrałem się za naprawę wg instrukcji teraz na urlopie w sierpniu i:
1) jeden dzień demontaż i nałożenie boll'a - ok. 3godzin,
2) drugi dzień po ok 22h składanie wszystkiego do kupy - ok 1,5h

Ja zrobiłem też drugą stronę "na przyszłość" - nie miałem z drugiej strony wycieku, ale już delikatne pęknięcia lakieru były widoczne, a że podsufitka zdjęta to nie ma co czekać aż się zacznie robić mokro.

Ubytek - dwa klipsy od miejsca na uchwyt na rękę od strony kierowcy ( takie zaślepki nad głową ) nie potrzebnie wyciągałem, bo w niczym nie przeszkadzają - nie mogłem ich już idealnie wstawić w to samo miejsce.

+ taki że wiem, że kurtyny są nieruszone :)

Dzięki i powodzenia przy klejeniu fok mk2 kombi następnym szczęśliwym posiadaczom.:surprise:

Mogłaby być cichsza ta wersja 2.0 benza i moja się cienko zbiera na niższych obrotach, ale to już inny temat.

Pozdrowienia,
A

gipadam86
05-09-2017, 09:09
Niestety i mnie dopadła przypadłość wody w bagażniku:

Ford Focus, MK2
rok 2006, Kombi
1,8 Diesel

Woda skapywała z kratki wentylacyjnej oraz wejścia gniazdka 12V.

Po długich szukaniach na forach, własnych doświadczeniach poniżej rozwiązanie problemu, może komuś się przyda.


Mój Focus ma relingi przykręcane od środka, jak na zdjęciu 1 i 2 (klucz 10). Żeby je odkręcić należy zdjąć podsufitkę - odkręcić wystarczy pierwszą śrubę. Nie nie jest konieczne zdjęcie całej podsufitki, ale zalecam zdjąć do przednich klamek - co pokazuje zdjęcie 3. Spowodowane to jest faktem, iż jest ona dość miękka i należy uważać, aby jej nie złamać.

Zdjęcie plastików nie będzie trudne, bez czytania instrukcji dałem sobie rade ostrożnie odciągając plastiki i odkręcając śruby mocujące.

Po odchyleniu relingów ukazała się przyczyna wody w środku samochodu - pęknięcia na długości około 5 - 7 cm z prawej i lewej strony. Kupiłem w sklepie masę uszczelniająco/klejącą marki BOLL - co ważnie nie żaden silikon. Koszt 35 zł za tubę. Jest ona dość plastyczna, przypomina zwykły silikon jednak jest dużo twardsza i nie powinna pękać.
Rozprowadziłem po długości pęknięcia pędzelkiem + około 2 cm zapasu. Od tego czasu deszcze, mycie samochodu, grad nie spowodował wody w środku.

Czas demontażu plastików, relingów i podsufitki około 3 godziny. Za drugim razem czas skróciłby się o połowę, człowiek nabiera doświadczenia.

Masa klejąca schnie dość długo, samochód stał w garażu dobę do stwardnienia 100%.

Czas skręcania wszystkiego 'do kupy' około godziny.


Mam nadzieję, że komuś pomoże, z informacji ASO Ford zaoszczędziłem co najmniej 600 zł :)

Swoją drogą mechanicznie Ford bez zarzutu, przejechał ponad 150 tyś bez zająknięcia - jestem bardzo zadowolony jednak jakość blach woła o pomstę do nieba...

Dziękuje za pomoc. Ja też miałem problem z wodą:

https://thumb.ibb.co/bCgHta/IMG_20170902_145743.jpg (https://ibb.co/bCgHta)

https://thumb.ibb.co/nQJQeF/IMG_20170902_152851.jpg (https://ibb.co/nQJQeF)

cz1: https://youtu.be/fdr7-POeB7I
cz2: https://youtu.be/0zWWTCZXvoo

Dziękuje :surprise:

Spirydon
20-09-2017, 10:33
u mnie (Focus II FL 2008) po wielu sprawdzeniach, uszczelnieniach stwierdziłem że woda przedostaje się przez szczeliny wnęk montażowych zawiasów klapy bagażnika.

RAFIXX
21-09-2017, 07:43
Pod listwą dachową

marcianok
28-12-2017, 11:52
Focus mk2 FL kombi. U mnie zauważyłem ostatnio wodę na rolecie blisko kratki wentylacyjnej lewej. Woda kapie na roletę właśnie z tej kartki. Woda zbiera się w lewym dolnym narożniku bagażnika. Zdjąłem wszystkie możliwe plastiki i lampę tylną by sprawdzić czy to leci z otworów lampy i wszystko wygląda ok. I nie możliwe żeby woda wchodziła na kratkę z tych otworów więc problem jest gdzieś wyżej. Przeczytałem cały ten temat i doszedłem do wniosku że woda musi wlewać się poprzez pęknięcia pod listwą na dachu. Mam zamiar tam zajrzeć i uszczelnić. Odezwę się gdy już to zrobię i wrzucę jakieś fotki. Mam troszkę gorzej bo to wersja z relingami. Aha - wcześniej miałem Focusa mk1 hatchback 2002. Miałem identyczny problem z tym że po obu stronach i nie zlokalizowałem wtedy wycieku a lało się porządnie. Auto sprzedałem i teraz do mnie dotarło, że pewnie leciało właśnie pod tymi listwami.

edmun
28-12-2017, 15:26
Nie będzie to łączenie blach jak u mnie?
Teoretycznie leci w tym samym miejscu.
Lej wężem ogrodowym i patrz pomiędzy podsufitką a dachem skąd leci.

zima2005
07-01-2018, 15:24
Witam podepnę się pod temat, już jakiś czas temu zauważyłem że leci mi woda do bagażnika tylko nie jak większość piszę po lewej stronie tylko u mnie po prawej .
Sprawa wygląda na dzisiaj tak
od środka widać już że coś złego się dzieje
https://images84.fotosik.pl/956/992b44713b0497bamed.jpg

pleśń na tapicerce, oraz jak widać krople na poduszce powietrznej
https://images81.fotosik.pl/957/19e248426c2a91fcmed.jpg

Może ktoś wie którędy to może przeciekać nad rdzą nie mam nic nie widziałem żadnego łączenie, wcześniej myślałem że to na łączeniach lamp ale silikon nic nie pomógł bo woda leci jak leci.

gibaj
31-03-2018, 14:09
i ja mam wodę w gażniku :diabelek:
posprawdzałem lampy i uszczelkę i nie wiem którędy leci
podsufitka sucha :roll:
mój grat kombi mk2

pezet3
31-03-2018, 14:44
Hej, w sumie focusa nie mam już 4 lata, ale też miałem problem z wodą w bagażniku.
Czy macie może kombi? Jeśli tak to u mnie przeciekało na łączeniu blach na końcu dachu pod rynienka( nie mialem relingach). Tam jest masa uszczelniająca która u mnie pękła i zrobiła się rysa(pęknięcie) i tamtędy wlewało się do środka po tylnym słupku.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Ze_ja
31-03-2018, 17:24
Czyli trzeba by zdjąć te plastikowe wynalazki, wyglądające jak obudowy głośników (pojęcia nie mam kto i po co tam te kratki wstawił, bo w innych autach się z tym nie spotkałem) i napchać tam np. ręczników papierowych. Potem lać wodę na dach w tych okolicach (ew. po prostu pojechać umyć auto myjką samoobsługową) a następnie sprawdzić, czy papier mokry.

Może relingi w jakiś sposób temu zapobiegają? U mnie, odpukać, sucho, ale w garażu na ogół woda się nie leje na auto. Choć jak na wakacjach postał 2-3 tygodnie, to w środku i bagażniku jak dotąd co roku było sucho.

rzeznik95
31-03-2018, 18:54
Miałem identyczny problem w moim hatchbacku, przeciekało na łączeniu blach zaraz pod listwą relingową, doskonale było to widać po otwarciu klapy bagażnika. Wystarczy dobrze uszczelnić to miejsce masą uszczelniającą i problem zniknie

AdamGdansk1
03-04-2018, 17:43
U mnie też było mokro w bagażniku. Długo szukałem, aż znalazłem skąd to leci, a mianowicie na klapie bagażnika jest czarna plastikowa blenda (lub w kolorze nadwozia w wersji po lifcie). Ta blenda ma gumowe uszczelki w miejscach przykręcania do klapy, które po pierwszym odkręceniu blendy już nie spełniają swojej roli. Odkręciłem blendę, wkoło śrub dałem silikon i problem zniknął.

langolier
27-12-2018, 10:56
Hej, w sumie focusa nie mam już 4 lata, ale też miałem problem z wodą w bagażniku.
Czy macie może kombi? Jeśli tak to u mnie przeciekało na łączeniu blach na końcu dachu pod rynienka( nie mialem relingach). Tam jest masa uszczelniająca która u mnie pękła i zrobiła się rysa(pęknięcie) i tamtędy wlewało się do środka po tylnym słupku.


Mam kombi z założonymi od nowości relingami i dziś pojawiła mi się woda na rolecie bagażnika po prawej stronie.
Przysiągłbym, że jak otwierałem klapę rano, to jej nie było - musiała się pojawić wskutek jazdy... :shock: (deszcz padał równo od przez noc i teraz).
Wąchałem tę wodę i raczej nie jest to płyn do spryskiwaczy.
Mam pytanie - jak zdjąć podsufitkę, by się dostać do blach dachu i obejrzeć wszystko co możliwe - i listwę relingów i wnęki na zawiasy tylnej klapy ?
Nie chcę poułamywać zaczepów plastików i złamać podsufitki, więc wolę wykorzystać doświadczenie kolegów.

I jeszcze jedno - jest jakaś metoda by doraźnie zabezpieczyć pęknięcia ? Nie mam garażu, pogoda nie sprzyja jakimkolwiek pracom na wolnym powietrzu...

langolier
27-12-2018, 13:11
Sprawdzić należy skryskiwacz tylnej klapy, bo u mnie tam ciękło. A dokładniej na łaczeniu spryskiwacza z tylna klapą. Tam jest uszczelka która juz był dość twarda i nie przylegała idealnie - efekt woda na rolecie bagażnika - kombi

W którym miejscu na rolecie bagażnika ?
Na środku, pod spryskiwaczem, czy gdzieś z boku ?

jaczyrek
29-12-2018, 17:13
Panowie, każdego z wodą w bagażniku czeka uszczelnianie końcówki dachu, tak jak było to wcześniej opisane pęka masa uszczelniająca i woda leje się do środka,
niestety w wersji z relingami trzeba z bagażnika zdemontować wszystkie plastiki aż po słupki przy oparciu tylnej kanapy, wtedy ładnie opada podsufitka i można dobrać się do nakrętek od relingów, następnie wszystko wysuszyć, zaciągnąć uszczelniaczem i zmontować do kupy, woda stoi też w zaślepce dolnej części słupka tylnego, ja tam zrobiłem mały otworek żeby sobie spływała,

langolier
29-12-2018, 17:22
"Końcówki dachu" czyli łączenia blach w rynience na reling ?
Czy odkręcenie śrub tylko tylnego mocowania relingu (tego tuż przy tylnej klapie) wystarcza ? Można wyjąć reling tak, żeby uszczelnić łączenia blach ? Bez odkręcania tego przedniego mocowania relingu ?
To uszczelnienie robiłeś od środka auta czy od zewnątrz ?
Możesz jakoś objaśnić położenie "zaślepki dolnej części słupka tylnego" ?

jaczyrek
31-12-2018, 13:51
tak dokładnie - łączenie blach w rynience pod relingiem lub listwą,
wystarczy odkręcić tylko tylne śruby relingu aby go delikatnie podnieść i dostać się do pęknięć,
uszczelniłem od zewnątrz silikonem sanitarnym bezbarwnym, starałem się dość mocno wcisnąć go w szczeliny,
zaślepka jest w dolnej części tylnego słupka równo z podłogą bagażnika zobaczysz ją między blachami, pod spodem już tylko podwozie,

langolier
31-12-2018, 14:24
[emoji44]
Może zdjęcie ze strzałką lokalizacyjną ?

hindus
31-12-2018, 17:02
Silikon sanitarny nie jest zalecany bo może powodować korozję. Dużo lepszy jest silikon uszczelniacz dekarski, lepsza wytrzymałość na temperatury i nadaje się też do blach. To tak na przyszłość :)

zmulim
31-12-2018, 17:39
A jeszcze lepszy jest klej do szyb samochodowych - nie reaguje z blachą a trzyma pięknie. Przykładowo z Wurth albo Boll.

langolier
31-12-2018, 17:47
tak dokładnie - łączenie blach w rynience pod relingiem lub listwą,
wystarczy odkręcić tylko tylne śruby relingu aby go delikatnie podnieść i dostać się do pęknięć,
uszczelniłem od zewnątrz silikonem sanitarnym bezbarwnym, starałem się dość mocno wcisnąć go w szczeliny
,

Skoro nie odkręciłeś przedniego mocowania relingu, to nie uszczelniałeś na całej długości rynienki relingu, tylko jakąś jej część ?
Tam z przodu spoina blach nie pęka ?

edmun
31-12-2018, 18:10
Dużo lepszy jest silikon uszczelniacz dekarski,

w wątku o Focusie MK3 (2011-2014) podrzucił mi ktoś żeby skorzystać z Sikaflex.
Od prawie dwóch lat mam spokój.
Ja korzystalem z Sikaflex-221

https://i.ebayimg.com/images/g/jqIAAOSwn9lXKKCp/s-l300.jpg
ktory teoretycznie jest do karawanów, ale widzę, że mają też w ofercie Sikaflex-227

https://2ecffd01e1ab3e9383f0-07db7b9624bbdf022e3b5395236d5cf8.ssl.cf4.rackcdn.c om/Product/b6f865fd-9761-4b99-adb0-45b1ad5c8e40.jpg

Do tego zamalowałem łaczenie blach Fordowskim zestawem naprawczym (który też wiernie służy od lat i nie chce się ta mała buteleczka skończyć).

Przykładowe zdjęcia:

Pierwsze przymiarki do naprawy i odnalezienia gdzie cieknie:
https://i.imgur.com/h7cXG4X.jpg

Najpierw tylko pomalowałem farbą łudząc się, że sama warstwa farby wytrzyma:
https://i.imgur.com/KzPhXSu.jpg

Przed nałożeniem Sikaflex:
https://i.imgur.com/quzZzQo.jpg

Po nałożeniu Sikaflex:
https://i.imgur.com/6RjgBQu.jpg

Po zamalowaniu (pierwsza warstwa) żeby nie raziło czarnym w oczy:
https://i.imgur.com/NTy88Pa.jpg

Później położyłem ładnie drugą warstwę czerwonego żeby było "ładniej".


Tu na przykład lewa strona po dwóch warstwach:

https://i.imgur.com/w33WJ8h.jpg

Po dwóch miesiącach brud tak ładnie to przykrył, że nie widać śladów, że było cokolwiek tam robione :)
O ile z samych zdjęć wy pewnie nie wiecie, ale ja widzę, że robilem to na parkingu pod biurem w czasie przerwy na drugie śniadanie.


Oczywiście nie chodzi mi to, żeby się wtrącać ze swoim MK3 w wątku o MK2/MK2FL ale podpowiadam jaki silikon użyć do takich robót.
Tani, wydajny, dobrze się "prowadzi". Polecam standardową sztuczkę z nałożeniem i potem z wyrównaniem palcem mokrym od płynu do naczyń.

jaczyrek
31-12-2018, 19:20
Skoro nie odkręciłeś przedniego mocowania relingu, to nie uszczelniałeś na całej długości rynienki relingu, tylko jakąś jej część ?
Tam z przodu spoina blach nie pęka ?U mnie ciekło z tyłu to uszczelniałem z tyłu, i wystarczyło

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

langolier
31-12-2018, 23:05
Oczywiście nie chodzi mi to, żeby się wtrącać ze swoim MK3 w wątku o MK2/MK2FL ale podpowiadam jaki silikon użyć do takich robót.
Tani, wydajny, dobrze się "prowadzi". Polecam standardową sztuczkę z nałożeniem i potem z wyrównaniem palcem mokrym od płynu do naczyń.

Tylko to zrobiłeś co na zdjęciach, tzn. łączenie przy otworze tylnej klapy ?

tomi002
01-01-2019, 13:19
Wszystkim którzy chcą używać silikonu w autach takie małe doświadczenia.
Przeciekał mi kiedyś szyberdach w starym golfie. Mechanizm na korbkę się uszkodził. Nie opłacalna była wymiana. Ale że ciekło trzeba było zakleić. No i zaklejałem silikonem. Starczało na kilka miesięcy. Potem silikon się wykruszał i puszczał.
Pojechałem do gości od szyberdachów żeby mi to uszczelnili. Uszczelnili swoim uszczelniaczem, który używają do szyberdachów. Jest bardzo elastyczny, odporny na drgania. Nigdy to potem nie przeciekało.

Więc moja rada. Jak chcecie mieć trwałe uszczelnienie nie używajcie w autach silikonu :)

Sika to bardzo dobra firma. Warto poszukać coś od nich.

edmun
01-01-2019, 13:46
Tylko to zrobiłeś co na zdjęciach
W MK2FL HB nie miałem problemu.
Dopiero w MK3 kombi miałem.
Na start były śruby zawiasów klapy, ale to był ślepy strzał. Tam były takie uszczelki które rozpadły się pod palcami.
Ale jak mówiłem, to był ślepy strzał (myślałem, że to te uszczelki).

Dopiero potem (lejąc wodą z dachu auta na klapę bagażnika
i obserwowaniu co się dzieję pomiędzy podsufitką a dachem) znalazłem, że u mnie woda lała się na łączeniu blach
(co widać na zdjęciach gdzie nałożyłem Sikaflex).
Od ponad dwóch lat spokój.
Ale jak wspomniałem - ja nie podrzucam sposobu z MK3 że będzie działać w MK2/MK2FL.
Ja tylko podpowiadam, żeby nie bawić się w domowe silikony a kupić Sikaflex.

AdamGdansk1
01-01-2019, 14:13
W moim poprzednim MK2 też miałem problem z wodą w bagażniku i po długich poszukiwaniach znalazłem skąd leci. Kiedyś na tym czarnym spojlerze tylnej klapy (model przed liftem 2007 r) montowałem antenę do CB radia, a po kilku latach ją demontowałem. Ten czarny spojler jest montowany na kilka śrubek, a od strony spojlera są uszczelki gumowe, które tracą szczelność po odkręcaniu i ponownym przykręcaniu. Ponownie odkręciłem spojler, dałem trochę silikonu, przykręciłem i zapomniałem o problemie.

JarmenKell
18-02-2019, 14:55
Witam.
Również mam problem z wilgocią w aucie, dzięki waszym radom pewnie uda się jej pozbyć.
Mam takie pytanie. Jak ściągnąć plastikową kratkę wentylacyjną w bagażniku?

https://imgur.com/a/F5iJ55x

hindus
18-02-2019, 15:18
Zobacz sobie pierwszą lepszą aukcję: https://allegro.pl/oferta/oslona-slupka-tyl-prawy-focus-mk2-kombi-7529156858
i przyjrzyj się jakie ma mocowania :) Na moje wygląda to na wcisk, więc pewnie trzeba podważyć i wyrwać.

civicplff
18-02-2019, 19:54
Ja w weekend rozebrałem swój bo pojawiały się krople na rolęcie bagażnika z lewej strony no i boczek był mokry. Ściągnąłem całą podsufitkę relingi i te gumowe listwy. Pęknięć lakieru i mastyki (kleju, uszczelnienia zwał jak zwał) było sporo. Niewiele myśląc kupiłem produkt troton pu adhesive sealant (znajomy blacharz polecił). Nałożyłem cienką warstwę po całej długości dachu i poskładałem po 24h. Listwy przykleiłem jak były, na taśmę dwustronną do listew ozdobnych. Polecam lekko podgrzać opalarka dach i listwę lepiej się przykleja. Jednak uważajcie by nie przypalić ani lakieru ani gumy. Posmarowałem jeszcze profilaktycznie łączenie wokół zawiasu klapy i na rogach dachu (kombi MK2). Wcześniej nie mogłem zlokalizować dokładnego miejsca wycieku dlatego wszystkie te łączenia pokryłem. Teraz zobaczę po deszczu jak będzie.
Ciekawostka jak ściągnęłam relingi to ujrzałem spore kopczyki piasku w kolorze czarnym i w dodatku mokry więc jak by nie cieknący dach to pewnie by w końcu lakier się poddał i ruda by miała bal.
Dzięki wcześniejszym odpowiedzią wiedziałem czego szukać i jak się za to zabrać. Dziękuję i pozdrawiam.

civicplff
18-02-2019, 20:01
Witam.
Również mam problem z wilgocią w aucie, dzięki waszym radom pewnie uda się jej pozbyć.
Mam takie pytanie. Jak ściągnąć plastikową kratkę wentylacyjną w bagażniku?

https://imgur.com/a/F5iJ55xSorry że post pod postem ale chciałem koledze odpowiedzieć osobno. By zdemontować ten boczek muszisz najpierw zdemontować listwy nad tylnimi bocznymi szybami. Takie podłużne zaokrąglone na końcach pod nimi są śruby zdaje się że 3 na stronę. Dopiero wtedy można zdemontować ten plastik i następnie ten na końcu.
Trzeba je demontować po koleji bo są jak kocki LEGO jeden zachodzi pod drugi.
Tylko jedna uwaga lepiej nie ściągać żadnych plastikowa jeśli auto stoi na dworzu gdy jest chłodno bo plastiki są dość kruche wtedy. Najlepiej jak garaż jest ogrzewany.

JarmenKell
19-02-2019, 14:47
Zobacz sobie pierwszą lepszą aukcję: https://allegro.pl/oferta/oslona-slupka-tyl-prawy-focus-mk2-kombi-7529156858
i przyjrzyj się jakie ma mocowania :) Na moje wygląda to na wcisk, więc pewnie trzeba podważyć i wyrwać.

Dzięki. Chciałem gdzieś zobaczyć tę część, ale nie wiedziałem jak się nazywa.
Plastik jest na wcisk, ale jeden z fragmentów zachodzi pod podsufitkę i trzeba albo (delikatnie) siłowo, albo poluźnić podsufitkę.
Ponieważ u mnie ta kratka jest dosyć mocno wciśnięta, a winowajca znaleziony, to nie będę jej zdejmował.

https://imgur.com/a/YZsLpRi


Sorry że post pod postem ale chciałem koledze odpowiedzieć osobno. By zdemontować ten boczek muszisz najpierw zdemontować listwy nad tylnimi bocznymi szybami. Takie podłużne zaokrąglone na końcach pod nimi są śruby zdaje się że 3 na stronę. Dopiero wtedy można zdemontować ten plastik i następnie ten na końcu.
Trzeba je demontować po koleji bo są jak kocki LEGO jeden zachodzi pod drugi.
Tylko jedna uwaga lepiej nie ściągać żadnych plastikowa jeśli auto stoi na dworzu gdy jest chłodno bo plastiki są dość kruche wtedy. Najlepiej jak garaż jest ogrzewany.

Masz na myśli plastik pod tylnymi szybami?
Ja zacząłem od plastiku na środku w bagażniku i wtedy dopiero boki, bo faktycznie wszystko zachodzi jak LEGO :)

civicplff
19-02-2019, 18:09
Chodziło mi o ten plastik nad ostatnią szyba boczna ta już w bagazniku

TOMEKHH3
03-03-2019, 11:09
Witam też mam ten problem zauważyłem że mam mokrą podsufitkę po prawej stronie w bagażniku kombi nad wylotami powietrza i nie wiem skąd się to bierze. Foke mam 1 miesiąc. Proszę o pomoc.

wczoraj robilempod rylingami cieknie i to dosyc mocno masa uszczelniajaco klejaca z bola i godzinka roboty i efekt gwarantowany

damian8722
13-03-2019, 18:21
Witajcie. Mam tez ten sam problem. i jesli chodzi o te listwy do relingow (ja akurat u siebie nie posiadam relingow) odklejaliscie calość czy tylko tak na wysokośc tylnych drzwi, a i mam na stanie klej do szyb marki BOLL

civicplff
14-03-2019, 18:03
Ja mam relingi i mam taką gumę od mocowania z przodu do tylniego. Odklejalem całość bo lakier na mastyce był spękany na całej długości dachu. A ktoś pisał że leciało mu też z przodu więc posmarowałem na całej długości dachu. Listwę przykleiłem na taśmę dwustronną do listew która się pod wpływem wilgoci mocniej dokleja za 10m zapłaciłem ok 25zl.

grejan
25-12-2019, 14:14
Ford Focus II 2008 kombi 1.8TDCI. Wyciek wody dosyć spory, zdemontowałem lampę, uszczelkę, podsufitkę i plastikowy bok od środka prawa strona. Gdy leję po dachu wodą, to spływa od samej góry gdzie znajduje się plastik, na karoserii od środka są jakieś takie otwory technologiczne więc tam leci. Jaka może być przyczyna?

michalmakowski
24-05-2020, 15:23
A ja mam takie i też cieknie .Zauważyłem mikropęknięcia i czy da się zdjąć tylko sama zaślepkę z tyłu?

jaroxo
05-11-2020, 14:01
Niedawno zakupiłem Focusa. Miał dziwnie brudną podsufitkę z prawej strony, ale cóż...
Dziś cały prawy tylny słupek mokry... Zdjąłem listwę z dachu, wyczyściłem "korytko", mocowanie bagażnika dachowego było... raczej nie istniało, ktoś dłubał i zalepił czymś sztywnym. Podjechałem do warsztatu z montażem szyb, na całej długości przykleili mi listwę klejem a z drugiej strony poprosiłem o zalepienie otworów, tak na wszelki wypadek. Wysuszę auto i zobaczymy czy dało pozytywny efekt.

langolier
05-11-2020, 14:02
Niedawno zakupiłem Focusa. Miał dziwnie brudną podsufitkę z prawej strony, ale cóż...
Dziś cały prawy tylny słupek mokry... Zdjąłem listwę z dachu, wyczyściłem "korytko", mocowanie bagażnika dachowego było... raczej nie istniało, ktoś dłubał i zalepił czymś sztywnym. Podjechałem do warsztatu z montażem szyb, na całej długości przykleili mi listwę klejem a z drugiej strony poprosiłem o zalepienie otworów, tak na wszelki wypadek. Wysuszę auto i zobaczymy czy dało pozytywny efekt.Nie masz relingów ?

jaroxo
05-11-2020, 14:18
Nie masz relingów ?

Nie

maxart
15-07-2021, 15:40
Znam jedna przyczynę wody w bagażniku Ford Focus mk3 Kombi 2014. Otóż amortyzator pokrywy bagażnika jest mocowany do takiego czarnego elementu mocowanego na dwóch śrubach do karoserii. Pod tym elementem znajduję się uszczelka z bliżej nieokreślonego materiału, która u mnie sparciała i przepuszczała wodę. Dzisiaj uszczelniłem masa poliuretanową, czekam na efekty.
Może komuś to pomoże w poszukiwaniu przecieków.

Augadoakro
09-08-2021, 08:57
Już sporo po czasie, ale może ktoś skorzysta.
W hatchbacku ciekło mi do bagażnika. Standardowe miejsca, uszczelniłem śruby mocujące lampy tylne. Potem zdjąłem owiewkę/belęde/spoiler (nie wiem dokładnie jak to się nazywa, to ze światłem stop nad klapą) uszczelniłem śruby mocujące i na jakiś czas pomogło.
Ostatnio w zagłębieniach w bagażniku znowu pokazała się woda (niewielkie ilości). Okazało się, że owa woda ścieka z nadkoli. Wychodzi na to, że dochodzi do jakiejś kompensacji i woda cieknie po blachach. Nie mam jeszcze koncepcji jak by to zabezpieczyć, żeby nie zbierała się tam woda, jak na coś sensownego wpadnę dam znać czy działa.

komandorKleks
06-09-2021, 06:27
Cześć. Potwierdzam post #56 był najbardziej pomocny. Mam FF 1,8, benzyna, 2006 kombi, woda ciekła do bagażnika po prawej, przez kratkę. Te same listwy co w poście #56. Odkręciłem nakrętki (samohamowne) od dołu - jedna z tyłu i jedna w połowie listwy, trzecia o ile jest to jej nie namierzyłem więc nie zdjąłem listwy całkowicie. Pod listwami są przelotowe otwory - większe od śrub a ich uszczelnienie się wykruszyło. Podsufitkę należy odchylić do przedniego pasa / klamki - najlepiej z obu stron. Przyda się nasadka 10 - długa i pusta w środku, bo śruba ma długi gwint skierowany do dołu. Pokleiłem Bollem jak kolega czy pomogło jeszcze nie wiem. Powodzenia