Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] chiptuning 1,6 tdci


Strony : 1 [2] 3

c-matix
16-05-2014, 22:08
1.6tdci 90KM 2010r. ze zmienną geometrią :D
Pięknie wyszła, właściciel chyba z uśmiechem do domu się nie zmieścił :D
Ale 90KM z 2010r ze zmienną geometrią to już chyba jak na wykresie standart 95KM ??? Jeśli się myśe poddaje sie poprawce.

Ja za około miesiąc się wstawie jak naprawie furke i upiore g:DD

heko
16-05-2014, 22:21
nie, to FF2, rzadkość, 90KM z suchym DPF i zmienną geo, to właściwie 110-ka ograniczona programowo

c-matix
16-05-2014, 22:29
nie, to FF2, rzadkość, 90KM z suchym DPF i zmienną geo, to właściwie 110-ka ograniczona programowo

Aha czyli jest ryzyko zakupu auta 2010r w wersji 90KM z DPF ograniczonej programowo ze zmienną geometrią. To dobrze że takiego nie doradziłem kumplowi bo za wszelką cenę szukał wersji 90KM bez zmiennej geometrii.

piotras24
17-05-2014, 08:48
O, widzę że mój wykres już tu jest :)

Ja w sumie szukałem wersji 110KM, ale trafiła się "okazja" ze słabszą wersją, więc stwierdziłem że ją wezmę i za jakiś czas jak się skończy gwaranacja na auto, zrobie chipa na 110 i bede mial to samo. Troszkę się wczoraj zdziwiłem podczas odbioru, ale nie narzekam :)

Auto jest z listopada 2010 a od grudnia już produkowali FFIII, więc może im się więcej 110 zostało i jak ktoś kupował 90KM, to po prostu programowo obcinali. Albo dlatego, że weszło EURO-5 i 90'tka bez DPF'a nie spełniała tych wymogów i prościej było coś takiego wdrożyć do sprzedaży.

heko
17-05-2014, 10:17
a jak wrażenia na drodze ?

piotras24
17-05-2014, 12:14
Pierwsze co zauważyłem, to ogólną poprawę kultury pracy silnika. Trochę ciszej i nie szarpie.
Pogodę mamy jaką mamy, więc osiągów w pełni jeszcze nie mogłem doświadczyć, ale jak leciałem wczoraj DK7 na Jędrzejów, to aż miło się wyprzedzało tiry pod górkę :) Więcej pewnie napiszę w poniedziałek, bo w niedzielę wracam na Wrocław, więc będzie można na S8 polatać.

rocky1817
19-05-2014, 00:00
71 Nm więcej, fajny przyrost momentu :)
u mnie przybyło troszkę mniej, ale i tak jestem zadowolony

heko
19-05-2014, 00:16
FF3 1.6 95KM :)



http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/z8db.jpg (https://imageshack.com/i/ndz8dbj)

rocky1817
19-05-2014, 18:24
120 Nm więcej, bogato :shock:
ładnie idą do góry te nowe 1.6 :)

4xt
30-05-2014, 09:32
Panowie,

Czy do 1.6 tdci mkII istnieje alternatywa w postaci większej sprężarki bez wiekszych przeróbek ?

Interesuje mnie sama możliwość podmiany standardowej sprężąrki na trochę większą

Czy z 1.8 ew. 2.0 ?

Z gory dzieki za info

xander!
31-05-2014, 13:11
IMHO nic nie da..

Ten silnik jest za słaby na grubsze mody, blok silnika nie wytrzyma.

Ale to trzeba poczekać aż Heko albo TuneForce zajmą głos ;)

heko
31-05-2014, 13:13
lekka hybryda/wzmocnienie turbo, IC i 150-160KM lekko pęka

xander!
31-05-2014, 15:21
a robiłeś to już?

Bo jak mi bokiem nie wyjdzie silnik to ja się na to piszę :)

heko
01-06-2014, 02:20
w 1.6 nie, ale co za problem :D

xander!
01-06-2014, 13:15
poszedł mail :mrgreen:

4xt
01-06-2014, 18:03
Panowie a jakis konkret >?

Z uwagi na luzy wirnika chce wymienic sprezarke i wolalbym zapodac turbine min wieksza tak by seryjnej nie meczyc zbytnio wiekszym doladowaniem.

xander!
02-06-2014, 21:57
Jak dostanę odpowiedź od Heko to będziemy kontynuować wątek ;)

heko
02-06-2014, 21:59
trzeba znaleźć turbiniarza który ogarnie temat, mam takich, ale może być drogo, jutro spróbuję pogadać :)

Atlis
02-06-2014, 22:23
to już chyba taniej wyjdzie zrobić swap na 2.0TDCI...

Maniak
02-06-2014, 22:32
trochę czytałem na angielskich forach i pisali o turbince z bmw 118d że podejdzie.

to już chyba taniej wyjdzie zrobić swap na 2.0TDCI... Nie wiem czy taniej przekładka by wyszła, poza tym moc jaką ma standard 2.0 136KM można osiągnąć po remapie 1.6 tdci.

Atlis
02-06-2014, 22:40
Maniak - to się zgadza, ale 2.0 można spokojnie pociągnąć do 170+, co jest więcej niż w przypadku 1.6 z hybridą... ale mogę się mylić.

Maniak
03-06-2014, 11:27
wszystko zależy od tego ile by wyszło z tego 1.6 z hybrydą. Remap z turbinką powiedzmy 3tys pln a przekładka silnika na 2.0 jakieś 4-5tys pln plus remap 1-1.5 tys pln?

Mnie interesuję ile można najwięcej wyciągnąć z 1.6 z trzech powodów:
1. mam fiestę 2009r z 1.6 tdci i silnik 2.0 trochę przyduży by był.
2. w UK płaci się podatek drogowy od emisji CO2- fiesta 1.6 jest w drugiej grupie.
3. w UK każdą modyfikację "trzeba" zgłosić ubezpieczalni.

Atlis
03-06-2014, 12:31
Z tego co pisał heko, hybryda do jego auta to powyżej 4K, czyli tyle co zakup silnika z osprzętem i jeszcze możesz swój sprzedać. Remap 1.6TDCi czy 2.0TDCi w grupówce to koszt koło 7-8 stów. Obstawiam, że z robocizną przekładka wyjdzie połowę kosztów hybrydy na zamówienie.

Do Fiesty bez sensu wciskać większy silnik oczywiście. To dla Focusa, nie Fiesty. Fiestę lepiej sprzedać. :-P

xander!
03-06-2014, 16:11
Żeby nie robić offtopu dyskusje o swapach proponuję przenieść do tego wątku:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=189377

focusmk2.5
22-08-2014, 14:53
Na jaki przyrost mocy i momentu mogę liczyć w przypadku silnika 1.6 TDCi 90KM? Auto z 2008 roku, przebieg 112000 km.

Heko, czy prowadzisz jakieś statystyki na ten temat? Np. po numerach VIN (data produkcji) tak, by można było z większym prawdopodobieństwem stwierdzić, że dany egzemplarz będzie się lepiej sprawował po tuningu?

Jakie jest ryzyko, że chip tuning zakończy się rozwaleniem komputera lub uszkodzeniem silnika?

Jak obecnie kształtują się ceny chip tuningu? Czy polecacie jakiś warsztat w Katowicach, który trudni się tym tematem?

Dzięki za odpowiedzi.

latar
22-08-2014, 15:19
Sporo tego na sieci.
Strona Heko np
http://gcstuning.pl/
a tu link do Foki 1.6
http://gcstuning.pl/images/ford/FOCUS%201.6TDCI%2090KM.jpg

inne to
http://vtech.pl/
http://tuneforce.pl/

heko
22-08-2014, 15:34
W zależności od stanu podzespołów...nie związane z rocznikiem i VIN :)
Uszkodzenie komputera czy silnika, raczej szansa mizerna :D

amecz
31-08-2014, 18:04
Pacjent: Focus 1,6 TDCi 110 HP po wizycie u doktora Heko - chips and wywalanie DPF


Opis problemu: Samochód po chipsie lata jak szalony, po przejechaniu około 600 km, wyświetliła się informację w panelu komunikatu : "przeciążony filtr silnika".

Komunikat nie generuję pomarańczowej ikonki "i" ani czerwonej. Wyświetla się chwilę po uruchomieniu silnika i zostaje w pamięci w panelu komunikaty. Po zgaszeniu silnika i na wyłączonym silniku w panelu komunikaty nie generuje się ta informacja.

Po podłączeniu samochodu (czy pracujący silnik, czy zgaszony), do różnych programów diagnostycznych nie ma żadnych błędów, wszystko czysto , zero zamrożonych ramek.

Pytanie 1.
1) Co to może być ?
2) Jak to skasować ? Czy można skasować tą informację jakoś w panelu komunikacji.

Poniżej prezentujemy cudny wykres z hamowani.

amecz
02-09-2014, 07:54
Hej Koledzy ,czyżby nikt nie wiedział co jest umnie grane ????????? :569:

Adi_
08-09-2014, 10:35
Kolego na twoim miejscu najpierw ustalil bym ktory filtr jest przeciazony powietrza,czastek stalych czy paliwa lub olejowy :P

amecz
11-09-2014, 04:37
Tu niema co ustalać, chodzi o DPF którego już nie ma za sprawą HEKA ,i po konsultacji z nim wiadomo już co i jak ,tylko nie będę narazie gonił 430 km aby to g*** wyłączyć bo niczym nie grozi oprócz codziennego oglądania tej info przy każdorazowym uruchomieniu silnika.Komunikat pojawił się już po operacji amputacji DPF , w odległości 300 km od warsztatu , ale jego ważność jest nijaka ponieważ nawet żółty wskażnik ostrzeżenia sie nie zapala , informóje on tylko o powolnym zbliżaniu sie zakończenia żywota DPFA.

c-matix
12-09-2014, 00:47
No to po co krzyczysz na forum czy nikt nic nie wie, najpierw trzeba było ustalić i tyle a nie pierwsze krzyczeć a póżniej się spowiadać...

amecz
12-09-2014, 04:25
Bo wtedy problem jeszcze był ,a każdy szuka rozwiązania jak najszybciej ,a by sprawy nie zaszły za daleko i mały kłopot nie przerodził się w duży , TY kolego zamiast krytykować mogłeś radzicć 2 tygodnie temu a nie teraz .Jedyne za co moge przeprosić, to to że odrazu nie npisałem po wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji co i jak . Kolega Adi przynajmniej jakieś wskazówki próbował dać ,natomiast Twoja wypowiedz nic nie wniosła do tematu ,chyba że nabijasz licznik postów .

heko
31-10-2014, 17:11
1.6tdci 90KM, kastrowana 110-ka na zmiennej geometri 2011r :)

http://images66.fotosik.pl/324/e0a15c9420b6e99cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0a15c9420b6e99c.html)

c-matix
01-11-2014, 11:11
1.6tdci 90KM, kastrowana 110-ka na zmiennej geometri 2011r :)

Sie znaczy silnik 109KM, zmiana na turbine bez zmiennej geometrii i wyszło 130KM ???

heko
01-11-2014, 12:48
...znaczy:
1.6tdci 90KM ze zmienną geometrią, dwumasą i suchym DPF
oczywiście 90-ki nie posiadają zmiennej geometrii itd. poza takimi jak z wczoraj, czyli seryjnie 110KM ograniczone w fabryce, programowo na 90KM :)

pribina
02-11-2014, 10:11
...znaczy:
1.6tdci 90KM ze zmienną geometrią, dwumasą i suchym DPF
oczywiście 90-ki nie posiadają zmiennej geometrii itd. poza takimi jak z wczoraj, czyli seryjnie 110KM ograniczone w fabryce, programowo na 90KM :)

W jaki sposób rozpoznać czy dany egzemplarz to wersja 110PS ograniczona programowo do 90PS? Tak się składa, że jestem posiadaczem Focusa 1.6 TDCI 90PS wyprodukowanego pod koniec 2010 roku i wyposażonego fabrycznie w suchy filtr DPF.

heko
02-11-2014, 11:17
na 99% masz taką 110kę
wystarczy zerknąć na turbinkę, jakie ma sterowanie :)

heko
11-12-2014, 22:59
lekko "popsuty" ECOlogicznie 1.6 110KM ...po naprawie g:D


http://images68.fotosik.pl/445/359681ad45d6a9b5med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/359681ad45d6a9b5.html)

heko
12-12-2014, 14:30
i kolejna kastrowana na 90, 110-ka z 2010r. :)


http://images66.fotosik.pl/446/20656b2d24601687med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20656b2d24601687.html)

SALiBARTEK
12-12-2014, 16:34
O co dokładnie chodzi z tą "kastrowaną 110 na 90"? Pytam dlatego że posiadam C-maxa w starej budzie 1.6 TDCi 90km z 05.2010r. Chodzi mi po głowie chip tuning i zastanawiam się jakie osiągi mogę uzyskać.

kRk_PL
12-12-2014, 17:57
Podpinam się pod pytanie kolegi SALiBARTEK, przy czym - jako, że posiadam FF2 z 06.2010 - szczególnie interesuje mnie to, czy można samemu sprawdzić, czy posiada się takiego właśnie "kastrata" (a jeśli tak, to w jaki sposób).

heko
12-12-2014, 18:09
tak, najprościej sprawdzając jakie macie turbiny, ze stałą czy zmienną geometrią
stała to 90KM
zmienna to 110KM ew. ograniczone na 90KM

SALiBARTEK
12-12-2014, 19:16
W jaki najprostszy sposób można sprawdzić jaką mam turbinę ?
Jestem w stanie sam to jakoś sprawdzić?

heko
12-12-2014, 19:40
taka z cięgnem w poprzek turbiny, to stała (90KM)
http://d.moto.gratka.pl/auto/12173/ogl/68/eb/13510771862193_D.jpg
http://www.kolmot.com.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_eafa7d2b0f51cdae15ecfa167d88abc0.jp g

taka z cięgnem wchodzącym pomiędzy część gorącą a część zimną, to zmienna (110KM)
http://turbina.com.pl/p/2013/08/turbina-turbo-turbosprezarka-vw-audi-skoda-renault-2-3479858965.jpg

Mc10
12-12-2014, 20:13
i kolejna kastrowana na 90, 110-ka z 2010r. :)


http://images66.fotosik.pl/446/20656b2d24601687med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20656b2d24601687.html)

Dzięki!! :D

szafarek
12-12-2014, 20:35
Mój to co prawda nie focus ale c-max i też dziś projekt zakończony.
Oryginalnie trzymał fabrykę 109,1 / 245 Nm a wyszło 134 / 328 Nm.
Dodam tylko że siedzi u mnie DPF.

fejzink
12-12-2014, 20:48
Daj znać po 5-tyś co ze sprzęgłem i DPF

szafarek
12-12-2014, 20:58
A co ma się stać ?
Od kilku lat latam zawirusowanymi dieslami i nigdy nic się nie przydarzyło.
Wyjątki nie potwierdzają reguły ale nie spodziewam się problemów.

heko
12-12-2014, 21:06
Daj znać po 5-tyś co ze sprzęgłem i DPF

masz złe doświadczenia? g:okulary

Oskarr
12-12-2014, 21:15
Daj znać po 5-tyś co ze sprzęgłem i DPF

dalej są na swoim miejscu :)

szafarek
12-12-2014, 21:19
Oskar, masz zbliżone parametry do mojego.
A kolega fejzink już pewnie w tym temacie nic nie napisze ...

Oskarr
13-12-2014, 07:03
Oskar, masz zbliżone parametry do mojego.
A kolega fejzink już pewnie w tym temacie nic nie napisze ...

tak :D fabrycznie miałem 100 KM (wersja 1.6 - 95 KM)

szafarek
13-12-2014, 07:27
No to jak z 95 KM to ładnie wyciągnęli .....

Oskarr
13-12-2014, 10:19
No to jak z 95 KM to ładnie wyciągnęli .....
by HEKO :D

szafarek
13-12-2014, 13:49
by HEKO :D

no tak, oczywista oczywistość ....
Gdybym miał bliżej do HEKO też pewnie u mnie było by więcej.
Te 328 Nm w zupełności wystarczy .... różnica jest spora. Wywalę kiedyś DPF to moc będzie jeszcze lepiej odczuwalna.
DPF podobno dość mocno "dusi auto" ..... nie wiem ile w tym prawdy, zobaczymy - kiedyś :-)

heko
13-12-2014, 16:20
...eeetam, nie dusi, na pewno nie w 1.6 :)

szafarek
13-12-2014, 17:19
...eeetam, nie dusi, na pewno nie w 1.6 :)

Heko, rozwiń proszę ...
Kiedyś miałem MKIII Mondeo i z 117,5 fabrycznych zrobili mi 139 i 360Nm.
Odczucia były nieco inne, tak jakby bardziej wciskało w fotel w mondeo, i do tego mdo waży prawie o 100kg więcej niż cmax.

Oskarr
13-12-2014, 19:53
Heko, rozwiń proszę ...
Kiedyś miałem MKIII Mondeo i z 117,5 fabrycznych zrobili mi 139 i 360Nm.
Odczucia były nieco inne, tak jakby bardziej wciskało w fotel w mondeo, i do tego mdo waży prawie o 100kg więcej niż cmax.

kiedys czlowiek był mlodszy i inaczej wszystko odczuwał :)

szafarek
13-12-2014, 22:09
kiedys czlowiek był mlodszy i inaczej wszystko odczuwał :)

hmmm, może coś w tym jest ... od mdo do dziś minęło .... kurcze 7 lat :-)
Odnalazłem wydruk z hamowni mondeo i porównałem z cmax - na moje oko wyglądają bardzo podobnie, chodzi oczywiście o przebieg momentu i mocy .... załączyłbym w poście ale wydruk pies zeżarł :-(

c-matix
14-12-2014, 09:00
Ja robiłem 2 lata temu wycinke DPF w VW Crafterze 2.5 Tdi i po wycince auto przy niskich obrotach lepiej pracuje i jakby go nie dusiło.

HEKO - dzieki za przykłady rodzajów turbin

szafarek
15-12-2014, 21:35
Problem chyba był ... z mną.
Trzeba było trochę pojeździć i wyczuć.

Żona dziś marudziła, że kark ją boli :-)

heko
30-12-2014, 19:35
tym razem FF3 1.6 "kastrowana" 95-ka :)



http://images69.fotosik.pl/484/b43c6c1c18a96ef8med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b43c6c1c18a96ef8.html)

pmajes
30-12-2014, 23:04
Potwierdzam :) autko moje. Zaczęło jezdzic dopiero. Wszystko trwalo 2h, cena bardzo w porzadku.. warto bylo jechac 300km w 1 stronę.

heko
21-01-2015, 17:58
i jeszcze jedna Foka 3 1.6tdci 95KM :)



http://images67.fotosik.pl/544/7c19b4699ccc0083med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c19b4699ccc0083.html)

Homie
24-01-2015, 17:59
+45KM , +111Nm.. o matko do Ciebie..

tak mnie kusi żeby to moje 1.6 podrasować ;)

heko
30-01-2015, 14:05
tym razem FF3 1.6tdci 115KM 2012
"nasi" tu byli, ale nie ogarnęli :D


http://images70.fotosik.pl/567/55c04272e7a8da81med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55c04272e7a8da81.html)

TuneFORCE
02-02-2015, 15:15
Niby Volvo ale jak wiemy Ford. lightowy mod, praktycznie bez overboostu, w zasadzie od 1900 do 3100 jest 280Nm, wcześniej w takim zakresie było 215...różnica na drodze miło-odczuwalna :D

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/s960x960/10397196_547076285395608_4176763295558491162_o.jpg

edimorton
04-03-2015, 08:16
Witam,

Od niedawna toczę się focusem mk3 1,6 tdci 115 koni, ale brakuje mi mocy. W związku z tym mam do was koledzy kilka pytań:
Możecie polecić kogoś w Warszawie, kto ogarnia temat?
Ile to kosztuje?
Auto jest jeszcze pół roku na gwarancji. Robić teraz czy poczekać aż gwarancja się skończy? (jak to jest, mogą wykryć jakieś zmiany, ewentualnie je usunąć?)

Pytanie do heko: 140 KM i 350 Nm to mks co można z tego silnika nadłubać? Bo widzę że wrzuciłeś wykres dla wersji 95 KM i po chipe wyszło też ok 140 KM tylko trochę mniej momentu. Pytanie czy te 140 KM i 350 Nm to taka granica bezpieczeństwa, czy po prostu więcej z tego silnika nie da się wycisnąć? Jeżeli da się więcej to ile, jak i ile to kosztuje? (oczywiście w granicach rozsądku. Nie chodzi o to żeby silnik padł po kilkunastu tys. km, ale tak 150 160 kucy byłoby już przyjemnie)

heko
04-03-2015, 08:21
zrobiłem ich znacznie więcej :)
140KM 350Nm z 1.6tdci to w sam raz, więcej bym nie radził, wszystko ma swoje granice bezpieczeństwa :)

Oskarr
04-03-2015, 12:33
Po chipsie odpycha się już dobrze :) z czasem przyzwyczaisz się i będzie dalej mało :)

edimorton
05-03-2015, 09:34
A wiadomo, że będzie mało. Jeżdżę prywatnie 170 konną, tylnonapędową benzyną i już dawno mi mało i rozglądam się za 3 litrową 231 koni albo 4,4 V8 286 KM ;) ale foka jest służbowa i niestety nie miałem wpływu na wybór silnika a jakoś trzeba jeździć.
Myślę że te 140 koni już będzie jako tako jechało, zresztą ten moment też powinien robić robotę.
Mierzył ktoś może czasy jak to lata po czipsie? bo obecnie wg. danych technicznych to 11.1 s do setki (obstawiałem 12-13 po odczuciach), to delikatnie mówiąc trochę słabo :)

Heko, widzę że jesteś z Krakowa, trochę daleko mam, ale w sumie możnaby kiedyś jakiś weekend w Krakowie sobie zrobić. Długo trwa u Ciebie taka usługa? Jakbym powiedzmy wstawił auto w sobotę rano to kiedy byłoby do odbioru?

heko
05-03-2015, 10:24
...ok. 1.5h
w soboty także :)

heko
08-03-2015, 20:59
Poprawka po "fachofffcach" :)

http://images70.fotosik.pl/685/0e6ed22e3f0cac60med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e6ed22e3f0cac60.html)

heko
13-03-2015, 13:42
i jeszcze jeden :)


http://images66.fotosik.pl/700/1849e584b666ee07med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1849e584b666ee07.html)

dario6273
13-03-2015, 18:12
Jaki płaski :one:

heko
21-03-2015, 14:16
FF3 1.6tdci 95KM :)


http://images70.fotosik.pl/726/025a198d6b3fa318med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/025a198d6b3fa318.html)

heko
08-05-2015, 16:30
1.6tdci 110KM :)

http://images70.fotosik.pl/869/2640b439ebbe050dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2640b439ebbe050d.html)

Hermes5
08-05-2015, 17:30
Dobrze ciągnie :D

heko
20-05-2015, 12:43
FF3 1.6 115KM :)


http://images68.fotosik.pl/903/0d8dce204af5bc57med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d8dce204af5bc57.html)

JacaTouran
20-05-2015, 16:37
1.6tdci 109PS chętnych z centralnej Polski zapraszam.

heko
26-05-2015, 12:51
FF3 1.6tdci 95KM


http://images69.fotosik.pl/918/e7adb51850259876med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7adb51850259876.html)

Olgaa
28-05-2015, 20:44
Witam, mam focusa 1.6 tdci 105km. chciałabym nieco zwiększyć moc, jednak obawiam się o negatywne skutki dla silnika... no i jestem ciekawa - do ilu km mogłabym zwiększyć z 105? byłabym bardzo szczęśliwa, gdyby udało się go wzmocnić do 120km :) może ktoś się orientuje, gdzie w warszawie mogę coś takiego wykonać? pozdrawiam:)

heko
28-05-2015, 20:49
...1.6tdci 95 lub 115KM, innych nie ma :)

JacaTouran
28-05-2015, 21:32
Witam, mam focusa 1.6 tdci 105km. chciałabym nieco zwiększyć moc, jednak obawiam się o negatywne skutki dla silnika... no i jestem ciekawa - do ilu km mogłabym zwiększyć z 105? byłabym bardzo szczęśliwa, gdyby udało się go wzmocnić do 120km :) może ktoś się orientuje, gdzie w warszawie mogę coś takiego wykonać? pozdrawiam:)


Miałaś na myśli 109PS chyba..., ale w tym rocznik to Heko ma rację, że nie ma...
Myślę, że nie będzie problemu , aby Cię uszczęśliwić :). Z Wawy do Łowicza daleko nie jest, chętnie zrobię mu chipsa :). Choć i w Wawie sporo firm jest. ..

Pozdr
Jacek

rocky1817
03-06-2015, 21:48
Bawił się już ktoś w wymianę turbo i IC na wydajniejsze w 1.6 109ps ? Ciekawi mnie koszt takiego zabiegu, przyrost mocy i momentu ?

kaacka
03-06-2015, 23:34
rocky - jak juz myslisz w przekladki - to pomysl o kupieniu np anglika na czesci :pomysl:
2.5T w kombiaku...... :619:

JacaTouran
10-06-2015, 12:40
Kolejny forumowy :)

kinomysz
25-06-2015, 10:52
Przyspieszenie 0-100km/h Focus 1.6 tdci chip HEKO
Zmierzony czas 10.5s ale można by jeszcze urwać te 0.5s bo była to pierwsza taka próba w życiu.
Masa z kierowcą 1472kg
https://www.youtube.com/watch?v=AAfdZcDJs0c

heko
30-06-2015, 16:56
FF2 1.6tdci 90KM



http://images68.fotosik.pl/1011/f2f873daaf63339cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2f873daaf63339c.html)

tomosky
02-07-2015, 10:30
Powyższy jest mój :-)

Dając pedał do podłogi nie czuć jakiegoś mega pierdyknięcia, ale jeździ sie po chipie BARDZO PRZYJEMNIE, moc przyrasta płynnie i stale wraz z wzrostem obrotów(wcześniej miałem wrażenie, że po uzyskaniu pewnego momentu auto już tylko staje lub słabiej wraz z wzrostem obrotów przyspieszało).

Podczas mocniejszego przyspieszania nie widać ani w lusterkach, ani w tylnej szybie żadnego dymienia(przynajmnie nie da sie tego zauważyć podczas jazdy), na hamowni po wdepnięciu PEDAŁU W PODŁOGĘ minimalnie zwiększylo sie kopcenie na szaro, ale bez żadnych czarnych bączków, czy mocniejszego kopcenia - byłem naprawdę mocno pozytywnie tym zaskoczony, bo jak to diesel zawsze coś kopcić musi i spodziewałem sie czarnych "bąków" nim turbina sie wkręci na obroty - moja główna obawa była nieuzasadniona - dobrze zrobiony program :]

Już sie nie mogę doczekać jazdy w trasie :D

Na spalanie z komputera jakoś nigdy specjalnie nie zwracam uwagi, wiec jak wyjeżdżę chociaż 50% baku to podzielę sie info na temat spalania po tankowaniu pod korek (staram sie jeździć tak jak wcześniej po mieście ale auto chętniej przyspiesza, wiec defakto jeżdżę albo przynajmniej przyspieszam szybciej niż przed chipem - ale nie wykorzystuję w mieście więcej niż 50~70% mocy - szkoda mi kończącej sie dwumasy, która mam wrażenie po każdym ostrzejszym sprincie stuka coraz głośniej :p ).

Tak czy inaczej, nawet jak by spalanie wzrosło to były dobrze wydane pieniądze :)


BTW: To Focus z 2009roku, turbina z stałą geometrią, kolektor był czyszczony jakiś czas przed wizytą u HEKO (był strasznie zalepiony), filtr powietrza ma już nalot 8~9tys km

heko
04-07-2015, 17:54
http://images66.fotosik.pl/1020/1ba1af64f28201e8med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba1af64f28201e8.html)

edimorton
09-07-2015, 07:56
Przyspieszenie 0-100km/h Focus 1.6 tdci chip HEKO
Zmierzony czas 10.5s ale można by jeszcze urwać te 0.5s bo była to pierwsza taka próba w życiu.
Masa z kierowcą 1472kg
https://www.youtube.com/watch?v=AAfdZcDJs0c

Jakoś licho. Fabrycznie ma 11 sekund do 100 km/h.... :?

kinomysz
13-07-2015, 19:08
Jakoś licho. Fabrycznie ma 11 sekund do 100 km/h.... :?

Niby tak ale przyspiesza dużo łatwiej, trzeba się nauczyć zmieniać biegi... Poza tym w serii robiłem 11.5 sekund wiec o 1 sekundę szybciej.

kaacka
13-07-2015, 20:39
ford to nie ferrari.... choc radosci troche jest :619:

heko
15-07-2015, 18:39
MK3 1.6tdci 95KM


http://images69.fotosik.pl/1045/f69006f8cfa38757med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f69006f8cfa38757.html)

heko
04-09-2015, 14:32
mk2 1.6tdci 90KM


http://images67.fotosik.pl/1154/2459c5181860a1ccmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2459c5181860a1cc)

JacaTouran
23-09-2015, 19:35
1.6tdci 109 PS

macoo
12-10-2015, 12:18
Cześć, czy możecie polecić kogoś od chipowania w Warmińsko-Mazurskim, w okolicach Iławy?

heko
25-10-2015, 23:49
trochę oporny C-max :)

http://images76.fotosik.pl/14/1d8a7ae2f4c597c4med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1d8a7ae2f4c597c4)

i standard Focus :)


http://images77.fotosik.pl/14/ecfefebf87a22b3emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/ecfefebf87a22b3e)

TuneFORCE
26-10-2015, 06:14
Cześć, czy możecie polecić kogoś od chipowania w Warmińsko-Mazurskim, w okolicach Iławy?

Chyba nie ma tam dobrego fordziarza ;-)

heko
04-11-2015, 12:17
FF2 1.6tdci 110KM

http://images76.fotosik.pl/42/42dcb01c7080a5d5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/42dcb01c7080a5d5)

FF3 1.6tdci 95KM

http://images78.fotosik.pl/42/b4f7c2e753f32054med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b4f7c2e753f32054)

heko
06-12-2015, 11:31
http://images76.fotosik.pl/137/c0027469a28c765fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c0027469a28c765f)

Fazzi55
10-12-2015, 15:42
Witam ktoś z pomorza dobrze virusuje foki ?

heko
10-12-2015, 16:35
Praust Moto Pruszcz Gdański

staszq2
24-12-2015, 23:34
Witam Forumowiczów :)
Mam pytanie co do zwiększenia elastyczności mojego Focusika 1.6 109 HP.
Czy idzie założyć turbo które spowodowałoby większy moment przy jak najniższych obrotach? Mocno mi brakuje w tym aucie tego co mają panzervageny 1.9 - trudno ich zagasić nawet bez dodawania gazu, u mnie czasem potrzebuje nawet z 2 sekund żeby się na obroty wkręcił żeby uciec ze skrzyżowania, myślałem, że coś jest nie tak ale kumpla Fordzik ma tak samo, C5 koleżanki z tym samym silnikiem też do 1500 RPM zbiera się jak sójka za morze... Od 2000 obrotów autko ciągnie aż miło ale ta turbodziura jest mocno odczuwalna. Planuję w najbliższym czasie chipsa i jak czytam posty to pewnie podjadę do sąsiedniego województwa do heko na dwa auta bo może Struna by mi LPG w Mitasubiszu przystroił przy okazji :D ale patrząc po wykresach nie załatwi to całkowicie tego na czym mi zależy. Ma ktoś jakiś patent na tą przypadłość poza wirusem?

heko
25-12-2015, 09:01
większe turbo = większy lag
mniejsze turbo = mniejszy lag = mniej mocy :)
auta na CR zawsze mają wyżej moment, stare tdi na pompie, czy na PD jeździły już od 1500, ale już nowsze, poniżej 2000obr. nie jadą w ogóle
po chipie jest trochę lepiej, ale i tak przy 2000 zasuwa jak dziki :)

staszq2
26-12-2015, 10:50
większe turbo = większy lag
No w sumie tak i efekt odwrotny od oczekiwanego :/
A może twin scroll ale to już chyba nie ma sensu więc zostaje wirus :D

Struna
26-12-2015, 11:11
Niekoniecznie większe turbo da większego laga, ale to wymaga dodatkowych zabiegów.

heko
26-12-2015, 11:15
ale w 1.6tdci jest już dość spore, więc cokolwiek większego, raczej będzie cięższe

Struna
26-12-2015, 11:41
Podmieniając 1:1 - oczywiście, będzie wiekszy lag. Ale właśnie o te dodatkowe zabiegi się rozchodzi. Sensowny równoodległościowy kolektor i twin-scroll.

staszq2
27-12-2015, 19:41
Sensowny równoodległościowy kolektor i twin-scroll
Tylko co dokładnie, bo rzeźbiąc "baranka" i dorabiając twin-scroll chyba "dmuchawka" mogła by zostać ta sama jeśli dałoby radę tak zrobić (czy raczej nie możliwe?) bo więcej niutków bym miał przy niższych obrotach do tego po tych modach wirus i zwykły pomykacz staje się pomykaczem z małym pazurkiem :D
Tylko taka operacja finansowo sporo zje PLN a wolałbym je chyba jak już zainwestować w turbo i kolektor od EVO co ma twin scroll i zapodać do OT1 :P ... kwestia kalkulacji, czy jest ktoś w stanie zapodać kwotę?

Struna
27-12-2015, 23:13
Kwestia w co się celuje i jakim budżetem dysponuje. Najczęściej niestety jedno rozmija się z drugim.

Bump:

staszq2
28-12-2015, 10:14
Dotyczy mnie
Kwestia w co się celuje
Zmniejszenie turbodziury
i jakim budżetem dysponuje
2500 zł na robociznę z częściami - no może trochę więcej bo turbo zawsze można sprzedać i icka też jak i kolektor, więc przyjmijmy 3000 PLN.
Zaznaczam, że nie zależy mi na tym aby zrobić z tego auta "japońską szlifierkę" od tego mam Mitasubisza. Kwestia wirusa jest już osobna i nie wliczam jej w ten koszt.
Myślę, że odpowiedź i podpowiedź w tej kwestii przydała by się nie jednej osobie bo skoro jak pisał heko CR tak ma, że do 2000 obr. nie jedzie nawet po chipie to nie jednemu posiadaczowi by się taki mod przydał a później remap i można się próbować modzonymi 1.9 TDI :D

Struna
28-12-2015, 10:47
Trzeba by się zorientować ile by wyszło zrobienie kolektora - to pewnie będzie dosyć kosztowna kwestia.

Bump:

staszq2
28-12-2015, 11:10
ile by wyszło zrobienie kolektora
Do Mitsu usłyszałem ceny w róźnych warsztatach od 600-1500 zł - nie zła rozbitka ale wpływ ma na pewno grubość kwasówki jaką chcieli stosować i wiadomo jakość usługi :D
Ewentualnie kupić "gotowca" ale ta jakość już chyba nie będzie taka jak robiona pod stricte dane auto. Może się znajdzie na forum ktoś kto robił taki zabieg i by się wypowiedział, podzielił tajemnicą ;) A tak rozmyślając ciekaw jestem jakby pominąć twin-scroll na poczet BiTurbo ... ? Czy to już przesada w tym silniku i co do takich wymagań jw.? :P

aras124
08-01-2016, 18:51
Podczepię się pod temat, ale mam zapytanie odnośnie nowego silnika z focusa 1.5 TDCI.
Jest już jakaś możliwość podniesienia mocy i ile można by było z niego wykrzesać?

edimorton
20-01-2016, 11:17
Chciałem jechać do Heko ze swoim Focusem MK3 1.6 TDCi ale jakoś nie mogę się zebrać na taki wyjazd. Poleci ktoś jakiegoś sensownego tunera w Warszawie, który zrobi to porządnie a przy tym nie zedrze ze mnie jak cygan za matkę?

latar
20-01-2016, 12:03
Rzeczywiście z Wawy to szybciej masz do Poznania do TuneFORCE. Umawiasz się na usługę z samego rana jako pierwszy pacjent i przed 12 jesteś z powrotem w WAW. A jaki poligon na powrót będziesz miał, tylko trzeba uważać żeby bak paliwa starczył:P

kordyl
20-01-2016, 12:33
Jak ma być w Wawie to może być Kreator Mocy. Dwa lata temu u nich byłem i wszystko jest ok.

pbobek
20-01-2016, 12:56
Ja w poniedziałek byłem u Heko. KM nie polecam... a może się zdażyć tak, że i tak później wylądujesz na poprawce w Krakowie albo Poznaniu.
Moje zdanie jest takie.. jak robić to raz a porządnie a oszczędny w tym przypadku może wiele stracić.

kordyl
20-01-2016, 15:51
U mnie nie chodziło o oszczędności, wręcz przeciwnie, Kreator był droższy niż Heko, chociaż po doliczeniu paliwa było by to samo. Po prostu nie miałem się jak wybrać do Krakowa i w sumie nie żałuję, bo wszystko poszło dobrze.
Nikogo nie zachęcam do korzystania z tej czy innej firmy. Kolega pytał o możliwość tuningu w Wawie to mu polecam Kreator, bo od dwóch lat i ok 40k km jestem zadowolony.

edimorton
22-01-2016, 14:53
A w Wawie oprócz kreatora mocy nic nikt nie poleci? To nie chodzi o to żeby było jakos super tanio ale też nie dwa razy drożej niż powinno to kosztować. No i dochodzi tu permanentny brak czasu. Do Krakowa czy do Poznania po prostu nie mam kiedy pojechać :/

pbobek
29-01-2016, 06:53
Jest jeszcze Masters Tuning http://www.tdi-tuning.pl/.
KM ma chyba gotowe programy od V-tech'u. Jak chcesz mieć dobrze zrobione to oddaj auto w ręce fachowców, którzy bardzo dobrze znają te silniki 😉

heko
09-02-2016, 20:37
FF3 1.6tdci 95KM


http://images75.fotosik.pl/314/e6c44553ae974b40med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e6c44553ae974b40)

heko
13-02-2016, 11:49
1.6tdci 90KM
2010r. wersja ze zmienną geometrią :)



http://images76.fotosik.pl/325/58b868d5fc0aec57med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/58b868d5fc0aec57)

TuneFORCE
15-02-2016, 07:45
A w Wawie oprócz kreatora mocy nic nikt nie poleci? To nie chodzi o to żeby było jakos super tanio ale też nie dwa razy drożej niż powinno to kosztować. No i dochodzi tu permanentny brak czasu. Do Krakowa czy do Poznania po prostu nie mam kiedy pojechać :/

Wskakujesz np. w Sobotę rano na A2, 2-3h i jesteś w Poznaniu, generalnie jak wszystko sprawnie pójdzie to na obiad będziesz w domu :D

kaacka
15-02-2016, 11:57
a spowrotem, z przyrostem "katalogowym" droga zajmuje Ci już tylko 2/3 h.
można ? -- można.... ;)

jasmeen
16-02-2016, 07:42
Jeśli klient jest zadowolony i parametry pracy silnika są ok. zabieramy RTS'a do bagażnika, niestety płacimy.

artuoi
16-02-2016, 20:39
1.6tdci 90KM
2010r. wersja ze zmienną geometrią :)



http://images76.fotosik.pl/325/58b868d5fc0aec57med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/58b868d5fc0aec57)

HA! To mój:)
Grzegorz powiem tak: specjalnie wracałem dłuższą trasą żeby się nacieszyć:) i...czekam na fotę z radaru w częstochowie...

heko
16-02-2016, 20:42
upsss g:okulary

macoo
17-02-2016, 10:50
A ja mam problem. Czy ktoś może ma jakieś pomysły, co jest problemem?

Akurat na poniższym wykresie serii tego nie widać, ale na 5 testów w 4 problem też występuje przy seryjnej mocy.
W aucie po teście wymieniono zawór sterujący turbiną, zaślepiono EGR i wyłączono go w sofcie. Niestety ten zabieg nie naprawił problemu..
Po zmianie zaworu i zaślepieniu EGR moc wzrosła do 130 koni i 305 niutonometrów, jednak spadek mocy, który widać na wykresie widać nadal. Podczas jazdy nie jest on zauważalny na 1 i 2 biegu. Na 3 i 4 jest już to mocno odczuwalne.

Poniżej link do zdjęcia wykresu.

http://flic.kr/p/DE9Qv6 (http://flic.kr/p/DE9Qv6)

heko
17-02-2016, 11:06
to trzeba obserwować w parametrach pracy silnika, boost, dawka, przepływka podczas pomiarów na hamowni, z wykresu nie zgadniesz

TuneFORCE
17-02-2016, 17:55
A ja mam problem. Czy ktoś może ma jakieś pomysły, co jest problemem?

Akurat na poniższym wykresie serii tego nie widać, ale na 5 testów w 4 problem też występuje przy seryjnej mocy.
W aucie po teście wymieniono zawór sterujący turbiną, zaślepiono EGR i wyłączono go w sofcie. Niestety ten zabieg nie naprawił problemu..
Po zmianie zaworu i zaślepieniu EGR moc wzrosła do 130 koni i 305 niutonometrów, jednak spadek mocy, który widać na wykresie widać nadal. Podczas jazdy nie jest on zauważalny na 1 i 2 biegu. Na 3 i 4 jest już to mocno odczuwalne.

Poniżej link do zdjęcia wykresu.

http://flic.kr/p/DE9Qv6 (http://flic.kr/p/DE9Qv6)

Czy to auto wyjechało na programie?

macoo
17-02-2016, 18:33
TuneFORCE - tak.

A było to tak. Zrobiono program i powiedziano mi, że jest problem więc przywracają go do seryjnego programu. Auto na programie i bez niego nie pokazuje błędów. Zasugerowano usterkę zaworu ciśnienia turbiny lub problemu z EGR.
Niestety gość od chipowania nie zajmuje się mechaniką, więc auto na fabrycznym programie pojechało do mojego mechanika. Wymieniono zawór i zaślepiono EGR.

Auto wróciło do chipowania, gdzie wyłączono w programie EGR i ponownie załadowano nowy chip. Przekazano mi info, że problem nie ustąpił. W porozumieniu z chipownikiem i moim mechanikiem podjąłem decyzję, że auto wyjeżdża z chipem aby mechanikowi było łatwiej ustalić problem.
Z tym chipem auto zrobiło 50 km, stoi do przyszłego tygodnia i czeka na wolny termin u mechanika.
W związku z tym, że nastąpi to dopiero za tydzień, postanowiłem napisać na forum. Chipownik obstawia tzw. gruchę sterującą turbo, nieszczelność w przewodach, przepływkę...

TuneFORCE
18-02-2016, 18:47
Wydaje mi się, że chyba lepiej było auto naprawiać na serii, bo jeśli to faluje boost i nie jest to spowodowane turbiną tylko czyms innym to istnieje ryzyko że turbo może sie rozlecieć

heko
25-02-2016, 19:36
FF2 1.6tdci 110KM

http://images75.fotosik.pl/365/7b6e650a6a9b7bcemed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7b6e650a6a9b7bce)

FF2 1.6rdci 90KM (2010r. na zmiennej geometrii)

http://images76.fotosik.pl/365/bf8fa1043296cb55med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bf8fa1043296cb55)

TBomek
21-03-2016, 09:06
Panowie pozwólcie że trochę odgrzeję temat i zapytam, czy ten czip tuning prócz podniesienia mocy silnika, rozwiązuje również problem z egr i DPF. Drugie pytanie, czy nadal zajmuje to z dobre 3 h i wymaga wyjęcia sterownika?

heko
21-03-2016, 09:43
chip nie rozwiązuje problemów z egr i dpf...a są jakieś?
ok. 2h i sterownik na stół
jest na forum pełno wykresów z tego :)

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=9

TBomek
21-03-2016, 13:54
Na razie, odpukać nie ma problemów, choć 200tk się zbliża i nic nie było robione, a na forum jest masa lamentów na temat problemów z egr/dpf, więc myślałem że da się upiec kilka pieczeni na jednym ogniu . :)

heko
21-03-2016, 15:02
w MK3 nie ma problemów :)

TuneFORCE
22-03-2016, 11:49
Panowie pozwólcie że trochę odgrzeję temat i zapytam, czy ten czip tuning prócz podniesienia mocy silnika, rozwiązuje również problem z egr i DPF. Drugie pytanie, czy nadal zajmuje to z dobre 3 h i wymaga wyjęcia sterownika?

Nie kumam...to w ile chciałeś zrobić moda? W godzinę?

TBomek
22-03-2016, 11:55
Nie znam sie na tym, a ze starych postów w tym wątku wywnioskowałem że ten MOD jest dość uciążliwy, dlatego chciałem się dowiedzieć czy coś się zmieniło od tego czasu.

heko
22-03-2016, 12:03
zmieniło się tyle, że po dziesiątkach zrobionych, czas skrócił się do 1-5-2h :)

TuneFORCE
25-03-2016, 21:07
Nie znam sie na tym, a ze starych postów w tym wątku wywnioskowałem że ten MOD jest dość uciążliwy, dlatego chciałem się dowiedzieć czy coś się zmieniło od tego czasu.

Nadal wymaga wyjęcia sterownika i zajmuje kilka godzin

damian6905
02-06-2016, 06:09
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Jestem ciekaw jaki jest obecnie koszt takiej usługi. Mam FF2 1,6 TDCI 90 km z końca 2008 roku. Ogólnie z silnikiem wydaje się być wszystko ok, mocy nie traci, checka nie wyświetla, mam go od niecałego roku i przejechałem nim około 20 tys. km. Postów może mam niewiele, dlatego, że generalnie wszystko przy nim robię sam i jestem z tych co wolą czytać niż klepać bzdury na forum :) Stwierdziłem ostatnio, że przydałby się kilka koników więcej ale żeby ktoś to zrobił z głową tak, żeby silnik nie upalał sprzęgła przy ruszaniu - o takich przypadkach słyszałem :) Obecnie mieszkam w Gdańsku. Poleci ktoś kogoś z okolic trójmiasta? Na południe to trochę daleko :)

TuneFORCE
02-06-2016, 20:39
Mam dealera w Żukczynie ;-)

heko
02-06-2016, 20:41
haha, a ja w Pruszczu Gdańskim :D

akajo
10-06-2016, 15:51
Heko
ile kosztuje takie podkręcenie mk3 1,6 tdci 115KM na 146KM??

heko
10-06-2016, 16:14
pisz na PW :)

TuneFORCE
10-06-2016, 17:22
Heko
ile kosztuje takie podkręcenie mk3 1,6 tdci 115KM na 146KM??

Dlaczego akurat na 146M a nie 143KM albo 145KM?

leszcz
10-06-2016, 18:05
Dlaczego akurat na 146M a nie 143KM albo 145KM?

a ciekawe ciekawe się rzeczy dzieją :) .
Przybliża się dzień w którym i w Bydgoszczy prawdopodobnie będzie można robić takie rzeczy :D (rozmowy trwają :one:)

akajo
13-06-2016, 14:11
146, bo Heko ma w stopce tak przerobione auto:))) Już sobie popisaliśmy na priv i wszystko wiem ale mam wątpliwość, którą chcę tu poruszyć.
Chip polega na zmianie map z tego co się orientuję czyli zmiana proporcji mieszanki paliwowo powietrznej oraz charakterystyki turbo

To jakim cudem nie ma to wpływu na szybsze zużycie turbiny i zapchanie DPF???
Prosiłbym o rzetelne wypowiedzi w tej kwestii, bo dla mnie wniosek jest jeden
Póki w aucie jest DPF nie należy go chipować
Będę wdzięczny za opinie
To

heko
13-06-2016, 16:26
bo dla mnie wniosek jest jeden
Póki w aucie jest DPF nie należy go chipować
co to za bzdura, 95% chipowanych aut jest z dpf :)
dobrze zrobiony program nie wpływa na jego zapychanie

kaacka
13-06-2016, 17:29
może to jest właśnie różnica wykonania.
Pan Mietek z zaprzyjaźnionego garażu robi chipa za 150 pln, potem przejedzie się za delikwentem kawałek przez miasto, jak zbytnio nie dymi to strony ustalają że na teraz jest ok. po buziaku i kwita. g:okulary

TuneFORCE
13-06-2016, 18:08
...........Chip polega na zmianie map z tego co się orientuję czyli zmiana proporcji mieszanki paliwowo powietrznej oraz charakterystyki turbo..............

Przy modyfikacji wykonanej optymalnie nie będzie żadnego problemu z filtrem FAP/DPF, nawet gdy zadymienie będzie większe to co najwyżej regeneracja może przebiegać częściej....tutaj znaczenie ma to jak program został zrobiony...przy zachowaniu zdrowego rozsądku, a nie parciu na wynik można zrobić taki program, że filtr tego nie odczuje...oczywiście nie będzie to 140KM w 1.6TDCI...

akajo
13-06-2016, 21:20
I to jest dla mnie rzetelna odpowiedź. Jeżeli proces wypalania przebiega częściej, to znaczy nic innego jak przyspieszone zapchanie filtra, bo po każdym wypalaniu coś w nim zostaje.
A wypala się częściej, bo wtryski leją więcej paliwa i dpf musi przechwycić więcej spalin
Z tego co się jeszcze orientowałem dwumasa też mocniej dostaje po tyłku

Nie twierdzę, że tuning jest zły ale trzeba mieć świadomość co za tym idzie odnośnie kosztów eksploatacji pojazdu

kaacka
13-06-2016, 22:07
no to jak tak już idziesz to jeszcze w 1.6 korbowody nie są najlepsze do większego dłubania, zużywa się też standardowe sprzęgło (sam wymieniałem dwukrotnie), do tego klocki, opony....
tak sobie planuję że jak już dorosnę to takie auto sobie sprawie żeby go nie trzeba było dodatkowo dłubać g:DD
poza tym ford to nie ferrari. co się tam może wielkiego popsuć...

heko
13-06-2016, 22:21
I to jest dla mnie rzetelna odpowiedź. Jeżeli proces wypalania przebiega częściej, to znaczy nic innego jak przyspieszone zapchanie filtra, bo po każdym wypalaniu coś w nim zostaje.
mam wrażenie że czytasz tylko to co chcesz usłyszeć :)
dalej w tekście czytamy:
przy zachowaniu zdrowego rozsądku, a nie parciu na wynik można zrobić taki program, że filtr tego nie odczuje...
:P

akajo
14-06-2016, 21:03
Czytam uważnie Heko
Tunerforce napisał w dalszej części cytowanej przez Ciebie Jego wypowiedzi, że nie będzie to 140koni z 1,6 , a ja cały czas drążę temat Twojej opcji zrobienia 146 koni z tego silnika...
Nie ma co dalej dywagować. Ja na dzień dzisiejszy widzę więcej przeciw niż za, ale to moje subiektywne zdanie. Każdy może robić co chce ze swoim autem....:)))

heko
14-06-2016, 21:04
ale ja bez dpf i bez dymu (czytaj sadzy) robiłem takie auta :)

kaacka
14-06-2016, 21:53
bez sensu gadka. Tobie chłopie marzy się wolnossąca benzyna na 8 garach.
focus to nie ferrari g:okulary

akajo
15-06-2016, 08:44
Ja chciałem zgłębić zalety i wady tunningu i chciałbym przy okazji podziękować Kolegom za fachowe uwagi
W zasadzie mam tylko jeszcze jeden dylemat

Czy przy przebiegu 208 tys (rocznik 2012) i pokonywaniu ok 50tys km rocznie nie lepiej poczekać aż trzeba będzie wyciąć dpf i dopiero chipować???

heko
15-06-2016, 09:00
W FF3 wycinanie dpf to raczej rzadkość, po prostu są całkiem wytrzymałe :)

grzegorz.l
16-06-2016, 11:41
Jako ze to mój pierwszy post chciałbym sie przywitać ze wszystkimi :-)
Czytałem dużo forum ale jakoś nie widzę zeby właśnie było wycinane DPF z Focusa III.

Trochę mnie martwi ten DPF bo ja swoim Focusem będę jeździł w zasadzie tylko po mieście...

Co o tym myślisz Heko?

Będę miał Focusa III 1.6 TDCi 95KM który ma zrobione 115KM softem jako ze to te same silniki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

heko
16-06-2016, 11:57
jeździć i się nie przejmować, DPF w mk3 jest znacznie lepszy :)

TuneFORCE
16-06-2016, 14:49
Chcesz zrobić program to rób, a jak kiedyś padnie DPF to będziesz się wtedy zastanawiał co zrobić...

grzegorz.l
16-06-2016, 16:44
No tak ale zanim padnie to sie włączy ten program do czyszczenia/regeneracji - wolałbym tego uniknąć bo od tego paliwo przechodzi do oleju to niezbyt dobrze bo olej przestaje dobrze smarować itd


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

heko
16-06-2016, 16:50
to się regeneruje sam, na bieżąco :D
nie szukaj dziury w całym :)
na 100 sztuk 1.6tdci w mk3, może 3 dpf-y zostały usunięte...reszta zasuwa jak złoto :)

kaacka
16-06-2016, 22:34
kto chce ten ma, kto nie chce...... bo jakoś ci nie ufam i jakoś cie nie kocham......... ten mieć nie będzie g:okulary

hacel
20-06-2016, 11:29
Tak przeglądam wykresy momentu dla 1.6tdci 109km i zdaje się że po chipie poniżej 2000obr dalej mulasto a liczyłem na jakąś poprawę. Chyba sobie podaruję chipa :-/

szafarek
20-06-2016, 18:47
Tak przeglądam wykresy momentu dla 1.6tdci 109km i zdaje się że po chipie poniżej 2000obr dalej mulasto a liczyłem na jakąś poprawę.

Tu się nie zgodzę.
Mam zrobiony program na (jak w podpisie) i nie czuję by było źle poniżej 2000 obr.
Wzrost (spory wzrost) mocy jest bardzo odczuwalny na 3,4 i 5 biegu. Fakt 1 i 2 tyłka nie urywa ale i tak jest lepiej jak na oryginalnym programie.
U mnie ciągnie już od ok. 1600-1700 obr/min. Max. moment obrotowym mam przy 2130 obr/min.

TuneFORCE
20-06-2016, 21:47
Tak przeglądam wykresy momentu dla 1.6tdci 109km i zdaje się że po chipie poniżej 2000obr dalej mulasto a liczyłem na jakąś poprawę. Chyba sobie podaruję chipa :-/


Szkoda czasu na komentowanie tych bzdur....

hacel
23-06-2016, 11:42
Szkoda czasu na komentowanie tych bzdur....
To nie komentuj, chyba że chcesz sobie postów ponabijać.
Np ten (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2474940&postcount=312) wykres czy ten (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2479055&postcount=314). Jakoś poprawy nie widać poniżej 2000obr. Stąd moje zastanowienie. A wiem że może być lepiej bo miałem rok temu problem z turbo - turbina przeładowywała i Maksio szedł dosłownie jak burza. Regeneracja turbo niestety "naprawiła" wszystko. A musiałem naprawiać.

latar
23-06-2016, 11:50
TuneFORCE chodziło raczej o to, że poniżej "2000" to bez znaczenia bo nie depcze się poniżej tych obrotów. Za duże obciążenie dla całego układu przeniesienia napędu. No i sporo miejsca na redukcję i wyższą moc.

heko
23-06-2016, 12:10
wykresy, wykresami, a na drodze każdy 1.6tdci reaguje szybciej na gaz
poza tym, poniżej 1600obr. nic się nie robi, bo taka jest bezwładność turbiny itd.
poza tym chipowanie auta nie jest po to, aby ładować mu od 1500obr, tylko aby zwiększyć dynamikę i sprawność w całym zakresie roboczym turbodiesla

TuneFORCE
25-06-2016, 15:27
To nie komentuj, chyba że chcesz sobie postów ponabijać.
Np ten (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2474940&postcount=312) wykres czy ten (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2479055&postcount=314). Jakoś poprawy nie widać poniżej 2000obr. Stąd moje zastanowienie. A wiem że może być lepiej bo miałem rok temu problem z turbo - turbina przeładowywała i Maksio szedł dosłownie jak burza. Regeneracja turbo niestety "naprawiła" wszystko. A musiałem naprawiać.

Jak "butujesz" auto poniżej 2k rpm to przesiądź sie na ciężarówkę, tam faktycznie roboczy zakres prędkości obrotowej jest taki jak wymagasz....

rocky1817
27-06-2016, 16:01
Do 2k rpm to można się toczyć przez miasto, bez pospiechu
Dynamikę auta czuć dopiero powyżej 2k rmp, do 3.2 - 3.5 rmp
Nawet takie małe 1.6 po chipie w miarę fajnie jeździ
Ja u siebie już dwa lata tak pomykam

piotras24
03-07-2016, 22:03
Od czasu do czasu dostaję wiadomości prywatne z pytaniem jak się sprawuje auto po chipe. Postaram się tu napisac dwa zdania, bo na forum loguje się raz na ruski rok i zazwyczaj mija parę mięsięcy zanim przeczytam wiadomość :)

Chip był zrobiony dwa lata temu (16.05.2014) przy przebiegu ~130000.
Teraz mam już 180tys. i jak na razie zero problemów. Do tej pory dwumasa, wtryski, turbo oryginalne (odpukać). Jedyne z czym miałem problemy to EGR, ale to nie ma związku z chipem.
Spalanie w granicach 4.8 - 5.5 (brak kompa w aucie, zawsze tankuje do pełna i na tej podstawie liczę spalanie).
Jeżdże w miare spokojnie.

Może za dwa lata wrzucę kolejny wpis z update'm :)

specol
29-08-2016, 21:12
Przeczytałem całe 39 stron i hhmmm, kusi ten CHIP :D

amecz
21-09-2016, 16:27
To i ja od siebie coś do rzucę, chip przy 185 k w 8/ 2014 oczywiście by Heko obecnie 220k ,wszystko w oryginale (i oby jak najdłużej) jeśli chodzi o napęd , auto jeżdżące 50/50 miasto i poza , spalaie 6l Dla zainteresowanych motostat ,użytkownik amecz

Wysłane z mojego Transformer TF101G przy użyciu Tapatalka

TuneFORCE
22-09-2016, 09:03
Przeczytałem całe 39 stron i hhmmm, kusi ten CHIP :D

No to nie ma co czekać :diabel2:

piniu10
06-10-2016, 13:56
Byłem właśnie u znajomego który powiedział mi ze może mi zmienić mapę i mogę zyskać 20 KM więcej. Jest to możliwe? Jak się zaopatrują na to podzespoły?

Struna
06-10-2016, 14:04
A w co/jak mają się zaopatrywać podzespoły? :)

piniu10
06-10-2016, 14:14
Chodzi mi o sprzęgło wtryskiwacze itd.
Jakie jest zużycie. Czy warto się w to bawić?

Struna
06-10-2016, 14:20
A może chodziło Ci o słowo "zapatrują" a nie jak napisałeś - "zaopatrują" :)
Jedna literka, a totalnie zmienia sens :)

heko
06-10-2016, 14:33
skąd będziesz wiedział czy podzespoły wytrzymają, jeśli nie zrobisz diagnostyki na hamowni??

piniu10
06-10-2016, 14:38
Hamownia jest mi wstanien powiedzieć jak długo mi sprzęgło wytrzyma po zwiększeniu mocy?

heko
06-10-2016, 14:40
no jak nie, jak tak :D

piniu10
06-10-2016, 15:40
Chyba wolę nie wiedzieć i zostawić fabrykę [emoji12] [emoji12]

TuneFORCE
10-10-2016, 13:46
Hamownia jest mi wstanien powiedzieć jak długo mi sprzęgło wytrzyma po zwiększeniu mocy?

Pomyliłeś hamownie ze szklaną kulą :diabel2:

heko
10-10-2016, 13:51
Pomyliłeś hamownie ze szklaną kulą :diabel2:

Grześ, chodziłoby mi o to, że po wgraniu czegoś tam, nie wiadomo jaki moment będzie, więc w tym wypadku, hamownia jest konieczna :570:

TuneFORCE
10-10-2016, 14:17
Grześ, chodziłoby mi o to, że po wgraniu czegoś tam, nie wiadomo jaki moment będzie, więc w tym wypadku, hamownia jest konieczna :570:

Przecież ja nie Ciebie cytowałem :one::one::one:
Wiadomo, do tego rolki sie przydadzą

lowlifethx
08-11-2016, 13:28
Grześ, chodziłoby mi o to, że po wgraniu czegoś tam, nie wiadomo jaki moment będzie, więc w tym wypadku, hamownia jest konieczna :570:


HEKO, wysłałem pytanie priv

RG

kronosh
28-11-2016, 09:48
Witajcie,
Gdzie na terenie Wrocławia polecilibyście mi jakąś dobrą ekipę od chiptunningu. Chciałbym przede wszystkim obniżyć spalanie, jeśli da się to pogodzić z jakimś przyrostem mocy to również mile widziany mod w tym kierunku :)

heko
02-02-2017, 20:32
1.6tdci 90KM

https://images81.fotosik.pl/334/2628609f5de56757med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2628609f5de56757)

1.6tdci 90KM 2010r. na zmiennej geometrii

https://images81.fotosik.pl/334/49524bf460c8b4d9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/49524bf460c8b4d9)

rosiu_ro
03-02-2017, 14:23
Witajcie,
Gdzie na terenie Wrocławia polecilibyście mi jakąś dobrą ekipę od chiptunningu. Chciałbym przede wszystkim obniżyć spalanie, jeśli da się to pogodzić z jakimś przyrostem mocy to również mile widziany mod w tym kierunku :)

Podjedź do kolegi Heko. To co dla innych jest sufitem dla niego jest rutyną :)
Ten drugi wykres wrzucony przez Heko to mój, świeżutki.
Miałem 110KM zdławione do 90. Mocy przybyło a spalanie pozostało bez zmian. Powrót z Krakowa do Torunia autostradami, z boksem na dachu, 4 osoby w aucie - spalanie 5.5 l, po częściowym rozładunku (2 pasażerów, ich narty itp.) 4.9 - 5.0. Prędkości 120-140. Identyczne wyniki miałem jadąc przed zmianą. Chyba nie można mniejszego spalania wymagać.
Przyjemność z jazdy nieporównywalna.

heko
28-02-2017, 17:33
1.6tdci 90KM
wtryski ze 110KM
Turbo hybryda z mondeo 2.0tdci
IC i takie tam :)


https://images82.fotosik.pl/395/c4fcc7c3cfc4ef09med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c4fcc7c3cfc4ef09)

hacel
03-03-2017, 10:32
Ale potworek wyszedł. Tylko jak szybko toto się rozsypie...

Gomad
03-03-2017, 14:41
Ale potworek wyszedł. Tylko jak szybko toto się rozsypie...

kilka takich bezproblemowo jezdzi ;)
Jak sie rozleci to druga jednostka majatku wzglednie nie kosztuje.

TuneFORCE
03-03-2017, 14:45
Focus My2012 1.6TDCI 95KM

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17098472_894518623984704_2727874313439599893_n.jpg ?oh=9f8ed1176640a39438fd7d994f4bcdbe&oe=59337924

Seria na FB

Focus My2013 1.6TDCI 95KM

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16938529_894515180651715_6558421148364084446_n.jpg ?oh=0aced820e4f84f7e744938166b8cc589&oe=5940F0E6

Seria na FB:

TuneFORCE
27-03-2017, 17:38
1.6D 109KM My2010

https://images82.fotosik.pl/464/b5040ef6e5603fe0gen.jpg

specol
09-04-2017, 22:55
Ahhh z mała dozą zazdrości można lookać w te wykresy, tabele :)

Jak tylko za rok dwa coś uzbieram też dołączę swój .jpg ;)

Narazie 1600 zł poszło na nowe hamulce, opony, filtry, czyszenie klimy itd.

TuneFORCE
11-04-2017, 07:19
Spokojnie :) Co się odwlecze...

hacel
12-04-2017, 13:17
Coraz bardziej się nastawiam na chipsa tylko... mam sprawnego DPFa i nie wiem czy tym go nie zarżnę?

heko
12-04-2017, 13:21
nie, dobrze zrobiony chip nie wpłynie na dpf

heko
07-05-2017, 21:21
Focus 1.6tdci 110KM

https://images81.fotosik.pl/556/193b75361823f329med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/193b75361823f329)

CzesterX
14-07-2017, 14:03
Witam koledzy wykonałem przelewy na mojej foce mk2 1.6 TDCi 90km przez 4min. Na temperaturę. Silnika ok 70 stopni. Odczytałem : 1) 60ml 2)60ml 3)60ml 4) 55 ml na wtrychach. Może ktoś z was ocenić tę pomiary i ewentualnie wyrazić swoją opinię. Mam w planach robić chipsa i dlatego moje zapytanie czy coś się nie rozleci :-p Borykam się z niebieską chmurka po postoju oraz nierówna pracą :-/

dj_pete
14-07-2017, 20:10
Cześć, przelewy masz raczej w normie, niebieska chmurka po postoju to skapujący olej z kolektora dolotowego, który pewnie jest zawalony mazią w postaci mieszanki oleju z turbiny lub odmy i spalin z zaworu EGR. To standard w 1.6. Przed chipsem koniecznie go wyczyść a EGR zaślep lub wyłącz.
Nierówna praca silnika to zwykle w jakimś stopniu zużyte wtryski lub po prostu brudne. Ogólnie chipuj śmiało :) ten silnik sporo znosi :)

CzesterX
14-07-2017, 21:53
Dzięki kolego powiedz mi jeszcze bo widzę że z Krakowa :-D u kogo mogę dobrze zaslepic EGR w naszym rejonie żeby mi błędu nie wyzucal czy u Heko też można uczynić taką magię przed chipsem ?? Czy może gdzie indziej z tym EGR uderzyć :-)??

Bump: Dzięki kolego powiedz mi jeszcze bo widzę że z Krakowa :-D u kogo mogę dobrze zaslepic EGR w naszym rejonie żeby mi błędu nie wyzucal czy u Heko też można uczynić taką magię przed chipsem ?? Czy może gdzie indziej z tym EGR uderzyć :-)??

ewentualnie samo czyszczenie wystarczy ?. Czy masz moze na myśli ze po zaślepieniu egr zniknie temat turbo dziury??:-)

heko
14-07-2017, 22:21
w 1.6tdci zawsze po zaślepieniu, wywali czeka, ale przy chipie się to wyłącza :)

Marcin_3miasto
15-07-2017, 05:33
Witam odświeżę trochę temat. Mam Focusa 115KM 1.6TDCI 2013rok , czy ma ktoś może informacje kto zajmuje się najlepiej chiptuningiem w Trójmieście i ma pojęcie i doświadczenie w sprawie fordów?
Dzwonilem do jednej z firm i powiedzieli mi że max mogą osiągnąć 20km faktycznie tylko tyle można osiągnąć z tego silnika?
Jak wygląda sprawa żywotnością silnika mam aktualnie 165000tys przebiegu

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X90F przy użyciu Tapatalka

CzesterX
15-07-2017, 07:47
Ewentualnie zrobił byś mi porządek z egr jakbym się wybrał do cb z chipsem Heko ??:-)

heko
15-07-2017, 08:02
zadzwoń do Praust Moto w Pruszczu Gdańskim, to mój oddział :)
ok. 135KM 320Nm

heko
15-07-2017, 08:04
no jasne

mi117
20-07-2017, 09:17
Hejka!

Ciekawy temat z tym czipowaniem. Sam się zastanawiam nad zwiększeniem mocy w mojej 90 KM Foce.

To o ile można rozsądnie zwiększyć moc w moim aucie i ile czasu zajmuje ta operacja?

Do np. Krakowa to trochę kilometrów trzeba zrobić z Lubelszczyzny a chcę to zrobić w dobrym warsztacie i profesjonalnie - bo pieniądze też nie małe trzeba wydać :wink:

Pozdrawiam

heko
20-07-2017, 09:43
ok. 120KM
ok.1.5h
:)

CzesterX
24-07-2017, 18:33
I po chipsie nie to auto zadowolony od ucha do ucha z 90 koników na 131 szok !! Heko kawał dobrej roboty POLECAM !!!! Może wrzuci wykres z mojego Żuka :-p

heko
24-07-2017, 19:18
nie zrzuciłem z hamowni, dzisiaj miałem jak widziałeś, apogeum fuckupów :(

CzesterX
24-07-2017, 20:30
Luzik :>dzięki wielkie niespodziewałem się takiego wyniku. Z Vectra doszliscie ładu ??:-)

heko
24-07-2017, 20:33
wszystko poszło :)

mol-mj
07-08-2017, 16:00
Witam, mam podobne pytanie.
Chciałbym zlecić chiptuning w Focusie MK3 115KM 1.6TDCI 2011 rok 195 000 tys. w Rzeszowie. Znacie może kogoś w tym rejonie? Polecono mi Carrere na Lwowskiej. Jakieś opinie, ktoś już tam robił Focusa? A może inny serwis?

wilczak
07-08-2017, 22:23
masz rzut beretem do heko

Shreq
08-08-2017, 09:19
Ja czekam na wrzesień, żeby zapisać się na grupówkę do Heko. Może poczekaj chwilę a będziesz miał pewność, że wszytko będzie zrobione jak być powinno...

mol-mj
10-08-2017, 20:10
Faktycznie, chyba tak zrobię i umówię się do heko. Pzdr

daaro
16-08-2017, 19:53
Polecam heko.
Fura śmiga ze hej.

matekgt
07-09-2017, 13:01
Siemka Powiedz mi jesteś w stanie mi powiedzieć czy duża rzeźba wyszła z tą turbiną ?


1.6tdci 90KM
wtryski ze 110KM
Turbo hybryda z mondeo 2.0tdci
IC i takie tam :)


https://images82.fotosik.pl/395/c4fcc7c3cfc4ef09med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c4fcc7c3cfc4ef09)

heko
14-09-2017, 09:23
Focus 3 1.6tdci 95KM


https://images84.fotosik.pl/802/c03da1c6f7dc5488med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c03da1c6f7dc5488)

daaro
17-09-2017, 20:27
Witam.
Mam pytanie odnosnie wirusa.
Jestem zadowolony z bryki jak teraz smiga(od 25.7)
Ale dlaczego po modzie start/stop nie dzisla,tzn nie musze go wylaczac.
Jest ok,niepotrzebny ten s/s,ale coś jest nie tak?

mol-mj
23-09-2017, 17:55
Dzięki, heko za super robote. Focus dużo lepiej idzie i jak na razie faktycznie mniej pali.
Polecam wszystkim niezdecydowanym i postaram się jakiegoś klienta nagonić.
Pzdr.

heko
06-10-2017, 18:08
Ciekawostka
1.6tdci 90KM
wjechał na jakimś chipie, dość ciekawie to wyglądało :D
Po "naprawie" odjechał jak trzeba :)


https://images84.fotosik.pl/842/c1dc0d7c599d5c2dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1dc0d7c599d5c2d)

CzesterX
07-10-2017, 09:25
Fale piękne :-p

robert.kga
30-10-2017, 10:42
Witam
Chciałbym w moim FF MK3 1,6 TDCi 95 KM z 2011r uaktywnić:
- HLA
- podciągnąć moc z 95 KM na 115 KM
Wie ktoś może kto i mniej więcej za ile by to zrobił w okolicach Rzeszowa?

heko
30-10-2017, 14:25
nie ten dział
tu mowa tylko o chiptuningu, czyli 130KM + :)

CHARONSKI
06-11-2017, 19:03
Czy 1,6tdci (2015r)da się zawirusowac. A 1,5tdci 120KM też? I jeszcze 150KM 2,0tdci?
W najbliższym czasie będę kupował, więc wolę się upewnić.

heko
06-11-2017, 20:32
wszystkie się da :)
1.6tdci na ok. 135KM
1.5tdci na ok 140KM
2.0tdci na ok. 200KM

heko
18-11-2017, 18:47
MK3 1.6tdci 95KM

https://images84.fotosik.pl/907/926c8e5379e7e287med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/926c8e5379e7e287)

MvonS
23-11-2017, 14:39
Cześć,

Mam od pół roku fiestę z 2008 r z silnikiem 1.6 TDCI 90 KM, widziałem efekty jakie można uzyskać po chip tuningu, przyrost mocy do ok 110-115 KM i zwiększenie momentu. Przyznam szczerze, że brzmi to zachęcająco jednak chciałbym się dowiedzieć jak to wpływa na żywotność auta i podzespołów. Auto ma więcej mocy ale ma dość krótką skrzynie biegową, tylko 5 biegów. Jak taki chip tuning wpływa na te elementy? Czy jest to bezpieczne?
Druga sprawa ile taki dobrze przeprowadzony tuning kosztuje? Jak zdecyduję się to poszukamy wtedy w mojej okolicy kogoś kto się tym zajmuje ;)

rojass
24-11-2017, 15:21
Jeśli program będzie napisany z głową, czyli przez kogoś kto zajmuje się tym od lat i jest polecany przez innych użytkowników to żywotność podzespołów nie ulegnie zmianie.
Ogromne znaczenie ma styl jazdy kierowcy, jeśli jeździ na niskich obrotach i często wciska pedał gazu w podłogę to dwumasa skończy się bardzo szybko.
Koszt jest różny, od 800-1500 w zależności od miejsca w którym będziesz chciał to wykonać.
Na forum polecany jest Heco i TuneForce ( u nich robiłem soft do obecnego SMAXa i jestem zadowolony).
Polecam temat kilka wątków niżej : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092

pasiek
24-11-2017, 15:32
Tylko pytanie czy kolega ma dwumasę bo , w silnikach 1.6 tdci 90km czesto nie było dwumasy. Ogólnie brak przeciw wskazań. Ja polecam Heko, byłem, jestem zadowolony.

rojass
24-11-2017, 15:44
Faktycznie, możesz nie mieć dwumasy, ale ze sprzęgłem tak czy siak lepiej obchodzić się z wyczuciem a nie 0/1. ;)

MvonS
27-11-2017, 10:46
Nie mam dwumasy, o sprzęgło się nie martwię to cześć eksploatacyjna, bardziej chodzi mi o skrzynie biegów, silnik itp, bo w poprzednim aucie padła mi skrzynia i jestem ostrożny pod tym względem bo naprawa skrzyni nie jest fajna.
W Focusie u kolegi jest dokładnie ten sam silnik ale ma on inny program i stąd więcej koni mechanicznych ale też jest inna skrzynia 6 biegowa, a w Fieście jest tylko 5 biegowa i to mnie martwi, czy to nie przesada taka moc na taką krótką skrzynię.
Czyli mówicie żeby się nie bać raczej? Jeśli zdecyduje się to wybiorę kogoś polecanego przez was dojechać mogę gdziekolwiek z gwarancją, że zrobi mi to dobrze.
Drugie pytanie, czy starać się wyciągnąć z chipa jak najwięcej czy jednak odpuścić sobie to i zwiększyć moc o 10-15 KM a nie 25 KM?

Dzięki za odpowiedź ogólnie :)

Bump:

TuneFORCE
27-11-2017, 11:01
Po co zakładacie temat , który już jest?
Szukanie naprawdę nie boli ;-)

FiestaCiechanow
06-02-2018, 18:02
Czy jest tu ktoś kto podejmował się chip tuningu w 1,6TDCi 109KM (Dwumasa+DPF) ?

heko
06-02-2018, 19:31
tu są setki tak zrobionych 1.6tdci...jak widać w tym i innych wątkach, więc dziwne pytanie

TuneFORCE
10-02-2018, 08:49
Czy jest tu ktoś kto podejmował się chip tuningu w 1,6TDCi 109KM (Dwumasa+DPF) ?

Przecież ten temat dotyczy tego o czym piszesz...w tych samochodach nie pojawiają się jakieś usterki związane z podnoszeniem mocy, o ile mod jest zrobiony z głową

Damianero74
21-02-2018, 14:49
Jak wygląda sprawa z wytrzymałością skrzyni i sprzęgła? Mam Volvo V50 D2 1.6 115 8V z DPF, ten sam silnik, co w Focusie. Słyszałem, że skrzynia w fordach i Volvo z tym silnikiem to Getrag 6MTT250, której maksymalny moment obrotowy wynosi 285Nm (http://www.getrag.com/media/media/datenblaetter/20170310_GETRAG_Data_Sheet__6_Speed_Manual_Transmi ssion__6MTT250.pdf). W V50 D2 maksymalny moment wynosi 270Nm, czy w takim razie pozostaje tylko 15Nm "do bezpiecznego wykorzystania"? Z tego co widziałem, to 1.6 8V 115 chipuje się nawet na 145 koni i 340Nm, ale czy to nie zajedzie silnika, skrzyni i sprzęgła po krótkim czasie? Przedtem myślałem o bezpiecznym, "lekkim" chipie mojego Volvo - max 135km i 320Nm, ale jak zobaczyłem dane producenta skrzyni to zacząłem mieć wątpliwości... Co sądzicie?

heko
21-02-2018, 19:13
nie ma się czym przejmować, wszystko daje radę :)

FiestaCiechanow
22-02-2018, 12:28
Przecież ten temat dotyczy tego o czym piszesz...w tych samochodach nie pojawiają się jakieś usterki związane z podnoszeniem mocy, o ile mod jest zrobiony z głową

OK, to może inaczej:
znalazłem taki kabel na Alledrogo:
http://allegro.pl/interfejs-chiptuning-ccy-mpps-v16-usb-obd2-wsady-i6945561473.html
w podanej specyfikacji jakie auta współpracują z tym kablem jest podane:
https://i.imgur.com/MhaNxaU.jpg
Jak mam sprawdzić jakie mam te oznaczenie u siebie te "Bosch EDC..." ?

Damianero74
23-02-2018, 14:10
nie ma się czym przejmować, wszystko daje radę :)

Rozumiem, u mnie w V50 z 2012 już jest 260 tysięcy nalatane, jestem ciekaw jakby silnik i cały osprzęt to zniósł, no i DPF :D