Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] chiptuning 1,6 tdci


Strony : [1] 2 3

NONO
19-11-2009, 18:14
czy ktoś robił chiptuning silnika 1,6 tdci . jeśli tak to proszę o radę

alo68
19-11-2009, 18:43
napisz może czego chcesz się dowiedzieć? Będzie łatwiej komuś odpowiedzieć

pretorian2
19-11-2009, 19:24
też chciałbym uzyskać informacje czy ktoś chipował 1.6tdci 109 kucy. Chodzi mi konkretnie jaka Wam wyszła seria... czy odczuwalnie zwiększyła się dynamika... może ktoś mierzył ile samochód robi do setki... ?

maureliusz
19-11-2009, 20:17
kiedyś próbowałem podjąć takie temat...dostałem odpowiedź: SZUKAJKA. Chętnie zobaczę, czy teraz ktoś coś napisze.

heko
19-11-2009, 20:22
..tu macie wykresy przed i po chipie :
chip
http://catalog.vtech.pl/graph/ford_16tdci_109ps_chip.jpg
box
http://catalog.vtech.pl/graph/ford_16tdci_109ps_box.jpg

...a tyle udało mi się wycisnąć jak do zastępczej Foczki 1.6tdci zapiałem boxa :619:
http://img109.imageshack.us/img109/2250/foczkatdci.jpg (http://img109.imageshack.us/i/foczkatdci.jpg/) http://img109.imageshack.us/img109/foczkatdci.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img109/foczkatdci.jpg/1/)

neon2909
19-11-2009, 20:58
Moja foczka miała jakiś miesiąc temu zrobiony chip. Wykresy przedstawiam poniżej. Kosztowało mnie to ok. 2000 zł robiłem to w vtech Pomorze. Świetna i fachowa obsługa z bardzo dobrze wyposażonym warsztatem, polecam wszystkim. Chipa zrobiono na RTS-ie. Szczegóły na ich stronie. Moje odczucia po modyfikacji REWELKA, nie stwierdziłem wzrostu spalania, dynamika dużo lepsza. Nadmienię, że fabrycznie miałem mieć 90 km a na rolkach wyszło ok.102 km przy momencie 230 Nm. Po wirusie 113 km na już ciepłym dolocie, moment 270 Nm.

NONO
20-11-2009, 08:43
a włeśnie jak to jes z box-em w d techu bardziej polecają chip , nie ma problemu np. z kopceniem i jak spelanie

maureliusz
20-11-2009, 08:57
RTS to właśnie CHIP Tuning - chyba, że się mylę. Masz urzędzenie, sofciki i sam sobie je wrzucasz to sterownika.

sebapl01
20-11-2009, 15:21
Z chipem jest tak jak przeszczepem serca-masz je po prostu nowe(w każdym razie inne :) ), a box to coś jak dodatkowa zastawka i rozrusznik serca-wszystko działa na starym sercu.
W chipie jest nieco więcej możliwości zoptymalizowania programu, ale znowu box daje możliwość w każdej chwili z rezygnacji z tej modyfikacji przez jego wyjęcie.
Wybierz to co dla ciebie najlepsze.

neon2909
20-11-2009, 15:45
RTS to urządzenie które posiada pamięć do przechowywania oryginalnego siftu od komputera samochodu + dodatkowo 2 programy napisane specjalnie dla Twojego samochodu. Dodatkowa funkcja ( uważam bardzo przydatna ) to identyfikacja kodów błędów wraz z możliwością ich kasowania.
W moim przypadku wyglądało to tak:
1. Wjazd na hamownie.
2. Sprawdzenie sprawności jednostki napędowej - czy silnik jest zdrowy
3. Sczytanie softu kompa i zapisanie go w RTS-ie.
4. Wysłanie na serwer Vtech Kraków oryginalnego softu kompa i obrobienie go w/g upodobań użytkownika samochodu ( zazwyczaj przysyłają 2 wersje )
5. Wgranie do RTS obrobionych programów a następnie przez złącze diagnostyczne do komputera samochodu.
6. Próby na hamowni.
7. Jeśli klient jest zadowolony i parametry pracy silnika są ok. zabieramy RTS'a do bagażnika, niestety płacimy.
8. Odjeżdżamy "nowym" samochodem w lekkim szoku i wtedy kwota zapłaty jest już nie ważna.
NAJLEPSZE !!!! PODZIWIAMY MINY KIEROWCÓW W WYPASIONYCH FURACH ZE SKRZYŻOWAŃ W TYLNYM LUSTERKU. NIEJEDEN PANCERVAGEN SIĘ ZDZIWIŁ.

heko
20-11-2009, 18:05
...box daje także nie złe wrażenia z jazdy...można go samemu podpiąć (2min. roboty)...w każdej chwili przepiąć do następnego autka..albo odsprzedać :D ...
...ma 10 możliwości ustawień...od fabryki..po przez ecochip..do max :P ....

miro.
20-11-2009, 19:24
niestety płacimy.
8. Odjeżdżamy "nowym" samochodem w lekkim szoku i wtedy kwota zapłaty jest już nie ważna.

Patrzyłem na cennik V-tech, ale tam jest mowa o około 900 zł za urządzenie RTS i 75% modyfikacji za I program i o 25% za II program.

Przyznam że niewiele mi to mówi.

Napisz kolego ile Cie to cudo kosztowało. Od A do Z.

Pozdrawiam.

neon2909
20-11-2009, 20:08
Za całą operację zapłaciłem 2000,00 zł. Wiem nie mało ale uważam że warto. Urządzenie wartości ok. 700 zł na własność. Poza tym urządzenie w przyszłości można wykorzystać do innego auta. Zmieniamy tylko programy i po kłopocie. Programy można dowolnie wgrywać i kasować. Byle tylko samochód miał złącze diagnostyczne OBD2. Tym urządzeniem kasowałem już błędy w 2 Foczkach, mondeo mazdzie i fusionie. Ważne byle się tylko skomunikowało z komputerem

miro.
20-11-2009, 20:35
Za całą operację zapłaciłem 2000,00 zł.

A te programy kolego, to wgrywali Ci specjalne do Twojego silnika, więc nadają się tylko do Twojej foki.
Rozumiem, że jak będziesz miał inną, to znów musisz do nich jechać i tam wgrać programy do nowego konkretnego auta.

W tych autach o których pisałeś możesz tylko błędy kompa kasować, nie wgrać program ?

neon2909
21-11-2009, 08:12
Tak dokładnie. Modyfikacja programu jest jednak nie tak drogia. 50 % ceny to urządzenie (RTS )pozostałe koszta to usługa, programy ( 2 szt. ) oraz hamownia. Z tego co się orientowałem to VTech Pomorze jest najbardziej solidną firmą. To ta sama rodzinka co VTech Krakowski od Heko. Wszystkie modyfikacje programu robi właśnie VTech Kraków bo tam jest centrala.

miro.
23-11-2009, 11:42
Tak dokładnie. Modyfikacja programu jest jednak nie tak drogia. 50 % ceny to urządzenie (RTS) pozostałe koszta to usługa, programy ( 2 szt. ) oraz hamownia.

No to mnie przekonałeś... ;D

maureliusz
08-12-2009, 21:06
A przyszło mi jeszcze coś do głowy. Czy myślicie, że po takim chiptuningu będzi większe zużycie części? Np. sprzęgło lub rozrząd? Czy np. rozrząd trzeba wymienić wcześniej?

miro.
08-12-2009, 23:03
Czy myślicie, że po takim chiptuningu będzi większe zużycie części? Np. sprzęgło lub rozrząd? Czy np. rozrząd trzeba wymienić wcześniej?

Po chipowaniu silnik jest poddawany większym obciążeniom, ale to nie jest takie żyłowanie, które mogłoby mu zaszkodzić (nie mówimy tu o podkręcaniu rajdówek), seryjnie wypuszczane przez fabryki auta mają spory zapas mocy, rzędu nawet kilkudziesięciu procent...

Nie wiem gdzie, ale znalazłem informację, że jadąc na chipowanie auto musi być zdrowe.
Poza tym to wydaje się całkiem logiczne, jak mają Ci dobrze napisać program dla silnika jak będzie niesprawny.
Taki program jest dedykowany do Twojego silnika, więc jak napiszą dla niesprawnego motoru, to po ewentualnej naprawie zmienia się jego charakterystyka i może inaczej reagować, tj. nie tak jak powinien. Może nie być takich efektów jakich oczekujesz, bądź jakich mógłbyś oczekiwać.

Nie dotyczy to boxów, bo tam są programy uniwersalne. Żeby kupić i podpiąć boxa nie musisz wjeżdżać na hamownię.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...

heko
09-12-2009, 15:24
...sprzęgło...napęd,,i owszem...obciążenia będa trochę większe...rozrząd nie ma tu nic do rzeczy...jeśli układ wtryskowy i ogólny stan motorka jest ok...to w ogóle nie masz o co się martwić:D....przyjeżdżaj...działamyg:)

Komor
09-12-2009, 16:02
Na wiosne chętnie ja podjadę, teraz nie mam czasu poza tym po kiego mi większa moc na zimę jak z ta ledwo te koła sobie radzą ;)

sebapl01
09-12-2009, 16:08
Ja musiałem zdjąć boxa do przeglądu (nie byłem pewny czy przejdzie próbę dymienia :) ) i od razu czuć, że jest straszny muł. Dużo inaczej się bez niego samochód zachowuje i nie ma tego ciągu do przodu. Na szczęście już po przeglądzie i dziś znów wróciło parę zagubionych koników. :D

TOMAS
11-12-2009, 06:00
Z tego co się orientowałem to VTech Pomorze jest najbardziej solidną firmą. To ta sama rodzinka co VTech Krakowski od Heko. Wszystkie modyfikacje programu robi właśnie VTech Kraków bo tam jest centrala.

Ja mam porównanie między V-tech Pomorze a V-tech Kraków. V-tech Pomorze wgrywany chip a na dodatkowe pytania, gośc zaczał mnie zbywać, korekta robiona w Kraku i tam obsłga na najwyższym poziomie bez problemu. Wiec mimo że do Kraka mam prawie 700 kilosów a przez niemcy jeszcze dalej to i tak jestem bardzo zadowolony po tej wizycie

MAG
11-12-2009, 09:21
Ja mam porównanie między V-tech Pomorze a V-tech Kraków. V-tech Pomorze wgrywany chip a na dodatkowe pytania, gośc zaczał mnie zbywać, korekta robiona w Kraku i tam obsłga na najwyższym poziomie bez problemu. Wiec mimo że do Kraka mam prawie 700 kilosów a przez niemcy jeszcze dalej to i tak jestem bardzo zadowolony po tej wizycie
Tomgol, ale rozumiem, że mówisz o filii V-Tech Pomorze w okolicach Szczecina?
Bo w głównej siedzibie w Kosakowie chłopaki są moim zdaniem całkiem kumaci :roll:

neon2909
11-12-2009, 18:41
Ja modyfikację przeprowadziłem w VTech Gdańsk. Z zawodu i z zamiłowania jestem samochodziarzem i muszę przyznać że personel jest bardzo kumaty i orientujący się w temacie.

TuneFORCE
11-12-2009, 18:52
TOMGOL może chłopaki mieli zły dzień:wink:

TOMAS
11-12-2009, 20:52
Tak MAG chodzi o Szczecin ale opinia się ciągnie jako Vtech Pomorze

MAG
11-12-2009, 22:37
Tak MAG chodzi o Szczecin ....
Domyślałem sie tego, bo zarówno Gracjan jak i Łukasz są jak najbardziej OK i nie spotkałem się z opinią żeby zbywali klientów :D
Miałem z nimi do czynienia kilkunastokrotnie i nie raz czekając na swoja kolejkę do pomiaru, widziałem jak wygladały ich rozmowy z innymi klientami g:)

oskar8
25-08-2010, 20:29
Tunningował ktoś może auto w Gliwicach?
Słyszałem, że w pobliżu Tarnogórskiej jakiś warsztat się tym zajmuje.

_________________
Ford Focus RS500 (http://news-moto.blogspot.com/2009/08/limitowana-edycja-ford-focus-st-500.html), Focus RS500 (http://news-moto.blogspot.com/2010/08/ford-focus-rs500.html)

DomeloTDCI2.0
27-01-2011, 13:47
Mam takie pytanie. Jaka średnio wychodzi moc po chiptuningu 1.6TDCi 90KM ?

miro.
27-01-2011, 14:17
Mam takie pytanie. Jaka średnio wychodzi moc po chiptuningu 1.6TDCi 90KM ?

Są o tym dziesiątki postów na różnych forach...

+ około 20 KM i 45 Nm

heko
27-01-2011, 16:48
..ja robię na ok. 115...125KM i 260...300Nm:619:

DomeloTDCI2.0
16-02-2011, 18:00
..ja robię na ok. 115KM i 260Nm

No to chyba trzeba zmobilizować braciaka do chipowania Foki :D

heko
23-02-2011, 13:25
i 1.6 po chipsie8)


http://img189.imageshack.us/img189/5563/focus16tdci110kmxps1.jpg (http://img189.imageshack.us/i/focus16tdci110kmxps1.jpg/)

DomeloTDCI2.0
26-02-2011, 13:37
i 1.6 po chipsie

Jak tak patrzę na wykresy 1.6 109KM to widzę, że mocowo wychodzą podobnie do 1.8 TDCi 115KM. Z tego można wywnioskować że 1.6 jest bardziej podatny na chiptuning bo jakby nie patrzeć 1.8 TDCi 115km w serii katalogowo ma o 6 KM więcej, a po chipie dzieli je już tylko 1-2KM ;)

Oktan
28-02-2011, 09:29
i 1.6 po chipsie8)


http://img189.imageshack.us/img189/5563/focus16tdci110kmxps1.jpg (http://img189.imageshack.us/i/focus16tdci110kmxps1.jpg/)

najbardziej podoba mi się przesunięcie mocy max. !!

kaacka
22-03-2011, 14:16
moc jak moc, roznice w momencie fajnie sie czuje :wink:

a podzielcie sie swoimi doswiadczeniami - jak zmienia sie zywotnosc podzespolow przeniesienia napedu ? sprzeglo, skrzynia biegow, przeguby i co tam jeszcze moze miec zwiekszone zuzycie...
przy wymianach uzywacie standardowych podzespolow czy jakies konkretne zmiany ida pozniej za chipem ?

maciek8791
23-03-2011, 21:23
Wiecie co tak sobie to czytam i wszystko fajnie pięknie, moce idą do góry, elementy silnika się nie zużywają bardziej i można robić bez obawy i w ogóle bajka.

A co z kwestią p.t. gwarancja?

Z tego co wiem to ingerencja w komputer jest do odczytania od ręki bez żadnego problemu i wtedy nasze kochane aso wystawia nam piękny dokument, że naszą gwarancję możemy spuścić sobie w kiblu. Z tego co usłyszałem właśnie w jednym z VTECH (twierdzą, że widzieli taki dokument) to jedyną opcją, żeby tego uniknąć, jest każdorazowe wgrywanie oryginalnego softu przed każdym przeglądem (tylko wtedy kasuje się licznik ingerencji w soft). Czy ktoś mógłby to obiektywnie potwierdzić, bo na razie słychać same ach i och, a prawda jest niestety najczęściej gdzieś po środku. I nie piszcie, że chip nie powoduje szybszego zużycia silnika, turbiny itd bo niestety powoduje. Wszystko pracuje pod większym obciążeniem i przez to zużywa się szybciej, co ma duże znaczenie przy nowych autach na gwarancji, bo jak np. poleci dwumasa albo turbina to sorry ale mamy dużego zonka.

pozdrawiam
Maciek

kaacka
23-03-2011, 21:44
noi stad bylo moje pytanie - czy wymieniacie podzespoly na standardowe, czy cokolwiek zmieniacie. u mnie jest poczatek konca sprzegla - prawdopodobnie sprzegla... zastanawia mnie teraz czy tylko sprzeglo wymienic czy zrobic to od razu - choc mechanik mowi mi zebym to jeszcze zostawil i jezdzil dalej - i czy zalozyc standardowe czy pokusic sie na jakas zmiane typu spasowanie sprzegla z 2.0 tdci czy z jeszcze jakiegos innego modelu. no nie wiem - dlatego pytam jak u Was te sprawy wygladaja...

a co do gwarancji - ja juz mam "po" ;] wiem ze Koledzy wymieniaja soft przed przegladem a ci z boxem - odpinaja

heko
23-03-2011, 22:34
..zacznijmy od tego, że z dziesiątków zachipsowanych Fordów na tym forum, nikt nie miał takowych problemów z autkami na gwarancji...ja także, a zachipsowałem swojego na 3 dzień po odbiorze...właśnie kończy mi się 4-ro letnia gwarancja..a przy żadnym przeglądzie ani naprawie nie wgrywałem fabryki:lol:
...niektórych aby mieli pewność zaopatrzyłem w http://www.gcstuning.pl/rts.html#rts więc sami wgrywają sobie serię
I nie piszcie, że chip nie powoduje szybszego zużycia silnika, turbiny itd bo niestety powoduje. Wszystko pracuje pod większym obciążeniem i przez to zużywa się szybciej,
..no niestety nie powoduje...to kierowca, jego sposób eksploatacji itd. ma na to zasadniczy wpływ...dbałość o autko, serwisowanie...to są podstawowe przyczyny szybszego lub wolniejszego zużywania się podzespołów
...znajdziesz tu wielu z dużymi przebiegami na chipsach jeżdzących bezawaryjnie, i wielu którzy przy dużo mniejszych przebiegach zdążyli wymienić wiele podzespołów, a chipsa nie mieli :P

kaacka
24-03-2011, 11:13
heko, maciek - mysle jednak ze chip wplywa na zywotnosc. opony, klocki, tarcze - to napewno przez chipa sie szybciej zuzywa :619:
moj problem - chyba sprzeglo - pytalem tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126273 i mysle ze to tez przez chipa. jak foczke traktowac normalnie /tak jak fabryka wypuscila/ to idzie pieknie, jak jej ostro depnac - to wrazenie jakby sprzeglo czasem przyslizgiwalo... co zrobic. chyba kazdy z nas lubi czasem z@p!erd@lac ;]

heko
24-03-2011, 14:57
..sprzęgło łapie poślizg..niewątpliwie, ale to oznaka jego słabości..na serii pwenie dało by sobie radę jeszcze jakiś czas..ale chips w tym przypadku obnażył jego zużycie:roll:

kaacka
24-03-2011, 15:37
dokladnie tak. pogrzebie po dziale tuning - moze ktorys z kolegow juz przerabial wymiane sprzegla na mocniejsze.

heko
15-04-2011, 13:58
...i zlotowy Focusikg:DD

http://img163.imageshack.us/img163/5830/focus16chipxpsxps1.jpg (http://img163.imageshack.us/i/focus16chipxpsxps1.jpg/)

Snajper_881
15-04-2011, 14:37
Szajse ! Nieźle :D

DomeloTDCI2.0
18-04-2011, 18:44
Serię miał konkretną :D

Szejk.Ahmed
18-04-2011, 18:46
Szajse ! Nieźle :D

Serię miał konkretną :D
ja też byłem zdziwiony.:shock: ale to w końcu foczydło terrorysty.:p:wink:

Snajper_881
19-04-2011, 08:22
Ale patrzcie w ogóle na przebieg momentu... :one: Karalio ! :D

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 12:25
czy ktoś potrafi wytłumaczyć co jest grane.?
po chipie auto mi wolniej jedzie.max to 190 a przed szedł 210.:619:
totalna zagadka.zbiera się niesamowicie.2,3,4 bieg kręci do czerwonego pola i 160.a jak zapinam 5 to max 3750obr.i tylko 190.
wykres post.43

INVERTER
19-04-2011, 13:31
czy ktoś potrafi wytłumaczyć co jest grane.?
po chipie auto mi wolniej jedzie.max to 190 a przed szedł 210.:619:
totalna zagadka.zbiera się niesamowicie.2,3,4 bieg kręci do czerwonego pola i 160.a jak zapinam 5 to max 3750obr.i tylko 190.
wykres post.43

Sprawa moze byc dziecinnie prosta, przegrzanie :570:

A 6ki niema :mrgreen:

Jak temp. silnika osiagnie 112-118*c moc jest ograniczana. Moj Mondek przy palowaniu na autostradzie ledwo dawal 200km/h , dalem inny termostat i jest spokoj, ledwo 110*c dochodzi i tak trzyma przy 240Km/h :mrgreen:

Focusik2002
19-04-2011, 13:45
Sprawa moze byc dziecinnie prosta, przegrzanie :570:

A 6ki niema :mrgreen:

Jak temp. silnika osiagnie 112-118*c moc jest ograniczana. Moj Mondek przy palowaniu na autostradzie ledwo dawal 200km/h , dalem inny termostat i jest spokoj, ledwo 110*c dochodzi i tak trzyma przy 240Km/h :mrgreen:

Ps. za małe obroty aby 6 wbić :lol:

Tu może być wszystko.

Ale bardziej stawiam na przegrzany kolektor .

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 14:01
Ps. za małe obroty aby 6 wbić :lol:

Tu może być wszystko.

Ale bardziej stawiam na przegrzany kolektor .
mam skrzynie 5 biegową.kolektor nie był przegrzany bo sprawdzałem na S3.dzisiaj rano.z pod domu mam 20km do S3.

INVERTER
19-04-2011, 14:36
mam skrzynie 5 biegową.kolektor nie był przegrzany bo sprawdzałem na S3.dzisiaj rano.z pod domu mam 20km do S3.

A jak ty to jestes w stanie stwierdzic ze sie kolektor nie przegrzal, a pozatym co to ma do tem silnika :570: A jest tam na kolektorze wydechowym jakis czujnik, sonda, DPF lub inne cudo ???

Pozatym wskanik tem silnika w kabinie z reguly pokazuje bzdury, u mnie w zakresie 80-120*C stoi na 100*C i ani drgnie :evil:

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 15:05
A jak ty to jestes w stanie stwierdzic ze sie kolektor nie przegrzal, a pozatym co to ma do tem silnika :570: A jest tam na kolektorze wydechowym jakis czujnik, sonda, DPF lub inne cudo ???

Pozatym wskanik tem silnika w kabinie z reguly pokazuje bzdury, u mnie w zakresie 80-120*C stoi na 100*C i ani drgnie :evil:
Dpf nie ma.troszkę dziwne aby po niecałych 20km kolektor się zagrzał.

INVERTER
19-04-2011, 17:12
Dpf nie ma.troszkę dziwne aby po niecałych 20km kolektor się zagrzał.

Ill kill you :evil: jaki kolektor ??? ssacy :570: o czym wy mowicie :mrgreen:

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 17:18
Ill kill you :evil: jaki kolektor ??? ssacy :570: o czym wy mowicie :mrgreen:
słuchaj nie każdy musi się znać.wiem co było przed chipem i co się dzieje po.szukam przyczyny lecz jesli nie chcesz pomóc to proszę nie zabieraj głosu i nie rób bałaganu.

INVERTER
19-04-2011, 19:05
słuchaj nie każdy musi się znać.wiem co było przed chipem i co się dzieje po.szukam przyczyny lecz jesli nie chcesz pomóc to proszę nie zabieraj głosu i nie rób bałaganu.

Kolego, ale ja naprawde niewiem o jaki kolektor ci chodzi, ani co masz na mysli mowiac ze sie nie zagrzal, a potem ze sie zagrzal ??? Dlatego pytam :)

Jak nie chcesz odpowiadac na proste pytania to niepisz do ludzi na PW z prozba o pomoc :570: bo przypadkiem beda chcieli naprawde pomoc i zabiora glos i narobiom ci balaganu :mrgreen:

No a po takim spotkaniu, to juz im przejdzie ochota na pomaganie kiedykolwiek, komukolwiek :(

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 19:18
ja nic nie pisałem o przegrzanym kolektorze.:shock:;). to była sugestia Focusika,ale dzięki pójde twoją drogą i zobaczę termostat.tylko nie bardzo wiem jaki wstawić.oryginalny czy może jakiś inny.nie bierz tego do siebie.po prostu szukam przyczyny.ale nie lubię jak ktoś mi wpiera coś czego nie powiedziałem

Snajper_881
19-04-2011, 20:01
Szejk.Ahmed, ja słyszałem, że Ty jesteś terrorystą ?? Masz wolne etaty :D

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 20:03
Szejk.Ahmed, ja słyszałem, że Ty jesteś terrorystą ?? Masz wolne etaty :D
Tak w Libii:p:D:D

Snajper_881
19-04-2011, 20:22
Dobre i to :one:
Jeszcze raz gratuluje wyniku :) Zacnie trzyma moment :)

Szejk.Ahmed
19-04-2011, 20:30
Dobre i to :one:
Jeszcze raz gratuluje wyniku :) Zacnie trzyma moment :)
niestety nie ma czego gratulować.:619:.prędkość max spadła z 210 do 190

INVERTER
19-04-2011, 23:40
niestety nie ma czego gratulować.:619:.prędkość max spadła z 210 do 190

Ja termostat ma ze 3lata to i tak warto wymienic :570:

Ja zamiast tego o poczatku otwarciu przy 89*C dalem wersje 82*C :mrgreen: Temperatura jest wybita na termostacie ;)

A auto ma tepomat ? moze cos tutaj szwankuje :570:

Szejk.Ahmed
20-04-2011, 08:10
termostat nie był pewnie od nowości wymieniany.
tempomatu nie mam
dpf też nie było w tej wersji.

heko
20-04-2011, 15:53
...sprawdzałem dzisiaj programowo, nie może być mowy o żadnym "kagańcu" predkości...a limiterów temp. nie ruszam, więc trzeba szukać usterki...

Yaro
20-04-2011, 16:00
No to Marcin musisz szukać dalej.

Cobretti
20-04-2011, 18:38
prędkość max spadła z 210 do 190
zaoszczędzisz na oponach... zamiast indeksu "do 240" kupisz "do 210" :D

DomeloTDCI2.0
20-04-2011, 18:45
zaoszczędzisz na oponach... zamiast indeksu "do 240" kupisz "do 210"

:mrgreen:

wilhelm
20-04-2011, 22:44
a mondeo mk3 2.0tdci nie ma jakiegoś limitera predkosci?

heko
20-04-2011, 22:45
...nie :)

wilhelm
20-04-2011, 23:08
to lipa, bo moj jak mial 186 koni nie potrafil przekroczyc 230 a w necie widzialem film ze zwyklym zchipowanym i zamknal licznik, weksla tez swoim pojechal 240 jak mial 160 koni... cos tu jest nie tak

heko
20-04-2011, 23:19
...bo Twój to jakiś niewypał g:P

Struna
21-04-2011, 02:27
w necie widzialem film ze zwyklym zchipowanym i zamknal licznik, weksla tez swoim pojechal 240 jak mial 160 koni... z ciekawości - na jakich gumach było auto na filmie, a jakie miałeś Ty i weksla ?

Szejk.Ahmed
21-04-2011, 11:18
No to Marcin musisz szukać dalej.

zaoszczędzisz na oponach... zamiast indeksu "do 240" kupisz "do 210" :D

usterka namierzona.termostat.temp.za duza 130 na silniku.
oponki mam z indeksem W.wiec bez obaw.:P

Oktan
22-04-2011, 09:14
oponki mam z indeksem W.wiec bez obaw.

czyli W jak Wystarczające !!
no ja bym uważał i tak :D

usterka namierzona.termostat.temp.za duza 130 na silniku.

jak się zachowywała wskazówka od temp. na zegarach ??
pytam bo u mnie jest "niby" pion (ok. 88 st. C), ale na kompie podłączonym do OBD pokazuje nie raz 115 st. C !!

usterka namierzona.termostat.temp.za duza 130 na silniku.

jak się zachowywała wskazówka od temp. na zegarach ??
pytam bo u mnie jest "niby" pion (ok. 88 st. C), ale na kompie podłączonym do OBD pokazuje nie raz 115 st. C !!

Adi_
22-04-2011, 09:47
Podpinam sie pod pytanie Oktan'a bo u mnie tez na tescie zegarów temp. na silniku 114 stopni a wskazówka nie jest w pionie tyko przed. Czy to norma ??

Szejk.Ahmed
22-04-2011, 10:16
na zegarze po rozgrzaniu trzyma w połowie w czasie jazdy a przy zatrzymaniu a krótka chwilę np.swiatła opada lecz po ruszeniu znowu się podnosi do połowy.
na zegarze pokazuje połowe a na tescie temp.123

Struna
22-04-2011, 12:26
odnośnie temp. to odpowiedź została udzielona tu -> http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1641051&postcount=52

kaacka
23-04-2011, 16:09
a czemu mojego nikt nie pochwalił ? g:)
http://img189.imageshack.us/i/focus16tdci110kmxps1.jpg/
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=4

noi jeszcze foka doczekal sie nowych butów - zamiast 195/65 na lato dostal 205/55. a roznica prowadzenia w zakrecie - bezcenna :p

Cobretti
27-04-2011, 17:34
a te buty to masz 15 ??

kaacka
28-04-2011, 00:09
16". i tak jak obawialem sie czy to nie bedzie zbyt niski profil na nasze drogi - jezdze caly czas z obciazeniem w bagazniku - tak teraz jestem przekonany ze to bardzo dobry rozmiar na lato 8) i nei obija kregoslupa na dziurach i fajnie trzyma sie w zakrecie. na moje potrzeby - git

Cobretti
28-04-2011, 18:59
na tej szerokości i profilu śmigałem w foce I i obecnie w connekcie ;)

heko
05-05-2011, 19:49
..no i piękny wynik Foczki 1.6 :619:


http://img807.imageshack.us/img807/9814/cmax16xps1.jpg (http://img807.imageshack.us/i/cmax16xps1.jpg/)

kaacka
05-05-2011, 20:29
nono, rzeczywiscie fajny wynik g:galy
(a ja sie pochwale ze sprzeglo juz mi nie slizga :027:)

heko
25-07-2011, 20:06
..ten był uparty...w serii i przy 135KM dymił...3 poprawki i poszło :)


http://img818.imageshack.us/img818/7976/focus16110kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/focus16110kmxps1.jpg/)

xander!
26-07-2011, 13:03
Potwierdzam jeździ bardzo sympatycznie :)

Kawał dobrej roboty dzięki !!

kaacka
26-07-2011, 18:34
jedno zasadnicze pytanie - co jest zlego w dymieniu ??

heko
26-07-2011, 19:10
...no jak mocna zadyma za autem, to ładnie to nie wygląda :D

heko
26-07-2011, 20:02
..mam takich wiele, każdy co najmniej tak dobry, albo i lepszy...a co do Twojego, może właśnie był już gotów na dobrego moda :D
http://img17.imageshack.us/img17/7976/focus16110kmxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/focus16110kmxps1.jpg/)
http://img695.imageshack.us/img695/5421/focus16dpfxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/695/focus16dpfxps1.jpg/)
http://img827.imageshack.us/img827/8347/focus16dpfchipxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/focus16dpfchipxps1.jpg/)
http://img146.imageshack.us/img146/5563/focus16tdci110kmxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/146/focus16tdci110kmxps1.jpg/)
http://img851.imageshack.us/img851/2021/focusdanynxxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/focusdanynxxps1.jpg/)

kaacka
26-07-2011, 21:09
z moim nie bylo problemu przekroczyć 300 nm. heko machnął to "od strzału" .... 8)
ponawiam pytanie w kwestii dymienia - nie wazne czy wyglada ladnie czy nie, autko ma isc swoje - ale czy sa jakies techniczne "za" i "przeciw" dymieniu ??

Szejk.Ahmed
26-07-2011, 21:13
ponawiam pytanie w kwestii dymienia - nie wazne czy wyglada ladnie czy nie, autko ma isc swoje - ale czy sa jakies techniczne "za" i "przeciw" dymieniu ??
w tym temacie się nie wypowiem ale dymienie nie jest zdrowe dla motoru.

abuu
26-07-2011, 21:36
Grześ, szykuj się. W sierpniu wpadam i wypadam:)
a box nadal w bagażniku, nie mam sumienia pchnąć tego dalej.

heko
26-07-2011, 22:39
..noo...ten box to niezły turbinen-killer :wink:

heko
03-08-2011, 23:17
..następny "uzdrowiony" g:DD


http://img845.imageshack.us/img845/8812/focus16dpfchip.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/focus16dpfchip.jpg/)

num
08-08-2011, 21:24
..następny "uzdrowiony" g:DD


http://img845.imageshack.us/img845/8812/focus16dpfchip.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/focus16dpfchip.jpg/)


Cześć, wszystko pięknie hula tzn.: foka :)))
pozdrawiam

kaban18
08-08-2011, 22:09
Witam, wrzucam wykres auta mojego brata. Co prawda nie jest to Ford ale silnik pokrewny, czyli 307 1.6 HDI.
http://img853.imageshack.us/img853/3240/obrazfa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/obrazfa.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

heko
10-08-2011, 19:55
...i znów Foczka 90KM...bardzo mocna w serii, więc przyrosty już niewielkie



http://img263.imageshack.us/img263/6513/focus16tdci90kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/263/focus16tdci90kmxps1.jpg/)

wiktor20501
11-08-2011, 15:34
Hej
Fajne te wykresy ale może ktoś podpowie jak je czytać i co z nich wynika (oprócz mocy):) tak dla lajkonika? :)
może to będą jakieś info. praktyczne np. kiedy wbijać następny bieg?
Pozdr.

kaacka
11-08-2011, 19:16
kolego to sa dwa wykresy momentu (przed i po - "po" jest ten wyzszy ;]) u gory i dwa mocy analogicznie u dołu.
a kiedy wbijac bieg - myslalem ze to sie czuje.

b@rth
12-08-2011, 13:53
...
a kiedy wbijac bieg - myslalem ze to sie czuje.

bynajmniej powinno ...
... czasem moze do tego takze posluzyc obrotomierz ... /jak jest/

... generalnie do auta jak do kobiety, jak poglaskasz tak pomruczy ... :mrgreen:

heko
18-08-2011, 12:49
...C-max zawiruszony :)


http://img692.imageshack.us/img692/2038/cmax16tdci110kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/cmax16tdci110kmxps1.jpg/)

abuu
19-08-2011, 19:15
...C-max zawiruszony :)



w końcu...:)

pozdro Grześ

joki27
18-09-2011, 21:41
witajcie kupiłem focusa 2008 1,6 tdci 16 v i myślę o chip tuningu albo o boxie co polecacie i czy warto bo mocy mi trochę brakuje z jakieś 20 KM pozdrawiam

kaacka
18-09-2011, 22:05
nie - nie warto. drogi dziurawe, olej nie tanieje, wybory ida....
zostaw auto - wsiadaj na rower :619:

no dobra. zartowalem. znajdz sobie warsztat ktory potrafi to dobrze zrobic. moze w walbrzychu, we wrocku - cos znajdziesz. nie ma sie co wiele zastanawiac - pytanie tylko u kogo i na ile (km/nm). pzdr.

joki27
20-09-2011, 20:28
Dzięki za pomocną dłoń w Wałbrzychu znalazłem kogoś takiego na wrocławskiej 101 niby koszt 900zł a jak z silnikiem wytrzymuje takie cuda bez przepaleń?I jeszcze jedno jaki rozstaw śrub ma mój focuś 2008r-5x108 (jakoś nie miałem czasu zmierzyć) czy siedemnastki są dobre na nasze drogi?Pozdrawiam

xander!
05-10-2011, 13:55
masz 90km czy 109km?

jeśli ryzyko to twoje drugie imię to ładuj 225/40/18, 17 na nasze drogi hmm no po drodze szybkiego ruchu to fajna opcja ale jak wjedziesz w dziure no to wiesz przyjemne to nie jest no i opony 205/50/17 do najtańszych nie należą.

Ja mam 205/55/16 lato i zima 195/65/15 Optymalna konfiguracja

heko
16-12-2011, 20:22
Foczka, wywalony DPF i chips....ale najlepszy był wynik na serii, tydzień po wyjeździe z pewnego ogólnopolskiego serwisu szybkiej obsługi...potem wrzucę fotki "winowajcy" :p


http://img815.imageshack.us/img815/5739/focus16tdci110kmdpfzeps.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/815/focus16tdci110kmdpfzeps.jpg/)



oto jak wyglądają filtry przeciwpyłkowy...wciśnięty na siłę, połamany, puszczający powietrze bokiem, no i winowajca braku mocy, totalnie zawalony filtr powietrza


http://img535.imageshack.us/img535/4231/dsc00018edo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/535/dsc00018edo.jpg/)
http://img202.imageshack.us/img202/4338/dsc00019as.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/dsc00019as.jpg/)

heko
07-01-2012, 11:59
i kolejna Foczka 1,6tdci 90KM...ładna seria...mocny modzik :D
...trochę momentem niechętna do jazdy, dolocik i geometria do czyszczenia


http://img857.imageshack.us/img857/5968/focus18tdci90km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/857/focus18tdci90km.jpg/)

mrozpa
10-01-2012, 19:40
witam,

mam pytanie do Heko, czy jesteś w stanie wyjaśnić różnicę

a) przy silnikach serii 90KM, po modach najwyższych wynik KM/MOMENT osiągany jest przeważnie w okolicach zbliżonej liczby obrotów silnika jak w serii (około 3500-3600).

b) przy silnikach serii 109KM, po modach najwyższych wynik KM/MOMENT osiągany jest przeważnie w okolicach o 800-1000 obrotów wyżej niż liczba obrotów silnika jak w serii.

Zastanawia mnie to po przeanalizowaniu kilku przedstawionych przez ciebie w wątku wykresach.

dziękuje za odp

heko
10-01-2012, 19:55
podztawową różnicą w tych motorkach jest turbina, 90-cio konne nie mają zmiennej geometrii, więc charakterystyka pracy sprężarki jest inna...i inaczej reaguje na modyfikacje

mrozpa
10-01-2012, 20:00
Ale jeśli nie się nie mylę to bezpieczniejsza dla silnika jest praca przy niższych obrotach.

Więc wychodzi na to, że lepsze do modyfikacji są wersje 90KM? czy mam rację?

sam mam 109KM (chyba bo jakiś wolny jest) i dopiero dojrzewam do chipa;), i wolałbym mieć 130km przy obrotach 3600 niż przy 4500.

pozdr

heko
10-01-2012, 20:03
niema problema, możemy tak zestroić że moc max będzie przy 3500...ale wykres momentu będzie szybko opadający...to jest ściśle powiązane ze sobą

kaacka
10-01-2012, 20:38
ja bym tam patrzal na Nm a nie tylko na rumaki ;]

mrozpa
11-01-2012, 12:26
dokładniej chodzi o to, że przeważnie jazda samochodzem jest w granicach maks 3500 obrotów, i raczej mało kto kręci silnik do 4600 -4800 żeby poczuć moc:027:.

oczywiście zależy to od tego co kto lubi?

night_84
11-01-2012, 12:39
a jaka cena dla forumowiczów?

heko
11-01-2012, 12:40
ceny na PW :)

kaacka
11-01-2012, 19:21
o cene sie pytaja.... chwile radosci sa bezcenneg:okulary

robertus86
24-01-2012, 19:57
dobra wykresy fajne ale moze napiszecie jak wrazenia, spalanie dynamika i czy auto kopci cokolwiek bardziej niz fabryczne. bo zamierzam na wiosne zchipowac 1,6 110 albo boxa wsadzic pyt. do boxa tez jest pisany program czy standardowy ?? prosze o cene aha czy przy boxie mam w cenie hamownie?

kaacka
24-01-2012, 20:21
robercik - jak sie "specowi" bedzie kcialo to zrobi ze dymic nei bedzie :619:
wrazenia - bezcenne ;]
spalanie - jak jezdzisz "na luzaka" to nie zauwazysz wzrostu spalania a zazwyczaj srednie spalanie bedzie mniejsze. jak bedziesz deptac - to i spalanie bedzie wieksze niz w opcji fabrycznej
dynamika - hmmm.... zaczynalem z foka 110km, od roku jest >130, teraz choruje jak w nia wsadzic 2,2 z mondka :pomysl: wiecej mowic juz chyba nie trzeba :P

heko
24-01-2012, 22:04
...a po co Ci box??...w Fordach niema szału na boxie, chips to zdecydowanie lepsze rozwiązanie
...tak, boxa także można stroić na hamowni...koszt w komplecie, taki sam jak chipsa :)

robertus86
25-01-2012, 18:12
Mrozpa "Więc wychodzi na to, że lepsze do modyfikacji są wersje 90KM? czy mam rację?"

ale zauwaz ze przy wersji 110KM, moc przy 3500 obrotow jest niewiele mniejsza od maksymalnej przy 4500.

robertus86
29-01-2012, 12:22
widze ze 1,6 110 chipuje sie gdzies na ok 300NM i 130 KM - czy to sa max wartosci jakie silnik i osprzet wytrzyma ? czy wartosci bezpieczne.

heko
29-01-2012, 13:01
...to zależy od egzemplarza, ostatni lekko wypluł prawie 140KM, bez większej rzeźby, czasami jest to 130KM


http://img834.imageshack.us/img834/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/focus16tdci110kmdpf.jpg/)

robertus86
29-01-2012, 13:43
wiem jednak chcialem zapytac w sensie czy jednostka przy tych wartosciach juz jest maksymalnie dociazona ? i co bedzie np. za 50 tys km nie trzeba obnizac wartosci bo elemety sie zuzyly ? np. ten poszedl na 140 a czy za rok juz przy tych ustawieniach nie bedzie bledow i np. kopcenia
czy auto bedzie poprostu slabsze samo od siebie ???

heko
29-01-2012, 13:52
...w 1.6 to i tak loteria...jedna jeżdżą na mocnym chipsie bez najmniejszych problemów, w innych turbinki padają bez żadnej ingerencji, więc niema reguły....no poza jedną, auta, a właściwie ich kierownicy, po chipsie zdecydowanie lepiej dbają o swoje autka, trzymają się zasad eksploatacji t. diesli, wymieniają odpowiednio często oleje wysokiej jakości itd...itp i może dlatego wytrzymują dłużej :)

robertus86
29-01-2012, 14:08
czyli... ??? dbanie dbaniem ale tak jak pisze po czasie trzeba korygowac ustawienia map ?? czy bedzie jak z tym zasyfionym filtrem pow. prezentowanym przez ciebie auto mialo samo od siebie mniesza moc . pytam ogolnie o zachowanie auta po chipie nie koniecznie 1,6 tdci
bo mam zamiar zavirusowac swojego ale musze rozwiac watpliwosci

heko
29-01-2012, 15:01
...absolutnie nic się nie koryguje po czasie...robi się modyfikację z ew. poprawkami...i tak zostaje
...auto z mojego opisu było u mnie wprost z serwisu, więc nie wpadło mi do głowy zaglądać do filtra...a ten nie był zmieniany pewnie z 50tkm...albo wiecej
...zachowanie po chipsie jest takie, że masz spory zapas mocy, który możesz wykorzystać w każdej chwili, jeździsz rzadziej redukując biegi przy wyprzedzaniu czy podjazdach pod góry, a efektem czego jest spadek spalania

mc_zawisza
04-02-2012, 20:21
Jestem właśnie po usunięciu filtra cząstek stałych oraz po wymianie EGR, zastanawiam się teraz nad podkręceniem mocy i monentu. Mam pytanie: czy zwiększony moment obrotowy nie spowoduje szybszego zużycia sprzęgła ? (lub innych części auta). Jeśli ktoś ma doświadczenia w tymtemacie to proszę o wypowiedź.

kaacka
05-02-2012, 08:20
tu sobie poczytaj................
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=4

heko
24-02-2012, 13:36
...i kolejna Foczka z virusem...no i bez DPF :D


http://img14.imageshack.us/img14/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/focus16tdci110kmdpf.jpg/)

Snajper_881
24-02-2012, 16:03
Fajny wykres... :) Ładny przebieg momentu.

heko
26-03-2012, 15:07
i nóweczka 2011r. brak możliwości programowania przez OBD, więc poszło na wystrojonym RedBoxie :D



http://img833.imageshack.us/img833/627/focus16tdci109kmbox.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/focus16tdci109kmbox.jpg/)

Snajper_881
26-03-2012, 18:21
No nieźle kurczę.... :one:

miro.
26-03-2012, 22:46
No nieźle kurczę.... :one:

Ja bym powiedział zajebiście...
Przy 2,5 tyś obr - 300Nm...

mrozpa
17-04-2012, 10:57
Witajcie

I nareszcie pod maską pojawił się virus (by kreator-mocy).

Z serii na poziomie 106km i 252Nm uzyskano delikatny mod (bo taki miał być)

127km i 293Nm.

To dopiero wczoraj, ale już widzę, że to inne auto .

mrozpa8)

Snajper_881
17-04-2012, 11:09
Wrzuć wykres w wolnej chwili ;)

wiktor20501
17-04-2012, 18:45
http://img848.imageshack.us/img848/1175/ccf2012041700002.jpg
proszę o ewentualne opinie, dodam, iż był tylko usuwany dpf (fizycznie i programowo)

heko
17-04-2012, 19:25
wykres wygląda ok...moc max 115KM to częsty przypadek, a 120 to może lekko zawyżać hamownia

TuneFORCE
20-04-2012, 12:32
wykres jak wykres :wink:trzeba było dołożyć trochę do pieca :D

heko
07-05-2012, 17:43
...no i następna Foczka uzdrowiona :one:


http://img525.imageshack.us/img525/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/focus16tdci110km.jpg/)

MAG
08-05-2012, 10:06
...
proszę o ewentualne opinie, dodam, iż był tylko usuwany dpf (fizycznie i programowo)
No aż się dziwię, że przy okazji nie zrobili Ci chłopaki chociaż delikatnego moda - można wiedzieć czemu taka decyzja, bo z tego co pamiętam jak z Łucjanem ostatnio gadałem, to przy wywalaniu dpf'a masz i tak chipa w cenie modu, więc ... ???

kowal91
05-06-2012, 20:26
No i po czipie, słaba seria, niestety. Ale różnica w jeździe kolosalna.

kris1978
17-06-2012, 09:35
witam
też się przymierzam do dodania paru kucy i mam pytanie do szanownych kolegów chip czy box.Mam okazje kupić RedBoxa tylko ze jest on od wersji 90 konnej.Czy mozna przepogramowac takiego boxa?Bo ja mam wersje 110 kucy,czy dać sobie spokój i chipa zrobić.

Adi_
17-06-2012, 19:57
dać sobie spokój i chipa zrobić.

Jeżeli chcesz zainwestować i coś zmienić to trzymaj się tego będziesz zadowolony.

adrianh
22-06-2012, 12:08
U mniej po wirusie od Heko wypluł 135,4 KM :)

http://img205.imageshack.us/img205/3478/2013ud.jpg

Wrażenia? Różnica niesamowita. W końcu moc zwiększyła się o 32%.

bury22
28-06-2012, 23:43
Siemka !

W trakcie poszukiwań speca który zrobi czipsa w mojej furce natknąłem się na małe problemy :) .
Foksia odebrałem z salonu w Poniedziałek i od razu zacząłem szukać firmy która wykona w/w zadanie . Jako że jestem ze Szczecina udałem się do V-teca i tam jakoś mnie nie przekonali , na wszystko nie ma problemu i "się załatwi" , zadzwoniłem też do polecanego tu użyszkodnika LEO ,a tu ku mojemu zdziwieniu kilka pytań których nie słyszałem przy wcześniejszej wizycie , po 1 czy wiem żę będzie problem z gwarą bo podobno te nowe fordy mają jakieś zabezpieczenie przeciw wprowadzaniu nowej oprogramowania i od razu na serwisie wynajdą.
2 sprawa to pytanie do was koledzy czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem i jak się sprawdza chip w tym modelu .

Pozdrawiam
Bury

mały update , temat już załatwiony ! Jadę stety (a może nie stety :P ) do Krakowa... mocna rzeczowa rozmowa przez telefon i temat załatwiony , jest t kolejny nieszczęsny silnik zabezpieczony mocno przez forda ...

wydra
29-06-2012, 12:55
Heko sobie poradzi ;)

bury22
29-06-2012, 13:17
Nie mam wątpliwości , ale żeby zasuwać do Krakowa ze Szczecina ... moja żona już się ze mnie śmieje ( tak jakoś szyderczo ) :)

xander!
03-07-2012, 07:34
Zasuwać to będziesz do Szczecina z Krakowa ;)

TuneFORCE
03-07-2012, 19:23
Nie mam wątpliwości , ale żeby zasuwać do Krakowa ze Szczecina ... moja żona już się ze mnie śmieje ( tak jakoś szyderczo ) :)

jak do Krakowa za daleko to podjedź do Poznania ;-)

bury22
03-07-2012, 23:38
jak do Krakowa za daleko to podjedź do Poznania ;-)
Teraz już za późno jestem umówiony już w Krk . Robiliście już ten silnik ? Bo z tego co już się dowiedziałem prosto nie jest :)

Zasuwać to będziesz do Szczecina z Krakowa

Jeszcze po drodze 4 dni w częstochowie ,ale potem autobana :D

bury22
12-08-2012, 17:03
Siemka !
No niestety nie jest kolorowo ... Może Grzesiu napisze coś więcej bo troszkę spędził przy autku :) .
Pozdro Bury !

heko
12-08-2012, 17:40
...no niestety, sterownik na stół i lipa, najnowsza wersja continentala sid 807 EVO i brak możliwości odczytu i zapisu...potem próba wystrojenia na redboxie i znów lipa, bo max 5-10KM i 20Nm...czekamy na pojawienie się protokołów do tego EVO

heko
01-10-2012, 11:53
1.6tdci 90KM :)


http://imageshack.us/a/img88/2559/focus16tdci90km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/focus16tdci90km.jpg/)

baxxterhp
25-10-2012, 13:53
Witam, czy ktoś wie gdzie znajduje się sterownik i jakie jest do niego dojście?

heko
25-10-2012, 14:01
jak zawsze, w lewym nadkolu, przed zderzakiem :) ...

bury22
27-10-2012, 11:17
Grzesiu coś się pojawiło już do komunikacji ?

heko
27-10-2012, 11:58
niestety, jeszcze nie, ale to jak zawsze kwestia czasu, dzisiaj nic, a jutro jest :)

bury22
27-10-2012, 16:34
Spoko cierpliwie czekam :)

heko
15-11-2012, 17:14
...1.6tdci 110KM po naprawie, DPF odszedł na wieczny.... :D



http://img827.imageshack.us/img827/8915/focu16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/focu16tdci110km.jpg/)

TypowyFacet
15-11-2012, 19:10
U mnie trochę słabo może heko coś podpowie co jest nie tak ??
Dodam,że mam błędy P0234,P2141,P0448.Na początek chce wymienić czujnik turbiny i może EGR.
Czy dobrze kombinuje ??

heko
16-11-2012, 00:08
P0234 to przeładowanie turbiny, albo geometria się wiesza, albo zawór sterujący turbiną nawala, ja bym tego nie zostawiał...do tego egr...proponuje sprawdzić czy geometria pracuję bez zacięć i wyczyścić egr

Iron_II
16-11-2012, 08:02
...1.6tdci 110KM po naprawie, DPF odszedł na wieczny.... :D

foczka jedzie super, jak wracałem po zabiegu była spora mgła więc nie mogłem za bardzo pozapinać, ale i tak czuuuć różnicę... ;)
a szybkie łyknięcie zawalidrogi w postaci tira czy jeszcze lepiej tira z przylepionym na tyle niedzielnym kierowcą - poezja !

Dzięki HEKO :surprise:

kaacka
16-11-2012, 08:11
ano wlasnie. tak by sie teraz chcialo wsadzic do srodka 2.0 i zrobic ten sam zabieg g:DD

heko
06-12-2012, 23:29
...i jeszcze raz :)



http://img201.imageshack.us/img201/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/201/focus16tdci110km.jpg/)

ENowak
07-12-2012, 07:32
kurcze patrzę na te wykresy dla 90-konnych wersji i chyba zacznę odkładać mamone :D ile u Ciebie Heko by kosztowało zrobienie moda :) liczę na upust :) hmmm a może box? wzrosty porównywalne?

heko
07-12-2012, 09:13
...box?....no co Ty :D

heko
08-12-2012, 20:38
...i dzisiejszy, ...na życzenie klienta delikatnie dłubnięty :)



http://img713.imageshack.us/img713/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/focus16tdci110kmdpf.jpg/)

heko
10-12-2012, 16:01
...a dzisiaj poszło grubo :D


http://img22.imageshack.us/img22/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/22/focus16tdci110km.jpg/)

medyk88
12-12-2012, 13:33
no ładnie to musi sie odpychać

dużo walki było??

heko
12-12-2012, 13:49
...no właśnie że nie, poszło od strzała :D

heko
15-12-2012, 12:06
...i następna 90-ka, trochę oporna, ale poszło :)




http://img715.imageshack.us/img715/2559/focus16tdci90km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/715/focus16tdci90km.jpg/)

xander!
17-12-2012, 20:00
łohoho 140 kucy ;D Grubo ale niutów 12 mniej od mojego.

Jestem ciekaw jakby jechały obok siebie

kaacka
17-12-2012, 20:08
zdaje sie ze twoj sie zbierac szybciej bedzie..... niutki robia swoje ;] a na koncu prostej kolega 140 hp wysmiga nas obu ;]

xander!
25-12-2012, 21:13
Ponad 210 może poleci ;)

kamkol69
29-12-2012, 23:38
Poczytałem wszystko i w najbliższym czasie zgłoszę się z moim 1.6 109PS do Heko. Wykresy zapewne dołączę. :)

Pozdrawiam :)

Bump: A mam jeszcze takie pytanie do tych co jakoś bardziej się znają na samochodzikach..
Ostatnio wziałem sobie tego forda na autostradę i chciałem sprawdzić jego tzw. V-max. No i nie ma opcji żeby pojechał szybciej niż 180 km/h.. Nie wiecie czasem przez co może być taki słaby wynik ???

kaacka
30-12-2012, 08:55
pod gorke miales, albo pod wiatr albo tesciowa przywiazana do dachu g;)
bylo juz o podobnych - przyczyna moze byc rozna, wez go na warsztat i sprawdz - moze byc po prostu filtr powietrza, moze jakas nieszczelnosc w ukladzie dmuchawki, koledzy miewali tez problemy z jakims czujnikiem temperatury a moze zwyczajnie nie masz juz 109 ps..... szkoda gdybania.
pozdrowko przed-NowoRoczne g:okulary

p.s. moje pudlo "przed chipem" chyba tez tak w okolicach 180 konczylo wskazowke... nie pamietam... w kazdym razie przed wycieczka po wiecej koni dobrze zebys mial pewnosc ze auto jest w stanie technicznie bez zarzutu. w razie czego na miejscu tez do tego dojdziecie. pzdr raz jeszcze

kamkol69
31-12-2012, 06:47
Przeczytalem sobie caly ten temat i nie zbalazlem jednej interesujacej mnie wiadomosci.. Jak ( w sekundach) zmienilo sie przyspieszenje Waszych aut po chipowaniu?:)

Bump: A co do filtrow, itd. to auto jedt idealnie sprawdzone. Historia jego jest taka, ze przywiazlem z Niemiec , byl mocno bity. Zostala wymieniona chocby kazda czesxc, ktora byla.minimalnie uszkodzona. na koncu kazdy filtr, etc.zeby auto smiagalo, wiec chyba dopiero na hamowni dowiemy sie co jest tego powodem;)

eddek
31-12-2012, 12:21
Może trafiłeś na wiatr i dlatego 180 poszedł? Top speed jest minimalnie większy, więc przy 109 KM to dopuszczalna różnica.
Wg tego filmu tak po prostu jedzie ten silnik: http://www.youtube.com/watch?v=zUnGX1JZbq0

kaacka
31-12-2012, 13:06
nigdy nie mierzylem tego z zegarkiem w reku, poza tym startowanie - jak to mowia - spod swiatel ponoc nie wychodzi tdci na zdrowie ALE takie moje subiektywne odczucia co do "wciskania w fotel" - no to sporo sie zmienilo. vmax - nieco ponad 200 - wg licznika.....

joszka
01-01-2013, 10:20
dlatego ciesze się ,że ja kupiłem 2.0 :D

xander!
01-01-2013, 12:19
Hmm 0-100 na pewno poniżej 10 sekund. Ale już nie pamiętam jak auto jeździło przed chipem i wydaje się wolny ;D aczkolwiek przejechałem się "seryjnym" 1.6 tdci to ten wgl nie jechał ;)

heko
04-01-2013, 15:08
no i jeszcze jeden z wypatroszonym filterkiem :D



http://img27.imageshack.us/img27/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/focus16tdci110kmdpf.jpg/)

sarnaHQV
11-01-2013, 15:35
cześć

czy już można bezpiecznie :) - bez utraty gwarancji - chipować ten silnik ?

heko
11-01-2013, 15:40
cały czas można je chipować, tylko jest ryzyko aktualizacji podczas przegladu gwar. :D

sarnaHQV
13-01-2013, 20:47
cały czas można je chipować, tylko jest ryzyko aktualizacji podczas przegladu gwar. :D


można przybliżyć bo nie rozumiem,

1. ryzykuję utratą gwarancji przy przeglądzie bo łatwo wykryją chipa
2. ryzykuję tylko tym że nowe oprogramowanie mi "zamaże" chipa i po przeglądzie muszę wgrywać go od nowa.

Czy do tego auta mozna stosować box ? Miałem kiedyś takie cudo w TDI i działało :)

heko
13-01-2013, 23:17
ryzyko nadpisania chipa seryjnym oprogramowaniem
boxy w tych silnikach właściwie nic nie dają

sarnaHQV
14-01-2013, 17:07
czyli ASO nie zorientuje sie ze auto ma chipa. czy w kompie zostanie slad??

Dopytuje gdyz auto firmowe i nie chce miec klopotow.

heko
14-01-2013, 17:08
jeszcze nigdy...a chipowanych nówek są setki, aso się nie zorientowało :)

sarnaHQV
14-01-2013, 17:16
super, do Krakowa mam daleko - polecasz kogoś na pomorzu ?

u mnie w mieście jest taka firma, niby mają dużo pozytywnych opinii ale to przekierowanie z polskiej na czeską stronę jest dziwne,.,,

http://www.pitstop.slupsk.pl/

heko
14-01-2013, 20:12
jedź do vtech Pomorze Gdynia-Kosakowo

sunnyluk
16-01-2013, 06:59
@heko - czyli już spokojnie zapisujesz/zczytujesz dane z tych nowych sterowników? Mam 1.6TDCi w 95KM, w lipcu kończy mi się gwarancja i zaraz po tym planuję jak najszybciej Cię odwiedzić :) ciekawe jaki sterownik jest u mnie.

Na stronach V-Tech`a widzę, że niby chipują już te silniki w Mk3...

heko
16-01-2013, 11:19
mam, robota na sterowniku, więc trochę pracochłonna, ale sie robi

sunnyluk
16-01-2013, 13:31
Aha no to super, a nie masz może jakiegoś wykresu 1.6TDCi 95KM? ;)

yoyi
17-01-2013, 09:37
Czy możecie polecić kogoś z Wawy do przeprowadzenia takiej operacji? Mam 1.6 90 KM i strasznie nęci mnie temat dodania paru kucyków. Do HEKO trochę daleko - no ale jak nie będzie nic godnego na miejscu to trzeba będzie się wybrać.

bury22
22-01-2013, 11:52
grzesiu , a jak te conti 809 EVo da sie już na nich coś zrobić ? Bo ten box mnie doprowadza do szału :P

heko
22-01-2013, 19:07
sprawdzę jutro :)

heko
23-01-2013, 17:32
i jeszcze raz :)



http://img266.imageshack.us/img266/6369/cmac16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/266/cmac16tdci110km.jpg/)

tom170
26-01-2013, 14:13
heko,
Robiles juz moze jakiegos ecoboost 1.6 150km ? Na ile bezpieczny jest taki tuning i ile kosztuje? Widzialem w internecie, ze robia na 205km i ponad 300NM, bedac na przegladzie w serwisie facet obslugujacy moj samochod mowil ze te silniki maja ok 25% zapas mocy. Prosze o odpowiedz w tym temacie lub na priv.

heko
27-01-2013, 22:30
...robiłem 1,6eb 160-konny ab 210KM i ładnie sobie radzi :)

bury22
06-02-2013, 08:43
coś już wiadomo ??

edraven
18-02-2013, 22:08
Galetto 2 po aktualizacji i boot mode czy inny wynalazek? :>

mam, robota na sterowniku, więc trochę pracochłonna, ale sie robi

heko
18-02-2013, 22:30
Galetto 2 po aktualizacji i boot mode czy inny wynalazek? :>

..hehe, na szczęście, conti 809 evo nie do ogarnięcia przez kloniki G2, bez ori K-tag albo trasdaty nie do ruszenia, a te sprawdzam na bieżąco :wink:

edraven
18-02-2013, 22:43
A robiłeś już update G2 do obsługi Conti i Denso? Podobno już jest nowa wersja ale nie wiem jeszcze co dokładnie obsługuje.

..hehe, na szczęście, conti 809 evo nie do ogarnięcia przez kloniki G2, bez ori K-tag albo trasdaty nie do ruszenia, a te sprawdzam na bieżąco :wink:

heko
18-02-2013, 22:58
coś z denso, delphi dcm3.5 i parę innych drobiazgów

heko
09-03-2013, 13:17
i jeszcze jeden, mocna seria :)


http://img138.imageshack.us/img138/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/138/focus16tdci110km.jpg/)

kaacka
01-06-2013, 01:08
witam wszystkich, pada mi sprzeglo, po raz kolejny niestety...
nowka sachs, montowane bylo przez dobrego mechanika jakies 15 miesiecy temu czyli zrobilo ok 60 tys km i juz zdaza mu sie przysliznac na 4 -5 biegu.
co mozna na to zaradzic ? wymiana sprzegla co poltora roku - no nie wiem....
moze macie jakies doswiadczenia ze wzmacnianiem docisku, dopasowaniem innego modelu sprzegla, etc ?

heko
05-06-2013, 23:40
...może nabić wzmocnione, organiczne okładziny, ja tak zrobiłem ze starym sprzegłem i jeżdżę do dzisiaj :)

Bump: ...i następna Foczka :D



http://imageshack.us/a/img585/2559/focus16tdci90km.jpg

heko
14-06-2013, 21:24
...i słabiutka seria, trochę nieszczelny na dolocie


http://imageshack.us/a/img841/2715/u2or.jpg

dj_pete
22-06-2013, 20:50
Witam,
Ten ostatni słaby wykres to mój. Zgodnie z sugestią Heko sprawdziłem dolot i wydaje się szczelny - sprawdzalem sprejem do wykrywania nieszczelności. Za to jak zajrzałem do kolektora dolotowego to tragedia, cały zasyfiony kleistym nagarem :/. Ściągnołem go, wyczyściłem i teraz czuć że auto oddycha :). Przy okazji zatkałem EGR. Autko przestało kopcić ale czy odzyskałem utracone koniki to trudno powiedzieć, na pewno zyskało na dynamice. Muszę ponownie zawitać do Heko na hamownie :)

heko
14-09-2013, 17:09
delikatny modzik na mocnej serii



http://imageshack.us/a/img42/2618/fwro.jpg

kinomysz
14-09-2013, 19:52
No to jeszcze mój (by HEKO) mogło być więcej ale kosztem dymu czego nie chciałem.

Bump:

Bump: delikatny modzik na mocnej serii



http://imageshack.us/a/img42/2618/fwro.jpg

Tak to mój :) dzięki. Wszystko śmiga.

benio
14-09-2013, 22:42
No to teraz śmigaj z rodzinką Kinomysz.

PS
I co na to żonka Krzysio:?:
Pozdrowionka od dwóch scyzoryków.:D

kinomysz
15-09-2013, 07:05
No to teraz śmigaj z rodzinką Kinomysz.

PS
I co na to żonka Krzysio:?:
Pozdrowionka od dwóch scyzoryków.:D

Hej scyzoryki. Żona mówi że to normalne, że jak się odkorkował to lepiej chodzi:) No, w końcu to prawda ;-)

marengo
27-09-2013, 17:35
Witam.Przy jakim przebiegu chipowaliście swoje foki?Ja mam 1.6 109 km z przebiegiem 145 tys.czy jest sens zakładać chipa?Czy duży przebieg ma znaczenie przy chipowaniu?chętnie też poznałbym opinę HEKO.

heko
27-09-2013, 18:12
145tkm w dieslu?...doz to dopiero dobrze dotarty silnik :D

xander!
29-09-2013, 21:34
ponad 200 tyś w 1.6 tdci i dopiero chip ;)

tome3ek389
24-10-2013, 15:21
Witam a czy ktoś może mi przesłac jakiś schemacik albo opis gdzie się podpina chip w 1.6 tdci 90km?

heko
24-10-2013, 19:00
...masz na myśli jakiegoś boxa?...szkoda auta i zachodu, afekty słabe, obciązenie ukł. wtryskowego duże
...boxa wpina się z tyłu silnika, pod chłodnicą egr do listwy wtryskowej...dostęp fatalny, można próbować przez lewe nadkole, nad wahaczem wcisnąć łapę, albo od góry...ogólnie niezła zabawa

heko
01-11-2013, 10:29
1.6 110KM z usuniętym filterkem, odżył :)


http://imageshack.us/a/img11/6909/7sie.jpg

heko
05-11-2013, 15:34
i jeszcze :)



http://imageshack.us/a/img708/574/mba2.jpg

heko
14-11-2013, 15:33
nowy 1.6tdci 115KM na Conti EVO :)




http://imageshack.us/a/img62/5648/dmuc.jpg

heko
15-12-2013, 15:03
i jeszcze jedna 110-ka :)


http://imageshack.us/a/img826/7678/ytk6.jpg

bugaj-rsko
19-12-2013, 19:11
ile taka przyjemność ?? czy zawsze usuwasz dpf przy chipie ??

Bump: już znalazłem na stronie u was

heko
19-12-2013, 19:18
nie, nie zawsze usuwam, nie ma nic wspólnego, ale częste przypadki, bo dpf-y w 1.6 są lipne

piotrekRBR
23-12-2013, 05:44
A czy w MK3 1.6 115KM cos poprawili? Czy dalej DPF-y sa jak twierdzisz "lipne"?

heko
31-12-2013, 14:38
1.6 90KM :)


http://imageshack.us/a/img839/5765/i21q.jpg

karolb19
17-01-2014, 18:48
co z tym dpf w nowych 1.6 tdci 115 km

heko
17-01-2014, 19:55
...na razie dają radę :)

heko
22-01-2014, 13:53
...aaa, zapomniałem poinformować że najnowsze 1.6tdci conti evo ładnie się robią :)


http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/qpze.jpg (https://imageshack.com/i/mvqpzej)

kinomysz
06-03-2014, 17:34
Krótki film. Focus II FL kombi. Po wizycie pod Krakowem u HEKO 1.6 110@132 KM. 313Nm. 3 bieg prosta droga od 60-100 4,5 sekundy. http://www.youtube.com/watch?v=ck0i4nbKD-4&feature=c4-overview&list=UUm8qWVpJr71UOq5uCv9Q0tg Pozdrawiam

heko
11-03-2014, 13:57
FF3 1.6tdci 95KM


http://images63.fotosik.pl/744/562da8e7b540ec46med.jpg (http://www.fotosik.pl)

kinomysz
13-03-2014, 20:07
Ale wynik! 95 na 137 KM? +102 Nm? Miazga! Kierownik tego foczydła pewnie jeszcze nie starł uśmiechu z twarzy.

heko
19-03-2014, 20:06
...i jeszcze raz, Foczka # 1,6tdci 115KM



http://images65.fotosik.pl/780/7a8786d2b2305165med.jpg (http://www.fotosik.pl)

Struna
19-03-2014, 21:32
Uff :) wreszcie :)

bury22
25-03-2014, 16:16
No w końcu :)

Ja jestem już po wymianie silnika w Foce więc mogę znów kombinować ;)

Ile czasu zajmuje czip bo może żona jak będzie teraz jechała do Krakowa ...

heko
25-03-2014, 16:19
...sporo, sterownik do wyjęcia i długie programowanie, ok. 3h

bury22
25-03-2014, 16:45
No to nie ogarnie kobita , bo jedzie do zakopca i 3 godziny troszkę długo ...
No ni będe może nie długo to w końcu zrobimy ;) Bo jak możę pamiętasz auto przez audio utyło 200kg i kurna nic nie idzie ten silnik na "czysto" , przydają się witaminki ...


ps. Silnik okazało się że padł przez wadliwy zamek zaworu :) a nie kur... za duży moment który paski zrywa :D :D

heko
25-03-2014, 19:02
...hehe, ta diagnoza serwisu o zerwaniu paska rozrządu po przez zwiększony moment obr. to był niezły kit :D
w 2h się zrobi, ale zapas muszę dołożyć...co by pretensji nie było jak coś :)

heko
26-03-2014, 16:47
i następny...FF3 95KM, ładna seria 106KM :) ...i jeszcze mocniej po chipsie :D


http://images61.fotosik.pl/805/184241022a1d74a6med.jpg (http://www.fotosik.pl)

c-matix
26-03-2014, 17:34
Wychodzi na to że nie ma sensu dopłacać w salonie 2-3 tys za wersje 115KM.
A czy wersja 95KM ma turbine ze zmienną geometrią czy zwykłą ???

heko
26-03-2014, 18:00
taką samą jak 115...zmienną...nie ma już stałych geo w nowoczesnych t. dieslach :P

sphairon21
05-04-2014, 13:32
ja robiłem swojego ale tu misicie uwierzyć na słowo bo wykresów nie mam bo była awaria drukarki i miałem podjechać pózniej...poki co jaram sie chipem wiec wiem ile mam a kartka mi niepotrzebna ;d seria mi wyszła z 1.6 90km dokładnie 97km wiec tu sie zdziwili...ale byłem zaraz po uszelnieniu wtryskiwaczy i kolektorów lecz nie na jakies smieszne uszczelki tylko PASTE ELRING stosowana w VW...po chipie wyszło równiusieńkie...120km :D jak wyleciałem na trase mówie OSZ K....wa :D mnie zawózł kumpel Passatem 130km...coz wyprzedzenie mnie sprawia mu problem do dzis :D

heko
08-04-2014, 21:46
:)


http://images61.fotosik.pl/857/d58324c771553803med.jpg (http://www.fotosik.pl)

gongi
13-04-2014, 22:09
Interesuje mnie chiptuning Focusa mk3 115km, ktoś już robił ? ile może KM z tego silnika wycisnąć ? chciałbym zchipować go jakąś "kostką", a nie softem, polecacie coś ?

Lelon
20-04-2014, 13:02
A czemu chcesz wkładać mu boxa zamiast zrobić program?

heko
20-04-2014, 14:35
Interesuje mnie chiptuning Focusa mk3 115km, ktoś już robił ? ile może KM z tego silnika wycisnąć ? chciałbym zchipować go jakąś "kostką", a nie softem, polecacie coś ?
nie, "kostki" nic nie dają w FF3 1.6tdci 95 i 115KM

michu
20-04-2014, 17:43
Heko - jakby się kiedyś coś w przyszłości pojawiło z nowości to czekam na info
pzdr

gongi
03-05-2014, 23:31
A czemu chcesz wkładać mu boxa zamiast zrobić program?

auto jest na gwarancji, a nie chce jej stracić

heko
04-05-2014, 08:02
a znasz jakiś sposób na sprawdzenie że chip jest na pokładzie ?? :D

heko
16-05-2014, 12:45
1.6tdci 90KM 2010r. ze zmienną geometrią :D


http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/40mh.jpg (https://imageshack.com/i/n740mhj)