NONO
19-11-2009, 18:14
czy ktoś robił chiptuning silnika 1,6 tdci . jeśli tak to proszę o radę
Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] chiptuning 1,6 tdci NONO 19-11-2009, 18:14 czy ktoś robił chiptuning silnika 1,6 tdci . jeśli tak to proszę o radę alo68 19-11-2009, 18:43 napisz może czego chcesz się dowiedzieć? Będzie łatwiej komuś odpowiedzieć pretorian2 19-11-2009, 19:24 też chciałbym uzyskać informacje czy ktoś chipował 1.6tdci 109 kucy. Chodzi mi konkretnie jaka Wam wyszła seria... czy odczuwalnie zwiększyła się dynamika... może ktoś mierzył ile samochód robi do setki... ? maureliusz 19-11-2009, 20:17 kiedyś próbowałem podjąć takie temat...dostałem odpowiedź: SZUKAJKA. Chętnie zobaczę, czy teraz ktoś coś napisze. heko 19-11-2009, 20:22 ..tu macie wykresy przed i po chipie : chip http://catalog.vtech.pl/graph/ford_16tdci_109ps_chip.jpg box http://catalog.vtech.pl/graph/ford_16tdci_109ps_box.jpg ...a tyle udało mi się wycisnąć jak do zastępczej Foczki 1.6tdci zapiałem boxa :619: http://img109.imageshack.us/img109/2250/foczkatdci.jpg (http://img109.imageshack.us/i/foczkatdci.jpg/) http://img109.imageshack.us/img109/foczkatdci.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img109/foczkatdci.jpg/1/) neon2909 19-11-2009, 20:58 Moja foczka miała jakiś miesiąc temu zrobiony chip. Wykresy przedstawiam poniżej. Kosztowało mnie to ok. 2000 zł robiłem to w vtech Pomorze. Świetna i fachowa obsługa z bardzo dobrze wyposażonym warsztatem, polecam wszystkim. Chipa zrobiono na RTS-ie. Szczegóły na ich stronie. Moje odczucia po modyfikacji REWELKA, nie stwierdziłem wzrostu spalania, dynamika dużo lepsza. Nadmienię, że fabrycznie miałem mieć 90 km a na rolkach wyszło ok.102 km przy momencie 230 Nm. Po wirusie 113 km na już ciepłym dolocie, moment 270 Nm. NONO 20-11-2009, 08:43 a włeśnie jak to jes z box-em w d techu bardziej polecają chip , nie ma problemu np. z kopceniem i jak spelanie maureliusz 20-11-2009, 08:57 RTS to właśnie CHIP Tuning - chyba, że się mylę. Masz urzędzenie, sofciki i sam sobie je wrzucasz to sterownika. sebapl01 20-11-2009, 15:21 Z chipem jest tak jak przeszczepem serca-masz je po prostu nowe(w każdym razie inne :) ), a box to coś jak dodatkowa zastawka i rozrusznik serca-wszystko działa na starym sercu. W chipie jest nieco więcej możliwości zoptymalizowania programu, ale znowu box daje możliwość w każdej chwili z rezygnacji z tej modyfikacji przez jego wyjęcie. Wybierz to co dla ciebie najlepsze. neon2909 20-11-2009, 15:45 RTS to urządzenie które posiada pamięć do przechowywania oryginalnego siftu od komputera samochodu + dodatkowo 2 programy napisane specjalnie dla Twojego samochodu. Dodatkowa funkcja ( uważam bardzo przydatna ) to identyfikacja kodów błędów wraz z możliwością ich kasowania. W moim przypadku wyglądało to tak: 1. Wjazd na hamownie. 2. Sprawdzenie sprawności jednostki napędowej - czy silnik jest zdrowy 3. Sczytanie softu kompa i zapisanie go w RTS-ie. 4. Wysłanie na serwer Vtech Kraków oryginalnego softu kompa i obrobienie go w/g upodobań użytkownika samochodu ( zazwyczaj przysyłają 2 wersje ) 5. Wgranie do RTS obrobionych programów a następnie przez złącze diagnostyczne do komputera samochodu. 6. Próby na hamowni. 7. Jeśli klient jest zadowolony i parametry pracy silnika są ok. zabieramy RTS'a do bagażnika, niestety płacimy. 8. Odjeżdżamy "nowym" samochodem w lekkim szoku i wtedy kwota zapłaty jest już nie ważna. NAJLEPSZE !!!! PODZIWIAMY MINY KIEROWCÓW W WYPASIONYCH FURACH ZE SKRZYŻOWAŃ W TYLNYM LUSTERKU. NIEJEDEN PANCERVAGEN SIĘ ZDZIWIŁ. heko 20-11-2009, 18:05 ...box daje także nie złe wrażenia z jazdy...można go samemu podpiąć (2min. roboty)...w każdej chwili przepiąć do następnego autka..albo odsprzedać :D ... ...ma 10 możliwości ustawień...od fabryki..po przez ecochip..do max :P .... miro. 20-11-2009, 19:24 niestety płacimy. 8. Odjeżdżamy "nowym" samochodem w lekkim szoku i wtedy kwota zapłaty jest już nie ważna. Patrzyłem na cennik V-tech, ale tam jest mowa o około 900 zł za urządzenie RTS i 75% modyfikacji za I program i o 25% za II program. Przyznam że niewiele mi to mówi. Napisz kolego ile Cie to cudo kosztowało. Od A do Z. Pozdrawiam. neon2909 20-11-2009, 20:08 Za całą operację zapłaciłem 2000,00 zł. Wiem nie mało ale uważam że warto. Urządzenie wartości ok. 700 zł na własność. Poza tym urządzenie w przyszłości można wykorzystać do innego auta. Zmieniamy tylko programy i po kłopocie. Programy można dowolnie wgrywać i kasować. Byle tylko samochód miał złącze diagnostyczne OBD2. Tym urządzeniem kasowałem już błędy w 2 Foczkach, mondeo mazdzie i fusionie. Ważne byle się tylko skomunikowało z komputerem miro. 20-11-2009, 20:35 Za całą operację zapłaciłem 2000,00 zł. A te programy kolego, to wgrywali Ci specjalne do Twojego silnika, więc nadają się tylko do Twojej foki. Rozumiem, że jak będziesz miał inną, to znów musisz do nich jechać i tam wgrać programy do nowego konkretnego auta. W tych autach o których pisałeś możesz tylko błędy kompa kasować, nie wgrać program ? neon2909 21-11-2009, 08:12 Tak dokładnie. Modyfikacja programu jest jednak nie tak drogia. 50 % ceny to urządzenie (RTS )pozostałe koszta to usługa, programy ( 2 szt. ) oraz hamownia. Z tego co się orientowałem to VTech Pomorze jest najbardziej solidną firmą. To ta sama rodzinka co VTech Krakowski od Heko. Wszystkie modyfikacje programu robi właśnie VTech Kraków bo tam jest centrala. miro. 23-11-2009, 11:42 Tak dokładnie. Modyfikacja programu jest jednak nie tak drogia. 50 % ceny to urządzenie (RTS) pozostałe koszta to usługa, programy ( 2 szt. ) oraz hamownia. No to mnie przekonałeś... ;D maureliusz 08-12-2009, 21:06 A przyszło mi jeszcze coś do głowy. Czy myślicie, że po takim chiptuningu będzi większe zużycie części? Np. sprzęgło lub rozrząd? Czy np. rozrząd trzeba wymienić wcześniej? miro. 08-12-2009, 23:03 Czy myślicie, że po takim chiptuningu będzi większe zużycie części? Np. sprzęgło lub rozrząd? Czy np. rozrząd trzeba wymienić wcześniej? Po chipowaniu silnik jest poddawany większym obciążeniom, ale to nie jest takie żyłowanie, które mogłoby mu zaszkodzić (nie mówimy tu o podkręcaniu rajdówek), seryjnie wypuszczane przez fabryki auta mają spory zapas mocy, rzędu nawet kilkudziesięciu procent... Nie wiem gdzie, ale znalazłem informację, że jadąc na chipowanie auto musi być zdrowe. Poza tym to wydaje się całkiem logiczne, jak mają Ci dobrze napisać program dla silnika jak będzie niesprawny. Taki program jest dedykowany do Twojego silnika, więc jak napiszą dla niesprawnego motoru, to po ewentualnej naprawie zmienia się jego charakterystyka i może inaczej reagować, tj. nie tak jak powinien. Może nie być takich efektów jakich oczekujesz, bądź jakich mógłbyś oczekiwać. Nie dotyczy to boxów, bo tam są programy uniwersalne. Żeby kupić i podpiąć boxa nie musisz wjeżdżać na hamownię. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę... heko 09-12-2009, 15:24 ...sprzęgło...napęd,,i owszem...obciążenia będa trochę większe...rozrząd nie ma tu nic do rzeczy...jeśli układ wtryskowy i ogólny stan motorka jest ok...to w ogóle nie masz o co się martwić:D....przyjeżdżaj...działamyg:) Komor 09-12-2009, 16:02 Na wiosne chętnie ja podjadę, teraz nie mam czasu poza tym po kiego mi większa moc na zimę jak z ta ledwo te koła sobie radzą ;) sebapl01 09-12-2009, 16:08 Ja musiałem zdjąć boxa do przeglądu (nie byłem pewny czy przejdzie próbę dymienia :) ) i od razu czuć, że jest straszny muł. Dużo inaczej się bez niego samochód zachowuje i nie ma tego ciągu do przodu. Na szczęście już po przeglądzie i dziś znów wróciło parę zagubionych koników. :D TOMAS 11-12-2009, 06:00 Z tego co się orientowałem to VTech Pomorze jest najbardziej solidną firmą. To ta sama rodzinka co VTech Krakowski od Heko. Wszystkie modyfikacje programu robi właśnie VTech Kraków bo tam jest centrala. Ja mam porównanie między V-tech Pomorze a V-tech Kraków. V-tech Pomorze wgrywany chip a na dodatkowe pytania, gośc zaczał mnie zbywać, korekta robiona w Kraku i tam obsłga na najwyższym poziomie bez problemu. Wiec mimo że do Kraka mam prawie 700 kilosów a przez niemcy jeszcze dalej to i tak jestem bardzo zadowolony po tej wizycie MAG 11-12-2009, 09:21 Ja mam porównanie między V-tech Pomorze a V-tech Kraków. V-tech Pomorze wgrywany chip a na dodatkowe pytania, gośc zaczał mnie zbywać, korekta robiona w Kraku i tam obsłga na najwyższym poziomie bez problemu. Wiec mimo że do Kraka mam prawie 700 kilosów a przez niemcy jeszcze dalej to i tak jestem bardzo zadowolony po tej wizycie Tomgol, ale rozumiem, że mówisz o filii V-Tech Pomorze w okolicach Szczecina? Bo w głównej siedzibie w Kosakowie chłopaki są moim zdaniem całkiem kumaci :roll: neon2909 11-12-2009, 18:41 Ja modyfikację przeprowadziłem w VTech Gdańsk. Z zawodu i z zamiłowania jestem samochodziarzem i muszę przyznać że personel jest bardzo kumaty i orientujący się w temacie. TuneFORCE 11-12-2009, 18:52 TOMGOL może chłopaki mieli zły dzień:wink: TOMAS 11-12-2009, 20:52 Tak MAG chodzi o Szczecin ale opinia się ciągnie jako Vtech Pomorze MAG 11-12-2009, 22:37 Tak MAG chodzi o Szczecin .... Domyślałem sie tego, bo zarówno Gracjan jak i Łukasz są jak najbardziej OK i nie spotkałem się z opinią żeby zbywali klientów :D Miałem z nimi do czynienia kilkunastokrotnie i nie raz czekając na swoja kolejkę do pomiaru, widziałem jak wygladały ich rozmowy z innymi klientami g:) oskar8 25-08-2010, 20:29 Tunningował ktoś może auto w Gliwicach? Słyszałem, że w pobliżu Tarnogórskiej jakiś warsztat się tym zajmuje. _________________ Ford Focus RS500 (http://news-moto.blogspot.com/2009/08/limitowana-edycja-ford-focus-st-500.html), Focus RS500 (http://news-moto.blogspot.com/2010/08/ford-focus-rs500.html) DomeloTDCI2.0 27-01-2011, 13:47 Mam takie pytanie. Jaka średnio wychodzi moc po chiptuningu 1.6TDCi 90KM ? miro. 27-01-2011, 14:17 Mam takie pytanie. Jaka średnio wychodzi moc po chiptuningu 1.6TDCi 90KM ? Są o tym dziesiątki postów na różnych forach... + około 20 KM i 45 Nm heko 27-01-2011, 16:48 ..ja robię na ok. 115...125KM i 260...300Nm:619: DomeloTDCI2.0 16-02-2011, 18:00 ..ja robię na ok. 115KM i 260Nm No to chyba trzeba zmobilizować braciaka do chipowania Foki :D heko 23-02-2011, 13:25 i 1.6 po chipsie8) http://img189.imageshack.us/img189/5563/focus16tdci110kmxps1.jpg (http://img189.imageshack.us/i/focus16tdci110kmxps1.jpg/) DomeloTDCI2.0 26-02-2011, 13:37 i 1.6 po chipsie Jak tak patrzę na wykresy 1.6 109KM to widzę, że mocowo wychodzą podobnie do 1.8 TDCi 115KM. Z tego można wywnioskować że 1.6 jest bardziej podatny na chiptuning bo jakby nie patrzeć 1.8 TDCi 115km w serii katalogowo ma o 6 KM więcej, a po chipie dzieli je już tylko 1-2KM ;) Oktan 28-02-2011, 09:29 i 1.6 po chipsie8) http://img189.imageshack.us/img189/5563/focus16tdci110kmxps1.jpg (http://img189.imageshack.us/i/focus16tdci110kmxps1.jpg/) najbardziej podoba mi się przesunięcie mocy max. !! kaacka 22-03-2011, 14:16 moc jak moc, roznice w momencie fajnie sie czuje :wink: a podzielcie sie swoimi doswiadczeniami - jak zmienia sie zywotnosc podzespolow przeniesienia napedu ? sprzeglo, skrzynia biegow, przeguby i co tam jeszcze moze miec zwiekszone zuzycie... przy wymianach uzywacie standardowych podzespolow czy jakies konkretne zmiany ida pozniej za chipem ? maciek8791 23-03-2011, 21:23 Wiecie co tak sobie to czytam i wszystko fajnie pięknie, moce idą do góry, elementy silnika się nie zużywają bardziej i można robić bez obawy i w ogóle bajka. A co z kwestią p.t. gwarancja? Z tego co wiem to ingerencja w komputer jest do odczytania od ręki bez żadnego problemu i wtedy nasze kochane aso wystawia nam piękny dokument, że naszą gwarancję możemy spuścić sobie w kiblu. Z tego co usłyszałem właśnie w jednym z VTECH (twierdzą, że widzieli taki dokument) to jedyną opcją, żeby tego uniknąć, jest każdorazowe wgrywanie oryginalnego softu przed każdym przeglądem (tylko wtedy kasuje się licznik ingerencji w soft). Czy ktoś mógłby to obiektywnie potwierdzić, bo na razie słychać same ach i och, a prawda jest niestety najczęściej gdzieś po środku. I nie piszcie, że chip nie powoduje szybszego zużycia silnika, turbiny itd bo niestety powoduje. Wszystko pracuje pod większym obciążeniem i przez to zużywa się szybciej, co ma duże znaczenie przy nowych autach na gwarancji, bo jak np. poleci dwumasa albo turbina to sorry ale mamy dużego zonka. pozdrawiam Maciek kaacka 23-03-2011, 21:44 noi stad bylo moje pytanie - czy wymieniacie podzespoly na standardowe, czy cokolwiek zmieniacie. u mnie jest poczatek konca sprzegla - prawdopodobnie sprzegla... zastanawia mnie teraz czy tylko sprzeglo wymienic czy zrobic to od razu - choc mechanik mowi mi zebym to jeszcze zostawil i jezdzil dalej - i czy zalozyc standardowe czy pokusic sie na jakas zmiane typu spasowanie sprzegla z 2.0 tdci czy z jeszcze jakiegos innego modelu. no nie wiem - dlatego pytam jak u Was te sprawy wygladaja... a co do gwarancji - ja juz mam "po" ;] wiem ze Koledzy wymieniaja soft przed przegladem a ci z boxem - odpinaja heko 23-03-2011, 22:34 ..zacznijmy od tego, że z dziesiątków zachipsowanych Fordów na tym forum, nikt nie miał takowych problemów z autkami na gwarancji...ja także, a zachipsowałem swojego na 3 dzień po odbiorze...właśnie kończy mi się 4-ro letnia gwarancja..a przy żadnym przeglądzie ani naprawie nie wgrywałem fabryki:lol: ...niektórych aby mieli pewność zaopatrzyłem w http://www.gcstuning.pl/rts.html#rts więc sami wgrywają sobie serię I nie piszcie, że chip nie powoduje szybszego zużycia silnika, turbiny itd bo niestety powoduje. Wszystko pracuje pod większym obciążeniem i przez to zużywa się szybciej, ..no niestety nie powoduje...to kierowca, jego sposób eksploatacji itd. ma na to zasadniczy wpływ...dbałość o autko, serwisowanie...to są podstawowe przyczyny szybszego lub wolniejszego zużywania się podzespołów ...znajdziesz tu wielu z dużymi przebiegami na chipsach jeżdzących bezawaryjnie, i wielu którzy przy dużo mniejszych przebiegach zdążyli wymienić wiele podzespołów, a chipsa nie mieli :P kaacka 24-03-2011, 11:13 heko, maciek - mysle jednak ze chip wplywa na zywotnosc. opony, klocki, tarcze - to napewno przez chipa sie szybciej zuzywa :619: moj problem - chyba sprzeglo - pytalem tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126273 i mysle ze to tez przez chipa. jak foczke traktowac normalnie /tak jak fabryka wypuscila/ to idzie pieknie, jak jej ostro depnac - to wrazenie jakby sprzeglo czasem przyslizgiwalo... co zrobic. chyba kazdy z nas lubi czasem z@p!erd@lac ;] heko 24-03-2011, 14:57 ..sprzęgło łapie poślizg..niewątpliwie, ale to oznaka jego słabości..na serii pwenie dało by sobie radę jeszcze jakiś czas..ale chips w tym przypadku obnażył jego zużycie:roll: kaacka 24-03-2011, 15:37 dokladnie tak. pogrzebie po dziale tuning - moze ktorys z kolegow juz przerabial wymiane sprzegla na mocniejsze. heko 15-04-2011, 13:58 ...i zlotowy Focusikg:DD http://img163.imageshack.us/img163/5830/focus16chipxpsxps1.jpg (http://img163.imageshack.us/i/focus16chipxpsxps1.jpg/) Snajper_881 15-04-2011, 14:37 Szajse ! Nieźle :D DomeloTDCI2.0 18-04-2011, 18:44 Serię miał konkretną :D Szejk.Ahmed 18-04-2011, 18:46 Szajse ! Nieźle :D Serię miał konkretną :D ja też byłem zdziwiony.:shock: ale to w końcu foczydło terrorysty.:p:wink: Snajper_881 19-04-2011, 08:22 Ale patrzcie w ogóle na przebieg momentu... :one: Karalio ! :D Szejk.Ahmed 19-04-2011, 12:25 czy ktoś potrafi wytłumaczyć co jest grane.? po chipie auto mi wolniej jedzie.max to 190 a przed szedł 210.:619: totalna zagadka.zbiera się niesamowicie.2,3,4 bieg kręci do czerwonego pola i 160.a jak zapinam 5 to max 3750obr.i tylko 190. wykres post.43 INVERTER 19-04-2011, 13:31 czy ktoś potrafi wytłumaczyć co jest grane.? po chipie auto mi wolniej jedzie.max to 190 a przed szedł 210.:619: totalna zagadka.zbiera się niesamowicie.2,3,4 bieg kręci do czerwonego pola i 160.a jak zapinam 5 to max 3750obr.i tylko 190. wykres post.43 Sprawa moze byc dziecinnie prosta, przegrzanie :570: A 6ki niema :mrgreen: Jak temp. silnika osiagnie 112-118*c moc jest ograniczana. Moj Mondek przy palowaniu na autostradzie ledwo dawal 200km/h , dalem inny termostat i jest spokoj, ledwo 110*c dochodzi i tak trzyma przy 240Km/h :mrgreen: Focusik2002 19-04-2011, 13:45 Sprawa moze byc dziecinnie prosta, przegrzanie :570: A 6ki niema :mrgreen: Jak temp. silnika osiagnie 112-118*c moc jest ograniczana. Moj Mondek przy palowaniu na autostradzie ledwo dawal 200km/h , dalem inny termostat i jest spokoj, ledwo 110*c dochodzi i tak trzyma przy 240Km/h :mrgreen: Ps. za małe obroty aby 6 wbić :lol: Tu może być wszystko. Ale bardziej stawiam na przegrzany kolektor . Szejk.Ahmed 19-04-2011, 14:01 Ps. za małe obroty aby 6 wbić :lol: Tu może być wszystko. Ale bardziej stawiam na przegrzany kolektor . mam skrzynie 5 biegową.kolektor nie był przegrzany bo sprawdzałem na S3.dzisiaj rano.z pod domu mam 20km do S3. INVERTER 19-04-2011, 14:36 mam skrzynie 5 biegową.kolektor nie był przegrzany bo sprawdzałem na S3.dzisiaj rano.z pod domu mam 20km do S3. A jak ty to jestes w stanie stwierdzic ze sie kolektor nie przegrzal, a pozatym co to ma do tem silnika :570: A jest tam na kolektorze wydechowym jakis czujnik, sonda, DPF lub inne cudo ??? Pozatym wskanik tem silnika w kabinie z reguly pokazuje bzdury, u mnie w zakresie 80-120*C stoi na 100*C i ani drgnie :evil: Szejk.Ahmed 19-04-2011, 15:05 A jak ty to jestes w stanie stwierdzic ze sie kolektor nie przegrzal, a pozatym co to ma do tem silnika :570: A jest tam na kolektorze wydechowym jakis czujnik, sonda, DPF lub inne cudo ??? Pozatym wskanik tem silnika w kabinie z reguly pokazuje bzdury, u mnie w zakresie 80-120*C stoi na 100*C i ani drgnie :evil: Dpf nie ma.troszkę dziwne aby po niecałych 20km kolektor się zagrzał. INVERTER 19-04-2011, 17:12 Dpf nie ma.troszkę dziwne aby po niecałych 20km kolektor się zagrzał. Ill kill you :evil: jaki kolektor ??? ssacy :570: o czym wy mowicie :mrgreen: Szejk.Ahmed 19-04-2011, 17:18 Ill kill you :evil: jaki kolektor ??? ssacy :570: o czym wy mowicie :mrgreen: słuchaj nie każdy musi się znać.wiem co było przed chipem i co się dzieje po.szukam przyczyny lecz jesli nie chcesz pomóc to proszę nie zabieraj głosu i nie rób bałaganu. INVERTER 19-04-2011, 19:05 słuchaj nie każdy musi się znać.wiem co było przed chipem i co się dzieje po.szukam przyczyny lecz jesli nie chcesz pomóc to proszę nie zabieraj głosu i nie rób bałaganu. Kolego, ale ja naprawde niewiem o jaki kolektor ci chodzi, ani co masz na mysli mowiac ze sie nie zagrzal, a potem ze sie zagrzal ??? Dlatego pytam :) Jak nie chcesz odpowiadac na proste pytania to niepisz do ludzi na PW z prozba o pomoc :570: bo przypadkiem beda chcieli naprawde pomoc i zabiora glos i narobiom ci balaganu :mrgreen: No a po takim spotkaniu, to juz im przejdzie ochota na pomaganie kiedykolwiek, komukolwiek :( Szejk.Ahmed 19-04-2011, 19:18 ja nic nie pisałem o przegrzanym kolektorze.:shock:;). to była sugestia Focusika,ale dzięki pójde twoją drogą i zobaczę termostat.tylko nie bardzo wiem jaki wstawić.oryginalny czy może jakiś inny.nie bierz tego do siebie.po prostu szukam przyczyny.ale nie lubię jak ktoś mi wpiera coś czego nie powiedziałem Snajper_881 19-04-2011, 20:01 Szejk.Ahmed, ja słyszałem, że Ty jesteś terrorystą ?? Masz wolne etaty :D Szejk.Ahmed 19-04-2011, 20:03 Szejk.Ahmed, ja słyszałem, że Ty jesteś terrorystą ?? Masz wolne etaty :D Tak w Libii:p:D:D Snajper_881 19-04-2011, 20:22 Dobre i to :one: Jeszcze raz gratuluje wyniku :) Zacnie trzyma moment :) Szejk.Ahmed 19-04-2011, 20:30 Dobre i to :one: Jeszcze raz gratuluje wyniku :) Zacnie trzyma moment :) niestety nie ma czego gratulować.:619:.prędkość max spadła z 210 do 190 INVERTER 19-04-2011, 23:40 niestety nie ma czego gratulować.:619:.prędkość max spadła z 210 do 190 Ja termostat ma ze 3lata to i tak warto wymienic :570: Ja zamiast tego o poczatku otwarciu przy 89*C dalem wersje 82*C :mrgreen: Temperatura jest wybita na termostacie ;) A auto ma tepomat ? moze cos tutaj szwankuje :570: Szejk.Ahmed 20-04-2011, 08:10 termostat nie był pewnie od nowości wymieniany. tempomatu nie mam dpf też nie było w tej wersji. heko 20-04-2011, 15:53 ...sprawdzałem dzisiaj programowo, nie może być mowy o żadnym "kagańcu" predkości...a limiterów temp. nie ruszam, więc trzeba szukać usterki... Yaro 20-04-2011, 16:00 No to Marcin musisz szukać dalej. Cobretti 20-04-2011, 18:38 prędkość max spadła z 210 do 190 zaoszczędzisz na oponach... zamiast indeksu "do 240" kupisz "do 210" :D DomeloTDCI2.0 20-04-2011, 18:45 zaoszczędzisz na oponach... zamiast indeksu "do 240" kupisz "do 210" :mrgreen: wilhelm 20-04-2011, 22:44 a mondeo mk3 2.0tdci nie ma jakiegoś limitera predkosci? heko 20-04-2011, 22:45 ...nie :) wilhelm 20-04-2011, 23:08 to lipa, bo moj jak mial 186 koni nie potrafil przekroczyc 230 a w necie widzialem film ze zwyklym zchipowanym i zamknal licznik, weksla tez swoim pojechal 240 jak mial 160 koni... cos tu jest nie tak heko 20-04-2011, 23:19 ...bo Twój to jakiś niewypał g:P Struna 21-04-2011, 02:27 w necie widzialem film ze zwyklym zchipowanym i zamknal licznik, weksla tez swoim pojechal 240 jak mial 160 koni... z ciekawości - na jakich gumach było auto na filmie, a jakie miałeś Ty i weksla ? Szejk.Ahmed 21-04-2011, 11:18 No to Marcin musisz szukać dalej. zaoszczędzisz na oponach... zamiast indeksu "do 240" kupisz "do 210" :D usterka namierzona.termostat.temp.za duza 130 na silniku. oponki mam z indeksem W.wiec bez obaw.:P Oktan 22-04-2011, 09:14 oponki mam z indeksem W.wiec bez obaw. czyli W jak Wystarczające !! no ja bym uważał i tak :D usterka namierzona.termostat.temp.za duza 130 na silniku. jak się zachowywała wskazówka od temp. na zegarach ?? pytam bo u mnie jest "niby" pion (ok. 88 st. C), ale na kompie podłączonym do OBD pokazuje nie raz 115 st. C !! usterka namierzona.termostat.temp.za duza 130 na silniku. jak się zachowywała wskazówka od temp. na zegarach ?? pytam bo u mnie jest "niby" pion (ok. 88 st. C), ale na kompie podłączonym do OBD pokazuje nie raz 115 st. C !! Adi_ 22-04-2011, 09:47 Podpinam sie pod pytanie Oktan'a bo u mnie tez na tescie zegarów temp. na silniku 114 stopni a wskazówka nie jest w pionie tyko przed. Czy to norma ?? Szejk.Ahmed 22-04-2011, 10:16 na zegarze po rozgrzaniu trzyma w połowie w czasie jazdy a przy zatrzymaniu a krótka chwilę np.swiatła opada lecz po ruszeniu znowu się podnosi do połowy. na zegarze pokazuje połowe a na tescie temp.123 Struna 22-04-2011, 12:26 odnośnie temp. to odpowiedź została udzielona tu -> http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1641051&postcount=52 kaacka 23-04-2011, 16:09 a czemu mojego nikt nie pochwalił ? g:) http://img189.imageshack.us/i/focus16tdci110kmxps1.jpg/ http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=4 noi jeszcze foka doczekal sie nowych butów - zamiast 195/65 na lato dostal 205/55. a roznica prowadzenia w zakrecie - bezcenna :p Cobretti 27-04-2011, 17:34 a te buty to masz 15 ?? kaacka 28-04-2011, 00:09 16". i tak jak obawialem sie czy to nie bedzie zbyt niski profil na nasze drogi - jezdze caly czas z obciazeniem w bagazniku - tak teraz jestem przekonany ze to bardzo dobry rozmiar na lato 8) i nei obija kregoslupa na dziurach i fajnie trzyma sie w zakrecie. na moje potrzeby - git Cobretti 28-04-2011, 18:59 na tej szerokości i profilu śmigałem w foce I i obecnie w connekcie ;) heko 05-05-2011, 19:49 ..no i piękny wynik Foczki 1.6 :619: http://img807.imageshack.us/img807/9814/cmax16xps1.jpg (http://img807.imageshack.us/i/cmax16xps1.jpg/) kaacka 05-05-2011, 20:29 nono, rzeczywiscie fajny wynik g:galy (a ja sie pochwale ze sprzeglo juz mi nie slizga :027:) heko 25-07-2011, 20:06 ..ten był uparty...w serii i przy 135KM dymił...3 poprawki i poszło :) http://img818.imageshack.us/img818/7976/focus16110kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/focus16110kmxps1.jpg/) xander! 26-07-2011, 13:03 Potwierdzam jeździ bardzo sympatycznie :) Kawał dobrej roboty dzięki !! kaacka 26-07-2011, 18:34 jedno zasadnicze pytanie - co jest zlego w dymieniu ?? heko 26-07-2011, 19:10 ...no jak mocna zadyma za autem, to ładnie to nie wygląda :D heko 26-07-2011, 20:02 ..mam takich wiele, każdy co najmniej tak dobry, albo i lepszy...a co do Twojego, może właśnie był już gotów na dobrego moda :D http://img17.imageshack.us/img17/7976/focus16110kmxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/focus16110kmxps1.jpg/) http://img695.imageshack.us/img695/5421/focus16dpfxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/695/focus16dpfxps1.jpg/) http://img827.imageshack.us/img827/8347/focus16dpfchipxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/focus16dpfchipxps1.jpg/) http://img146.imageshack.us/img146/5563/focus16tdci110kmxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/146/focus16tdci110kmxps1.jpg/) http://img851.imageshack.us/img851/2021/focusdanynxxps1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/focusdanynxxps1.jpg/) kaacka 26-07-2011, 21:09 z moim nie bylo problemu przekroczyć 300 nm. heko machnął to "od strzału" .... 8) ponawiam pytanie w kwestii dymienia - nie wazne czy wyglada ladnie czy nie, autko ma isc swoje - ale czy sa jakies techniczne "za" i "przeciw" dymieniu ?? Szejk.Ahmed 26-07-2011, 21:13 ponawiam pytanie w kwestii dymienia - nie wazne czy wyglada ladnie czy nie, autko ma isc swoje - ale czy sa jakies techniczne "za" i "przeciw" dymieniu ?? w tym temacie się nie wypowiem ale dymienie nie jest zdrowe dla motoru. abuu 26-07-2011, 21:36 Grześ, szykuj się. W sierpniu wpadam i wypadam:) a box nadal w bagażniku, nie mam sumienia pchnąć tego dalej. heko 26-07-2011, 22:39 ..noo...ten box to niezły turbinen-killer :wink: heko 03-08-2011, 23:17 ..następny "uzdrowiony" g:DD http://img845.imageshack.us/img845/8812/focus16dpfchip.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/focus16dpfchip.jpg/) num 08-08-2011, 21:24 ..następny "uzdrowiony" g:DD http://img845.imageshack.us/img845/8812/focus16dpfchip.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/focus16dpfchip.jpg/) Cześć, wszystko pięknie hula tzn.: foka :))) pozdrawiam kaban18 08-08-2011, 22:09 Witam, wrzucam wykres auta mojego brata. Co prawda nie jest to Ford ale silnik pokrewny, czyli 307 1.6 HDI. http://img853.imageshack.us/img853/3240/obrazfa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/obrazfa.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) heko 10-08-2011, 19:55 ...i znów Foczka 90KM...bardzo mocna w serii, więc przyrosty już niewielkie http://img263.imageshack.us/img263/6513/focus16tdci90kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/263/focus16tdci90kmxps1.jpg/) wiktor20501 11-08-2011, 15:34 Hej Fajne te wykresy ale może ktoś podpowie jak je czytać i co z nich wynika (oprócz mocy):) tak dla lajkonika? :) może to będą jakieś info. praktyczne np. kiedy wbijać następny bieg? Pozdr. kaacka 11-08-2011, 19:16 kolego to sa dwa wykresy momentu (przed i po - "po" jest ten wyzszy ;]) u gory i dwa mocy analogicznie u dołu. a kiedy wbijac bieg - myslalem ze to sie czuje. b@rth 12-08-2011, 13:53 ... a kiedy wbijac bieg - myslalem ze to sie czuje. bynajmniej powinno ... ... czasem moze do tego takze posluzyc obrotomierz ... /jak jest/ ... generalnie do auta jak do kobiety, jak poglaskasz tak pomruczy ... :mrgreen: heko 18-08-2011, 12:49 ...C-max zawiruszony :) http://img692.imageshack.us/img692/2038/cmax16tdci110kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/cmax16tdci110kmxps1.jpg/) abuu 19-08-2011, 19:15 ...C-max zawiruszony :) w końcu...:) pozdro Grześ joki27 18-09-2011, 21:41 witajcie kupiłem focusa 2008 1,6 tdci 16 v i myślę o chip tuningu albo o boxie co polecacie i czy warto bo mocy mi trochę brakuje z jakieś 20 KM pozdrawiam kaacka 18-09-2011, 22:05 nie - nie warto. drogi dziurawe, olej nie tanieje, wybory ida.... zostaw auto - wsiadaj na rower :619: no dobra. zartowalem. znajdz sobie warsztat ktory potrafi to dobrze zrobic. moze w walbrzychu, we wrocku - cos znajdziesz. nie ma sie co wiele zastanawiac - pytanie tylko u kogo i na ile (km/nm). pzdr. joki27 20-09-2011, 20:28 Dzięki za pomocną dłoń w Wałbrzychu znalazłem kogoś takiego na wrocławskiej 101 niby koszt 900zł a jak z silnikiem wytrzymuje takie cuda bez przepaleń?I jeszcze jedno jaki rozstaw śrub ma mój focuś 2008r-5x108 (jakoś nie miałem czasu zmierzyć) czy siedemnastki są dobre na nasze drogi?Pozdrawiam xander! 05-10-2011, 13:55 masz 90km czy 109km? jeśli ryzyko to twoje drugie imię to ładuj 225/40/18, 17 na nasze drogi hmm no po drodze szybkiego ruchu to fajna opcja ale jak wjedziesz w dziure no to wiesz przyjemne to nie jest no i opony 205/50/17 do najtańszych nie należą. Ja mam 205/55/16 lato i zima 195/65/15 Optymalna konfiguracja heko 16-12-2011, 20:22 Foczka, wywalony DPF i chips....ale najlepszy był wynik na serii, tydzień po wyjeździe z pewnego ogólnopolskiego serwisu szybkiej obsługi...potem wrzucę fotki "winowajcy" :p http://img815.imageshack.us/img815/5739/focus16tdci110kmdpfzeps.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/815/focus16tdci110kmdpfzeps.jpg/) oto jak wyglądają filtry przeciwpyłkowy...wciśnięty na siłę, połamany, puszczający powietrze bokiem, no i winowajca braku mocy, totalnie zawalony filtr powietrza http://img535.imageshack.us/img535/4231/dsc00018edo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/535/dsc00018edo.jpg/) http://img202.imageshack.us/img202/4338/dsc00019as.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/dsc00019as.jpg/) heko 07-01-2012, 11:59 i kolejna Foczka 1,6tdci 90KM...ładna seria...mocny modzik :D ...trochę momentem niechętna do jazdy, dolocik i geometria do czyszczenia http://img857.imageshack.us/img857/5968/focus18tdci90km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/857/focus18tdci90km.jpg/) mrozpa 10-01-2012, 19:40 witam, mam pytanie do Heko, czy jesteś w stanie wyjaśnić różnicę a) przy silnikach serii 90KM, po modach najwyższych wynik KM/MOMENT osiągany jest przeważnie w okolicach zbliżonej liczby obrotów silnika jak w serii (około 3500-3600). b) przy silnikach serii 109KM, po modach najwyższych wynik KM/MOMENT osiągany jest przeważnie w okolicach o 800-1000 obrotów wyżej niż liczba obrotów silnika jak w serii. Zastanawia mnie to po przeanalizowaniu kilku przedstawionych przez ciebie w wątku wykresach. dziękuje za odp heko 10-01-2012, 19:55 podztawową różnicą w tych motorkach jest turbina, 90-cio konne nie mają zmiennej geometrii, więc charakterystyka pracy sprężarki jest inna...i inaczej reaguje na modyfikacje mrozpa 10-01-2012, 20:00 Ale jeśli nie się nie mylę to bezpieczniejsza dla silnika jest praca przy niższych obrotach. Więc wychodzi na to, że lepsze do modyfikacji są wersje 90KM? czy mam rację? sam mam 109KM (chyba bo jakiś wolny jest) i dopiero dojrzewam do chipa;), i wolałbym mieć 130km przy obrotach 3600 niż przy 4500. pozdr heko 10-01-2012, 20:03 niema problema, możemy tak zestroić że moc max będzie przy 3500...ale wykres momentu będzie szybko opadający...to jest ściśle powiązane ze sobą kaacka 10-01-2012, 20:38 ja bym tam patrzal na Nm a nie tylko na rumaki ;] mrozpa 11-01-2012, 12:26 dokładniej chodzi o to, że przeważnie jazda samochodzem jest w granicach maks 3500 obrotów, i raczej mało kto kręci silnik do 4600 -4800 żeby poczuć moc:027:. oczywiście zależy to od tego co kto lubi? night_84 11-01-2012, 12:39 a jaka cena dla forumowiczów? heko 11-01-2012, 12:40 ceny na PW :) kaacka 11-01-2012, 19:21 o cene sie pytaja.... chwile radosci sa bezcenneg:okulary robertus86 24-01-2012, 19:57 dobra wykresy fajne ale moze napiszecie jak wrazenia, spalanie dynamika i czy auto kopci cokolwiek bardziej niz fabryczne. bo zamierzam na wiosne zchipowac 1,6 110 albo boxa wsadzic pyt. do boxa tez jest pisany program czy standardowy ?? prosze o cene aha czy przy boxie mam w cenie hamownie? kaacka 24-01-2012, 20:21 robercik - jak sie "specowi" bedzie kcialo to zrobi ze dymic nei bedzie :619: wrazenia - bezcenne ;] spalanie - jak jezdzisz "na luzaka" to nie zauwazysz wzrostu spalania a zazwyczaj srednie spalanie bedzie mniejsze. jak bedziesz deptac - to i spalanie bedzie wieksze niz w opcji fabrycznej dynamika - hmmm.... zaczynalem z foka 110km, od roku jest >130, teraz choruje jak w nia wsadzic 2,2 z mondka :pomysl: wiecej mowic juz chyba nie trzeba :P heko 24-01-2012, 22:04 ...a po co Ci box??...w Fordach niema szału na boxie, chips to zdecydowanie lepsze rozwiązanie ...tak, boxa także można stroić na hamowni...koszt w komplecie, taki sam jak chipsa :) robertus86 25-01-2012, 18:12 Mrozpa "Więc wychodzi na to, że lepsze do modyfikacji są wersje 90KM? czy mam rację?" ale zauwaz ze przy wersji 110KM, moc przy 3500 obrotow jest niewiele mniejsza od maksymalnej przy 4500. robertus86 29-01-2012, 12:22 widze ze 1,6 110 chipuje sie gdzies na ok 300NM i 130 KM - czy to sa max wartosci jakie silnik i osprzet wytrzyma ? czy wartosci bezpieczne. heko 29-01-2012, 13:01 ...to zależy od egzemplarza, ostatni lekko wypluł prawie 140KM, bez większej rzeźby, czasami jest to 130KM http://img834.imageshack.us/img834/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/focus16tdci110kmdpf.jpg/) robertus86 29-01-2012, 13:43 wiem jednak chcialem zapytac w sensie czy jednostka przy tych wartosciach juz jest maksymalnie dociazona ? i co bedzie np. za 50 tys km nie trzeba obnizac wartosci bo elemety sie zuzyly ? np. ten poszedl na 140 a czy za rok juz przy tych ustawieniach nie bedzie bledow i np. kopcenia czy auto bedzie poprostu slabsze samo od siebie ??? heko 29-01-2012, 13:52 ...w 1.6 to i tak loteria...jedna jeżdżą na mocnym chipsie bez najmniejszych problemów, w innych turbinki padają bez żadnej ingerencji, więc niema reguły....no poza jedną, auta, a właściwie ich kierownicy, po chipsie zdecydowanie lepiej dbają o swoje autka, trzymają się zasad eksploatacji t. diesli, wymieniają odpowiednio często oleje wysokiej jakości itd...itp i może dlatego wytrzymują dłużej :) robertus86 29-01-2012, 14:08 czyli... ??? dbanie dbaniem ale tak jak pisze po czasie trzeba korygowac ustawienia map ?? czy bedzie jak z tym zasyfionym filtrem pow. prezentowanym przez ciebie auto mialo samo od siebie mniesza moc . pytam ogolnie o zachowanie auta po chipie nie koniecznie 1,6 tdci bo mam zamiar zavirusowac swojego ale musze rozwiac watpliwosci heko 29-01-2012, 15:01 ...absolutnie nic się nie koryguje po czasie...robi się modyfikację z ew. poprawkami...i tak zostaje ...auto z mojego opisu było u mnie wprost z serwisu, więc nie wpadło mi do głowy zaglądać do filtra...a ten nie był zmieniany pewnie z 50tkm...albo wiecej ...zachowanie po chipsie jest takie, że masz spory zapas mocy, który możesz wykorzystać w każdej chwili, jeździsz rzadziej redukując biegi przy wyprzedzaniu czy podjazdach pod góry, a efektem czego jest spadek spalania mc_zawisza 04-02-2012, 20:21 Jestem właśnie po usunięciu filtra cząstek stałych oraz po wymianie EGR, zastanawiam się teraz nad podkręceniem mocy i monentu. Mam pytanie: czy zwiększony moment obrotowy nie spowoduje szybszego zużycia sprzęgła ? (lub innych części auta). Jeśli ktoś ma doświadczenia w tymtemacie to proszę o wypowiedź. kaacka 05-02-2012, 08:20 tu sobie poczytaj................ http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=4 heko 24-02-2012, 13:36 ...i kolejna Foczka z virusem...no i bez DPF :D http://img14.imageshack.us/img14/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/focus16tdci110kmdpf.jpg/) Snajper_881 24-02-2012, 16:03 Fajny wykres... :) Ładny przebieg momentu. heko 26-03-2012, 15:07 i nóweczka 2011r. brak możliwości programowania przez OBD, więc poszło na wystrojonym RedBoxie :D http://img833.imageshack.us/img833/627/focus16tdci109kmbox.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/focus16tdci109kmbox.jpg/) Snajper_881 26-03-2012, 18:21 No nieźle kurczę.... :one: miro. 26-03-2012, 22:46 No nieźle kurczę.... :one: Ja bym powiedział zajebiście... Przy 2,5 tyś obr - 300Nm... mrozpa 17-04-2012, 10:57 Witajcie I nareszcie pod maską pojawił się virus (by kreator-mocy). Z serii na poziomie 106km i 252Nm uzyskano delikatny mod (bo taki miał być) 127km i 293Nm. To dopiero wczoraj, ale już widzę, że to inne auto . mrozpa8) Snajper_881 17-04-2012, 11:09 Wrzuć wykres w wolnej chwili ;) wiktor20501 17-04-2012, 18:45 http://img848.imageshack.us/img848/1175/ccf2012041700002.jpg proszę o ewentualne opinie, dodam, iż był tylko usuwany dpf (fizycznie i programowo) heko 17-04-2012, 19:25 wykres wygląda ok...moc max 115KM to częsty przypadek, a 120 to może lekko zawyżać hamownia TuneFORCE 20-04-2012, 12:32 wykres jak wykres :wink:trzeba było dołożyć trochę do pieca :D heko 07-05-2012, 17:43 ...no i następna Foczka uzdrowiona :one: http://img525.imageshack.us/img525/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/focus16tdci110km.jpg/) MAG 08-05-2012, 10:06 ... proszę o ewentualne opinie, dodam, iż był tylko usuwany dpf (fizycznie i programowo) No aż się dziwię, że przy okazji nie zrobili Ci chłopaki chociaż delikatnego moda - można wiedzieć czemu taka decyzja, bo z tego co pamiętam jak z Łucjanem ostatnio gadałem, to przy wywalaniu dpf'a masz i tak chipa w cenie modu, więc ... ??? kowal91 05-06-2012, 20:26 No i po czipie, słaba seria, niestety. Ale różnica w jeździe kolosalna. kris1978 17-06-2012, 09:35 witam też się przymierzam do dodania paru kucy i mam pytanie do szanownych kolegów chip czy box.Mam okazje kupić RedBoxa tylko ze jest on od wersji 90 konnej.Czy mozna przepogramowac takiego boxa?Bo ja mam wersje 110 kucy,czy dać sobie spokój i chipa zrobić. Adi_ 17-06-2012, 19:57 dać sobie spokój i chipa zrobić. Jeżeli chcesz zainwestować i coś zmienić to trzymaj się tego będziesz zadowolony. adrianh 22-06-2012, 12:08 U mniej po wirusie od Heko wypluł 135,4 KM :) http://img205.imageshack.us/img205/3478/2013ud.jpg Wrażenia? Różnica niesamowita. W końcu moc zwiększyła się o 32%. bury22 28-06-2012, 23:43 Siemka ! W trakcie poszukiwań speca który zrobi czipsa w mojej furce natknąłem się na małe problemy :) . Foksia odebrałem z salonu w Poniedziałek i od razu zacząłem szukać firmy która wykona w/w zadanie . Jako że jestem ze Szczecina udałem się do V-teca i tam jakoś mnie nie przekonali , na wszystko nie ma problemu i "się załatwi" , zadzwoniłem też do polecanego tu użyszkodnika LEO ,a tu ku mojemu zdziwieniu kilka pytań których nie słyszałem przy wcześniejszej wizycie , po 1 czy wiem żę będzie problem z gwarą bo podobno te nowe fordy mają jakieś zabezpieczenie przeciw wprowadzaniu nowej oprogramowania i od razu na serwisie wynajdą. 2 sprawa to pytanie do was koledzy czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem i jak się sprawdza chip w tym modelu . Pozdrawiam Bury mały update , temat już załatwiony ! Jadę stety (a może nie stety :P ) do Krakowa... mocna rzeczowa rozmowa przez telefon i temat załatwiony , jest t kolejny nieszczęsny silnik zabezpieczony mocno przez forda ... wydra 29-06-2012, 12:55 Heko sobie poradzi ;) bury22 29-06-2012, 13:17 Nie mam wątpliwości , ale żeby zasuwać do Krakowa ze Szczecina ... moja żona już się ze mnie śmieje ( tak jakoś szyderczo ) :) xander! 03-07-2012, 07:34 Zasuwać to będziesz do Szczecina z Krakowa ;) TuneFORCE 03-07-2012, 19:23 Nie mam wątpliwości , ale żeby zasuwać do Krakowa ze Szczecina ... moja żona już się ze mnie śmieje ( tak jakoś szyderczo ) :) jak do Krakowa za daleko to podjedź do Poznania ;-) bury22 03-07-2012, 23:38 jak do Krakowa za daleko to podjedź do Poznania ;-) Teraz już za późno jestem umówiony już w Krk . Robiliście już ten silnik ? Bo z tego co już się dowiedziałem prosto nie jest :) Zasuwać to będziesz do Szczecina z Krakowa Jeszcze po drodze 4 dni w częstochowie ,ale potem autobana :D bury22 12-08-2012, 17:03 Siemka ! No niestety nie jest kolorowo ... Może Grzesiu napisze coś więcej bo troszkę spędził przy autku :) . Pozdro Bury ! heko 12-08-2012, 17:40 ...no niestety, sterownik na stół i lipa, najnowsza wersja continentala sid 807 EVO i brak możliwości odczytu i zapisu...potem próba wystrojenia na redboxie i znów lipa, bo max 5-10KM i 20Nm...czekamy na pojawienie się protokołów do tego EVO heko 01-10-2012, 11:53 1.6tdci 90KM :) http://imageshack.us/a/img88/2559/focus16tdci90km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/focus16tdci90km.jpg/) baxxterhp 25-10-2012, 13:53 Witam, czy ktoś wie gdzie znajduje się sterownik i jakie jest do niego dojście? heko 25-10-2012, 14:01 jak zawsze, w lewym nadkolu, przed zderzakiem :) ... bury22 27-10-2012, 11:17 Grzesiu coś się pojawiło już do komunikacji ? heko 27-10-2012, 11:58 niestety, jeszcze nie, ale to jak zawsze kwestia czasu, dzisiaj nic, a jutro jest :) bury22 27-10-2012, 16:34 Spoko cierpliwie czekam :) heko 15-11-2012, 17:14 ...1.6tdci 110KM po naprawie, DPF odszedł na wieczny.... :D http://img827.imageshack.us/img827/8915/focu16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/focu16tdci110km.jpg/) TypowyFacet 15-11-2012, 19:10 U mnie trochę słabo może heko coś podpowie co jest nie tak ?? Dodam,że mam błędy P0234,P2141,P0448.Na początek chce wymienić czujnik turbiny i może EGR. Czy dobrze kombinuje ?? heko 16-11-2012, 00:08 P0234 to przeładowanie turbiny, albo geometria się wiesza, albo zawór sterujący turbiną nawala, ja bym tego nie zostawiał...do tego egr...proponuje sprawdzić czy geometria pracuję bez zacięć i wyczyścić egr Iron_II 16-11-2012, 08:02 ...1.6tdci 110KM po naprawie, DPF odszedł na wieczny.... :D foczka jedzie super, jak wracałem po zabiegu była spora mgła więc nie mogłem za bardzo pozapinać, ale i tak czuuuć różnicę... ;) a szybkie łyknięcie zawalidrogi w postaci tira czy jeszcze lepiej tira z przylepionym na tyle niedzielnym kierowcą - poezja ! Dzięki HEKO :surprise: kaacka 16-11-2012, 08:11 ano wlasnie. tak by sie teraz chcialo wsadzic do srodka 2.0 i zrobic ten sam zabieg g:DD heko 06-12-2012, 23:29 ...i jeszcze raz :) http://img201.imageshack.us/img201/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/201/focus16tdci110km.jpg/) ENowak 07-12-2012, 07:32 kurcze patrzę na te wykresy dla 90-konnych wersji i chyba zacznę odkładać mamone :D ile u Ciebie Heko by kosztowało zrobienie moda :) liczę na upust :) hmmm a może box? wzrosty porównywalne? heko 07-12-2012, 09:13 ...box?....no co Ty :D heko 08-12-2012, 20:38 ...i dzisiejszy, ...na życzenie klienta delikatnie dłubnięty :) http://img713.imageshack.us/img713/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/focus16tdci110kmdpf.jpg/) heko 10-12-2012, 16:01 ...a dzisiaj poszło grubo :D http://img22.imageshack.us/img22/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/22/focus16tdci110km.jpg/) medyk88 12-12-2012, 13:33 no ładnie to musi sie odpychać dużo walki było?? heko 12-12-2012, 13:49 ...no właśnie że nie, poszło od strzała :D heko 15-12-2012, 12:06 ...i następna 90-ka, trochę oporna, ale poszło :) http://img715.imageshack.us/img715/2559/focus16tdci90km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/715/focus16tdci90km.jpg/) xander! 17-12-2012, 20:00 łohoho 140 kucy ;D Grubo ale niutów 12 mniej od mojego. Jestem ciekaw jakby jechały obok siebie kaacka 17-12-2012, 20:08 zdaje sie ze twoj sie zbierac szybciej bedzie..... niutki robia swoje ;] a na koncu prostej kolega 140 hp wysmiga nas obu ;] xander! 25-12-2012, 21:13 Ponad 210 może poleci ;) kamkol69 29-12-2012, 23:38 Poczytałem wszystko i w najbliższym czasie zgłoszę się z moim 1.6 109PS do Heko. Wykresy zapewne dołączę. :) Pozdrawiam :) Bump: A mam jeszcze takie pytanie do tych co jakoś bardziej się znają na samochodzikach.. Ostatnio wziałem sobie tego forda na autostradę i chciałem sprawdzić jego tzw. V-max. No i nie ma opcji żeby pojechał szybciej niż 180 km/h.. Nie wiecie czasem przez co może być taki słaby wynik ??? kaacka 30-12-2012, 08:55 pod gorke miales, albo pod wiatr albo tesciowa przywiazana do dachu g;) bylo juz o podobnych - przyczyna moze byc rozna, wez go na warsztat i sprawdz - moze byc po prostu filtr powietrza, moze jakas nieszczelnosc w ukladzie dmuchawki, koledzy miewali tez problemy z jakims czujnikiem temperatury a moze zwyczajnie nie masz juz 109 ps..... szkoda gdybania. pozdrowko przed-NowoRoczne g:okulary p.s. moje pudlo "przed chipem" chyba tez tak w okolicach 180 konczylo wskazowke... nie pamietam... w kazdym razie przed wycieczka po wiecej koni dobrze zebys mial pewnosc ze auto jest w stanie technicznie bez zarzutu. w razie czego na miejscu tez do tego dojdziecie. pzdr raz jeszcze kamkol69 31-12-2012, 06:47 Przeczytalem sobie caly ten temat i nie zbalazlem jednej interesujacej mnie wiadomosci.. Jak ( w sekundach) zmienilo sie przyspieszenje Waszych aut po chipowaniu?:) Bump: A co do filtrow, itd. to auto jedt idealnie sprawdzone. Historia jego jest taka, ze przywiazlem z Niemiec , byl mocno bity. Zostala wymieniona chocby kazda czesxc, ktora byla.minimalnie uszkodzona. na koncu kazdy filtr, etc.zeby auto smiagalo, wiec chyba dopiero na hamowni dowiemy sie co jest tego powodem;) eddek 31-12-2012, 12:21 Może trafiłeś na wiatr i dlatego 180 poszedł? Top speed jest minimalnie większy, więc przy 109 KM to dopuszczalna różnica. Wg tego filmu tak po prostu jedzie ten silnik: http://www.youtube.com/watch?v=zUnGX1JZbq0 kaacka 31-12-2012, 13:06 nigdy nie mierzylem tego z zegarkiem w reku, poza tym startowanie - jak to mowia - spod swiatel ponoc nie wychodzi tdci na zdrowie ALE takie moje subiektywne odczucia co do "wciskania w fotel" - no to sporo sie zmienilo. vmax - nieco ponad 200 - wg licznika..... joszka 01-01-2013, 10:20 dlatego ciesze się ,że ja kupiłem 2.0 :D xander! 01-01-2013, 12:19 Hmm 0-100 na pewno poniżej 10 sekund. Ale już nie pamiętam jak auto jeździło przed chipem i wydaje się wolny ;D aczkolwiek przejechałem się "seryjnym" 1.6 tdci to ten wgl nie jechał ;) heko 04-01-2013, 15:08 no i jeszcze jeden z wypatroszonym filterkiem :D http://img27.imageshack.us/img27/9251/focus16tdci110kmdpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/focus16tdci110kmdpf.jpg/) sarnaHQV 11-01-2013, 15:35 cześć czy już można bezpiecznie :) - bez utraty gwarancji - chipować ten silnik ? heko 11-01-2013, 15:40 cały czas można je chipować, tylko jest ryzyko aktualizacji podczas przegladu gwar. :D sarnaHQV 13-01-2013, 20:47 cały czas można je chipować, tylko jest ryzyko aktualizacji podczas przegladu gwar. :D można przybliżyć bo nie rozumiem, 1. ryzykuję utratą gwarancji przy przeglądzie bo łatwo wykryją chipa 2. ryzykuję tylko tym że nowe oprogramowanie mi "zamaże" chipa i po przeglądzie muszę wgrywać go od nowa. Czy do tego auta mozna stosować box ? Miałem kiedyś takie cudo w TDI i działało :) heko 13-01-2013, 23:17 ryzyko nadpisania chipa seryjnym oprogramowaniem boxy w tych silnikach właściwie nic nie dają sarnaHQV 14-01-2013, 17:07 czyli ASO nie zorientuje sie ze auto ma chipa. czy w kompie zostanie slad?? Dopytuje gdyz auto firmowe i nie chce miec klopotow. heko 14-01-2013, 17:08 jeszcze nigdy...a chipowanych nówek są setki, aso się nie zorientowało :) sarnaHQV 14-01-2013, 17:16 super, do Krakowa mam daleko - polecasz kogoś na pomorzu ? u mnie w mieście jest taka firma, niby mają dużo pozytywnych opinii ale to przekierowanie z polskiej na czeską stronę jest dziwne,.,, http://www.pitstop.slupsk.pl/ heko 14-01-2013, 20:12 jedź do vtech Pomorze Gdynia-Kosakowo sunnyluk 16-01-2013, 06:59 @heko - czyli już spokojnie zapisujesz/zczytujesz dane z tych nowych sterowników? Mam 1.6TDCi w 95KM, w lipcu kończy mi się gwarancja i zaraz po tym planuję jak najszybciej Cię odwiedzić :) ciekawe jaki sterownik jest u mnie. Na stronach V-Tech`a widzę, że niby chipują już te silniki w Mk3... heko 16-01-2013, 11:19 mam, robota na sterowniku, więc trochę pracochłonna, ale sie robi sunnyluk 16-01-2013, 13:31 Aha no to super, a nie masz może jakiegoś wykresu 1.6TDCi 95KM? ;) yoyi 17-01-2013, 09:37 Czy możecie polecić kogoś z Wawy do przeprowadzenia takiej operacji? Mam 1.6 90 KM i strasznie nęci mnie temat dodania paru kucyków. Do HEKO trochę daleko - no ale jak nie będzie nic godnego na miejscu to trzeba będzie się wybrać. bury22 22-01-2013, 11:52 grzesiu , a jak te conti 809 EVo da sie już na nich coś zrobić ? Bo ten box mnie doprowadza do szału :P heko 22-01-2013, 19:07 sprawdzę jutro :) heko 23-01-2013, 17:32 i jeszcze raz :) http://img266.imageshack.us/img266/6369/cmac16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/266/cmac16tdci110km.jpg/) tom170 26-01-2013, 14:13 heko, Robiles juz moze jakiegos ecoboost 1.6 150km ? Na ile bezpieczny jest taki tuning i ile kosztuje? Widzialem w internecie, ze robia na 205km i ponad 300NM, bedac na przegladzie w serwisie facet obslugujacy moj samochod mowil ze te silniki maja ok 25% zapas mocy. Prosze o odpowiedz w tym temacie lub na priv. heko 27-01-2013, 22:30 ...robiłem 1,6eb 160-konny ab 210KM i ładnie sobie radzi :) bury22 06-02-2013, 08:43 coś już wiadomo ?? edraven 18-02-2013, 22:08 Galetto 2 po aktualizacji i boot mode czy inny wynalazek? :> mam, robota na sterowniku, więc trochę pracochłonna, ale sie robi heko 18-02-2013, 22:30 Galetto 2 po aktualizacji i boot mode czy inny wynalazek? :> ..hehe, na szczęście, conti 809 evo nie do ogarnięcia przez kloniki G2, bez ori K-tag albo trasdaty nie do ruszenia, a te sprawdzam na bieżąco :wink: edraven 18-02-2013, 22:43 A robiłeś już update G2 do obsługi Conti i Denso? Podobno już jest nowa wersja ale nie wiem jeszcze co dokładnie obsługuje. ..hehe, na szczęście, conti 809 evo nie do ogarnięcia przez kloniki G2, bez ori K-tag albo trasdaty nie do ruszenia, a te sprawdzam na bieżąco :wink: heko 18-02-2013, 22:58 coś z denso, delphi dcm3.5 i parę innych drobiazgów heko 09-03-2013, 13:17 i jeszcze jeden, mocna seria :) http://img138.imageshack.us/img138/6533/focus16tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/138/focus16tdci110km.jpg/) kaacka 01-06-2013, 01:08 witam wszystkich, pada mi sprzeglo, po raz kolejny niestety... nowka sachs, montowane bylo przez dobrego mechanika jakies 15 miesiecy temu czyli zrobilo ok 60 tys km i juz zdaza mu sie przysliznac na 4 -5 biegu. co mozna na to zaradzic ? wymiana sprzegla co poltora roku - no nie wiem.... moze macie jakies doswiadczenia ze wzmacnianiem docisku, dopasowaniem innego modelu sprzegla, etc ? heko 05-06-2013, 23:40 ...może nabić wzmocnione, organiczne okładziny, ja tak zrobiłem ze starym sprzegłem i jeżdżę do dzisiaj :) Bump: ...i następna Foczka :D http://imageshack.us/a/img585/2559/focus16tdci90km.jpg heko 14-06-2013, 21:24 ...i słabiutka seria, trochę nieszczelny na dolocie http://imageshack.us/a/img841/2715/u2or.jpg dj_pete 22-06-2013, 20:50 Witam, Ten ostatni słaby wykres to mój. Zgodnie z sugestią Heko sprawdziłem dolot i wydaje się szczelny - sprawdzalem sprejem do wykrywania nieszczelności. Za to jak zajrzałem do kolektora dolotowego to tragedia, cały zasyfiony kleistym nagarem :/. Ściągnołem go, wyczyściłem i teraz czuć że auto oddycha :). Przy okazji zatkałem EGR. Autko przestało kopcić ale czy odzyskałem utracone koniki to trudno powiedzieć, na pewno zyskało na dynamice. Muszę ponownie zawitać do Heko na hamownie :) heko 14-09-2013, 17:09 delikatny modzik na mocnej serii http://imageshack.us/a/img42/2618/fwro.jpg kinomysz 14-09-2013, 19:52 No to jeszcze mój (by HEKO) mogło być więcej ale kosztem dymu czego nie chciałem. Bump: Bump: delikatny modzik na mocnej serii http://imageshack.us/a/img42/2618/fwro.jpg Tak to mój :) dzięki. Wszystko śmiga. benio 14-09-2013, 22:42 No to teraz śmigaj z rodzinką Kinomysz. PS I co na to żonka Krzysio:?: Pozdrowionka od dwóch scyzoryków.:D kinomysz 15-09-2013, 07:05 No to teraz śmigaj z rodzinką Kinomysz. PS I co na to żonka Krzysio:?: Pozdrowionka od dwóch scyzoryków.:D Hej scyzoryki. Żona mówi że to normalne, że jak się odkorkował to lepiej chodzi:) No, w końcu to prawda ;-) marengo 27-09-2013, 17:35 Witam.Przy jakim przebiegu chipowaliście swoje foki?Ja mam 1.6 109 km z przebiegiem 145 tys.czy jest sens zakładać chipa?Czy duży przebieg ma znaczenie przy chipowaniu?chętnie też poznałbym opinę HEKO. heko 27-09-2013, 18:12 145tkm w dieslu?...doz to dopiero dobrze dotarty silnik :D xander! 29-09-2013, 21:34 ponad 200 tyś w 1.6 tdci i dopiero chip ;) tome3ek389 24-10-2013, 15:21 Witam a czy ktoś może mi przesłac jakiś schemacik albo opis gdzie się podpina chip w 1.6 tdci 90km? heko 24-10-2013, 19:00 ...masz na myśli jakiegoś boxa?...szkoda auta i zachodu, afekty słabe, obciązenie ukł. wtryskowego duże ...boxa wpina się z tyłu silnika, pod chłodnicą egr do listwy wtryskowej...dostęp fatalny, można próbować przez lewe nadkole, nad wahaczem wcisnąć łapę, albo od góry...ogólnie niezła zabawa heko 01-11-2013, 10:29 1.6 110KM z usuniętym filterkem, odżył :) http://imageshack.us/a/img11/6909/7sie.jpg heko 05-11-2013, 15:34 i jeszcze :) http://imageshack.us/a/img708/574/mba2.jpg heko 14-11-2013, 15:33 nowy 1.6tdci 115KM na Conti EVO :) http://imageshack.us/a/img62/5648/dmuc.jpg heko 15-12-2013, 15:03 i jeszcze jedna 110-ka :) http://imageshack.us/a/img826/7678/ytk6.jpg bugaj-rsko 19-12-2013, 19:11 ile taka przyjemność ?? czy zawsze usuwasz dpf przy chipie ?? Bump: już znalazłem na stronie u was heko 19-12-2013, 19:18 nie, nie zawsze usuwam, nie ma nic wspólnego, ale częste przypadki, bo dpf-y w 1.6 są lipne piotrekRBR 23-12-2013, 05:44 A czy w MK3 1.6 115KM cos poprawili? Czy dalej DPF-y sa jak twierdzisz "lipne"? heko 31-12-2013, 14:38 1.6 90KM :) http://imageshack.us/a/img839/5765/i21q.jpg karolb19 17-01-2014, 18:48 co z tym dpf w nowych 1.6 tdci 115 km heko 17-01-2014, 19:55 ...na razie dają radę :) heko 22-01-2014, 13:53 ...aaa, zapomniałem poinformować że najnowsze 1.6tdci conti evo ładnie się robią :) http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/qpze.jpg (https://imageshack.com/i/mvqpzej) kinomysz 06-03-2014, 17:34 Krótki film. Focus II FL kombi. Po wizycie pod Krakowem u HEKO 1.6 110@132 KM. 313Nm. 3 bieg prosta droga od 60-100 4,5 sekundy. http://www.youtube.com/watch?v=ck0i4nbKD-4&feature=c4-overview&list=UUm8qWVpJr71UOq5uCv9Q0tg Pozdrawiam heko 11-03-2014, 13:57 FF3 1.6tdci 95KM http://images63.fotosik.pl/744/562da8e7b540ec46med.jpg (http://www.fotosik.pl) kinomysz 13-03-2014, 20:07 Ale wynik! 95 na 137 KM? +102 Nm? Miazga! Kierownik tego foczydła pewnie jeszcze nie starł uśmiechu z twarzy. heko 19-03-2014, 20:06 ...i jeszcze raz, Foczka # 1,6tdci 115KM http://images65.fotosik.pl/780/7a8786d2b2305165med.jpg (http://www.fotosik.pl) Struna 19-03-2014, 21:32 Uff :) wreszcie :) bury22 25-03-2014, 16:16 No w końcu :) Ja jestem już po wymianie silnika w Foce więc mogę znów kombinować ;) Ile czasu zajmuje czip bo może żona jak będzie teraz jechała do Krakowa ... heko 25-03-2014, 16:19 ...sporo, sterownik do wyjęcia i długie programowanie, ok. 3h bury22 25-03-2014, 16:45 No to nie ogarnie kobita , bo jedzie do zakopca i 3 godziny troszkę długo ... No ni będe może nie długo to w końcu zrobimy ;) Bo jak możę pamiętasz auto przez audio utyło 200kg i kurna nic nie idzie ten silnik na "czysto" , przydają się witaminki ... ps. Silnik okazało się że padł przez wadliwy zamek zaworu :) a nie kur... za duży moment który paski zrywa :D :D heko 25-03-2014, 19:02 ...hehe, ta diagnoza serwisu o zerwaniu paska rozrządu po przez zwiększony moment obr. to był niezły kit :D w 2h się zrobi, ale zapas muszę dołożyć...co by pretensji nie było jak coś :) heko 26-03-2014, 16:47 i następny...FF3 95KM, ładna seria 106KM :) ...i jeszcze mocniej po chipsie :D http://images61.fotosik.pl/805/184241022a1d74a6med.jpg (http://www.fotosik.pl) c-matix 26-03-2014, 17:34 Wychodzi na to że nie ma sensu dopłacać w salonie 2-3 tys za wersje 115KM. A czy wersja 95KM ma turbine ze zmienną geometrią czy zwykłą ??? heko 26-03-2014, 18:00 taką samą jak 115...zmienną...nie ma już stałych geo w nowoczesnych t. dieslach :P sphairon21 05-04-2014, 13:32 ja robiłem swojego ale tu misicie uwierzyć na słowo bo wykresów nie mam bo była awaria drukarki i miałem podjechać pózniej...poki co jaram sie chipem wiec wiem ile mam a kartka mi niepotrzebna ;d seria mi wyszła z 1.6 90km dokładnie 97km wiec tu sie zdziwili...ale byłem zaraz po uszelnieniu wtryskiwaczy i kolektorów lecz nie na jakies smieszne uszczelki tylko PASTE ELRING stosowana w VW...po chipie wyszło równiusieńkie...120km :D jak wyleciałem na trase mówie OSZ K....wa :D mnie zawózł kumpel Passatem 130km...coz wyprzedzenie mnie sprawia mu problem do dzis :D heko 08-04-2014, 21:46 :) http://images61.fotosik.pl/857/d58324c771553803med.jpg (http://www.fotosik.pl) gongi 13-04-2014, 22:09 Interesuje mnie chiptuning Focusa mk3 115km, ktoś już robił ? ile może KM z tego silnika wycisnąć ? chciałbym zchipować go jakąś "kostką", a nie softem, polecacie coś ? Lelon 20-04-2014, 13:02 A czemu chcesz wkładać mu boxa zamiast zrobić program? heko 20-04-2014, 14:35 Interesuje mnie chiptuning Focusa mk3 115km, ktoś już robił ? ile może KM z tego silnika wycisnąć ? chciałbym zchipować go jakąś "kostką", a nie softem, polecacie coś ? nie, "kostki" nic nie dają w FF3 1.6tdci 95 i 115KM michu 20-04-2014, 17:43 Heko - jakby się kiedyś coś w przyszłości pojawiło z nowości to czekam na info pzdr gongi 03-05-2014, 23:31 A czemu chcesz wkładać mu boxa zamiast zrobić program? auto jest na gwarancji, a nie chce jej stracić heko 04-05-2014, 08:02 a znasz jakiś sposób na sprawdzenie że chip jest na pokładzie ?? :D heko 16-05-2014, 12:45 1.6tdci 90KM 2010r. ze zmienną geometrią :D http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/40mh.jpg (https://imageshack.com/i/n740mhj) |