Zobacz pełną wersję : [Transit 2006-2014] Brak ogrzewania
adamecky555 02-01-2010, 19:39 witam mam problem z ogrzewaniem w moim transicie ,zepsuło sie ogrzewanie ,na szczescie w taki sposob ze cały czas grzeje i to ostro ,nie da rady go wyłaczyc ,(regolacja ciepło/zimno )nie działa
prosze o pomoc!!!!
Miałem ten sam problem. Walnął mi wtedy sterownik który reguluje ciepło-zimno.Znajduje się pod osłoną plastikową ,wlotu ciepła na nogi- od pedału gazu .To jest taka puszka 10x10cm,grubość 2cm. W środku jest mały silniczek który przestał działać.Kupiłem używkę -200zł, a nowa ponad 500zł.
adamecky555 02-01-2010, 20:07 Miałem ten sam problem. Walnął mi wtedy sterownik który reguluje ciepło-zimno.Znajduje się pod osłoną plastikową ,wlotu ciepła na nogi- od pedału gazu .To jest taka puszka 10x10cm,grubość 2cm. W środku jest mały silniczek który przestał działać.Kupiłem używkę -200zł, a nowa ponad 500zł.
dziekuje, a wiesz jak sie to fachowo nazywa zebym mogł znalezc na aukcji???
Sterownik regulacji temperatury. Ja ten temat przerabiałem i na alegro nie było .Dopiero dostałem w sklepie do Forda z używkami w Bytomiu. Mają duży wybór części.Ale musisz podać dokładne symbole ze sterownika ,bo to ważne .To jest regulacja elektroniczna.
adamecky555 02-01-2010, 20:29 Sterownik regulacji temperatury. Ja ten temat przerabiałem i na alegro nie było .Dopiero dostałem w sklepie do Forda z używkami w Bytomiu. Mają duży wybór części.Ale musisz podać dokładne symbole ze sterownika ,bo to ważne .To jest regulacja elektroniczna.
jeszcze raz dziekuje,na miejscu jeszcze jakos idzie wytrzymac ale dalekie trasy masakra , dziekuje i pozdrawiam
Witam mam podobny problem. Po przełożeniu silnika w motorze 2.0 TDdi nie mam ciepłego ogrzewania. Przed przełożeniem działo, a po w sumie nie wiem bo było lato.. Przy przełączaniu słychać przekaźnik jak tyka ale chyba brakuje dźwięku otwierających się wlotów. Może coś na szybko podpowiecie?
mariusz1978 07-09-2017, 12:53 Sterownik regulacji temperatury. Ja ten temat przerabiałem i na alegro nie było .Dopiero dostałem w sklepie do Forda z używkami w Bytomiu. Mają duży wybór części.Ale musisz podać dokładne symbole ze sterownika ,bo to ważne .To jest regulacja elektroniczna.
To jest ten sklep na Witczaka w Bytomiu?
wojtekjanus 07-09-2017, 13:18 To jest ten sklep na Witczaka w Bytomiu?
Kolega guganet pisał o tym... siedem lat temu.
Jezeli szukasz tego elektrosiłownika na wymianę, to najlepiej kupować u dużych rozbieraczy Transitów, np. Transit Center... http://www.transitcenter.pl/modul-nagrzewnicy-tylnej-ford-transit-2000-2013-klima-p-3685.html
Ktoś kto ma zegarmistrzowskie zacięcie, może pokusić się o samodzielna naprawę...
mariusz1978 07-09-2017, 18:55 Faktycznie nie zauważyłem ;)
Witam,
Czy to możliwe, że sterownik regulacji temperatury w moim transicie jest w innym miejscu? Wczoraj rozebrałem osłony i nie znalazłem tego sterownika.
Mam ten sam objaw co wyżej kolega. Grzeje na max'a.
Transit 2.2 130km, 2007r. Blaszak z klima.
wojtekjanus 12-11-2017, 10:45 Witam,
Czy to możliwe, że sterownik regulacji temperatury w moim transicie jest w innym miejscu? Wczoraj rozebrałem osłony i nie znalazłem tego sterownika.
Mam ten sam objaw co wyżej kolega. Grzeje na max'a.
Transit 2.2 130km, 2007r. Blaszak z klima.
Raczej niemożliwe...
Powinien być na bocznej lewej ściance zespołu nagrzewnicy. Czy zdemontowałeś drugą osłonę, znajdującą się pod pierwszą dużą - na rysunku jest to nr 12?
https://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTYyNXx8Y2FiYnI9PUZZ fHx0aGs9PTB8fHN0PT02MHx8c3RzPT17IjIwIjoiRXVyb3BlIi wiMzAiOiJUcmFuc2l0IEZZIDIwMDAtMjAwNiIsIjQwIjoiQSBC b2R5IEFuZCBSZWxhdGVkIFBhcnRzIiwiNTAiOiJBMDQgQm9keS BBbmQgUmVsYXRlZCBQYXJ0cy5EYXNoIFBhbmVsXC9BcHJvblwv SGVhdGVyXC9XaW5kc2NyZWVuIiwiNjAiOiJBMDQwNzAgQWlyIE NvbmQgSW50ZXJuYWwgQ29tcG9uZW50cyJ9fHxhbHBoYT09QXx8 Z3JvdXA9PUEwNHx8c2VjdD09QTA0MDcwfHxzZXQ9PUZZQTA0fH xpbWc9PUcwMDIwMTQwMTJ8fGYxMj09MjE2MjI3Misw
Jeżeli sterowanie regulacją temperatury masz przy pomocy cięgna, to wtedy tego sterownika nie ma. Ale wtedy albo dołożono klimę w aucie później, albo zmieniano nagrzewnicę na taką od auta bez klimy. Co jest bardzo wątpliwe...
Auto jest od nowości w moich rękach. Klima jest od nowości. Regulator temp. jest bez linki, dochodzi złącze z 3 kabelkami.
Niestety nie działa link.
wojtekjanus 13-11-2017, 08:57 Niestety nie działa link. Hm... U mnie działa.
Może ten po rosyjsku zadziała u ciebie? http://fordcat.ru/shop/1/parts/22371
Pod drugą osłonką jest ten elektrosiłowniczek, ale ze złożonym mechanizmem cięgniowo-dźwigniowym, który lubi się rozsypać - złożenie wymaga zręczności małpy i uporu bawoła, bądź uważny i wpierw przyjrzyj się jak to jest złożone do kupy...
Dziękuję za info. Dzisiaj była marna pogoda więc się nie zabierałem za to.
jackas50 17-11-2017, 11:41 Witam, podłączam się pod temat. jeszcze tydzień temu ogrzewanie było ok i nagle podczas jazdy coś mnie tknęło aby przełączyć na obieg zamknięty i wtedy ogrzewanie zniknęło i już nie powróciło. bezpieczniki ok przekaźnik też więc co to może być??
wojtekjanus 17-11-2017, 13:31 więc co to może być?? Przełączanie obiegu na zamknięty/otwarty jest podciśnieniowe (siłownik podciśnieniowy), włączane gałką wentylatora. Ale włączanie obiegu płynu na nagrzewnice też jest podciśnieniowe, z tym, że zaworem płynu steruje elektrozawór podciśnienia.
Ale jeżeli ten układ się rozszczelni, to i tak zawór wodny się otworzy - bo bez podciśnienia się otwiera. Czyli przy wyłączonym silniku zawór zawsze jest otwarty.
Zawór płynu zlokalizowany jest pod podszybiem w komorze silnika (po stronie pasażera), od niego idzie przewód podciśnienia do elektrozaworu.
Przyjrzyj się, czy zawór otwierający płyn działa - na włączonym silniku włącz i wyłącz ogrzewanie i spójrz, czy dźwigienka zaworu podnosi się.
W jego sterowaniu może być uszkodzony i układ podciśnienia i układ elektryczny sterujące elektrozaworem podciśnienia. Ten z kolei włączany jest gałką regulacji temperatury, ale nie bezpośrednio, lecz przez siłownik z silniczkiem i przekładnią, zamontownym na nagrzewnicy.
Wszystko to jest mocno skomplikowane, bo działa w pewnym łańcuszku zależności - jest co sprawdzać...
Po wyjęciu i otwarciu puszki sterownika:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/88bb43bc1f6a.jpg (https://naforum.zapodaj.net/88bb43bc1f6a.jpg.html)https://naforum.zapodaj.net/thumbs/698645bd1c86.jpg (https://naforum.zapodaj.net/698645bd1c86.jpg.html)
Znalazłem info że trzeba wymienić to:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/l272m-l272-ford-transit-ogrzewanie-sam-napraw-i3758343711.html;jsessionid=8or63rkdlvnqn95kwwavwy 8t
Czy coś jeszcze trzeba sprawdzić?
wojtekjanus 20-11-2017, 16:36 Rozbierałem ten przedni i tylny elektrosilownik wiele razy i naprawiałem różne rzeczy.
Tak jak w linku jest napisane - często uszkodzone są szczotki silnika, ja także je przelutowywałem z innego urządzenia. Może być uszkodzony trybik pośredni (na ebayu oferowane są mosiężne, a nie plastikowe zamienniki https://www.ebay.com/itm/201422489412?rmvSB=true). Mogą być wytarte ścieżki potencjometrów lub mają zły kontakt ze ślizgaczami (utwardzony smar).
Układów scalonych nie wymieniałem - nie było potrzeby.
Zacząłbym od sprawdzenia czy silniczek dobrze działa - można go wyjąć i podać napięcie na szczotki, powinien mocno kręcić.
Poszedłem na łatwiznę i zamówiłem regenerowany.
Dobrze się złożyło, sprzedawca przywiózł mi go pod dom. Akurat jak dzwoniłem to wybierał się do Warszawy. Dałem swój zużyty a otrzymałem drugi z nowym silnikiem itp. i co ważne gwarancją. Koszt 150zł, więc znacznie taniej jak nowy(640zł).
Swoją drogą, bardzo konkretny człowiek, mogę śmiało polecić:
https://sprzedajemy.pl/transit-naprawa-modul-silniczek-nagrzewnicy-95vw-19e-616-ac-kielce-6bea9f-nr45272097
|
|