gulik1978
05-01-2010, 14:09
A więc dzisiaj w końcu się za to wziąłem. Powód? Strona od pasażera przestała grzać. Trochę chłopaki na forum pisali na ten temat, więc wiedziałem czego szukam... Przygotowałem się jak do walki z wiatrakami :P Lutownica itd.
Pierwsze to zdjąć zaślepki z mocowania ramion wycieraczek. Ja aby sobie ułatwić montaż zaznaczyłem pisakiem dokładne położenie ramion względem mocowania. Potrzebny kluczyk "13". Ramię ciężko schodzi bo jest to na wieloklinie, ale da się zrobić ;) Przepraszam za jakość zdjęć, ale w obwodzie był tylko telefon.
http://img689.imageshack.us/img689/4867/20100105.jpg
Potem odciągamy uszczelkę z tej niby grodzi... i ściągamy 6 zatrzasków (zdjęcie poniżej)
http://img407.imageshack.us/img407/7374/20100105001.jpg
Teraz już ściągamy całą osłonę plastikową. Też trochę trzeba się namęczyć aby ją wyjąć. I ukazuję nam się widok...
http://img683.imageshack.us/img683/2663/20100105004.jpg
Ciężko też rozłączyć wtyczkę od ogrzewania która znajduję się po obu stronach podszybia. Mnie nie działała strona pasażera, więc tam jest trochę łatwiejszy dostęp. Bo po stronie pasażera mogą przeszkadzać silniczki od wycieraczek.
http://img682.imageshack.us/img682/3856/20100105002.jpg
A tak wygląda miedziana folia wchodząca w szybę...
http://img19.imageshack.us/img19/7622/20100105003.jpg
O dziwo wtyczka wyglądała znakomicie i niczym nie była zaśniedziała i tym podobnym, więc się przestraszyłem, że mogła paść folia która wchodzi do szyby. Bo do wtyczki napięcie dochodziło-sprawdziłem po rozłączeniu podpiąłem miernik diodowy pod różowy koniec. Popsikałem mazidłem we wtyczkę i na szybę w miejscu wejścia w szybę i o dziwo działa....:) Tak więc nie musiałem dostawać się do masy w górnej części szyby. Nie wiem tylko czy szybkie rozejście pary nie było spowodowane tym, że grzałem farelką wnętrze aby plastiki łatwiej schodziły na podsufitce:) Jutro na minusach sprawdzę. Przepraszam za chaotyczny opis ale się spieszę :P
Pierwsze to zdjąć zaślepki z mocowania ramion wycieraczek. Ja aby sobie ułatwić montaż zaznaczyłem pisakiem dokładne położenie ramion względem mocowania. Potrzebny kluczyk "13". Ramię ciężko schodzi bo jest to na wieloklinie, ale da się zrobić ;) Przepraszam za jakość zdjęć, ale w obwodzie był tylko telefon.
http://img689.imageshack.us/img689/4867/20100105.jpg
Potem odciągamy uszczelkę z tej niby grodzi... i ściągamy 6 zatrzasków (zdjęcie poniżej)
http://img407.imageshack.us/img407/7374/20100105001.jpg
Teraz już ściągamy całą osłonę plastikową. Też trochę trzeba się namęczyć aby ją wyjąć. I ukazuję nam się widok...
http://img683.imageshack.us/img683/2663/20100105004.jpg
Ciężko też rozłączyć wtyczkę od ogrzewania która znajduję się po obu stronach podszybia. Mnie nie działała strona pasażera, więc tam jest trochę łatwiejszy dostęp. Bo po stronie pasażera mogą przeszkadzać silniczki od wycieraczek.
http://img682.imageshack.us/img682/3856/20100105002.jpg
A tak wygląda miedziana folia wchodząca w szybę...
http://img19.imageshack.us/img19/7622/20100105003.jpg
O dziwo wtyczka wyglądała znakomicie i niczym nie była zaśniedziała i tym podobnym, więc się przestraszyłem, że mogła paść folia która wchodzi do szyby. Bo do wtyczki napięcie dochodziło-sprawdziłem po rozłączeniu podpiąłem miernik diodowy pod różowy koniec. Popsikałem mazidłem we wtyczkę i na szybę w miejscu wejścia w szybę i o dziwo działa....:) Tak więc nie musiałem dostawać się do masy w górnej części szyby. Nie wiem tylko czy szybkie rozejście pary nie było spowodowane tym, że grzałem farelką wnętrze aby plastiki łatwiej schodziły na podsufitce:) Jutro na minusach sprawdzę. Przepraszam za chaotyczny opis ale się spieszę :P