Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie felgi i oponki na zimę ?
W związku, ze jeszcze świąteczny czas i mniejszy ruch na forum i mało recenzji, podjąłem decyzję i zakupilem vredesteiny wintrac xtreme 98h xl. Kupiłem dwie bo dwie semperit speed grip zostawiłem na tyle. Napiszę tak, myślałem ze te semperity są ciche, i są, ale po założeniu vredesteinow nagle zaczęło cos szumieć z tylu. Okazuje się ze vredeteiny są tak ciche ( 69dB ) ze wogole ich w kabinie nie słychać :) Przynajmniej na razie gdzie nie przekraczalem 110km/h
Pzdr
Czy ktoś z Was jeździ na 3-4 letnich Nokianach WR-G2 ? Ja na swoich tej "zimy" mam problem z buksowaniem kół przy ruszaniu. Lekko wilgotna nawierzchnia, albo ruszanie w skręcie i buksują. Czy zamiana opon przy montażu przód-tył mogła to spowodować ? Opony zamontowane dobrze - outside jest "na zewnątrz" samochodu
Krzycho/\ 12-01-2014, 09:51 A ile masz jeszcze bieżnika na tych oponach?
Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2
Kolego nie wiem w jakim rejonie mieszkasz, ale ja słabą przyczepność zauważyłem i na swoich 2 letnich miśkach w mondku i nowych uniroyalach ms77+ u żony w clio. Jest bardzo mało deszczu i asfalt jest jakiś taki tłusty jakby, co powoduje że nawet na suchym asfalcie trzeba uważać szczególnie przy hamowaniu.
Taką mamy zimę w tym roku i tak sobie to tłumaczę :)
Zamiana opon z przodu na tył nie powinna mieć takiego znaczenia pod warunkiem, że opony cały czas są montowane z tej samej strony samochodu. Kiedyś znajomy z warsztatu oponiarskiego powiedział mi, że nie należy zamieniać opon stronami na samochodzie.
Myślę, że biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny to Nokian jest najlepszym wyborem.
Bieżnika jest jeszcze sporo. Mieszkam w Warszawie i pierwszy raz cos takiego odczuwam. Hamowanie jest w porządku, gorzej z ruszaniem. Może faktycznie lewa-prawa jest zamieniona.
Myślę, że biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny to Nokian jest najlepszym wyborem.
hejka,
Też tak myśle
Hej
Jestem przed zakupem oponek na zimę
rozważam aktualnie dwa modele
Nokian WR D3 215/60 R16 95 H (lub 99 H)
albo
Bridgestone BLIZZAK LM-32 215/60 R16 99 H
Obie w podobnych cenach 350-380pln
Czytałem, że Bridgestony mocno zwiekszają spalanie.
Ma ktoś doświadczenia ?
dzięki :)
Krysiek
A co myślicie o Firestone WINTERHAWK 3 215/60 R16? Założyłem je kilka lat temu do Mondeo MK1 i byłem bardzo zadowolony. Rewelacyjne na głębokim śniegi, brei pośniegowej i na suchym. Zastanawiam się czy sprawdzą się tak samo dobrze w Galaxy.
Nokian z rosyjskiej produkcji podobno g... wart.
mkadlubek 06-11-2015, 12:19 Nokian z rosyjskiej produkcji podobno g... wart.
Właśnie się rozglądałem za oponami i już byłem przekonany po czytaniu wpisów do Nokiana, ale pogadałem z dwoma niezależnymi znajomymi oponiarzami. Zarówno jeden jak i drugi odradzają Nokiany. Jest problem z prawidłowym wyważeniem. Czasami założenie nawet 50-gramowych obciążników nie rozwiązuje problemu. Nadal są problemy z wyważeniem. Podobno problem się pojawił od momentu przeniesienia produkcji do Rosji. Z kolei drugi oponiarz powiedział, że nie zamawia i nie zakłada Nokianów, bo "coś z nimi jest jednak nie tak". A zakłada tylko wtedy, gdy klient się na nie uprze, ale z zastrzeżeniem, że nie bierze za to odpowiedzialności.
Mam znajomego, który kupił te WR D3 w poprzednim sezonie, ale wyprodukowane w Finlandii. Nie miał i nie ma z nimi problemu. Jednak ja w tym roku nie zaryzykuję, wybór padł na: Hankook Winter i*cept Evo 2 W320 215/60 R 16 99H XL za 370zł za sztukę z montażem, wyważaniem, full serwisem.
Może ma ktoś doświadczenie z tymi oponkami? Bo dopiero będę zamawiać. Chyba że jest ciekawsza alternatywa w rozsądnych pieniążkach na stalowe felgi?
Saucerhead 06-11-2015, 12:59 Ja zaryzykowałem i kupiłem Nokian WR D4. Z wyważeniem nie było większych problemów. Jedna opona źle się ułożyła ale po przekręceniu było ok. Pojeździmy, zobaczymy czy to nie był strzał w stopę. Narazie mogę powiedzieć, że faktycznie są ciche.
Ja też od miesiąca jeżdżę na Nokianach WR D4 (215/60/16). Produkcja Rosyjska.
Nie było absolutnie żadnych problemów z założeniem, czy wyważeniem.
Muszę tylko w tym miejscu dodać, że opony zostały założone na nówki felgi stalowe - oryginał Fordowski.
Na razie jestem zadowolony. Faktycznie są ciche. O wiele cichsze niż moje letnie Micheliny, ale porównanie jest słabe, bo letnie są wyząbkowane i w ogóle bieżnika jest mało, więc na lato zbieram kasę na nowe.
Zastanawiam sie, jaka szerokosc opon wybrac na zime. Felgi 17" (7J)
225/50/R17, czy moze jednak 215/55/R17?
W poprzednich autach, na zime zawsze bralem nieco wezszy rozmiar, aby zwiekszyc nacisk na podloze, widze, ze 16" do Esia tez sa 215.
Wg moich wyliczen 215 beda tez wyzsze niz 225 (118,25mm vs 112,5mm), co daje 11,5mm wiecej na przekatnej na tlumienie dziur.
Czy opona szerokosci 215/55, to dobry wybor, czy moze jednak brac fabryczny 225/50, bo 215 bedzie sie np. gorzej prowadzila?
Co radzicie?
Osobiście posiadam opony zimowe w rozmiarze 215/55R17 firmy Nokian. Wybrałem taki rozmiar ponieważ doradzono mi, że przy szerszych oponach mogą być problemy z łańcuchami śniegowymi. Co do wysokości koła to jest niemal dokładnie taka sama jak 235/45/R18 (takie mam letnie) ale dodatkowe 12mm gumy powoduje,że komfort jazdy jest znacznie lepszy.
Samochód na tych oponach prowadzi się dobrze. Oczywiście nie trzyma się tak drogi jak na 235. Niestety nie mam porównania z oponami zimowymi 225/50/R17.
Osobiście posiadam opony zimowe w rozmiarze 215/55R17 firmy Nokian.
Jaki dokladnie model Nokianow wziales? Jak je oceniasz?
U mnie rowniez przesiadka z R18 235, ale w zimie jezdze wolniej, a licze, ze zwiekszony nacisk poprawi wlasciwosci jezdne w blocie posniegowym lub sniegu.
Samochód na tych oponach prowadzi się dobrze. Oczywiście nie trzyma się tak drogi jak na 235. Niestety nie mam porównania z oponami zimowymi 225/50/R17.
Dziekuje Ci bardzo za odpowiedz, coraz bardziej utwierdzam sie w wyborze 215. Pozostaje znalezc model z dobrym stosunkiem cena/jakosc :)
Mam Nokiany 215/55/R17 WR G2 98 V XL. Będę jeździły już szósty sezon. Jak dla mnie bardzo dobrze wgryzają się w śnieg i samochód pewnie się prowadzi w zimę. Pewnie ten model ma już następcę bo moje są z 2010. W poprzednim samochodzie ( Mazda 6) też miałem ten model ale w rozmiarze 195/65/R15 i też sobie chwaliłem. Na następny sezon będę kupował nowe opony i pewnie też będą Nokiany w tym rozmiarze.
pawel_wojt 07-11-2015, 21:40 Właśnie się rozglądałem za oponami i już byłem przekonany po czytaniu wpisów do Nokiana, ale pogadałem z dwoma niezależnymi znajomymi oponiarzami. Zarówno jeden jak i drugi odradzają Nokiany. Jest problem z prawidłowym wyważeniem. Czasami założenie nawet 50-gramowych obciążników nie rozwiązuje problemu. Nadal są problemy z wyważeniem. Podobno problem się pojawił od momentu przeniesienia produkcji do Rosji. Z kolei drugi oponiarz powiedział, że nie zamawia i nie zakłada Nokianów, bo "coś z nimi jest jednak nie tak". A zakłada tylko wtedy, gdy klient się na nie uprze, ale z zastrzeżeniem, że nie bierze za to odpowiedzialności.
Mam znajomego, który kupił te WR D3 w poprzednim sezonie, ale wyprodukowane w Finlandii. Nie miał i nie ma z nimi problemu. Jednak ja w tym roku nie zaryzykuję, wybór padł na: Hankook Winter i*cept Evo 2 W320 215/60 R 16 99H XL za 370zł za sztukę z montażem, wyważaniem, full serwisem.
Może ma ktoś doświadczenie z tymi oponkami? Bo dopiero będę zamawiać. Chyba że jest ciekawsza alternatywa w rozsądnych pieniążkach na stalowe felgi?
kupiłem i jestem bardzo zadowolony :) miałem letnie w opłakanym stanie więc różnica mocno na plus. ciche i ekonomiczne :) ja osobiście polecam :)
juri2069 07-11-2015, 21:43 Ja też :P
szmelcmax 07-11-2015, 22:17 Zarówno jeden jak i drugi odradzają Nokiany. Jest problem z prawidłowym wyważeniem. Czasami założenie nawet 50-gramowych obciążników nie rozwiązuje problemu. Nadal są problemy z wyważeniem. Podobno problem się pojawił od momentu przeniesienia produkcji do Rosji. Z kolei drugi oponiarz powiedział, że nie zamawia i nie zakłada Nokianów, bo "coś z nimi jest jednak nie tak". To coś nie tak, to jest właśnie miejsce produkcji. Można śmiało kupować, ale nie robione u "przyjaciół".
To coś nie tak, to jest właśnie miejsce produkcji. Można śmiało kupować, ale nie robione u "przyjaciół".
Coś w tym jest bo nie pierwszy raz spotkałem się z opinią badziejskich opon nokian ale właśnie produkowanych w Rosii. Sam jeżdżę na nokianach i nie jest to pierwszy komplet tych opon (przy zakupie zawsze sprawdzam czy na pewno są z Finlandii) i z czystym sercem mogę je polecić.
Moje również "made in Finland" i żadnych problemów z wyważeniem, opony spisują się od 3 lat znakomicie, także polecam z czystym sercem. O produkcji rosyjskiej się nie wypowiem.
Do niedawna, używanie węższych zamienników opon na zimę było powszechne. Dziś większość ekspertów twierdzi, że to błąd.
http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18
Od 2 tygodni jeżdzę na nowych Nokianach D4 rodem z Rosji.
Wyważone bezproblemowo, są ciche (mam wrażenie że cichsze od letnich).
Wady - nieusunięte brzydkie nadlewki gumy w procesie produkcji.
Czy ktoś widział w ogóle D4 z fińskich fabryk ?
szmelcmax 09-11-2015, 19:57 Czy ktoś widział w ogóle D4 z fińskich fabryk ? Chyba nie, bo podobno w Finlandii już nie ma produkcji.Od 2 tygodni jeżdzę na nowych Nokianach D4 rodem z Rosji.
Wyważone bezproblemowo, są ciche To nowy model i być może cała taśma produkcyjna jest nowa. Problemy były (są) z modelami poprzednimi.
Ale te problemy, o których mówicie są z modelem D3 czy także A3?
To coś nie tak, to jest właśnie miejsce produkcji. Można śmiało kupować, ale nie robione u "przyjaciół".
Cytat:
Napisał Kayu Zobacz post
Czy ktoś widział w ogóle D4 z fińskich fabryk ?
Chyba nie, bo podobno w Finlandii już nie ma produkcji.
Cytat:
Napisał Kayu Zobacz post
Od 2 tygodni jeżdzę na nowych Nokianach D4 rodem z Rosji.
Wyważone bezproblemowo, są ciche
To nowy model i być może cała taśma produkcyjna jest nowa. Problemy były (są) z modelami poprzednimi.
W tym wątku zrobiło się już "pomieszanie z poplątaniem".
Piszcie może jakie macie opony, tzn. firma, model, rozmiar (pełny) i odnoście się w ocenach do swoich opon bez tworzenia stereotypów typu: fińskie ok. - rosyjskie nie ok.,
bo potem inni mają mętlik w głowie.
BTW. Jak ja chciałem kupić swoje Nokiany WR D4, to po lekturze tego wątku najpierw usilnie szukałem wyprodukowanych w Finlandii. W żadnym sklepie, z którym się kontaktowałem nie udało się zagwarantować, że będą na pewno fińskie. W dwóch sklepach wprost powiedzieli, że będą rosyjskie.
Pewnie gdybym dalej szukał, to może kupiłbym fińskie w lecie 2016 r.
Kupiłem Nokian WR A3 235/50 R18 101 V XL w oponeo. Pojawiły się w cenie 569,- za sztukę. To jakieś 150 zeta taniej niż jakiekolwiek inne premium w tym rozmiarze.
Wcześniej nastawiony byłem na Dunlop Winter Sport 5. Wygrały test zimówek Auto Bilda w rozmiarze 18'' do mocnego samochodu. Test był publikowany w listopadzie więc świeżynka. Nie było w nim A3 a D4 które zajęło 6 miejsce. Te Dunlopy w oponeo są po 700 zeta. Na komplecie to różnica spora. Długo się więc nie zastanawiałem.
...
Wcześniej nastawiony byłem na Dunlop Winter Sport 5. ...
Mam Dunlop WinterSport 4 w rozmiarze 235/45/18 - swietna opona, ale cholernie szybko znika bieznik. Przy mojej jezdzie nie wiem czy po drugiej zimie (wlasnie je zalozylem) bedzie szansa je uzyc na kolejny sezon, a nie robie duzo km - max 10tkm w sezonie zimowym...
Poprzednio mialem Nokiany WR A3 215/55/17 i wytrzymaly 3 sezony, a jezdzilem wtedy wiecej niz obecnie ...
W moim przypadku to też max 13-15k w sezonie zimowym ale nie spodziewam się*żeby przetrwały więcej niż 2 zimy. To niestety nie letnie:/ zLine'y dojadą u mnie do 38-39k i będzie po nich. Zadowlony z nich byłem ale na lato mam już Conti.
Ja z wycieczki z Koszalina wróciłem z takimi oponami na kołach:
3x Bridgestone LM32
1s Dunlop Winter Sport 5
Przecięta opona na boku zmusiła mnie do szybkiego awaryjnego zakupu w sobotę o 16.00 gdzie już się warsztaty zamykały.
Dopiero po powrocie domówiłem Bridgestone
Tak więc nie powiem która lepsza. Podczas jazdy nie czuć było różnicy a była na tylnej osi.
W testy nie wierzę, bardziej opinie użytkowników.
Teoretycznie Dublop WS5 to najwyższa półka. Za rok dokupię kolejne 3 i będzie na wymianę. Ja mam około 20 tys w zimie zrobione i za bardzo nie widzę żeby znikały Bridgestonki
Ja myśle, że szybkość zużywania mocno zależy od prędkości z jaką kierownik pogania samochód. W czasach gdy nie byłem zmuszony do jeżdżenia tyle po autostradach opony wytrzymywały mi pod 60k.
:wink:W tym wątku zrobiło się już "pomieszanie z poplątaniem".
Piszcie może jakie macie opony, tzn. firma, model, rozmiar (pełny) i odnoście się w ocenach do swoich opon bez tworzenia stereotypów typu: fińskie ok. - rosyjskie nie ok.,
bo potem inni mają mętlik w głowie.Sam temat sugeruje ,że mamy podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami więc nie widzę związku "pomieszanie z poplątaniem". Każdy daje swoje sugestie, z tego następnie zainteresowany może dokonać sobie wyboru jakie opony chce zanabyć do swojej fury. Jak dla mnie temat czysty i klarowny.:wink:
Masz rację Sławek - powinniśmy się "podzielić SWOIMI doświadczeniami i spostrzeżeniami", czyli: masz lub miałeś konkretne opony - dzielisz się Swoimi wrażeniami i wyrażasz Swoją opinię.
Natomiast pisanie, że "mechanik mi mówił" albo "kolega kolegi twierdzi", to już tworzenie stereotypów, które są często bardzo niesprawiedliwe.
Żeby było jasne - sam jestem za tym, żeby forum było maksymalnie otwarte. Skorzystałem już na tym nie raz - chociażby tym wątkiem kierowałem się wybierając opony do swojego bolidu.
Więcej nie "zaśmiecam".
Niestety ale człowiek nie jest w stanie osobiście sprawdzić wszystkich producentów opon tym bardziej ,że opony swoje kosztują dlatego ludzie wolę poczytać, posłuchać, wypytać się u mechaników (po to w końcu oni są) o ich opinie o oponach i wyrobić własną o danym modelu, marce aby nie wywalać kasy w błoto, trochę jedna szkoda popełniać drogie błędy.
Wracając do Nokianów made in Russia.
Kupiłem we wrześniu 4 sztuki Nokian WR D4 (215/60/16 99H XL) - za sugestią kolegów z forum w firmie Almot (Piaseczno) w cenie 385 zł/szt. Opony przyjechały spakowane po 2 szt, bardzo mocno ściśnięte folią stretch.
W połowie października pojechałem przełożyć je na drugi komplet felg alu - niestety jedna z opon nie dawała się wyważyć. Może miałem pecha, a może jest coś w tym co mówią oponiarze.
Oponkę odesłałem do Almotu - po 14 dniach i kilku telefonach otrzymałem informację, że opona faktycznie nie trzyma parametrów.
Czekam na nową oponę, która mam dostać z magazynu centralnego Nokian - mineło 7 dni, kuriera na razie nie widać...
Mój wulkanizator odradził mi Nokiany - miał dwa przypadki kiedy produkowane w Rosji się rozwarstwiły.
Szkoda - fajna firma była.
Szkoda - fajna firma była.
W Nokianie wpadli pewnie do kadry zarządzającej "młodzi gniewni" - tniemy koszty, przenosimy produkcję, zwalniamy ludzi, ściągamy grubą premię i ewakuujemy się do kolejnej firmy :-)
Wpadli prosto z wytwórni menadżerów pod nazwą MBA.....
a tak na prawdę zwykle problemem są akcjonariusze i ciśnienie żeby za wszelką cenę wypłacać dywidendę.
Shell - cena ropy w dół, przychody ostro w dół, projekty wstrzymane, kupa ludzi wywalona, ale 5% dywidendy poszło, tak jak w tłustych latach.
A że długoterminowo zarżnie się firmę - kogo to obchodzi, byle w porę wypchnąć akcje.
Wpadli prosto z wytwórni menadżerów pod nazwą MBA.....
Miałem to dopisać :-) ale nie chciałem, żeby ktoś się poczuł urażony.
witoldo75 12-11-2015, 20:23 w zeszlym roku zakupilem Uniroyal
MS Plus 77 XL, FR
225/50 R17 98 H dlatego ze na swieta jechalem do Polski ( mieszkam w UK ) i zimowki sa potrzebne aby przejechac przez Niemcy . uzywalem ich takze po powrocie w czasie mokrej Brytyjskiej zimy , i musze stwierdzic ze jestem bardzo zadowolony z tego jak spisywaly sie na mokrej drodze . pozatym Na suchym bez uwag, ostre hamowanie i ruszanie nie powoduje zrywania przyczepności, ESP nie interweniuje
Założyłem Nokian WR A3 235/50R18 101 V XL które kupiłem w oponeo po 569,- za sztukę. Made in Russia.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2481810&postcount=316
Na nowych alusach Fordoskich, tych górnych
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2479253&postcount=1
wyważyły się idealnie. Praktycznie bez ciężarków.
Latar - fajna bryka :) Rzadki kolor.
Osobiście wolę te felgi "śnieżynki" czyli dolne.
hand-ball 23-11-2015, 19:49 Stary powiem Ci, ze masz godny pojazd jest bardzo ladny. Tak jestem za, zdecydowanie sniezynki. Po tym co tu zobaczylem mysle, ze trzeba zalozyc watek o maksiach i ich pieknych butkach?? Co myslicie?? Zeby uzytkownicy wrzucali nawet po jednej focie jak prezentuja sie Nasze bryki?? Jutro wrzuce swoja. Latar jeszcze raz szacun :))
Cze!
Na Fordzie turlają się Nokian Hakkapeliitta R2 215/60 R16 99R XL made in Finland,a na Seacie są Continental ContiWinterContact TS850 195/65 R15 9T. O oponach z Seata można powiedzieć tylko tyle iż będzie to drugi sezon i o ile zimą 2014/2015 bylem b. zadowolony to teraz już mniej-nie czuję się tak pewnie i juz chociażby w zeszłym tygodniu slizgłem się dosć ostro przy prędkości emeryckiej-więc mają już żółtą kartkę. Zeszłej zimy trochę na nich jeżdziłem około 35k/km i jest coś około 5 mm bieżnika ale guma już jakaś taka twardawa w porównaniu z tymi z forda. Natomiast o Nokianach mogę tylko powiedzieć są super-mają tylko dwie wady-cena i szybkie zużycie. Odnośnie zużycia Nokianów myślałem do tej pory że to od mieszanki asfaltu w Skandynawii pooranej pigdekami ale słyszę podobne opinie osób również i w Polsce, więc to pewnie ekologiczna technologia produkcji-zresztą itak opony staram się mieć góra dwa sezony lub 60-70kkm. Wczesniej na Seacie zawsze miałem Nokiany i do nich wróce z powrotem na pewno!! (jak mnie napną jeszcze raz to jeszcze w tym sezonie. Odnośnie ceny Hakkapeliity to za komplet z montażem zapaciłem 6800 nok co w przeliczeniu przy obecnym kursie daje około 3100 pln. jako ciekawostkę powiem iż np. wentylki (żadne cudowne) to koszt 300 nok, a przekadka i wyważenie to prawie 1000 nok, po odliczeniu wychodzi za oponę 630pln czyli niewiele drożej jak w Polsce.
U nas to raczej za mało śniegu na takie kozacke opony jak Hakkapeliitta. Może w rejonach podgórskich ale tak już na północ od Bielska Białej to chyba nie za bardzo. W porównaniu do "zwykłej" zimówki to przepaść jeśli chodzi o trakcję na lodzie i ubitym śniegu ale dalego im do kolców. Jeździłem na nich w FIN i były dla mnie sporym zaskoczeniem ale jeszcze większym były opony z kolcami. To jaką przyczepność kolce dawały na lodzie to był kosmos.
hand-ball 26-11-2015, 15:30 Panowie jezdzil ktorys z Was na zimie 205 55 17?? Jakie wrazenia?? Nie za waska opona?
Czemu zastanawiasz sie nad takim dziwnym rozmiarem?
S-Max to duze i ciezkie auto i nawet na 16-tkach ma opony 215, wiec jaki jest sens zakladania jeszcze wezszych?
Jesli koniecznie chcesz wezsze niz 225 to wez 215/55/17 - cena zblizona a i auto dobrze na nich sie zachowuje - jezdzilem 2 sezzony na takich (Nokian WR A3)
krzyspvfr 26-11-2015, 21:00 Panowie jezdzil ktorys z Was na zimie 205 55 17?? Jakie wrazenia?? Nie za waska opona?
Zdecydowanie za wąska.
Ja mam 225/50 R17 (Nokian WR D3) i uważam, że jest idealna.
Sprawdziłem w różnych warunkach, również na konkretnym śniegu.
Cytat z "Motoru":
Według obiegowej opinii na zimę lepsze są opony wąskie, które dzięki większym naciskom na nawierzchnię mają się lepiej "wgryzać" w śnieg. Tymczasem żadne wyniki pomiarów tego nie potwierdzają. Według naszych testów jest wręcz przeciwnie: opony szersze zapewniają krótszą drogę hamowania na śniegu i większą siłę napędową. Pomiary testowe wykazały też, że opony szersze lepiej hamują na suchym i mokrym asfalcie oraz zapewniają lepszą przyczepność na zakrętach. Jedyną próbą testową, w której szersze opony wypadły wyraźnie gorzej jest aquaplaning, jednak ta prawidłowość dotyczy także opon letnich: spod szerszego bieżnika opona musi odpompować więcej wody, więc łatwiej tu o poślizg. Nie ma sensu zakładać węższych opon na zimę, jeżeli przemawiają za tym wyłącznie względy ekonomiczne.
hand-ball 26-11-2015, 21:12 Lato mam 225/55/17 zwiekszylem profil z 50, i ziem tez mam felgi 17", a nie chce zakladac mniejszego profilu niz mam teraz. Takze 215/55/17, bedzie chyba idealny, ale po tym artykule to moze nawet wezme 225...
Pytanie, czy zdajesz sobie sprawe, ze wysokosc profilu okreslana jest procentowo wzgledem szerokosci opony?
Bo to co napisales: nie chce zakladac mniejszego profilu , sugeruje, ze nie bardzo to rozumiesz.
Opona 205/55/17 ma niemal identyczna wysokosc warstwy gumy co opona 225/50/17 jak rowniez 245/45/17 - na nich wszystkich bedziesz mial bardzo zblizony poziom komfortu, bo wysokosc opony jest praktycznie identyczna.
Oczywiscie auto bedzie sie na tych rozmiarach opon inaczej zachowywalo ze wzgledu na szerokosc bieznika, ale to nie ma akurat wielkiego znaczenia w rozpatrywanej tu kwestii.
hand-ball 27-11-2015, 11:17 Kolego zdaje sobie sprawe i wiem jak sie oblicza rozmair opony. Wsadzenie profilu 55 bylo celowe, aby poprawic komfort podrozowania. Wyobraz sobie ze wsadzasz 215/60/16 i 255/35/20 stosunek opon ten sam to teraz powiedz mi czy komfort jazdy bedzie identyczny??? Mi sie wydaje, ze chyba nie.
hand-ball 27-11-2015, 19:23 Panowie szybkie pytanie. Raczej wybiore 225 17" zastanawiam sie tylko czy profil 50 czy 55 ?? Jakies sugestie, wrazenia?? Co lepsze?? Dzieki za kazda rade.
sseebbaa1 27-11-2015, 19:30 55.
W zimówkach przyda Ci się zarówno większy komfort, jak i większy prześwit pod autem.
Porównaj rozmiary kół wskazywanych przez Forda i zobaczysz o ile mniejsza jest ŚREDNICA 225/50R17 w porównaniu do innych rozmiarów (jak chociażby 215/60R16.
hand-ball 27-11-2015, 19:48 Wlasnie dla 17" producent podaje 225/50, juz na lato wlozylem 55 i nie wiem czy dobrze zrobilem. Dlatego teraz sie zastanawiam nad tym samym rozmiarem na zime. No albo tak jak podaje producent.
Kolego zdaje sobie sprawe i wiem jak sie oblicza rozmair opony. Wsadzenie profilu 55 bylo celowe, aby poprawic komfort podrozowania. Wyobraz sobie ze wsadzasz 215/60/16 i 255/35/20 stosunek opon ten sam to teraz powiedz mi czy komfort jazdy bedzie identyczny??? Mi sie wydaje, ze chyba nie.
Najwyrazniej do konca nie zrozumiales co napisalem - ja nigdzie nie wspominalem o roznicy w wielkosci (srednicy) felgi - pisalem tylko i wylacznie o oponach na feldze o takiej samej wielkosci, a Ty wyskakujesz z porownaniem 16-tki i 20-tki
btw - zreszta podales zly rozmiar 20-tki, bo w S-Maxie jest 245/35/20, a nie 255 :027:
hand-ball 27-11-2015, 21:54 No to faktycznie nie do konca Cie zrozumialem, a z tym rozmiarem 20 to byl tylko przyklad, ale nie powiem zagiales mnie :) Nie ogarniam tak duzego kola do smaxa, chociaz mialem taki w MLu z kapciem 285 :) Niemniej jednak chodzi mi o komfort jazdy, profil 55 bedzie bardziej tlumil nasze kiepskie drogi niz 50 (nawet przy tej samej srednicy) chociaz jego producent nie podaje.
... a z tym rozmiarem 20 to byl tylko przyklad, ale nie powiem zagiales mnie :) Nie ogarniam tak duzego kola do smaxa, ...
Prosze bardzo - tak sie na 20-tkach moj prezentowal w zeszlym roku ...
http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/Mobile%20Uploads/image_zps3667ff4e.jpg (http://s1373.photobucket.com/user/mag-1410/media/Mobile%20Uploads/image_zps3667ff4e.jpg.html)
hand-ball 28-11-2015, 08:05 Powiem Ci, ze kozak na 20 stkach. Ja mam tylko 17 i na nasze drogi to chyba max :) Wieksze kola to juz bym sie bal o zawieszenie i zdrowie uzytkownikow, 10 lat temu moze bylby dla mnie wazniejszy wyglad, ale chyba sie starzeje ;) Stan drog w Polsce na zalaczonym obrazku, w Szwecji masz chyba wszedzie lodowisko wiec tam bez problemu.
Bump:
Bump:
Bump:
hand-ball 28-11-2015, 09:40 Kurcze chcialem wrzucic takie duze zdjecie jak Twoje MAG, ale nie wiem jak... ale sie zrymowalo :)
Bump: Sseebbaaa dzieki za rade, tez mysle ze 55, tylko naczytalem sie tego forum o rozmiarach i strasza ze moga byc problemy przy jakiejs stluczce...
Powiem Ci, ze kozak na 20 stkach.
A dzieki - mi tez sie bardzo podobal na tych kolkach ... :diabel2:
Ja mam tylko 17 i na nasze drogi to chyba max :) Wieksze kola to juz bym sie bal o zawieszenie i zdrowie uzytkownikow,
Powiem tak - roznica w jezdzie pomiedzy 16 a 17 cali jest zdecydowanie wieksza niz pomiedzy 17 a 18 cali.
Na zimowkach jezdze obecnie na 235/45/18 i roznica w stosunku do 225/50/17 jest naprawde minimalna (a mam u siebie na dodatek sportowe zawieszenie ze sprezynami Eibach).
Na tamtych 20-tkach z fotki jezdzilem 3 sezony, w tym rowniez po kilka tkm po Polsce i nie mialem problemow, ale nie ukrywam, ze zapewne dla wiekszosci takie zawieszenie nie byloby do zaakceptowania. Ja jestem do tego przyzwyczajony, podobnie jak moja rodzinka (od dawien dawna jezdze na duzych felgach z niskoprofilowanymi oponami i najczesciej na sportowym obnizanym zawieszeniu).
Gdy w zeszlym roku bedac u rodzinki w warszawie jezdzilismy ich autem (Toyota Sienna r.2002) na balonach jesli dobrze pamietam 205/65/15, to mielismy wrazenie, ze zaraz wszyscy dostaniemy choroby morskiej :roll:
10 lat temu moze bylby dla mnie wazniejszy wyglad, ale chyba sie starzeje ;) ...
No coz - do mlodzieniaszkow to ja tez sie nie zaliczam, mam blizej do 50-tki niz do 40-tki :roll:
w Szwecji masz chyba wszedzie lodowisko wiec tam bez problemu.
Nie wszedzie jest tak rozowo (u mnie w miasteczku jest np. duzo brukowanych ulic), ale z pewnoscia jest lepiej niz w wiekszosci miast w Polsce.
krzyspvfr 29-11-2015, 12:24 Panowie szybkie pytanie. Raczej wybiore 225 17" zastanawiam sie tylko czy profil 50 czy 55 ?? Jakies sugestie, wrazenia?? Co lepsze?? Dzieki za kazda rade.
Oczywiście 50. Taki rozmiar jest fabryczny, takie mam letnie i zimowe i jestem bardzo zadowolony. Komfort bardzo dobry, na prowadzenie też nie narzekam.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
hand-ball 29-11-2015, 12:52 No i mam dwie rozne propozycje, wyjasnienie seebbyy jest sensowne, jakby bardziej do mnie przemawia na zime. Tu znowu ten producent :)
sseebbaa1 29-11-2015, 14:42 No i dodatkowy argument - dużo lepszy wygląd!
W linku poniżej już porównanie do 215/60R16 pokazuje lepsze wypełnienie łuku nadkola przez koła 225/55R17.
Moim zdaniem na oponach 225/50R17 S-Max wygląda jak wózek na zakupy w hipermarkecie (takie same proporcje kółek do gabarytów*)
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1999834&postcount=408
* - żart :D ale coś na rzeczy jest
Krzycho/\ 20-12-2015, 08:56 Większy 'balon' też nie jest taki fajny.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
stingerA6 20-12-2015, 09:13 Najlepsze opony na tegoroczną zimę - letnie
czosnek77 16-01-2016, 12:29 Wczorajsze opady śniegu zweryfikowały moje zdanie na temat dotychczasowych opon w moim samochodzie.
Od dziś Maks obuty jest w nowiuśkie Nokiany WR D4.
Nie wiedziałem że można tak szybko po śniegu jeździć:P
Hehe, ja też ciągle się dziwię, że wszyscy tak wolno się toczą... Zarówno jak jadę na Nokian D3 (S-max) jaki i A3 (Kuga). Poddają się dopiero na lodzie.
Jeszcze w kwestii nazewnictwa Nokian:
- seria A od asymetrical - czyli asymetryczne - większe rozmiary, do mocniejszych aut, także do SUV'ów.
- seria D od directional - czyli kierunkowe - dostępne w mniejszych rozmiarach.
Wydaje mi się, że jednak asymetryczne są lepsze, można je przekładać dowolnie między osiami jeśli trzeba.
Mam D3 (Finland) i A3 (Russia) i nie widzę różnic w jakości, wyważaniu itp.
Polecam te opony.
galloper 16-01-2016, 19:49 Kilka dni temu zakupiłem Goodyear UG8 Performance 235/55/17 choć chciałem Continental WiterContact TS850P - niestety ciut za drogie.
galloper - ja do Continentala zraziłem się w chwili zakupu nowego Ducato, wytrzymały 20tys km - jeden miesiąc. Zmieniłem później na Matador (tańsze, delikatnie bardziej wytrzymałe), później Nokian - i teraz do Ducato używam tylko opon tej firmy (lato,zima).
W S-MAXie Pirelli.
kris2682 16-01-2016, 21:21 A ja się zastanawiam nad Michelin pilot alpin 4. Cholernie drogie ale w testach przoduje. Tylko chętnie bym usłyszał coś od użytkowników, ma je ktoś?
Planowałem je kupić, tzn te albo Dunlopy Winter Sport. W rozmiarze 235/50R18 były po ~750 zeta. Nagle na początku listopada w oponeo wyskoczyła promocja na Nokiany WR A3. Kupiłem je po 570, made in russia (teraz są po 730). Wydawało mi się, że Piloty nie mogą być o 200 zeta lepsze.
Założyłem je 3 tygodnie temu. Wyważyły się perfekcyjnie. Jedno koło bez ciężarków ale felgi praktycznie nówki. Za to zdjąłem GY UG 8 w 215/55R16. Mają jeszcze 4-5 mm. Zdjąłem bo nie mogłem patrzeć na stalusy z takimi balonami. Nokiany idą lepiej ale nakładać się mogą 3 rzeczy: wysokość bieżnika, rozmiar opony i wreszcie sam model.
Póki co chwalę sobie tę markę. Na lato miałem zLiny. Jako kompletne nówki były chyba gorsze od ContiSportContact 5 (chyba) ale pod koniec żywota, w okolicach 2-3mm w Conti aquaplannig był katastrofalny, skrajnie niebezpieczny a w zLinach zupełnie inaczej, opona gubiła przyczepność znacznie płynniej. Po etapie "nowości" to były dużo lepsze kapcie.
Na WR A3 robiłem dopiero 2000 więc ocena raczej na "krechę".
galloper 17-01-2016, 13:12 galloper - ja do Continentala zraziłem się w chwili zakupu nowego Ducato, wytrzymały 20tys km - jeden miesiąc. .
Pewnie dlatego Continental w ostanich dwóch latach jest najlepszą oponą zimową w różnych wymiarach i różnych testach. Zdarza się być jej na 2 czy 3 miejscu ale pudło prawie zawsze. Te wyniki i właściwości muszą mieć swoją cenę (żywotność). Nic za darmo.
Miałem kiedyś w Mondeo letnie Goodyear F1 - rewelacyjne choć potrafiły po 30k km być do wymiany.
Bump: Planowałem je kupić, tzn te albo Dunlopy Winter Sport.".
Dunlopy miałem przez miesiąc na zastępczym C-Maxie. Akurat wtedy, gdy tydzień było snieżnie i mrożnie. Bardzo dobrze się sprawowały - godne polecenia. Wybrałem Goodyear ponieważ miały lepsze oceny użytkowników.
kris2682 17-01-2016, 18:39 Pytanie trochę z innej beczki czy w ASO mogą dowalic się do nie oryginalnych felg aluminiowych? Odbiorę auto z salonu w środku zimy, kupiłem nieorginalne alumy i opony zimowe chciałbym żeby mi odrazu w serwisie założyli do auta, żebym w drodze do domu nie slizgal się. Jak to się ma do gwarancji?
Znaczy się rozmiary wszystko jak u forda ino nie fordoskie.
Nie ma to zadnego wplywu, chociaz pamietam ze u ojca sie dowalili, ze bicie tarczy hamulcowej wywolywaly nieoryginalne alusy, ale wywalczyl swoje, bo na ori wyszlo to samo ...
Witam Panowie. Obecnie mam letnie koła 18/235/45 planuje je zostawić na zime i dokupić same opony zakupić. Jakie polecacie: rozmiar do tych kół taki sam czy inny i jaką firmę z tych tańszych a dobrze sprawdzonych?
Jestem bardzo zadowolony z Nokian WR A3. Kupiłem w rozmiarze 235/50R18. Jeździło się całkiem dobrze. Koło fajnie wypełniało wnęke ale sama opona łapie sporo piasku rantem i wygląda baloniascie.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2537082&postcount=34
sseebbaa1 29-07-2016, 16:47 235/50R18
A jakie miałeś ET i szerokość felgi, że nie obcierało?
sseebbaa1 29-07-2016, 18:24 Fajnie. Tylko o jednym trzeba pamiętać - na to już raczej nie da się założyć łańcuchów śniegowych, gdyby była taka potrzeba.
Ryzyko uszkodzenia nadkoli i rantów błotników.
Witam przymierzam się do zakupu opon na zimę w rozmiarze 215/60R16 i chciałem zapytać czy ktoś jeździ na węższej oponie 205/60R16. Wiem że producent zaleca 215 ale jest dość znaczna różnica cenowa dla przykładu: na Oponeo: Hankook Winter i*cept evo2 W320 215/60R16 364zl a 205/60R16 282zl to prawie 320zł różnicy na całym komplecie.
Poprzedni właściciel jeździł na 205/55R16 ale to za niska opona jak na esia.
Mam zimówki 205/60 16 good year. W starszym modelu mam 205/55 16 i nie widzę różnicy a producent zaleca i 205/60 i 215/60
ja mam zimówki 235/45 R18", teraz sie zastanawiam co z łańcuchami.
czy da sie do tego rozmiaru założyć na s-maxa?
woro_woro 08-09-2016, 20:59 Koledzy pisali, że z uwagi na konieczność jazdy z łańcuchami na zimę mają 16tki. Przyjmuję to jako jedyny sensowny argument za takim rozmiarem kół zimą. Na 18 z łańcuchami chyba plomby pogubisz...
Ciekawy jestem czy jest miejsce na łańcuch w 18kach
woro_woro 09-09-2016, 08:00 Pojedź na łono natury, załóż go na letnie i sie przekonaj. Bardziej bym sie obawiał obcierania bokiem przy max skręcie bo po obwodzie 16 i 18 nie powinny sie różnić.
daabbeer 09-09-2016, 21:25 Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów jeździł na Hankook Winter i*cept evo2 W320?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
[QUOTE=daabbeer;2656505]Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów jeździł na Hankook Winter i*cept evo2 W320?
Jestem właśnie w trakcie poszukiwania opon zimowych i też biorę pod uwagę opony Hankook Winter i*cept evo2 W320 i po przeanalizowaniu na wielu forach ludzie chwalą sobie tą oponę. Jednak ja biorę również pod uwagę opony Laufenn I Fit ponieważ producentem ich jest Hankook i produkowane są w tej samej fabryce na Węgrzech co Hankook. Opony Laufenn są produkowane wyłącznie na rynek europejski. Zostały również opracowane przez tych samych inżynierów co Hankook.
[QUOTE=daabbeer;2656505]Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów jeździł na Hankook Winter i*cept evo2 W320?
Jestem właśnie w trakcie poszukiwania opon zimowych i też biorę pod uwagę opony Hankook Winter i*cept evo2 W320 i po przeanalizowaniu na wielu forach ludzie chwalą sobie tą oponę. Jednak ja biorę również pod uwagę opony Laufenn I Fit ponieważ producentem ich jest Hankook i produkowane są w tej samej fabryce na Węgrzech co Hankook. Opony Laufenn są produkowane wyłącznie na rynek europejski. Zostały również opracowane przez tych samych inżynierów co Hankook.
Hej,
ja też właśnie szukam opon zimowych. Model Hankook miałem właśnie na radarze, ale ten Laufenn wydaje się ciekawą alternatywą. Ciekawe tylko jak bardzo "gorsza" jest od innych modeli Hankook, w sensie użytych materiałów, bo niższa cena skądś musiała chyba się wziąść ? Letnia opony Laufenn ma mało opinii na oponeo, ale są one na tyle zachęcające, że bardzo mocno rozważam kupno właśnie zimowej.
Pytanie jeszcze mam, czy ten model Laufenn I Fit 215/60 R16 99 H XL albo opowiednik Hankook spokojnie wejdzie na felgę zimową:
http://allegro.pl/ford-mondeo-focus-s-max-c-max-galaxy-oryginal-i6319120118.html ?
Do tego zestawu zgaduję, że jeszcze trzeba dokupić śruby ?
Pozdrawiam,
Piotrek.
Ja wlasnie zakupilem komplet opon Laufenn fit. Teraz czekam na zime i bedziemy testowac.
Ja wlasnie zakupilem komplet opon Laufenn fit. Teraz czekam na zime i bedziemy testowac.
Ostatecznie też kupiłem te opony. Od oryginalnego Hankooka różni się oporem toczenia (przynajmniej według oficjalnych informacji na oponeo). Zobaczymy po zimie jakie będą wrażenia.
daabbeer 16-09-2016, 15:16 Chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Evo2 W320l i Laufen, to dwie zuuuupełnie różne opony (także jeśli chodzi o asymetryczny bieżnik i chociażby wygląd). Pytam o tego Hankooka, bo ma dobre opinie, ale traktuję go już jako pewien kompromis (w stosunku do Alpine A5, GY UG8 i tym podobnych, które mają kosmiczne ceny). Laufen, to taki kolejny Nexen, który pomimo swego budżetowego rodowodu jest podobno przyzwoitą oponą. Ale z drugiej strony - nie planuję kupować Dębicy, tylko dlatego że to ten sam koncern co GY.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
HubsonWWA 16-09-2016, 15:49 W moim drugim aucie (Opel Signum) założyłem opony japońskiej firmy Falken. Kilka osób je poleciło i postanowiłem zaryzykować. Nie żałuję. Cena dużo niższa od "markowych" natomiast w trakcie jazdy zachowują się bardzo dobrze, a nie jeżdżę jak emeryt... I na mokrym i na suchym - piszę o oponach letnich.
W tym roku muszę zakupić zimówki do mojego S-Maxa i zapewne również będą to Falkeny.
Ja zimowki Nokia WRD3, rewelacja. Lata Dunlop blueresponse, też rewelacja polecam gorąco obie
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Wierzycie jeszcze w zimę? Podobno zim ma już nie być nigdy, więc po co zimówki? :)
woro_woro 16-09-2016, 22:21 opony japońskiej firmy Falken
Jesteś pewny ich rodowodu? Daleki Wschód to na pewno, ale chyba nie Japonia.
Jeżdżę na Dunlop Winter Sport 3D i są w porządku.
W moim drugim aucie (Opel Signum) założyłem opony japońskiej firmy Falken. Kilka osób je poleciło i postanowiłem zaryzykować. Nie żałuję. Cena dużo niższa od "markowych" natomiast w trakcie jazdy zachowują się bardzo dobrze, a nie jeżdżę jak emeryt... I na mokrym i na suchym - piszę o oponach letnich.
W tym roku muszę zakupić zimówki do mojego S-Maxa i zapewne również będą to Falkeny.
Troszkę nie na temat ale też o oponach.
Jakie Falkeny założyłeś? FK510?
Jak wg Ciebie wygląda subiektywny odbiór głośności tych opon?
Zmieniłem niedawno oponiarza przy okazji prostowania felgi i on bardzo chwali właśnie Falkeny. Opini o tych oponach jest bardzo mało.
Wygląda na to, że facet zna się na robocie - obserwowałem go przy pracy.
Przy okazji założył mi na nowo kupione w zeszłym roku Nokiany WR D3 z rosyjskiej produkcji na które narzekałem już na tym forum i jedną oponę reklamowałem (problemy z wyważeniem).
Nowy fachowiec twierdzi, że te Nokiany nie są złe - trzeba je tylko właściwie ułożyć na feldze, a ponoć nie wszyscy sobie z tym radzą.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
HubsonWWA 17-09-2016, 11:52 Letnie 225/45R18 model ZE914. Poprzednio mialem Pirelli P7 i nie zauważyłem żeby Falkeny były głośniejsze. Opony ciche. Jeżdżę na nich drugi sezon i jestem zadowolony. Zimówek nie testowałem ale w tym roku zakupię komplet do smaxa.
victor7577 18-09-2016, 22:55 Czy kojarzycie czy do Esia z IVDC są jakies min i max rozmiary kół? Zastanawiam się nad 16" a teraz mam 17". Przynajmniej na zimę bo mam z drugiego autka i nie chce mi się kupować 17".
woro_woro 19-09-2016, 07:14 Poszukaj w necie fotek S-Maxa na 16. Od razu zmienisz zdanie. Te 16 masz w poprawnym rozmiarze?
Ładne:
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/felgi/S-Max-kola_m.jpg
.
.
.
.
.
.
16''. Trzeba uważać bo taki bazyliszek może zamienić w kamień:P
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/felgi/stalusy.jpg
sseebbaa1 19-09-2016, 08:37 16" wygląda jeszcze gorzej, jak założysz kołpaki :D
Czarna stalówka jeszcze jakoś się maskuje przy czarnej oponie, gdyż nie widać tak mocno jej rozmiaru.
Wierzycie jeszcze w zimę? Podobno zim ma już nie być nigdy, więc po co zimówki? :)
Po to ze jak niedowiarkowi spadnie snieg na autostradzie to zabije siebie (to akurat dobrze) ale moze i kogos innego.
Jak zima przestanie byc kwestia wiary, to wszyscy zaczniemy jezdzic tylko na letnich.
Ja jeżdżę na 16", może nie wyglądają tak efektownie Z KOLPAKAMI, ale za to komfort jazdy jest z innej bajki... :-)
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
woro_woro 20-09-2016, 07:47 Pewność prowadzenia w zakrętach też zachwalasz? 225/50R17 i 235/45R18 to dalej komfortowe opony. Zimówki są też wykonane z bardziej miękkiej mieszanki. A poza tym wg mnie auto ma się prezentować zarówno latem jak i zimą.
Tak, zachwalam. Mam dzięki Heko 180 km i 420 nm. I mówię o pewności wiążącej się z używaniem tych darów, a nie teoretycznej. Kluczowe ciśnienie w oponach 2.6 i jest super.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
fasola111 22-09-2016, 08:18 Hej drodzy koledzy!
Proszę o podpowiedz w sprawie zakupu nowych opon, bardziej chodzi mi o rozmiar.
Mam alusy oryginalne w rozmiarze 18" i pod nie chcialbym zalozyc 18'stkę zimę
225/45 czy 235/45? będzie lepszą opcją?
sa jeszcze 225/50
Dzięki, jeżeli podzielicie się swoją opinią :)
Fabryczny rozmiar 235/45/18 więc 225/45/18 jest zbyt mała.
Wg mnie akurat w 18-tce fabryczny rozmiar jest optymalny.
Możesz pokusić się bardzo ewentualnie o 225/50/18 lub jeszcze 215/50/18 (nawet lepszy niż 225/50), ale musisz pamietać o indeksie nośności - musi być minimum 94/95 dla przedlifta.
Polift chyba wymaga 98, ale pewny nie jestem - zbyt dawno się tym interesowałem ...
Jeśli już to raczej 235/45R18 albo nawet 235/50R18. 225/45R18 będzie za małe.
Te większe z baloniastym Nokianem WR A3 w Titanium S z dystansami 20mm wyglądają tak:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2537082&postcount=34
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/dystanse/dystanse_01.jpg
Polecam jeszcze zwrócić uwagę na inny parametr: głębokość bieżnika. Wczoraj dostałem zamówione opony, w których tego bieżnika do oznaczenia zimowego jest dokładnie 3 mm (lamelki są głębokie na 1,5 mm). A całego nowego bieżnika "aż" 7,5 mm. Czyli nawet mniej niż w kupionych przeze mnie dwa lata temu oponach letnich, które miały 8 mm.
Czasy zimówek z bieżnikiem 1 cm to już pewnie bezpowrotnie minęły.
I na to mało kto zwraca uwagę, a testuje się i opisuje opony nowe.
fasola111 22-09-2016, 10:10 Dziękuje :)
o to wlasnie mi chodzilo ;)
Panowie ma ktoś z Was doświadczenie z oponami zimowymi 235/45/18 firmy HANKOOK? Mój gumiarz poleca mi że dobry stosunek cena vs jakość i daje dobrą cene za komplet....i się zastanawiam
Slartibartfast 22-09-2016, 16:20 Wczoraj dostałem zamówione opony, w których tego bieżnika do oznaczenia zimowego jest dokładnie 3 mm
Jakie opony opisujesz/zamówiłeś?
Muszę wymienić 5-letnie Conti TS830P, stawiam na Nokian WR D4
ja długo myślałem nad oponami zimowymi. nokian wr d4 vs alpin A5 vs conti TS 860 i finalnie padło właśnie na wintercontact TS860 225/50/17 98 V XL. Dzisiaj kurier przywiózł :)
Ja jeżdżę na nokianach, polecam. Prawda jest taka, że w tej półce cenowej różnice są już na prawdę małe. Można się posugerowac testami najwyżej. Natomiast są różne niuanse, np. jeździłem na letnich verdisteinach i rewelacyjnie po prostu lepiły się asfaltu, ale znikały w oczach..
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
daabbeer 23-09-2016, 09:23 Panowie ma ktoś z Was doświadczenie z oponami zimowymi 235/45/18 firmy HANKOOK? Mój gumiarz poleca mi że dobry stosunek cena vs jakość i daje dobrą cene za komplet....i się zastanawiam
No właśnie... Ciągle je ktoś poleca, ale ciężko znaleźć kogoś kto już na nich jeździł...
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
daabbeer 23-09-2016, 09:33 Jakie opony opisujesz/zamówiłeś?
Muszę wymienić 5-letnie Conti TS830P, stawiam na Nokian WR D4
A jak sprawowały się stare Conti? Nie bierzesz ich ponownie pod uwagę?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Slartibartfast 23-09-2016, 16:15 Conti sprawowały się całkiem nieźle, ale na forum dużo dobrego (chyba nawet w tym wątku) było o Nokianach WR D3 i D4 - głosu ludu trza słuchać :)
Poza tym WRD4 jest tańszy od 830 czy 850 o ok 50-60zł/szt i wszystkie parametry choćby z etykiety UE ma lepsze (C B 69dB vs. E C/C C 72dB; jeden z rozmiarów Nokiana ma nawet C A)
Letnie rok temu też wymieniłem na Nokiany i dają radę (z fabryki wyjechał na michałkach)
daabbeer 26-09-2016, 10:54 Ok. To jak w takim razie ma się popularność Nokianów WR D3 (czy też D4) do forumowej teorii o ząbkowaniu opon symetrycznych/ kierunkowych na esiu (którego zresztą sam doświadczyłem na GY)?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Mi nie ząbkuja nokiany
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Ja jeżdżę trzeci sezon na Nokianach i jestem zadowolony. Oczywiście zimówki. Chciałem kupić i letnie ale słyszałem, że od czasu jak produkcję przenieśli do Ru to nie polecają. Nie wiem czy względy jakościowe czy patriotyczne.
U mnie na GY letnich przy przeglądzie powiedział znajomy że opony od środka właśnie bierze ale zrobiłem zbieżność i wyszło ok. Oponki 2 sezon
Widzieliście ofertę na Nokiany w Norauto? Tak sobie przeglądam net i... http://www.norauto.pl/opony/zimowe/osobowe/opony-zimowe-225-50-17-h-1?utm_source=Ceneo&utm_medium=offer&utm_campaign=PS1
Cena OK w porównaniu do Waszych zakupów? Wydaje się fajne o tyle, że nie powinno być problemów z ew. reklamacją gdyby któraś okazała się niepełnowartościowa.
Nie wiem czy względy jakościowe czy patriotyczne.
Chyba patriotyczne. Mam i zimówki z Rosji i miałem letnie zLiny. Oba super. Zwłaszcza zLiny to świetne gumy.
Jeśli zatem dostanę potwierdzenie od innych że Nokiany letnie z Rosji są OK to chętnie kupię.
Ja mam zimowki d3 i nie ząbkują... Na lato kupiłem okazyjnie zline... z rosji
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Co do opon zimowych hankook to dobry wybór . Miałem te opony we wczesniejszym aucie i teraz w mondeo tez mam te opony , są dosyć ciche. Polecam
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Slartibartfast 27-09-2016, 08:01 Ja swoje ZLINE 225/50 R17 98 Y kupiłem w lipcu 2015, nie mam pojęcia czy z Rosji. Jak pisałem - dają radę :)
nie mam pojęcia czy z Rosji.
Wystarczy spojrzeć na boczek...
Jak pisałem - dają radę
No to, w sumie, jak każde inne. Auto jedzie.
Ja mam Nokiany zimowe WR A3 z Rosji i są świetne, żadnych zastrzeżeń.
Także letnie też biorę Nokian zLine i nie będę się bał jeśli będą z Rosji :)
macko135 27-09-2016, 21:03 potwierdzam zline zaj....e gumy
Obecnie mam rozmiar letnich 235/45/18.
Na zimę planuję Nokiana WR D4 225/45/18 - czy ten rozmiar będzie ok?
Slartibartfast 28-09-2016, 13:54 No to, w sumie, jak każde inne. Auto jedzie.
No po to są w końcu ;)
O jakich gumach weuek pisałeś wcześniej, że nówki mają płytki bieżnik?
przy nowym s-maxie 235/50/18 jedynie A4 wchodzą w grę
sseebbaa1 28-09-2016, 16:45 Nowe testy zimówek 2016 od ADAC.
Wiem, że testowane rozmiary nie są rozmiarami do S-Maxa, ale można porównać sobie różne opony.
225/45R17 (https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_winterreifen_225_45_r17.aspx?ComponentId=2736 90&SourcePageId=31821)
185/65R15 (https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_winterreifen_185_65_r15.aspx?ComponentId=2736 03&Sour31821)
...
Na zimę planuję Nokiana WR D4 225/45/18 - czy ten rozmiar będzie ok?
To jest zbyt mała opona - jesli juz, to szukaj 225/50/18 lub jeszcze lepiej 215/50/18.
A tak w ogóle to dlaczego nie chcesz standardowego rozmiaru 235/45/18 ???
To jest zbyt mała opona - jesli juz, to szukaj 225/50/18 lub jeszcze lepiej 215/50/18.
A tak w ogóle to dlaczego nie chcesz standardowego rozmiaru 235/45/18 ???
Mam zestaw zimowy 16" z oponami 215/60/16 które mi zostały z S-maxa. Opony mają 4 sezony przelatane i nie trzymały najlepiej w ostatnim sezonie.
16" przy wysokości 60 nie wygląda najlepiej w Mondeo MK5. Na S-maxie wyglądały nieźle ale to inne auto i kolor.
W Mondeo mam obecnie 235/45/18 a zimówki w tym rozmiarze są drogie i w tej szerokości nie będą się dobrze sprawowały na śliskim lub na śniegu. Miałem plan założyć zimówki 225/45/18 ale po sprawdzeniu w kalkulatorze widzę że to nie najlepszy rozmiar. Ze względu na gwarancję auta oraz ceny opon chyba zostanę przy 16" i Nokian WR D4. Tę oponę w rozmiarze 215/60/16 99H można kupić poniżej 400zł/szt.
Osobiście przelatałem 2 pełne zimy na 235/45/18 i żadnych problemów nie doświadczyłem.
Teraz szukam zimówek pod swoje 19-tki, no chyba że trafię jakis komplet zimowych kółek na felgach 18" ...
IMHO S-Max na 16-tkach to straszny widok :roll: (u mnie nawet jakbym chciał, to nie da rady załozyc takich malutkich kółeczek :mrgreen:), na niektórych 17-tkach wygląda juz dosyć przyzwoicie, ale minimalny sensowny rozmiar to 18 cali ...
Osobiście przelatałem 2 pełne zimy na 235/45/18 i żadnych problemów nie doświadczyłem.
Teraz szukam zimówek pod swoje 19-tki, no chyba że trafię jakis komplet zimowych kółek na felgach 18" ...
IMHO S-Max na 16-tkach to straszny widok :roll: (u mnie nawet jakbym chciał, to nie da rady załozyc takich malutkich kółeczek :mrgreen:), na niektórych 17-tkach wygląda juz dosyć przyzwoicie, ale minimalny sensowny rozmiar to 18 cali ...
Tragedii na 16" nie ma ale 18" auto wygląda dużo lepiej.
Grzegorz MX 03-10-2016, 07:28 W tutejszych testach (znaczy w Szwecji), Nokian bardzo dobrze się plasuje w zimówkach w oponach nordyckich - czyli zimowych przeznaczonych głównie do jazdy po śniegu i lodzie, gdzie ma wyniki w pierwszej trójce - w zeszłym roku zajął drugie miejsce, za UG8 chyba.
Tutaj u mnie zimówki sa podzielone na 3 kategorie:
1 - kolcowane
2 - nordyckie - nastawione na trakcję na sniegu i lodzie
3 - kontynentalne - nastawione na zimno, mokro i błoto posniegowe, czyli takie jakie teoretycznie najlepiej się sprawdzają w warunkach zim polskich (oprócz wschodnich rubierzy i gór)
Ja sam jestem bardzo zadowolony z Nokianów, które założyłem zeszłej zimy - WRG3 w rozmiarze 215/55/17
a propos testów NOKIANów:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19695445,nokian-przylapany-na-oszustwie.html
ja mam na jednym wozie Nokiany zimowe. Na błocie pośniegowym ciągle na ESP jeżdzi. Reszta poza głośnością - ujdzie.
meritum69 12-10-2016, 20:22 Witam mam już troszkę mętlik w głowie. Musze kupić 4 opony zimowe do s-maxa ponieważ "wielosezonowe" na których kupiłem auto "wyząbkowały się" dosyć dobre opinie maja Nexen WINGUARD SPORT, w rozmiarze 225/50 R17. Ale tutaj nikt o takich nie wspomina. Szukam opony w miarę przystępnej cenie która się nie wyząbkuje. Dużo osób poleca nokiany które mają bieżnik symetryczny a taki bieżnik podobno ma tendencję do ząbkowania. Co polecacie w tym rozmiarze.
dnbsopot 14-10-2016, 22:08 Też właśnie zastanawiam się nad kupnem zimówek (o ile będzie zima w tym roku na pomorzu :D ) W grę wchodzą raczej nexeny - z racji stosunku cena/jakość. Czy ktoś tutaj na forum ma jakieś opinie o nich? szczególnie w rozmiarze 18"
meritum69 15-10-2016, 08:43 Witam, ja w końcu zdecydowałem się na Nokian WR D4 225/50r17 98H. Poczytałem opinię użytkowników i raczej nie mają tendencji do ząbkowania. Jeżdżę z żoną i dwójka małych dzieci i stwierdziłem że dołożę troszkę i kupie leprze opony. Pozdrawiam
sseebbaa1 15-10-2016, 09:06 Ja na zimę na felgę 17" wziąłbym także (tak jak letnie) opony 225/55, bo i tak nie mam okazji jeździć na łańcuchach. Zresztą auto na takiej oponie jest minimalnie wyższe, co na śniegu zdecydowanie przydaje się.
Chomik75 16-10-2016, 20:42 Witam. U mnie wylądowały Nokian WR D4 w rozmiarze 215/60R16.
Pierwsze wrażenia pozytywne....aż się nie mogę śniegu doczekać. ;-)
Jak na zimówkę okazała się dość cichą oponą.
Pozdrawiam. :570:
Postawiłem na Hankook Winter i*cept evo2 W320.
Wyrwałem 18" z dot'em 2416 za 515/szt.
Zobaczymy jak będą się spisywać.
http://i.imgur.com/T46cy3w.jpg
Slartibartfast 17-10-2016, 18:23 U mnie wylądowały Nokian WR D4 w rozmiarze 215/60R16
Właśnie kupiłem identyczne, nawet rozmiar ;)
Panowie, mam z poprzedniego auta 240/40/R18 można to założyć do S-maxa?
Nie ma takiego rozmiaru ( 240/40/18 ) :diabel2:
Domyslam sie ze chodzi Tobie o 245/40/18.
Teoretycznie jest to zbyt maly rozmiar porownujac z fabrycznym 235/45/18, ale z drugiej strony jest niemal idealnym zamiennikiem fabrycznej 17-tki 225/50 ...
Osobiscie bym takiej opony na pewno nie kupil, ale gdybym mial juz takie i to w idealnym/bardzo dobrym stanie, to mialbym dylemat :roll:
Zawsze mozna sprobowac zamienic sie lub sprzedac te i kupic prawidlowe ...
Bardzo dziękuje, dokładnie mam po pół sezonie i szkoda mi kasy na nowe. Rozumiem, ze technicznie jest to możliwe, wiec w czym problem, za niska?
Po pierwsze sprawdz czy maja odpowiedni indeks nosnosci - jesli jest minimum 94/95 to mozesz je uzyc.
245/40/18 jest troche nizsze od fabrycznego 235/45/18, wiec kola maja mniejszy obwod niz powinny, co powoduje przeklamania na liczniku, ale tak jak pisalem - ten rozmiar jest defacto prawidlowym zamiennikiem fabrycznego rozmiaru 225/50/17 wiec nie widze problemu, ale pod warunkiem odpowiedniego indeksu nosnosci.
Edit
Wlasnie zobaczylem ze masz polifta, a tam musi byc minimum indeks 95, jak nie nawet 98.
O ile masz druk z homologacja auta, to tam na pewno bedzie wpisany minimalny dopuszczalny indeks nosnosci.
cattani75 18-10-2016, 11:19 To nie jest zamiennik dla 235/45/18 - za duża różnica na średnicy.
Zgadza sie, ale jesli porownasz do fabrycznych 225/50/17 to roznica jest minimalna ...
No to policzmy:
17 x 2,54 + 2 x 5 = 53,18 cm
18 x 2,54 + 2 x 4 = 53,72 cm
Obecnie mam letnie:
18 x 2,54 + 2 x 5 = 55, 72 cm
Zatem, wychodzi ze średnica kół 18 jest większa, a średnica 17 jest jeszcze bardziej skrajna. Czyli rozmiar nie jest problemem, sprawdzę nośność i jeśli się zgadza zakładam.
P.S.
Dziękuję MAG za konkretną odpowiedz.
No to policzmy:
17 x 2,54 + 2 x 5 = 53,18 cm
18 x 2,54 + 2 x 4 = 53,72 cm
...
A co to niby ma być? (te na czerwono)
Opona 225/50 ma warstwe gumy wysokości 22,5cm razy 50% (11,25 cm), czyli na średnicy robi się 22,5 cm.
Opona 245/40 ma 24,5 cm razy 40%, czyli 9,8cm. Na średnicy jest to 19,6 cm.
Czyli przy 225/50/17 mamy średnicę 43,18 plus 22,5, czyli łącznie 65,68 cm
Przy 245/40/18 mamy średnicę 45,72 plus 19,6 czyli łącznie 65,32 cm (różnica na średnicy -36 mm, czyli -0.5%)
Przy fabrycznej 18-tce 235/45 mamy 45,72 plus 10,575x2 czyli 66,87 cm - różnica 1,55 cm na srednicy.
Daje to -2,3% odchylenia - jeszcze mieści się w dopuszczalnym przedziale od -2,5% do +1,5%
Też mnie nurtuje co to jest to czerwone... (pojęcia nie mam).
sseebbaa1 18-10-2016, 20:38 Kolega uznał , że profil opony to centymetry, a nie procent szerokości.
Jest to oczywiście błędne (bo profil to %).
:)
Chyba nie, bo skąd wziąłby "5" i "4"?
sseebbaa1 18-10-2016, 20:52 Kolega obliczał średnicę opon
225/50R17
oraz
245/40R18
50 odczytał jako 50mm
a 40 jako 40mm
50mm = 5cm
40mm = 4cm
Ale oczywiście te 50 i 40 to proporcja wysokości opony do jej szerokości (a nie milimetry), czyli rzeczywistą wysokość opony obliczamy stosując procenty :D
Rzeczywiście, nie wiem co mnie zaćmiło w zrozumieniu kalkulacji tej powszechnej niewiedzy.
woro_woro 19-10-2016, 07:55 Do wyliczenia % bez znaczenia, ale powinniśmy się posługiwać jednak obwodem koła a nie jego średnicą.
sseebbaa1 19-10-2016, 08:49 A jak zmierzysz obwód nie znając średnicy? :)
(zakładając, że nie masz tych wszystkich kół w garażu)
woro_woro 19-10-2016, 09:31 Nie o tym mówiłem. Chodzi o to, że różnica 1,55cm na średnicy to prawie 5cm różnicy po obwodzie. I to będzie miarą przekłamań prędkościomierza i przebytej drogi.
Miarą przekłamań na prędkościomierzu jest procentowa różnica średnic lub obwodów . Należy wyliczoną różnicę średnic koła ( lub obwodów) podzielić przez średnicę (lub obwód) koła i pomnożyć przez 100%. Wyliczony wynik powie nam o ile procent prędkościomierz będzie zawyżał lub zaniżał wskazania - to samo z przejechanym dystansem. Sama różnica średnicy lub obwodu koła nic nam nie mówi, gdyż różnica 2 cm na kole o średnicy 60 cm daje inne przekłamania niż te same 2 cm na kole o średnicy 40 cm.
woro_woro 19-10-2016, 11:34 Zgadzam się, ale w takim razie po co porównywać średnice, skoro można promienie.
Ja mówiłem o rzeczywistej wartości, która przekłada się na przekłamania. Co z tego, że wynika ona ze średnicy, a ta z promienia koła...
Proponuje trochę powtórzyć matematykę. Nie ma różnicy co porównujemy: promienie, średnice czy obwody - są one ze sąbą ściśle powiązane. Przekłamanie na prędkościomierzu jest wprost proporcjonalne do ilorazu średnic (promieni lub obwodów). Jak napisałem Twoje 5 cm różnicy na obwodzie da inne przekłamanie na prędkościomierzu dla kół o różnej wielkości.
woro_woro 19-10-2016, 14:58 :) a ty dalej swoje. Przeciez napisałem że się zgadzam. Możemy porównywać nawet tysiackrotności promieni kół pomnożone przez liczbę szpilek w piaście, tylko po co?
Jedyne co chciałem zasugerować to właśnie posługiwanie się różnicą obwodów jako miarą tego, o ile dane koło jest mniejsze/krótsze od innego.
kombokombo 12-11-2016, 14:00 Chciałbym się upewnić: czy te felgi będą pasowały do s-maxa? Chodzi mi tu głownie o parametr otworu centralnego 63,3 mm
http://allegro.pl/ford-mondeo-focus-s-max-c-max-galaxy-gratis-i6475529275.html?reco_id=1d661711-a8dc-11e6-a5fe-b8ca3a69b3c8&ars_rule_id=201
Nie kupuj tego. Kilka lat temu kupiłem taki chiński komplet stalówek i po pierwszej (lekkiej) zimie konkretnie zardzewiał. Lepiej znaleźć używane oryginalne niż taki badziew nowy. Zwłaszcza gdy chcesz na nich postawić takie ciężkie auto jak s-max. No i przecież stać cię na przyzwoite felgi.
kombokombo 12-11-2016, 20:43 Jak rozpoznać oryginalne stalówki od tego badziewia?
Najprościej rozpoznasz po cenie. Nowa oryginalna felga kosztuje ~ 250 PLN.
Na feldze będą też fordowskie oznaczenia numeru części i napis FoMoCo.
Nexen WINGUARD SPORT, w rozmiarze 225/50 R17. Ale tutaj nikt o takich nie wspomina.
Kupowałem w zeszłym sezonie, dokładnie te http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-sport-225-60-r16-102-v-xl
Zeszłą zimę przejeździłem bez problemów, na suchym w miarę ciche, na mokrym czy po śniegu b. dobrze trzymają. A że są wzmocnione z dużym indexem nie martwię się o stan naszych zimowych dróg.
Wiem że na 16" max nie wygląda wystrzałowo :) ale przy czarnym kolorze nie jest tragicznie
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=71006&d=1458924360
kombokombo 13-11-2016, 11:14 Nie kupuj tego. Kilka lat temu kupiłem taki chiński komplet stalówek i po pierwszej (lekkiej) zimie konkretnie zardzewiał. Lepiej znaleźć używane oryginalne niż taki badziew nowy. Zwłaszcza gdy chcesz na nich postawić takie ciężkie auto jak s-max. No i przecież stać cię na przyzwoite felgi.
Czy ktoś z kolegów używa nie oryginalnych stalówek i może potwierdzić, że nie warto tego kupować? Nie chce przepłacać niepotrzebnie dwukrotnie.
To kup oryginalne używki , na pewno się nie pogną chińczyki to badziewie z gliny więc szkoda kasy .
[QUOTE=poised;2692624]Kupowałem w zeszłym sezonie, dokładnie te http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-sport-225-60-r16-102-v-xl
Zeszłą zimę przejeździłem bez problemów, na suchym w miarę ciche, na mokrym czy po śniegu b. dobrze trzymają. A że są wzmocnione z dużym indexem nie martwię się o stan naszych zimowych dróg.
Wiem że na 16" max nie wygląda wystrzałowo :) ale przy czarnym kolorze nie jest tragicznie
sie kolega nie martwi..nie pierwszy i nie ostatni z 16"....ja też stawiam mojego na 16 bo takie mi po mk3 zostały a szkoda mi moich 18 z letnimi. Co prawda była opcja odziania ich w zimówki które dorzucone zostały do auta, ale okazało się ze 1 jest trafiona - ta z kompletu z lepszym bieżnikiem a pozostałe 2 to takie na sezon góra 2 więc nastała konieczność zakupu nowego kompletu a tu cena robi różnicę wiec padło na 16 i stalowe felgi po mondeuszu.....opnki właśnie szukam i decyduje pomiędzy Nokian WR D3..Kleber Krisalp HP3....Firestone WINTERHAWK 3 lub Hankook evo 2....wszystko w rozmiarze 215x60x16 nośność min. 95
Moze ktoś z aktywnych kolegó teraz doradzi ?????
W poprzednim samochodzie miałem nokiany WRD3 i bardzo dobrze wspominam :)
jak może być rzeczywista odczuwalna róznica pomiędzy opona z oporami toczenia klasy C a klasą F.....pamiętam że kiedyś jeżdziłem na Daytonach i takie też znalazłem - DW 510, tyle tylko że maja niższą klasę w kat. opory toczenia niż Nokian WR D3...no i róznica cenie...o ile wiecej auto spali z indeksem F niż z indeksem C lub B...czy róznica 500PLN jest warta dopłaty do Nokianów?
Nie ma co tak panikować tymi indeksami w pierwszym aucie miałem daytony były fajne w kolejnym fuldy cristal też dobrze sobie radziły teraz jeżdżę na tym na czym kupiłem (bridgestone i vrestein auto z holandi) ale w planie mam zakup nowych zimówek. Ważne moim zdaniem jak się opona spisuje na mokrym i śniegu. Spalanie i tak będzie mniejsze bo w zimie jeździ się łagodniej i wolniej.
Jedynie na co można zwrócić uwagę to głośność bo to jest wymierny parametr jak jeździmy po suchym.
Zdzich K. 13-11-2016, 18:06 Z tą głośnością kleryk ma rację, sam jeżdżę na G-Y i na białym to mistrzostwo świata, ale na suchym głośne od cholery :569:
jak może być rzeczywista odczuwalna róznica pomiędzy opona z oporami toczenia klasy C a klasą F.....
Continental w swoim filmie informacyjnym (sprzed wprowadzenie tych etykiet w 2012 r., znajdziesz na jutjubie) twierdzi, że od góry do dołu skali jest różnica 1,5 l na 1000 km. Czyli 150 ml/100 km. Można to spokojnie olać. :-)
no to szybke głosowanko :one: Dayton DW 510 EVO czy Nokiann Wr D3:027:
cattani75 13-11-2016, 19:17 Nokian
Rothmans 13-11-2016, 22:01 Nokian - i ciche jak letnie.
Zimowe wcale nie muszą być głośniejsze od letnich. A etykieta nokiana (właściwie to jakiegokolwiek) wcale nie sugeruje, że są ciche.
Rothmans 14-11-2016, 12:31 Zimowe wcale nie muszą być głośniejsze od letnich. A etykieta nokiana (właściwie to jakiegokolwiek) wcale nie sugeruje, że są ciche.
Przy rozmiarze 235/50/17 ciężko jest znaleźć bardziej cichą letnią od zimowego Nokiana WR D4 (69 dB). Oczywiscie wg etykiety EU.
Nokiany 16" WR D4 już czekają na montaż. Jutro potwierdzę czy są ciche co najmniej jak letnie Continentale.
Jeszcze jedno pytanko czy stalowki z mondeo mk3 będą pasować do S Maxa chodzi o otwór centrujacy oraz rozmiar szpilek. Jaki jest skok gwintu w nakretach do stalowek do s maxa 1.05 czy 1.15 ? Nakrętki do mondeo to 12 a do S-maxa14 więc szpilki są większe stąd pytanie czy otwory są na tyle duże żeby szpilki weszły
We wszystkich jest gwint 1,25 / czy na 12 czy na 14 ..itd Jak są wybite otwory to wejdą ale powinny być na 14 szpilki .
Z tego co kojarzę to na szpilki 12 luźno wchodziły więc na 14 powinny się zmieścić.....o ile dobrze pamiętam 😕😯
Bump: Bo jeżeli chodzi o et i otwór centrujacy to powinno być Oki ?
Bump: Bo co do kwesti otwory cebtrujaxego i et to powinno być Oki?
We wszystkich jest gwint 1,25 / czy na 12 czy na 14 ..itd Jak są wybite otwory to wejdą ale powinny być na 14 szpilki .
poszkuałem i znalazłem..nakrętki są M14x1,5 mm
Oczywiscie wg etykiety EU.
No właśnie. Ostatnio zdjąłem letnie 67 dB i założyłem całoroczne 69 dB i zgadnij które są o wiele cichsze?
Pewnie te nie wyząbkowane :P
O twoich przeca nie pisałem.
Rothmans 14-11-2016, 23:17 No właśnie. Ostatnio zdjąłem letnie 67 dB i założyłem całoroczne 69 dB i zgadnij które są o wiele cichsze?
Czyli co? Oponiarze jak VW :) być może. Szkoda,bo nie da się wiedzieć wszystkiego.
Oczywiście. Tych danych na etykietach nikt nie sprawdza. Moim zdaniem koncern goodyear to taki vw w dziedzinie etykiet - u nich są najlepsze etykiety, a w porównaniu z oponami od innego producenta jest zaskoczenie.
VW oponiarstwa jest Nokian
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19695445,nokian-przylapany-na-oszustwie.html
ale fińczycy mówią, że to już przeszłość;)
A z resztą, każdy orze jak może. Tu bohaterem jest ADAC który ułatwiał swoim.
A przecież testy opon robione przez ADAC to niemal wyrocznia.
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646
Tych danych na etykietach nikt nie sprawdza.
Sprawdza, sprawdza. Tylko, że sprawdzanie odbywa się w określonych warunkach i dotyczy z reguły nowych (w sensie dopiero wyprodukowanych) opon.
Myślę, że nie ma co się podniecać testami, bo każdy - powtarzam KAŻDY - test można sfałszować. Dotyczy to nie tylko motoryzacji, ale np.:
- badań klinicznych (medycyna/farmacja) lub badań naukowych (środowisko akademickie), gdzie wystarczy tak dobrać grupę badanych, albo warunki eksperymentu, żeby udowodnić wszystko co się chce;
- pomiarów środowiska pracy (bhp) albo emisji do otoczenia (oś), gdzie wystarczy "umiejętnie" ustawić miernik, albo opisać proces technologiczny i czasy ekspozycji, żeby uzyskać wynik "poniżej";
- mierzenia tzw. opinii społecznej, czy sporządzania sondaży (polityka) - j.w.;
- notowań kursów walut, czy wskaźników ekonomicznych (ekonomia), gdzie się przecież spekuluje walutami i wskaźnikami.
I tak by można jeszcze wymieniać, ale koniec OT.
Wracając do głośności opon, to wystarczy przełożyć ten sam komplet opon np. przód na tył i odwrotnie. I może być dramatyczny wzrost głośności.
fińczycy
A chinowie robią coraz lepsze opony. :-)
Dla mnie najlepszym testem głośności (i nie tylko) jest sytuacja gdy zdejmę jedne opony i założę inne, a testuję je na tym samym aucie, po tych samych drogach (dobrze mi znanych) i z taką samą prędkością. I z takiego testu wynika mi niezbicie, że quatrac 5 69 dB jest o wiele cichszy niż sportcontrol 67 dB.
Testy organoleptyczne są słabe raczej.
Może np. wczoraj miałeś lewe ucho przytkane, a dzisiaj masz katar:P.
No chyba, że jeździsz z miernikiem odpowiednio skalibrowanym.
To musiałbym mieć przytkane ucho już miesiąc. Oczywiście, nie mam na myśli tej etykietowej prędkości 80 km/h, bo przy takiej to żadna opona nie jest uciążliwa. Dla mnie się liczy jak jest przy 140 km/h (autostrada/tempomat). Tego etykieta nie mówi.
weuek widziałeś nowe Volvo? Chinowie mocno się rozkręcają w branży.
Jak widzisz, wszytko można kwestionować i kontestować. Polacy są w tym najlepsi. Bez urazy, ja chłonę opinie umieszczane na forach. Bardzo je cenię i wiele się dowiaduję. Od Ciebie też. Tyle OT.
kombokombo 15-11-2016, 11:38 Ja wczoraj zakupiłem Hankooki Evo2. Teraz tylko założyć to na felgę 16", której za cholerę nie mogę kupić do S-maxa (używanej). Kolega wyżej już pytał, ale konkretnej odpowiedzi nie uzyskał: czy od Mondeo podejdzie? Nie chce się bawić w rozwiercanie otworów. Krótko, wchodzi ta felga i nakrętka M14 łapie czy ryzyko?
kombokombo mam felgi 16 z S-Maxa ale z oponami GY UG 2x4,5mm i 2x6,2mm. Nie używam. Chcę sprzedać.
kombokombo 15-11-2016, 14:15 latar ja wczoraj kupiłem lacze. Same felgi mnie interesują. Jak jesteś zainteresowany to się dogadamy.
Nie wiem czemu, ale Twój podpis mi nie działa.
Szukaj od volvo. Też miałem z tym problem i w końcu komplet od volvo trafiłem w fajnej cenie
djgandalf 16-11-2016, 14:48 Nokian - i ciche jak letnie.
Dokładnie mam podobne wrażenia, od tygodnia jeżdżę na WR D4 i są naprawdę rewelacyjne. Tańsze od konkurencji a naprawdę nie mają się czego wstydzić patrząc na etykietę EU, w zasadzie to chyba nawet nie mają sobie równych w swoim przedziale cenowym. Zobaczymy jeszcze jak ta nowa mieszanka będzie się sprawować pod kątem ścieralności ...
Marcin L. 16-11-2016, 15:19 Nokian WR D4 zmienione zbyt późno na letnie (na początku lipca), jeździły więc w upałach do 30 stopni. Wstyd się przyznać, ale po prostu zapomniałem.
Opony przejechały niecałe 5 tys km na tych oponach, w tym ok 1-2 tys w okresie wiosenno-letnim.
Zdarło tak tylko na przedniej osi, równomiernie dookoła, po obu stronach opony, na obu kołach.
Tylna oś bez ubytków. Letnie opony na przedniej osi też bez ubytków.
Coś z samochodem? Pierwsza rejestracja 2012, przebieg 125 tys km.
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=78492&stc=1&d=1479309243
Slartibartfast 16-11-2016, 15:22 hamowanie+przeciążenia na zakrętach +30 stopni^miękka guma = miały prawo
Marcin L. 16-11-2016, 15:25 Dziwi brak zużycia na środku, też stawiam na przeciążenia na zakrętach i/lub przy maksymalnie skręconych kołach.
Tak czy siak, wiecie już że nie ma co zwlekać ze zmianą na wiosnę. :wink:
Ja właśnie założyłem na zimę Nokian WR D4 225/50/17 a zdjąłem letnie Nankang AS1 235/45/18. Nastała cisza. :) Jednym słowem muszę chyba sprzedać te Nankangi i kupić inne letnie - cichsze. :) Ktoś chętny na Nankangi, które kupiłem rok temu i mają nalot jakieś 7-8 tys km ?? :) :)
Marcin L., a czy ciśnienie w tych oponach było prawidłowe?
Marcin L. 16-11-2016, 20:15 Marcin L., a czy ciśnienie w tych oponach było prawidłowe?
Było 2,2 albo 2,3, nie pamiętam teraz (zmierzone w zakładzie tuż przed zmianą opon, bo mechanik też podejrzewał ciśnienie).
Trochę za mało, ale chyba nie tyle by narobić takich szkód?
kombokombo 17-11-2016, 11:12 Szukaj od volvo. Też miałem z tym problem i w końcu komplet od volvo trafiłem w fajnej cenie
Jakie modele Volvo wchodzą w grę?
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii. Z racji tego, że aktualnie jestem wyprany z gotówki a opony na zimę trzeba kupić, co będzie rozsądniejsze:
szukać używki markowej czy kupić taniego chińczyka np: http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-z-ice-1000-225-50-r17-98-v-xl#95342651_reviewslist
Dodam, że nie jestem ulicznym rajdowcem, bliżej mi do dziadkowego stylu jazdy :wink:
Kiedyś pokusiłem się na opony używane i słabo trafiłem więc mam dylemat, a może zimy nie będzie? :P
Pozdrawiam
sseebbaa1 17-11-2016, 20:23 szukać używki markowej czy kupić taniego chińczyka
Ja zdecydowanie wolałbym używane markowe. Tyle tylko, że ocena czy mamy do czynienia z dobrą używaną oponą wymaga choć trochę rozeznania. Należałoby orientować się wśród modeli danego producenta (bo i dobrym firmom trafiają się słabe modele) oraz koniecznie sprawdzić wiek opon. Dosyć często zdarza się, że sprzedawca zachwala jak to dużo bieżnika zostało, a całkowicie pomija datę produkcji.
Mój teściu przykładowo bez konsultacji ze mną kupił używki, które miały chyba 10 czy 12 lat. Dopiero po wojnie z mojej strony wykłócił się o zwrot szmelcu.
Trzeba pamiętać, że im miększa guma, to tym szybciej się starzeje (traci swoje właściwości). A zimówki przecież są robione właśnie z miększej mieszanki, aby pozostawały elastyczne także w niskich temperaturach.
Chińczycy kopiują wzór bieżnika, co pozwala im na dobre wyniki wgryzania się w śnieg. Ale mieszanka której już nie potrafią skopiować ma decydujące znaczenie na mokrym i zimnym asfalcie. W takich warunkach jest już po prostu przepaść. A w Polsce w zimie na jezdni zdecydowanie najwięcej jest zimnej wody, chlapy i innego płynnego, rozjeżdżonego syfu.
tylko że znów do tego chińczyka co proponujesz to dołożysz dosłownie kilka stówek, i masz już fajne oponki, np nokiany wr d4 za 400zł z groszem chodzą po oponeo.
Więc jak za chinola jesteś w stanie dać 1000zł to pożycz od kogoś te 600zł na mały procent ( czy też promil) i kup coś przyzwoitego.
Z używanymi to loteria - trzeba mieć serio dużo szczęścia żeby znaleźć coś fajnego - bo zwykle to albo szroty po jakichś wypadkach których nie da się wyważyć, albo młode i bez bieżnika albo stare (10lat + ) z jakimś tam bieżnikiem "z niemiec". No i takie używane pewnie za sezon max dwa już będą do wywalenia, a jednak kupisz te nowe i masz na pare lat spokój.
Moim zdaniem warto zainwestować.
Ale już jakbyś się serio bardzo uparł tylko na wybór pomiędzy używką a chińczykiem to chyba też bym szukał czegoś używanego, tak żeby ten sezon przehulać jakoś i za rok coś kupić lepszego, a jednak nie wywalać tysiąca i męczyć się przez kilka zim z badziewnym chińczykiem.
Cześć ja też byłem w podobnej sytuacji myślałem nad chińczykami ale wybór padła na Laufenn I Fit i jestem zadowolony. Opony są produkowane w tej samej fabryce na Węgrzech co Hankook. Ja odrazu dałem sobie spokój z 3-4 letnimi używkami.
PS
A co do jakości opon to poprzednim mondku kolega namówił mnie na opony regenerowane ale z dobrej firmy. Miałem duże obawy ale się jednak zdecydowałem i powiem że byłem z nich zadowolony. Przejechałem na nich 3 zimy. Dawały radę na stromych zaśnieżonych podjazdach oraz w czasie jazdy na błocie pośniegowym. Powiem tak że nie doprowadziły mnie do sytuacji żebym żałował ich kupna. Może dobrze trafiłem choć teraz się na nie nie zdecydowałem.
Jakie modele Volvo wchodzą w grę?
Nie pamiętam teraz ale po ogłoszeniach jak wpiszesz felgi volvo to szukaj żeby otwór centrujący był 63.3 i większe otwory na szpilki które są na nakrętkę 14
Ja na zime mialem Infinity w mk3 i moge polecic, bardzo dobre oponki a używane nigdy bym nie kupil.
Dziękuję bardzo za porady. Opinie są różne jak widać ;) Zacznę od zorientowania się w oponach używanych markowych czy coś się uda wyrwać w dobrej cenie a jak nic ciekawego nie znajdę to pewnie będę musiał kupić chińczyki.
Pozdrawiam.
Tydzień jeździłem Mondeo MK4 na zimowych Daytonach (oczywiście zimą). Dramat. Miałem dosyć więc wypożyczyłem BMW 3 z 2015r na zimowych...Zeetexach (później zauważyłem bo przez myśl mi nie przeszedł taki zestaw). Dramat, dramat, dramat. To było zeszłej zimy. W życiu bym w to nie poszedł. A, w lutym zeszłego roku była typowa polska zima: deszcz i mokre drogi. Jak odebrałem z robót swojego S-Maxa na Nokianach to przypomniałem sobie, że samochód może jednak mieć trakcję.
przemekm81 21-11-2016, 17:52 Witam
Ja rok temu kupiłem dunlop wintersport 5. Opona bardzo dobrze się sprawuje w zimę, dobrze się trzyma drogi. Jestem zadowolony z wyboru.
W wątku często polecane są Nokiany. Sam jeżdżę w zimę na Nokianach od dobrych prawie 10 lat, może trochę krócej. Nie inaczej jest w tym sezonie. Tyle, że ostatnio dowiedziałem się, że nastąpiła "mała" zmiana. Jeszcze parę lat temu opony były normalnie "Made in Finland". Od jakiegoś czasu mamy "Made in Russia". Podobno to już zdecydowanie nie to samo.
A co chciales przekazac?
Bo to ze sa produkowane w Rosji wiemy juz od b. dawna. O tym, ze "podobno" moga byc gorsze tez juz pisalismy choc uzytkownicy nadal wypowiadaja sie pozytywnie.
Z twojej wypowiedzi wynika, ze mimo iz jestes dlugotrwalym uzytkownikiem to nic nowego nam w tym temacie nie powiesz. Wiec?
Dziś wieczorem tak w sumie pierwszy śnieg tej "zimy", chętnie poczytam jak się Wam dziś jeździło na białych drogach....
To w sumie pierwszy śnieg na których testuje swoje nexen winguard sport i o ile na mokrym asfalcie trzymają dobrze to na cieniutkiej warstwie śniegu auto szybko reaguje ABS-em na hamowanie i ESP przy ruszaniu. Teraz nie wiem czy to wina opon czy jeszcze mojego letniego nastawienia :)
Opony mają bardzo dobre opinie na różnych serwisach, choć zdarzają się wypowiedzi skrajne.
Witam
Ja rok temu kupiłem dunlop wintersport 5. Opona bardzo dobrze się sprawuje w zimę, dobrze się trzyma drogi. Jestem zadowolony z wyboru.
Mam nadzieje, że poprawili w stosunku do "czwórki" wytrzymalośc, bo po dwóch zimowych sezonach (jakieś 20tkm, moze z małym haczykiem...) przejechanych na Dunlop WS 4D 235/45/18 nie nadawały sie juz do niczego innego jak tylko do upalania...
Poza fatalnie szybkim znikaniem bieznika była to super opona.
przemekm81 30-11-2016, 21:12 Przejechałem na nich ok 7tkm i nie widać żeby bierznik znikał w oczach, więc może coś poprawili. Ogólnie jestem z nich zadowolony.
(...) więc nastała konieczność zakupu nowego kompletu a tu cena robi różnicę wiec padło na 16 i stalowe felgi po mondeuszu.....opnki właśnie szukam i decyduje pomiędzy Nokian WR D3..Kleber Krisalp HP3....Firestone WINTERHAWK 3 lub Hankook evo 2....wszystko w rozmiarze 215x60x16 nośność min. 95
Moze ktoś z aktywnych kolegó teraz doradzi ?????
Ja wlasnie zamowilem Winterhawki 3 na felgi 16 - bo moje poprzednie odziedziczone z samochodem padly w identycznych warunkach (2 wylysialy a 2 popekaly). Doswiadczenia beda i opinia tez.
Kamilmichal 17-12-2016, 21:23 hej, odgrzeję temat:
dopiero co kupiłem swojego Smaxa, wersja titanium s. To ma 18cali fele.
Czy są takie stalowe ? czytałem, że ta wersja ma jakieś większe śruby ?
Niezależnie od kwestii felg:
Jakie opony na zimę ? jaki rozmiar ??
Dzięki za szybkie podpowiedzi, bo temat nagli.
Rozmiar na zimę może być taki sam, jak na lato.
Do twojego najmniejsze felgi wejdą 16".
wejdą 16".
bez jaj, titanium s na stalowych szesnastkach?
A co za problem? Ważne, że się założyć da.
O stalowych nie pisałem.
kamilmichal pisal o stalowych, dla mnie 16'tki przy takim aucie to jak kółka od wózka sklepowego :)
totek2
Takie "coś" na drodze może zamienić w kamień, jak się tylko spojrzy :572:
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=30368&d=1320654932
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=30369&d=1320654937
Kamilmichal 17-12-2016, 22:03 po prostu chcę przeliczyć koszta. Jeżeli mi 17 calowe stalowe wejdą (bo 16tki to jednak za malutkie, śmiesznie to będzie wyglądało) to jakie opony do tego ?
s-maxy podobają mi sie i przed i po lifcie ale titanium s zobowiązuje, nie można kaleczyć go 16'tkami. a zmiana w kamień mi nie grozi, kiedyś w przedlifcie miałem przez chwilę takie :)
Bump: (bo 16tki to jednak za malutkie, śmiesznie to będzie wyglądało
już lepiej :)
Do autobusu (długi i wysoki) takie baloniaste opony pasują idealnie.
Przeca sportowości ta buda nie będzie miała za grosz nawet z dwudziestkami jedynkami. ;-)
Kamilmichal 17-12-2016, 23:29 a wracając do tematu ?? te fele 17cali to jakie konkretnie ? chodzi o te średnice śrub i jakieś ich rozstawy ? no i rozmiar opon jaki ? (czyli w sumie feli tez)
Ja jeżdżę na 16-kach bo z takimi kupiłem i moim zdaniem nie ma tragedii http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161218/4f39e9573bb4becee3e50209a04f79e7.jpg
Kamilmichal 18-12-2016, 08:30 Lolot jaki masz rozmiar opon dokładnie?
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Kamilmichal Dla mnie bazyliszek ale jeśli szukasz to zajrzyj w link w mojej stopce.
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/felgi/stalusy.jpg
Tak powinno być:619:
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/felgi/ms_design_4_mini.jpg
Lolot - ładny zestawik :)
Pozdrowionka (widzę, że też Łomża?)
Kamilmichal 18-12-2016, 20:04 Panowie czy można jakiś większy profil zastosować dla felgi 18calowej ? tak żeby trochę bardziej ją ochronić przed naszymi dziurami ?
Jakie rozmiary będą ok ? tak żeby łańcuch jeszcze wszedł ?
Panowie czy można jakiś większy profil zastosować dla felgi 18calowej ? tak żeby trochę bardziej ją ochronić przed naszymi dziurami ?
Trochę późno ale odpowiadam, że można. Wchodzi 235/50R18 nawet do fabrycznie obniżonego zawieszenia.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2537082&postcount=34
Ba, pasuje nawet do Eibach ProKit, choć zdarzyło mi się ze dwa, trzy razy, że przy maksymalnym skręcie otarło.
A co w zasadzie chciałem napisać? Ano, że Nokian WR A3 dostaje 5+!
.
sebastian88 25-03-2017, 07:21 Hej
Teraz to juz troche za późno ale spytam sie dla swietego spokoju:).
Zakupilem opony zimowe nokian wr d4 225/50/17 xl 98 H
Poprzedni wlasciciel rowniez zimowki mial.indeks prredkosci h i tym sie zasugerowalem ze beda dobre
ale pozniej zerknalem w konfiguracje auta ze powinno byc w, z tego co widze to zimowych takich nie znalazlem. Czy H nie bedzie za niski indeks predkosci? W razie jakies kolizji ubezpieczyciel moze robic problemy? Moglem kupic V ale za pozno soe zorientowalem.
Wiem ze im wyzsze ten indeks to rez opona jakos bardziej wytrzymala przy wiekszych predkosciach.
Wiadomo 210 w zimenie bede jeździl ale to podobno nie o w tym indeksie do.konca chodzi, ze.jakas inna mieszanka ciut jak.wiekszy indeks predkosci. Dzieki za pomoc
Wymagania dotyczące minimalnego indeksu prędkości dla opon zimowych NIEOBOWIAZUJĄ :diabel2:
|
|