Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego


Piwoszek
01-02-2010, 21:50
Witam,

jeżdzę c-maksem 2,0 TDCI z 2005. Mam problem z elektrycznym hamulcem ręcznym. Komputer pokładowy pokazał komunikat "Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego". Próba zwolnienia go linką awaryjną nie daje żadnego efektu. Czy jestem zdany na lawetę i serwis ?

pozdrawiam Piwoszek

Gabrycha
01-02-2010, 22:49
jeśli masz małego pecha to tylko mróz ci spłatał filgla - złapało i trzyma. linka awaryjna nie pomaga? to dziwne - to jest tak skonstruowane że nie ma bata musi odpuścić hamulec. w instrukcji pisze zeby ciągnąć aż usłyszy się TRZASK!.
Ale swoją drogą komunikat nie wróży nic dobrego szczególnie dla kieszeni.

Piwoszek
02-02-2010, 06:28
W pierwszym momencie też podejrzewałem zamarznięcie, ale samochód o kilku dni stoi w garażu, a wczoraj jak próbowałem coś zdziałać to komputer pokazywał +3 stopnie.

kolopeter
02-02-2010, 08:32
ale odpaliles auto ???? czy poprostu masz ten komunikat na juz odpalonym aucie. moze glupie pytanie,ale nigdy nic nie wiadomo.
sprobuj lekko ruszyc do przodu/tylu i pociagnij za ta linke do awaryjnego zrzutu.

pablicito
03-02-2010, 21:11
Się nie znam, ale dzień po kupieniu C-MAXa, gdy cofałem nieumiejętnie, silnik mi szarpnął i zgasł był. Przy próbie odpalenia tylko mi zaterkotało coś przy rozruszniku i silnik nie odpalił, a wyświetlił się komunikat, że elektryczny postojowy ma ograniczone działanie. Przy ponownej i nieudanej próbie uruchomienia silnika wyświetlił się komunikat o całkowitej awarii elektrycznego postojowego. Już chciałem szarpać za tą osławioną linkę, ale zadzwoniłem do znajomego mechanika. Przyjechał, zdiagnozował, podłączył kable rozruchowe - i wszystko cudownie wróciło do normy.
Podsumowując: Piwoszek - może to akumulator?

kolopeter
03-02-2010, 21:58
pewnie masz racje

kubas1
06-02-2010, 19:50
miałem też taki problem. Z obserwacji mojej wynika , że najczęśiej tego typu awaria występuje gdy samochód długo stoi. Ja musiałem wymienić hamulec, ponieważ padł mi moduł zainstalowany w hamulcu. Raczej żaden pierwszy mechanik tego Ci nie zrobi bo gdy kupisz taki hamulec to trzeba go jeszcze zaprogramować. Raczej tylko ASO. hamulec praktycznie nie naprawialny.
Często taka awaria występuje też przy spadku napięcia lub uszkodzonej instalacji bięgnącej gdzieś z przodu gdzie siedzi pasażer.

Sieno
07-02-2010, 09:19
A ja mam pytanie prawie dot tematu. Co ma wspólnego elektryczny ręczny z ABS. Świeci mi się kontrolka ABS (oczywiście brak ABS-u) a hamulec el. działa a na wyświetlaczu pisze ograniczenie funkcjonowania hamulca EBP. Chyba na to pytanie mi tylko ASO odpowie bo nie mam koncepcji co się zepsuło. Może się zaciął ten ręczny i ABS przestał prawidłowo funkcjonować. Jeżeli macie jakieś koncepcje co się zepsuło to proszę podrzućcie pomysł jak to rozwiązać.

trener16
17-02-2010, 21:40
w październiku 2009 kupiłem c-max.przez kilka miesięcy było o.k.od jakiegoś czasu na wyświetlaczu pojawia sie inf.całk.awaria hamulca postojowego.nie dzieje się tak od razu po odpaleniu samochodu,tylko po przejechaniu ok.15-20km.jak sochód "odpocznie"ok.10-15min przy wyłączoym silniku-wszystko wraca do normy.dodam że hamulec jest elektryczny(nieporozumienie!!)czy ktoś miał to samo?Dziś sam.był podłączony pod komputer,wykazało coprawda w/w awarię,ale "diagnoza"jest ogólnikowa typu:zakłócenia działania sterownikaitp.nic mi to nie mówi.w książce forda za tego rodzaju informację : (!) na wyświetlaczu możnapodejżewać brak płynu hamulcowego.no i najważniejsze:czy ztą usterką mogę jeździć?????????????
~~prosze o porady~~

trener16
17-02-2010, 21:54
o jakiej mówicie lince awaryjnej?gdzie ta linkia jest?pierwsze słysze!!!!!!!!!!!!!!

MMarcin76
18-02-2010, 05:28
w schowku między fotelami masz linke awaryjną, na wypadek uszkodzenia hamulca elektrycznego

mkaminski100
18-02-2010, 12:10
Otwierasz duzy schowek miedzy siedzeniami i wyjmujesz dno (guma). Uchwyt jest w ksztacie litety T.

piryd
19-08-2011, 11:16
Temat jakby się zakończył, ale mam nadzieję, że ktoś udzieli mi jakiejś rady. Otóż u mnie po odpaleniu samochodu pojawia się właśnie ten komunikat "CAŁKOWITA AWARIA HAMULCA POSTOJOWEGO", ale nic się nie dzieje niepokojącego i po pewnym czasie znika. Pojawia się ponownie po odpaleniu samochodu.

tatulinek
19-08-2011, 11:56
"Piryd", ja tak miałem gdy pojawiły się problemy z doładowaniem akumulatora. Pewnie Twój jest już słaby albo alternator nie doładowuje. Sprawdź ładowanie(powinno być około 14V do14.6V). Akumulator podłącz do prostownika i ładuj około 12 godzin. U mnie to zadziałało i komunikat zniknął.

kapro27
19-08-2011, 18:17
akumulator

piryd
22-08-2011, 07:07
"Piryd", ja tak miałem gdy pojawiły się problemy z doładowaniem akumulatora. Pewnie Twój jest już słaby albo alternator nie doładowuje. Sprawdź ładowanie(powinno być około 14V do14.6V). Akumulator podłącz do prostownika i ładuj około 12 godzin. U mnie to zadziałało i komunikat zniknął.

Masz rację, przedwczoraj przejechałem 150 km, a rano kicha, akumulator rozładowany. Naładowałem i dzisiaj zapalił, ale jakby ledwo co. Myślę, że to akumulator, ale alternator też sprawdzę.
Pozdrawiam i dziękuję

piryd
23-08-2011, 08:27
Alternator sprawdziłem i jest OK. Wymieniłem akumulator i problemy zniknęły. W zamian pojawiła się jednak kontrolka silnika. Myślę, (mam nadzieję) że to wynik mojego niedbalstwa, zapomniałem po prostu włączyć czujnik na kanale wlotu powietrza do silnika. Dziśiaj podłączyłem, ale kontrolka dalej świeci.
Niedbalstwo to trochę za wiele powiedziane. Komary tak cięły, że przestałem myśleć. :)
Jeśli macie jakieś zdanie na temat tej kontrolki będę wdzięczny :)

leonov
24-08-2011, 18:44
Jeśli macie jakieś zdanie na temat tej kontrolki będę wdzięczny :)

Podłącz kompa inaczej nie da rady !

gulik1978
25-08-2011, 09:32
Albo pojeździj jeszcze trochę. Jeśli okaże się, że to był błąd z tym czujnikiem związany to zostanie on zapisany w pamięci, a kontrolka zgaśnie.

piryd
26-08-2011, 08:32
Pojeździłem i zgasła. Pozostaje wykasować błąd. Dziękuję za odpowiedzi :)

robencjo
02-09-2011, 12:31
Witam wszystkich, mam inny mały problem z hamulcem ręcznym elektrycznym. Otóż jedna z linek po lewej stronie zaczyna korodować w pancerzu, może ktoś doradzi mi jakie linki kupić bo w serwisie powiedzieli mi że mam wymienić cały zestaw z siłownikiem a to koszt 3200 zł. Paranoje dla jednej linki tyle kasy. Albo może ktoś juz wymienił linki i jakie kupił. Pozdrawiam.

Jkostek
02-09-2011, 14:56
Firma KONSOR w Krakowie ul.Zakopianska. Zapłaciłem za dorobienie tej linki 150zł.

Janusz Z
16-02-2012, 09:46
Witam wszystkich i proszę o jakieś sugestie. Jak w temacie "całkowita awaria hamulca postojowego". Sprawdzono zasilanie dochodzi do sterownika a nie ma komunikacji z komputerem. Kostki czyste nie skorodowane, sam sterownik suchy czysty nie zawilgocony. I tu moje pytanie, czy to oznacza sterownik do wymiany czy może są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za działanie hamulca które mogły by czynić takie cuda.

wrzoch
18-02-2012, 13:00
Zbyt niskie napięcie w instalacji też zazwyczaj powoduje ten błąd.
Szczególnie łatwo zauważyć to przy okazji mrozów jak teraz. Sprawdź czy oby na pewno masz sprawne świece żarowe (upalone mogą powodować zwarcie do masy i duże spadki napięcia w instalacji), akumulator oraz alternator (czy doładowuje poprawnie aku).

Janusz Z
21-02-2012, 19:20
Napięcie w porządku, świece grzeją. Przy obecnych mrozach autko pali aż milo, akumulator dobrze doładowany, rano po całej nocy na polu, temp. -30, kręci bez problemu.

mazzi1
15-03-2012, 20:21
Dajcie proszę radę.Mam w/w błąd i za tydzień mam przegląd.Jeszcze nie próbowałem doładować akumulatora ale jak się nie uda czy jest możliwość skasowania samemu błędu np przez odłączenie od akumulatora?.Problem w tym że mieszkam w Szwecji i na pewno mnie cofną na przeglądzie.Tylko że jak gość odpali to może znów błąd powrócić na wyświetlaczu..

Kalin7
16-03-2012, 11:40
Miałem kiedyś taki problem, u mnie na szczęście okazało się że padł bezpiecznik, ale zapewne sprawdzałeś już tą opcję.

mazzi1
16-03-2012, 17:57
Czy możliwe jest żeby komputer to wyświetlał jak mam tradycyjny ręczny nie elektryczny?.Mam Ghia z 2004 1.8 benzyna szwedzki model

mazzi1
17-03-2012, 19:36
Dziś sprawdzałem bezpieczniki.Te przy silniku są całe a w środku samochodu niby powinny być ale nie znalazłem.Chyba że te duże.
Jak się zaciąga ręczny to nie wyświetla się kontrolka na desce rozdzielczej i może to jest problem dla komputera?
Testowałem jak ręczny trzyma i wydaje mi się że działa bardzo dobrze

danzo
17-03-2012, 19:59
Nie spotkałem się z tym żeby wersje ghia miały ręczny tradycyjny - miały elektryczny może poprzedni właściciel zmienił. Zobacz czy masz przycisk od hamulca koło włącznika awaryjnych.

mazzi1
17-03-2012, 22:27
Przycisku koło awaryjnego nie ma.Zresztą wajcha wygląda jak najbardziej oryginalnie.Może dlatego że to szwedzki model.W Polsce ghie maja wbudowane dvd w dachu?.

wrzoch
18-03-2012, 02:12
Przycisku koło awaryjnego nie ma.Zresztą wajcha wygląda jak najbardziej oryginalnie.Może dlatego że to szwedzki model.W Polsce ghie maja wbudowane dvd w dachu?.

Podaj VIN to sie sprawdzi co mial "od urodzenia".
Dlaczego ma wygladac na nieoryginalne skoro to tez od Forda jest?

mazzi1
18-03-2012, 08:53
Wfomxxgcdm3m 23782

zdjęcia

http://images38.fotosik.pl/1428/2070e9f4ee588040gen.jpg

http://images46.fotosik.pl/1394/343855ed2828f3dcgen.jpg

polok
18-03-2012, 12:07
Witam mam awarie hamulca ręcznego ! Hamulec działał ok i nagle nie działa sprawdziłem chyba wszystko! Pomocy

leonov
18-03-2012, 13:29
Witam mam awarie hamulca ręcznego ! Hamulec działał ok i nagle nie działa sprawdziłem chyba wszystko! Pomocy

Gdybyś sprawdziła wszystko to raczej było by już wiadomo co jest nie tak :mrgreen: napisz konkretnie co i jak sprawdzałeś :027:

wrzoch
18-03-2012, 13:52
Wfomxxgcdm3m 23782

zdjęcia

http://images38.fotosik.pl/1428/2070e9f4ee588040gen.jpg

http://images46.fotosik.pl/1394/343855ed2828f3dcgen.jpg

Według Microcata masz elektryczny hamulec postojowy, znaczy miałeś po wyjechaniu samochodu z fabryki w Saarlouis.

Nie odwiedzałeś ostatnio ASO? Nie podpinałeś się pod WDSa w ASO albo gdzieś indziej?
Może zrobili Ci aktualizację oprogramowania, która po VINie włącza i wyłącza co trzeba i zapomnieli odhaczyć EPB, którego już nie masz.

Zakładam, że elektryczny się kiedyś zepsuł i ktoś stwierdził, że taniej będzie założyć tradycyjny niż naprawić.

Pozdrawiam

polok
18-03-2012, 14:19
Sprawdziłem bezpieczniki moduł kostke i dupa! Dodam ze auto było porozbierane do malowania i hamulec działał bez problemu i nagle przestał działć tak po prostu !!!

mazzi1
18-03-2012, 18:20
Kupiłem auto pół roku temu.Sprzedawca informował mnie o tej usterce ale to zbagatelizowałem.Dowiedziałem się że nie przejdzie przeglądu jak nie pozbęde się komunikatu.WDS to po prostu podpięcie pod komputer?.W serwisie powinienem poprosić o podpięcie i odchaczenie EPB.

wrzoch
18-03-2012, 18:46
mazzi1 - przejdzie, przejdzie zależy gdzie pojedziesz.
Miałem już 3 przeglądy i NIGDY nie patrzyli mi co mi się tam świeci na desce.
Na ostatnim przeglądzie, to nawet na trzepakach nie był, bo podobno to nie jest obowiązkowe i u co poniektórych mniej gorliwych trzeba się dopraszać. Poza tym nie jest to kontrolka MIL w końcu a komunikat o awarii hamulca, którego i tak nie masz.
Ja bym się tam tym czy przegląd przejdzie, czy nie nie przejmował na Twoim miejscu, bynajmniej nie z tego powodu. W Polsce żyjemy - zobacz przez okno co po naszych drogach jeździ i porównaj do swojego samochodu. Zapewniam, że wszystkie inne przegląd przeszły. Czy to dobrze? Niekoniecznie, ale co poradzisz?

mazzi1
18-03-2012, 20:02
Masz na pewno 100% racji ale ja zapomniałem napisać że żyje w Szwecji a tu już tak kolorowo nie jest.Prześwietlają wszystko na maxa.Nie ma mowy że może się uda.Są drobnostki,które każą zrobić samemu ale jak pały zatrzymają to mają w komputerze to co na przeglądzie kazali zrobić i sprawdzają

wrzoch
18-03-2012, 23:57
To wyjasnia tajemnicze S oznaczenia kraju przeznaczenia Sweden.

Czyli ktos nie mogl sobie poradzic z naprawa bledu i przed kolejnym przegladem opchnal autko?
Sprobuj poszukac watkow o wymianie EPB na tradycyjny reczny. Dawno temu szukalem, ale nie znalazlem nic co moglbym polecic lekturze. Zastanawialem sie nad taka operacja nawet, ale na razie bangla, a jak dziala to sie nie rusza, bo przestanie. Zreszta lubie nawet ten EPB, chociaz obawiam sie, ze jako hamulec awaryjny jest za wolny i ze moglbym urwac ten plasticzek jakbym potrzebowal go uzyc w razie awarii roboczego hamulca.
Skontaktuj sie z ASO i podpytaj czy da sie wykastrowac samochod z EPB.

mazzi1
21-03-2012, 15:30
Witam.

Byłem dziś w szwedzkim serwisie Forda.Prawie 2 godziny się głowili co to może być.W końcu doszli do tego co wrzoch.Podzwonili i powiedzieli że mogą zrobić zaprogramować system jeszcze raz bez hamulca elektrycznego ale istnieje ryzyko,że wystąpi błąd podczas programowania.A potem może mnie to kosztować ok 7-8 tyś koron.Udało się jednak przejść przegląd:surprise:.
Na przeglądzie znaleźli inny błąd ale nie muszę wracać jeszcze raz na przegląd.Jest to błąd nr PO403.Nie wracałem już do serwisu bo i tak ze mnie zdarli a nic nie zrobili.

weni
26-03-2012, 08:12
Witam,

niestety i mnie to dopadło. Dziś rano: całkowita awaria hamulca, ręczne odpuszczenie nic nie dało, rozwaliłem sobie rękę i plastik od linki. Ruszanie przód, tył, przód, tył nie pomogło (ostatnim razem dało radę), słychać było straszny huk przy próbie odłączenia hamulca aż w pewnym momencie puścił i jest ok wcześniej też łapało ale bez takiego huku odpuszczało) . Cóż z tego jak sprzęgło podjarałem. Linki się kończą ??
Akumulator mam nowy, alternator sprawny a spaloną jedną świecę żarową. Pomóżcie co robić ??

tomi-n1
01-04-2012, 16:18
Piwoszek sprawdź bezpiecznik taki kwadratowy znajdują się pod klapą silnika po prawej stronie obok akumulatora (mam silnik 2.0 TDCI) ja pomyłkowo przy sprawdzaniu bezpieczników wsadziłem ten bezpiecznik nie w to miejsce.Po godzinie chciałem wyjechać z garażu a tu zonk wyświetliło komunikat o całkowitej awarii hamulca ręcznego.i zaraz przypomniało mi się o bezpiecznikach.Pewnie nie grzebałeś wcześniej w bezpiecznikach tak jak ja ale może masz przepalony bezpiecznik.To jest ten duży kwadratowy koloru jak dobrze pamiętam różowego.

Janusz Z
23-04-2012, 23:01
Witam. Udało mi się uporać z tym hamulcem. Znalazłem dwóch fachowców, dodam że kolejnych. Jeden naprawił sterownik, na płytce z elektroniką wymienił maleńki tranzystorek- był spalony a przyczyną tego było jak powiedział zwarcie. Drugi zabrał się za przegląd instalacji. Okazało się że nie dochodzi zasilanie 12 V (inny "fachowiec" stwierdził że zasilanie dochodzi-pewnie nawet nie sprawdzając) i nie ma komunikacji CAM z komputerem w samochodzie 2,5 V. Przeglądając wiązki, gdzieś pod samochodem, znalazł to zwarcie.

Koszt pierwszego 10zł, koszt drugiego 150 zł teraz wszystko śmiga bez problemu.

Pozdrawiam serdecznie. Dziękuję za zainteresowanie.

Jerry292
30-04-2012, 12:27
Witam .
Moze wy pomozecie co sie popsulo .
Komputer pokazuje mi ograniczone dzialanie hamulca . Zeby go zwolnic to musze nadusic na hamulec i na przycisk (denerwujace to jak mam wyjechac z garazu gdzie wjazd mam pod skosem) wczesniej to wystarczylo tylko nadusic na przycisk i puszczal . Do ASO strach jechac bo zaraz pol auta bedzie do wymiany

wrzoch
30-04-2012, 13:09
Witam .
Wczesniej to wystarczylo tylko nadusic na przycisk i puszczal . Do ASO strach jechac bo zaraz pol auta bedzie do wymiany

Z pierwszym to nie do konca tak dziala. Bez wcisniecia sprzegla albo hamulca nie powinien puscic reczny. Moze masz zepsuty czujnik przy sprzegle.
Co do drugiego, to moze I racja.

Jerry292
30-04-2012, 16:17
Witam .
Pare dni temu wypadla mi spezyna ze sprzegla i ulamala kawalek pedalu (taki maly cypelek ktora trzyna sprezyne) sprezynke wstawilem od benzynki . kobitka jezdzi tym maxiem i mowila ze to (chyba)od tego momentu musi nadusic chamulec zeby zwolnic reczny , wczesniej wystarczylo ze miala wduszone sprzeglo wrzucony bieg ruszajac zwalniala reczny i jechala a teraz to musi nadusic chamulec zeby zwolnic . ta sprezynka ma cos wspolnego z chamulcem recznym ? mam silnik 2.0 TDCI

wrzoch
30-04-2012, 22:12
Coś musiał przestać działać czujnik przy pedale sprzęgła. Poszukaj, może ma coś wspólnego z tą sprężynką.

Jerry292
01-05-2012, 07:09
Sprawdzilem sprezyne ,ona tylko odbija pedal (dlatego dziwna sprawa ze tam sa dwa rodzaje sprezyn do benzyny i diesla). Posprawdzam czujniki jak tylko znajde troche czasu i dam znac .

Jerry292
01-05-2012, 19:21
Czujniki posprawdzalem i okazalo sie ze gorny zepsuty .

Peet_peet
07-05-2012, 18:31
A ja mam takie pytanie... czy da się wyłączyć automatyczne zaciąganie hamulca po wyjęciu kluczyka ?? całe życie używałem ręcznego tylko sporadycznie... a zimą to już wcale, a tu... boję się że zimą może przymarznąć i kłopot gotowy

wrzoch
07-05-2012, 19:05
A ja mam takie pytanie... czy da się wyłączyć automatyczne zaciąganie hamulca po wyjęciu kluczyka ?? całe życie używałem ręcznego tylko sporadycznie... a zimą to już wcale, a tu... boję się że zimą może przymarznąć i kłopot gotowy

Wyłączyć się nie da, ale jak nie chcesz zaciągać, to wystarczy wcisnąć guzik tak jakbyś zwalniał ręczny i dopiero wtedy wyjąć kluczyk cały czas trzymając guzik wciśnięty. Wtedy ręcznego Ci nie zaciągnie.
Też się obawiałem kiedyś tego zaciągania zimą, ale 3 lata już jeżdżę z EPB, zimy jakie były każdy pamięta, samochodu używałem praktycznie codziennie przez te 3 lata i nigdy problemów z zapieczonymi hamulcami nie miałem. W przypadku EPB linki są krótsze niż w rozwiązaniu tradycyjnym, raczej nie ma co przymarznąć. Jeśli tylko klocki i tarcze są w dobrym stanie, to nie powinno Cię to martwić.

mario00
28-08-2014, 07:54
Witam,
mam problem z tym recznym :(
wczoraj chcac odpalic samochod zaczelo cos brzeczec pod schowkiem kolo pasazera i wszystko zgaslo i niechce odpalic tylko brzeczy i brzeczy i wyskakuje ze ebp nie jest zaciagniety.
Pomocy bo nawet do mechanika niemoge podjechac.

Joshpl
29-08-2014, 07:08
W schowku pomiędzy przednimi fotelami, jak zdejmiesz dno schowka masz dźwignię, którą luzujesz ręczny (po prostu ciągniesz w górę). Dalej to już raczej wizyta u mechanika. Podziel się co zdiagnozował bo też w końcu muszę zabrać się za mój ręczy...

wrzoch
29-08-2014, 07:56
Sprawdź bezpieczniki, w podłokietniku jest śruba, pod zatrzaskiem, odkręcasz, część z guzikiem powinna wtedy lekko do góry wyjść. Wypnij i wepnij wtyczkę, Wypnij i wepnij tą na dole, z niebieska dzwigienką.
Sprawdź wtyczki w Gem, nad nogami pasażera.
Jak to nie pomoże, to zwolnij ręcznie hamulec i do mechanika.

adamon
22-09-2014, 06:52
Dopadło też mnie
"Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego"
Miałem już ograniczone działanie EPB ale to był alternator, natomiast pierwszy raz miałem ten alarm. Podjechałem pod sklep, wyciągnąłem kluczyk, hamlulec się zaciągnął i przy końcu było słychać głośny zgrzyt po czym alarm na wyświetlaczu. Hamulec trzyma ale jest alarm i spuścić tylko dźwignią awaryjną :(
Po oględzinach kół stwierdziłem dziwne zgrubienie na lince - jak na zdjęciu
Wewnętrzna część pancerza się skruszyła i powstało takie zgrubienie, które na luźnej lince mogę trochę rozciągnąć.
Gdzie mogę kupić dość tanio linki bo w ASO Częstochowa koszt całego hamulca 3800 zł masakra, choć są w stanie ściągnąć z Niemiec same linki.
I czy sam dam radę zmienić ??

http://static.pokazywarka.pl/i/4274097/820483/20140920-160952.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/4274097/145448/20140920-161000.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/4274097/391259/20140920-161006.jpg

adamon
22-09-2014, 08:55
Firma KONSOR w Krakowie ul.Zakopianska. Zapłaciłem za dorobienie tej linki 150zł.

Firma LINCAR w Częstochowie - koszt 340 zał za komplet :(
Firma podana na 3 stronie tematu - koszt 70-80 zł za sztukę :) - za dopłatą 20 zł montują linki w mechanizmie :D

Pytanie: jak wyciągnę cały mechanizm i odłączę kable jak wyłączyć alarm o braku EPB? da się to zrobić ELM?

adamon
27-09-2014, 10:23
Sytuacja opanowana :)
Nie będę pisał jak zdjąć linki z kół - bo to pewnie wszyscy wiedzą - natomiast najgorzej z linką awaryjnego odblokowania hamulca :(
Jest to cienka linka w pancerzu gumowym do połowy długości, a od połowy wchodzi w metalową rurkę i w tym miejscu należy ją rozłączyć po uprzednim zdjęciu dźwigni w podłokietniku. Próbowałem odłączyć linkę w samym module ale bez wyciągnięcia całych wnętrzności jest to nie możliwe :(
Teraz trochę cen:
tak jak pisałem wyżej:

Firma LINCAR w Częstochowie - koszt 340 zał za komplet
Firma podana na 3 stronie tematu, KONSOR w Krakowie ul.Zakopianska - koszt 70-80 zł za sztukę - za dopłatą 20 zł montują linki w mechanizmie
Serwis Frank-Cars Częstochowa - cały moduł 3800zł, natomiast jest możliwość zamówienia samych linek w cenie 206 zł (sprowadzane z Niemiec) Ale za montaż pewnie by wzięli 3 razy tyle co linki

Jednak jutro wysyłam do firmy KONSOR
kilka zdjęć modułu jak już go otwarłem (a był zaklejony sylikonem)
Zdjęcia (http://pokazywarka.pl/71uz65/)

W Elmconfig trzeba wyłączyć w trzech miejscach informację o EPB i auto zapomina, że miało ręczny :D

PS. niezły poradnik był by z tego ;)

adamon
06-10-2014, 08:38
U mnie nowe linki z Krakowskiej firmy już działają :)
Ja widać na zdjęciach, bardzo porządne linki, są bardziej giętkie niż te stare, osłonki pozakładane tak jak były - nowe, nawet na lince lewej jest osłona termiczna jak na oryginale :D
Widać, że firma wie co robi.
Jedyne co zrobiłem to cały moduł zakleiłem na sylikon (tak był oryginalnie sklejony)

Koszt to 223 zł - nie licząc swojej robocizny :)

http://static.pokazywarka.pl/i/4525352/939220/20141004-113555.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/4525352/595015/20141004-113558.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/4525352/481278/20141004-113606.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/4525352/426251/20141004-113608.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/4525352/815817/20141004-113616.jpg

Exodo
08-12-2014, 07:30
Witam,
Mam w swoim C Maxie nietypową usterkę ręcznego.
Podczas jazdy na dołkach wyskakuje kontrolka ręcznego i sygnał dźwiękowy ale od razu gaśnie.
Niestety byłem już w pięciu serwisach i nikt nie jest w stanie mi powiedzieć o co chodzi :(
Uciążliwe jest to podczas jazdy na tempomacie bo go wyłącza.
Jeśli mieliście coś podobnego to byłbym wdzięczny za podpowiedź i radę co to może być.

Wodnik
28-01-2015, 10:58
Exodo i jak z tym ręcznym? Wiesz już co było, daj znać, bo mam to samo.

adamon
28-01-2015, 11:30
A poziom płynu sprawdzony?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Wodnik
28-01-2015, 17:39
Płyn był, ale strasznie ciężko było odkręcić zbiorniczek, musiałem użyć narzędzi. Może podciśnienie się jakieś zrobiło i może to było przyczyną tego komunikatu.
Po przejechaniu kilku kilometrów i kolejnym odpalaniu komunikat znikł, dlatego pojeżdżę jeszcze i zobaczę czy znowu wyskoczy.
Bo u mnie tak było, że raz mrygało podczas jazdy i się zapalał na dłużej lub było wszystko OK.

Dlatego dam znać w piątek jak wrócę do siebie do domu i zrobię trasę ponad 600 km to będę pewien czy to odkręcenie zbiorniczka pomogło.

Wodnik
30-01-2015, 19:17
No i kicha, po przejechaniu 400 km znowu zaczęło się mryganie dwóch lampek i komunikatu odnośnie awarii hamulca ręcznego. Jak będę u mechanika to niech go podniesie i porusza kablami, może gdzieś jest jakaś przerwa. Czekam na info od innych i dam znać jak będę coś wiedział u siebie.

adamon
07-05-2015, 21:27
U mnie znów "Całkowita awaria hamulca EPB"
Po krótkim przeglądzie stwierdziłem, że nie działa silniczek - zresztą taki alarm dostałem.
Rozebrałem moduł, obejrzałem wtyczkę - raczej wygląda ok, żaden kabel nie urwany.
Silniczek w środku co jakiś czas jak by chciał się obrócić, robi trzy razy pół obrotu i znów nie reaguje na przycisk. Sprawdziłem miernikiem napięcie jakie dostaje silniczek - i raczej go nie dostaje - chyba, że miałem za cienki miernik (taki za 20 zł z rynku ale zawsze pokazywał co i jak).
Diagnoza pada na silniczek lub na elektronikę sterującą silniczkiem, lub też na przewody ale to w mniejszym stopniu.
Czy nie znacie jakiejś firmy regenerującej takie układy lub też dobrego elektronika który by się tym zajął ??
Proszę o pomoc bo nie uśmiecha mi się teraz wydać kilka tys na hamulec :-(

adamon
08-05-2015, 07:41
Nie wie nikt jakie napięcie powinien dostać silniczek ???

endrius33
08-05-2015, 10:22
No i kicha, po przejechaniu 400 km znowu zaczęło się mryganie dwóch lampek i komunikatu odnośnie awarii hamulca ręcznego. Jak będę u mechanika to niech go podniesie i porusza kablami, może gdzieś jest jakaś przerwa. Czekam na info od innych i dam znać jak będę coś wiedział u siebie.

W silniczku od hamulca elektrycznego jest tasiemka z trzema ścieżkami. Być może ona jest przetarta i na muldach ociera o metalową, chyba przegrodę stąd to, być może miganie hamulca.
U mnie też występował ten przypadek. Obecnie hamulec jest w naprawie włącznie z tasiemką. Jak odbiorę gotowe auto to dam znać czy znikł ten problem.

endrius33
08-05-2015, 13:36
No i już wiem wszystko. Ponoć uwalona jest płytka. Koszt naprawy samej płytki... 450
do tego nowe linki..... masakra
Zastanawiam się nad używką.
Czy możecie podpowiedzieć czy mogę zastąpić innym modułem swój?
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/08/5ce553a09ead87ee3368bf4cd3f8234f.jpg

adamon
09-05-2015, 17:48
A wiesz co na płytce jest uwalone?

endrius33
09-05-2015, 18:06
Niestety tego nie wiem. Zreszta juz sie ktos zajal elektronika mojego hamulca. Cena nie najnizsza ale uzywki tez nie tanie.
Jak odbiore auto to napisze co sie zepsulo. Na pewno tasiemka z trzema sciezkami jest uszkodzona

adamon
09-05-2015, 18:42
Tasiemkę mam ok - na moje oko :)
I silniczek podłączyłem na krótko też działa,
Jeszcze muszę sprawdzić czy zasilanie dochodzi - czy we wtyczce jest cały czas napięcie ????

endrius33
09-05-2015, 18:46
Tego nie wiem, jestem laikiem tym temacie niestety.

adamon
09-05-2015, 19:34
Na olx znalazłem aukcje na której oferują regenerację epb wiec szybki telefon i dowiedziałem się, że na wtyczce powinno być cały czas zasilanie a u mnie nie ma.
Czyli bezpiecznik lub wiązka kabli, o ile to pierwsze szybko sprawdziłem to z tym drugim już gorzej :-(

dreifah
13-05-2015, 19:50
czy możecie mi coś doradzić.... Gdy włącza się elektr. ręczny to słychać okropny huk i "wycie"... pojawia sie informacja o awarii hamulca, jednak po ponownym włączeniu auta raz ręczny odpuszcza innym razem nie. Pytanie: czy można to jakoś naprawić? czy czeka mnie wydatek ponad 3 tyś.? A kolejne pytanie: wiecie może czy tunel środkowy z c-maxa po lifcie będzie pasował do mojego auta? Ponieważ zastanawiam się nad zmianą na zwykły hamulec ręczny a tunel w cmaxe polifcie ładniej wygląda. aha i jak wykasować funkcję elektr. hamulca? Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi:)

adamon
13-05-2015, 20:12
Co do odgłosów to miałem takie jak padły mi linki - koszt około 150 zł w firmie dorabiajacej linki
Co do konsoli to ktoś na forum wymieniał na ręczny zwykły - poszukaj
A wyłączysz epb zwykłym elm-configiem.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

-TOMMY-
15-05-2015, 14:36
Witam.
Czy jest ktoś w stanie podesłać schemat modułu EPB 3M51-2598-FC ewentualnie zdjęcie takiego sprawnego modułu? Ponieważ mi coś odpadło a dokładniej zgniło i wtedy odpadło.
Mam c-maxa z 2007r jak to coś pomoże.

dybcus
15-05-2015, 17:06
czy możecie mi coś doradzić.... Gdy włącza się elektr. ręczny to słychać okropny huk i "wycie"... pojawia sie informacja o awarii hamulca, jednak po ponownym włączeniu auta raz ręczny odpuszcza innym razem nie. Pytanie: czy można to jakoś naprawić? czy czeka mnie wydatek ponad 3 tyś.?
Czy nie podziało Ci się tak po wymianie klocków z tyłu ?

dreifah
02-06-2015, 09:17
klocki wymieniłem jakiś czas temu..... chyba w zeszłym roku. Wczoraj rozebrałem wszystko i wychodzi na to że linka na lewym kole niezawsze "puszcza". Troche ją przesmarowałem i nawet działa... ewentualnie po ruszeniu musze gwałtownie zahamować i puszcza ale chyba musze założyć nowe linki.

adamon
03-06-2015, 21:47
Witam a ja nadal walczę z nie działającym EPB
Dziś zmontowałem moduł z linkami - po sprawdzeniu silniczka na krótko, działa.
Dowiedziałem się, że na wtyczce od EPB podawane jest cały czas napięcie 12V niestety u mnie po sprawdzeniu nie ma plus 12V.
Więc cofałem się po kablu i sprawdzałem, dotarłem do połowy tylnych drzwi (gdzie kable chowają się w progach) nadal nie było +12V więc sprawdziłem bezpiecznik pod maską 30A - jest +12V i bezpiecznik dobry.
Czy ktoś może ma jakieś pomysły co i gdzie mogę jeszcze sprawdzić ???
Proszę o jakieś nakierowanie mnie.

adamon
05-06-2015, 11:01
Nikt nie wie gdzie może ten kabel być przerwany?
A gdzie znajduje się moduł sterujący całym epb?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

matras
28-08-2015, 19:32
Potrzebuje pomocy w temacie EPB. W moim C-max pojawia się komunikat na przemian całkowita awaria lub ograniczone działanie i znika.Podczas wyświetlania komunikatów zaciąganie linki odbywa się z mniejszą siłą.Komunikaty pojawiły się po regenaracji alternatora lub zwarciu gniazda zapalniczki przedniej.Prosze o jakąś podpowiedż z góry dziękuje

darczysko
17-12-2015, 12:37
Witam
Ja też w tej sprawie mam taki problem z tym komunikatem .hamulec trzyma i nie chce puścić nawet zwalniając linkę ręcznie nie daje efektu .Jestem unieruchomiony w garażu i nie mogę z niego wyjechać ,może ktoś pomoże w tej sprawie

adamon
17-12-2015, 13:02
Z tego co pamiętam linka puści hamulec ale tylko jak włączysz zapłon.
Też pierwszym razem się z tym motałem jak mi zablokowało.

speedwayjack
05-05-2016, 23:02
Złapało żonce hample postojowe.(elektryczny ręczny)Opisuje że jakiś pisk i zgrzyt było słychać .Rozblokowałem Hamulec postojowy dżwignią awaryjną,w serwisie Forda na częściach oryginalnych naprawić to koszt 4.500 zł. Załamka :(.Auto mam 1 miesiąc i taki kwiatek

lisek40
06-05-2016, 05:04
Pisz w swojej strefie. Ktoś może poleci mechanika sprawdzonego. Wyjdzie połowę taniej

adamon
06-05-2016, 06:15
Ja proponuję wysłać cały moduł z linkami do firmy "Konsor" w Krakowie za około 200 zł.
Kilka osób już z forum wysyłało i są zadowoleni.
Ja zdemontowałem cały moduł z linkami - bo podobno ciężko linki zamontować samemu.
Zamontowane linki są bardzo miękkie i działają wyśmienicie.

PS. To nie krypto reklama :)

jatolek
06-05-2016, 21:58
ja u nich dorabiałem linki. Mechanik wymontował cały moduł, oni rozmomtowali i dorobili linki, koszt około 200 zł. Śmiga mi już 2 lata

Wysłane przy pomocy Tapatalka

piterekGTI..
12-06-2016, 08:58
witam.
Jestem świezym użytkownikiem c maxa wyposażonego w elektryczny hamulec i co? po zakupie okazało się że błąd "Całkowita awaria hamulca elektrycznego" nie da się skasować po podłączeniu pod komp. diagnostyczny, bo nawet komp. nie mógł się połączyc z tym modułem .
Problem tkwił w wiązce elektrycznej znajdującej się przed tylnym kołem od strony pasażera, pod osłoną plastikową wachacza wzdłużnego. W moim aucie utleniło sie połączenie kabla plusowego(gruby) na złączce(wyglądała na fabryczną) ok 15 cm od wejścia wiązki w próg.
zastosowałem połączenie z zacisku miedzianego zabezpieczone termokurczką, na to smar na grubo i mufowanie tasmą 3M(najlepsza).
Teraz hamulec cyka aż miło. Uwaga na serwisy oni doskonale wiedzą o tym wadliwym połączeniu, a za naprawe kasują jak za mokre zboże.

adamon
12-06-2016, 12:05
U mnie było dokładnie to samo :)
W tym samym miejscu.

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2

zdenek
12-06-2016, 22:51
Witam mam podobny problem z recznym. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow wywala blad calkowitej awarii ale tylko gdy jest powyzej 20 stopni. Gdy jest chodniej i na krotkich odcinkach bledu nie ma. Od czego zaczac? Czy ta firma Konsor naprawia cale moduly czy tylko dorabia linki?

adamon
13-06-2016, 05:55
Zdenek sprawdź najpierw alternator.
Jak miałem uszkodzone diody na alternatorze to tak mi pokazywało.

adamon
15-06-2016, 06:29
Panowie jak się nazywa osłona kabli zaraz przed nadkolem od spodu auta, ta o której pisze piterekGTI.. w poście nr 89 ?
Muszę dokupić ją bo jej tam nie mam i pewnie przez to mi pękł tam kabel od EPB.

zdenek
18-06-2016, 22:23
Witam
Sprawdzilem alternator i kabel zasilajacy epb i jest ok. Jestem skazany na wymiane calego modulu. Czy moge kupic reczny z innym numerem czy musi byc taki sam jak mam teraz? Prosze o info.

monwol
06-07-2016, 20:46
Witam

Proszę o sugestie w następującym temacie
Wczoraj wymieniono mi zacisk na tylnym lewym kole. Niestety musieli odciąć mi linkę od hamulca ręcznego - elektrycznego. Kupiłam już nowe linki do wymiany i czekam w kolejce do mechanika Dziś zapomniałam się i wyjęłam kluczyk ze stacyjki - ręczny jakby mi się zaciągnął. Słychać było jakby zgrzyt i takie pukanie . Pojechałam do innego mechanika tak na szybko i on stwierdził,m że musi wymienić mi cały moduł wraz z linkami - bo tam chyba wszystko się przemieliło. Oczywiści na zegarach mam komunikat całkowita awaria hamulca ręcznego. Proszę o informację czy muszę wymieniać cały ten moduł - czy mechanik na oko ma rację że coś w środku się uszkodziło. Hamulec nie jest zablokowany.
Nie wiem już kogo mam słuchać.

jatolek
07-07-2016, 05:50
jak już masz kupione linki to najpierw spróbuj je wymienić, bez rozkręcenia modułu nie można stwierdzić że jest "zmielony". Ja ze swojej strony mogę polecić Ci firmę Konsor z Krakowa która zajmuje się dorabianiem linek i montażem ich w module. Jak poczytasz komentarze o EPB to większość osób tam robiła - również ja.

Wysłane przy pomocy Tapatalka

karol3414
08-07-2016, 09:46
Witam
Mam taki problem, samochód ciężko odpala, jakby akumulator był bardzo słaby, po odpaleniu wyświetla się komunikat "Całkowita usterka elektrycznego hamulca postojowego". Niemniej jednak hamulec działa normalnie, samochód działa dalej też normalnie (poza tym komunikatem), po wyłączeniu silnika kolejne odpalenie odbywa się normalnie i komunikatu już nie ma. Postoi chwilę i znów ten sam problem, dodam że uruchomieniu towarzyszą głośne dźwięki (jakby spod samochodu), sprzęgło zawsze wciśnięte, w czasie jazdy cisza.
I tak od wczoraj, wcześniej żadnych objawów, choć jakieś dwa miesiące temu był wymieniany zawór (czujnik) w pompie paliwa.
silnik 1,8TDCi.
Ktoś, coś? Zanim pojadę do serwisu?

lisek40
08-07-2016, 11:41
Zmierz napięcie akumulatora. Zmierz też w czasie odpalania

adamon
11-07-2016, 09:44
Witam

Proszę o sugestie w następującym temacie
Wczoraj wymieniono mi zacisk na tylnym lewym kole. Niestety musieli odciąć mi linkę od hamulca ręcznego - elektrycznego. Kupiłam już nowe linki do wymiany i czekam w kolejce do mechanika Dziś zapomniałam się i wyjęłam kluczyk ze stacyjki - ręczny jakby mi się zaciągnął. Słychać było jakby zgrzyt i takie pukanie . Pojechałam do innego mechanika tak na szybko i on stwierdził,m że musi wymienić mi cały moduł wraz z linkami - bo tam chyba wszystko się przemieliło. Oczywiści na zegarach mam komunikat całkowita awaria hamulca ręcznego. Proszę o informację czy muszę wymieniać cały ten moduł - czy mechanik na oko ma rację że coś w środku się uszkodziło. Hamulec nie jest zablokowany.
Nie wiem już kogo mam słuchać.

Koleżanko monwol jak się sytuacja rozwinęła ??
Tak wygląda moduł EPB w środku:
Zdjęcia (http://pokazywarka.pl/71uz65/)

karol3414
11-07-2016, 11:51
Zmierz napięcie akumulatora. Zmierz też w czasie odpalania
Napięcie akumulatora OK, w czasie odpalanie nie miałem jak zmierzyć ale podjechałem do elektryka i pomiar jego woltomierzem (z obciążeniem) pokazał, że po sekundzie napięcie na akumulatorze spadło do ~6V. Wymieniłem akumulator i teraz jest OK.
Niestety zapomniałem o radiu i teraz muszę szukać jak je odkodować (nie mam kodu) i zaczęły fiksować szyby, nie działa podtrzymanie podnoszenia niektórych szyb (muszę trzymać przycisk), te same szyby nie zamykają się z kluczyka.

adamon
11-07-2016, 12:31
Napięcie akumulatora OK, w czasie odpalanie nie miałem jak zmierzyć ale podjechałem do elektryka i pomiar jego woltomierzem (z obciążeniem) pokazał, że po sekundzie napięcie na akumulatorze spadło do ~6V. Wymieniłem akumulator i teraz jest OK.
Niestety zapomniałem o radiu i teraz muszę szukać jak je odkodować (nie mam kodu) i zaczęły fiksować szyby, nie działa podtrzymanie podnoszenia niektórych szyb (muszę trzymać przycisk), te same szyby nie zamykają się z kluczyka.

Karol jakie masz radio ? daj zdjęcie

karol3414
11-07-2016, 21:18
Karol jakie masz radio ? daj zdjęcie
Żebym wiedział jak. Chyba musiałbym gdzieś wrzucić do sieci, na teraz nie mam za bardzo czasu, może jutro. Napisane na nim jest tylko Ford 6000CD :)
Co do szyb, to magicznie się naprawiły i teraz chodzą normalnie i z przycisków i z kluczyka.

adamon
12-07-2016, 06:10
Co do radia to możesz sobie wygenerować kod po numerze SN na obudowie - trzeba wyjąć radio :(

marcinek027
10-01-2017, 08:54
Witam, mam cmaxa z 2004 r. Po stłuczce i po kilku dniach stania samochodu na parkingu postanowiłem pójść go przepalić gdyż zbliżały sie silne mrozy. Gdy go odpaliłem wyskoczył komunikat CAŁKOWITA AWARIA ELEKTRYCZNEGO HAMULCA RĘCZNEGO. Przycisk do zrzucania hamulca nie reaguje samochodem ruszyć nie moge. I moje pytanie jest do was czy jest możliwość ze padł bezpiecznik bądź przekaźnik? I ewentualnie ktory to jest? Bo na necie wzmianki o bezpiecznikach od ręcznego nie znalazłem. Pozdrawiam

adamon
10-01-2017, 09:40
A próbowałeś awaryjnie linką w podłokietniku, go zwolnić?

marcinek027
10-01-2017, 10:30
Niestety nic to nie daje. Moze linka jest przymarznięta.

endrius33
10-01-2017, 16:48
Musisz bardzo mocno pociagnać

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

michu866
18-01-2017, 19:10
Witam mam ten sam problem w moim C-maxie ten sam komunikat niestety bylem w serwisie usterki nie znalezli powiedzieli ze to grubsza sprawai auto na 2 dni trzeba zostawic i cene powiedzieli od 800 zł w zwyż dodam jeszcze ze ta linka awaryjna w schowku chyba jest urwana czy to moze byc przyczyna??Pozdrawiam

adamon
18-01-2017, 22:32
Michał opisz dokładnie co się stało
Jak możesz to odczytaj błędy jakie są
Ja zmagałem się z awarią pół roku, aż wszedłem pod auto i udało mi się ustalić co padło, choć ASO chciało mnie srogo policzyć

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2

wrzoch
18-01-2017, 23:27
Podstawowa zasada dobrej mechaniki - zaczynamy od rzeczy najłatwiejszych do sprawdzenia, najtańszych do naprawy i najistotniejszych dla działania układu. W przypadku hamulca elektrycznego byłaby to uwaga ... wiązka elektryczna, a kto by pomyślał? Sprawdzić złącza, szczególnie to w tunelu środkowym, guzik, czy dochodzi prąd do guzika (nawet na wyłączonej stacyjce powinien). Sprawdzić wiązkę tam gdzie mogła się uszkodzić (kolega adamon miał o ile pamiętam problem z przetartą wiązką gdzieś na zewnątrz auta). Idziesz od silnika hamulca (ta skrzynka na środku, pod autem, między tylnymi kołami), do momentu w którym widać kabel).

Zazwyczaj kody błędów pomagają, ale mogą też wyprowadzić w pole, także trzeba uważać. W każdym razie w przypadku większości błędów skasowanie ich NIGDY NIE NAPRAWIA usterki, za to bardzo często usunięcie przyczyny awarii powoduje wyczyszczenie błędu (nie jest to reguła, zależy od wagi błędu i modułu, który błąd zgłosił).

Czytałeś błędy? Co pisze na temat EPB. Zazwyczaj przy awarii jest błąd (bo niby skąd by wiedział, że ma awarię hamulca).

michu866
19-01-2017, 07:37
W serwisie naousali tak: brak komunikacji sieci LAN z hamulcem postojowych EBP i tyle.Hamulec sam nagle przestał mi działać

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

adamon
19-01-2017, 13:35
Tak u mnie była przerwana wiązka w miejscu gdzie wychodzi z prawego progu auta.
We wtyczce modułu która jest pod autem też powinno być cały czas napięcie, nawet bez kluczyka w stacyjce, u mnie właśnie tego nie było.

matelek
22-01-2017, 13:55
U mnie gdy przestał działać ręczny okazało się że przyczyną był walnięty moduł, trochę się wystraszyłem, bo koszt używki, to ok 1ooo, o nówce już nie wspominając (3200). Mój znajomy mechanik wymontował płytkę i zawiózł do zaprzyjaźnionego elektronika. Koszt naprawy 300 i wszystko śmiga jak za dawnych czasów.

michu866
24-01-2017, 08:27
Jestem dzisiaj w serwisie Boscha ciekawe czy znajdą przyczynę.Dam znać jak się skończyło ☺

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

adamon
24-01-2017, 10:46
czekamy na info
I od razu napisz ile dałeś

michu866
24-01-2017, 11:08
Jestem juz po diagnostyce doszli do tego ze wtyczka od modułu była zkorodowana i była tam woda,odczyscili wtyczkę niestety nic to nie dalo😯twierdzą ze trzeba moduł wyciągnąć i sprawdzić czy nie zalany ale musze auto odstawić na 2 dni.o dziwo za diagnostykę nic nie wzięli myślę że z tym modułem to grubsza sprawa

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

jakub203
25-01-2017, 20:45
Witam, widzę że nie jedyny borykam się z problemem EPB :( Dziś rano auto odpalam naciskam ręczny i co.... i nic niestety oprócz komunikatu o ograniczonym działaniu EPB. Podładowałem Akumulator do pełna (myśle może właśnie tu problem czy z alternatorem ale nic niestety. W ogóle nie reaguje na przycisk. Zwolniłem go ręcznie bez problemu i jeździć można ale wyskoczył monit o całkowitym uszkodzeniu EPB i teraz te nieustanne "pipanie" jest tak wkurzające że ja wymiękam. Obstawiam że zasilanie nie dochodzi (bo nic się nie dzieje). Więc albo wiązka lub bezpiecznik. Chyba że coś jeszcze obstawiacie? I pytanko który bezpiecznik odpowiada za EPB?

michu866
25-01-2017, 20:48
Jest bezpiecznik pod nogami u pasażera musisz sobie sprawdzić bo nie pamiętam dokładnie nr bezpiecznika

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

jakub203
25-01-2017, 21:58
Znalazłem 76 w kabinie i 17 w komorze silnika. Niestety oba są OK

adamon
26-01-2017, 06:05
To teraz wejdź pod auto, ściągnij wtyczkę od modułu, i zobacz czy w którymś pinie masz 12V - bez kluczyka w stacyjce.

jakub203
27-01-2017, 09:02
Tak dziś wieczorem wpełznę pod auto i sprawdzę

michu866
27-01-2017, 11:14
Ja niestety nie mam kanału i nie sprawdzę sobie 😯

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

wrzoch
27-01-2017, 11:18
Zimno teraz jest to fakt, ciężko się na podłodze kłaść. Ale jak masz garaż i tekturkę, to położenie się pod autem powinno wystarczyć, żeby się tam dobrać.
Ja w swoim bez kanału dobrałem się do nakrętki osłony termicznej wydechu, która jest dalej niż puszka EPB.

jakub203
28-01-2017, 13:03
A więc w 2 pinach mam 12V. pozostaje pytanie czy może masy nie ma ale na ślepo ciężko ją znaleźć. Może ktoś nie orientuje który to pin? A jak nie to to co pozostaje. płytka? moduł? Najlepsze jest ot, że odrazy wyskoczyła awaria po wciśnięciu przycisku. bez żadnych odgłosów. A czy po ręcznym zwolnieniu trzeba coś później robić czy sam się ustawi?

Bump: A czy na silniczku też powinno dochodzić napięcie? Bo tam go nie mam.

Bump: Sprawdziłem także czy na przycisku jest zasilanie. Nie ma na zapłonie, bez kluczyka też brak

jakub203
28-01-2017, 14:51
Mała korekta jest napięcie w przycisku w 3 pniach. 10,9 V


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

krzepki
23-03-2017, 14:32
podepnę się pod temat - też mam całkowitą awarię..., z którą muszę przez jakiś czas niestety jeździć.
da się jakoś (bezpiecznik?) wyłączyć to przeraźliwie wqrwiające bipanie? :)
pozdrawiam
Rafał

michu866
11-04-2017, 08:57
podepnę się pod temat - też mam całkowitą awarię..., z którą muszę przez jakiś czas niestety jeździć.
da się jakoś (bezpiecznik?) wyłączyć to przeraźliwie wqrwiające bipanie? :)
pozdrawiam
Rafał
Cześć udało Ci się wyłączyć to pikanie o awarii ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

adamon
13-04-2017, 08:00
Panowie wystarczy wyłączyć w zegarach i w gemie obsługę EPB i po kłopocie :)
A jak zrobicie to trzeba włączyć :)

michu866
20-06-2017, 21:24
Witam dalej nie naprawilem recznego okzlo sie ze po zimie woda dostala sie do kostki ktora przychodzi do modułu recznego tegoz tyłu auta wszystko zasniedzialo piny w module calkiem zrzrte, teraz mm pytanie musze wymienic caly modul i kostke nie moge znalesc modulu z moimi nr czyli 3M512598DC iterazpytanie czy jaak kupie modul o innych nr to czy bedzie dzialal czy to sie nie zgra ze soba??z gory dzieki za poomc bo nigdzie nie moge uzyskac odpowiedzi,

kapro27
20-07-2017, 13:15
Witam ,czy wiecie gdzie w woj.pomorskim,lub ościennych przerabiają hamulce elektryczne na zwykły mechaniczny?

sienko4
11-09-2017, 19:50
Witam i Proszę Was o pomoc. Mam Forda Focusa C-Maxa 1,8 rok prod 2005. Gdzie mogę kupić w dobrej cenie moduł hamulca ręcznego? Mechanik zdiagnozował właśnie że zgrzyta zębatka przy silniczku elektrycznym ( module ). W samochodzie podczas włączania hamulca ręcznego pojawił się głośny pisk i zgrzytanie oczywiście napis Całkowita Awaria Hamulca Ręcznego. Hamulec zaciąga się i koła hamują, lecz po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu silnika nie można wyłączyć hamulca ręcznego -brak reakcji (trzeba odczekać dłuższy czas). Obecnie mam wyjęty bezpiecznik od tego hamulca ale chciałbym to naprawić w rozsądnej cenie. Pozdrawiam

lisek40
12-09-2017, 05:37
501582582 zadzwoń tam. Wysyłają kurierem. Chyba że jesteś z okolic Lublina wtedy możesz podjechać

sienko4
12-09-2017, 09:04
Dzięki za info. Dzwoniłem 1000zł za ten moduł - trochę drogo :-(

Rafał A.(antek)
13-09-2017, 02:14
Ale padła elektronika czy mechanika?

sienko4
13-09-2017, 17:00
Raczej chyba mechanika bo podczas włączania hamulca ręcznego coś tam głośno zgrzyta...

wrzoch
13-09-2017, 20:36
To jest silnik elektryczny, który nawija i rozwija linki na bęben.
Przekładnia pewnie ślimakowa, bo ta "trzyma" bez przykładania siły.

Moje na szczęście miało 11 lat i 270kkm jak sprzedawałem i działało bez zająknięcia, także nie było potrzeby tam zaglądać.

Rafał A.(antek)
13-09-2017, 22:24
Na allegro jest firma co naprawia to w przyzwoitych pieniądzach

sienko4
14-09-2017, 19:05
Rafał czy możesz dać na nich namiary? Dzięki z góry

robencjo
18-09-2017, 14:02
Witam, prostuje jednego z kolegów, otóż hamulec w części mechanicznej nie ma żadnego bębna, silnik za pomocą koła zębatego napędza w obudowie drugie koło z otworem do którego to wchodzi tuleja z gwintem a wewnątrz której wkręca się z lewym gwintem śruba. Do tulejii i śruby na każdym końcu dospawane są końce linek i wówczas kiedy silnik obraca tuleja śruba wkręca się do jej wnętrza, oba końce linek ściągają się do siebie zaciskajac klocki na tarczach. NIE MA TAM ŻADNYCH BĘBNÓW NAWIJAJACYCH LINKI!. Wystarczy kupić używany hamulec i wymontowac mechanizm.

Artu66
13-02-2018, 08:40
Mam dziwne objawy, i nie wiem czy może "się pogorszyć"...
Przed wymianą klocków hamulcowych, pojawiał mi się komunikat o "całkowitej awarii..". Zwalałem to na "kończące się" klocki. Klocki wymieniłem, ale co jakiś czas ponownie pojawia się ten komunikat... tak 1 na tydzień, na dwa tygodnie... (samochód eksploatowany codziennie). Hamulec postojowy działa prawidowo, i nigdy (pomimo komunikatu) nie ma z nim problemów... to znaczy zaciąga i odpuszcza prawidłowo.
Czym może być spowodowane to sporadyczne pojawianie się "komunikatu" :roll:

damiank274
14-02-2018, 21:02
Jak się nie mylę to może to też być spowodowane słabym akumulatorem.

Artu66
15-02-2018, 17:40
Jak się nie mylę to może to też być spowodowane słabym akumulatorem.
Fakt, akumulator już błaga o wymianę, ale jeszcze odpala... :P
W takim razie, jedyne zmartwienie, że pewnego dnia do pracy "z buta" :mrgreen:

adamon
15-02-2018, 20:50
Panowie jak pada aku to wyświetla się ograniczone działanie hamulca EPB

endrius33
16-02-2018, 03:50
W takim razie, jedyne zmartwienie, że pewnego dnia do pracy "z buta" :mrgreen:

Jak z buta??!! A od czego jest w podłokietniku między siedzeniami "rączka" z linką?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Artu66
16-02-2018, 06:27
Jak z buta??!! A od czego jest w podłokietniku między siedzeniami "rączka" z linką?
Jak odpali, to hamulec działa bezproblemowo, a jak nie odpali, to po co go "zwalniać" :roll: Przecież nie będę go pchał do roboty :027:

Codee13
08-03-2018, 18:11
Niestety dopadło i mnie! Dokładnie 2 tygodnie temu złapało z trzaskami jedno koło. Nie działało odblokowanie awaryjne.
Żeby nie stać na "środku" przeciągnąłem auto ok 200 m i załatwiłem sobie oponę - także nie polecam targania na ostro - zrobił się placek na oponie 5 mm gdzie cała była 8 mm. Plus taki że nówkę kupiłem i spokój.
Ale wracając do EPB - odłączyłem moduł na wtyczce. Dziś z racji temperatury +13°C zdemontowałem moduł z linkami.
Najprościej zdemontować linkę z awaryjnego popuszczania - bez podnoszenia auta, kładąc się przy prawych tylnych drzwiach jest dostęp do tulejki zaczopowanej białym plastikiem - to właśnie linka od awaryjnego popuszczania. Jak się to wyciągnie to widać biały pancerzyk - trzeba linkę z dźwigienki oczywiście ściągnąć w schowku tunelu środkowego.
Gorzej z linkami do kół bo są poprzyczepiane na tych plastikowych uchwytach (od strony prawej tył) a ta z lewej w osłonie termicznej na metalowych zaciskach w życiu nie ruszanych ;)
Bez kanału ciężej ale pod blokiem spokojnie opanowałem demontaż modułu z linkami. Wymagało to zdemontowania kół tył na zmianę w zależności od linki którą chcemy demontować.
Mając wyciągnięty moduł w domu zacząłem domontować.
Zacząłem od objechania nożykiem intrygatorskim miejsc klejenia czarnym silikonem - bo po odkręceniu 8 śrub torx dekiel modułu jest na silikonie. Objechałem konturowo, potem delikatnie płaskim śrubokrętem odchylałem i docinałem nożykiem (delikatnie bez wsadzania go głęboko).
Żeby zdemontować linki trzeba odkręcić 3 torx trzymające silnik z przekładnią. Proponuję tasiemkę wypiąć z elektroniki, zasilanie silnika, odkręcić 2 torx przy wtyku elektroniki i wyciągnąć elektronikę.
Linka z prawego koła ma taki krzyżak zamontowany, żeby ją zdemontować trzeba najpierw odkręcić osłonę przytrzymującą mocowanie linki w korpusie. Wyciągamy zadławienie i kręcimy krzyżakiem patrząc czy wykręcamy śrubę z tulei którą kręci silnik zaciskając/popuszczając ręczny.
Linkę od lewego koła zdemontujemy odkręcając plastikową nakrętkę trzymającą, przy module z tasiemką jest zabezpieczenie białe plastikowe - cofamy je i wyciągając moduł z tasiemką rozłączymy linkę lewego koła.
Do demontażu linki awaryjnego odblokowanie potrzeba odkręcić 2 torx widoczne po podniesienie silnika z przekładnią oraz modułu z tasiemką. Jeden torx trzyma sprężynkę, z której wypinamy linkę, drugi torx białe koło po której porusza się linka.

Po sprawdzeniu całości linka z prawego koła delikatnie się przycinała - na wyproście, będąc pozaginana przy normalnej pracy to przycinanie mogło jak sądzę ją blokować całkowicie. Jutro wysyłam linki to "renowacji" dam znać jak poskładam wszystko czy problem całkowitej awarii EPB usunięty.

akomo
08-03-2018, 20:34
Witam,

jeżdzę c-maksem 2,0 TDCI z 2005. Mam problem z elektrycznym hamulcem ręcznym. Komputer pokładowy pokazał komunikat "Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego". Próba zwolnienia go linką awaryjną nie daje żadnego efektu. Czy jestem zdany na lawetę i serwis ?

pozdrawiam Piwoszek

Witam, miałem ten sam komunikat, a po nim cała reszta innych fałszywych komunikatów. Rozwiązanie było proste w moim przypadku i już tutaj opisywane, wystarczyło oczyścić przyśniedziałe piny w kostce przy liczniku i po kłopotach. Niestety tym razem czeka mnie jeszcze problem z tankowaniem, chyba coś mi zatkało wlew paliwa.

kapro27
22-03-2018, 16:06
Witam , u mnie epb dzisiaj przestał działać jest komunikat ograniczone działanie hamulca epb, miga kontrolka hamulca i w czasie jazdy brzęczy sygnał. Zaznaczam ,że to mój drugi moduł ,ale czy na pewno to on jest winien. W czasie zaciągania hamulca nic nie słychać silnik nie pracuje. Co jeszcze sprawdzić ?

Joshpl
22-03-2018, 21:14
A ja w końcu mam ogarnięty EPB. Kombinowałem, chciałem kupować używane moduły na allegro (500-600zł), do tego wizje wymiany linek na nowe (400zł), a ostatecznie udałem się do firmy spod Piły (woj. wielkopolskie) - nie wiem czy mogę reklamować, najwyżej mod wywali (el-cars.pl). Ogarnęli temat w 2h za połowę ceny używanego modułu. Okazało się, że u mnie było: uszkodzona wiązka w połowie auta, uszkodzona wiązka w samym module, uszkodzona elektronika w module i spalony silniczek. A na koniec 1 rok gwarancji :D Ręczny śmiga, aż miło :D

Codee13
09-05-2018, 15:45
Po dłuższym czasie i przygodach innych z autem dziś i ja zamontowałem u siebie rozebrany i ponownie złożony przez siebie moduł EPB.
Działa jak powinno - tak jak pisałem problem pojawił się na lince z prawej strony (pasażera).
Na szczęście elektronika sprawna - nie wyglądało na to po pomierzeniu, ale zawsze jest szansa zostać zaskoczonym.
Na pewno przede mną jakiś "macher" kiedyś to otwierał bo brakowało jednej śrubki. Pewno linki rozruszał, zalał jakim olejem i tak to działało.
Oczywiście linki opanowali mi fachowcy z Krakowa - są rzetelni i szybcy, nawet pozostałości które zostają ze starych linek odsyłają z nowymi. Mnie wyszło 198 zł z wysyłką kurierem pobraniem plus koszt wysyłki ode mnie 15 zł.

roziu5
22-07-2018, 02:07
Witam. Moj problem jest nastepujacy. Po wymianie klockow u mechanika zauwazylem ze cos trzyma tylne kola pomyslalem ze to hamulec reczny. Pociagnalem za linke awaryjna zeby go calkiem zwolnic i pomoglo hamulec puscil. Problem jest taki ze teraz nie moge ponownie uruchomic hamulca, mechanizm dziala przez dluzsza chwile po czym wywala blad usterka hamulca elektrycznego. Probowalem z pompowanym hamulcem i tez to nicnie daje. Zauwazylem ze linka awaryjna jest luzna, moze to ona nie odbila i dlatego hamulec nie moze sie zacisnac. Macie jakies pomysly co zrobic z tym problemem? Jak w ogole powinno wygladac pierwsze uruchomienie po wymianie klockow i teraz po zwolnieniu linki?

roziu5
22-07-2018, 10:23
Czy odlaczenie akumulatora zeby skasowac bledy i sprobowanie jeszcze raz z wcisnietym hamulcem cos da?

karol3414
24-07-2018, 08:10
Nie wiem czy coś da ale ja miałem problem z ciut przydługimi linkami od ręcznego i rozwiązałem to tak:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=281592
Z tym, że u mnie ręczny zaciągał ale hałasował przy końcu dociągania linki.
Pytanie podstawowe jest takie czy u Ciebie słychać pracę silnika EPB? Bo jeśli nie to może tu jest problem.
Myślę, że powinieneś zacząć od zdjęcia jednego z kół i zobaczenia ile luzu masz na lince przy zacisku i czy w ogóle EPB ją zaciąga. Ściągnąć koło to jest chwila.

roziu5
24-07-2018, 13:23
Tak tak silnik pracuje dosc dlugo okolo minuty tylko nie chce zacisnac. Linki sa oryginalne i do wymiany klockow wszystko bylo ok. Mechanik powiedzial ze jedna z linek jest zagieta wiec moze to byl powod blokowania kol nawet po odpuszczeniu recznego. Tylko czemu po zwolnieniu linki awaryjnej teraz nie chce sie zacisnac.

krzysiu1904
07-08-2018, 15:29
Witam, miałem ten sam komunikat, a po nim cała reszta innych fałszywych komunikatów. Rozwiązanie było proste w moim przypadku i już tutaj opisywane, wystarczyło oczyścić przyśniedziałe piny w kostce przy liczniku i po kłopotach. Niestety tym razem czeka mnie jeszcze problem z tankowaniem, chyba coś mi zatkało wlew paliwa.

W którym miejscu kolego jest ta kostka?? Bo "przy liczniku" nic mi nie mówi;/ ?? Też chciałem to sprawdzić

mazurłódz
20-12-2018, 19:18
Witam, jestem tu nowy , auto kupiłem miesiąc temu , od tygodnia zaczął się problem z hamulcem elektrycznym , mianowicie zaczął strasznie wyć jak załączał się hamulec , wczoraj zaprowadziłem auto do zakładu gdzie już wcześnie prowadzałem auta , mechanik od razu zauważył że linka prawa jest do wymiany , zamówił nową linkę która okazała się ciut za długa , skrócił ją i jest wszystko oki , dodam tylko że ten mechanik ma naprawdę dobrą opinie , zajmuje się tylko hamulcami , całkowity koszt 230 zł , nie jest żle

Rafał A.(antek)
21-12-2018, 18:40
ciekawe skąd wziął linkę.

matelek
23-12-2018, 18:57
230 zł za jedną linkę? Troszkę drogo, w Częstochowie w Lincarze komplet kosztuje 300 zł i dają 3 letnią gwarancję a linki są super. Rafał wymieniał i potwierdził, że jakość jest ok

grogar
23-12-2018, 20:04
Witam , mam pytanie czy hamulec elektryczny w C max zaciaga i zwalnia sie sam automatycznie ?

lotek
23-12-2018, 20:16
Zaciąga się automatycznie, ale zwalnia już nie.

mazurłódz
24-12-2018, 12:31
matelek - 230 z wymianą

Damian76
25-12-2018, 21:39
Witam , mam pytanie czy hamulec elektryczny w C max zaciaga i zwalnia sie sam automatycznie ?

Można wyłączyć za pomocą forscana automatycznie zaciąganie po wyciągnięciu kluczyka, lub przy każdym wyciąganiu kluczyka wciskać przycisk ręcznego i też się nie zaciągnie.

c-matix
29-04-2019, 17:50
A czy da sie tak ustawić hamulec EPB by nie zaciągal się samoczynnie tylko wtedy kiedy ja chce ???

tedii
29-04-2019, 19:11
Najprościej to w momencie wyciągania kluczyka wcisnąć przycisk hamulca w dół i się nie zaciągnie

c-matix
30-04-2019, 03:54
Można wyłączyć za pomocą forscana automatycznie zaciąganie po wyciągnięciu kluczyka,
Możesz coś więcej opisać co i jak ustawić w forscanie.

Damian76
06-05-2019, 20:09
Sorki że tak późno odpisuję ale brak czasu.
Wchodzisz w konfigurację i programowanie następnie konfiguracja modułu EPB i odpowiednio zmieniasz wartości.

c-matix
07-05-2019, 07:23
Dziękuje ci.
Czy modułem BT można spokojnie to wylczyć , czy lepiej kablem by nie zerwało połączenia.

Antej
07-05-2019, 08:13
BT czy lepiej kablem

Sam oceń
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3126073&postcount=1

c-matix
07-05-2019, 08:19
I wszystko jasne. Dzieki.

c-matix
31-05-2019, 13:12
Panowie miałem taką sytuacje że hamulec elektryczny sie zaciągał i odpuszczał lecz często po odpuszczeniu hamulca koło hamowało nadal. Wyjęty został zacis wysmarowany wymienione prowadniki nic nie pomogło więc wymienione linki. Nadal niestety prawy zacisk z tyłu lekko przyhamowywuje. Gdzie szukać przyczyny, czy mogły by sie zębatki jakoś przestawić i nie odpuszczają jak trzeba ?

Rafał A.(antek)
04-06-2019, 08:29
nie, szukaj w zacisku.

robencjo
01-07-2019, 18:40
Hej, mój problem polega ba tym że po wymianie klocków z tyłu i napompowaniu hamulców pedałem, zaciągnąłem ręczny, jak poprzednim razem przy wymianie klocków. Tym razem ręczny się zaciągnął i to tyle. Ponowne spuszczenie nie reaguje. Zrzuciłem za pomocą awaryjnej linki.Rozebrałem moduł i wewnątrz wszystko ok. Na krótko podpiąłem się do silnika i wówczas chodzi w jedną i drugą stronę. Po kilku razach zauważyłem lekki dymek z płytki na silniczkiem. Po po podpięciu kostki przy module i ponownym uruchomieniu EBP, zaciąga się i już nie wraca- komunikat 'całkowita awaria ebp' Macie jakieś pomysły. Ewentualnie czy ktoś ma jakiś namiar na speca od płytki sterującej tym modułem. Dzięki

Rafał A.(antek)
01-07-2019, 20:23
Spaliłeś płytkę. Na krótko jak podłączałeś odłączyłeś silnik od płytki?

Płytki jak się da to naprawiamy, to dość deficytowy towar.

robencjo
02-07-2019, 09:48
Nie wiem czy płytka spalona, jak wyjme to będę widział, dam znać. Przy zwalnianiu na krótko ostatni raz było ok

zomek21
28-07-2019, 08:37
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam od 3 miesięcy C Maxa 2.0 TDCI z elektrycznym hamulcem ręcznym, który to na nieszczęście padł. Gdzieś obiło mi się o uszy, że można ten twór przerobić na zwykły manual. Więc proszę o poradę lub odnośnik jak to zrobić. Najlepiej tak "krok po kroku".
z góry dziękuje.

Rafał A.(antek)
28-07-2019, 10:34
Wymieniasz linki, tunel środkowy z obudową, dźwignię, zmieniasz konfigurację komputerem i masz zwykły ręczny.

zomek21
28-07-2019, 22:06
Linki podczepiane w tych samych miejscach co te od elektrycznego? Żadnych udziwnień w montażu nie ma? Dzięki

Rafał A.(antek)
28-07-2019, 23:19
zupełnie inaczej linki, bo idą w tunel środkowy a nie w kierunku zderzaka. Musisz z dawcy najlepiej wyciągnąć wszystko.
Udziwnień brak brak, raczej zwykła mechanika.

zomek21
29-07-2019, 08:37
Dzięki

Shadymaly
22-08-2019, 21:39
Witam Panowie i Panie !
Od ostatniego czasu zdarzyło mi się 2 razy w odstepach kilku dniowych że podczas jazdy zapaliła się kontrolka ręcznego i zaraz znikła. Po czym nastąpiło że tarcza delta ciepła i smierdzialo czyli zaciągnął się ręczny stanelem na awaryjnych zaciagnelem odpuściłem parę razy i było ok drugi raz ta sama sytuacja. Co może być przyczyną? Proszę o odpowiedź:-)

Kamil1236
12-11-2022, 21:19
Witam,
Po wymianie kompletu tarcz oraz klocków po zaciągnięciu hamulca specyficzny odgłos oraz komunikat "całkowita awaria hamulca postojowego"
Ciągnięcie linki w podłokietniku bez skutku odłączanie akumulatora również
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

gstabno
18-01-2023, 18:35
Witam, od razu nadmienię, że nie znalazłem na forum rozwiązania mojego problemu, więc zakładam nowy temat.

Padł ręczny elektryczny. Nie wyświetla żadnego komunikatu o błędzie hamulca, nie zapala się żadna kontrolka hamulca. nie słychać silniczka, nie reaguje na przycisk. Tak jakby w ogóle go tam nigdy nie było. Musiałem spuścić go linką awaryjna. Miał ktoś podobny problem?? Gdzie zacząć szukać usterki?? Mam kabel, ale sprzedałem laptopa.. jutro cos kupię wiec w razie czego będzie można go podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. :wink:

Damian76
23-01-2023, 09:33
Wlanie jestem po naprawie epb w mim cmaxie, podobne objawy jak u ciebie. Podłącz kompa i sprawdź jakie masz błędy. W moim przypadku uszkodzona wiązka brak +12v na moduł.Prułem wiązkę od modułu do wejścia w próg i znalazłem. Z progu na moduł dochodzi +12v czerwony, masa czarny, biało-niebieski i czarno-brązowy. czarny masa i czerwony +12v w wiązce rozgałęzia się na dwa czerwone i dwa czarne.