Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.


Strony : 1 [2]

Grajek666
29-08-2018, 17:57
Macie jakiegoś dobrego diagnostę komputerowego silników PSA w fordach Lublin lub okolice??? dajcie namiar...

ArkadiuszB
16-10-2018, 17:21
Witam. Odgrzewam kotleta. Zostałem posiadaczem Mondeo z silnikiem 2.0 TDCI 140 KM z 2007r.
Szukam podpowiedzi co może być przyczyną przydlawiania się wspomnianego silnika. Dławienie występuje w zakresie (tak sądzę) ok 1.5 do 2.2 tyś obrotów. Dławienie najbardziej odczuwalne jest na 3,4 i 5 biegu. Dodam że po zgaszeniu silnika słychać buczenie,zapewne elektrozaworu lecz nie wiem którego bo podobno są dwa. Jeden od turbiny a drugi od EGR. Czy to wina tego elektrozaworu? A jeśli tak to którego? Ewentualnie jakieś inne sugestie?

zbinek512
16-10-2018, 17:30
Egr jest sterowany elektronicznie. Turbo i przepustnica są sterowane przez te zawory. Z tego co pamiętam ten przy termostacie jest od turbo, a przy alternatorze od przepustnicy

ArkadiuszB
16-10-2018, 17:33
Czyli ten jeden jest nie od EGRu tylko od przepustnicy jak dobrze zrozumiałem?
A czy te objawy pasują do złej pracy przepustnicy?

zbinek512
16-10-2018, 17:59
Na początek porządna diagnostyka komputerowa. Wystarczy forscan. Można sprawdzić jak zachowuje się turbo czy płynnie pompuje. Egr też można sprawdzić czy zamyka się kiedy silnik jest pod obciążeniem. Będziesz miał odpowiedź. Nie wymieniaj części na chybił trafił. Ta przepustnica w mondeo chyba z jednym dolotem odpowiedzialna jest za gaszenie silnika.

ArkadiuszB
16-10-2018, 18:07
Nie chce nic wymieniać na chybił trafił bo nie chce robić z niego niepotrzebnej skarbonki.
Ale skoro jakiś zawór buczy po zgaszeniu silnika to chyba nie jest ok. Poza tym nie zawsze silnik gaśnie łagodnie i tez nie zbyt łagodnie odpala gdy jest zimny. Zdarza się ze gdy rano przy temperaturze zawnetrznej ok 3stopnie lekkie muśnięcie gazu spowodowało zgadniecie samochodu

Bump: Nie dopisałem, że szarpanie (tak odczuwam) w większym stopniu występuje gdy delikatnie odpuszczam pedał gazu. Gdy odpuszczę go całkowicie to nie mam takiego poczucia szarpania

zbinek512
16-10-2018, 18:14
Możesz w celu testu zamienić zawory i zobaczyć

ArkadiuszB
16-10-2018, 18:20
Są takie same?

zbinek512
16-10-2018, 18:34
tak
https://ford.sklep.pl/product-pol-17399-zawor-sterowania-podcisnienia-EGR-Pierburg-2-0-TDCI-6G9Q-9E882-CA.html

ArkadiuszB
16-10-2018, 20:25
zbinek 512 napisał ze te zawory sterują: jeden turbiną a drugi przepustnicą a link kieruje do zaworu od EGR. Wiec jak jest naprawdę?

Hansolo
16-10-2018, 20:34
Jeden- suszarka, drugi - EGR , albo odwrotnie ;) Dodatkowo uprzedzam pytanie, jeden może buczeć, jeśli nie teraz to za jakiś czas ;) Nawet nie zamieniaj ich, tylko pozamieniaj wężyki jak starczy długości, ale pooznaczaj wężyki żeby nie było bigosu.

ArkadiuszB
16-10-2018, 20:46
Ok. No jeden buczy okropnie słychać go w środku po zgaszeniu samochodu

Hansolo
16-10-2018, 20:51
Norma panie norma.

zbinek512
16-10-2018, 22:21
zbinek 512 napisał ze te zawory sterują: jeden turbiną a drugi przepustnicą a link kieruje do zaworu od EGR. Wiec jak jest naprawdę?
Ten zawór ma zastosowanie w wielu modelach forda tak jak wynika z opisu. W mondeo i focus mk2 2.0 tdci zawór egr jest sterowany elektronicznie. Można sobie obejrzeć zdjęcie
https://ford.sklep.pl/product-pol-12825-zawor-EGR-Focus-Mk2-C-Max-Mondeo-4-S-Max-Galaxy-2-0-TDCI-1436390-DE.html

lucas4891
17-10-2018, 11:30
On tylko z nazwy jest zaworem EGR. Steruje przepustnica gaszaca. A ten drugi oczywiscie geometria turbiny

neoarti
17-10-2018, 13:53
mój szarpał przy niskich obrotach tak do ok 2 tyś na każdym biegu głównie na dwójce po nagrzaniu silnika było lepiej ale bez szału czasem przy zamianie biegów tez dostawał "czkawki" na próbę orlaczyłem wtyczkę od egr i... jak ręką odiął nie to samo auto teraz zaślepiłem egr. i problem szarpania nie występuje

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

kikoo2
02-11-2018, 16:51
No mój nadal szarpie ale osram na to...:one:

zuk1_1991
03-11-2018, 11:48
Witam, w moim mondeo mam 2.0 tdci 115km econetic 2008r. Posiadam również problem z szarpaniem podczas jazdy ze stałą prędkością, które najbardziej wyczuwalne jest w okolicy 1800/1900 obr./min podczas jazdy na 3 biegu (najbardziej wyczuwalne podczas jazdy pod górkę). Samochód po nocy, w zimny poranek pali normalnie, ale już w trakcie użytkowania, podczas jazdy po mieście gdy zgaszę i odpalam go na ciepłym silniku czasami kręci trochę dłużej niż na zimnym. Czasami jak jest zimny silnik zaraz po odpaleniu ciężko się nim rusza tzn. dziwnie reaguje na pedał gazu, nieraz potrafi zgasnąć podczas ruszania, ale dzieje się tak zaraz po odpaleniu go np. po nocy. Dodam, że na ciepłym silniku na biegu jałowym jak go rozbujam w granicę 1500 - 1800 obrotów telepie delikatnie budą budą(po prostu czuć jak silnik delikatnie szarpie) poniżej i powyżej tego zakresu nic już się nie dzieje.

Do tej pory zrobione:
- generalny remont silnika (obróciła się panewka) dodam że przed remontem miał takie same objawy.
- zregenerowane turbo
- nowe sprzęgło z dwumasą
- nowe wtryski (używane, ale sprawdzone na stole probierczym)
- EGR, dolot, przepływka itp. itd. wyczyszczone z racji kompletnego remontu silnika.
- filtry wymienione
- nowy AKU
- DPF wywalony

Proszę o jakieś sugestie. Dziękuję i pozdrawiam ;)

Kamillo96
07-11-2018, 16:52
Mialem podobnie u siebie i powodem tego był regulator wysokiego ciśnienia pompy paliwa, wymienilem na nowy za 300zł i wszystko w porządku

kikoo2
07-11-2018, 17:09
Mialem podobnie u siebie i powodem tego był regulator wysokiego ciśnienia pompy paliwa, wymienilem na nowy za 300zł i wszystko w porządku

Ten na pompie?Bo u mnie na pompie jest nowy i kosztuje ok 700zł...i tak szarpie

mkaminski100
07-11-2018, 20:58
Za 300 jest raczej vregulator wysokiego ciśnienia.
Za 700 raczej regulator niskiego ciśnienia


Speak softly and carry a big stick; you will go far.

sebmur3695
27-12-2018, 07:32
Witam. Mój problem polega na tym że samochód niekiedy mi szarpie przy 2000 obrotów co jest najbardziej wyczówalne na 4 biegu. Dodadkowo jadąc autostradą na 5 i 6 biegu to niekiedy mi samochód delikatnie faluje. Mam Ford mondeo mk4 2008r. silnik 2.0 tdci 140 km a przebieg 218000 tyś. Przepływomierz wymieniony, czujnik powietrza dolotu też, turbo po geometri, cały osprzęt turba wymieniony, interkuler wyczyszczony, kompletów filtrów było już kilka, egr zaślepiony i wyprogramowany, dpf wycięty i przemapowany na 170 km, akumulator nowy, ale problem pozostał. Wycięcie dpf i zaślepienie egr dużo pomogło ale nie zlikwidowało problemu. A komputer milczy. I dalej poszukuje pomocy i dobrej porady co to może być? Co może być istotne to fakt że czym samochód jest bardziej obciążone tym bardziej to czuć, najbardziej pod strome górki. Ale problem nie zawsze istnieje. Powiecmy tak. Raz problem jest a raz go niema.

maniek860824
27-12-2018, 08:25
Witam. Mój problem polega na tym że samochód niekiedy mi szarpie przy 2000 obrotów co jest najbardziej wyczówalne na 4 biegu. Dodadkowo jadąc autostradą na 5 i 6 biegu to niekiedy mi samochód delikatnie faluje. Mam Ford mondeo mk4 2008r. silnik 2.0 tdci 140 km a przebieg 218000 tyś. Przepływomierz wymieniony, czujnik powietrza dolotu też, turbo po geometri, cały osprzęt turba wymieniony, interkuler wyczyszczony, kompletów filtrów było już kilka, egr zaślepiony i wyprogramowany, dpf wycięty i przemapowany na 170 km, akumulator nowy, ale problem pozostał. Wycięcie dpf i zaślepienie egr dużo pomogło ale nie zlikwidowało problemu. A komputer milczy. I dalej poszukuje pomocy i dobrej porady co to może być? Co może być istotne to fakt że czym samochód jest bardziej obciążone tym bardziej to czuć, najbardziej pod strome górki. Ale problem nie zawsze istnieje. Powiecmy tak. Raz problem jest a raz go niema.

U mnie występują podobne objawy od niedawna - jednak nie tyle szarpanie co wibracje przy przyspieszaniu w okolicach 2 tys. obr/min.

Wymieniałem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym ok 20 tys. km temu - jednak skłaniam się ku dwumasie :?

waperr
27-12-2018, 08:52
A komputer milczy. I dalej poszukuje pomocy i dobrej porady co to może być? Co może być istotne to fakt że czym samochód jest bardziej obciążone tym bardziej to czuć, najbardziej pod strome górki. Ale problem nie zawsze istnieje. Powiecmy tak. Raz problem jest a raz go niema.
Może kiedyś było lane słabej jakości paliwo i pompa CR albo wtryski już nie dają rady. Sprawdź korekty wtrysków ewentualnie bardziej zaawansowana diagnostyka przelewowa lub na stół i sprawdzić czy wtryski nie leją.

Gregi86
27-12-2018, 09:50
ja rowniez sklaniam sie ku EGR, mam podobne objawy i sporadycznie po podpieciu pod komputer mam blad pozycji EGR na biegu jalowym, za wysokie napiecie.
Forscanem obserwowane wartosci wtryskow i pompy, skreslam z listy przyczyn,
ewentualnie cos zwiazanego z Turbo lecz na ta chwile nie mam czasu na obserwacje, wymienilem oba zawory (od sterowania turbo i klapy gaszacej)

adixx87
06-02-2019, 17:28
Witajcie.

Mam podobny problem. Miedzy 1400-1800 poszarpuje na pierwszych biegach. Jak sie porzadnie rozgrzeje to problem znika. Nawet jak na luzie dodam gazu i probuje utrzymac silnik na tych obrotach to czuc wyrazie wibracje na budzie. Nie duze ale czuc. Powyzej czy ponizej tych obrotow ok. Silnik to dw10c z 2014 roku. Przeskanowany forscanem-zero bledow.

Regulator wysokiego cisnienia czy pierburg ktorys?

adixx87
08-02-2019, 19:36
Ktos cos? Prosze o pomoc czy w dobrym kierunku ide czy moze cos innego?

Wojt13
04-03-2019, 17:55
Witam. Ja podobnie jak poprzednicy podłącze się do tematu. Moja Kuga szarpie między 1500-2000 przy równej jeździe ale zaobserwowałem że im wyższa temperatura otoczenia i silnika tym gorzej. Jak temperatura otoczenia jest mniejsza od 5 stopni Celsjusza to wydaje się ok. Czasami po krótkim postoju i włączeniu silnika problem znika ale po jakimś czasie wraca.

Gregi86
04-03-2019, 19:23
Ja znalazlem rozwiazanie u siebie. Od jakiegos czasu komputer pokazywla mi blad EGR, zdecydowalem sie na wymiane. Okazalo sie ze stary sie blokowal i nie zamykal w pelni.
Po wymianie zaobserwowalem brak poszarpywania, latwiejszy start, przy gaszeniu brak telepania (juz myslalem ze dwumas), brak kopcenia przy gwaltownym wcisnieciu gazu, mniejsze spalanie, cichsza praca silnika. Zawor wymienilem na uzywany z rozbitka.

kris86k
11-03-2019, 10:30
Czyli generalnie wychodzi na to, że wystarczy wyczyścić zawór EGRa jeśli nie jest zajechany. Sam go czyściłeś czy taki kupiłeś? Ciężko wymontować EGR?

viktas
11-03-2019, 20:41
Panowie, męczymy ten temat już od roku w moim Galaxy 2.0 115Km. Szarpanie na każdym biegu zawsze przy 1800-2000tyś. obrotów. Tylko przy równej jeździe, przyciśnięcie gazu i szarpanie znika, zejście poniżej 1800 też znika. Egr został sprawdzony i wyczyszczony i śmiga bez problemu. Najciekawsze jest to, że gdy podczas szarpania włączę tempomat to mimo, że mam 2000tyś to szarpanie znika. Czyli na tempomacie jest ok. Jeździliśmy z kumplem po mieście już kilka razy z Komputerem BOSHA i podczas szarpania nie ma żadnych błędów. Jeżeli wyzerujemy wartości wyuczone to przez jakieś 20 km jest super. Niestety po przejechaniu ok 20km szarpanie wraca. Teraz pytanie: dlaczego na tempomacie jest OK? Sprawdźcie u siebie.

Deryll
11-03-2019, 21:07
Egr został sprawdzony i wyczyszczony i śmiga bez problemu.

Chyba jednak nie śmiga jak szarpie. Zawsze powtarzałem że zaślepienie EGRa na próbę kosztuje 0 (zero) PLNów.

Hansolo
11-03-2019, 21:13
Ja bym podmienił na próbę pedał przyspieszenia. Może potencjometr głupieje, skoro na tempomacie jest dobrze.

Thomas19872
12-03-2019, 01:19
Ja swój zawór EGR mam zaślepiony a auto mi szarpie przy równej jeździe, na różnych obrotach, włączenie tempomatu nic nie pomaga, za kilka dni udaję się do mechanika.

viktas
12-03-2019, 20:48
Kolego Deryll. EGR śmiga czyli otwiera i zamyka się bez zarzutów. Nie będę zaślepiał czegoś co działa prawidłowo. Jeżeli problem byłby po stronie zaworu EGR to dlaczego na tempomacie nie szarpie?
Hansolo też od początku myślę o pedale gazu, ale mój mechanik twierdzi, że to nie to. Ale myślę, że w końcu poszukam i spróbuję podmienić. To szarpanie dobija mnie już bo występuje akurat w takich obrotach gdzie jedziesz po mieście lub na szybkiej i chcesz jechać zgodnie z przepisami itd. Ogólnie wkurza...

mkaminski100
12-03-2019, 21:09
.... Jeżeli problem byłby po stronie zaworu EGR to dlaczego na tempomacie nie szarpie?

...

Niw twierdzę że to jest egr ale przy tempomacie zawór będzie cały czas pracował, bo przecież silnik musi utrzymać stałą prędkość, więc zmienia dawkę spalin zależnie od zmiany wzniesienia, temperatury powietrza, podmuchu wiatru itd.
Jeżeli zawór jest luźny to zamknięcie będzie z opóźnieniem.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Deryll
12-03-2019, 21:15
Kolego Deryll. EGR śmiga czyli otwiera i zamyka się bez zarzutów.

Kolego skąd masz taką pewność? Skoro wszystko wiesz po co pytasz na forum. Tutaj była cała masa przypadków szarpania i winny był EGR.

uhoCmax
26-03-2019, 14:22
Turbo wstaje przy 1750

U mnie tak jak napisałeś między 1600 a 1800 obr na 4ce wpada w błąd wyskakuje natychmiast serwis auto zamula.
P2263 tak pokazuje diagnoza. N75 wymieniony przy najbliższym serwisie zmienię także filtr paliwa. Czytałem trochę dużo ludzi pisze o zmiennej geometrii dziś na 3biegu 110kmh przy chyba 4000 obr lekko go zadławił błąd nie wyskoczył ale mam odczucie ze to filtr paliwa

poadam
28-05-2019, 06:01
Witam wszystkich,
czy za szarpnięcie, przydławienie po dodaniu gazu (głównie 3 bieg), mogą być odpowiedzialne świece żarowe?

pozdrawiam
Adam

_harry
28-05-2019, 06:43
Moim zdaniem nie. Świece nie pracują w tym czasie.
A nawet jeśli by pracowały to ich bezwładność cieplna chroniłaby przed szarpaniem z powodu ich chwilowego włączania i wyłączania.

poadam
28-05-2019, 08:14
W moim mondeo, poszarpywanie zauważyłem od niedawna, a auto mam już 2 lata.
Czy wskaźnik VanePos to ten od czujnika kopiowania turbiny ?
Wcześniej jak sprawdzałem wykresy to Vane Pos miał większy zakres, a teraz praktyczniej cały czas 50~53% , i podejrzewam że to może być odpowiedzialne za poszarpywanie. Z drugiej strony to nie jest kilka szarpnięć, tylko 1 delikatne przydławienie (okolice 2k obrotów) i leci dalej

https://i.ibb.co/3YkYfrJ/forscan-Vane-P.png (https://ibb.co/3YkYfrJ)

din
31-05-2019, 08:43
Ja miałem zaślepionego EGR aż w końcu padł jego silniczek i zaczęło walić błędem. Postanowiłem wymienić EGR na nowy i go odślepić. Nowy EGR zamontowany, skalibrowany no i niestety ale auto pooszarpuje głównie po odpaleniu na zimnym na jałowym a później w czasie jazdy w okolicach 1800rpm. Wymieniłem przy okazji zaworek Pierburga od sterowania tubo ale niestety nic to nie dało (może jest delikatnie mniej). Zaślepienie oczywiście pomaga na szarpanie ale skoro już mam nowy zawór to chce aby działało wszystko jak należy. Zaobserwowałem, że gdy silnik zimny i na jałowym zaczyna pooszarpywać to gdy odepnę zasilanie z zaworu pierburga turbo silnik zaczyna chodzić równiutko. Z odpiętym zaworem oczywiście auto zamula, że hej ale za to nie szarpie w żadnych obrotach. Ja mam przedlift gdzie EGR jest elektryczny ale jak widać podciśnienie turbo ma jakiś z tym związek. Tak czy siak wydaje mi się, że wina pooszarpywania jest coś z podciśnieniem.

Gdzieś jakaś rurka przytkana, lewe powietrze ciągnie, gruszka od turbo zakłóca prace podciśnienia 

Jak sprawdzić podciśnienie? Jak wytworze podciśnienie to powinno cały czas je utrzymywać? Gdzie się najlepiej wpiąć i wytworzyć to podciśnienie aby sprawdzić szczelność całego układu?

MasterS-MAX
02-07-2019, 17:56
Odnowie temat, w moim s maxie 2.0 tdci 140km problem szarpania jest od paru lat lecz nie był uciążliwy, w samochodzie był usunięty dpf parę lat temu, jak się ostatnio okazało przy wymianie sprzęgła dmumasy turbiny mechanik wyczail że nie został usunięty a wywiercone w nim dziury więc wycial go całkowicie. Szarpanie występuje u mnie około 2 tys obr, samochód po prostu skacze jakby się dlawil i przy zmianie biegu np z 2 na 3 jest dziwny odgłos jak blow off. Diagnosta stwierdził egr po przejechaniu się z komputerem. Egr został wymieniony na nowy i szarpanie nie ustalo, wręcz się nasililo. Oddalem auto do innego magika który w serwisie podpial pod kompa i błędy to turbina i dpf(turbina po regeneracji, która też się dziwnie zachowuje go gwiazda, a dpfa nie ma), zaczął przekładać wtyczki różne od egr itp i to samo aż wkoncu zaślepil nowego egra i wszystko ustąpiło, lecz dalej nie wie o co chodzi...

lucas4891
02-07-2019, 20:25
Najwyrazniej diagnoza byla dobrze postawiona, tylko ze nowy EGR byl do d..., znaczy sie nieszczelny

_remiq
17-07-2019, 13:52
U mnie w 2.2 TDCI szarpało z początku co pewien czas podczas lekkiego przyspieszania na autostradzie przy obrotach ok 2 tyś. Z czasem objaw się pogłębił i szarpało już nawet w mieście podczas przechodzenia z 1500 do 2000 obr. Zaczęły też pojawiać się checki. Przyczyną okazała się być pęknięta pionowa rura dolotu powietrza (ta z kolankiem). Pęknięcie miało ok. 3 cm długości (na zdjęciu). Po wymianie rury - wszystko ok.

FarMer2211
18-07-2019, 22:38
Witam
Powoli tracę już cierpliwsoc, focus MK2 2008rok 2.0 TDCi 136 km szarpie przy 1500-1900 rpm potem spokój i zaczyna 2200-2500 trochę mocniej. Wtryski na wykresach ideal, usunięty DPF i egr programowo i zaslepiony, wymieniony dwumas z całym kompletem, wszystkie filtry olej i rozrzad. Po tych wszystkich zabiegach ani gorzej ani lepiej. Błędów brak. Przeguby i układ przeniesienia napędu sprawdzony i jest ok.szarpie na 4 i 5 biegu ja przyspieszam jest ok tylko przy stałej prędkości tak się dzieje. Nie wiem gdzie szukać a nie chce pakować na ślepo nowych części bo i tak już trochę pochłoną. Pozdrawiam i liczę na pomoc

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Damien_Adamsky
11-08-2019, 11:44
Witam
Posiadam Forda Mondeo MK4 2.0 2010r. Przerywa mi silnik przy ruchu jednostajnym przy obrotach 500-3000. Jest to poszarpywanie przez około 3-10s i mija za chwilę gdy zmienię bieg i znowu przyspieszam znowu pojawia się w tle przerywanie poszarpywanie nie równa praca silnika i znów mija. Powyżej 120km/h nie szarpie. Miałem wymieniany sterownik, 4 wtryski, elektrozawór pompy ciśnienia Egr, czyściłem bak silnika oraz filtr paliwa i powietrza został wymieniony już 3 krotnie. Byłem u 3 mechaników. Żaden mi nie pomógł problem nadal nie minął. Pomóżcie bo to strasznie irytuje jeśli płaci się mechanikowi za naprawę ale problem nadal się pojawia. Mam nadzieje ze pomożecie. Proszę o konkretne sugestie co mam teraz zrobić?

lucas4891
11-08-2019, 12:25
DamienAdamsky
Podstawowe pytanie. Jaki masz uklad wtryskowy, Siemens, czy Delphi?

kikoo2
15-08-2019, 16:04
Po czyszczeniu już całkiem zapchanego dpf przypadkiem przestało szarpać...

seewcio
11-10-2019, 09:00
Czy czujniki podciśnienia faktycznie są identyczne? Zamieniłem je miejscami i auto od razu straciło moc, zaczęło kopcić, pojawiła się kontrolka trakcji, potem silnika, przy gaszeniu silnika już nie było tak gładko, tylko szarpło... Jeżeli są identyczne, to który jest popsuty w takim układzie, skoro przed zamianą auto jeździło poprawnie, oprócz poszarpywania przy stałej prędkości, ale gasło gładko, przyspieszało bardzo dobrze?

kikoo2
11-10-2019, 12:09
Pojeźdzìł po czyszczeniu ok 2tyś i znowu szarpie.w doopie z nim

Bump:

seewcio
13-10-2019, 12:01
Ponawiam pytanie. Czy czujniki podciśnienia faktycznie są identyczne? Zamieniłem je miejscami i auto od razu straciło moc, zaczęło kopcić, pojawiła się kontrolka trakcji, potem silnika, przy gaszeniu silnika już nie było tak gładko, tylko szarpnęło... Jeżeli są identyczne, to który jest popsuty w takim układzie, skoro przed zamianą auto jeździło poprawnie, oprócz poszarpywania przy stałej prędkości, ale gasło gładko, przyspieszało bardzo dobrze?

W czym jest problem... Podpiąłem komputer i sczytałem błędy. Jest tylko jeden bieżący P2263 - Wydajność układu doładowania, - Napięcie zasilania zbyt niskie! ZBYT NISKIE!!! Nie zbyt wysokie!
Podczas przyspieszania ma chwilowe zadławienia. Przy około 2tys. obrotów słychać taki dziwny odgłos, jakby drżąca kulka w plastikowym pojemniku. Odgłos słyszalny jakby między silnikiem a deską rozdzielczą. W czasie jazdy na którymkolwiek biegu między 1500 a 2000 obrotów poszarpuje silnikiem. Jak mu dam gaz w podłogę podczas zmiany biegów, to nie ma zadławień i przyspiesza niesamowicie dobrze..., nie dymi ani trochę. DPF wypalony cały czas bez problemu... Czy to wina któregoś z czujników podciśnienia?

szneider
26-10-2019, 15:49
Ostatnio mnie dopadło szarpanie podczas mocniejszego przyspieszania i przerywanie silnika na zimnym. Najpierw podłączyłem kompa prosto z trasy i sprawdziłem korekty wtryskiwaczy, niby były ok, później popsiukałem wtyczki od wtrysków i niestety nic to nie dało. Następnego dnia odpalam auto i dosłownie co kilka sekund tak jakby odłączało jeden cylinder, w miarę rozgrzewania to szarpanie silnikiem zanikało. Podłaczyłem znowu kompa na zimnym silniku i okazało się, że jeden wtrysk wskazuje 1,25, czyli za mało paliwka, po rozgrzaniu jego wartość oscylowała 1,08-1,1. Zrobiłem próbę przelewową i wyszła ok, dopiero wpadłem na to, żeby sprawdzić rezystancję cewek i bingo. Na tym wtrysku było jakieś 50-70 ohm, na pozostałych ok. 200ohm. Po wymianie cewki wtrysku, korekta się zmniejszyła w okolice zera i nie ma już szarpania podczas przyspieszania.:D

poadam
28-10-2019, 08:58
u mnie poszarpuje tylko jak jest zimny, od razu po uruchomieniu, przy delikatnym ruszaniu w okolicy 1200 obrotów.
Jak już jest rozgrzany to działa normalnie, komputer nie pokazuje błędów. taka zagadka ..

wolarz1
11-12-2019, 20:30
2.0 136 km poszarpywanie w zakresie obrotów 1750-2000 wyczuwalne na zimnym silniku ale mam wrażenie że na gorącym też tylko dużo słabiej nasila się wraz ze spadkiem temperatury np.poniżej 2 stopni.Ostatnio po przejechaniu 1 km po nocy (temp.0 stopni) musiałem się zatrzymać na poboczu i uwaga delikatnie falował na WOLNYCH obrotach-po ruszeniu szarpał w zakresie obrotów 1750-2000 tak jak zawsze.Jak silnik miał temp.90 stopni specjalnie się zatrzymałem i NIE falował na wolnych obrotach-możecie sprawdzić czy u was też falują obroty?Tylko nie od razu po odpaleniu tylko po przejechaniu 1-2 kilometrów.Znajomy podpiął pod jakiś uniwersalny tester i uwaga-bredził coś o ZMIENNYCH FAZACH ROZRZĄDU ??? że się nie zgrywają i stąd to falowanie i poszarpywanie na zimnym silniku- jest to możliwe???

lucas4891
12-12-2019, 16:45
Znajomy podpiął pod jakiś uniwersalny tester i uwaga-bredził coś o ZMIENNYCH FAZACH ROZRZĄDU ?

Dokładnie jak to ujales - bredzil
Zjawisko falowania nie jest normlne

aple4
19-12-2019, 06:08
żeby sprawdzić rezystancję cewek i bingo

Możesz powiedzieć jak to zrobić ? Zwykły multimetr ? I gdzie przyłożyć, w jakich warunkach ?

Piotr8228
26-04-2020, 14:13
Witam czy ktoś rozwiązał problem tego szarpania przy równej jeździe,efekt jakby brakowało paliwa

Alien 161
07-05-2020, 23:33
Też mam ten sam problem, delikatne szarpanie pomiędzy 1800 - 2000 obrotów przy równej prędkości. Auto nie kopci, ma moc nie szarpie przy przyspieszaniu. Jak widać po przeczytaniu całego tematu czyli aż 31 stron, powodów może być sporo od EGR po masę różnych czujników.
Wiem, że u mnie jest jedna świeca walnięta, może to jej wina.
W następnym tygodniu sprawdzę EGR i dam znać.

rajman
08-05-2020, 07:49
Wiem, że u mnie jest jedna świeca walnięta, może to jej wina.

na pewno nie.

aple4
09-05-2020, 06:57
Do niedawna borykałem się z tym problemem. Zaślepiane egr nie pomogło.

Ostatnio okazało się, że mam dziurawy dolot. Nie na tyle, żeby wywalało błąd doładowania, ale na tyle aby występował objaw szarpania. Wymieniłem zużyty łącznik do turbo, przetartą w kilku miejscach rurę między turbo i intercoolerem oraz lekko pękniętą rurę do kolektora dolotowego.

Po tym zabiegu szarpanie ustąpiło. Polecam wszystkim sprawdzić.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

kikoo2
09-05-2020, 08:17
Jak pisałem wcześniej..po myciu dpf ustało teraz po 5tkm znowuszarpie

Alien 161
19-05-2020, 11:40
Wyczyściłem egr, który defakto nie był mocno zabrudzony powiedziałbym że był nawet bardzo ok. Namęczyłem się z wyjęcie go bo jakiś geniusz w fabryce wkręcił śrubę imbus od spodu w miejscu Z bardzo ciężkim dostępem, ale się udało i poszarpywanie ustało.

Tomas_zg
19-05-2020, 14:03
Do niedawna borykałem się z tym problemem. Zaślepiane egr nie pomogło.

Ostatnio okazało się, że mam dziurawy dolot. Nie na tyle, żeby wywalało błąd doładowania, ale na tyle aby występował objaw szarpania. Wymieniłem zużyty łącznik do turbo, przetartą w kilku miejscach rurę między turbo i intercoolerem oraz lekko pękniętą rurę do kolektora dolotowego.

Po tym zabiegu szarpanie ustąpiło. Polecam wszystkim sprawdzić.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

A nie miales przy tym dziurawym dolocie chmury z tyłu podczas ostrego przyspieszania?

bartecki92
19-05-2020, 14:31
A nie miales przy tym dziurawym dolocie chmury z tyłu podczas ostrego przyspieszania?

Nie wiem jak przedmówca ale ja miałem pęknięty przewód, ten najkrótszy zaraz za turbo i dmuchało mi na ścianę grodziową tak, że myślałem, że nawiew jest popsuty i przy przyspieszaniu wchodzi na najwyższe obroty, taki był hałas i nawet wtedy nie puścił kawałka czarnej chmurki.
Jak jechałem na trasie to przy pełnym bucie wchodził w tryb awaryjny ale przed tym nawet kawałka czarnego dymu. Jeździłem tak 2 tygodnie i nie zauważyłem częstszego wypalania DPF.

aple4
20-05-2020, 13:51
A nie miales przy tym dziurawym dolocie chmury z tyłu podczas ostrego przyspieszania?

No właśnie nic się nie działo poza tym, że był osłabiony - ledwo dociągał do 170 km/h

wnuczas
08-07-2020, 07:53
Witam. Mam podobny problem jak wielu z Was. Przy stałej prędkości na rozgrzanym silniku, w momencie kiedy trzymam nie ruchomo stopę na pedale gazu, szarpie.

Kilka lat temu w fordzie Fokusie miałem dokładnie ten sam problem i oczywiście okazało sie dokładnie to samo czyli czujnik położenia wału.

I teraz moje pytanie czy ktoś z Was wie w którym miejscu znajduje sie ten czujnik wału w Mondeo 2.2 TDCI 175 km ? może macie jakieś pomocne zdjęcie instruktażowe ?

stelmacher
13-07-2020, 06:18
Koledzy to juz ustalone co w 2.0tdci 140koni w koncu jest odpowiedzialne za szarpanie?
U mnie egr wymieniony swiece nowe wteyski nowe pompa cr nowa zaworki podcisnienia nowe szczelnosc wszedzie sprawdzona szarpie pomiedzy 1600 a 1900obr na jalowym jak zimny tez szarpie
A ten czujnik polozenia walu to gdzie dokladnie jest umiejscowiony? Dostep do niego dobry czy trzeba soe nameczyc?

krzem
22-07-2020, 14:15
Witam. Mam podobny problem jak wielu z Was. Przy stałej prędkości na rozgrzanym silniku, w momencie kiedy trzymam nie ruchomo stopę na pedale gazu, szarpie.

Kilka lat temu w fordzie Fokusie miałem dokładnie ten sam problem i oczywiście okazało sie dokładnie to samo czyli czujnik położenia wału.

I teraz moje pytanie czy ktoś z Was wie w którym miejscu znajduje sie ten czujnik wału w Mondeo 2.2 TDCI 175 km ? może macie jakieś pomocne zdjęcie instruktażowe ?

i jak wnuczas ? wymieniłeś czujnik ? pomogło ?
mam podobny kłopot, przy delikatnej jeździe (na każdym biegu ) w zakresie obrotów 1800 - 2100 mam delikatne poszarpywanie, jak dodam gazu mija, moc jest wszystko powyżej 2100 obrotów ok.
Przy zmianie biegów też delikatnie wydaję mi się że szarpnie czasami.
U mnie mam dodatkowy objaw że auto mi ciężej pali po nocy, ciężej znaczy trzeba go pokręcić z 2 sekundy i zapala.

wnuczas
23-07-2020, 09:35
Krzem tak wymieniłem czujnik położenia Wału ale to nic nie pomogło. Niestety...i mam dokladnie takie same obiawy jak Ty. Nie wiem co dalej robić. Mój zaufany autoryzowany mechanik powiedział że na 1 rzut oka nie wiadomo co to jest. Chcieli go rozkręcić. I wtedy wyskoczyłem z tekstem zeby wymienili mi ten czujnik położenia na moje RYZYKO. No i nie podziałało.

poadam
23-07-2020, 15:14
Krzem tak wymieniłem czujnik położenia Wału ale to nic nie pomogło. Niestety...i mam dokladnie takie same obiawy jak Ty. Nie wiem co dalej robić. Mój zaufany autoryzowany mechanik powiedział że na 1 rzut oka nie wiadomo co to jest. Chcieli go rozkręcić. I wtedy wyskoczyłem z tekstem zeby wymienili mi ten czujnik położenia na moje RYZYKO. No i nie podziałało.

Czy po wymianie czujnika potrzebna jest jakaś regulacja albo adaptacja ? Czy wystarczy tylko podmienić?

krzem
24-07-2020, 10:03
Dzisiaj podłączyłem pod komputer Mondka i pojawił się taki błąd

P2562
-Obwód czujnika położenia elementu sterującego doładowaniem turbosprężarki
-Przekroczony czas zabezpieczenia obwodu/podzespołu
-nie ciągły

ktoś sie spotkał przy takich objawach ?

wnuczas
24-07-2020, 11:04
@ poadam niestety nie dopytałem o to.
@ krzem dzisiaj albo max do soboty podlacze mojego forda sprawdze czy u mnie widac jakies bledy

krzem
30-07-2020, 19:38
W dniu dzisiejszym włączyło mi się dopalanie DPF akurat wjechałem w korek z obwodnicy ☹️ patrzę na spalanie chwilowe na postoju a tu 2,5l/H korek jak .... wiec potrzymałem go na 3tys obrotów aż się dopalił i spalanie wróciło do normy .
Jadę dalej i uwaga ... SZARPANIE USTAŁO !
Pojeździłem jeszcze kilka godzin miasto i obwodnica i jak na razie jest ok , z tego wynika że u mnie przyczyną poszarpywania był DPF.

atari
23-09-2020, 21:03
Panowie, męczymy ten temat już od roku w moim Galaxy 2.0 115Km. Szarpanie na każdym biegu zawsze przy 1800-2000tyś. obrotów. Tylko przy równej jeździe, przyciśnięcie gazu i szarpanie znika, zejście poniżej 1800 też znika. Egr został sprawdzony i wyczyszczony i śmiga bez problemu. Najciekawsze jest to, że gdy podczas szarpania włączę tempomat to mimo, że mam 2000tyś to szarpanie znika. Czyli na tempomacie jest ok. Jeździliśmy z kumplem po mieście już kilka razy z Komputerem BOSHA i podczas szarpania nie ma żadnych błędów. Jeżeli wyzerujemy wartości wyuczone to przez jakieś 20 km jest super. Niestety po przejechaniu ok 20km szarpanie wraca. Teraz pytanie: dlaczego na tempomacie jest OK? Sprawdźcie u siebie.

Hej, doszedłeś może co mu dolegało?

Adam_19841
04-12-2020, 19:06
Ja też mam objaw szarpania przy stałej prędkości. Dodam, że po resecie wszystkich wartości objawu nie było (przez około 100km) po czym powrócił. U mnie szarpanie występuje tylko powyżej 1500 obrotów - dzisiaj sprawdziłem poniżej objawów brak. Auto przyśpiesza bez żadnych problemów. Ktoś ma jakiś pomysł?

piotr1043
05-06-2021, 22:24
Witam wszystkich którzy borykają się z falującymi obrotami przy stałej prędkości w silnikach 2,0 tdci.
Jeśli falujące obroty nie zniknęły po czyszczeniu egra, wymianie filtra paliwa na oryginalny (te silniki nie lubią zamienników) to sprawdźcie proszę przepustnice które znajdują się przed kolektorem dolotowym - najczęściej są dwie w jednej obudowie.
Przyczyną falowania obrotów jest wytarty jeden z wałków sterujących jedną z przepustnic - najczęściej prawą.
Komputer nie wskaże w tym przypadku żadnych błędów.
Można zakupić zestawy naprawcze za kilkadziesiąt złotych i problem z falującymi obrotami zniknie.
https://youtu.be/Qm2QBVbPTas

Leonidasmk4
12-05-2022, 18:03
Witam.
Potrzebuje pomocy i porady. Od kilku miesięcy świeci mi żółta kontrolka silnika . Samochód nie wchodzi w tryb awaryjny nie traci mocy, jeździ jak wcześniej. Po podpięciu komputera i zweryfikowaniu błędu wyskakuje błąd P02E8 . Wykasowanie błędu pomaga tylko na pewien okres, później znów zaświeca się "helikopter".z tego co wyczytałem jest to problem z przepustnica, miał ktoś z was podobny problem lub wie jakie czynności wykonac aby sprawdzić co jest zepsute. Dodam że posiadam model MK4 kombi 2008 2.0 diesel 140km

Seba444
14-06-2022, 20:48
To "szarpanie" o którym piszesz występuje również na biegu jałowym. Jak poświęcisz chwilę na zabawę pedałem gazu to i stojąc w miejscu w garażu wprowadzisz go w te wibracje. Wtedy pozostaje oscyloskop, żmudne weryfikowanie parametrów i kolejne wykluczanie możliwych przyczyn... ogólnie jest drogo i u 90% pacjentów pomysł szukania przyczyny zostaje porzucony po otrzymaniu listy potencjalnych usterek i ewentualnych kosztów ich usunięcia.

Masz racje - Mam to samo co piszesz, wibracje na postoju przy obrotach 1100 oraz 1900 do teraz nie wiem co jest zgrane

NazwaUżytkownika
14-09-2022, 21:13
Witam
Ostatnio miałem przejścia z moim mk4 2.0 tdci 140km, padł czujnik wału, później drugi, w miedzy czasie ścięło klin na kole od rozrządu, wyliczyłem że rozrząd przestawił się o koło 3 zęby i 6 zaworów ssących spotkało się z tłokami ale poszły tylko dźwigienki, czyli dzień jak co dzień. Wszystko zrobione, wtryski po sprawdzeniu i silnik sporadycznie dostawał telepawki na jałowym biegu, przy gaszeniu słychać było dwumasę, poszarpywał przy stałej prędkości i przy ruszaniu bez gazu nie zwiększał obrotów. Wcześniej przed awarią miałem błąd czujnika sprzęgła P0704 ale nie mam tempomatu, i nie było problemu więc pomyślałem że kiedyś go naprawię. Po tej awarii i naprawie dalej był błąd czujnika sprzęgła ale P1708, no i rozmyślając nad powodem telepawek itp silnika wymontowałem czujnik, wymieniłem pękniętą sprężynkę, pokasowałem błędy i... wszystkie objawy znikły. Silnik nie szarpie, nie telepie, dwumasa ucichła i obroty zwiększają się przy ruszaniu. Czyli ten czujnik nie tylko do tempomatu i start-stopu jest.

rockybalboa
15-09-2022, 09:15
Masz zdjecia peknietej sprezynki?

Okunski88
15-10-2022, 13:25
Witam.Mam problem z moim mondeo 2.0 TDCi.Padl mi cały układ paliwowy /opiłki/.Po wypłukaniu całego ukladu i kupieniu nowych wtrysków/Delphi/ i nowej pompy po regeneracji zaczęły się problemy. Wtryski dopisane a auto szarpie przy stałej jeździe ok 1500 tys obrotów i nawet na postoju gdzy w tym przedziale trzymasz gaz. EGR wyczyszczony DPF wyczyszczony po maszynie przepustnica sprawna. A auto nie pokazuje żadnych błędów. Miał ktoś podobny problem.

Tolus
25-12-2022, 09:48
Witam. U mnie przyczyną szarpania była gruszka turbiny.

Jacynt
10-01-2023, 22:11
U mnie w cmax, ale silnik 1.6 szarpie na cieplym przy predkosci ok 120km/h i obrotach ok 2tys odczuwalnie gdy mam za duzo mocy w stosunku do potrzeb ( np jazda z gorki). Przy nizszych predkosciach jest to mniej odczuwalne, ale wystepuje rowniez. Gdy gwaltownie sie rozpedzalem, (wysokie obroty) wydaje mi sie, ze szarpniecie bylo wrecz stuknieciem, ale nadal z tego samego powodu i tez przy zmniejszeniu gazu. Chwile przed szarpnieciem slychac jakby silnik nabieral mocy (tak jakby ciche rzężenie zwiekszajace czestotliwosc), nastepnie szarpniecie i normalna jazda. Tak jest rowniez na tempomacie , gdy zjezdzam z gorki. Bledow brak. Odczyty z komputera wzorcowe.
Z opisow w tym watku wyeliminowalbym (ale tylko w teorii):
- czujnik walu
-zle paliwo
- egr??
- pedal gazu
-wtryski.
P.s. Wydaje mi sie, ze po ponownym uruchomieniu silnika efekt szarpniecia moze ustac lub sie pojawic w trasie. Bo niektore odcinki po przerwie przejezdzam bez szarpniec. Moze to kwestia ulozenia terenu ( mniej gorek).

luckyboy
11-01-2023, 12:04
Sprawdź sprzegiełko alternatora.

Jacynt
13-01-2023, 06:11
Sprawdź sprzegiełko alternatora.

Alternator byl ostatnio regenerowany. Zresztą przed regeneracją objawy tez byly (tyle, ze nie zdazylem ich wybadać) . Mimo to pójdę tym tropem. Dzieki.

Tomas_Polen
15-01-2023, 19:15
Mam pytanie odnośnie przepustnicy w silniku 2.0 TDCi DW10F jadę autem na tempomacie i nieraz słysze zmianę dźwięku silnika jakby buczenie z filtra powietrza . Podglądalem wartości przepustnicy i wydaje mi się że coś jest nie tak wariują parametry od niej w for scan lite. Dodaje screen z parametrami podczas jazdy na tempomacie około 2000 obrótów.

Bump: Mam pytanie odnośnie przepustnicy w silniku 2.0 TDCi DW10F jadę autem na tempomacie i nieraz słysze zmianę dźwięku silnika jakby buczenie z filtra powietrza . Podglądalem wartości przepustnicy i wydaje mi się że coś jest nie tak wariują parametry od niej w for scan lite.

soja90
22-05-2023, 07:24
Witam
Proszę o radę co mogę jeszcze sprawdzić lub co moze być uszkodzone.
Mondeo mk4 2.0 tdci automat aisin 6biegow
Posiadam go od ok 1 miesiaca.
Szarpal na rozgrzanym silniku ok 2tys obrotow przy pr,yspieszaniu na 4 biegu
Po wymianie zaworu egr szarpanie calkowicie ustąpiło.
Po przejechaniu ok 1tys kilometrow znow zaczyna szarpac w takich samych okolicznosciach.
Dodatkowo wymienilem czujnik zawor turbiny egr n75 bez poprawy.

rajman
22-05-2023, 07:31
to może jeszcze trzeba wymienić n75 od egra

soja90
22-05-2023, 07:48
Wymienilem obrazu oba te zawory

rajman
22-05-2023, 11:36
a jak odlaczysz wtyczke od egra to szarpanie ustepuje?

kepa416
22-05-2023, 12:29
A powietrze w paliwie? Nie wymieniałeś filtra paliwa?

U mnie jest podobnie. Efekt czasem jest czasem nie ma. U mnie uwagę zwraca fakt że na pełnym gazie średnie spalanie potrafi rosnąć, potem zatrzymuje się na stałym poziomie i znów rośnie.

mrk26
22-05-2023, 15:49
Wymienilem obrazu oba te zawory

Robiłeś adaptacje nowego egr-a czy lata na starych ustawieniach?

Golap87
25-07-2023, 17:11
Witam, mam problem ze zlokalizowaniem usterki w Mk4 2.0 TDCi 2009r Automat. Auto wyczuwalnie szarpie w granicach 1000-2000 obrotów oraz wydaje mi się że dużo pali w cyklu miejskim w okolicach 12l. Założony nowy EGR, nowy kolektor dolotowy, wtryski sprawdzone na stole wszystkie OK, cisnienie pompy wtryskowej również w normie, kompresja na wszystkich cylindrach też dobra. DPF czysty. Nie ma żadnych błędów. Mechanik, który to wszystko sprawdza twierdzi, że inne parametry typu przepustnica, czujniki temperatury powietrza, przepływomierz też są w normie.
Może ktoś miał podobny przypadek ? Gdzie szukać co sprawdzić?
Dzisiaj podjechałem do mechanika, który podobno specjalizuje się w fordach i po nakreśleniu mu z czym problem odpowiedział, że kiedyś miał taki przypadek , wymieniali wszystko po kolei ale problem nie ustal i dali sobie spokój. Zaproponował jedynie ewentualne przeprogramowanie ale czego dokładnie to nie wiem.
Polecacie kogos w Szczecinie?

komancz1234
07-08-2023, 12:16
Witam od dłuższego czasu mam problem z szarpaniem na 2, 3 i 4 biegu głównie przyspieszając w Mondeo mk4 2,0 tdci 130 km. Nie wyświetlają się żadne komunikaty a po podpięciu pod kompa jest błąd P2263. Wymieniłem turbinę na używkę, czujniki n75 i na gruszce nowe, egr nowy, nowy filtr paliwa, czyszczenie na krótko środkiem do wtrysków i nic. Auto się wkręca ładnie na obroty i przyśpiesza. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem biorąc pod uwagę sprawną turbinę.

pawulus
11-09-2024, 08:53
w moim Mondeo 2.0 TDCi 140 km objawy szarpania przy stalej prędkości na obrotach 1800-2200 ustały po wymianie czujnika pedału sprzęgła, koszt 27 PLN, czas wymiany 2 min.

Dariusz_B
24-09-2024, 18:33
Odświeżę stary temat, bo i mnie dopadła ta przypadłość. Przy spokojnej jeździe występują lekkie drgania całego auta. Przewertowałem wszystkie 35 stron tego wątku i potencjalnych przyczyn może być całe mnóstwo. Z dokumentacji VDO/Continental odnośnie tego systemu paliwowego wynika że przy takich problemach najbardziej prawdopodobne to:
1) ECU
2) Pompa CR
3) Pedał przyspieszenia
Nic nie wspominają o EGR, który pojawia się tutaj. W moim przypadku ma to sens, bowiem EGR czyściłem, a potem wymieniałem na nowy OE całkiem niedawno, a w filtrze paliwa od kilku sezonów widać kilka opiłków podczas wymiany filtra paliwa każdego roku. Przy uszkodzonym ECU najczęściej nie ma błędów, więc planuję zacząć od diagnostyki komputerowej. Jeśli winny jest pedał przyspieszenia, wówczas na tempomacie problem powinien też ustać, jeśli dobrze rozumiem. To też sprawdzę. Potem dopiero zajmę się pompą, którą i tak miałem w planie regenerować. Pytanie jednak czy opiłkującą pompę da się zregenerować, żeby nie gubiła kawałków metalu? I właściwie skąd one się biorą? Czytałem coś o warstwie chromu, który został nałożony na elementy pompy i te opiłki to właśnie ten chrom. Wiecie coś na ten temat?

RabsoMk4
27-09-2024, 18:59
Miałem podobne objawy i przy przepustnicy wyczyściłem wszystkie czujniki benzyna ekstrakcyjna i problem znikł zobaczymy na jak długo przepływomierz bym z oleju i sadzy . Dobrze jest też przepustnice od czasu do czasu wyczyścić benzyną ekstrakcyjna pozdrawiam.

ŁukaszNN
02-10-2024, 15:39
Miałem również szarpanie między 1800-2200obr wymieniałem zawory podciśnienia od turbiny, EGR, czyszczenie przepustnicy i dalej to samo. Z tym że u mnie problem pojawił po wycięciu DPF po jakimś czasie nie od razu. Jakiś czas temu podłączyłem komputer i zrobiłem adaptacje EGR ponieważ po wymianie tego nie zrobiłem oraz reset DPF i szarpanie zniknęło. Jeździłem tak może z dwa miesiące i znowu zaczął szarpać, znowu zrobiłem reset DPF i przestało szarpać. Jak wycinali DPF wgrali nowy soft ale widocznie coś z tym oprogramowaniem jest nie tak. Jak szarpał odłączyłem wtyczkę od EGR ale nie było poprawy więc nie sądzę że to przez niego szarpało a po resecie DPF problem zniknął. Spróbujcie jeśli macie dostęp do komputera czy u Was to zadziała

jaroka40
06-10-2024, 14:34
Witam od dłuższego czasu mam problem z szarpaniem na 2, 3 i 4 biegu głównie przyspieszając w Mondeo mk4 2,0 tdci 130 km. Nie wyświetlają się żadne komunikaty a po podpięciu pod kompa jest błąd P2263. Wymieniłem turbinę na używkę, czujniki n75 i na gruszce nowe, egr nowy, nowy filtr paliwa, czyszczenie na krótko środkiem do wtrysków i nic. Auto się wkręca ładnie na obroty i przyśpiesza. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem biorąc pod uwagę sprawną turbinę.

Miałem ten problem, zaślepiłem EGR i jak ręką odjął

Radas mk4
15-11-2024, 22:08
Witam
Posiadam Forda Mondeo mk4 mam już problem od jakiegoś czasu, a mianowicie samochód szarpie mi jadąc stałą prędkością. Objawia się to na 4 biegu jadąc 70-76 na godzinę czuję jak szarpie jak by nie dostawał paliwa i na obrotomierzu wskazówka nie stoi w miejscu tylko unosi sie ku górze i dołowi(delikatnie). Robiłem próby przelewowe wtrysków wszystko wyszło ok. Filtry paliwa wszystko wymienione i żadnych opiłków nie było w starym filtrze. Nie pokazuje żadnych błędów w ford skanie dodam ze egr zaślepiony.
Podobne tematy są na forum ale żadnych konkretów, ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał, mega irytuje w czasie jazdy.
Pozdrawiam.

Styber
17-11-2024, 17:23
Skąd jesteś? Mogę Ci to naprawić od ręki.

Radas mk4
17-11-2024, 18:02
Jestem z okolic Bydgoszczy.
A co wiesz co to może być?
Nawet jak mieszkasz dalej to tak podlecę 😎
Wiesz ja już nie mam siły na to😔

Styber
17-11-2024, 19:01
To nie masz daleko. Kilka takich przypadków naprawiałem. Zapraszam priv, podeśle kontakt.

Golson
20-11-2024, 23:35
To nie masz daleko. Kilka takich przypadków naprawiałem. Zapraszam priv, podeśle kontakt.

Dobrze byłoby gdybyś się podzielił tą wiedzą skoro znasz panaceum na tego typu problemy.

Yourek81
26-11-2024, 21:29
Ja też tak miałem. Poszarpywania przy stałej prędkości, falowanie obrotów na zimnym silniku, aż w końcu przy pierwszym uruchomieniu po nocy na pierwszym biegu nie dało się jechać bo tzw kangurkami jechał. Pojechałem do gościa, który specjalizuje się tylko i wyłącznie w silnikach diesel. Wysłuchał mnie, po czym zaślepił EGR i autko jak nowe. silnik pracuje idealnie.

luckyboy
27-11-2024, 05:57
Możliwości jest wiele. U mnie poszarpywania, szczególnie podczas hamowania silnikiem, zniknęły po wymianie rozrządu.

seewcio
21-01-2025, 01:29
Witajcie,
u mnie taki błąd wyskakuje jak poniżej. Mechanik powiedział, że to przepływomierz. Wymieniłem i dalej ten sam błąd. Wyskakuje ponownie zaraz po skasowaniu.
Może ktoś wie co jest powodem?

===PCM DTC P02E8:00-2F===
Kod: P02E8 - Niska wartość sygnału w obwodzie czujnika położenia zaworu sterowania przepływem A” powietrza wlotowego w silniku Diesel

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P02E8:00-2F===

atari
21-01-2025, 04:01
Przepustnica

seewcio
21-01-2025, 17:37
Chodzi o samą przepustnicę,mam ją wyczyścić, czy chodzi o czujnik na przepustnicy?