Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
woro_woro 23-09-2018, 17:10 w instrukcji jest by go wywalić....
W instrukcji Oris/Bosal stoi, żeby przyciąć 2 listki i zostawić tak jak leżał. Instrukcję podałem kilka postów wyżej.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180923/6fba4a6635400a57c300ec56aba0a897.jpg
Chcę założyć hak znalazłem taką używke https://www.olx.pl/oferta/zaczep-hak-westfalia-ford-s-max-CID5-IDvTN9n.html
Ciężko to będzie założyć? Te wtyczki gdzie się wpina?
Wysłane z mojego moto g(6) przy użyciu Tapatalka
Ciężko nie będzie ale do pełni szczęścia brakuje ci jeszcze modułu bo inaczej to nie będzie działać i to Fordowskiego zeby byla jasnosc
Cena ok, jak dokupisz moduł to wyjdzie jakies 600~700zl
woro_woro 14-10-2018, 16:07 Ciężko to będzie założyć?Da się założyć nawet bez kanału/podnośnika.
Dziękuję za odpowiedź.
Wysłane z mojego moto g(6) przy użyciu Tapatalka
nosfera2 27-01-2019, 08:17 Witam mam upatrzony ten hak wydaje mi się że jest on taki sam jak wrzucany na zdjęciu kilka postów wyże, w sumie mam jestem z nim dogadany co do ceny ale napisał mi że nie może zniego wyjąć kluczyka, więc nie wiem czy hak może być uszkodzony albo kluczyka nie da się wyjąć jak jest poza gniazdem. Jaki byłyb koszt ewentualnej wymiany zamka.
(Hak do S-maxa przed lift mam założone wszystko jednak brakowało samej kuli, nawet kluczyk posiadam)
https://www.olx.pl/oferta/hak-wpinany-numery-oris1252r-05-gs-jm-CID5-IDy7OkU.html
woro_woro 27-01-2019, 09:06 Jak sprzedawca chce pozbyć się kuli, niech sprzeda razem z kluczykiem. Kluczyk wyjmuje się po zamontowaniu kuli w uchwycie.
Kluczyk nie idzie wyjąć wczesniej jak nie zamontujesz kuli w aucie, mam tak u siebie wiec jak brakuje ci tylko kula to będziesz miał z kluczykiem, zamka raczej marne szanse na dorobienie
nosfera2 27-01-2019, 10:53 Czyli kula jest raczej sprawna, woro a mógłbyś jeszcze ocenić czy wygięcie jest takie same jak w tym który Ty posiadasz
woro_woro 27-01-2019, 17:07 Bazuję na zdjęciach, które kiedyś zamieściłem, bo hak w schowku pod fotelami 3rz. Kształtem wygląda tak samo, u mnie nie ma odlanych numerów.
nosfera2 27-01-2019, 19:50 A o jakim schowku mówisz pod 3 rzędem co prawda mój ma 5foteli ale podłoga jest ta sama
woro_woro 27-01-2019, 19:56 No ten w bagażniku w podłodze, tylko jak mam siedzenia położone to nie mam do niego dostępu.
nosfera2 28-01-2019, 04:06 A no tak jak założysz 3 rząd to schowek faktycznie pod fotelami wyjdzie, a już myślałem że jeszcze jakiegoś schowka nie odkryłem
[QUOTE=jacaku;3026410]Mam pytanie który oryginalny moduł dzieli światła pozycyjne w przyczepce na prawą i lewa stronę ma dwa obwody. nie wiem czy ktoś zwrócił na to uwagę
Bump:
niestety u mnie nie dzieli
Bede wymienial platforme rowerowa na taka na 4 rowery. Ale nowa platforma ma instalacje 13 pin a stara byla na 7 pin . Mam Galaxy mk3 ale pewnie instalacja jest identyczna jak w smax..
I teraz sie zastanawiam czy mozna malym kosztem przerobic instalacje w samochodzie na 13pin? Czy musze kupowac caly modul itp..?
No przecież są przejściówki 13-7 pin i 7-13 wiec po co przerabiać jak małym kosztem nic nie trzeba robic.
A druga strona to jak masz wszystko w orginale na aucie to masz gniazdo 13 pinowe
tzn w samochodzie w oryginale nie mialem haka i 3 lata temu zakladalem instalacje 7 pin bo taka mialem platforme. Ale teraz mam wieksza platforme z 13 pin i poza tym wg najnowyszh przepisow podobno tylko 13 pin mozna miec..
Niby moge kupic przejsciowke ale nie mam np swiatel cofania itp.. Jak bedzie droga impreza to zostane przy przejsciowce...
woro_woro 25-02-2019, 14:51 Jeśli chcesz mieć 13 pin to musisz co najmniej zmienić moduł i wiązkę. Piszę "co najmniej" bo nie wiem, czy monter nie powpinał się jakoś "z boku" i wypadałoby te połączenia polikwidować.
Teodor2424 31-03-2019, 21:30 Witam. Mógłby ktoś podesłać fotki jak wygląda sprawa haka w s-max tytanium s 2014r? Kurcze cięcie zderzaka jest mocno widoczne? Jakąś zaslepke idzie dopasować? Poszukuje haka wypinanego pionowego pod kemping to chyba z 13 pinami? Doradzicie jaki kupować i skąd najtaniej? Montaż wykonam samemu.
Jak sam sobie radzisz z montażem i podpięciem elektryki to najtaniej kupić używany hak wypinany, dokupić nowe gniazdo
a instalacje z kabelków oraz zrobienie a-la moduł z przekaźników możesz sobie zmontować we własnym zakresie podłączając się do tylnej lampy . To najtańsza opcja .
Są w sprzedaży używane ori haki z modułem kompletne
Teodor2424 01-04-2019, 10:58 Tak tylko trzeba czekać na okazjęa czasu brak. Nie ukrywam że pieniążki nie grają aż tak ważnej roli ale najbardziej interesuje mnie to wycięcie w zderzaku. Jak to wizualnie się prezentuje.
Jak Cię goni czas to kup sobie nowy hak bosal jest taki sam jak Westfalii i kosztuje ok 1000zl do tego wiazka z modulem i tyle. Jeśli chcesz orginalnie to musisz kupić orginalny moduł od haka aby wyłączył ci pdc, jeśli ci to zbędne to uniwersalny na 13pinow
Np.
https://allegro.pl/oferta/automat-bosal-hak-holowniczy-ford-s-max-2006do2015-7756099060?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Z Montazem nie będziesz miał problemu, a jak wyciąć w zderzaki od tit S masz szablon od wewnętrznej strony zderzaka.
A zdjęcia gdzies sa na forum
Np.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=240092&page=12
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=240092&page=13
Teodor2424 02-04-2019, 21:08 Czyli to będzie dobra oferta?
https://holowniczy.pl/s-max/6668-automatyczny-hak-holowniczy-westfalia-ford-s-max-od-2006-bez-reg-wys-zawieszenia.html#/zestaw-nie_zamawiam_zestawu_elektrycznego
oraz wiązka:
https://holowniczy.pl/s-max/11464-dedykowana-wiazka-elektryczna-westfalia-13-pin-ford-s-max-od-2006.html
co dziwne biorąc osobno do koszyka te dwie pozycje wartość jest 1768zł, natomiast kiedy dobrze się tą samą wiązkę tylko w opcji zestawu to płaci się razem 1923zł :)
Telefonicznie zaproponowali cenę za komplet 1934zł
Dziwna polityka. Oczywiście zamówiłem najtańsza z tych opcji ciekawe czy przyjedzie?
Jakieś porady w sprawie podłączenia, oczywiście ten najistotniejsze :)
Kodowanie trzeba zrobić? Mam soft od ruskich
Według mojej opinii cena za wiazke z modulem za droga, w tej cenie napewno zrobisz jak w orginale i będą ci się czujniki wyłączać po wyrzuceniu biegu wstecznego, ale to moja opinia
woro_woro 03-04-2019, 16:18 Jakieś porady w sprawie podłączenia, oczywiście ten najistotniejsze :)
Kodowanie trzeba zrobić? Mam soft od ruskich
Jak już kupiłeś to trudno. Kiedyś pisałem, że wiązka dedykowana każda jest P&P i nie musi być Westfalia. Spokojnie te z alle wystarczą. Podobnie jak hak bosal/oris 050-283. Wyłączenie PDC ustawisz ElmConfigiem aktywując trailer module.
https://allegro.pl/oferta/bosal-oris-hak-holowniczy-modul-w-06-15-ford-s-max-7167796599?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
krolikPL 04-04-2019, 19:25 Kodowanie musisz zrobić bo Ci cały czas będzie piszczał jak np. przyczepisz uchwyt rowerowy i włączysz czujniki parkowania
Teodor2424 06-04-2019, 11:33 mogłby mi ktoś pomóc w demontażu tylnego zderzaka wersja tit s 2014r.
Nie chciałbym jakiegoś uchwytu urwać.
Jaka instrukcja jest dostępna?
markiz323 06-08-2019, 14:35 Czy w takim zestawie czegoś brakuje?
https://allegro.pl/oferta/ford-s-max-kompletny-hak-holowniczy-wypinany-8359607852?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart&snapshot=MjAxOS0wOC0wNVQxMzoyODoxMi43MjBaO2J1eWVyO zYxYWZiMThjMmZlNzEzYTEzZmNiNTExNzUzZWEyZTZmYTRiYjN kYzhlMmZmZjFjMWQ2YjgwMmYyOGNjMWFlYTU%3D
Czy zostaje już tylko montaż i podłączenie do kompa?
Tak to pełen zestaw do smaxa mk1, jest wszystko co trzeba miec do montażu, wystarczy aktywacja w konfiguracji auta
markiz323 06-08-2019, 21:30 Dzięki za info.
Po urlopie montaż
Witam mam pytanie jakiej firmy montowane sa haki holownicze w S-max , Kupilem kilka dni temu S-maxa , jest zamontowany hak holowniczy , zinstalacja elektryczna , lecz brak samej kuli haka . Mysle o dokupienie samej kuli , moze ktos bedzie mial na sprzedaz . Czy moge prosic o pomoc w tym temacie
kacza1982 19-08-2019, 14:47 Z tego co pamiętam to oryginalnie była Westfalia. Najlepiej wstaw zdjęcie mocowania i poszukaj w schowkach w bagażniku po bokach centralki, może tam znajdziesz producenta
Kolego moze znasz nr , ktory wybity jest na kuli ? moze po tym dojde jaka kula , wczolgam sie pod auto i moze uda sie odczytac cos z tabkiczki znamionowej
Powinieneś mieć tabliczkę znamionowa, zobacz na Haku.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Tabliczka jest na belce haka . Jeśli nie znajdziesz to problem bo Westfalia nie ma tylko jednego modelu haka . Dobrze było by poprosić kogoś kto ma Westfalia i spróbować czy będzie pasował do twojego samochodu .
kacza1982 20-08-2019, 09:51 Kolego moze znasz nr , ktory wybity jest na kuli ? moze po tym dojde jaka kula , wczolgam sie pod auto i moze uda sie odczytac cos z tabkiczki znamionowej
Mogę sprawdzić, ale dopiero wieczorem, bo mam odpięty hak i nie mam w aucie, ale do tego czasu sprawdź ewentualną tabliczkę i cyknij fotkę mocowania
O jednej rzeczy zapomniałem czy masz kulę mocowaną na śruby (u mnie tak na dwóch) czy na szybkozłącze z kluczykiem
Tu:
http://catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAxfHxjYWJicj09 R0NBMXx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm 9wZSIsIjMwIjoiUy1NQVhcL0dhbGF4eSBDQTEgMjAwNi0yMDE1 IiwiNDAiOiI5IEluZm90YWlubWVudCxUcmFuc3BvcnRhdGlvbi xQcm90ZWN0aW9uIEFuZCBTYWZldHksT3RoZXIgQWNjZXNzb3Jp ZXMsQWNjZXNzb3JpZXMsU3VzcGVuc2lvbiBTeXN0ZW0gQW5kIF doZWVscyIsIjUwIjoiOTA0MDEgQWNjZXNzb3JpZXMuVG93IEJh ciBBbmQgUmVsYXRlZCBQYXJ0cyIsIjYwIjoiOTA0MDEyNUIgVG 93IEJhciJ9fHxhbHBoYT09OXx8Z3JvdXA9PTkwNDAxfHxzZWN0 PT02OTkwNTNCUUsxWHx8c2V0PT1DWlo5MDQwMXx8aW1nPT1HMD AyOTM2ODAzfHxmMTI9PS0xMzY3MDYwNjY3KzE0NQ%3D%3D
sobie sprawdźcie.
Ja mam na hak wpinan ,lecz brakuje mi kuli , ktora chce dokupic , tera proble jaka to ma byc kula? W tym caly problem
Masz westfalie? Jeśli tak to później podam numer z kuli.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
, tera proble jaka to ma byc kula?
To szkoda że mieszkasz daleko, bo mam taki hak i najpewniej było by przymierzyć bezpośrednio na samochodzie czy na pewno na 100% się zatrzaskuje w twoim mocowaniu .
Jedyne wyjscie , przysylasz kule ja place , cena do ustalenia , Kula pasuje Ok , nie pasuje odsylam kule a Ty mi kase .
Przecież nie napisałem że do sprzedania .
wladekmokosa 02-10-2019, 12:23 witam
chciałem podpiąć się do wątku, by nie zakładać nowego tematu. Mam hak w Smaxie. Westfalia z odpinaną kulą na kluczyk.... tylko nie mam kluczyka. i tu problem bo chciałbym hak chować kiedy nie używam. Podpytywałem gdzie i za ile dorobić taki kluczyk, ale jak nie ma kluczyka lub choć jego nr. na wzór to potrzebny nr z kuli, tylko że u mnie tam gdzie niby powinno być nic nie jest wybite... mam zdjęcie tabliczki znamionowej czy któryś z tych numerów to nr klucza? może ten 87146? bo pisali że to 3 albo 5 cyfr?
Jeśli nie to czy jak mam nr VIN a hak był chyba fabrycznie to czy w serwisie będą dysponować taką wiadomością?
Czy bez kluczyka jest szansa że jakiś spec od zamków dobierze, dorobi kluczyk? jaki to może być koszt?
borowy85 03-03-2020, 14:48 Witam wszystkich,
jestem posiadaczem (nowym więc niedoświadczonym) forda smax z 2014 r. 2.0 tdci 140km Titanium. Chciałbym założyć do niego hak (celem przewożenia rowerów-3 a w przyszłości może i 4). Mam jednak problem z wyborem właściwego modelu (chodzi mi o hak wypinany).
Czy moglibyście mnie wesprzeć swoją wiedzą fachową jaki model wybrać aby był w pełni kompatybilny z autem (czujniki parkowania i inne systemy oraz żeby niepotrzebnie nie pobierał prądu i rozładowywał aku, itp.).
Czy lepiej jest zamontować model wpinany pionowo (np. westfalia, bosal, itp.) czy lepiej jednak poziomo (np. słowacka galia - tu jest pełen ocynk więc w założeniu niby trwalszy a cena wydaje się nader zachęcająca i aż tak źle auto z tyłu nie wygląda, https://steelcar.com.pl/produkt/s-max-2/)?
Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tymi hakami?
Niby te poziome mają większy nacisk pionowy, zatem w założeniu będą bardziej nadawały się pod bagażnik rowerowy.
Czy do haka szukać oryginalnego modułu czy wystarczy zamiennik? Interesuje mnie to czy zamiennik dezaktywuje czujniki parkowania przednie i tylne czy tylko tylne. Ponoć oryginał dezaktywuje tylko tył a przód nadal działa. Zastanawiałem się również nad opcją zakupu oryginalnego modułu przyczepy (na alegro znalazłem taki za 200 zł: https://allegro.pl/oferta/ford-s-max-modul-sterownik-haka-6g9n14b192ac-7881474086) i dokupienia do tego wiązki dedykowanej (zapewne z jakimś tam modułem, który byłby do wywalenia). Pytanie tylko czy każda wiązka dedykowana będzie pasowała do oryginalnego modułu i czy to się w ogóle opłaca tak kombinować czy nie lepiej wziąć po prostu wiązkę dedykowaną z modułem zamiennikiem np. takim:
https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-ford-s-max-2006-2015r-gniazdo-13-pin-p-6968.html
No i ostatnie pytanie, czy (przy założeniu, że wybiorę moduł zamiennik) konieczne jest jego kodowanie? Pytanie zasadne, bo po przeczytaniu tego wątki wychodzi na to, że zdania są podzielone. Poza tym jak pytałem w trzech warsztatach gdzie montują haki też udzielali różnych odpowiedzi:?. Np. znany warszawski ("solidny";)) warsztat twierdzi, że zamiennika nie trzeba kodować-po prostu się podpina i wszystko hula (inaczej niż oryginał, który trzeba zakodować).
Uff to chyba wszystkie kwestie, które mnie nurtują. Mam nadzieję, że nie przesadzam ale mój post, a właściwie przyszłe i mam nadzieje liczne odpowiedzi na niego będą mogły posłużyć za kompendium wiedzy dla "potomnych".
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Bierz jakiś oryginalny używany , np :
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-lift-hak-odpinany-kompletny-ID6CWf8o.html? , pewnie jak piszą że kompletny to jeszcze moduł wycyganisz :) .
I zakodować będzie trzeba , nie słuchałbym tego co mówią w "kompetentnych" warsztatach.Bratu w MK5 chcieli się do lamp wpinać a czujniki wyłanczać przyciskiem :)
M
niebawem też mam zamiar zamontować hak, czy ktoś mi powie czy jest dużo pracy aby ściągnąć tylni zderzak ?
woro_woro 16-03-2020, 09:05 https://www.hakihol.pl/out/media/110384-05542-1-samples-v1.pdf
Witam wszystkich,
Czy lepiej jest zamontować model wpinany pionowo (np. westfalia, bosal, itp.) czy lepiej jednak poziomo (np. słowacka galia - tu jest pełen ocynk więc w założeniu niby trwalszy a cena wydaje się nader zachęcająca i aż tak źle auto z tyłu nie wygląda, https://steelcar.com.pl/produkt/s-max-2/)?
Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tymi hakami?
Niby te poziome mają większy nacisk pionowy, zatem w założeniu będą bardziej nadawały się pod bagażnik rowerowy.
Czy do haka szukać oryginalnego modułu czy wystarczy zamiennik? Interesuje mnie to czy zamiennik dezaktywuje czujniki parkowania przednie i tylne czy tylko tylne. Ponoć oryginał dezaktywuje tylko tył a przód nadal działa. Zastanawiałem się również nad opcją zakupu oryginalnego modułu przyczepy (na alegro znalazłem taki za 200 zł: https://allegro.pl/oferta/ford-s-max-modul-sterownik-haka-6g9n14b192ac-7881474086) i dokupienia do tego wiązki dedykowanej (zapewne z jakimś tam modułem, który byłby do wywalenia). Pytanie tylko czy każda wiązka dedykowana będzie pasowała do oryginalnego modułu i czy to się w ogóle opłaca tak kombinować czy nie lepiej wziąć po prostu wiązkę dedykowaną z modułem zamiennikiem np. takim:
https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-ford-s-max-2006-2015r-gniazdo-13-pin-p-6968.html
No i ostatnie pytanie, czy (przy założeniu, że wybiorę moduł zamiennik) konieczne jest jego kodowanie? Pytanie zasadne, bo po przeczytaniu tego wątki wychodzi na to, że zdania są podzielone. Poza tym jak pytałem w trzech warsztatach gdzie montują haki też udzielali różnych odpowiedzi:?. Np. znany warszawski ("solidny";)) warsztat twierdzi, że zamiennika nie trzeba kodować-po prostu się podpina i wszystko hula (inaczej niż oryginał, który trzeba zakodować).
Choć polecane są głównie Wesfalie (pionowo) ta ja do platformy rowerowej (Atera Strada Sport M3 z dokładką na czwarty rower) wybrałem wpinany poziomo. Owszem - widać mocowanie pod moim zderzakiem - a mam Titanium S, ale mi to nie przeszkadza. Hak montowałem sam, sprawdzenie na stacji kontroli pojazdów, diagnosta stwierdził, że montaż OK i z papierkiem do Wydz.Kom. wbić w dowód.
Jeśli chodzi o moduły sterujące to ja jestem jedynym właścicielem S-maxa, gdzie są zamontowane 2. :) Główny moduł to DEST, do niego jest podpięte gniazdo 13-pin. Wybrałem go dlatego, że po pierwsze miałem taki sam w poprzednim samochodzie (Scenic II), po drugie po podpięciu przyczepy/platformy moduł ten testuje całe oświetlenie - zapala po kolei wszystkie żarówki. Ale że jako nieoryginalny nie powoduje dezaktywacji tylnych czujników cofania to dałem jako drugi moduł oryginalny - właśnie w tym celu. Oryginalny jest podpięty do CAN samochodu. Ponieważ oryginalny załącza się przez odczytanie obciążenia żarówkami kierunków i bodajże stopu to przy nim siedzą 3 małe żaróweczki 12V, które są podpinane do niego przez przekaźnik sterowany modułem DEST.
A opis i zdjęcia są na mojej stronie. :)
rafi1355 22-03-2020, 09:42 witam.to może i ja podzielę się fotkami z montażu mojego haka....
Hak firmy Steinhof odkręcany+wiązka uniwersalna WH1PRO 7 PIN
Ford S-max 2011 rok Seria 60
111256
111257
111258
111259
111260
111261
111262
111263
111264
111265
Tą plastikową nakładkę, która była na oryginalnej belce zamontowałeś ponownie na belce haka?
woro_woro 22-03-2020, 15:29 rafi1355 czujniki nie głupieją? Rozumiem, że jeździsz z wpiętym na stałe.
Przekonasz się sam podczas montażu, ja mam wypinany WESTFALIA i różnie to było po wpięciu . Raz czujniki wyły , innym razem było ok. W moim Maxsiu teraz mam cały czas wpięty hak i czujniki go nie widzą , ale wystarczy że założę kapselek na główkę haka i już wariują czujniki więc dlatego nie wypinam i nie zakładam kapturka na hak i jest ok. wpiety hak zabezpiecza mi tylni zderzak przed ew. stłuczką czy wysokim krawężnikiem. Jak niema w mojej galerii zdjęcia jak to wygląda u mnie, to wrzucę fotkę jak znajdę czas .
Rafi1355 jak z tym wykrywaniem kuli u ciebie jest? Piszcza czujniki czy nie? Bede montował u siebie identyczny hak tylko z wiązką 13pin. Powiedz jeszcze czy kabelnzasilajacy do modułu ciągłeś az z przodu auta od akumulatora, czy gdzies w skrzynce bezpiecznikow szukałeś ciągłego napięcia?
Kabel zasilający albo juz masz orginalnie w prawym boczku bo tam znajduje się orginalny moduł haka, a jak nie to bierzesz z bezpieczników w boczku z lewej strony z skąd tez fabrycznie jest brane zasilanie
rafi1355 01-04-2020, 16:43 witam
przepraszam,że dopiero odpisuje
czujniki nie wykrywają mi haka(też się o to bałem),nawet jak jest kapturek.działają normalnie
ta plastikowa nakładka belki nie pasuje na hak .czujnik otwierania bez kluczykowego,zamontowałem bezpośrednio do belki.do haka była specjalna blaszka do jego montażu,ale jakoś mi wtyczka haczyła o hak i odstawało
kabel plusowy powinno się podpiąć bezpośrednio do akumulatora,ale ja wlutowałem się pod plus z zapalniczki w bagażniku .kabel od zapalniczki jest co najmniej 50 % grubszy od kabla plusowego od modułu.zapalniczka zabezpieczona 15 A bezpiecznikiem,a mój moduł 10A .takie rozwiązanie przy wiązce 7 PIN wystarczy.
plus przylutowałem ,masę bezpośrednio do karoserii, a resztę kabli na tak zwane szybko złączki(są w zestawie) ,można lutować tylko mało miejsca
koszt haka i modułu 515 zł i zeszło mi około 4 godzinki roboty(i podmalowałem tłumik)
Ja tez już jestem po montażu. Kabel zasilajacy wziąłem od zasilania modułu przyczepy. Wiazka 13 pin podpieta bo potrzebowalem do platformy na rowery i z nią sprawdzone i wszystko działa. Potwierdzam że hak firmy Steinhoff pasuje elegancko i czujniki nie wykrywaja go przy cofaniu nawet z kapturkiem. Dziwi mnie to ze mówicie ze plastikowa podstawka z oryginalnego wzmocnienia nie pasuje. Ja zamontowałem, wszystko pasowało wlacznie z tą podstawką.
A i WAZNA uwaga dla montujacych tej firmy hak w s-maxie. Firma steinhoff nawiercila dwie wersje dziur w haku przez co mozna sie naciac tak jak ja. Mianowicie za płytko wepchnalem hak do podluznicy mimo iz dziury montażowe pasowaly. Dopiero przy probie montażu zderzaka wyszlo ze jest za duzo oddalony od karoseri. Wszystko musiałem zdemontować, wepchnąć hak głębiej i wtedy była gitara :) tak ze pamietajcie o mojej wskazowce.
woro_woro 03-04-2020, 10:51 Jeśli nie wykrywają to ok. Ja w wypinanym cenię sobie jednak to, że go po prostu nie widać. Ale jak ktoś jeździ z przyczepionym na stałe, czemu nie.
Co do lutowania, traktuję to jako druciarstwo. Są wyprowadzone wtyczki pod dedykowane wiązki i moduły. W zestawie jest też zarobiona wtyczka z (+) do skrzynki bezpieczników (jeżeli nie ma plusa po prawej stronie w boczku). Fakt, że kosztują trochę więcej. No i wiem, że dobry lut jest lepszy od wtyczki pod względem elektrycznym. Jestem jednak estetą.
rafi1355 07-04-2020, 17:47 ja też przykręciłem na początku na te inne otwory(dla Galaxy) ;),wina moja bo na szybko przeczytałem instrukcję .....
danek7902 19-04-2020, 23:58 Też jestem po montażu haka, udało mi się kupić nowy oryginalny Westfalia z wiązką 13pin za 1100zł. Zamontowałem całość, a co do tej nakładki plastikowej to na belce haka westfalia są tekie bolce na które się ją nakłada. Mi po zamontowaniu kuli haka czujniki jej nie wykrywają, czyli jest ok. Szkoda tylko że Ford nie ma tak jak np. Audi kontrolki informującej, że mamy podłączoną przyczepę. Jest jedynie informacja że Blis nie działa przy podłączonej przyczepie i tylko dzięki temu wiemy że mamy podłączoną wtyczkę. Co do montaży instalacji i modułu Westfalia to jest prosty, instrukcja obrazkowa, posiadając wtyczkę zieloną i szarą nie potrzeba żadnych kabli przeciągać do skrzynki bezpieczników lewego nadkola. Jedynie wymiana bezpiecznika przy wiązce 13 pin z 20A na 40A w skrzynce bezpieczników. Oczywiście na końcu włączenie programem elmconfig i wszystko działa.
Jest jedynie informacja że Blis nie działa przy podłączonej przyczepie i tylko dzięki temu wiemy że mamy podłączoną wtyczkę.
Przy podłączonej wtyczce nie działają również tylne czujniki parkowania. Jeżeli ktoś ma wgrane zmodyfikowane do convers+ jest to również widoczne tak jaka na załączonym zdjęciu (udało mi się znaleźć tylko po rosyjsku)
danek7902 20-04-2020, 22:27 O widzisz, ja nie mam wgranej modyfikacji dlatego nie widzę.
Czy ktoś montował hak do wersji Titanium S? S-Max z 12 roku. W kilku zakładach powiedzieli że nie ma pasujących haków do tego zderzaka. W jednym znaleźli coś za 1800 plus wiązka 800...
danek7902 06-07-2020, 15:49 Hak do wersji Titanium S jest taki sam jak do zwykłaj wersji. Od środka w zderzaku masz zaznaczone w którym miejscu wyciąć otwór pod hak.
Jankes76 06-07-2020, 15:51 Hej ja montowałem do s maxa 2013 rok hak holowniczy Brink z kulą wypinaną, zamykaną na kluczyk, wszystko pasowało idealnie udało mi się kupić używany ale nowe też nie są drogie np ten
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-brink-ford-s-max-2006-2014-7249574059?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor|9088980212|g|c&ev_adgr=|102059532885|446381610175|&utm_term=aud-462909978407:pla-466690600958||-|-20857|&utm_content=|pla|mc:129874489-p:7249574059|&gclid=Cj0KCQjwl4v4BRDaARIsAFjATPl8p9kUvhetiK6rYTL1-KdaBWtOCrQDbuBI5b_x7W7ayMxB9hF0fF4aAjpWEALw_wcB
danek7902 06-07-2020, 16:00 Moim zdaniem westfalia bedzie lepsza bo ma głąbiej mocowanie kuli i nie widać wycięcia w zderzaku. Zrób fotkę jak u ciebie wygląda zderzak kucająć za autem z tyłu bez wpiętej kuli haka. Dodatkowo pisze że nie pasuje do Titanium S.
marcell79 14-07-2020, 19:44 Szukam przeglądam i nie mogę trafić kompletnego haka do s-maxa. Poszukiwany westfalia 00-1919. Czy od mondeo lub galaxy tez będzie pasował? Jakie numery macie zamontowane? Może ma ktoś do sprzedania albo wie gdzie można takie dostać?
bialystok@diil.pl 21-07-2020, 07:30 Witam.
Zamontowałem używany hak, nie wypinany i czujniki go widzą. Hak jest oryginalny z instalacją i modułem (zdjęcia). Przeczytałem cały temat i wiem, że niektórzy z Was mieli taki problem. Może znacie sposób na brak "piszczenia czujników" przy założonej kuli? O możliwości wyłączenia czujnków z przycisku wiem:)
Nie ma zdjęć samego haka (belka, kula), ale moduł na pewno nie jest fabryczny.
EDIT: Jeśli zdjęcie nalepki jest z belki, to hak też nie jest oryginalny.
woro_woro 21-07-2020, 07:42 Pozostaje tylko pokombinować z czujnikami. Ja bym sprawdził, czy obrócenie ich nieco w gniazdach coś pomoże. Mowa tylko o tych 2 najbliżej haka.
bialystok@diil.pl 21-07-2020, 08:59 Rozumiem, czyli to jest hak dedykowany do Smaxa, ale nie oryginalny. Zdjęcia nie zamieściłem, bo raczej nic by to nie dało, hak jest zwykły, nic wyjątkowego. Z ustawieniem czujników spróbuję.
Dzięki.
marcell79 21-07-2020, 21:32 Mam i ja Udało się namierzyć hak kompletny w dobrej cenie. Montaż błyskawiczny chociaż ten oryginalny wykrojnik w zderzaku to dużo za duży Na szczęście pomierzylem i wycialem mniejszy.
Witam.
Chce zamontować hak do S-maxa z 2014.
Dziś znalazłem na sprzedaż 315 055 westfalia
Czy ta kula bd pasować do naszego samochodu?
markiz323 12-09-2020, 21:32 Wreszcie i ja założyłem używkę Westaflii.
Niestety, w wiązce cisza...
Ktoś ma jakiś pomysł, jak ożywić wiązkę?
wojtek_mlody 14-09-2020, 12:26 Ktoś ma jakiś pomysł, jak ożywić wiązkę?
Komputerem? Nie dokładałeś modułu?
markiz323 14-09-2020, 15:54 Montowałem zestaw westfalii z modułem na pierwszy montaż.
Ale w wiązce jest stałe 12v, na reszcie pinów cisza
Martin 86 16-01-2021, 16:34 Witam podpinam się pod tematem, zakupiłem oryginalny używany hak z MK1 przedlift do mojego 2013 wszystko jest, wiązka elektryczna, moduł, tylko czy jest ktoś kto mi teraz pomoże w podłączeniu instalacji, które kostki wpiąć do modułu itp. z góry dzięki
woro_woro 20-01-2021, 06:56 https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/307/e307400391101.pdf
Cześć i ja planuję w najbliższym czasie zamontować "jakiś" hak do swojego S-MAX 2012. Przeczytałem z ciekawości cały temat i co do samego haka raczej wszystko jest jasne, ale mam pytania odnośnie podłączenia elektryki, wiązki i modułu.
1.
Nie mam u siebie fabrycznego modułu, a jedynie dwie wiązki zakończone wtyczkami - zieloną i szarą. Pomyślałem więc, że zakupię oryginalny moduł forda bo chodzą w internecie do 200 zł i mam nawet dwa obok siebie. Tylko pojawił się następujący problem:
Skąd wziąć do tego wiązkę?
Pytałem, szukałem i jeśli są to tylko moduły. Znalazłem w dwóch znanych sklepach coś takiego jak "dedykowana wiązka haka do S-MAX", ale cena 450-500 zł + cena modułu to trochę za dużo :D Taniej wychodzi kupić zestaw elektryczny Westfalia albo coś innego.
Chciałem w związku z tym zapytać, jakie funkcje ma oryginalny moduł od Forda do mk1, jakich nie mają inne zamienniki sprzedawane z wiązką jako dedykowane? Jaki ewentualnie moduł i wiązkę polecacie jako zamiennik? Zależy mi na
- odłączaniu tylko tylnych czujników (mam ruski soft na Convers+),
- deaktywacji BLIS,
- deaktywacji/zmianie światła przeciwgłowego,
- 13 pinach (hak pod platformę rowerową.
2.
Druga sprawa to chcę zapytać o podłączenie przykładowo oryginalnego modułu Westfalia i kabelkologię z punktu 2 instrukcji (niebieski przewód, link do instrukcji post wyżej u kolegi woro_woro) i kwestię wpięcia się potem w pkt 15. W instrukcji w pkt 2 jest narysowany jakiś moduł i do sprawdzenia przewód niebieski. Ja w bagażniku po prawej stronie mam tylko jeden z czterema wiązkami wpiętymi na wielopinowych złączach. Czy tam mam tego szukać czy chodzi o coś innego? Ma ktoś jakieś zdjęcie?
3. Kolejna rzecz to kwestia zakupu używanego haka i homologacji. Nie znalazłem na to odpowiedzi ani w wątku ani na innych forach chociaż jakoś specjalnie nie szukałem. Czy kupując używkę muszę dostać jakiś papier z wpisanym numerem fabrycznym z tabliczki na haku? Czy do przejścia badania i zarejestrowania haka wystarcza sama plakietka? Będę szukał raczej Westfalii albo ORIS/BOSAL.
4. Ostatnie pytanie do tych co wożą na swoich hakach platformy rowerowe. Ja planuję na cztery rowery ale jeszcze się nie zdecydowałem co to będzie. Koniecznie uchylna. Mam potencjalny problem z wjazdem do garażu podziemnego a mianowicie boję się że mając taką platformę przyhaczę nią na dole. Czy ktoś kto ma platformę na 3-4 rowery mógłby mi podać model, wymiary i może zdjęcia? Z wymiarów to chodzi mi o to ile nad ziemią ona jest zawieszona i jak daleko od zderzaka wystaje do tyłu.
woro_woro 24-03-2021, 08:47 Te wiązki są od razu z modułem
https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-ford-s-max,sp,38,1297
Poszukaj na aukcjach, bo to jest to samo, tyle, że bez naklejki z ehaki.pl
Dzięki, wiem że jest tego trochę na ukcjach w cenach ok 300 zł za wersję 13 pin, tylko albo brakuje informacji dotyczących funkcjonalności modułu, albo jest "coś". Chciałbym też uniknąć drutowania. Do platformy rowerowej raczej nie potrzebuję fajerwerków, ale że mam jeszcze chwilę to szukam opcji jak najwięcej za jak najmniej ;)
Znalazłem taki temat na forum mondeo i chyba pójdę tą ścieżką:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207095
Chciałbym kupić oryginalny moduł, uniwersalną wiązkę z gniazdem 13 pin (cena ok 50-100 zł) oraz wtyczkę i piny do oryginalnego modułu (ta 12 pin szara).
W jednej z odpowiedzi ktoś namierzył, że taka wtyczka występuje w adapterach do radia Volvo -> ISO i jest tego cała masa w internecie w cenie ok 20 zł, ale szukam jeszcze informacji czy da się kupić samą wtyczkę, albo piny do niej, ponieważ adapter składa się z dwóch wtyczek (prawa/lewa = zielona/szara) i żadna nie ma pełnych 12 pinów - trzeba przekładać. Uniknąłbym lutowania do zarobionych już pinów.
Widziałem też na aukcjach moduły do przyczep Volvo i niektóre wyglądają identycznie jak te do Mondeo/S-Max lub mają takie same trzy wtyczki a inną obudowę. Niestety oferty wiązek dedykowanych do Volvo które widziałem mają inną wtyczkę, ale nie spędziłem nad tym za dużo czasu.
woro_woro 28-03-2021, 22:55 Kolego, jeśli masz do tego chęci i zacięcie - Twoja sprawa. Ja raczej z tych, co w takie kombinacje się nie bawią. Moduły haka mogą wyglądać wszystkie tak samo, ważne jak są skomunikowane po CAN z modułami samochodu PCM i BCM. Ja wolałem wziąć gotowca i zapłacić komuś, kto to za mnie już rozpracował i przygotował produkt P&P. A i tak wyszło taniej niż w warsztacie, nie mówiąc o ASO.
Polecisz mi konkretny produkt P&P na 13 pinów z pełną funkcjonalnością? Musiałem chwilowo odłożyć temat...
Jaszczurzy 17-04-2021, 21:21 Witam zamontowałem gniazdo 13 pin z modułem.
Po kolorach kabli i pomiarach podłączyłem I działa, za wyjątkiem światła przeciwmgłowego.
Do lampy dochodzą 4 kable, cały czarny odpowiada za ów światła. Niestety w wiązce idącej z klapy w tylnim słupku nie ma czarnego przewodu, zarówno z prawej jak i z lewej strony.
Mógłbym powybijać się po kolei do każdego, ale to kupa roboty. Ktoś ma jakiś schemat, albo może sprawdzić?
Dziękuję.
woro_woro 17-04-2021, 22:09 Polecisz mi konkretny produkt P&P na 13 pinów z pełną funkcjonalnością? Musiałem chwilowo odłożyć temat...Ja kupowałem na ehaki
https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-ford-s-max,sp,38,1297
Później widziałem na alle podobne zestawy taniej. Nie wiem jak jest teraz.
Jaszczurzy 18-04-2021, 22:40 Dobra pomierzyłem miernikiem kleszczowym kolor przewodu światła przeciwmgielnego to brązowy z zielonej paskiem które są 2 z lewej strony (prawdopodobnie z 2 lamp).
Hak do 2t i nacisk na kule 100kg + gniazdo i modół 13 pin z rozłączaniem czujników parkowania 650zł
Witam wszystkich.
Wczoraj do mojego S-max '13 założyłem wiązkę Westfalia (13 P) - tzn. nie do końca ponieważ nie wiem, z którym przewodem modułu parktronika połączyć przewód wiązki oznaczony kolorem pomarańczowym tj. przewód ładowania (aktywny przy włączonym zapłonie).
W instrukcji napisane jest aby połączyć go z niebieskim przewodem...Super! tylko, że akurat we wskazanej tam wiązce jest przewód niebiesko- zielony i niebiesko-czarny... Fotki w załączeniu..
Drugi załącznik, obrazek obok tego co zakreśliłeś na niebiesko. Tam jest odwołanie do punktu drugiego, z którego wynika że nie musi to być koniecznie niebieski, ale.ktory to nie wiem. U mnie to wygląda zupełnie inaczej niż w instrukcji czy u Cienie.
Ja ostatecznie kupiłem oryginalny moduł za 200 zł (nowy), uniwersalną wiązkę 13 pin, 13 przewodów (uwaga, wiele ma tylko 8 przewodów) koniecznie 2 m a nie jak większość 1,5 m bo nie starczy. Do tego wtyczkę audio z Volvo i połączyłem jedno z drugim na tulejki zaciskowe. Wszystko zadziałało od razu i od paru dni wożę się z platformą rowerową. Nie podłączałem tylko stałego plusa. Koszt całości z wysyłkami to 300 zł + programowanie.
To rozwiązanie ma jednak dwa spore minusy. Kupując wszystko oddzielnie musiałem kupić dodatkowo pasujący przepust uszczelniający z bagażnika (fi 40 mm). Znalezienie go proste nie było, ale sprawdził się ten:
HTL-40-10-TPE
https://www.tme.eu/en/details/htl-40-10-tpe/grommets/ht-hi-tech-polymers-oy/
Druga sprawa to piny do wtyczek Volvo to pełen custom. Potrzebne jest tylko 8 i tyle jest w adapterze audio, ale trzeba je sobie wyjąć i włożyć w odpowiednie miejsca. Problemem jest to że trzeba uciąć przewody i je polączyć np wspomnianymi tulejkami, tylko że przewody audio mają na oko tylko 0,75 mm2 więc są za cienkie. Ja to tak zostawiłem ale niestety wyszedł z tego zonk. Prawdopodobnie problematyczne może być tylko ładowanie, chyba że ktoś ma zamiar ciągnąć jakąś przyczepę z bogatym oświetleniem 😁 W dziale mondeo czytałem że nie bawią się we wtyczki Volvo tylko używają wsuwki - pasują te 6,3 mm, ale wtedy trzeba całość zaizolować.
Też w tej instrukcji zauważyłem, przy "bu" jest "?"... Tylko pewnie znając swoje szczęście jak zacznę sprawdzać te przewody to coś mi jeb..ie ...
Napisałeś także o oprogramowaniu. Tzn , że po kompletnym montażu będę musiał wiązkę uruchomić w sofcie auta? Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić?
Tak, generalnie dla każdego sterownika komunikującego się po CAN musisz aktywować funkcję haka/przyczepy w komputerze auta. Inaczej te funkcje będą nieaktywne, albo nie będą działać prawidłowo np. nie będzie wyłączać przeciwmgielnego w aucie, albo odłączać czujników cofania. Reszta nie wiem, bo najpierw aktywowałem funkcje, a potem podłączyłem gniazdo przyczepy pod moduł. Tu masz w trzecim poście informację:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=123956
Pamiętaj też, że jeśli odblokujesz w komputerze opcję przyczepy i wypniesz zamontowany moduł to mogą Ci przestać działać prawidłowo czujniki parkowania, albo będą cały czas brzęczeć. Jeśli chcesz odpiąć sterownik to musisz też deaktywować go w aucie.
PAMIĘTAJ ŻE WSZYSTKO ROBISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, JA PRZYTACZAM TU TYLKO INNE WYPOWIEDZI I TO CO PRZESTAWIAŁEM DWA TYGODNIE TEMU, A JESTEM AMATOREM. DLA PEWNOŚCI DOCZYTAJ WĄTKI NA FORUM I KONIECZNIE ZAPISZ BACKUP USTAWIEŃ ZANIM NADPISZESZ PROGRAM MODUŁÓW.
Musisz posiadać interfejs diagnostyczny oraz odpowiedni program. Ja to zrobiłem za pomocą polecanego na forum interfejsu firmy Viaken (koniecznie USB):
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-interfejs-vscan-stn1170-usb-adaptery-otg-micro-usb-c.html
i programu ELMConfig, chociaż działanie tego programu w trakcie programowania haka mocno podniosło mi ciśnienie. Wolałbym następnym razem zapłacić za Forscn-a. Elmconfig wydaje się dużo prostszy w obsłudze, ale te wszystkie błędy po drodze i miganie kontrolek... użyłem go tylko dlatego że chciałem szybko i nie chciałem czekać na licencję forscan :D
Instrukcję masz np tu przy czym u mnie druga część dotycząca "IPC" była nieaktywna, bez możliwości ani zaczytania ani zapisu do modułu. Jest też trzecia karta w "central configuration" gdzie jest jedna dodatkowa opcja, którą ja też ustawiłem według innego posta, ale nie mogę teraz znaleźć. Poszukaj też w temacie mondeo, który przytaczałem i link poniżej.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2686698&postcount=323
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207095
P.S.
A informację o konieczności programowania masz na stronie 46 modułu westfalia. Swoją drogą te instrukcje Westfalia moim zdaniem są słabe, do montażu samego haka dużo lepsza była od BOSAL-a albo filmik z youtube :D
Slawek300 05-05-2021, 20:44 Witam. Niedawno zakupiłem autko z hakiem wpisanym pionowo. Niestety bez zaczepu z kulka. Hak westfalia i cena tego elementu to 6 stowek. Wiązka od gniazda idzie w lewa stronę. I teraz pytanie gdzie ten modul? Na belce haka jest logo forda czy to oznacza że był montowany w fabryce i jest ten modul w innym miejscu ? Po prawej znaduje sie tylko siwa wtyczka na kilka pinow
Tutaj masz opis modułu i jak wygląda.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2231299&postcount=1
Jeśli siwa wtyczka ma 8 pinów lub 8 przewodów i pasuje do gniazda ze zdjęć powyżej to ktoś mógł Ci sprzedać samochód bez modułu. A w dowodzie masz wpisany hak? Może ktoś zaczął montaż haka używki oryginalnego i nie skończył?
Jak podniesiesz dywanik w bagażniku i wyjmiesz ze schowka na graty tę wyściółkę to przez przepust po prawej powinna przechodzić wiązka czujników parkowania, a przez przepust po lewej wiązka haka. Następnie powinna ona iść na prawą stronę razem z wiązka czujników parkowania.
Z tego co czytałem to fabrycznie moduł zawsze jest po prawej. Nawet niefabryczne w instrukcji są zawsze z prawej bo tam powinny być wiązki pod montaż modułu. Może jakoś głębiej na aluminiowym wsporniku z blachy. Poszukaj po prawej bardziej z przodu dwóch wiązek zakończonych złączami - jedna zielona do CAN z czterema lub trzema (bez masy) przewodami i jedna szara większa, ale tylko z jednym przewodem (stały plus). U mnie te wiązki były oklejone gąbką i taśmą oraz schowane dość głęboko tak że myślałem że nie mam fabrycznie przygotowanej instalacji pod montaż modułu.
woro_woro 07-05-2021, 06:59 funkcje będą nieaktywne, albo nie będą działać prawidłowo np. nie będzie wyłączać przeciwmgielnego w aucie, albo odłączać czujników cofania. Reszta nie wiem
Bez aktywacji haka prąd we wtyczce jest, światła i kierunki też. Nie ma dezaktywacji tylnych czujników i blis.
Witam.
Bardzo proszę o pomoc.
Zamontowałem w Smaxie hak z dedykowaną wiązką.
Nie miałem przewodu zasilania ale go dorobiłem. Po montażu wybrałem w elmconfig z listy hak z wtyczka 13pin i wgrałem konfiguracje.
Teraz jest tak, że czujniki parkowania działają przez chwile po włączeniu samochodu a potem wyskakuje błąd.
W Forscanie mam błąd U0252
Na wtyczce haka nie ma żadnych napięć.
Dodam jeszcze ze byłem u znajomego podmienić moduł bo myślałem ze mam wadliwy - jednak nadal cisza... zauważyłem jednak ze u mnie w zielonej wtyczce jest 3 przewody a u niego 4 - może to jest przyczyną? Ile macie u siebie?
Zobacz w temacie o mondeo, który był przytaczany parę postów temu. Jest tam do pobrania pinout sterownika - każdej wtyczki. Ja miałem cztery przewody i prawdopodobnie brakuje Ci masy do sterownika, bo tam takie przypadki były opisane... Jak coś głupiego to musi przecież brakować masy A tak na poważnie niektórzy zwracali też uwagę że nie każdy moduł działa z każdym rocznikiem, ale skoro sprawdzałeś też znajomego...
jazda_gazda 09-09-2021, 22:01 Witam Panowie,
Jestem po montażu haka Westfalia zdemontowanego z identycznego auta i przypadek jest nieco inny. Nie aktywowałem jeszcze haka ale na kostce 13pin mam wszystkie światła oprócz obu postojów??? gniazdo miałem do wymiany więc tutaj raczej odpada. Apropo aktywacji, jest ktoś na forum lub polecacie kogoś z okolic Poznań/Środa Wlkp kto może to aktywować aby było zgodne ze sztuką.
I jedna niepewność podczas montażu ponieważ w wiązce był pomarańczowy cienki przewód, który jak rozumiem jest plusem po zapłonie i ląduję w skrzynce bezpiecznikowej?
Dzięki pozdro
Poratujcie proszę kolorem przewodu od światła wstecznego. Chcę podłączyć uniwersalny sterownik haka z lewej strony tylny słupek, wszystko mam oprócz tego wstecznego :(
Witam,
Panowie poszukuje modułu haka i mam pewien dylemat gdyż znajduje dwa rodzaje tj. AM2J-19H517-AC albo 6G9N-14B192-AC, pytanie brzmi czy one się różnią :?:
Panowie, czy któryś mógłby wrzucić opis pinów od dużej szarej wtyczki w oryginalnym module ?
Odpowiedź na drugie pytani znajdziesz tutaj - w połowie pierwszego postu jest link do paczki ze schematem modułu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207095
Co do oznaczeń samego modułu to prawdopodobnie w tym temacie też znajdziesz odpowiedź. Musiałbym zejść na dół i sprawdzić co ja kupiłem, ale nie miałem żadnych problemów.
Spoko, wszystko już mam zrobione, pozostała tylko aktywacja. I tu chyba ostatnia moja prośba w tym temacie, czy jest ktoś z Wrocławia bądź okolic kto ma wiedzę w tej kwestii ?
Albo druga opcja, jakby ktoś mógł wrzucić łopatologiczną instrukcję jak krok po kroku zrobić to w Elmconfigu.
Cześć,
czy jest jakiś hak holowniczy który nie koliduje z tylnym dyfuzorem wersja Titanium x sport, ewentualnie czy jest ktoś w stanie polecić jakiś hak przy którym podcięcie będzie najmniejsze i mało widoczne?
Hak hakiem, ale po pierwsze znajdź ogarnięty zakład montujący, który dotnie otwór pod wymiar, a nie tak jak jest na szablonie. Mam hak Steinhoff ACS wypinany pionowo i chyba ciężko mi sobie wyobrazić żeby jakiś inny był mniej widoczny, ale też pewnie każdy wypinany pionowo będzie wyglądał podobnie.
Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Masz może jakaś fote jak to podcięcie wygląda u Ciebie? Zastanawiam się właśnie nad Westfalia lub Steinhoff i tylko pionowo wypinany 🙂 to już się dowiedziałem ze on są najmniej widoczne właśnie że względu na wypiecie 😋
Tu masz, zdjecie jak to wygląda u mnie. Z jednej strony jest gniazdo haka, z drugiej opuszczane gniazdo elektryczne, a otwór jest wycięty z niewielkim zapasem i go nie widać chyba że zajrzy się pod spod auta. Jak widać hak Steinhoff po kilku latach trochę zardzewiał, ale funkcjonalnie działa bez zarzutu. Nie wiem jak wygląda Westfalia po takim czasie.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220619/5afd0f2a887ba0d9084bcb4045d9e806.jpg
Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Super🙂 dzięki za pomoc to zdjęcie dużo mi pomogło. Hak wezmę westfalie jest trochę droższy ale podobno ma lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Wyjdzie w praniu po paru latach i tak 😄
Tu masz, zdjecie jak to wygląda u mnie. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220619/5afd0f2a887ba0d9084bcb4045d9e806.jpg
Wyglądało by to całkiem nieźle, gdyby nie fakt że skoro już jest schowany cały hak z gniazdem to powinna być do tego wielkiego otworu zderzaka zaślepka zakrywająca tą dużą dziurę . Ja mam wycięte własnoręcznie duużo ... mniejszą dziurę , ale haka postanowiłem nie wypinać bo stanowi jednak ochronę z tyłu przy parkowaniu na styk .
Później wrzucę fotki .
mikawajos 14-09-2022, 21:39 Witam
Wrócę do tematu, może ktos będzie w stanie pomóc.
Hak Westfalia, wiązka tejże samej firmy,
Otóż w mojej wersji auta mam tylko zieloną kostkę, z 3 pinami, bez szarek kostki zasilającej.
Znalazłem, że jest KIT do s-maxa z brakującymi przewodami, ale nie mogę znaleźć FINIS/kodu.
Może ktoś jest w stanie pomóc?
Identyczny dla focusa znalazłem:
AMBM5J-19H465-AB. ale jaki jest dla maxa?
jak nie znajdę sam dosztukuję z odpowiednią grubością do F11 i do masy na aucie.
--edit
moze sie komus przyda: poszperałem trochę i jest tak:
dla focusa istnieje taki KIT:
AMBM5J-19H465-AB
AMAM5J-19H465-AA --> to dla c-maxa, finis: 1742313
dla mondeo jakis kod to: 17420081755427, i zakładam że tego trzeba szukać
z góry dzięki!
pozdrav!
Dzień dobry,
Swojego smaxa zakupiłem bez haka a dokładniej bez kuli hak bo belkę i wiązkę elektryczna mam firmy westfalia.
Jak mam teraz dobrać samą kule hak w przypadku jak bym chciał kupić używaną ?
Jest jakaś tabliczka znamionowa na belce mówiąca o modelu haka ?
A co w przypadku jak nie znajdę używanej kuli hak o takim numerze ? Jak dobrać alternatywnie taką kule hak ?
Mialem ten sam problem , sama kule mozna dostac , kosztuje od 250 do 450 zl , przeszukaj internet to znajdziesz 6 cyfrowy numer 307 293 , widzialem taka kule na allegro
Mialem ten sam problem , sama kule mozna dostac , kosztuje od 250 do 450 zl , przeszukaj internet to znajdziesz 6 cyfrowy numer 307 293 , widzialem taka kule na allegro
Problem w tym że są na internecie różne numery i skąd mam wiedzieć który będzie pasował akurat do mojego ?
Edit:
Znalazłem tabliczkę znamionowa na belce:) Jak znaleźć alternatywny hak bo o tym numerze co mam ja nie mogę znaleźć 307 293
Na ogol kule o tym nr pasuje do tego haka , kupujac kule haka sugierowalem sie numere ktory czesto jest przepisany do tego auta , decyzja nalezy wylacznie do Ciebie kolego . Kup kule na podanej wyzej stronie , opodanym numerze , bedzie pasowac ok , nie pasuje odsylasz , nasz dwa tygodnie na zwrot , tylko sprawdz czy sprzedajacy przyjmuje zwroty ? Inne wyjscie to sprawgzic kule od kogos , ktory taka posiada , Chetnie bym udustepnil ale dzieli nas duza odleglosc 200
Czy może ktoś podrzucić instrukcję gdzie podpiąć stały plus i plus po stacyjce?
Możliwie najbliżej tyłu auta?
S-Max polift rocznik 2012.
Mam wiązkę 13 pin i zastanawiam się, czy jest prosty sposób na podpięcie tych zasileń, czy jednak trzeba ciągnąć kable przez całe auto do akumulatora.
Witam. ma ktoś schemat podłączenia instalacji haka w S-maxie 2011r
Instalacja 13 pin z modułem
Tu jest odnośnik do forum mondeo: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3340874&postcount=592
1:1 z S-max.
W tym samym wpisie jest link do pliku zip i na kartce rozpisany dokładniej moduł i wtyczka, ale te zdjęcia chyba wystarczą. Musisz już potem tylko zmapować ten schemat na wtyczkę 13 pin i wiązkę którą kupiłeś (ja miałem losowe kolory chyba).
Czyli do modułu podłączam:
- wtyczkę zieloną z auta,
- wtyczkę 12 pinową z haka
- wtyczkę z zasilaniem , mogę się podłączyć pod przewód od zapalniczki w bagażniku ?
Jeśli nie masz tej szarej, to musisz wykombinować zasilanie. Nie wiem prawdę mówiąc czy może to być zapalniczka. Dawno to czytałem, poczytaj w temacie od mondeo, albo tym. Jestem pewien że to pytanie już było, bo nie wszyscy mają szarą.
Z jednej strony ze schematu i opisu wynika, że jest to zasilanie do świateł, obwód zapalniczki jest chyba zasilany od razu po otwarciu drzwi, nie wiem kiedy się wyłącza, czy na pewno działa gdy włączysz ręcznie pozycje bez zapłonu i jak długo.
Z drugiej strony nie mam pojęcia jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczona zapalniczka, ale jeśli tych światełek będziesz miał dużo to może być problem. Gdzieś czytałem, nie dotyczyło to S-max, że po podłączeniu lawety były problemy. Z przyczepą kempingową też mogą być o ile da się ją ciągnąć tym samochodem.
Pamiętaj jeszcze o podłączeniu odpowiednich przewodów wiązki bezpośrednio do masy w schowku bagażnika oraz ZAPROGRAMOWANIU komputera, bo inaczej nie będzie działał moduł. Poza tym jeśli zaprogramujesz kompa z modułem i potem go odepniesz, to z tego co pamiętam zaczynają się problemy (nie pamiętam jakie) - raz zainstalowany ma być podłączony.
Podłączyłem moduł faktycznie nie widziałem szarej wtyczki, czyli jest wszystko oryginalnie podłączone. Nic na razie nie działa , muszę jeszcze zalogować, i powinno być hity.
@MJ85 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=504915), nic nie da się zrozumieć z Twojego wpisu.
Może spróbuj użyć translatora google, żeby to co napisałeś przetłumaczyć na język polski.
Podłączyłem hak w oryginalne wtyczki, i podpiąłem masę . Mam problem z logowaniem modułu , jest jakiś schemat jak to zrobić , podłączamy kompa niby się loguje ale światła niedzialają
A czy moduł z s-maxa z przed liftu pasuje do wersji poliftowej?
Bump: A czy moduł z s-maxa z przed liftu pasuje do wersji poliftowej?
draker90 09-12-2023, 11:36 Koledzy potrzebuje waszej pomocy. Niestety wybrałem do montażu haka warsztat z partaczem na pokładzie który pojęcia nie ma o montażu w naszych autach. Do rzeczy. Hak mam zamontowany. Teraz jest problem z instalacją. Potrzebuje się dowiedzieć jaki i gdzie mogę dokupić ten 4 pin który ma być dołożony do zielonej wtyczki (masa)????. Po montażu straciłem czujniki parkowania nie wiem co się stało wywala mi błąd U0252 Usterka z modułem sterującym oświetlenie - ty B ???
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/39c9252cf8fb2cb5dae5d048dfa132e8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/bbaddba76198cbf4afec8be68ccb3b20.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/bdb21ea6b5363dfcfea8f5ee71e5b7d1.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/6dbf5a584d5e7bf3b3305e96743b8308.jpg
Witam, jak poradziłes sobie Z tym błędem ?
Witam
Przymierzam się do montażu haka i chciałbym zapytać o to czy jest jakiś dedykowany tzn jaki najlepiej się sprawdza i czy jest dużo roboty z montażem. Ktoś montował sam i się podzieli wskazówkami?
Jacek Grabias 08-01-2025, 19:19 Tutaj masz części, załóż oryginał i masz spokój. Bez czarowania i mieszania w instalacji.
Wiązka Product No. 2004277
Moduł Product No. 2270699
Musisz jeszcze zamontować hak, wiązka którą podałem jest do wypinanego.
Do smax/galaxy 2015-
Po zamontowaniu włącz moduł w Forscan
Montujesz moduł po prawej stronie w bagażniku po ściągnięciu bocznej ścianki. Wszystkie potrzebne wtyczki już tam są następnie wpinasz wiązkę od hak/przyczepy i idziesz w dół do zaślepki w podłodze przeciągasz pod auto i kierujesz się do haka.
Prościej się nie da i unikniesz problemów jak opisane powyżej.
Hak zamontuj jakiej firmy chcesz, wiązka pasuje do każdego wypinanego.
Do smax/galaxy 2015-Tymczasem pytanie było o S-Max generacji pierwszej, tj. z lat 2006-2015.
No i pytanie jak zwykle z cyklu: podziel się -> DAJ MI, BO BARDZO CHCĘ WZIĄĆ.
I w sumie nie byłoby w tym nawet nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na FCP w temacie dołożenia haka (oryginał lub uniwersalny) napisano już właściwie doktorat.
Trzeba tylko znaleźć, przeczytać ze zrozumieniem i zaimplementować do swojego samochodu.
Ale komu by się tam chciało szukać!
ŁYSY Piotr 09-03-2025, 14:27 Witam szanownych grupowiczow. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem s-max. Postanowilem zalozyc hak. Zdemontowalem hak jak i orginalna instalacje z auta z Niemiec 13pin. Wszystko poskladalem jak bylo. Ale nie działaja żadne swiatla. Dodam że w module jest plus na bezpieczniku. Gdzie szukać problemu w samym module czy trzeba moze aktywowac jakos funkcje haka.
Oczywiście że trzeba zmienić konfigurację auta.
ŁYSY Piotr 09-03-2025, 14:39 Wnioskuję że to nie jest problem samego modułu. Jestem w stanie sam to zrobić? Możesz mi coś więcej powiedzieć na ten temat?
....Jestem w stanie sam to zrobić?...
Uwielbiam takie pytania...
Dla mnie to jest oczywiste - jak jest takie pytanie, to jedyna sensowna odpowiedź jest - NIE!
Sama operacja jest dość banlnie prosta - w centralnej konfiguracji auta trzeba zmienić 2 pozycje - że jest hak oraz, że gnaizdo haka ma 7 czy też 13 pinów - w zależności jakie tam jest założone...
ŁYSY Piotr 10-03-2025, 08:53 Dzięki za podpowiedź. Wczesniej siedziałem w grupie vw audi dużo łatwiej jest znaleźć i rozwiązać jakiś problem vcdsem. Ford stawia nowe progi. Jeżeli to banalne wystarczy znaleźć odpowiedni program odpowiednią adaptacje i powinno się udać. Wstępnie pytałem elektryka mówił że tam w aucie nic się nie zmienia to powinno działać. Stawia na problemowy moduł. Mówi przyprowadź popatrzy.
... Stawia na problemowy moduł. Mówi przyprowadź popatrzy.
Raczej bym sugerował zmienić owego "elektryka"... Szkoda tracić czas na takiego "fachowca"...
Co do "znalezienia programu"... Jak by Kolega - zamiast siedzieć u VWjowców - poświęcił z 15 minut na zerknięcie na tutejsze forum to nazwa "FORScan" nie była by obca i było by "wszystko w temacie"...
Karolo99 09-04-2025, 20:44 Witam serdecznie wszystkich, od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem S-Max z 2006r w 7 krzesełkach. Także postanowiłem zamontować hak. Wiele się nasłuchałem w śród znajomych kolegów po fachu (mechaników) co montowali haki i każdy polecał nowy z uniwersalnym modułem. Lecz jestem zwolennikiem oryginałów, bo to jakość i oryginalność. Poszukiwanie haka szły dość intensywnie aż trafiłem na perełkę, orginalny używany hak 13 pionowy w raz z oryginalnym modułem wraz z oryginalnym mocowaniem do karoserii i oryginalną instalacją na której była gumowa przelotka uszczelniająca, koszt 700 PLN z przesyłką. Po montażu na krótko modułu i wiązki także miałem problem z uzyskaniem prądu na gnieździe przyczepy lecz tak jak mówi #tedi-k "...Sama operacja jest dość banlnie prosta - w centralnej konfiguracji auta trzeba zmienić 2 pozycje - że jest hak oraz, że gnaizdo haka ma 7 czy też 13 pinów - w zależności jakie tam jest założone..." Dzięki FORSCAN przeprowadziłem owe czynności (dopisałem że auto posiada hak oraz w module haka zapisałem instalacje 13 pinową) i zaczęło wszystko działać. Największa zabawa była z otworem w zderzaku gdyż nie znalazłem nigdzie szablonu 1:1 by wykonać otwór. Po schemacie jaki znalazłem na "Dobrehaki.pl" oraz w IC przy haku westfalii było opisane że wystarczy otwór 80x100 ( tam znalazłem również momenty dokręcenia śrub mocujących do karoserii i haka do belki). Fakt na same mocowania haka wystarczy lecz na gniazdo już nie. Więc miarka i wstępny otwór 80x100 później przymiarki zderzaka i zaznaczania ile jeszcze wyciąć na gniazdo. Sumarycznie sam montaż jest banalnie prosty i każdy sobie poradzi przy pomocy wkrętaka krzyżowego ,kilku nasadek, klucza dynamometrycznego, preparatu penetrującego, szczypiec do demontażu wieszaka wydechu końcowego oraz małej zmiotki do oczyszczenia spinek mocujących zderzak, trochę sylikonu do zwiększenia uszczelnienia przewodu przechodzącego przez nawozie na zewnątrz auta. Mi zajęło zamontowanie haka na gotowo 3h bez większego demontażu wnętrza przestrzeni bagażowej.
Witam.
Uzupełnię trochę temat. Przy montażu oryginalnego haka z modułem itp. to przepust jest pod osłoną termiczną prawego wydechu. Chyba że to już było opisane a ja poprostu nie doczytałem.
Druga kwestia montażu haka do auta z gazem. Ktoś pisał tu na forum, że przecież hak montuje się w miejsce belki i musi pasować, no to niestety nie jest tak kolorowo. U mnie butla wystaje poza obrys karoserii, i w przypadku zwykłej belki nie ma problemu, zdeżak też jest na tyle obszerny że to wszystko się mieści. Natomiast belka haka potrzebuje wsunąć się dość głęboko, dodatkowo sam hak jest cofnięty względem swojej belki, i jest na równi z linią karoserii auta. Butla musi być schowana cała pod autem. Moja nie jest i niestety to wyklucza montaż.
hak montuje się w miejsce belki i musi pasować"Musi pasować" oznacza, że samochód jest konstrukcyjnie przygotowany do montażu "haka holowniczego". Natomiast Ford S-Max nie jest konstrukcyjnie przygotowany do montażu instalacji LPG. Dlatego jak ktoś sobie wykona instalację LPG i chciałby mieć zbiornik "podwieszony", pod autem, to musi się liczyć z konsekwencjami/utrudnieniami. Znane utrudnienia przy montażu instalacji LPG ze zbiornikiem pod autem, to właśnie belki haka, ale też podwójny wydech.
niestety nie jest tak kolorowo.Z wpisu wynika, że w Twoim aucie instalację LPG wykonano nie rozpatrując takiej "popierdułki" jak hak holowniczy. No i teraz zrobił się "problem".
Moja nie jest i niestety to wyklucza montaż. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że nie przyjdzie teraz komuś do głowy "kombinowanie" z elementami konstrukcyjnymi haka. Za to zawsze można "przerobić" zbiornik na gaz.
|
|