Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie
karolmondeo 07-09-2014, 10:33 Dobra namieszam znowu troszkę.
Zastanawiam się nad dwoma zestawami.
Komplet ATE standardowe:
- klocki przód - http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=15166
- klocki tył - http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=58880
- tarcze przód - http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=214133
- tarcze tył - http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=220772
czy zestaw oryginalny FORD:
- klocki przód - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-1747043-FORD/2738
- klocki tył (już takie mam na stanie) - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-tylne-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-Kuga-Motorcraft-1566234-FORD/1833
- tarcze przód - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przednie-FORD-Mondeo-Mk4-1500159-FORD-FoMoCo/2402
- tarcze tył - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-tylne-Mondeo-Mk4-Galaxy-S-max-FORD-FoMoCo/2739
Zależy mi na wysokiej skuteczności hamowania (jazda szybka, często wyhamowywanie z wysokich prędkości).
dario6273 07-09-2014, 11:40 Ja własnie zakładałem oryginalne z napisem " jurid " na przód i na tył "gulfer":D
Teraz własnie zmienię na taki zestaw oryginalny :wink:Jak chcesz zakładać inne to lepiej kupić dużo droższe to będzie miało jakis sens:)Oryginały najlepiej zamówić u Jacka z forum:)
Rozważ przy następnej okazji Zimmermanna. Cenowo wyjdzie podobnie a nawet i taniej a jakościowo na tą chwilę nie ma konkurencji ;)
actchris 15-09-2014, 09:47 Tak czytam i przy wyborze Motocraft / ATE / Zimmerman za ok 200 zł najlepiej wybrać Zimmermana ? właśnie czuję że klocki się kończą więc trzeba zmienić.
ps. Jazda 90% to miasto (warszawa)
Tak, najlepiej cena/jakość wychodzi Zimmermann
w obliczu przyszłej wymiany całego kompletu tj. przód i tył.. mam zapytanie odnośnie Zimmermann, otóż czytałem w opiniach iż po krótkim czasie mają tendencję do piszczenia przy hamowaniu.. spotkał się może ktoś z tym problemem u Zimmeramann'a ???
gregor75 15-09-2014, 20:58 po 10 tys. km na Zimmermanie nic takiego nic takiego u mnie nie występuje
Siemanko.Czeka mnie wymiana tarcz hamulcowych i mam pytanko czy Zimmermann sa ok czy lepiej ate?
Witam. A jakie macie zdanie o klockach marki Bosch?
Ps. Zbliża mi się pierwsza wymiana tylnych klocków. Przebieg 80tys.km. Przód od nowości.
Nie są złe ale w podobnej cenie można kupić lepsze ;) Zresztą też zależy co trafisz bo Bosch to konfekcjoner, sami nie produkują a dostawców mają różnych.
Popatrz za Ferodo, Textar, TRW, Zimmermann.
gdzie w Warszawie można sprawdzić/pomierzyć bicie tarcz?
Mi mierzyli na Szczotkarskiej, przyrządem zegarowym
Ja na tył założyłem klocki zimmermann. Przy przeglądzie w Aso dałem do wymiany i o dziwo za usługę nie policzyli. Albo wliczyli w inną pozycje. Przejechałem zaledwie pare tys km i nie mam powodów do narzekań. Koszt klocków na tył wg mojej pamięci tak ok 170zł brutto.
Koszt klocków Zimmermann na tył do Mondeo IV to 123zł brutto :)
anastazyy 13-11-2014, 16:51 Dokladnie 170 to chyba przód. Ja mam tez na tyle fakt ze po 2tys byl etap ze lekko popiskiwsly ale teraz juz ok. Obstawiam ze problemem byla tarcza ktora lekko juz jest wyzlobiona. Ogolnie tez polecam. Ja kupilem u kolegi pawpor
Wystukane z Galaxy S4 za pomoca Tapatalka
Witam, podepnę się pod temat, czeka mnie wymiana tarcz i klocków przód + tył do Mondka Mk4 2.0TDCi kombi oto szczegóły :
"Witam, wiem że jest dużo tematów na temat układu hamulcowego, ale wiadomo że każdy przypadek jest inny. Mianowicie czeka mnie wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód + tył w Mondeo Mk4 Kombi 2.0TDCI 140KM. Ma ktoś sprawdzony zestaw, tzn np jakie tarcze dobrze współpracują z jakimi klockami? Myślałem nad klockami Abe lub Trw a tarcze Bosch lub Abe lub Zimmerman? Co o tym sądzicie?
Wydaję mi się że zestaw EBC jest dla mnie niepotrzebny, samochód kombi nie rajdówka, po prostu chodzi mi o sprawdzony dobry zestaw nie jakiś chiński badziew ani też super hamulce z Focusa RS "
Jeżeli tarcze mają rant to bardzo często nowe klocki na nich popiskuja.
Jako zestaw do S-max przy normalnej jeździe polecam Zimmermanna, zarówno tarcze jak i klocki
Pytanko brzmi czy takie zestawy będą ok?
Przód:
http://allegro.pl/klock-ebc-tarcze-hamulcowe-ford-mondeo-mk4-i4751188272.html
Tył:
http://allegro.pl/tarcze-ferodo-klocki-ebc-mondeo-mk4-tyl-i4802654265.html
Ja bym tego ferrodo nie wkładał, na tył Zimmermann to ok 150 PLN szt.
gumis15 - jeżeli nie przekraczasz 130km/h i jeździsz mega to te zestawy się sprawdzą. Mondeo to cieżki samochód i czymś trzeba go zatrzymać a EBC Black ma trochę słabą mieszankę do tego samochodu.
Z gamy EBC do MKIV optymalny jest EBC Green. Jeżeli chodzi o seryjne klocki to warto przemyśleć Zimmermanna
pro-choice 17-11-2014, 15:43 EBC całkiem dobre ... natomiast polskie klocki Zimmermann, nie koniecznie :)
Przy długich hamowaniach z dużych prędkości mogą się pojawiać bicie na kierownicy :)
Dokładnie tak, Zimmermanny nie są do jazdy MKIV z jakimiś wysokimi prędkościami - są to klocki standardowe. Natomiast EBC Black mają jeszcze słabszą mieszankę i w ciężkim MKIV nie sprawdzają się i powodują to samo co Zimmermanny tylko jeszcze szybciej...
Ok, rozumiem. Może poda mi ktoś jakie tarcze i klocki do ciężkiego MK4? Będę wdzięczny.
aa prędkości to myślę że max 160km/h ale średnio to tak 120/130.
tomk1317 17-11-2014, 20:11 Dokładnie tak, Zimmermanny nie są do jazdy MKIV z jakimiś wysokimi prędkościami - są to klocki standardowe. Natomiast EBC Black mają jeszcze słabszą mieszankę i w ciężkim MKIV nie sprawdzają się i powodują to samo co Zimmermanny tylko jeszcze szybciej...
Dzisiaj zmieniłem hamulce na tarcze Zimermany i klocki TRW. Mechanicy jak wymontowali stare zapytali dlaczego wymieniam? Powiedziałem że piszczą przy hamowaniu i tył łapie szybciej niż przód. Jeżdżę po Warszawie z prędkościami 80-90 (średnia z całego tygodnia to 28 km/h - korki itp.) Klocki stare i tarcze wziąłem ze sobą. Tarcze nie wiem jakie, klocki ATE i motocraft. Za tydzień dam znać jak się sprawują.
Kumpel zalecał klocki ATE ceramiczne + tarcze ATE, ale cena dwa razy większa;)
pozdrawiam
rychu.zychu 18-11-2014, 09:39 Zakładał ktoś klocki bądź tarcze DELPHI ?
OK, sprawa wygląda tak, poświęciłem się i przeczytałem cały post, i za cholerę nie wiem co wybrać, raz jest że Ate są super a raz że to lipa, itp itd...
Interesują mnie fakty, opinia kogoś kto miał w MK4 lub S-Max zestawy przód + tył które spisywały się dobrze tzn nie rozsypały się po 1000km, tak jak mówiłem nie mam 2,5T tylko 2.0TDCI do tego w kombi więc to nie auto do zabawy tylko duży krążownik który czasami potrzebuję mocniejszego hamowania w końcu waży 1500kg.
Więc jak, poda mi ktoś sprawdzone zestawy?
A tak wogóle dlaczego tak mało wypowiedzi jest na temat Bosch? Lipne?
Osobiście polecam zestawy TRW (Luk) - miałem je w Mazda 6 przez 6 lat użytkowania bez uwag ( nie pylą, nie skrzypią, nie piszczą). Teraz też je mam i jestem zadowolony - cena przystępna.
Zapytam się tylko o jedno - co ma wspólnego LuK z TRW? (dodam, że Luk to Niemiecka firma, TRW USA a na Europę UK)
gumis15 - wszystko zależy czego oczekujesz od hamulców i jaki jest Twój styl jazdy. Do normalnej, spokojnej jazdy można z powodzeniem stosować zestawy Ate, Zimmermann i nawet TRW. Jeżeli natomiast oczekujesz czegoś lepszego niż seryjny zestaw to należy zacząć od założenia mocniejszych klocków - EBC Green, Galfer Sport etc. Tarcze moga pozostać seryjne gdyż najważniejsze są właśnie klocki których maksymalna temperatura pracy określa kiedy pojawi się fading (czyli osłabienie skuteczności hamowania). Z tarcz polecamy Zimmermanna - mają najlepszy stosunek cena/jakość
westblack 19-11-2014, 21:36 Weź FoMoCo/Motocraft. Założyłem zestaw ori zaraz po kupnie bryki. Jak na razie przejechalem na nich 80kkm, złego słowa nie powiem.
Pawpor wiem chyba o co chodzi Volf31 z tym TRW Luk,
znalazłem coś takiego: TRW Lucas
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-ford-mondeo-iv-mk4-przod-i4796931610.html
TRW czy TRW Lucas?
pro-choice 20-11-2014, 13:45 Temat edytowałem ... nie na temat :)
Dokładnie tak, ale LuK to nie Lucas i w tym przypadku jest to znaczne niedopowiedzenie bo LuK robi części na pierwszy montaż do Forda a Lucas niczego nie robi w Fordzie...
Bump: spękania to jedno ale te kawałki odłamane z brzegów to chyba nie powiesz że samo odpadło :)
???? Chyba w złym temacie odpisałeś albo ja coś przegapiłem ;)
pro-choice 20-11-2014, 14:07 O kurde .... masz rację, nie wiem jak to się stało, miała to być odpowiedź do tarcz Brembo styranych prze życie :)
Przepraszam wszystkich :)
vormont100 13-12-2014, 14:58 witam
ja mam problem z ktorym nie wiem co robic bo to juz drugi komplet nowych tarcz i klockow , znowu bicie jade przynajmniej 60 i na hamulec noga a kiera mi lata, moze wie ktos co moze byc?? powiem tak, tloczki wymienione poloski z przegubami tez, luzow niby nie ma , po 300 km tak mi sie zrobilo znowu trzesawka z tym ze mialem jakby tarcie blachy o blache przez 1500 km ale sprawdzalem na poboczu i nic nie widac bylo, kola sie nie grzaly i nie grzeja wywarzone a opony nowe , moze ktos zarzuci cos ciekawego auto to mondeo 2 kombi 1.8 benz 98 r
Bump:
ratmed24 13-12-2014, 23:19 bicie na piaście sprawdzałeś?
vormont100 14-12-2014, 07:49 wlasnie tak myslalem ale mechanik mowil ze nie to , nie ufam juz mu i sam sprawdze , slyszalem kiedys jeszcze ze abs moze byc przyczyna, ten moj ford to polowy nie jest wart to co w niego wsadzilem , teraz mi poszedl wysprzeglik ktory byl wymieniany razem z dociskiem i sprzeglem :?
ratmed24 14-12-2014, 08:32 czasami warto zmienić mechanika bo człowiek w koszta tylko popada
anastazyy 29-12-2014, 12:50 zakupiłem na tył zimmermany u kolegi z forum i dziś zauważyłem że jedna strona jest całkowicie zdarta. Przejechane 18tys. Druga wygląda ok. Gdzie szukać przyczyny aby na przyszłość nie było tego problemu?? Montaż?? Jak u was z żywotnością tych klocków,
Stojący zacisk.
Ręczny trzymający.
anastazyy 29-12-2014, 14:46 reczny widzę że odbija ładnie zarówno z 1 jak i drugiej strony. Zostaje zacisk
slawek-kali 27-01-2015, 16:17 Witam mam mozliwosc kupna klockow hamulcowych, jednak nie znam firmy ktora je produkuje. Mam tylko takie cos : E11 90R-01184/5767
Czy ktos moze rozszyfrowac co to za klocki ?
To jest nr homologacji przypisany do klocków "Open Parts" - czyli typowy "no name"
slawek-kali 27-01-2015, 17:31 Z tego co sie doszukałem to sa to klocki Metelli? Tylko czy to jest znana nazwa..
http://www.iparts.pl/producenci/klocki-hamulcowe,metelli,ford,mondeo-iv-turnier,2-0-tdci,121-100030-36-6239-22519.html
Tylko czy to jest znana nazwa..
Masz podniesioną moc i dobre auto a dziadujesz na klockach. Lepiej kup coś markowego bo potem może być płacz że kiera bije.
slawek-kali 28-01-2015, 15:44 Cenowo wychodzą jak ATE, wiec dziadostwo chyba nie jest.
Z drugiej strony masz racje, wybiore cos znanego :)
Tylko nie takie dziadostwo z napisem "motorcraft" :-).
dario6273 28-01-2015, 20:31 Dokładnie bo będziesz miał bicie na kierownicy przy hamowaniu z dużej predkości:razz:
Mój mechanik założył mi oryginały Forda , przynajmniej tak mi powiedział i tak mnie skasował. Po 7 tys. pojawiło się bicie na kierze, a ostatnio miałem mega awaryjną sytuacje i mongol dostał po dupie, co odbiło sie tez na heblach. Pod koniec "rajdu" ,zapach smażonych hebli był wyczuwalny dodatkowo spadła skuteczność hamowania, a teraz od kilku dni zaczynają popiskiwać....
Teraz pytanie czy polecacie jakieś dobry zestaw ? odporny na takie awaryjne sytuacje :) bo nie będę wymieniać po każdej takiej sytuacji hebli :) widziałem tarcze ROTINGER GT opinie o firmie niezłe, ale jestem ciekaw waszych propozycji...
Z góry dziękuje za pomoc :)
dario6273 20-02-2015, 07:11 Dla forda oryginał na pierwszy montaż robi Jurid przód a tył galfer :one: Jeżeli nie ma tych napisów a jest napisane motorcraft to nie oryginał tylko budżetowy zamiennik:027:
dario6273 - nie tak do końca. Producent samochodów nie ogranicza się do jednego dostawcy. W oryginale FoMoCo z tarcz mogą być Jurid, Ate, Brembo, Bosch a na fabrycznych klockach bite są odrazu loga Galfer Aftermarket, Bosch, Ferodo, Ate (btw Ate = Galfer, Ate jest właścicielem marki Galfer Aftermarket - nie mylić z Galfer Sport który jest niezależną firmą)
Bump: Teraz pytanie czy polecacie jakieś dobry zestaw ? odporny na takie awaryjne sytacje bo nie bede wymieniać po karzdej takiej sytacji hebli widziałem tarcze ROTINGER GT opinie o firmie niezłe, ale jestem ciekaw waszych propozycji...
Chcesz lepszy zestaw czy chińskie nawiercane tarcze? Jeżeli lepszy to niestety trzeba głębiej do kieszeni sięgnąć i zacząć kompletować zestaw od lepszych klocków - minimum EBC Green a optymalnie do bardzo szybkiej jazdy EBC Yellow lub Galfer Sport FDT1055. Do tego dobra gładka tarcza np Zimmermann lub jeżeli budżet pozwoli to Zimmermann Sport. Wynalazek typu Rotinger nie tylko nie poprawi hamowania, a jeszcze przyniesie kilka niedogodności..
grodek75 20-02-2015, 09:14 Dorzucę do tej dyskusji "ziarnko" od siebie - niedawno wymieniałem zestaw hamulców z przodu w swoim aucie. Zastosowałem zestaw oryginalny jak na 1 montaż, czyli tarcze FoMoCo i klocki montowane fabrycznie produkowane przez Jurida.
Póki co przejechałem trochę ponad 1000km, wszystko się ułożyło i nie mam zastrzeżeń.
Nic nie piszczy, nie bije, pylenia póki co nie jestem w stanie ocenić bo auto jest tak przeraźliwie brudne, że nie wiadomo co pochodzi z jezdni, a co z klocków.
Materiały kupiłem sam w jednym z internetowych sklepów z częściami do Forda, wymiana robiona przez ASO.
dario6273 20-02-2015, 09:56 Ja w poprzednim mondku zmieniałem też tarcze i klocki na pierwszy montaż i było wszystko ok hamulce jak brzytwa i zero bicia :one: a teraz w tym co kupiłem ktoś zmienił przy 60tyś . klocki na motorcrafta i jest masakra ,cienizna i z dużej predkosci telepie kiera jak diabli:( A po lekturze tych wszystkich wypowiedzi można zgłupieć co wybrac i co bedzie najlepsze bo juz nie jeden walczył z bićiem przy hamowaniu na kierownicy:roll:
pawpor - bardzo dziękuję za poradę
Właśnie chodziło mi o to żeby kupić coś dobrego a nie płakać potem że się kasę wydało a autko nie hamuje
Witam mam mozliwosc kupna klockow hamulcowych, jednak nie znam firmy ktora je produkuje. Mam tylko takie cos : E11 90R-01184/5767
Czy ktos moze rozszyfrowac co to za klocki ?
Tutaj masz odpowiednik po numerach OEM
http://www.aparts.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-1477803.aspx
Coś sobie dorzuć i od 200zł masz wysyłkę gratis.
Ta wysyłka gratis jest wliczona w dużo wyższą cenę części - hłyt martetingowy ;)
Jerry292 23-02-2015, 17:11 ja śmigam na klockach motorcrafta i jestem bardzo zadowolony tylko trzeba w trakcie wymiany dokładnie wyczyścić zacisk i jarzma raz tego nie zrobiłem i do wymiany tarcze i klocki bo zaczęło bić i tarcze były przegrzane
grodek75 24-02-2015, 07:25 No to chyba jesteś pierwszy który jest zadowolony z Motorcrafta :)
Ja staram się używać oryginalnych materiałów Forda.
Jak napisałem powyżej teraz założyłem klocki z 1 montażu (Jurid) i w sumie na razie jest OK.
Ale do Motorcrafta po ostatnich doświadczeniach raczej się już nie zbliżę, bo to według mnie syf jakich mało. Głośne, szybko się zużywają, straszliwie pylą i jeszcze niemało kosztują. A do tego co bardzo istotne po 1 komplecie klocków miałem również do wymiany tarcze (też oryginały FoMoCo) co mnie zszokowało i było tak naprawdę bezpośrednią przyczyną rezygnacji z Motorcrafta.
A mnie się cicho wydaje, że czy motorcraft czy fomoco, to jeden wór-są tak samo ciulowe (jakość forda ;-)). U mnie krzywe były te z pierwszego montażu.
grodek75 24-02-2015, 14:44 Jasne, wszystko co w oryginale to "ciulowate" jest. A ASO to już w ogóle dno i wodorosty. Nic nie umieją, tylko kradną i jeszcze grubą kasę biorą za wszystko.
Tylko dziwnym trafem 99 na 100 kupujących używane auta chce by:
a/ było od 1 właściciela
b/ serwisowane w ASO
c/ naprawiane na oryginalnych częściach również w ASO
d/ miało komplet pieczątek również z ASO
Taka schozofrenia...
Oczywiście to uwaga natury ogólnej, a nie do kogoś konkretnego...
Wiesz, statystyczny kupujący nie zna się dobrze/wcale na częściach zamiennych i ASO jest dla niego gwarancją, że w auto nie władowano byle czego.
Jestem przekonany, że nasza forumowa wiedza daleko wykracza poza wiedzę statystycznego kupującego i wiemy co zrobić, by auto było lepsze niż z fabryki (albo przynajmniej takie samo ale mniejszym kosztem - np. tuleje lemförder).
W interesie producenta auta jest, by podzespoły były jak najtańsze w produkcji i zaraz po gwarancji trzeba było je wymienić na nowe. Sądząc po skali problemu z biciem tarcz ford dobrze odrobił w tej kwestii lekcję ;)
A ASO to już w ogóle dno i wodorosty. Nic nie umieją, tylko kradną i jeszcze grubą kasę biorą za wszystko.
Niestety taka prawda.. Nie raz się przekonałem o tym osobiście. Można by już książkę napisać (np ASO Opla nie ma na stanie czujnika zegarowego i klient musi swój dostarczać)...
Kapsel_lg 24-02-2015, 19:57 Ja w zeszłym roku wymieniałem na ATE - klocki EBC i hamulce jak żylety (bez szaleństw wszystko kupiłem standardowe, żadne nacinane i wiercone).
driwer19 25-02-2015, 11:23 A ja drodzy koledzy nie mam już pojęcia co z tym biciem zrobić.Z przodu już nie mam co wymieniać.Wymienione wszystko łącznie z drążkami i końcówkami, prostowaniem felg i wymiana piast bo jedno łożysko już umierało.Po wymianie tarcz i klocków z przodu przez około 2 tys. km było ok i znów zaczyna bić.Nadmieniam że nie przegrzałem tarcz ani ich nie hartowałem w kałuży.Z tyłu mam przetoczone tarcze i nowe klocki.
Zastanawia mnie fakt że przy dojeżdżaniu np do świateł przy małej prędkości czuje się jakby ktoś z tyłu za zderzak przytrzymywał i to hamowanie nie jest płynne.
Doradźcie coś bo go sprzedam, a szkoda bo sprzęgło nowe :)
A jak hamujesz tylko ręcznym to nie ma bicia ??
dario6273 25-02-2015, 11:38 driwer19- Zastanawia mnie fakt że przy dojeżdżaniu np do świateł przy małej prędkości czuje się jakby ktoś z tyłu za zderzak przytrzymywał i to hamowanie nie jest płynne...
U mnie to samo masakra:<
driwer19 25-02-2015, 12:11 A jak hamujesz tylko ręcznym to nie ma bicia ??
W sumie nie sprawdzałem. Sprawdzę i podzielę się spostrzeżeniami.
Strach czytać o Waszych problemach - akurat jestem na etapie zmiany także tarczy i czytam i czytam i mam coraz większy mętlik w głowie co wybrać.
Myślałem, że wezmę i zakupię Motorcrafta ale teraz już nie wiem...
dario6273 26-02-2015, 11:52 Strach czytać o Waszych problemach - akurat jestem na etapie zmiany także tarczy i czytam i czytam i mam coraz większy mętlik w głowie co wybrać.
Myślałem, że wezmę i zakupię Motorcrafta ale teraz już nie wiem...
Tylko nie motorcrafta tragedia ja mam klocki:( jak dla mnie to szajs:570:
Tylko nie motorcrafta tragedia ja mam klocki:( jak dla mnie to szajs:570:
Podzielam opinię kolegi wyżej. I rozszerzam także na tarcze.
dario6273 26-02-2015, 12:08 W poprzednim miałem wszystko OEM i było git hamulce brzytwa:one:
W poprzednim miałem wszystko OEM i było git hamulce brzytwa:one:
Co w tym wypadku oznacza dla Ciebie OEM?
Są jakieś widzę ABS, ATE, EBC, Bosch, TRW, Zimmermann... co w takim razie zakupić?
dario6273 26-02-2015, 14:33 Tarcze na pierwszy montaż w fabryce (nie wiem kto robi )a klocki przód jurid a tył galfer na takim zestawieniu wyszedł z fabryki g:~Bo na jakiś lepszy zestaw a są takie trzeba dać prawie dwa razzy tyle co w OEM.
Są jakieś widzę ABS, ATE, EBC, Bosch, TRW, Zimmermann... co w takim razie zakupić?
Patrząc przez pryzmat jakość/cena polecam do normalnej jazdy (bez szaleńst typu 180km/h i ścigania się od świateł do świateł) zestaw Zimmermann. Jeżeli natomiast ma to być zestaw do szybszej i bardziej dynamicznej jazdy to zapraszam na PW - ustalimy jakiś sensowny zestaw (tylko wtedy trzeba liczyć się z większymi wydatkami)
gregor75 26-02-2015, 15:40 hamowanie nie jest płynne.
Doradźcie coś bo go sprzedam
płyn hamulcowy kiedykolwiek wymieniany ?
driwer19 26-02-2015, 19:54 płyn hamulcowy kiedykolwiek wymieniany ?
Płynu ja nie wymieniałem, jak go kupiłem miał 143 tys km, teraz ma 174. Jakie przebiegi sacuje się dla płynu??
gregor75 26-02-2015, 19:57 wymiana powinna być co 2 lata
dario6273 26-02-2015, 20:55 wymiana powinna być co 2 lata
Czyli podczas gwałtownego hamowania jak jest bicie na kierze:570: to moze być przyczyną stary płyn hamulcowy u mnie jest od nowości i dzisiaj dolałem trochę i wydaje mi sie że bicie kiery pojawia sie teraz nie w fazie końcowej ale poczatkowej :surprise: ? Jutro jade w trase to przetestuję:one:
Stary płyn hamulcowy nie powoduje bicia, tylko brak hamulców jak się zagotuje. A gotuje się przy niższej temperaturze, bo z czasem zwiększa się % wody w nim zawarty.
Czy tarcze delphi na tył dadzą radę bo cena atrakcyjna?
http://ford.sklep.pl/product-pol-16826-tarcza-hamulcowa-Delphi-CENA-ZA-2-SZT-tyl.html
No i czy na nowe tarcze mogę założyć stare klocki, które mają zużycie tak z 10%
Dać radę pewnie dadzą. Za 70-80zł więcej masz Zimmermanny z powłoką antykorozyjną co na osi tylnej jest dosyć ważne (tarcze narażone są na kąpiel w solance w zimie). Do nowych tarcz zakłada się koniecznie nowe klocki - stare mogą się nie dotrzeć!
No i czy na nowe tarcze mogę założyć stare klocki
Nie dziaduj kolego.
dario6273 06-03-2015, 21:49 Patrząc przez pryzmat jakość/cena polecam do normalnej jazdy (bez szaleńst typu 180km/h i ścigania się od świateł do świateł) zestaw Zimmermann. Jeżeli natomiast ma to być zestaw do szybszej i bardziej dynamicznej jazdy to zapraszam na PW - ustalimy jakiś sensowny zestaw (tylko wtedy trzeba liczyć się z większymi wydatkami)
Własnie ja protrzebuję taki zestaw do szybkiej i dynamicznej jazdy:one:
Czy klocki Galfera do Mondeo mkIV po lifcie są z zewnątrz malowane na czerwono? Pytam się bo nie chciałbym aby za bardzo rzucały się w oczy.
grodek75 12-03-2015, 15:13 Jeżeli masz na myśli klocki Galfer na tylną oś stosowane na pierwszy montaż to nie są malowane na żaden kolor, przed i polift mają dokładnie takie same klocki i tarcze:
http://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-tyl-1756395.html
Różnice są jedynie dla wersji 2,5T oraz EcoBoost 240KM na przedniej osi.
dopawcia 12-03-2015, 15:46 A ja drodzy koledzy nie mam już pojęcia co z tym biciem zrobić.Z przodu już nie mam co wymieniać.Wymienione wszystko łącznie z drążkami i końcówkami, prostowaniem felg i wymiana piast bo jedno łożysko już umierało.Po wymianie tarcz i klocków z przodu przez około 2 tys. km było ok i znów zaczyna bić.Nadmieniam że nie przegrzałem tarcz ani ich nie hartowałem w kałuży.Z tyłu mam przetoczone tarcze i nowe klocki.
Zastanawia mnie fakt że przy dojeżdżaniu np do świateł przy małej prędkości czuje się jakby ktoś z tyłu za zderzak przytrzymywał i to hamowanie nie jest płynne.
Doradźcie coś bo go sprzedam, a szkoda bo sprzęgło nowe :)
Powiem tak - może być różnie - zależy jak tarcze zostały przetoczone - czy profesjonalnie czy odwalone.
Ja tak kiedyś miałem. Bicie na kierownicy przy skręcie w lewo. Pierwsza rzecz to zostały przetoczone tarcze. Nie pomogło. Odwiedziłem 10 mechaników , wymieniłem pół samochodu po czym tknęło mnie żeby znowu sprawdzić czy te tarcze zostały dobrze przetoczone - okazało się że spartolona robota była. Wymieniłem na nowe bo stare już były za cienkie i jak ręką odjął... także nie polecam przetaczania a zakup nowych tarcz i klocków - niewiele pewnie drożej zapłacisz a masz pewność że nowy towar siedzi w aucie.
Różnice są jedynie dla wersji 2,5T oraz EcoBoost 240KM na przedniej osi.
Ale w S-Maxie, wszystkie mIV fabrycznie wyjeżdżały z takimi samymi hamulcami z przodu...
Jeżeli masz na myśli klocki Galfer na tylną oś stosowane na pierwszy montaż to nie są malowane na żaden kolor, przed i polift mają dokładnie takie same klocki i tarcze:
http://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-tyl-1756395.html
Różnice są jedynie dla wersji 2,5T oraz EcoBoost 240KM na przedniej osi.
Mam na myśli klocki Galfer na przednią i tylną oś, do założenia jako drugi montaż. Chodzi mi o to żeby nie odznaczały się z zewnątrz (patrząc przez felgę) w sposób który odróżniałby je od "fabrycznych"
Panowie poradźcie... Mam do wymiany przednie tarcze i klocki. W ASO zaproponowano mi tarcze Forda (1500159) za 800zł za komplet (w necie te same dostępne za ok. 420zł za komplet) i do tego klocki Motorcrafta (1566232) za 300zł (na necie za ok. 200zł). Z robocizną nie polecieli aż tak po bandzie i zawołali 130zł. Możecie polecić jakiś dobry komplet zamiast zestawu Ford+Motorcraft?
Panowie poradźcie... Mam do wymiany przednie tarcze i klocki. W ASO zaproponowano mi tarcze Forda (1500159) za 800zł za komplet (w necie te same dostępne za ok. 420zł za komplet) i do tego klocki Motorcrafta (1566232) za 300zł (na necie za ok. 200zł). Z robocizną nie polecieli aż tak po bandzie i zawołali 130zł. Możecie polecić jakiś dobry komplet zamiast zestawu Ford+Motorcraft?
Polecam ze standardowego kompletu Zimmermanna - 186zł/szt tarczy i 184zł/kpl klocków :)
siara1983 19-03-2015, 16:47 Witam, koledzy to może ja dorzucę coś od siebie.
W listopadzie 2014r robiłem duży serwis włącznie z wymianą tarcz i klocków przód. On na własną odpowiedzialność załżył zestaw BREMBO tarcze i klocki.....i wszystko było ok przez ok 3 000km. Po tym przebiegu chciało już wyrwać kierownice z rąk a tarcze wygłądały gorzej jak te stare przed wymianą. Odziwo wszystko zostało pomierzone i nie biły były prste ale zniszczone zostały przez klocki. Tarcze wyglądały jak "fale dunaju" a na klocki się nie zurzywały tylko "wyrywały" Po prostu z klocków wyrywał sie materiał i niszczył tarcze.
Teraz jest załozony zestaw przód i tył tarcze ZIMMERNANN i klocki EBC GREEN na dotarciu.
Te 84 strony wątku nie wzięły się z niczego. :)
Mondek ma problem z hamulcami. W poprzednim mk4 miałem tarcze oryginalne , motocrafta, ebc nacinane, ebc nawiercane. Klocki motocrafta, ebc zielone, ebc czerwone.
Wszystkie zestawy po czasie biły.
driwer19 23-03-2015, 20:29 Powiem tak - może być różnie - zależy jak tarcze zostały przetoczone - czy profesjonalnie czy odwalone.
Ja tak kiedyś miałem. Bicie na kierownicy przy skręcie w lewo. Pierwsza rzecz to zostały przetoczone tarcze. Nie pomogło. Odwiedziłem 10 mechaników , wymieniłem pół samochodu po czym tknęło mnie żeby znowu sprawdzić czy te tarcze zostały dobrze przetoczone - okazało się że spartolona robota była. Wymieniłem na nowe bo stare już były za cienkie i jak ręką odjął... także nie polecam przetaczania a zakup nowych tarcz i klocków - niewiele pewnie drożej zapłacisz a masz pewność że nowy towar siedzi w aucie.
Tarcze mam TRW nowe, klocki nowe, końcówki z drążkami nowe, piasty nowe, i jak biło tak bije....może troche mniej.
Decyzja zapadła...mam dość mondeo.Wymieniłem sprzęgło, turbinę bo się posypała przy 170 tys i rozrząd.....może ktoś chce kupić tak doinwestowane auto.Nie chcę go i żadnego innego forda.
Tarcze mam TRW nowe, klocki nowe, końcówki z drążkami nowe, piasty nowe, i jak biło tak bije....może troche mniej.
Decyzja zapadła...mam dość mondeo.Wymieniłem sprzęgło, turbinę bo się posypała przy 170 tys i rozrząd.....może ktoś chce kupić tak doinwestowane auto.Nie chcę go i żadnego innego forda.
Stare porzekadło prawi tak:
"Nie chcesz żeby psuł Ci się Ford, kup sobie BMW/VW/Volvo/Hondę - będzie Ci się psuło co innego" :)
Nie chcę go i żadnego innego forda.
Ale jak kupisz auto o podobnym wieku, to będzie podobnie dziadowskie. Musiałbyś sobie zorganizować rok urlopu i szukać auta tak przynajmniej dwudziestoletniego, a w świetnym stanie :-).
Cześć wan! mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych, z jakiej firmy polecacie klocki hamulcowe. Znalazłem na allegro klocki hamulcowe z KRAFTA za 60 zł na przód, więc chciałbym się dowiedzieć czy te klocki wystarcza :)
paoloWawa 24-03-2015, 15:39 Qubus1
Ty poważnie pytasz? Krafta do roweru bym nie wsadził...
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
dario6273 24-03-2015, 21:34 Cześć wan! mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych, z jakiej firmy polecacie klocki hamulcowe. Znalazłem na allegro klocki hamulcowe z KRAFTA za 60 zł na przód, więc chciałbym się dowiedzieć czy te klocki wystarcza :)
60zł to minmalny koszt jednego klocka a nie 4:one:
slawek-kali 24-03-2015, 21:49 U mnie sa zalozone klocki za 21€ od 1,5 roku i nic sie nie dzieje.
Takiego juz go kupilem i tez sie balem jak odkrylem rachunek, ale po 3 testach (2x ADAC i raz TÜV) moje obawy minely.
Auto hamuje idelanie i nic nie piszczy.
Auto hamuje idelanie [...]
To dla każdego znaczy (nawet zupełnie) co innego. Daj jakieś dane liczbowe, to ocenimy.
slawek-kali 25-03-2015, 08:18 Przednia os 380/380 daN, tylna os 280/280 daN. Reczny 290/290 daN
To wynik z ostatniego przegladu, ktory robilem miesiac temu.
Tak, tylko to są wyniki usyzkane na rolkach przy prędkości 30-40km/h. Przy prędkościach 160-200km/h te wyniki można wsadzić między bajki. Takie wyniki na rolkach można uzyskać na "drewnianych" klockach...
slawek-kali 25-03-2015, 08:25 Wam nie mozna dogodzic :D Innych testow nie mam i nie bede robil :p
A co do tego drewna to chyba niektorzy maja takowe zalozone, bo nie przechodza przegladow.
Tutaj nie chodzi o dogadzanie tylko o wskazanie na błąd w analizie uzyskanych wyników. Test na stacji diagnostycznej jest po to, żeby stwierdzić czy siła hamowania jest równa na osi (czyli czy zaciski/pompa pracują prawidłow). Do oceny skuteczności hamulców należy zabrać akcelerometr i manometr (manometr do badania siły/ciśnienia panującego w układzie hamulcowym) i na tej podstawie ferować wyroki nt skuteczności i odporności na przegrzewanie klocków hamulcowych. Na stacji diagnostycznej nawet 50stC te klocki nie złapią...
A przeglądów nie przechodzą bo mają zpieczone zaciski które klocka nie dociskają, na drewnianych klockach i sprawnych zaciskach nikt nic by nie powiedział ;)
Przednia os 380/380 daN, tylna os 280/280 daN. Reczny 290/290 daN
A czemu podwójne wartości? Bo niemożliwe żeby we wszystkich przypadkach hamowanie było absolutnie identyczne na oba koła...
U mnie odpowiednio na jedno koło (daN, uśrednione):
przód 305
tył 170
ręczny 125
Jakoś nie bardzo wiem jak porównać, bo taki mocarny ręczny, a nawet mocniejszy niż i tak już bardzo mocny tył, to jakiś kosmos (?).
I szału nie ma, tzn. poprzednie auto hamowało lepiej (względem masy).
Wiadomo, ze najlepiej porównywać przy prędkości 200 km/h, ale (prawie) nikt takimi wynikami nie dysponuje, więc pozostańmy na ziemi.
slawek-kali 25-03-2015, 08:56 Ja tego nie mierzylem tylko mowie co stoi na karcie przegladowej.
Dwa lata temu podczas przegladu bylo 320/320 260/260 i reczny 270/280.
Przeglady robione w TÜV i GTÜ.
ruszomir 25-03-2015, 20:33 Koledzy,
przebiłem się przez te kilkadziesiąt stron odpowiedzi i postanowiłem dorzucić swoje 0.03zł ;)
Z podobnym problemem - bijące tarcze po kilku/kilkunastu tys. km od wymiany - borykałem się w moich poprzednich autach.
Za każdym razem problemem była konstrukcja zacisków pływających - z czasem zapiekają się na prowadnicach i podczas hamowania pracuje tylko tłoczek (lub w większej mierze tłoczek). Powoduje to nacisk z jednej strony tarczy i skutecznie ją z czasem deformuje - dlatego przez jakiś czas jest w porządku.
Ktoś (sorry nie pamiętam, który z kolegów forumowiczów) wymieniał zaciski i to pomogło - ja nie miałem na to ochoty$$. Zatem rozebrałem zacisk, usunąłem masę syfu z prowadnic, posmarowałem i było GIT na wiele kkm.
Teraz przy wymianie kół usuwam klocki hamulcowe i sprawdzam, czy cały zacisk płynnie przemieszcza się względem tarczy i czy nie blokuje się.
Poza tym bardzo istotne jest dokładne oczyszczenie przylegających powierzchni - tarczy, flanszy piasty oraz samej felgi. Osobiście mocno odradzam papier ścierny czy szlifierkę - najlepszy jest kamień na wodę - czyli popularna osełka. Ostatecznie ręczna szczotka druciana. Dzięki temu nie zniszczymy powierzchni, a jedynie ją delikatnie splanujemy.
Tak oczyszczoną powierzchnie przecieram olejem silnikowym i wycieram - tak wiem, że są do tego preparaty, ale tak uczyli na szkoleniu.
Należy pamiętać, że przy styku felgi aluminiowej i stalowej flanszy i przy dodatku wody tworzy się mini ogniwo, które powoduje korozję aluminium, dlatego warto zabezpieczyć powierzchnie styku, aby zminimalizować to zjawisko. Podobnie przy każdej zmianie kół...
Wystąpienie bicia (lub nierówności na powierzchni flanszy) o grubości 0,05mm spowoduje odchylenie aż 0,26mm na obrębie felgi. A to już sporo ;)
I w kwestii zakończenia - nie jestem mechanikiem, a jedynie inżynierem z zamiłowaniem do majsterkowania. Także: use it on your own risk ;)
Pozdrowienia dla wszystkich majsterkowiczów
dario6273 25-03-2015, 21:05 Mądre wskazówki :)
darekpoz 07-04-2015, 20:39 Witam
Przeczytałem sporą część tego wątku i dalej nic nie wiem. Proszę o pomoc w wyborze tarczy i klocków na przód Mondeo IV (rok prod. 2008).
Rozważam
- tarcze Forda - 430 zł. komplet
- klocki Motorcraft - 192 zł.
Może inne - lepsze zestawy zbliżone cenowo ? Z góry dzięki za wskazówki.
dario6273 07-04-2015, 20:58 Tylko nie motocraft:569:
Tarcze Zimmermann (np. nawiercane), klocki EBC Green Stuff
darekpoz 08-04-2015, 09:10 Tarcze Zimmermann (np. nawiercane), klocki EBC Green Stuff
Dzięki za sugestie. Szkoda że tylko same klocki kosztują ok. 450 zł.
dario6273 08-04-2015, 09:22 Ale ja mam motorcrafta i hamulców praktycznie nie ma :( więc lepiej kupić klocki OEM jurid kosztuja o 100 więcej :one:
Dzięki za sugestie. Szkoda że tylko same klocki kosztują ok. 450 zł.
Jeżeli szukasz czegoś seryjnego to zakładaj zestaw Zimmermann (tarcze + klocki)
Artidrops 08-04-2015, 10:28 Wczoraj założyłem na tył Hella Pagid na przód też już czekają ale to dopiero w sobotę. Ogólnie klocki stosuję też w innych autach i złego słowa nie mogę powiedzieć. Jak na kilka km przejechanych jest duża poprawa ale szczerze nie wiem co było wcześniej. Po testuję i ocenię. Koszty tył 117zł, przód 127zł
darekpoz 09-04-2015, 11:24 ... a może tarcza Forda (430zł) i klocki TRW (200zł.) ?
TARCZA (http://ford.sklep.pl/product-pol-13694-tarcza-hamulcowa-Ford-przod-1500159.html)
KLOCKI (http://ford.sklep.pl/product-pol-16720-klocki-hamulcowe-TRW-kpl-przod-.html)
kopydleusz 09-04-2015, 13:51 Ja mam wszystko TRW - hamuje dobrze, żadnych bić przez kilka lat, a ceny przyzwoite. Jedyna wada - klocki dość mocno pylą (choć nie tak mocno jak fordowskie).
Ja kilka dni temu na tył założyłem Textara (tarcze + klocki). Dużo nie zrobiłem jeszcze bo dopiero 300km, ale sądząc po wykonaniu można śmiało polecić. Firma zresztą produkuje zestawy na pierwszy montaż.
darekpoz 09-04-2015, 18:15 ... a może tarcza Forda (430zł) i klocki TRW (200zł.) ?
TARCZA (http://ford.sklep.pl/product-pol-13694-tarcza-hamulcowa-Ford-przod-1500159.html)
KLOCKI (http://ford.sklep.pl/product-pol-16720-klocki-hamulcowe-TRW-kpl-przod-.html)
Chyba decyzja zapadła ... powiedzcie tylko czy te tarcze mają powłokę antykorozyjną ? Na tył założyłem Boscha i wyglądają ohydnie :( gorzej niż stare.
dario6273 09-04-2015, 18:24 Są lakierowane na rantach:razz:
To już wolałbym zimmermanny albo wspomniane przeze mnie textary. Całe są malowane. Zimmernanny mam na przodzie, a textary na tyle. Oba zestawy bdb jakości.
konrad85 09-04-2015, 23:37 na chwilę obecną Mikoda wróciła z jakością bo przez pewien czas trochę oszczędzali na materiale co odbiło się to na sprzedaży
oczywiście mówię o zamówieniu bezpośrednio u producenta bo na magazynach sklepów motoryzacyjnych pewnie jeszcze te "oszczędnościowe"zalegają
dario6273 23-04-2015, 07:19 Panowie orientuje się ktoś czy tarcże i zaciski z mondeo 2.0 240 km ecobost są inne mocniejsze czy takie same jak w dieslu 2.0. Pytam się bo mogę kupić lewą i prawa stronę razem z piasta tarczą zaciskiem i klockami za śmieszna kasę od mondka z 0 przebiegiem :)
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przednie-FORD-Mondeo-Mk4-1500159-FORD-FoMoCo/2402
Wychodzi, że są takie same.
MIV miało/ma we wszystkich wersjach takie same hamulce.
dario6273 23-04-2015, 13:18 To tylko w S-maxie są takie http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przednie-S-max-Galaxy-2.2-TDCi-2.5-V-6-FORD-FoMoCo/3858 :027:
To tylko w S-maxie są takie http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przednie-S-max-Galaxy-2.2-TDCi-2.5-V-6-FORD-FoMoCo/3858 :027:
Tak i jeszcze w mocniejszcyh volviakach z serii s60, v70, s80
slawek-kali 23-04-2015, 14:41 To tylko w S-maxie są takie http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-przednie-S-max-Galaxy-2.2-TDCi-2.5-V-6-FORD-FoMoCo/3858 :027:
Ja zalozylem takie do mondka :D Zadnej roznicy nie zauwazylem...
dario6273 23-04-2015, 14:41 A nie wiecie przypadkiem czy od galaxego 2,0 benzynki 240km piasty razem z tarczą i zaciskami podejda do mondka bo są całkiem inne wydaje mi się że zaciski sa bardziej masywne:razz: wiem napewno że szpilki będą grubsze .
Bump: Ja zalozylem takie do mondka :D Zadnej roznicy nie zauwazylem...
Bo byś jeszcze musiał wymienić zaciski:razz:
Ja zalozylem takie do mondka :D Zadnej roznicy nie zauwazylem...
Ja też mam takie:D
Bump: A nie wiecie przypadkiem czy od galaxego 2,0 benzynki 240km piasty razem z tarczą i zaciskami podejda do mondka bo są całkiem inne wydaje mi się że zaciski sa bardziej masywne wiem napewno że szpilki będą grubsze .
W Galaxy 2.0 240 km będą na 99% tarcze 316 mm, czyli inny zacisk.
Taki komplet: tarcza, zacisk, piasta powinna podejść do MIV, ale będziesz wtedy miał z przodu szpilki 14 mm a z tylu 12 mm.
dario6273 23-04-2015, 19:31 Ale przy moich prawie 200KM dało by rade :one:U mojego syna w foce 2 lepsze hamulce niz w mondeo :(Poprzedni mondek miał hample taka moc ze jak depnąłem to można było przez szybę wylecieć:one: a tu ledwo co hamuje gad jeden:027:
Ale przy moich prawie 200KM dało by rade
Pewnie, że tak,
ale nie musisz wymieniać całego zestawu z piastą, wystarczy sam zacisk od tarczy 316 mm. Wszystko jest p&p.:mrgreen:.
Jak będziesz miał problem z dostaniem zacisków to szukaj od Volva, to jest to samo, a nie ma problemu z dostępnością.
Można się jeszcze pokusić o wsadzenie zacisków z Focusa RS do tarczy 336 mm też jest p&p.
dario6273 23-04-2015, 19:58 Własnie o tym samym pomyslałem:one: tylko to jest spory wydatek bo widziałem same zaciski czerwone:razz: po500zł szt. Ale warto pomyśleć tylko ciekawe czy będzie to wszystko pasowało do piasty (tarcza i zaciśk) :razz:
Pamiętaj też o felgach... 16" odpadają przy 336mm.
tylko ciekawe czy będzie to wszystko pasowało do piasty (tarcza i zaciśk)
Kolega MAG ma założone zaciski z RS'a w S-Maxie, wszystko pasowało.
dario6273 23-04-2015, 21:32 Pamiętaj też o felgach... 16" odpadają przy 336mm.
16 mam zimowe nowe ale mam komu dać bo syn ma focusa2:razz:
Bump: Kolega MAG ma założone zaciski z RS'a w S-Maxie, wszystko pasowało.
Ale ja bym musiał zmienić jeszcze piastę i tarcze czy piasta moze zostać:027:
Ale ja bym musiał zmienić jeszcze piastę i tarcze czy piasta moze zostać:027:
Piasta zostaje.
dario6273 25-04-2015, 22:34 Panowie a od focusa mk3 st do mondka tarcze i zaciski bedą pasowały:027:
Witam
Mam pytanko do kolegów i koleżanek o pomoc w wyborze klocków do mojego autka.
Kończą mi się właśnie klocki z przodu i nie wiem na co podmienić:
1. Oryginalne o numerze 1747043
2. ZIMMERMANN 24123.200.1
W poniższych wątkach były polecane właśnie ZIMMERMANN, ale razem z tarczami.
Tarcze zostają jeszcze oryginalne.
Czy jest różnica w długości hamowania?
Które mniej pylą?
Głośność?
Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Adam
Cześć,
Klocki Zimmermanna będą ok do tarcz OE, możesz też wziąć pod uwagę klocki Ferodo, są równie dobre a tańsze w przypadku tych, które potrzebujesz.
Artidrops 21-05-2015, 11:04 U siebie założyłem Hella Pagid zarówno na przód jak i na tył. Stosuje je również w drugim aucie i jestem bardzo zadowolony. Hamują dobrze, pisku żadnego nigdy nie słyszałem, nie pyla dużo, bicia tez nie mam w żadnym z aut. Cena do Mk4 przód okolo 123zl tył 117zl tyle płaciłem jakieś miesiąc temu
No w tej cenie to dobry wybór ale warto dołożyć parę złotych do Ferodo.
Hamują dobrze
Z mojego doświadczenia lektury forów wynika, że to stwierdzenie zupełnie nic nie znaczy. Z jazda autem jest tak samo: dla jednego przyspiesza i hamuje znakomicie, a wsiądzie za kierownicę drugi i ma zdanie dokładnie odwrotne.
Pytanie do tych, którzy przesiedli się oryginalnych klocków na jakieś inne. Czy jakieś klocki hamują tak dobrze jak OE Ford (Nie motocraft)? Mam obecnie motocrafty założone wszędzie i o wiele słabiej hamują. Wcześniej auto dosłownie stawało dęba i trzeba było uważać, żeby za mocno nie naciskać hamulca a teraz jest bardzo przeciętnie.
Ja mam EBC Green Stuff na tarczach Zimmermana (obie osie) i staje deba. NAwet jak mialem Greeny tylko na przod to stawal.
lesiux, a jak długo masz te obecne klocki? Bo może jeszcze za świeże są żeby dobrze hamować.
No i jeśli to się nazywa "motocraft" (przez jedno "r"), to jest to podróbka.
dario6273 22-05-2015, 07:03 Ja mam EBC Green Stuff na tarczach Zimmermana (obie osie) i staje deba. NAwet jak mialem Greeny tylko na przod to stawal.
Dzieki na taka wiadomosc czekałem :one: Własnie chcem założyc taki sam zestaw do mojego mondi bo na motorcraftach to jakies nieporozumienie:027: nie wiem po co robią takie badziewie!!!!!!!!!!!!!!!!
Akurat w mondeo nie miałem do czynienia ale w Insignii gdzie hamulce są trochę za małe jak na mase i moc auta i nic tam nie wytrzymuje to EBC klocki na tarczach Zimmermann poległy. Dopiero Cały komplet z Zimmermanna zdał egzamin, potem testowaliśmy na tarczach Zimmermann klocki Ferodo i również klasa światowa.
ale to ciekawe bo pwiedzialbym ze EBC sa wyzej niz Ferodo. chociaz zalezy pewnie ktory model klocka.
Reklamą owszem :D
W praktyce jednak jest trochę inaczej ;) Ferodo ma znacznie większe doświadczenie w tej materii.
Pytanie do tych, którzy przesiedli się oryginalnych klocków na jakieś inne. Czy jakieś klocki hamują tak dobrze jak OE Ford (Nie motocraft)? Mam obecnie motocrafty założone wszędzie i o wiele słabiej hamują. Wcześniej auto dosłownie stawało dęba i trzeba było uważać, żeby za mocno nie naciskać hamulca a teraz jest bardzo przeciętnie.
Ja mam klocki Galfera na tarczach Zimmermana z przodu i OEM z tyłu. Hamuje o niebo lepiej ale nie dlatego że staje dęba - tylko dlatego, że hamuje zawsze! Hamulce nie puchną i nie giną przy trzecim i kolejnym hamowaniu.
Poza tym jest jakby równiej. Zawsze taka sama siła hamowania. Do zatrzymania. Nie trzeba przyduszać pedału mocniej i mocniej.
Ja mam klocki Gulfera
Standard czy sport?
lesiux, a jak długo masz te obecne klocki? Bo może jeszcze za świeże są żeby dobrze hamować.
No i jeśli to się nazywa "motocraft" (przez jedno "r"), to jest to podróbka.
Oczywiście chodziło o motorcraft. Podróbki to nie są, bo różnicę poczułem już po zmianie przodu co miało miejsce w ASO (klocki i tarcze).
Przedni zestaw ma już ok 2000km, tylne klocki jakieś kilkaset km także co miało się ułożyć to się ułożyło.
Standard czy sport?
Jak to mówi moja żona: "czerwone takie"
Jak to mówi moja żona: "czerwone takie"
Ja też czekam na sporta, masz standardowe tarcze 300mm, czy coś zmienione.
Jak z pyleniem i hałasem na "takich czerwonych"?
Tarcze standardowe.
Pylenie w normie (a może i nawet mniejsze).
Hałas przy hamowaniu też w normie.
Natomiast przy cofaniu niestety piszczą. A przy automacie, w trakcie manewrów, noga cały czas jest na pedale, więc jest to ewidentny minus. Reszta, to same plusy.
siara1983 23-05-2015, 15:02 Witam, to moze ja sie cos wypowiem na temat hamulcow.
Cały komplet zmieniony jakies 4tys temu:
-tarcze przód i tył ZIMMENRMANN
- klocki przód i tył EBC GREEN
Powiem tak krótko i na temat: wreszcie skończył się problem drgań kierownicy przy hamowaniu i inne niepokojące objawy.
Hamulce brzytwa, i praktycznie zero pylenia :) same plusy :)
martinezzt 27-05-2015, 00:30 Witam mozecie napisac czy tarcze z przodu maja oslony
U mnie z przodu osłon nie ma. Myślę, że w mondeo z podobnego rocznika będzie tak samo, bo układ hamulcowy jest ten sam.
Pewnie w niebagatelnym stopniu przyczynia się to do wichrowania tarcz, ale co tam - w końcu to ford. :-)
martinezzt 27-05-2015, 07:24 Bo przed wymiana tarcz wydawalo mi sie ze byly
Może zasugerowałeś się tyłem - tam są. Patrz tu:
http://allegro.pl/mcperson-zwrotnica-amortyzator-wahacz-mondeo-mk4-i5364644747.html
Ja żadnej osłony nie widzę.
martinezzt 27-05-2015, 09:57 Dzieki kolego
rafalpiel 28-05-2015, 12:47 Witam kolegów. Pozwolę sobie podłączyć się do tematu, ponieważ u mnie też pojawiają się drgania na kierownicy podczas hamowania ale nie każdego. Nie wiem od czego to zależy. Kocki były wymieniane w ASO razem z tarczami przy 80 000 tys (klocki Motorcraft) obecnie mam przejechane 113 000 tys. Byłem u mojego mechanika, który rozebrał całe hamulce, wszystko wyczyścił i przesmarował ale nic to nie dało. Zmierzył też bicie wszystkich tarcz - mieszczą się spokojnie w granicach normy. Przednie tarcze mam tak jakby "niedoczyszczone" przez klocki. Niby są czyste ale nie błyszczące tak jak powinny być, mają takie czarne naloty jakby ktoś je czymś ochlapał. Zastanawiam się wobec tego czy te klocki Motorcrafta nie są jakieś wadliwe, nie wiem, może za twarde (nie piszczą przy hamowaniu). Myślę o ich wymianie ale czy to coś da poza wydaniem pieniędzy?
Ja miałem tak samo, bicie w granicach normy, a na kierownicy czuć. Ponoć układ kierowniczy jest na tyle czuły, że przenosi nawet niewielkie wibracje.
Za drgania odpowiadają tarcze. A te projektował księgowy i są tak małe i cienkie, jak to możliwe. I słabo odporne na przegrzanie. A w miarę ich zużycia odporność jeszcze bardziej spada i tarcze nie wytrzymują naprężeń. A księgowy się cieszy, bo klient znacznie wcześniej kupuje nowy komplet.
Zastanów się nad przekładką zacisków na tarcze 315 mm (z S-maxa, Volvo) - pasuje plug&play - ta sama płyta podwoziowa.
Czarne plamy na tarczach tak ?
Nadają się do wywalenia - spalone.
rafalpiel 28-05-2015, 13:43 Zastanów się nad przekładką zacisków na tarcze 315 mm (z S-maxa, Volvo) - pasuje plug&play - ta sama płyta podwoziowa.
A co z tarczami które mam - będą pasowały?
rafalpiel 28-05-2015, 14:04 Nie, będą za małe.
Czyli wymienić trzeba cały komplet: tarcze + klocki + zaciski. A jeśli chodzi o firmę, to jaką wybrać, bo jest ich dużo a oryginały nie do końca się sprawują?
Tarcze Zimmermann, klocki Ferodo lub Zimmermann
Tarcze Zimmermann, klocki Ferodo lub Zimmermann
Do jazdy z prędkościami do 160 km/h to w zupełności wystarczy.
Do hamowań z wyższych prędkości trzeba dobrać kompetentny odporniejsze na ciepło.
To Ci nowość, człowiek jednak całe życie się uczy :D
To co w takim razie jak jeżdżę szybciej niż 160 ? ;>
slawek-kali 28-05-2015, 16:55 Przeciez nie wolno :D
Zapomniałem dodać, że mało jeżdżę w naszym kraju, głównie na zachodzie :diabelek:
slawek-kali 28-05-2015, 17:02 Ja mam tarcze FoMoCo i klocki Mapco, no i daje rade jakos hamowac z 200+ :p
Od wymiany zrobilem juz 8tys i jest dobrze.
darekpoz 28-05-2015, 17:47 Jeżeli szukasz czegoś seryjnego to zakładaj zestaw Zimmermann (tarcze + klocki)
Jeszcze raz dziękuję. Przemyślałem i założyłem tarcze i klocki Zimmermann. Przejechałem na nich około 1200 Km. Hamulce bardzo dobre. Zero bicia. Wygląd ok. no i pokryte powłoką antykorozyjną.
http://ford.sklep.pl/product-pol-17788-klocki-hamulcowe-Mondeo-Mk4-Zimmermann.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-16725-tarcza-hamulcowa-przednia-Zimmermann-250-1360-20.html
pozdrawiam i poleca,
To Ci nowość, człowiek jednak całe życie się uczy :D
To co w takim razie jak jeżdżę szybciej niż 160 ? ;>
To pawpor pewnie dobierze coś odpornego na fading :)
Witam kolegów i proszę o pomoc
Przeszukałem fora ale nic nie znalazłem co pozwoliło by zidentyfikować problem jaki mam.
Fokusik ma swoje lata ale chwalę sobie i dbam o niego a on o mnie tak samo. Ostatnio wymieniałem sprzęgło i oba sworznie przednich wahaczy. Po wymianie zaczął nie wiadomo skąd pulsować pedał hamulca i słychać jak coś obciera i wali jakby w tarczę lub podłogę. Zdziwiło mnie to z kilku powodów: po pierwsze przed ww. wymianą wszystko było OK, po drugie nic nie było robione z hamulcami (wymieniałem komplet tarcze Brembo max2 i klocki jakieś 10 tyś. temu i wszystko było git). Wydawało mi się że to przód(bo tu było rozkręcane przy ww. wymianach). Wyczyściłem piasty i tarcze do białego metalu po ich demontażu, pomierzyłem bicie(sama piasta i z założona tarczą) czujnikiem wyszło około 0,015mm całego bicia na stronę. Zamontowałem od nowa z nasmarowaniem prowadniki itd. i dalej pedał pulsuje. Wyczytałem,że tarcze mogły pęknąć w miejscach gdzie są frezowane nacięcia, to kupiłem nowy komplet TRW gładkich z klockami i dalej to samo pulsowanie i walenie. Kierownica nie szarpie przy tym biciu w pedał, tylko jakby czuć to w podłodze. Sprawdzałem również tył czujnikiem zegarowym ale na tarczach tylko bo mam dość rozbierania i składania- bicia nie ma bo mieści się w 0,015mm na stronę. Z resztą w tym roku robiłem tył-nowe zaciski TRW i klocki, bo tarcze nie były w ogóle zużyte( tylko je wyczyściłem).
Sytuacja jest o tyle dziwna, że na początku jazdy nic się nie dzieje po jakimś kilku metrach i prędkości około 60 zaczyna coś wibrować i drży podłoga (na luzie i na biegu tak samo po rozpędzeniu) i w tym momencie jak się naciśnie hamulec nawet lekko to wali w pedał (puk puk puk ...). Jak lekko kilka razy nacisnę hamulec to przestaje walić w pedał i normalnie mogę mocno zahamować w tedy. W przypadku gdy zaczynam hamować i wali mi w pedał a potrzebuję pilnie zahamować i nie mam czasu na kilkukrotne naciskanie lekko hamulca aż się uspokoi, to wtedy przy hamowaniu wali jak młotem. Czasami uda się chwile dłużej pojeździć bez pulsacji hamulca ale nie jest to za długo-tylko do następnego hamowania lub za trzecią próbą hamowania już wali w pedał i słychać jak ociera.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
rafalpiel 29-05-2015, 10:27 Jeszcze raz przyłączę się do tematu i wspomnę o płynie hamulcowym o którym chyba nikt nie wspominał (tak mi się wydaje bo post jest dłuuuuugi - mogło mi umknąć). W moim Mondku pojawia się czasami taki objaw, że pedał jest twardy i trzeba więcej siły do hamowania, może nawet hamuje gorzej, po kilku naciśnięciach pedała, kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Może więc te odczuwalne czasami wibracje przy hamowaniu są oznaką że czas wymienić płyn hamulcowy, bo nie trzyma już odpowiedniej jakości, ma za dużo wody?
rafalpiel - nie, to o czym piszesz to typowy objaw przegrzewania się mieszanki ciernej klocków hamulcowych. Spadek skuteczności spowodowany jest zeszkleniem mieszanki, a pojawiajace się wibracje są powodowane przez zrywający się film cierny na tarczach. Wymiana płynu hamulcowego nie zaszkodzi, szczególnie jeżeli nie był dawno wymieniany
Bump: MIETU1 - opisany przez Ciebie problem świadczy bardziej o problemach z tylną osią a nie przednią...
rafalpiel 29-05-2015, 12:27 to typowy objaw przegrzewania się mieszanki ciernej klocków hamulcowych. Spadek skuteczności spowodowany jest zeszkleniem mieszanki, a pojawiajace się wibracje są powodowane przez zrywający się film cierny na tarczach
Czyli wymiana klocków i tarcz powinna temu poradzić. Przepraszam że tak drążę ten temat ale po prostu szkoda mi kasy na nowy zestaw kiedy ten który mam (oryginalny, wymieniany w ASO) ma ledwo 30 tys przejechane czyli niewiele zużyty i szkoda mi go wyrzucać.
A co myślicie o przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków?
Przy takich problemach toczenie często nie pomaga - szczególnie, że niewielu tokarzy potrafi prawidłowo przetoczyć tarcze a mechanicy też nie popisują się przy montażu takich tarcz (trzeba wiedzieć jak je ściągnąć i jak potem prawidłowo założyć). Jeżeli występuje taki problem z przegrzewaniem to polecam mocno przemyśleć klocki o szerszym zakresie temperaturowym pracy - np EBC Green
rafalpiel 29-05-2015, 15:18 mechanicy też nie popisują się przy montażu takich tarcz
Mi się wydawało, że montaż tarczy to nic nadzwyczajnego, można to wykonać samemu (jak ma się jakieś tam pojęcie o mechanice, komplet kluczy i trochę zacięcia). Wiem, że czasami mechanicy nie czyszczą piasty co może mieć wpływ na późniejszą eksploatację i jakość pracy hamulców, ale nie sądziłem że jest w tym jakaś "magia".
To pawpor pewnie dobierze coś odpornego na fading
Spokojnie, Zimmermann + Ferodo daje radę ze znacznie wyższych prędkości i z fadingiem się nie spotykam ;P Poza tym ja mam jedynie autko które waży poniżej 2000 kg i ma nieco ponad 300km a takie zestawy dają radę w autach typu RS6 czy M5 także ja tym bardziej nie mam się czym martwić :P
Jeszcze raz przyłączę się do tematu i wspomnę o płynie hamulcowym o którym chyba nikt nie wspominał (tak mi się wydaje bo post jest dłuuuuugi - mogło mi umknąć). W moim Mondku pojawia się czasami taki objaw, że pedał jest twardy i trzeba więcej siły do hamowania, może nawet hamuje gorzej, po kilku naciśnięciach pedała, kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Może więc te odczuwalne czasami wibracje przy hamowaniu są oznaką że czas wymienić płyn hamulcowy, bo nie trzyma już odpowiedniej jakości, ma za dużo wody?
No tu problemem będzie raczej ten płyn.
rafalpiel - nie, to o czym piszesz to typowy objaw przegrzewania się mieszanki ciernej klocków hamulcowych. Spadek skuteczności spowodowany jest zeszkleniem mieszanki, a pojawiajace się wibracje są powodowane przez zrywający się film cierny na tarczach. Wymiana płynu hamulcowego nie zaszkodzi, szczególnie jeżeli nie był dawno wymieniany
Rafalpiel napisał, że jak kilka razy naciśnie pedał to wszystko wraca do normy więc przegrzewanie się klocków odpada bo wraz z kolejnymi hamowaniami temperatura rośnie i problem powinien się nasilać a nie mijać.
Problem leży po stronie płynu, wymiana powinna go rozwiązać.
A co myślicie o przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków?
Nie te lata żeby toczyć tarcze ;) Zacznij od wymiany płynu, na pewno nie zaszkodzi a duża szansa, że pomoże.
Cytat:
Napisał rafalpiel
Jeszcze raz przyłączę się do tematu i wspomnę o płynie hamulcowym o którym chyba nikt nie wspominał (tak mi się wydaje bo post jest dłuuuuugi - mogło mi umknąć). W moim Mondku pojawia się czasami taki objaw, że pedał jest twardy i trzeba więcej siły do hamowania, może nawet hamuje gorzej, po kilku naciśnięciach pedała, kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Może więc te odczuwalne czasami wibracje przy hamowaniu są oznaką że czas wymienić płyn hamulcowy, bo nie trzyma już odpowiedniej jakości, ma za dużo wody?
No tu problemem będzie raczej ten płyn.
A co ma płyn do wibracji przy hamowaniu. Poza tym jak płyn się zaczyna gotować to pedał robi się miękki a nie twardy...
Spokojnie, Zimmermann + Ferodo daje radę ze znacznie wyższych prędkości i z fadingiem się nie spotykam ;P Poza tym ja mam jedynie autko które waży poniżej 2000 kg i ma nieco ponad 300km a takie zestawy dają radę w autach typu RS6 czy M5 także ja tym bardziej nie mam się czym martwić
Tak, a potem My musimy wysłuchiwać jaki ten Zimmermann jest do d... bo się pokrzywił i popękał... Nie jeden raz musieliśmy już poprawiać takie zestawy i na nowo przekonywać klientów do Zimmermanna
Cytat:
Napisał pawpor
rafalpiel - nie, to o czym piszesz to typowy objaw przegrzewania się mieszanki ciernej klocków hamulcowych. Spadek skuteczności spowodowany jest zeszkleniem mieszanki, a pojawiajace się wibracje są powodowane przez zrywający się film cierny na tarczach. Wymiana płynu hamulcowego nie zaszkodzi, szczególnie jeżeli nie był dawno wymieniany
Rafalpiel napisał, że jak kilka razy naciśnie pedał to wszystko wraca do normy więc przegrzewanie się klocków odpada bo wraz z kolejnymi hamowaniami temperatura rośnie i problem powinien się nasilać a nie mijać.
Problem leży po stronie płynu, wymiana powinna go rozwiązać.
Normalne, że jak potem pojeździ spokojniej to zeszklona warstwa się ściera i wraca wszystko do normy. Żadna nowość ;)
A co ma płyn do wibracji przy hamowaniu. Poza tym jak płyn się zaczyna gotować to pedał robi się miękki a nie twardy...
Raczej miałem na myśli, że układ jest zapowietrzony lub z płynu po prostu została maź jak to często się spotyka no i efekt jest jaki jest.
Tak, a potem My musimy wysłuchiwać jaki ten Zimmermann jest do d... bo się pokrzywił i popękał... Nie jeden raz musieliśmy już poprawiać takie zestawy i na nowo przekonywać klientów do Zimmermanna
U nas na szczęście problemu z reklamacjami nie ma i z tego co wiem a siedzimy trochę w tym towarzystwie to większość poruszających się w polsce np BMW M5 E39 jeździ właśnie na tarczach Zimmermanna w połączeniu z klockami Ferodo, podobnie sprawa się ma np z Audi RS6. No i tu nasuwa się pytanie, dlaczego użytkownicy tych aut nie stosują klocków EBC ? Raczej nie dlatego, że Ferodo są tańsze ;) Poza tym jak zagłębić się w internet to bardzo dużo można przeczytać o tym jak klocki EBC nie spisały się z tarczami OZ.
Normalne, że jak potem pojeździ spokojniej to zeszklona warstwa się ściera i wraca wszystko do normy. Żadna nowość
Nic nie wspomniał o spokojnej jeździe a jedynie o tym, ze jak kilka razy przyhamuje to problem mija.
mikolaj86krot 05-06-2015, 18:09 krótkie pytanie, który zestaw wybrać na tył:
1. Klocki Bosch + Tarcze Bosch
2. Klocki TRW + tarcze TRW
3. Klocki Bosch + tarcze Febi
4. Klocki Brembo + tarcze Brembo
Wszystkie zestawy około 300 złotych.
Tarcze Zimmermann + klocki Zimmermann ale cena już ponad 400 PLN.
Z wymienionych to jedynie TRW się nadaje ale kilka złotych więcej i Zimmermann ;)
aspire18 06-06-2015, 09:10 Witam.
Czy ktoś z kolegów miał złe doświadczenia z Brembo że nie polecacie.
Brembo max+ferodo premier to był zdecydowanie najlepszy zestaw (w normalnej cenie) jaki miałem. :-)
Witam.
Czy ktoś z kolegów miał złe doświadczenia z Brembo że nie polecacie.
Tragiczne nie są ale w tym przedziale cenowym są lepsze.
Brembo to w tej chwili w większości przypadków produkt polski, nie wyróżnia się niczym.
rafalpiel 06-06-2015, 14:14 Czy ktoś z kolegów miał złe doświadczenia z Brembo że nie polecacie
Ja miałem klocki Brembo na tylnej osi w moim poprzednim Focusie i złego słowa o nich nie powiem, nie piszczały, ładnie czyściły tarcze no i przede wszystkim hamowały.
Na przeglądzie mechanik powiedział że kończą się klocki i tarcze. Zastanawiam się dlaczego wymieniać tarcze, wprawdzie mają rancik i chyba mają 26 mm, tyle co zalecane minimum ale są proste nie ma żadnego bicia samochód ma 70 tyś przebiegu i w zasadzie nigdy nie wymieniałem tarcz, zawsze tylko klocki, a przebiegi były większe do tego niektórzy przetaczają, więc po takim zabiegu tarcze są chyba jeszcze cieńsze i samochód hamuje. Wprawdzie tarcze i klocki już kupiłem ale zastanawiam się czy się nie pośpieszyłem .Tarcze i klocki kupiłem Zimmermann
po coś producent podaje min. grubość tarcz , możesz nie wymieniać , lecz co będzie gdy ci zabraknie hamulców bo się przegrzeją
tak też zrobię bo już kupiłem ale zastanawiam się ile warte są w takim razie tarcze pokrzywione i przetoczone,a robi się to często
a kto to zakłada jeżeli jest poniżej minimum , chyba jedynie samobójca ,
Na przeglądzie mechanik powiedział że kończą się klocki i tarcze. Zastanawiam się dlaczego wymieniać tarcze, wprawdzie mają rancik i chyba mają 26 mm, tyle co zalecane minimum ale są proste nie ma żadnego bicia samochód ma 70 tyś przebiegu i w zasadzie nigdy nie wymieniałem tarcz, zawsze tylko klocki, a przebiegi były większe do tego niektórzy przetaczają, więc po takim zabiegu tarcze są chyba jeszcze cieńsze i samochód hamuje. Wprawdzie tarcze i klocki już kupiłem ale zastanawiam się czy się nie pośpieszyłem .Tarcze i klocki kupiłem Zimmermann
Jeśli tarcze przekroczyły minimum to nie kombinuj tylko je wymień, może być jeszcze chwilę dobrze a co jak założysz nowe klocki i po 5 tysiącach pojawi się bicie na kierownicy bo tarcze będą miały zbyt małą pojemność cieplną ? Wtedy musisz wymienić tarcze i znowu klocki - bez sensu wydatek.
A toczenie tarcz zostaw "majstrom" grzebiącym po szopkach, w dzisiejszych czasach się tego nie robi.
tak też zrobię bo już kupiłem ale zastanawiam się ile warte są w takim razie tarcze pokrzywione i przetoczone,a robi się to często
Pokrzywione ? Tarcze są z żeliwa czyli nie bardzo żeby się pokrzywiły.
A co sądzicie o komplecie, wszystko z ATE:
tarcze + klocki, przód
tarcze + klocki, tył
O ile ten komplet nie zawiera klocków "ceramic", to jest jak najbardziej OK.
O ile ten komplet nie zawiera klocków "ceramic", to jest jak najbardziej OK.
Chwilę się zastanawiałem nad ceramic-ami, ale zrezygnowałem. Rozumiem że miałeś z nimi złe doświadczenia?
No, niestety, teraz mam. Żałuję, że nie wybrałem zwykłych (które są tańsze). Poza niepyleniem, nie posiadają zalet, a hamują gorzej.
Pokrzywione ? Tarcze są z żeliwa czyli nie bardzo żeby się pokrzywiły.[/QUOTE]
czyli nie ma czegoś takiego jak krzywe tarcze?
Bump: to skąd bierze się bicie LEWIAN ?
czyli nie ma czegoś takiego jak krzywe tarcze? to skąd bierze się bicie?
Z czynnej agresji.
A co sądzicie o komplecie, wszystko z ATE:
tarcze + klocki, przód
tarcze + klocki, tył
Narzekać nie będziesz aczkolwiek w cenie ATE można kupić dużo lepszy zestaw ;)
czyli nie ma czegoś takiego jak krzywe tarcze?
Bump: to skąd bierze się bicie LEWIAN ?
Spalona powierzchnia tarczy albo zbyt niska pojemność cieplna spowodowana grubością poniżej minimum.
maniunio 09-07-2015, 14:27 Narzekać nie będziesz aczkolwiek w cenie ATE można kupić dużo lepszy zestaw ;)
Możesz powiedzieć o jakim zestawie mówisz?:)
Ferodo, Textar, Zimmermann
A nawet TRW nie będzie na pewno gorsze od ATE a będzie tańsze.
dario6273 21-07-2015, 21:04 Witam polecam tarcze zimmermanna i klocki EBC green jestem świeżo po wymianie przód i tył, dają radę ☺zero bicia na kierownicy :one:
Wszyscy widzę, że piszą o biciu tarcz przednich, a czy ktoś spotkał się z tym problemem z tyłu w Mdo MK4? Od pewnego czasu zauważyłem nieprzyjemne bujanie, takie łapanie i puszczanie przy lekkim hamowaniu ze stalą siłą, np. przy dojeżdżaniu do świateł, a ponieważ podobny efekt był przy próbie hamowania ręcznym to zmierzyłem bicie na początek prawej tylnej tarczy (dysponuję czujnikiem zegarowym) i wyszło bicie 25 setek! tak 0,25 mm, a norma to chyba max 0,05mm. Tarcze TRW, klocki Bosch - zestaw przejechał ok 10 kkm i już taka padaka? Chyba że to piasta bije, niestety nie mialem TX50 żeby zdjąć tarczę i zmierzyć samą piastę. Czy ktoś miał podobny przypadek?
rafalpiel 09-08-2015, 10:40 Witam. Pisałem gdzieś wcześniej o drganiach na kierownicy które mam ale nie podczas każdego hamowania. Diagnozując ten problem mechanik wyczyścił tarcze, zaciski, na nowo wszystko przesmarował i pomierzył "bicie" tarcz. Wszystkie tarcze spokojnie mieściły się w normie, a drgania nie ustały. Ostatnią rzeczą która pozostała do wymiany to płyn hamulcowy, który wymieniłem 3 dni temu i jak na razie drgań nie ma lub są prawie niewyczuwalne (przejechane ok.200 km). Przejechany dystans może nie jest za bardzo miarodajny ale może warto każdemu rozważyć wymianę płynu hamulcowego w sytuacji gdzie tarcze i klocki są OK. Pozdrawiam.
Pomierzyłem bicie jeszcze raz, bo za pierwszym razem popełniłem szkolny błąd - zapomniałem dokręcić tarczę do piasty 😊 i bzdury wychodziły z pomiarów. Tym razem dociągnąłem tarcze do piast i pomiar bicia wskazał: tył 0,04mm, przód 0,02mm, a więc w normie. Tym samym skrzywienie tarcz zostało wyeliminowane. A przy hamowaniu czuć dalej taką czkawkę, szczególnie zauważalne to jest przy lekkim wciśnięciu pedału ze stałą siłą.
Czy koledze /rafalpiel takie efekty po wymianie płynu ustąpiły na dobre? Może też się skuszę, choć od ostatniej wymiany minęły niecałe 2 lata - pomiar testerem daje wynik prawidłowy. Już sam nie wiem, ale wkurza ten efekt niesamowicie, choć pasażerowie oczywiście nic nie czują, ale nie są zbyt "mechaniczni" 😊
dario6273 22-08-2015, 21:55 To na początek wymien płyn :wink: według mnie to fabryczne hamulce nie dają rady:> ja po ostatniej wymianie jestem mega zadowolony z hamowania :619: nigdy więcej klocków motorcrafta nie dawały rady przy mocnym hamowaniu szarpalo kiera jak diabli:619:
rafalpiel 24-08-2015, 13:16 Czy koledze /rafalpiel takie efekty po wymianie płynu ustąpiły na dobre?
Witam. Od wymiany płynu hamulcowego minęło ze 2000 km i drgania kierownicy przy hamowaniu całkowicie nie ustąpiły (czasami drży przy hamowaniu z większych prędkości >120 km/h) ale jest ich na pewno mniej niż przed wymianą przy jeździe miejskiej nie ma ich wcale (przed wymianą bywało różnie). Wydaje mi się też że przednie tarcze robią się ładniejsze, czystsze a drgania o których pisałem wyżej może będą ustępować z czasem, jak tarcze przednie oczyszczą się na dobre.
Pozdrawiam.
Z czysto "dziennikarskiego" obowiązku chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami po zmianie zestawu hamulcowego.
Przeszedłem z kompletu:
Tarcze - EBC Turbo Groove i klocki EBC RedStuff
na
Tarcze - EBC BSD i klocki EBC YellowStuf.
Zaznaczam, że nie mam zamiaru udowadniać ani przekomarzać się w sprawie: a. sensowności takiej pary, b. porównań jakości i cen z innymi producentami. Planowałem pozostać na redach (ze względu na całkowity brak pylenia) jednak usłyszałem w kilku miejscach, że do mojego mondziaka (ciężar + prędkości) oraz zestaw tarcze nacinane + klocki ceramiczne nie jest to dobry wybór. Posłuchałem ekspertów :-)
Chciałbym jedynie podzielić się wrażeniami z efektu końcowego.
Jestem zachwycony działaniem tego zestawu. To czego mi brakowało przy poprzednim, to większa...responsywność czyli szersza skala reakcji hamulców. Na poprzednim zestawie wydaje mi się, że widełki działania były węższe. Nie mam większych zastrzeżeń do skuteczności ale komfortu użycia.
Obecny zestaw daje mi dużo większe poczucie / odczucie, że mogę w dużo szerszym zakresie stopniować siłę hamowania. Gdy hamuję lekko, to tak jest...jakby nieco leniwie. Natomiast przy mocniejszym hamowaniu, robi się bardziej ostro. Wiem, że zabrzmi to jak masło, maślane ale mam wrażenie, że dociskając mocniej pedał hamulca, reakcja nie jest proporcjonalna tylko progresywna.
No i najważniejsza zaleta..ten zestaw jest bezgłośny. Dopiero przy hamowaniu z prędkości autostradowych, daje się usłyszeć delikatny szum hamowania. Nie jestem jednak w stanie określić czy dobiega on z hamulcy czy z opon. W poprzednim zestawie było to oczywiste - hamulce potrafiły zabuczeć jak diabeł skropiony święconą wodą.
Mimo dość pokaźnej kwoty jaką na ten zestaw wydałem...polecam.
PS> dlaczego EBC? Poprzednie tarcze wystarczyły mi na ok. 160 kkm, w tym czasie zużyłem 2 komplety klocków (właściwie trzy ale ostatni, przed wymianą na yellow miały jeszcze ok 50-60% okładzin).
Witam kolegów,
mój mondek to 2,2 tdci po chip 240 KM,
kończą mi się tarcze, i tak się zastanawiam nad wymiana na większe tarcze, z tego co wyczytałem to z s- maxa, ale mój mechanik mówił ze widział mondka 2,2 z wiekszymi tyarczami.
ma ktos doswiadczenia z tazkim manewrem
co trzeba wymienić
Tarcze, zaciski na pewno, ale czy pisaty równiez, cos z pompą i tak dalej, jakie tarcze jakie zaciski, czy faktycznie znaczna poprawa
Piotrek344 19-09-2015, 17:46 Panowie a gdzie kupujecie klocki? Chodzi mi o ATE ceramik.
Poszukaj na forum ktoś się ogłaszal z zestawami hamulców, zakłada Sprzedam lub przesledz tematy znajdziesz napewno.
Panowie a gdzie kupujecie klocki? Chodzi mi o ATE ceramik.
Tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=130235
240 2.2 tdci :) chyba z kutymi tłokami i turbo z Scani
pozdrawiam
Bump: a sory nie doczytałem 2011
przemekc 04-11-2015, 07:54 Panowie, szukam czegoś lepszego od oryginału ale z tego co widzę opini jest tyle albo więcej niż produktów. Czy testował ktoś zestaw tarcze mikoda + klocki greenstuff? Co sądzicie? Mikodę mam w starym aucie i dają radę, nie raz były fioletowe i dalej są proste ale nie wiem co się sprawdzi w mondku do kwoty 800zł. Z góry dzięki za poradę.
dosc smieszne kryteria. Szukasz kompletu do 800PLN, ktore zapewnia ci prace w ekstremalnych warunkach? (vide wzmianka o przegranych tarczach)
Nikt Ci nie zagwarantuje ze po przegrzaniu tarcza sie nie pokrzywi. Wlasciwie przegrzana tarcze powinno sie wymienic.
przemekc 04-11-2015, 10:01 nie szukam zestawu do ekstremalnej jazdy tylko lepszego od seryjnego dlatego prosiłem o opinie nt. mikoda+greenstuff szczególnie od kogoś kto takie coś użytkował lub coś podobnego co się sprawdziło na dłuższą metę.
Mikoda na pewno nie będzie lepsza od oryginału ;) To bardzo niska półka.
Piotrek_rr 04-11-2015, 17:49 A ja sie nie zgodzę. Miałem Mikody w poprzednim Mondeo wersja ST220 i poza tym ze są miękkie i szybko sie zurzyły (szybciej niż klocki ATE na nich założone) były naprawdę OK. Coś za cos, jak dobrze hamują to sie szybko zurzywają.
Mam na tyle założone Mikody z klockami Ferodo (podstawowa linia).
Zrobione 50 kkm i nie mogę złego słowa powiedzieć o takim zestawie. Polecam.
dario6273 04-11-2015, 19:15 Panowie, szukam czegoś lepszego od oryginału ale z tego co widzę opini jest tyle albo więcej niż produktów. Czy testował ktoś zestaw tarcze mikoda + klocki greenstuff? Co sądzicie? Mikodę mam w starym aucie i dają radę, nie raz były fioletowe i dalej są proste ale nie wiem co się sprawdzi w mondku do kwoty 800zł. Z góry dzięki za poradę.
Ja mam założone klocki EBC green i tarcze zimmermany :) jest dużo lepiej niż na oryginałach ten zestaw jest polecany :one:w tym temacie:razz:
Tyle ze nie za 800PLN/komplet.
Inaczej tez bym polecal
radek2499 04-11-2015, 19:51 Ja w rozsądnych pieniądzach polecam zimmermany na pewno lepsze niż oryginały,mam na tyle i przodzie razem z klockami ate .
dario6273 04-11-2015, 20:10 MaXyM
Jakiej firmy kupiłes dystanse :razz:
Dystom ale to chyba nie ten watek ;)
Piotrek_rr, ccLot - Przy najbliższej okazji załóżcie polecane tu tarcze Zimmermann z klockami Ferodo Premier i wtedy będziecie mieli porównanie z dobrym zestawem i myślę, że zmienicie dotychczasowe zdanie ;)
przemekc 05-11-2015, 08:55 MaXyM, jaki masz przebieg na zestawie zimmer+ebc przód? Czy dalej sprawują się dobrze (skuteczność/bicie)? Czy masz porównanie do innych "seryjnych" hamulców. Mogę kupić zimmer niewiercony + EBC GS za 820zł i nie wiem czy warto czy poprostu brać zimmer + ferrodo i oszczędzić 250zł?
Na OZ S + Ferodo na pewno nie będzie gorzej niż na EBC także nie warto przepłacać ;)
Piotrek_rr 05-11-2015, 09:24 Oprócz obecnie cywilnego Mondeo w kombi mam jeszcze Civica UFO Type R. Tam mam założony komplet Ferodo tarcze +klocki Ferodo DS Performance. Fakt, jest żyletka, szczególnie przy hamowaniu z większej prędkości. Ale mimo wszystko na Mikody w poprzednim Mondeo nie narzekałem (poza szybkim zużyciem) Zimmermany tylko pełne. Nawiercane pękają, a przynajmniej na forum Hondy absolutnie je odradzają.
Jak ponad 20 lat już siedzimy w hamulcach i handlujemy Zimmermannem tak nie spotkałem się jeszcze z pękniętymi. Owszem zdarzało mi się w internecie czytać, że komuś pojawiły się mikropęknięcia przy otworach ale to wina źle dobranych klocków. Poza tym te mikropęknięcia nie są żadnym problemem, kiedyś nawet Zimmermann podał taką informację, że w przypadku zastosowania zbyt miękkich klocków takie coś może występować ale nie należy się tym przejmować, wszystko zgodnie z TUV.
Tomek24833 02-12-2015, 18:43 Panowie pomożecie? potrzebuje na przód i tył tarcze +klocki co polecicie?
Polecimy przejrzenie całości tego tematu.
Panowie pomożecie? potrzebuje na przód i tył tarcze +klocki co polecicie?
Każdy poleci Ci to co ma. Ja polecam zestaw, który mam i opisałem swoje wrażenia tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2448601&postcount=962
Jak za drogo (bo ten zestaw nie jest najtańszy) to przejrzenie nawet 2-3 ostatnich stron tego wątku daje Ci co najmniej kilka zestawów...wystarczy poczytać
Blejdzik 04-12-2015, 13:48 kiedyś nawet Zimmermann podał taką informację, że w przypadku zastosowania zbyt miękkich klocków takie coś może występować
Od jakiej wartości twardości (HRC, HRB) można stosować klocki, aby nie występował problem pękania i gdzie można znaleźć informację o twardości danych klocków?
A czy w przypadku klocków jest taki parametr jak HRC czy HRB ? Nie spotkałem się jeszcze bo tak na prawdę to niemożliwe ;)
Do tych tarcz najlepiej stosować klocki np Ferodo, Zimmermann czy ATE, najlepiej spisuje się Ferodo i Zimmermann.
Blejdzik 04-12-2015, 15:25 Dlatego właśnie pytam - producenci nie podają twardości swoich klocków, więc jaką metodą (obiektywną) można ocienić ich twardość. Metoda "na oko" mnie jakoś nie przekonuje...
Poza tym jest wiele informacji sprzecznych ze sobą. Jedni piszą, że Ferodo jest klockiem miękkim, inni znowu, że jest bardzo twardy. Stąd też moje pytanie o obiektywną metodę rozróżnienia klocków twardych od miękkich (myślałem, że producenci podają twardość w Vikersie)
Witam,
A co sądzicie o tym zestawieniu na tylną oś do Mondeo mk4 hatchback 2011 2.0TDi 140km:
Wariant 1:
Tarcze ATE 24.0111-0145.1
http://ford.sklep.pl/product-pol-17625-tarcza-hamulcowa-ATE-tyl.html
Klocki Ferodo FDB1918
https://www.motointegrator.pl/produkty/209816-klocki-hamulcowe-ferodo-fdb1918
Wariant 2:
Tarcze Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-13882-tarcza-hamulcowa-Ford-tyl-1864280.html
Klocki Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-tyl-1756395.html
Wariant 3:
Tarcze Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-18238-tarcza-hamulcowa-EBC-USR1501-tyl.html
Klocki Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-17468-klocki-hamulcowe-EBC-GREENSTUFF-kpl-tyl-.html
Chyba, że macie lepszą propozycję w tej cenie. A i jeszcze jedno czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Częstochowy.
Witam,
A co sądzicie o tym zestawieniu na tylną oś do Mondeo mk4 hatchback 2011 2.0TDi 140km:
Wariant 1:
Tarcze ATE 24.0111-0145.1
http://ford.sklep.pl/product-pol-17625-tarcza-hamulcowa-ATE-tyl.html
Klocki Ferodo FDB1918
https://www.motointegrator.pl/produkty/209816-klocki-hamulcowe-ferodo-fdb1918
Wariant 2:
Tarcze Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-13882-tarcza-hamulcowa-Ford-tyl-1864280.html
Klocki Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-tyl-1756395.html
Wariant 3:
Tarcze Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-18238-tarcza-hamulcowa-EBC-USR1501-tyl.html
Klocki Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-17468-klocki-hamulcowe-EBC-GREENSTUFF-kpl-tyl-.html
Chyba, że macie lepszą propozycję w tej cenie. A i jeszcze jedno czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Częstochowy.
Wiem, że to brzydkie ponaglanie ale zależy mi na czasie bo chciałbym już zamówić, któreś z wybranych wariantów. Chyba, że polecacie w tych cenach coś lepszego.
Z góry dzięki za pomoc.
kamil_d - jasne, że jest lepsza alternatywa. Tarcze + klocki Zimmermann ;). Zestaw wychodzi około 420zł (dokładna wycena na PW), a z bardziej skutecznego Tarcze Zimmermann + klocki EBC Green (cena ok 490zł - rabat FCP)
Cześć
Proszę o ofertę na klocki i tarcze ferrodo zimmerman na tył do Mondeo mk4 kombi 2.5T
Tapnięte z Szajsunga MkIV
kamil_d - jasne, że jest lepsza alternatywa. Tarcze + klocki Zimmermann ;). Zestaw wychodzi około 420zł (dokładna wycena na PW), a z bardziej skutecznego Tarcze Zimmermann + klocki EBC Green (cena ok 490zł - rabat FCP)
Rozumiem, że oryginalne części Fordowskie będą gorsze od zamienników czy są podobnej jakości a nie warto wydawać pieniędzy.
Witam,
A co sądzicie o tym zestawieniu na tylną oś do Mondeo mk4 hatchback 2011 2.0TDi 140km:
Wariant 1:
Tarcze ATE 24.0111-0145.1
http://ford.sklep.pl/product-pol-17625-tarcza-hamulcowa-ATE-tyl.html
Klocki Ferodo FDB1918
https://www.motointegrator.pl/produkty/209816-klocki-hamulcowe-ferodo-fdb1918
Wariant 2:
Tarcze Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-13882-tarcza-hamulcowa-Ford-tyl-1864280.html
Klocki Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-tyl-1756395.html
Wariant 3:
Tarcze Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-18238-tarcza-hamulcowa-EBC-USR1501-tyl.html
Klocki Ford
http://ford.sklep.pl/product-pol-17468-klocki-hamulcowe-EBC-GREENSTUFF-kpl-tyl-.html
Chyba, że macie lepszą propozycję w tej cenie. A i jeszcze jedno czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Częstochowy.
Znacznie lepszym wyborem będą tarcze Zimmermann z klockami Ferodo i taki polecam komplet wybrać.
pioternik 17-12-2015, 14:29 Moje doświadczenie jest takie, że każdy zestaw tarcze+klocki z przynajmniej średniej półki (np. Zimmermann + klocki EBC) będzie lepszy od Fordowskich oryginałów Motorcrafta.
Czynnikiem wpływającym na zadowolenie kierownika z hebli jest również, a może przede wszystkim ich poprawny montaż. Przykładowo czystość - byle ziarenko piasku pomiędzy tarczą i piastą może spowodować utratę osiowości pomiędzy tymi elementami. Skutek tego jest łatwy do przewidzenia.
Polecam kontakt z kolegą pawpor - poza potrzebnymi gratami i chemią dostarczy obrazkową instrukcję wymiany w stylu "jak krowie na rowie".
Przyznam, że sam zabrałem się za hamulce w Mondku. Najwięcej czasu i energii poszło na czyszczenie zacisków, piast (rdza, pył z klocków, błocko itp.) i felg (sporo tlenku aluminium). Efekt wart jest poświęcenia kilku sobotnich godzin :)
Marcin85tbg 26-01-2016, 17:18 Witam, poszukuje kompletu tarcz i klocków do Mondeo mk4. Przeczytałem ostatnich 10 stron i zauważyłem, że dość mocno polecane są tarcze Zimmermanna. A czym one się różnią od tarcz ATE, czy TRW?
Jaki zastaw polecacie, powiedzmy ze średniej półki? Auto 160 KM, eksploatacja raczej normalna pół na pół miasto-trasa, prędkości max 170-180?
dario6273 26-01-2016, 19:51 Ja mam Zimmermanny i nie ma bicia przy nagłym hamowaniu a na innych bylo:lol:
Witam, poszukuje kompletu tarcz i klocków do Mondeo mk4. Przeczytałem ostatnich 10 stron i zauważyłem, że dość mocno polecane są tarcze Zimmermanna. A czym one się różnią od tarcz ATE, czy TRW?
Jaki zastaw polecacie, powiedzmy ze średniej półki? Auto 160 KM, eksploatacja raczej normalna pół na pół miasto-trasa, prędkości max 170-180?
Pisz priva do pawpora :)
Marcin85tbg 03-02-2016, 09:41 Pisz priva do pawpora :)
Zakupiłem zestaw Zimmermann + Ferodo na przód i tył u jednego z forumowiczów w przystępnej cenie :) dzieki! Jutro ma przyjść paczka, po zmianie napiszę jakie wrażenia. Pozdrawiam
|
|