Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Nadmuch powietrza,działa tylko w pozycji 4


Mirosław W
15-04-2010, 11:24
Chyba siada wentylator.
Działa tylko na poz 4 czy maksymalnego nadmuchu.
Jak to naprawic?
Jak sie dostac do tego wentylatora?
Nigdy nie rozbierałem tego auta wewnatrz.
Fokus 1998.

Pozdrawiam


Co to jest MK1?

Rafalsw
15-04-2010, 14:36
Tak, to jest MK1.
http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=986&cat_id=384

Było na forum, opornik dmuchawy do wymiany.

Mirosław W
15-04-2010, 15:03
Dziękuje.

A jak dostane sie do tego opornika?

Musze cos odkręcac oprócz opornika aby go wymienic?
To auto zony-nie rozbierałem jeszcze.

Pozdro

voyteck79
15-04-2010, 15:56
Dokładny opis znajdziesz tutaj:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=8040

pozdr

bomamikr
15-04-2010, 18:43
Mam ten sam problem. Już od kilku tygodni próbuję go rozwiązać... i nic.
Wiem. że to ta przelęta opornica. Ale jej szukam i nie znajduję. Nawet ta instrukcja poniżej nie pasuje do mojego Tddi z 2003 r. Ja mam inny schowek, no nie mogę znależć tej opornicy.

Mirosław W
15-04-2010, 19:24
Dziękuje Ci dobry człowieku za pomoc.
:)

Pozdrawiam

Mirosław W
16-04-2010, 08:44
Zastosowałem takie rozwiazanie i działa.
Drut jest w szklanej rurce a poza tym blaszki stalowe uchwytu opornika -chłodzą go lepiej niz sam opornik,, zanuzony" w obiegu powietrza z wentylatora.
Odkreciłem tylko trzy srubki od schowka.Mozna sie dostac z elektrycznym wkrętakiem do tego opornika dmuchawy.


http://images49.fotosik.pl/284/5def1be827fb1f00.jpg

Dzięki .

Pozdro

Kubuch
16-04-2010, 13:03
Drut jest w szklanej rurce a poza tym blaszki stalowe uchwytu opornika -chłodzą go lepiej niz sam opornik,, zanuzony" w obiegu powietrza z wentylatora

To co pokazałeś to jest tylko bezpiecznik termiczny. Opornik to to pod nim zalane zielonym glutem. Czasem pali się sam bezpiecznik a czasem cały opornik. Ja miałem pecha i wymieniałem cały opornik 3 tygodnie temu (66 zł).

Mirosław W
16-04-2010, 14:29
To co pokazałeś to jest tylko bezpiecznik termiczny

Pomyliłem sie-fakt.

Ale pomyslałem ze bedzie łatwiej wymienic bezpiecznik termiczny jak sie przepali.....

:)

Nicolae
17-04-2010, 08:58
Czy ktoś może wie co jest jak dmuchawa chodzi tylko na biegach 1, 2 i 3 a na 4 nie chodzi? Wprawdzie nie jest to problem w codziennym użytkowaniu ale czasami przydałby się ten najszybszy bieg.

wiktor195
18-04-2010, 10:17
nie warto kombinować bezpiecznikiem temperaturowym bo to ryzykowne. on sie rozgżewa do prawie 200stopni wiec jesli nie macie takiego oryginalnego(mi sie udało kupić) to lepiej wydać 60zł na nową opornice. to nie jest duża suma ale macie spokojne sumienie.

KOLOSUSEK
19-04-2010, 20:33
MIAŁEM TO PO ZIMIE, COŚ MITAM LUTOWALI I JEST OK:>

meyer2
27-04-2010, 21:13
a gdzie znajduje się dmuchawa w KA Mk1 ? Bo tutaj schowek nieco inny :) gdzie go szukać ?

Atol
28-04-2010, 13:09
Nicolae - masz slaby styk w przełączniku na pozycji 4, prawdopodobnie będziesz musiał go wymienić.

Cezarek113
04-05-2010, 13:22
Mam taki sam problem, zaledwie co dopiero kupilem Focusa i juz dmuchawa sie zepsula:( Dzięki za porade:)

jankesmj
05-05-2010, 19:55
Naprawiałem Forda Fiestę 2002 r. - wlutowałem bezpiecznik termiczny 216 stopni C (za 4,50zł) wg. instrukcji http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=8040 i dmuchawa działa na 1,2,3. Trzeba tylko ostrożnie z lutownicą żeby nie nagrzać za mocno bezpiecznika. Opornika dmuchawy trzeba szukać przy wentylatorze pod nogami pasażera pod schowkiem (wkręcony w kanał przepływu powietrza, bo tam się opornik chłodzi). Dodam, że w Focusie I opornik dmuchawy jest w tym samym miejscu.

warsonex
28-12-2010, 20:29
Witam, otóż zrobiłem tak jak piszę w tych poradnikach które podaliście wyżej, wcześniej zmostkowałem aby sprawdzić czy działa, po zmostkowaniu działają wszystkie biegi, po wlutowaniu nowego bezpiecznika wszystko działa. Na drugi dzień odpalam Fordzika i D**a, znowu tylko 4 bieg..., bardzo was proszę o pomoc co jest problemem? czy muszę wymienić od razu cały opornik?

z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Jester
29-12-2010, 06:16
Ten opornik jest bezpiecznikiem termicznym. Może trzeba wymienić filtr kabinowy albo przesmarować silnik wiatraka? Nie czujesz, że nawiew jest słaby, a kiedyś leciało więcej powietrza? Może jakieś podejrzane dźwięki dochodzą z okolicy wentylatora?

warsonex
30-12-2010, 23:32
nie napewno na 1,2,3 nie działa a na 4 chodzi tak że uszy i głowe chce urwać więc chyba dobrze? tylko dziwne ze po zmostkowaniu działało więc czemu niby akurat silniczek czy filtr kabinowy, ktory był wymieniany w to lato :)

bolo69
31-12-2010, 05:49
Posłuchaj Jestera i nasmaruj silnik dmuchawy.Jeżeli silnik ma opory w pracy to pali ten bezpiecznik,a przez filtr powitrza wchodzi powietrze które go chłodzi.Silnik dmuchawy jest pod/za schowkiem przykręcony 3-ma śrubami od dołu.Druga sprawa to lutowanie (orginalnie jest zgrzany) możesz przerobić na wsówki.

michasecp
01-01-2011, 10:01
Bezpieczniki nawiewu pod maska :))

Też tak miałem :) więc radze sprawdzić .


Pozdrawiam

warsonex
01-01-2011, 18:16
1. No własnie, oryginalnie jest zgrzany a przylutować jest niezwykle cięzko...

2. Jest gdzieś tutorial jak dostać się do tego silnika wiatraka i to przeczyścić?

3. Zastanawiam się czy jest sens kupywać cały opornik nowy ??

4. Gdy tylko temperatura troszkę wzrośnie to napewno chciałbym się pobawić przy tym troche bo powoli mnie krew zalewa z tą dmuchawą.

bolo69
02-01-2011, 15:16
1.Przerobić na wsówki
2.http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=8040
3.Jak masz za dużo kasy to jest
4.Powodzenia

warsonex
04-01-2011, 19:47
ten link to nie jest naprawa wiatraka tylko bezpiecznika, a jak wyżej napisałęm to bezpiecznik juz wymieniałem.

bolo69
05-01-2011, 10:30
Jakbyś wykazał troche chęci i poklikał po wypowiedziach to zobaczył byś co chciałeś.

warsonex
22-01-2011, 18:28
a jeszcze jedno pytanko, jeśli mam dać to autko do naprawy, więc wraz z przeczyszczeniem silnika dmuchawy, oraz wymiany topika to lepiej zawieźć do Mechanika czy Elektryka?? Widomo jak z mechanikami, chetnie by wymienili całe części ale ja im powiem co trzeba zrobić :)
Będe wdzięczny za odpowiedź, jaka mniej wiecej cena tych napraw?

uptheiron
09-02-2011, 22:06
Jak tam warsonex udało ci się naprawić tą dmuchawę? u mnie właśnie wysiada dmuchawa bo strasznie piskliwe dźwięki zaczynają się wydobywać gdy uruchamiam dmuchawę na 4 biegu (pozostałe 3 już padły), jak się dobrać do czyszczenia silnika dmuchawy?

szef90
15-02-2011, 11:11
Witam, miałem podobny problem. Dmuchawa działała dobrze aż z 1 msc. temu zaczęła działać tylko na biegu nr 4. Wiec poczytałem na forum i wymieniłem opornik. (u siebie w żadnym sklepie nie znalazłem ani w elek. ani moto. zamówiłem na allegro) Jak sprawdzałem po naprawie to wszystko działało 2 dni dobrze następnie nawiew padł całkowicie. teraz w czym jest problem?? pomyślałem że może ten bezpiecznik schrzaniłem. więc zamówiłem opornice całą nowa (51 koszt z przesyłką z allegro) Dziś rano wymieniam mróz -10 C odpalam nawiew a tu k**** nic. Po sprawdzałem bezpieczniki, wszystkie wyglądają na dobre. nie mogłem tylko jednego sprawdzić (zielony sześcian-drugi od prawej strony na samym dole jak stoisz przy błotniku od kierowcy) Ma ktoś jakiś pomysł??

Atol
15-02-2011, 13:36
Moze masz spalony wyłącznik nadmuchu???? potrafi sie stopić plastik w którym zalane są scieżki.- Wymontuj przełącznik dmuchawy i sprawdż czy po włączaniu na poszczególne biegi przewodzi on prad. jak nie to zewrzyj przewodem styki na kostce - pomijając wlącznik.

szef90
15-02-2011, 16:01
A gdzie to się znajduje?? Czy koło dmuchawy ? czy mówimy o włączniku gdzie znajduje się przełącznik biegów?? Jeśli tam gdzie wybór biegu to jak tam się dostać?? bo raczej od strony schowka się nie da. Niech ktoś podpowie

Atol
15-02-2011, 17:21
Kolego przelącznik szybkości nawiewu jest tym wlącznikiem.Aby się do niego dobrać to trzeba zdjąć maskownicę konsoli - tam gdzie jest radio.Pod radiem masz 4 wkręty które mocują maskownicę.następnie możesz ją sciagnąć i w pasku gdzie są przełączniki -ciepło-zimno, dmuchawa,i kierunki przepływu powietrza to jest to co cie interesuje.czyli przełącznik szybkości nawiewu - od tyłu przykręcony na 2 śrubki jeśli dobrze pamiętam.

przełącznika nie widziałem nigdzie indziej jak w ASO i zaplaciłem 90 pln - taka informacja jeśli będzie walniety.

szef90
16-02-2011, 11:30
Dzięki bardzo, za podpowiedź. W sobotę zabiorę się za to. Pozdrawiam

mwmisiek
28-08-2011, 23:20
Witajcie,

Na początek "dzien-dobry-wieczór" wszystkim jako żem tu nowy i to 1 post.

Miałem podobny problem - brak nawiewu na biegach 1-3, wichura jedynie na 4-biegu.
Oczywiście winny temu był bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy. Naprawa okazała się tania, szybka i co ważne skuteczna.

Chciałbym się podzielić z Wami sposobem naprawy, jako ze uważam go za hmm...ciekawy :) i przyszłościowy (w przypadku ponownej awarii).

*jeśli admin lub ktoś z kolegów/koleżanek uzna żeby przenieść posta do innego topicu to proszę:)



Otóż, po wyjęciu rezystora (chyba wszyscy juz wiemy gdzie się znajduje) i odcięciu starego bezpiecznika (216sC, 10A) zacząłem się zastanawiać w jaki sposób przymocować nowy bezpiecznik. Spotkałem się z wieloma sposobami montażu tego "dziadostwa" lecz w większości przypadków raczej odradza się lutowanie (grot zwykłej kilkudziesieciowatowej lutownicy ma około 400sC wiec sami rozumiecie).

Oto co zrobiłem. Kupiłem w zwykłym sklepie elektronicznym tzw. "nasuwki" - foto poniżej.

http://img689.imageshack.us/img689/1569/zdjeciefullasp.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/689/zdjeciefullasp.jpg/)

były to najmniejsze jakie mieli (koszt - 0,15zl/szt) - średnica otworków idealnie pokrywała się ze średnicą nóżek bezpiecznika.

końcówki na fotce oznaczone na zielono przylutowałem do "łapek" rezystora (nie ma obaw o przegrzanie - rezystor ceramiczny)
z kolei do końcówek oznaczonych na czerwono poprostu wsunąłem przycięte do odpowiedniej długości nóżki bezpiecznika. dla lepszego przewodnictwa użyłem trochę pasty termoprzewodzącej (takiej jakiej używa się np. przy montażu radiatora na procesorze).
Fotki poniżej.

http://img153.imageshack.us/img153/4428/24082011001j.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/153/24082011001j.jpg/) http://img838.imageshack.us/img838/449/24082011.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/24082011.jpg/)

wybaczcie jakość fotek, ale nie dało rady inaczej - jednak myślę, że trochę widać.


Jaka jest przewaga takiego rozwiązania?
1. nie lutujemy = brak ryzyka przegrzania bezpiecznika
2. jeśli znów padnie w ciągu 15 minut jestem w stanie wymienić tę część na nowy bezpiecznik nawet w środku pola – po prostu wyjmuję stary i wsuwam nowy przycinając nóżki :)
3. nasuwki zadziałają jako dodatkowe radiatorki odprowadzające ciepło


Wiem, że temat stary i wałkowany wielokrotnie, ale mam nadzieję, że choć trochę pomogłem i ktoś może wykorzysta mój patent.

Aha, jeszcze jedno...tam gdzie jest ten rezystor jest bardzo dużo miejsca, wiec spokojnie bezpiecznik może nawet sporo wystawać poza obrys rezystora :)

dromader_2008
02-09-2011, 08:47
Super opis i zdjęcia Bolo 69.Idę robic ze swoją foką.Pozdrawiam wszystkich

jardom
08-07-2012, 13:54
Witam wszystkich forumowiczów,
mam podobny problem z moją foczką, więc mimo starego postu postanowiłem nie zakładać nowego majć nadzieję, że ktoś mi odpowie.
Posiadam focusa sedan 1,8 TDCi 115 KM z 2004 roku z elektronicznym panelem regulacji nawiewu i klimy.
Podczas jazdy w upalny dzień dało sie usłyszeć charakterystyczne kliknięcie i nadmuch nagle wyłączył się. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są dobre. Chwilami można zaobserwować, jak dmuchałwa próbuje się uruchomioć, ale po 2 sekundach wyłącza się nagle, nie jest to zależne od ustawiania siły nadmuchu. Szukając przyczyn znalazłem ten post opisujacy podobny problem. Wszystko wskazuje na to, że przyczyna tkwi w rezystorze dmuchawy a dokładnie bezpieczniku termicznym. Zabrałem sie więc do jego demontażu zgodnie z doskonała instrukcją opisaną po linikiem: http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=8040&page=2
Niestety w moim modelu pokazany na zdjęciach rezystor nie występuje w tym miejscu. Mam wobec tego dwa pytania:
1. Gdzie może być umieszczony owy rezystor?
2. Czy przyczyna faktycznie może twić po stronie rezystora, czy może szukać gdzieś indziej?

Pozdrawiam i z niecierpliwościa czekam na odpowiedzi.


Aha zapomniałem jeszcze dodać, że według mnie wszystko wskazuje na to, że klima działa poprawnie, ponieważ po jej załączeniu dioda na pulpicie zapala się i słychać kliknięcie załączenia się klimy wraz z lekką zmianą pracy silnika spowodowaną dodatkowym obciążeniem.

Co wy na to ?

Jester
08-07-2012, 20:07
Rezystor jest przy klimie manualnej. Sprawdź wszystkie bezpieczniki odpowiedzialne za klimę i wiatraki w aucie. Przypuszczam, że silnik dmuchawy pobiera za duży prąd albo nie startuje i dlatego układ AC wyłącza się.

jardom
08-07-2012, 21:52
Dzięki za wyjaśnienie z rezystorem, bo gotów byłem rozebrać pół samochodu, aby go znaleźć :). Jak wcześniej pisałem sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są ok. Przekaźnik 2-go biegu również zamieniając z tym od świec żarowych. Ten drugi przekaźnik (zielony), nie wiem jak sprawdzić, ale po jego wyjęciu zwarłem styki na krótko i wiatrak przy chłodnicy uruchomił się, więc ten wiatrak działa. Ale nie mam pojęcia, czy ten wiatrak daje nadmuch do kabiny. Jak obserwowałem chwilowe uruchomienia nadmuchu, to dzwięk dmuchawy dochodził gdzieś spod szyby. Nie mam ppojęcia, czy te dwa układy nawiewu mają z sobą coś wspólnego.
Obawiam się, że bez wizyty u elektryka nie obejdzie się. Jak naprawię, napiszę co było przyczyną. Chyba, że ktoś jeszcze ma jakiś pomysł, co mogę zrobić domowym sposobem.

Pozdrawiam

Jester
09-07-2012, 07:16
Wykluczyłeś już awarię wentylatora chłodnicy. Pozostaje ci jeszcze dmuchawa. Dostęp jest od strony nóg pasażera - podobno znośny. Nigdy tego nie robiłem, ale opis jest na forum. Jak wyjmiesz wiatrak to sprawdź jego pracę podłączając go na krótko do akumulatora.

jardom
10-07-2012, 21:59
Witam ponownie,
wczoraj późno do domu wróciłem, więc nawet nie próbowałem działać z tematem. Dzisiaj wymontowałem wentylator, podłączyłem go bezpośrednio do akumulatora (do szerszych bolców, są dwa szerokie i dwa wąskie) i ani drgnął, nawet przewody na akumulatorze podczas załączania nie zaiskrzyły. Jutro spróbuję jeszcze sprawdzić go u jakiegoś elektryka. Natomiast jest dziwna sytuacja, ponieważ załączając wentylację sprawdzałem, czy jest napięcie na wtyczce doprowadzającej kable do wiatraka i okazuje się, że napięcia brak. Czy to możliwe, że wentylator uszkadzając się spowodował spięcie, które np uszkodziło jakiś bezpiecznik? Chociaż wcześniej sprawdzałem bezpieczniki i żaden nie był przepalony. Co proponujecie w tej sytuacji? Bedę wdzięczny za podpowiedź.
Dodam jeszcze, że wentylator wprawiając w ruch obrotowy ręcznie obraca sie swobodnie i płynnie bez żadnych oporów, czy dźwięków.

jardom
16-07-2012, 12:08
Aktualności z ostatniej chwili.

Dokładnieszy pomiar pozwolił ustalić, że wentylator dostaje napięcie (12,3V przy wyłączonym silniku i 14,2V przy pracującym). Wyglada na to, że instalacja jest ok. Natomiast potwierdziły się przypuszczenia dotyczące silnika dmuchawy. Po prostu nie działa, w warsztacie elektrycznym fachowiec powiedział, że same uzwojenia są ok, natomiast nawaliła cała elektronika, która w tym silniku zastępujem.in. szczotki a tego on już nie potrafi naprawić. No i obawiam się, że tego już nie da sie naprawić.
Czy ktoś z Was ma informację , czy to da się naprawić, czy po prostu szukać nowego silnika?

Pozdrawiam.

Henio80
30-07-2012, 15:34
Naprawiałem Forda Fiestę 2002 r. - wlutowałem bezpiecznik termiczny 216 stopni C (za 4,50zł) wg. instrukcji http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=8040 i dmuchawa działa na 1,2,3. Trzeba tylko ostrożnie z lutownicą żeby nie nagrzać za mocno bezpiecznika. Opornika dmuchawy trzeba szukać przy wentylatorze pod nogami pasażera pod schowkiem (wkręcony w kanał przepływu powietrza, bo tam się opornik chłodzi). Dodam, że w Focusie I opornik dmuchawy jest w tym samym miejscu.

Hej. Jaki bezpiecznik termiczny wlutowałeś (jego parametry) Ja dostałem do 240 stopni 10A ale na 250V czy dostaniemy taki ale na 12V bo na allegro nie znalazłem. Wlutowałem go i chodzi ale czy ta zielona płytka powinna się tak grzać ? bo po chwili jest gorąca jak cholera?

Jester
31-07-2012, 10:39
Bezpiecznik może być na 250V - nie ma to znaczenia. Grzeje się bo płynie przez niego prąd. Jeżeli prąd przekroczy wartość znamionową to temperatura wzrośnie powyżej granicznej, element ulegnie zniszczeniu i przerwie obwód. Tak ma być.

deyzi10
09-08-2012, 10:32
przeczytalem wasze opinie , mieliscie racje . wymiana tego malego bezpiecznika - rozwiazuje sprawe , wazne by lutowaniu ten bezpiecznik nie przegzac bo tak uczynilem , za 2 razem wyszlo bo zastosowalem zasade zaciski . dzieki za pomoc wasze opinie sa bardzo pomocne no iwiecej kasy w kieszeni zostaje .

maol
09-08-2012, 13:12
Bezpiecznik może być na 250V - nie ma to znaczenia. Grzeje się bo płynie przez niego prąd. Jeżeli prąd przekroczy wartość znamionową to temperatura wzrośnie powyżej granicznej, element ulegnie zniszczeniu i przerwie obwód. Tak ma być.

P=I*I*R - napięcie nie ma znaczenia :) A wydzielająca się pod wpływem przepływu prądu moc cieplna powoduj po prostu stopienie elementu przewodzącego. A napięcie... mówi nam w wypadku bezpiecznika o wytrzymałości jego izolacji :) Czyli - dowolna wartość większa niż 12V w wypadku samochodu jest dobra :)

ellkad
26-08-2012, 14:56
Witam. Mam focusa 2003r reczna klima i nie ma tam owej kostki białej, jest tylko czarna po lewej stronie przykręcona do obudowy wentylatora czy to to? pozdrawiam

ziutek33
26-08-2012, 21:23
Masz do wymiany w tym oporniku bezpiecznik termiczny on jest bodaj na 217 stopni,bezpiecznik ten przepala się ponieważ niema dobrego chłodzenia[powietrzem],prawdopodobna przyczyna to słabo obracający sie wentylator.Pozdrawiam

rwojcik3
29-08-2012, 10:22
Po wyczytaniu tutaj wszystkiego poszedłem do elektronicznego w Gdyni kupiłem bezpiecznik Topikowy 10A temp. 216C wlutowałem i działa jak złoto dzieki panowie suuper ze jest to forum.

Bump: dodam że za 2 takie bezpieczniki zapłaciłem całe 6 zł PLN hehehe Drugi na wszelki wypadek hehehe

Bump: Ellkad : Ja tez mam czarny Foka z 2004 to element na jednej blachowkrecie wchodzi w komorę silnika tak jak na fotkach na początku tematu. po lewej stronie tez na początku zgłupiałem ale jak wyciągniesz z drugiej strony jest to coś zalanego zielonym glutem z bezpiecznikiem.

scarlos
11-10-2012, 11:22
Witam jestem tu nowy ale chce podzielić się moim sposobem naprawy tej usterki w wersji odrobinę bardziej zaawansowanej uszkodzeniowo. W dniu wczorajszym wziąłem się za wymianę tego właśnie opornika, najlepiej po wymianie sprawdzić go omomierzem(musi być przejście). Niestety dalej dmuchawa nie działała, ale u mnie nie działała już nawet w pozycji 4, chodź przez jakiś czas było tak że tylko na 4. Okazało się że dmuchawa uległa awarii tzn. przez wodę cieknącą z podszybia po prostu skorodowała i ciężko pracowała przy próbie przekręcenia ręką. Przelałem więc dmuchawę dużą ilością elektrosol-u oraz rozbujałem ją ręcznie i dmuchawa zaczęła działać do tego doszedł bezpiecznik i wszystko na ten moment jest ok. W razie ciężkiej pracy dmuchawy polecam przemyć ją jakimś środkiem odrdzewiająco natłuszczającym, parę złotych zostaje w kieszeni.

Kojo
17-01-2013, 21:10
Witam. Mam focusa 2003r reczna klima i nie ma tam owej kostki białej, jest tylko czarna po lewej stronie przykręcona do obudowy wentylatora czy to to? pozdrawiam

Witam,
w moim focusie z 2001 mam taki sam problem. Ręczna klima, a nie ma rezystora we wskazanym miejscu.
Ktoś wie jak naprawić 1,2,3 bieg dmuchawy w takiej sytuacji?

Z góry dzięki za pomoc!

darppanc
25-01-2013, 15:53
Witam,
Mam focusa z 2001 oraz taki sam problem. Czy ktoś wie albo ma zdjęcia jak samemu wyjąć dmuchawę - przeczyścić. Co trzeba rozebrać aby wyjąć silnik. Z góry dzięki za pomoc!

kokoszanel
03-02-2013, 12:27
Siema Ludzie mam fokusa z 2000 r tddi 1.8 i problem z nawiewem działa mi na wszystkich 1,2,3,4 ale po 20sek zaczyna gwałtownie zwalniać i sie wyłącza, po odczekaniu 2 minut, działa ale znowu tylko na 20sek, i o co chodzi
pozdrawiam
Paweł

Gonzolos
03-02-2013, 13:42
jak na moje to przegrzewa się tobie rezystor dmuchawy. Może ten bezpiecznik termiczny jest już strzelony? spróbuj zmostkować to drucikiem,żeby przechodził obwód bez bezpiecznika i sprawdź czy po tych 20sekundach się wyłączy.

kokoszanel
04-02-2013, 20:45
niestety, wiatrak padł na dobre, byłem u elektromechanika i stwierdził że spalił sie silnik wiatraka byłem w 3 sklepach, cena masakra w intercars 1000zł w innym 600zł a w ostatnim 230;), elektryk wspomniał ze jakbym przyjechał jak jeszcze dychał to by sie obeszło bez wymiany całego silnika ale spalił się na dobre :/

imil4
11-07-2013, 19:36
mam podobny problem z tym ze moj nawiew dzial tylko na 3 i 4 biegu. Wymienilem bezpiecznik topikowy ale nic to nie dalo. czy musze wymienic caly opornmik czy moze jeest jakas mozliwa inna przyczyna?

Lasiu21
17-03-2014, 19:09
No i stało się to i u mnie że dmuchawa działa tylko na 4 biegu. Ale to chyba z takiego powodu iż po wczorajszej nawałnicy deszczu podszybie nie wytrzymało i przez filtr kabinowy zrobiło się jezioro pod nogami pasażera. i jak to bywa przy.wymianie tego filtra wyjmowałem jego obudowe żeby mu daszek zrobic i zapobiedz ponownej powodzi w aucie, i wtedy wpadło troche smieci na wentylator :/ czy to może być przyczyną awari dmuchawy ??

blochos
30-04-2014, 12:47
Witam wiele pytań było o umiejscoweienie silnika dmuchawy i jak się do niego dostać, ale nikt nie udzielił odpowiedzi.
Czy możecie pomóc.
U mnie nawiew nie działa na zadnym biegu. Mam klime. Jak włacze nawiew to kilka razy zastuka cos w okolicach przełacznika biegów i cisza.

Zadam moze dziwne pytanie, ale czy aby wyciągnąć bezpiecznik ze skrzynki w komorze silnika trzeba specjalnych narzędzi. te prostokątne, szersze bezpieczniki nie chca za cholerę wyjść :)

K9Darek
30-04-2014, 13:13
Wentylator masz za schowkiem na rękawiczki tuż przy rezystorze z bezpiecznikiem termicznym.
Te duże ciężko wychodzą. Spróbuj podważyć cienkim śrubokrętem.

blochos
30-04-2014, 13:20
hmmm za schowkiem. tam gdzie poduszka powietrzna? i ze tam gdzies trzeba cos odkręcić? :) ledwo ten plastik z bezpiecznikiem termicznym wykręciłem

http://images.tinypic.pl/i/00524/1lknexmqjuli_t.jpg (http://www.tinypic.pl/1lknexmqjuli)
http://images.tinypic.pl/i/00524/ipn5sf71yi0x_t.jpg (http://www.tinypic.pl/ipn5sf71yi0x)

kwiatek8914
09-06-2014, 19:17
Witam ponownie Forumowiczów.
Mam następujący problem, od wczoraj wiatrak (nawiew), nie wiem jak to nazwać, działa mi tylko na 4 poziomie, na 1,2,3 cisza, pokrętło manualne (jeśli może to jakoś pomóc). Pozdrawiam.

salom
09-06-2014, 19:23
Spalony bezpiecznik termiczny. Użyj opcji szukam, jest o tym bardzo dużo napisane jak naprawić.

kwiatek8914
09-06-2014, 19:24
Dzięki za szybką odpowiedź. A czy może ktoś ma doświadczenia z "mostkowaniem" tego bezpiecznika?

lukaszek_socho
09-06-2014, 19:49
To tak samo jak mostek na bezpieczniku. Póki wszystko będzie sprawne będzie OK, jak dojdzie do awarii i przegrzania rezystora dmuchawy to jest opcja sporego pożaru.

K9Darek
09-06-2014, 22:44
Ja to zrobiłem dopiero co i nie mostkować a wymienić. Odetnij tylko stary bezpiecznik cążkami zostawiając drut idący od rezystora tak jak zaznaczyłem na obrazku.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/682cf10edc4d.jpg (http://naforum.zapodaj.net/682cf10edc4d.jpg.html)
Potem ściagnij plastikową izolację z kostki do kabli i połącz to ładnie.
W razie potrzeby zrobie fotę

Piotr7415
05-08-2014, 22:11
Witam, posiadam forda mk1 z 2000r i mam ten sam problem z dmuchawą - działa tylko na 4 biegu. Opornika wspomnianego w temacie jeszcze nie wymieniałem ponieważ trapi mnie jedna rzecz. Dmuchawa nie zawsze zaskakuje nawet na 4 biegu, sporadycznie bo sporadycznie ale jednak. Czasem odpali normalnie a czasem terkocze i nie może w ogóle zaskoczyć. W takim wypadku przekręcam parę razy potencjometr i zaskakuje i chodzi normalnie. Czy powinienem się martwić? Co mam sprawdzić w takim wypadku ? Pozdr

kaczorro89
07-08-2014, 20:56
Witajcie.
To mój pierwszy post na forum. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Focusa, jednak już przed zakupem miał on właśnie mankament niedziałającego nawiewu na 1,2 i 3 biegu. Sprzedający mówił, że to jakaś drobnostka, którą naprawi elektryk. Postanowiłem jednak sam poszukać i dzięki temu trafiłem na to forum :)

Zgodnie z poradnikiem z tego linka: http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=8040 zakupiłem potrzebne rzeczy i przystąpiłem do działania. Jednak ku mojemu zaskoczeniu nie odnalazłem białej kostki. Po zdemontowaniu schowka mam tylko coś takiego:
http://zapodaj.net/42f641769b259.jpg.html
http://zapodaj.net/2fa293a2227e1.jpg.html

Czy jest ktoś mi wstanie wskazać gdzie szukać tej kostki? To pytanie może Wam się wydać głupie, ale jestem początkujący w tych sprawach :) Pozdrawiam.

kwiatek8914
22-08-2014, 16:41
Witam, właśnie przed chwilą wymieniałem ten bezpiecznik, który swoją drogą nawalił chyba w czerwcu, ale że '"jakoś" nie miałem potrzeby używać nawiewu to zrobiłem to właśnie dzisiaj :P sporo pierdzielenia, potrzebne zwinne rączki. U mnie kostka była czarna ;) Jeśli chodzi o bezpiecznik kupiłem 10 sztuk za 12zł :P Bezpiecznik termiczny 216 stopni 10A. Sklep elektroniczny nie mógł w inny sposób zamówić tego w hurtowni (jeśli komuś potrzebny taki bezpiecznik to się odzywać ;) ). Wszystko zrobiłem zgodnie z zaleceniami w filmiku ;)

FILMIK KTÓRY ZAMIESZCZAM NIE JEST MOJĄ WŁASNOŚCIĄ, TYLKO UŻYTKOWNIKA PORTALU Y.T. orylam, ZAMIESZCZAM GO TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH OGÓLNEGO POŻYTKU, A NIE WŁASNEJ KORZYŚCI!!!

https://www.youtube.com/watch?v=w5YM3AUz0Ls

Dzuby0n
04-09-2014, 12:59
Witam,
Miałem ten sam problem z nawiewem, 123 nie działał 4 działał. Wymieniłem rezystor topikowy i wszystko jest Ok. Jednak muszę przyznać, że działa powiedzmy przez okres 1 miesiąca i znowu 123 brak nawiewu. Oczywiście za każdym razem zmian rezystora pomaga jednak zastanawiam się czy nie jest to oznaka jakiegoś większego problemu. I stąd moje pytanie do forumowiczów, czy czasem tak częste przepalanie się rezystora nie spowodowane jakąś bardziej skomplikowaną usterką. Będę wdzięczny za każda sugestię.

kasztelan87
10-06-2015, 07:47
Witam jestem pierwszy raz na tym forum i szukam odpowiedzi na pytanie gdyz moja dmuchawa po przekreceniu stacyjki bardzo mocna i systematycznie wydaje dzwieki stukania. Dmuchawa nie dziala na zadnym biegu. Gdy wlacze klime lampka zapala sie ze jest ok. Wymienilem opornik na nowy. Nic nie pomoglo co robic dalej?

plosi
27-06-2016, 16:37
witam mam taki problem nie dziala mi ani klima ani nadmuch cieply i zimny witrak tylko zwyrcal, czasmi odpali ale jak troche sie zagrzeje znowu to samo

tomek1062
25-07-2016, 18:18
Witam.
A ja mam problem następujący.
Nie działa mi nawiew na żadnym biegu,a na 4 słychać jak delikatnie obciążony jest silnik i wkońcu przepala mi bezpiecznik 30A w komorze silnika od nawiewu.
Co może być przyczyną?
Dodam,że włącznik biegowy został wymieniony,rezystor również.
Jak można sprawdzić czy gdzieś jest zwarcie?
I najważniejsze pytanie ponownie co może być przyczyną?
Pozdrawiam

grzegorzyk
26-07-2016, 05:42
A wentylator od dmuchawy się kręci bez oporów?

Konani
18-08-2016, 15:49
Napiszę, może ktoś tu zaglądnie :)
Miałem problem z dmuchawą w swoim Focusie, jednak nic nie pomogło. Z tego co zdążyłem ustalić sam ,do naprawy nadmuchu potrzebny bedzie miernik elektryczny, który ułatwi sprawdzenie każdej części.
Zaczynając od bezpiecznika pod maską. 30A wymienić jeśli spalona i pracować na wyłączonym nadmuchu.
Potem przełącznik zmiany biegów ( zostawić na 1 biegu, w przeciwnym wypadku spali bezpiecznik). Jeśli działa przełącznik, prąd popłynie do kostki rezystora, tak więc nie trzeba zdejmować obudowy przełącznika, żeby sprawdzić przełącznik.
Jeśli prąd nie dochodzi do silnika dmuchawy, wina leży do stronie rezystora.
Trzeba miernikiem sprawdzić czy prąd przechodzi aż do kondensatora 215 C, jeśli tak i tranzystor robi się ciepły, wina leży po stronie silnika dmuchawy. Jeśli prądu nie ma przy stykach kondensatora, można kablem spiąć i sprawdzić czy przepływa niski prąd.
Silnik dmuchawy. Należy go odkręcić od spodu, trzyma się na 3 śrubach torx, wyjąć przeczyścić.
W domu można oczyścić łożysko, szczotki i podpiąć do baterii w celu sprawdzenia, czy kręci. Jeśli nie pozostaje tylko wymiana lub regeneracji w serwisie, który zajmuje się na przykład rozrusznikami, alternatorami. Koszt 50-100zł w zależności co do wymiany.

Genearalnie godzinka roboty i można to zrobić samemu.

dimiC
07-10-2016, 14:01
Cześć, mam mały problem z nawiewem. Niezależnie od tego w jakiej pozycji jest ustawiony i na jakim stopniu (1, 2, 3 czy 4) wydaje z siebie dziwne dźwięki. Coś jakby piszczenie. Czym to może być spowodowane i w jaki sposób zabrać się do naprawy problemu?

PiotrekBstk
07-10-2016, 14:46
sprawdz wentylatory

wielkikack49
07-10-2016, 15:18
Trzeba miernikiem sprawdzić czy prąd przechodzi aż do kondensatora 215 C, jeśli tak i tranzystor robi się ciepły,

Kondensator? Tranzystor? Coś kolega się chyba rozpędził troszkę.

dimiC
07-10-2016, 18:41
sprawdz wentylatory



Jak się do nich dostać? :)

PiotrekBstk
07-10-2016, 20:14
Jak się do nich dostać? :)Jesli jest to wentylator nagrzewnicy to tu masz dokladny opis: https://www.youtube.com/watch?v=w5YM3AUz0Ls
:mrgreen: Jakis czas temu miałem podobny przypadek dziad piszczał na cały samochod po wymianie jest cisza

dimiC
07-10-2016, 20:28
Czyli ten wentylator gdzieś w tym miejscu będzie tylko głębiej? :) Ile zapłaciłeś za nowy wentylator?

PiotrekBstk
07-10-2016, 20:55
Czyli ten wentylator gdzieś w tym miejscu będzie tylko głębiej? :) Ile zapłaciłeś za nowy wentylator?Tak dokładnie.....zapłaciłem cos koło 120 zł

dimiC
07-10-2016, 21:07
Mógłbyś mi jeszcze podać gdzie kupiłeś ten wentylator? :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

PiotrekBstk
07-10-2016, 21:17
Mógłbyś mi jeszcze podać gdzie kupiłeś ten wentylator? :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka ja zamawiałem na allegro :570:

jadziadek
26-10-2016, 20:32
Witam mam mały problem z moją Foczką ( Focus 1,8 TDCi 2003 ) Po załączeniu nadmuchu na przednią szybę załącza się automatycznie wentylator silnika. Mechanik stwierdził że tak jest w Fordach lecz mój problem zaczął się po naprawie klimy. Wcześniej było normalnie. O ile Ktoś miał podobny problem proszę o radę Pozdrawiam.

J@colo
26-10-2016, 20:42
Jak byś poczytał forum, to byś się dowiedział że w fordach z klimatyzacją tak jest, włączając nawiew na szybę włącza się automatycznie wentylator klimatyzacji i klimatyzacja.