Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] Focus Mk2 dziwny metaliczny dzwięk z okolic turbiny
fokus mk2 1.6 tdci nie chce jechac
posiadam fokusa 1.6 tdci moj mechanik mówi ze to silnik hdi czyli francuz.Mam problem z moca.Podczas jazdy usłyszałem niepokojacy chałas spod maski i samochud juz nie przyśpieszał.Na jałowym biegu brzmi normalnie a jak dodam gazu to z okolic turbiny dochodi dziwy dzwiek jak by coś sie urwał w środku dodam jeszcze ze gwizdu nie słychac. turbina została nagrzana i nie była katowana.
z góry dziekuje za pomoc jak by ktoś coś wiedzaił na ten temat
majsterus_nt 08-05-2010, 06:55 powiedz, a jaki problem zdjąć opaske i paluszkiem sprawdzić wirnik??
turbina jest na samym wierzchu w tym silniku.
pewnie nie ma problemu tylko ja nie jestem mechanikiem i nie chciał bym popsuc bardziej jak wszystkim wiadomo to silniki francuskie sa drogie w utrzymaniu
majsterus_nt 08-05-2010, 08:45 a widzsz...trzeba było kupić honde i cieszyć się bezawaryjnością, a rechota.
ale to nie jest silnik francuski.
odpięcie opaski zdjęcie rury to nie jest czynność którą potrafi wykonać wysokowykwalifikowany mechanik
zdiołem tą osłonke kilka rurek kturę dochodza do turbiny i zaniepokoiło mnie ze śrubki bardzo łateo odkręcic ale węzyk kturym idzie olej do turbiny lata.Bez odkrecania wysuwałem i wsówałem a druga rzecz to zdiołem werzyk ktury idze do filtra i widzaiłem łopatki wirnika sa całe ale jak wsadziłem palec to poruszał sie w kazda strone tak 3mm.tyko dziwie sie ze nie kopci .moj mechanik mowi ze to morze byc przepływomierz powietrza . ale to by chyba turbina nie gwizdała
majsterus_nt 08-05-2010, 14:09 co ty masz za auto??
w moim J5 z 93 roku, turbo śmiga jak wściekłe
a tu w nowym aucie turbo wysr....
przewody olejowe nie mogą być luźne mają tylko zbrojone elastyczne odcinki.
wirnik - nie ma prawa mieć luzów!!!!! ani osiowego ani promieniowego.