Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 1998-2004] Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=137384)

darfi 05-02-2010 16:24

Jak zlikwidować błąd P0235 w 1.8 TDDI
 
Witam po podłączeniu do komputera focusa 1.8 TDDI 2000r. pojaił się komunikat P0235 czujnik A wspomagania turbiny-usterka. Czy może ktoś wie gdzie szukać tego czujnika i czy można coś na to zaradzić?

homepl 11-08-2011 22:20

Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Witam.
Od miesiąca borykam się z takim oto problemem. Auto straciło moc i bardzo słabo przyspiesza. Gdy wciskam pedał gazu auto praktycznie nie reaguje. Bardzo wolno przyspiesza niezależnie jak mocno dociskam pedał, a kiedy delikatnie puszczam pedał - przez chwilkę przyspiesza. Mozę ktoś spotkał się z tym problemem i chce podzielić się spostrzeżeniami. Dodam że wcześniej auto było bardzo dynamiczne. Wymienione w maju wszystkie filtry i oleje. Brak błędów diagnostycznych. Turbo szczelne pompuje. Niestety nie mam pomysłu co może być przyczyną. Będę wdzięczny za każdą informację.

Jędrek1964 13-08-2011 11:13

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
Było już chyba pisane coś na podobny temat, poszukaj usterki pedału gazu.
Kontrolka świec żarowych nie mruga??

wojtas28 13-08-2011 11:42

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
A jak do tego doszło ,stopniowo tracił moc, czy nagle ?
Może kolektor zapchany.

heko 14-08-2011 22:22

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
...w tddi zazwyczaj to problemy związane z mapsensorem, czujnikiem temp. ukł. dolotowego lub pompą wtryskową

homepl 15-08-2011 21:48

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
Kolektor wyczyszczony. Foczka straciła moc z dnia na dzień. Zrobiłem w piątek trasę. W sobotę podpiąłem się pod kompa. Pokazał błąd P0235 - czujnik ciśnienia doładowania. Błąd nie dał się wykasować. Więc tak jak napisał heko, prawdopodobnie uszkodzony map sensor. Dzięki za pomoc. Jutro wymienię, dam znać czy pomogło.

heko 15-08-2011 23:52

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
...zanim wymienisz, sprawdź rurkę która idzie do z kolektora do mapsensora...

homepl 22-08-2011 21:52

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
Problem rozwiązany. Diagnoza okazała się trafna. Przyczyną usterki okazała się uszkodzony mapsensor. Po wymianie auto hula z pełną mocą. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.

demeter 19-09-2013 12:22

Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Witam!
to mój pierwszy ford i od razu problem.Silnik 1.8 tddi 90 km.W czasie jazdy czasami nie chce wejść na obroty i mocno dymi na czarno.Dokładnie to jedzie się nim normalnie i ładnie wchodzi na obroty ale czasami nie chce wejść na obroty.Jedzie się na prostej drodze trzyma obroty na 1800 i chce przyspieszyć i nie chce wejść na obroty i mocno dymi na czarno.Wystarczy go zgasić lub stanąć i pozwolić mu zejść na niskie obroty i od razu wchodzi na obroty aż miło i nic nie dymi nawet powyzej 3000 tys. obrotów.I tak mu się robi raz na jakiś czas.

demeter 19-09-2013 15:53

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
trochę poczytałem i wszedzie najpierw pytaja o to czy zaślepiony jest egr.
u mnie nie wiem bo to mój pierwszy ford ale czy uszkodzony egr moze powodować takie objawy,ze nie zawsze chce wejść na obroty i dymi mocno a później normalnie jedzie?

ndrozdowski 19-09-2013 16:00

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Proszę, parę słów o objawach.

Cytat:

Warto o tej pozornie nieistotnej informacji pamiętać, gdyż może to oddać nieocenione usługi podczas diagnozy nieprawidłowej pracy silnika, w którym po sprawdzeniu mechaniki i instalacji wtryskowej wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku. W przypadku jednostki benzynowej ma ona więc prawidłowe ciśnienie sprężania, sprawne są wtryskiwacze, świece i przewody zapłonowe, tymczasem na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie, niejednokrotnie gaśnie. Jednocześnie w trybie pracy z częściowym obciążeniem występuje szarpanie, czasem zapala się kontrolka check engine. Do tego w zależności od rodzaju zaworu i zaawansowania oprogramowania sterownika silnika zapisywane są błędy nieprawidłowego składu mieszanki lub błąd wskazujący wprost na zawór recyrkulacji.
Silniki wysokoprężne z układem recyrkulacji spalin, w którym zawór szwankuje pracują na ogół poprawnie, jedynym widocznym, niepokojącym objawem jest dymienie z rury wydechowej, szczególnie podczas intensywnego przyspieszania. Zauważmy też, że jeśli zawór EGR w dieslu nie zatnie się na amen, to jego uszkodzenie nie jest bezpośrednio wykrywane przez oprogramowanie diagnostyczne sterownika. Występują wtedy zapisy o charakterze pośrednim dotyczące nieprawidłowej ilości powietrza pobieranego przez silnik w określonych stanach (prędkość obrotowa, obciążenie) jego pracy.

demeter 19-09-2013 17:53

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
no cóż wziąłem się za testowanie na zimnym przejaźdżka wolno dodawałem gazu i efekt taki sam obroty do 2500 i nie czarny ale siwy dym za samochodem,nie chce wejść na obroty.Stanąłem na poboczu zgasiłem-odpaliłem i nie ten sam samochód obroty do 5000 i wciska w fotel (no trochę z tym wciskaniem przesadziłem ale czuć że idzie jak burza)
O co chodzi?

demeter 19-09-2013 19:32

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Cytat
"Wczoraj zauważyłem,że silnik łapie strasznego muła
Ciężko wkręca się na obroty na 1,2 i 3 biegu na 4 jest nieco lepiej ale szału nie ma
Maksymalne obroty jakie na tych trzech biegach udało się osiągnąć to 2000 i silnik zaczyna wyć więc nie sprawdzałem dalej
Nie kopci i raczej nie bierze oleju
Nie dzieje się to non stop dziś np. przejechałem ok 2 km i wszystko wróciło do normy ale po ok 4 godzinach było to samo-odpalam,chwile czekam i ruszam,jedynka,dwójka i muł,pedał w podłogę i nic to samo na trójce rozpędzenie go do 40 km/h to droga przez mękę"

Rozwiazanie
"Nie miałem okazji wcześniej napisać to piszę teraz okazało się,że problemem był padnięty czujnik MAP po wymianie wszystko wróciło do normy"

Jak myślicie u mnie moze być podobna przyczyna?

AdamJ. 19-09-2013 20:32

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Cytat:

Napisał demeter (Post 2078292)
Cytat
"Wczoraj zauważyłem,że silnik łapie strasznego muła
Ciężko wkręca się na obroty na 1,2 i 3 biegu na 4 jest nieco lepiej ale szału nie ma
Maksymalne obroty jakie na tych trzech biegach udało się osiągnąć to 2000 i silnik zaczyna wyć więc nie sprawdzałem dalej
Nie kopci i raczej nie bierze oleju
Nie dzieje się to non stop dziś np. przejechałem ok 2 km i wszystko wróciło do normy ale po ok 4 godzinach było to samo-odpalam,chwile czekam i ruszam,jedynka,dwójka i muł,pedał w podłogę i nic to samo na trójce rozpędzenie go do 40 km/h to droga przez mękę"

Rozwiazanie
"Nie miałem okazji wcześniej napisać to piszę teraz okazało się,że problemem był padnięty czujnik MAP po wymianie wszystko wróciło do normy"

Jak myślicie u mnie moze być podobna przyczyna?

Może być....a powiedz kiedy był wymieniany filtr paliwa?:027:

demeter 19-09-2013 20:43

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Ja nie wymieniałem a samochód mam 3 tygodnie

AdamJ. 19-09-2013 21:26

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Może zacznij od tego:)

demeter 23-09-2013 10:05

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Został wymieniony filtr paliwa.Podjechałem na komputer i pokazał takie błędy
1.P0110 Intake air temperature circuit malfunction
2.P0235 Turbocharger boost sensor A circuit malfunction
3.P1246 Alternator load input failed
Mechanik wyczyścił czujnik przy intercoolerze
http://images63.fotosik.pl/202/79a38edb578eae14m.jpg bo był zapaćkany olejem przy turbo skasował błędy i jazda próbna.Zero błędów nic nie wykazało.W drodze do domu znowu był moment i nie chciał wejsć na obroty.Trzeba go było zgasić i znowu zapalić i już jechał normalnie.
Mechanik stwierdził ze auto wpada w stan awaryjny i nie ciagnie.

Generalnie turbina działa bo ładnie wkręca się na obroty tylko auto wpada w tryb awaryjny i nie ciągnie.Co powoduje że auto w pada w tryb awaryjny.

demeter 23-09-2013 21:45

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Zrobiony kolejny test odłączony czujnik ciśnienia doładowania turbo czujnik map i bez zmian,zdjety również przewód z czujnika i to samo żadnej różnicy.
Czyli wynikałoby że padł czujnik ciśnienia doładowania turbo?

Aulin 28-09-2013 06:18

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Witam
Mam podobny problem , także nie wiem co może być przyczyna , samochod posiadam od 5 miesięcy , na początku chodzil OK , później coraz gorzej , wynalazłem ze wąż gumowy od intercoolera jest pekniety , wymieniłem i na krotko było lepiej , ale problem powrocil , jak jade pod niewielkie wzniesienie , to tak zamula , ze praktycznie nieda się jechać na 5 , a nawet 4 biegu, musze redukowac do 3-go , rozpedzac i ponownie 4.... 5-ty , ale i tak to nie jest jazda . Wiem ze to tylko 90 km , ale nie powinno tak być .
Dodatkowo slysze na wolnych obrotach , pykanie pod maska , cos się zalacza i rozlacza , nie wiem czy tak powinno być ?

demeter 29-10-2013 14:29

Odp: Dlaczego nie chce wejśc na obroty w czasie jazdy
 
Cytat:

Napisał Aulin (Post 2082365)
Witam
Mam podobny problem , także nie wiem co może być przyczyna , samochod posiadam od 5 miesięcy , na początku chodzil OK , później coraz gorzej , wynalazłem ze wąż gumowy od intercoolera jest pekniety , wymieniłem i na krotko było lepiej , ale problem powrocil , jak jade pod niewielkie wzniesienie , to tak zamula , ze praktycznie nieda się jechać na 5 , a nawet 4 biegu, musze redukowac do 3-go , rozpedzac i ponownie 4.... 5-ty , ale i tak to nie jest jazda . Wiem ze to tylko 90 km , ale nie powinno tak być .
Dodatkowo slysze na wolnych obrotach , pykanie pod maska , cos się zalacza i rozlacza , nie wiem czy tak powinno być ?

powiem ci sam tez na początku myslałem że naprawię sobie samochodzik sam ale tylko i tylko udaj się na komputer ( u mnie kosztowało to 50 zł.) i zobacz jakie masz błędy i co powie mechanik a potem zobaczymy
bez tego ani rusz.

hapsonik 01-04-2014 18:05

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) Focus 1.8 TDDI
 
Witam u mojej Foczki problem był idetyczny (całkowity brak mocy). Problem okazał się błachy mianowicie od map sensora wypadła gumowa rurka, po ponownym jej podłączeniu pełna moc wróciła.

kris80z 08-06-2014 21:49

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Witam miałem to samo co kolega hapsonik wypadla rurka gumowa po ponownym założeniu autko śmiga aż miło;)

ff1984 04-08-2014 22:55

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Witam. Podepnę się pod temat. W moim aucie jest taki problem. Auto jedzie i przyspiesza normalnie, po czym zaczyna "zamulać", tzn. bardzo słabo przyspiesza, jednakże po bardzo dłuuugim czasie dociąga nawet do 140 (może by nawet jeszcze poszedł). Żeby pozbyć sie owego "zamulenia" wystarczy stanąć, zgasić auto i ponownie odpalić. Wtedy znowu przez pewien nieokreślony czas(czasem 2 km czasem 20) auto idzie jak burza. Byłem na diagnostyce komputerowej, wyszły dwa błędy pompy. Niestety nie pamiętam jakie, jeden był chyba coś z kątem wtrysku. Proszę o sugestie cóż to może być. Regeneracja pompy ze względu na gigantyczne koszty trochę przeraża, a nie chciałbym tego robić nie mając pewności, że tak duża inwestycja w auto pomoże. Proszę o pomoc.

snake160 18-05-2015 13:37

traci moc i błąd P0235
 
Witam wszystkich Forumowiczów. Na początku Maja zakupiłem Foke 1.8 tdci 115 km. Wszystko pięknie tylko na drugi dzień po kupnie samochód stracił mi moc praktycznie nie przyśpieszał. Zatrzymałem się uruchomiłem ponownie silnik i problem znikł. Od tego czasu nieregularnie się tak dzieje raz ma moc raz ją traci. Pojechałem do mechanika z polecenia podłączył kompa i wyskoczył bląd P0235 coś z ciśnieniem doładowania w kolektorze ssącym tak powiedział mechanik. Posprawdzał wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe i powiedział że wszystko ok. Zdiagnozował że uszkodzony jest elektrozawór podciśnienia EGR ten co jest przykręcony do silnika przy EGR a pomiędzy dwiema rurami IC są obok siebie dwa dwa takie elektrozawory z tym że jeden ma namalowaną na sobie zieloną kropkę i dochodzą do nich trzy gumowe węże. Ok kupiłem oryginalny używany od razu przez allegro za 50 zł też z zieloną kropką faktycznie są tak znaczone o dziwo. Wymieniłem go sam w 10 min. Pojeździłem parę dni i faktycznie było ok to pojechałem do mechanika się rozliczyć za trafną diagnozę i skasowanie błędów bo wcześniej nie dały się kasować na uszkodzonym elektrozaworze. Tym razem się skasowały bez problemu. Pojeździłem tydzień czasu i niestety znowu to samo. Tym razem obstawiam czujnik ciśnienia doładowania który jest umiejscowiony koło filtra powietrza wygląda tak
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Proszę was o pomoc bo widzę na forum że nie tylko ja mam ten problem i może ktoś sobie z tym poradził. Dodam że turbo pompuje bardzo dobrze mechanik sprawdzał egr też jest ok bałwanki są suchutkie jak pieprz nawet jak odkręciłem intercooler to jest praktycznie suchy turbo nie puszcza oleju, nie kopci nawet przy ostrej jeździe. Ogólnie super przyśpieszenie ma naprawdę dobre tylko taki cyrk, proszę o pomoc bo strach trochę tak jeździć i wyprzedzać. Dzięki za każdą radę.
Pozdrawiam.

szwarcuuu 18-05-2015 13:59

Odp: traci moc i błąd P0235
 
Po 1 nie polecam Ci tego allegrowicza. Mam swoje powody do tego reszta na priv.
Po 2 szukałbym problemu w turbinie ewentualnie w zaworze egr. Może być tak jak u mnie w starym focusie iż jeden kabelek był naderwany i gdy podczas jazdy zachaczył o drugi była strata mocy . Nic innego mi na myśl nie przychodzi :)

snake160 19-05-2015 11:33

traci moc i błąd P0235
 
Turbo zbadane napewno ok i egr tez elektryk powiedzial ze do przejrzenia jest wiazka elektryczna pod maska bo nic innego juz nie moze byc. Wymienilem tez czujnik mapasensor i dalej błąd sie nie kasuje. Najwidocniej ktorys kabel styka do drugiego i tak sie dzieje elektryka mam dobrego ogarnie napewno jak zrobi napisze co bylo. Chyba ze ktos ma jakes pomysly albo mial to samo to niech pisze kazda wskazowka moze byc przydatna pozdrawiam a od tego alegrowicza nie kupilem tylko wykorzysralem aukcje zeby pokazac o co mi chodzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

strusiu3 06-09-2015 16:27

Focus MK1 Chwilowy brak mocy
 
Witam wszystkich ...

Mam problem z moją foczką ,po przejechaniu kilku kilometrów traci moc i ciężko ją rozpedzić do 80Km.Co dziwne po przkręcemiu kluczyka moc wraca !!!Na komputerze brak błedów!!!Silnik 1.8TDDI
Szukałem na forum ale nikt takiego problemu chyba nie miał POMOCY

Dzięki Pozdr....

rav85pl 08-09-2015 17:42

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Witajcie, gdzie znajduje się ta rurka od mapsensora?

u mnie auto zamula , po dodaniu gazu nie reaguje

Uziu 09-09-2015 12:04

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
medzy map sensorem a kolektorem ssacym z tylu silnika przy scianie grodziowej.

jaroslawSK 10-09-2015 10:44

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Mam dokładnie ten sam problem w 1,8TDCI. Kilka dni temu po prostu Foka straciła moc. Czy jeżeli to kwestia tylko rurki to dam radę włożyć ją z powrotem sam?

Uziu 10-09-2015 20:19

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
dasz rade, najlepiej ja wymienic, bo po prostu ulega biodegradacji

strusiu3 10-09-2015 21:17

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Panowie ładnie i pięknie ,ale może coś z moim problemem !

Uziu 11-09-2015 21:52

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
moze byc pompa, moze byc map, moze byc czujnik w IC.

strusiu3 13-09-2015 11:49

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Map wymieniony sprawdze reszte dzieki

Burakko 09-11-2015 16:46

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Błąd map sensora mogę sprawdzić bez diagnostyka np- zegarami dtc ?

J@colo 09-11-2015 16:57

Odp: Brak Mocy (przyspieszenia) w 1.8 TDDI przyczyny ?
 
Tylko na kompie zobaczysz, w dtc nie pokazuje błędów "silnikowych"

lop16 26-01-2016 15:49

Brak mocy błąd P0235
 
Witam, moja foczka straciła moc. Dziś podłączyłem pod kompa i pokazało "zwarcie na obwodzie czujnika doładowania A" oraz "potencjometr pedału gazu" (było coś jeszcze z sondą lambda) więc zamówiłem owy czujnik. Chciałbym czujnik doładowania wymienić sam tylko gdzie się on znajduje?

Uziu 26-01-2016 16:08

Odp: Brak mocy błąd P0235
 
w IC z lewej strony jak otworzysz maske.

lop16 26-01-2016 16:12

Odp: Brak mocy błąd P0235
 
Dziękuje za pomoc :)

lop16 26-01-2016 18:38

Odp: Brak mocy błąd P0235
 
A to nie czasem czujnik temperatury ciśnienia doładowania?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.