Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] Drgania silnika przy przyśpieszaniu! (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=102464)

januszstom 09-06-2010 16:14

Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
Czy ktoś z Forumowiczów miewał coś takiego jak drgania silnika przy mocnym depnięciu zwłaszcza na 4-tym biegu(80-150)....co drgania te oznaczają ...poduchy pod silnikiem czy coś gorzej?..proszę o oświecenie

ManOnFire 09-06-2010 16:48

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
mhmmm rozumiem, że chodzi o mondka z Twojego profilu tak? 2009 rok? To na bank nie są poduchy pod silnikiem...to raczej coś z samym silnikiem lub elementami silnika...opisz to dokładniej....czy to drgania cykliczne, czy drży od początku do końca przyśpieszania, powyżej jakich obrotów? Nooo rozpisz się :P

januszstom 09-06-2010 17:17

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
Tak chodzi o moje auto z profilu.na jałowym nie drży, chyba na 1,2,3 też nie ale na 4 na bank w przedziale 80-150, no może mniej przy 150....to może banalne ale zastanawiam się też nad taką duperelą jak wyważenie kół

Pulse 09-06-2010 17:47

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
U mnie drgania są przez ułamek sekundy przy przyspieszaniu z 5 biegu przy około 2 tys. obrotów (ok 100 km/h) ale tylko wówczas jak zdecydowanie przyciśnie się gaz do końca. Przy łagodniejszym przyspieszaniu nic nie drga. Rozpytywałem specjalistów, mówią że to typowa rzecz w pierwszych rocznikach, czyli słynne "ten typ tak ma". Winna jest poduszka pod silnikiem. Można ją wymienić na nową już bez tej wady.

Był już nawet tutaj wątek o tym (chyba).

blur 09-06-2010 18:42

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
A może przeniesienie napędu skoro dzieje się to podczas przyspieszania... w innym razie to nawet na postoju przy określonych obrotach silnik by dygotał.

Może zostały stare "gratisy" forda z MK3. W tdci pomimo wymiany przegubów, podpór, tarcz, kół, piast i innych pierdół, pięknie szarpało podczas mocnego przyspieszania na 3,4i 5 biegu. Kiedy delikatnie się przyspieszało to tego efektu nie było. Oczywiście nie udało się do końca stwierdzić co to było.

pozdrawiam

mch12 09-06-2010 23:40

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
pewnie drgania są na wszystkich biegach - ja bym obstawiał na półoski przy skrzyni

wesmond 10-06-2010 21:16

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
Ja miałem od 90 000 km i mam teraz też ten problem. Przy 100 000 km zmieniono mi dwumasę... pomogło na 6000 km. Teraz mam 121 000 km i drży. Na przeglądzie nic nie znaleziono (na jeżdzie próbnej drgał " pięknie" ku ździwieniu doradcy ( wg mnie to może być przegub wewnętrzny bo zimą podczas poślizgu koła na wstecznym biegu wyraźnie słyszłem "klekot") uzgodniłem w ASO że póki mam protecta to pomykam do 140 000 km i może wtedy coś znajdzie się....

radzique 11-06-2010 07:21

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
uzgodniłem w ASO że póki mam protecta to pomykam do 140 000 km i może wtedy coś znajdzie się....



To kurcze bardzo średni pomysł. Jazda przez 20 tys z takimi drganiami, na pewno zaszkodzi poduszkom silnika, półośkom (o ile to one nie powodują drgań). Bez sensu założenie, że się jeździ aż się coś rozleci i wtedy będzie wiadomo było popsute :D.

mradziol 11-06-2010 15:37

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
Moze to niewiele wniesie do tematu ale ja mialem na trasie takie 2 przypadki:

1. jade ok 140-160km/h, wciskam gaz do oporu, ciagnie mi 5 s. i nagle na 1 s. tak jakby odciecie zaplony, po chwili normalna sytuacja...

2. czasami (bardzo sporadycznie) przy pelnym gazie przy ok 120 wzwyż czuje jakby falowanie mocy na silniku, tzn. zbiera sie i popuszcza...tak co jakies 0,5 - 1 s.

problemy wystepuja tylko w trasie, paliwo???

model mkIV, przebieg 100 tys., grudzien 2008, diesel 2.0

pzdr!

danielr 15-06-2010 22:19

Odp: Drgania silnika przy przyśpieszaniu!
 
Panowie mam nadzieje, ze to Wam pomoze.
Mialem objaw nie tyle drgania co jakby "falowania mocy" szczegolnie na wyzszych biegach.
Dzis odebralem samochod po wymianie zaworu sterujacego podawaniem powietrza na turbine + rurka podcisnieniowa (wymiana gwarancyjna na szczescie). Samochod jezdzi jakby dostal chipa, liniowo przyspiesza w calym zakresie obrotow.
Czas w ASO ok. 1 godzina, koszt zaworu to ok 500-550 zl (chyba) + robocizna. Tanio to nie jest i pewnie bym sie mocno zastanawial jakbym nie mial gwarancji ale potwierdzam, ze po wymianie tego zaworu samochod zachowuje sie kompletnie inaczej i nie ma tych drgan. Nie wiem czy moge tutaj pisac, ktore ASO to zdiagnozowalo poprawnie wiec jakby cos sluze informacja na priv.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.