Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=331813)

wolim 09-11-2022 11:18

Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
Cześć.

Takie pytanie pół-laika, pewnie trochę o wróżenie z fusów, ale potrzebuję, żeby mnie ktoś uspokoił :)

Mondeo MK4 z 2011 r., silnik 1.6 TDCi 115KM, econetic, przejechane 260 kkm.

Wczoraj, po zatrzymaniu się na światłach, zgasł żonie silnik. Teraz nie jest pewna, czy to start / stop zadziałał, czy w wyniku awarii. Potem zapaliła się informacja "silnik usterka" i już auto nie chciało zapalić. Rozrusznik kręci normalnie, ale nic poza tym. Moje podejrzenie pada na układ paliwowy, bo auto więcej stało niż jeździło i wiecznie było na rezerwie, więc może pompka zaciągnęła jakiegoś syfu z dna baku. Ale zastanawiam się, czy to nie przypadkiem rozrząd, bo już trochę od ostatniej wymiany czasu minęło...

I moje pytanie - jaka jest szansa, że to rozrząd się posypał? Wymieniałem go jakieś 5 lat i 110 000 km temu. Wyszukałem, między innymi tu na forum, że przy tych silnikach rozrząd wymienia się co 180 tys lub 10 lat, więc raczej nic nie powinno się z nim stać, ale stres jest :)

Dlaczego pytam? Bo mój mechanik ma termin dopiero na koniec listopada, a mnie stres zjada, że to może być rozrząd i popłynę mocno z kasą :)

Mam się stresować, czy nikłe szanse, że to rozrząd?

Pozdr

rajman 09-11-2022 12:06

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
najłatwiej na złagodzenie nerwów to będzie podłączyć kompa i zobaczyć co za błędy się pojawiają, a potem to albo zawał albo naprawa za kilka zł i profit... :)

wolim 09-11-2022 12:20

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
Cytat:

Napisał rajman (Post 3431685)
najłatwiej na złagodzenie nerwów to będzie podłączyć kompa i zobaczyć co za błędy się pojawiają...

No wiem, że tak by było najłatwiej. Ale nie mam interfejsu, a ponieważ auto w ogóle nie odpala, to wizyta u jakiegoś diagnosty jest utrudniona, bo musiałbym je holować kawał drogi... :)

pankrakus 10-11-2022 21:15

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
Witam

1) Jeśli by silnik wyłączył Auto Start Stop, to by się normalnie uruchomił

2) Kręcić silnikiem przy podejrzeniu awarii rozrządu, to naprawdę świetny pomysł - rozwalić co jeszcze nie rozwalone

3) Nie jeździ się na oparach, bo sam widzisz, że z tego tylko problemy


4) Podnieś maskę i zobacz czy tłok nie wyszedł bokiem - były opisywane na forum takie przypadki => a silnik jeszcze trochę popracował

pozdrawiam
pankrakus

mondeo70235 11-11-2022 09:55

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
jesli masz problem z diagnotyką kup na allegro tester kosztuje pare zlotych

rockybalboa 11-11-2022 12:42

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
skąd jesteś?

Profesor 11-11-2022 15:47

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
Cześć.Popraw silnik w profilu.Nie ma diesli 1,6 ecoboost.Tylko benzyna.

Profesor 12-11-2022 09:22

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
Ile lat ma akumulator?Jeśli jest leciwy podmień na pewny,sprawny.Przy słabym aku start stop potrafi się zdezaktywować i jest problem z odpaleniem.

wolim 12-11-2022 09:59

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
Panowie, dzięki serdeczne za zainteresowanie wątkiem.
Zrobiłem tak jak proponowaliście. Kupiłem jakiś prosty interfejs OBD2 i odczytałem zapisy z komputera auta. Niestety, nie wiem za bardzo jak je zinterpretować. Moglibyście pomóc (poniżej wrzucam dane wyeksportowane z aplikacji Car Scanner).

A tak BTW. Dzisiaj jak włączyłem zapłon, żeby zasilić interfejs, to kontrolka usterki silnika się nie pojawiła. Auto odpaliło i chodzi. Nie mniej, wolałbym się dowiedzieć co mogło być przyczyną, dlatego pozwalam sobie tutaj wrzucić dane z komputera. A swoją drogą auto i tak pojedzie do mechanika...

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Ford
VIN: WF0GXXGBBGBJ83963

============1==============
P0193(00)
Raw code: 019300
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - high input
Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input

============2==============
P0194(00)
Raw code: 019400
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - circuit intermittent

============3==============
P0191(00)
Raw code: 019100
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - range/performance problem
Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance

============4==============
P02D3(00)
Raw code: 02D300
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 4 - offset learning at maximum limit

============5==============
P02CF(00)
Raw code: 02CF00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 2 - offset learning at maximum limit

============6==============
P02CD(00)
Raw code: 02CD00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 1 - offset learning at maximum limit

============7==============
P02D1(00)
Raw code: 02D100
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 3 - offset learning at maximum limit

============8==============
P060A(00)
Raw code: 060A00
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Engine control module (ECM), monitoring processor performance problem

============9==============
P0113(00)
Raw code: 011300
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - high input
Ford: IAT Circuit High Input

============10==============
P2566(00)
Raw code: 256600
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Turbocharger (TC) boost control position sensor - circuit intermittent

============11==============
P0564(82)
Raw code: 056482
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cruise control system, multi-function switch input A - circuit malfunction

============12==============
P0691(00)
Raw code: 069100
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Engine coolant blower motor 1 - circuit low

============13==============
P165B(00)
Raw code: 165B00
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============14==============
P169F(00)
Raw code: 169F00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy

============15==============
P0172(00)
Raw code: 017200
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: System too rich, bank 1
Ford: System Too Rich (Bank 1)

============16==============
P2425(00)
Raw code: 242500
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Exhaust gas recirculation (EGR) cooling valve - open circuit

============17==============
P2263(85)
Raw code: 226385
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============18==============
P2263(84)
Raw code: 226384
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============19==============
P0016(62)
Raw code: 001662
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - correlation

============20==============
P0088(00)
Raw code: 008800
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel rail/system pressure too high

============21==============
P02D2(00)
Raw code: 02D200
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 4 - offset learning at minimum limit

============22==============
P02CE(00)
Raw code: 02CE00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 2 - offset learning at minimum limit

============23==============
P02CC(00)
Raw code: 02CC00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 1 - offset learning at minimum limit

============24==============
P02D0(00)
Raw code: 02D000
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 3 - offset learning at minimum limit

============25==============
P02A6(00)
Raw code: 02A600
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 4 - maximum control limit reached

============26==============
P029E(00)
Raw code: 029E00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 2 - maximum control limit reached

============27==============
P029A(00)
Raw code: 029A00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 1 - maximum control limit reached

============28==============
P02A2(00)
Raw code: 02A200
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 3 - maximum control limit reached

============29==============
P02A7(00)
Raw code: 02A700
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 4 - minimum control limit reached

============30==============
P029F(00)
Raw code: 029F00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 2 - minimum control limit reached

============31==============
P029B(00)
Raw code: 029B00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 1 - minimum control limit reached

============32==============
P02A3(00)
Raw code: 02A300
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 3 - minimum control limit reached

============33==============
P176F(00)
Raw code: 176F00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy

============34==============
P0692(00)
Raw code: 069200
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Engine coolant blower motor 1 - circuit high

============35==============
P0691(13)
Raw code: 069113
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Engine coolant blower motor 1 - circuit low

============36==============
P086B(00)
Raw code: 086B00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Neutral position (NP) sensor - circuit range/performance

============37==============
P060A(00)
Raw code: 060A00
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Engine control module (ECM), monitoring processor performance problem

============38==============
P0113(00)
Raw code: 011300
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - high input
Ford: IAT Circuit High Input

============39==============
P0193(00)
Raw code: 019300
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - high input
Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input

============40==============
P0194(00)
Raw code: 019400
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - circuit intermittent

============41==============
P0191(00)
Raw code: 019100
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - range/performance problem
Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance

============42==============
P02D3(00)
Raw code: 02D300
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 4 - offset learning at maximum limit

============43==============
P02CF(00)
Raw code: 02CF00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 2 - offset learning at maximum limit

============44==============
P02CD(00)
Raw code: 02CD00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 1 - offset learning at maximum limit

============45==============
P02D1(00)
Raw code: 02D100
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Injector 3 - offset learning at maximum limit

============46==============
P2566(00)
Raw code: 256600
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Turbocharger (TC) boost control position sensor - circuit intermittent

============47==============
P0564(82)
Raw code: 056482
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cruise control system, multi-function switch input A - circuit malfunction

============48==============
P0691(00)
Raw code: 069100
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Engine coolant blower motor 1 - circuit low

============49==============
P165B(00)
Raw code: 165B00
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============50==============
U0401(68)
Raw code: C40168
ECU: ABS/ESP[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona
OBDII: Invalid data received - engine control module (ECM)

============51==============
P0460(15)
Raw code: 046015
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel tank level sensor - circuit malfunction
Ford: Fuel Level Sensor Circuit Malfunction

============52==============
C1D22(49)
Raw code: 5D2249
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============53==============
B109B(15)
Raw code: 909B15
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy

============54==============
B1B71(13)
Raw code: 9B7113
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============55==============
B1D00(15)
Raw code: 9D0015
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy

============56==============
B1D01(15)
Raw code: 9D0115
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy

============57==============
U0010(88)
Raw code: C01088
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, medium speed bus

============58==============
U0126(00)
Raw code: C12600
ECU: PSCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, steering position sensor control module - no communication

============59==============
U3006(16)
Raw code: F00616
ECU: PSCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Control module - supply voltage input A

============60==============
U0140(00)
Raw code: C14000
ECU: PSCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, body control module (BCM) - no communication



Z góry dzięki za pomoc :)

slawek-kali 12-11-2022 10:07

Odp: Usterka silnika - jaka szansa, że to rozrząd
 
wez je wykasuj i jeszcze raz... ale wyglada na rozrzad niestety.

P0016 polozenie walka rozrzadu..


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.