View Single Post
Stary 20-07-2012, 21:11   #1
MIC26
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-06-2010
Skąd: W-wa
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 5
Domyślnie Nierówno pracuje, szarpie, przerywa przy zmianie biegu i jednostajnej jeździe.

Witam, posiadam Mondeo MK3 2.0 TDCI 2006. Objawy: czy zimny czy ciepły silnik szarpie przy utrzymywaniu jednostajnej prędkości, przy zmianie biegu i przy odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu. Na desce nie zapala się kontrolka (check engine). Jeździć się nie da bo szkoda auta. W necie znalazłem informacje, że pomoże odpięcie zaworu EGR, faktycznie odpięcie 5-pinowej wtyczki pomogło, objawy ustąpiły. Wizyta u mechanika ( nie mogłem się z nim dogadać) podpięcie pod komputer i diagnoza "uszkodzony EGR" koszt 1500zł i nie dają gwarancji że to pomoże. Zrezygnowany i przerażony postanowiłem kupić "ZAWÓR CZUJNIK PODCIŚNIENIA EGR NA 5 PINÓW" nr fabryczny: 1541398 cena 89zł. Po 10 minutach roboty okazało się, że wymiana pomogła, auto śmiga jak dawniej.

Poniżej podaje wartości rezystancji nowego czujnika:

Tak wygląda EGR

EGR.jpg

To wtyczka z opisem pinów:

Gniazdo.jpg

Rezystancje między pinami:

6 a 4 = 2,7k
6 a 2 = 1,4k
4 a 2 = 1,6k

Przy wciśniętym czujniku (śrubokrętem):

Bez nazwy-1.jpg

Rezystancje powinny się zmienić na:

6 a 4 = 1,5k
6 a 2 = 2,7k
4 a 2 = 1,6k

Może komuś pomoże. Powodzenia.

Ps: piny 1(-) i 5(+) to zasilanie silniczka EGR-a, rezystancja silniczka u mnie wynosi ok 36 Om. A wartość napięcia sterującego mieżona na wypiętej wtyczce to 4,47V nie zależna od obrotów silnika.

Ostatnio edytowane przez MIC26 ; 22-07-2012 o 18:48 Powód: Update
MIC26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem