Cytat:
W tdi to jest inna bajka, w fordzie przez brak klinów wszystko jest możliwe, a dla osoby, która będzie robić to pierwszy raz, po takich radach może skończyć się w najlepszym wypadki robieniem głowicy. Blokada w tym silniku to dwa punkty i spokojnie się wymienia, a nie odstawiać jakąś partyzantkę na chybił trafił.
|
Wymieniłem trochę rozrządów w życiu, w różnych autach i nigdy nie miałem żadnych problemów więc nie mów mi, że odstawiam partyzantkę na chybił trafił...
Poza tym faktycznie w tdi jest inna bajka, bo tamten rozrząd jest znacznie trudniejszy do wymiany... Do ogarnięcia jest wał korbowy, wałek rozrządu i pompa wtryskowa, w której może się przestawić kąt wtrysku. A tu raptem pompa wysokiego ciśnienia, w której kąta się nie ustawia i wałek rozrządu.
P.S ciekawe, że w każdym wątku o rozrządzie jakikolwiek post o wymainie bez blokad powoduje "najazd" osób, które uważają to za operację niemożliwą.
Kończę swoje wypowiedzi w tym temacie, bo widzę, że są dla niektórych drażliwe.
Do autora: kup/ dorób blokady wymień i po sprawie.
Nie zapomnij też, że pewnym utrudnieniem w tym silniku przy wymianie jest fakt, że musisz podwiesić silnik bo trzeba odkręcić jedną łapę. Niby da się to zrobić podpierając o miskę, ale można ją łatwo wgiąć i narobić sobie biedy więc nie polecam.