View Single Post
Stary 23-05-2018, 00:25   #1
czarek45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-08-2014
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL / Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI / 1.6 Duratec
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 59
Domyślnie Duratec 1.6 100KM wypadaie zapłonów cylinder 1

Witam wszystkich.

Posiadam Focusa Mk2 FL z silnikiem Duratec 1.6 (benzyna 100KM).
Samochód ma realny przebieg 215kkm. Ostatnio wyskakuje mi błąd iskry na cylindrze 1.
Auto nierówno pracuje na wolbych obrotach. Stracił też nieco mocy i więcej pali.
Wymieniłem już przewody, świece (nowe NGK) a także cewkę (nowy Bosch). Wciąż to samo - błąd cały czas na cylindrze 1.
Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wygląda ok. Cyl 1- 13,5 reszta 14-14,5.
Kończą mi się pomysły, proszę o pomoc.
Auto ma LPG, ale na benzynie chodzi tak samo.

1. Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym komputer pokazuje w granicach 43-46 kPa - ale nie mam z czym porównać. Wie ktoś czy to dobra wartość?
2. Myślę też o EGR, ale nie mogę w internecie nic znaleźć na temat EGR w Duratec-u 1.6. Nie wierze, że nie ma ale....? Wie ktoś może? Jeśli jest to ciężko siędo niego dokopać?
3. Może jakieś inne sugestie gdzie szukać problemu?
czarek45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem