Temat: [Focus 2018- ] Wrażenia z jazdy nowym modelem
View Single Post
Stary 29-03-2019, 13:23   #179
Fiesta Mk8 ST Line
ford::professional
 
Avatar Fiesta Mk8 ST Line
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-07-2018
Skąd: Tarnów
Model: Fiesta Mk8 ST-Line, Mondeo Mk5 Turnier PS
Silnik: 1.0 EB, 2.0 ropniok
Rocznik: 2018, 2019
Postów: 1,039
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał tryhp3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przebrnąłem przez wątek i kilka spostrzeżeń.

Jeśli chodzi o Europę to wersja Active jest produkowana tylko w Saarlouis.

Jeśli chodzi o porównanie Ceeda i Focusa to wczoraj Auto-Świat takie zamieścił, ale raczej nie pomoże to w wyborze https://www.auto-swiat.pl/testy/poro...t-leon/wbm856j

Jeśli chodzi o silniki w Focusie, to uważam że wszystkie są złe. Jechałem:
- 1.0 125 KM, w trzy osoby m.in. po autostradzie i przy wyższych obrotach jak dla mnie głośne, ale dynamika jak na taki silniczek mnie zaskoczyła.
- 1.5 EcoBoost 150 KM, dużo pali i przy dynamicznej jeździe też nie podoba mi się odgłos silnika i wydaję się mi, że auto wpadało w delikatne wibracje.
- 1.5 EcoBlue 120 KM, tutaj jest wiele opinii na forum że to furmanka i da się jechać do 120 km/h. Pytanie czego po takim dieslu oczekujecie. Sprawdziłem parametry innych dieslów na rynku o pojemności 1.5 (DCi, HDi) i są one do siebie bardzo porównywalne: https://www.samar.pl/__/43/Por-wnywa...&43.c=0,687345
Na plus tego silnika to brak AdBlue (chyba oprócz Forda aktualnie nikt nie oferuje dieslów bez AdBlue). Wada to, że przy spokojniej jeździe jest głośniejszy od benzyniaków ale za to dynamiczniejsza jazda nie zmienia zbytnio jego kultury pracy. Ja akurat mam od 9 lat Citroena C4 z 2005 roku 1.6 Hdi, dynamika tego silnika jest poziom za 1.5 EcoBlue a kultura pracy pewnie ze dwa. Puki co taki zamówiłem (musi być diesel bo spore przebiegi robię), ale może ktoś mi wybije z głowy tę decyzję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- 2.0 EcoBlue, tym akurat nie jechałem, ale podejrzewam, że kultura pracy będzie gorsza od 1.5 (ma ktoś porównanie?). Ale długo się nad nim zastanawiałem bo jest niewiele droższy od 1.5. Ale jest w nim coś jeszcze gorszego od 3 cylindrów z EcoBoosta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a mianowicie AdBlue. Chociaż jakbym miał ogrzewany garaż to bym jeszcze przemyślał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (sprzedawca zachwalał ze względu na dynamikę).

Były także rozważania o silnikach Mazdy. Jeśli chodzi o silnik SkyActive-G z nowej Mazdy 3 to jest on słabszy od poprzednika, prawdopodobnie z powodu mniejszego stopnia sprężania (spadek z 14:1 do 13:1). SkyActive-X będzie miało niewielki kompresor, ale ma on działać tylko jeśli nie uda się uzyskać odpowiedniego stopnia sprężenia (czyli chodzi o coś innego niż w kompresorach np. w Mercedesie). Jeśli ktoś czeka na SkyActive-X to dalej raczej nie będzie to demon, bo z przecieków wynika, że moment obrotowy nie wrośnie znacznie.

Ktoś miał stuki i puki w 1.5 dieslu, problemem jest nie przykręcenie listwy CAN. Jak ktoś zauważył z Tarnowa (jechałem demówką w dieslu też w Tarnowie po różnych drogach i nie było żadnych stuków i puków, ale jak się dowiedziałem ich diesel był już po dokręceniu tej listwy), jest na to akcja serwisowa. Są to tzw. problemy wieku dziecięcego. Akcje serwisowe zdarzają się w każdej marce, np. ostatnio Toyota taką ogłosiła. Jest zasada która mówi, że samochody trzeba zamawiać po 1 roku od rozpoczęcia produkcji (czyli po wyeliminowaniu chorób wieku dziecięcego) albo najlepiej po faceliftingu...

Też rozważałem różne marki, jeździłem różnymi modelami z różnych segmentów (ale głównie kompakty). Akurat Ceeda nie rozważałem, bo to auto policyjne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale nim też jechałem jako pasażer. Samochód z silnikiem wolnossącym no i idąc żargonem z tego forum, to jest dopiero furmanka z prawdziwego zdarzenia. Niewiele lepiej jest ze SkyActive-G z nowej Mazdy do tego w Hatchbacku jest strasznie ciemno przez czarną podsufitkę co potęgują jeszcze malutkie szyby z tyłu, miejsca z tyłu na nogi i nad głową to nawet Fabia ma więcej. Auto broni się tylko wyglądem i mega deską.

Co do upustów, to mój Active Business z wszystkimi pakietami oprócz Technology + DAB + Ładowarka + Blind Spot Information + hak (swoją drogą chyba nikt nie ma tańszego od Forda) + czarny dach wyszedł katalogowo 125 tys. a rabat to 18 tys. Na tą wersję chyba ciężko coś więcej wycisnąć bo to Crossover (ja bym powiedział że udawany) czyli coś co jest aktualnie modne. Miał ktoś lepszy rabat na Active Business?
Ja dostałem prawie 22tys ale cena wyjściowa była 140k

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Fiesta Mk8 ST Line jest offline   Odpowiedź z Cytatem