![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#161 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-02-2018
Model: Focus MK3 FL kombi
Silnik: 1.6 125 KM benzyna
Rocznik: 2018
Postów: 64
|
![]()
jvc słusznie zrobiłeś, żony z sąsiadką lepiej nie pomylić ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-03-2019
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 150KM A8
Rocznik: 2019
Postów: 28
|
![]()
Ja zamówiłem dzisiaj wersję kombi Titanium Business 1.5 EB 150KM A8. Podobnie jak u innych w tym wątku, u mnie na ostatniej prostej został Focus i Ceed.
W Ceed dla mnie problemem był brak czujników parkowania z przodu, prześwit do przewozu nart tylko za sporą dopłatą, no i na jeździe próbnej słychać było wyraźnie szum dochodzący z bagażnika. Focus oczywiście też nie jest idealny, brak nawiewów na tył uważam za absurd. No i spalanie jest raczej wysokie. Ale ostatecznie zalety przeważyły i wygląda moim zdaniem lepiej. Oba samochody w zbliżonym wyposażeniu niemal w identycznej cenie po rabatach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
ford::professional
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-07-2018
Skąd: Tarnów
Model: Fiesta Mk8 ST-Line, Mondeo Mk5 Turnier PS
Silnik: 1.0 EB, 2.0 ropniok
Rocznik: 2018, 2019
Postów: 1,039
|
![]()
Nie wiem co za kretyn układał konfigurację dla ceeda na Polskę, ale wykastrować go z możliwości zamówienia przednich czujników, a co za tym idzie z asystenta parkowania to mega głupi pomysł. Zwłaszcza że na wszystkie inne kraje taka możliwość jest. Nawet w Rosji... Gdyby nie to, niewiadomo czy nie siedziałbym teraz na forum Kia zamiast tutaj. Umówmy się że kwestię wyciszenia bagażnika można łatwo ogarnąć, więc wiele minusów w kia nie pozostało. A cena faktycznie zbliżona się robi po rabatach.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
ford::advanced
![]() Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
![]()
Wczoraj pokazałem auto kilku kolegom. Oczywiście z kilku kilometrową przejażdżką, w tym 2-8 km po DK94. Jeden z kolegów jeździ E39 z rzędowa 6tka w benzynie.
Wrażenia jak najbardziej pozytywne, wszyscy zwrócili uwagę na wyciszenie, na brzmienie silnika dość ciekawe, spora ilość miejsca w środku. Przyspieszanie też ok, choć na razie nie kręcę go bardzo. Spalanie po niecałych 200km takiej jazdy na poziomie 7,2 też jest ok, choć do tego jeszcze nie przykładam wagi, zobaczymy jak to będzie wyglądać za te 2-3 tys km. Z moich spostrzeżeń, po przesiadce z mondeo MK4, raz na zakręcie na wyboju poczułem, że to nie wielowahacz, auto lekko uskoczyło (nie zauważyłem paskudnego wyboju). Silnik wiadomo chodzi ciszej (miałem 1,8tdci), zakres mocy jest dużo fajniejszy. W weekend pierwsza wycieczka w góry ok 400km w obie strony to coś więcej opiszę jak na trasie się jedzie. Focus 1,0 125kucy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
|
![]() Cytat:
W Europie nawet nie ma tej opcji do wybrania. Najlepsze jest to, że tylne/boczne radary można dołożyć z każdego innego Forda. Zaprogramować i tyle. Jedyny problem, to brak światełka w Europejskich lusterkach. A wystarczyłoby tylko dołożyć diodę. Też tego nie rozumiem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
ford::advanced
![]() Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
![]()
Ej to nie mnie cytowałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 910
|
![]()
Przebrnąłem przez wątek i kilka spostrzeżeń.
Jeśli chodzi o Europę to wersja Active jest produkowana tylko w Saarlouis. Jeśli chodzi o porównanie Ceeda i Focusa to wczoraj Auto-Świat takie zamieścił, ale raczej nie pomoże to w wyborze [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeśli chodzi o silniki w Focusie, to uważam że wszystkie są złe. Jechałem: - 1.0 125 KM, w trzy osoby m.in. po autostradzie i przy wyższych obrotach jak dla mnie głośne, ale dynamika jak na taki silniczek mnie zaskoczyła. - 1.5 EcoBoost 150 KM, dużo pali i przy dynamicznej jeździe też nie podoba mi się odgłos silnika i wydaję się mi, że auto wpadało w delikatne wibracje. - 1.5 EcoBlue 120 KM, tutaj jest wiele opinii na forum że to furmanka i da się jechać do 120 km/h. Pytanie czego po takim dieslu oczekujecie. Sprawdziłem parametry innych dieslów na rynku o pojemności 1.5 (DCi, HDi) i są one do siebie bardzo porównywalne: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Na plus tego silnika to brak AdBlue (chyba oprócz Forda aktualnie nikt nie oferuje dieslów bez AdBlue). Wada to, że przy spokojniej jeździe jest głośniejszy od benzyniaków ale za to dynamiczniejsza jazda nie zmienia zbytnio jego kultury pracy. Ja akurat mam od 9 lat Citroena C4 z 2005 roku 1.6 Hdi, dynamika tego silnika jest poziom za 1.5 EcoBlue a kultura pracy pewnie ze dwa. Puki co taki zamówiłem (musi być diesel bo spore przebiegi robię), ale może ktoś mi wybije z głowy tę decyzję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - 2.0 EcoBlue, tym akurat nie jechałem, ale podejrzewam, że kultura pracy będzie gorsza od 1.5 (ma ktoś porównanie?). Ale długo się nad nim zastanawiałem bo jest niewiele droższy od 1.5. Ale jest w nim coś jeszcze gorszego od 3 cylindrów z EcoBoosta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a mianowicie AdBlue. Chociaż jakbym miał ogrzewany garaż to bym jeszcze przemyślał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (sprzedawca zachwalał ze względu na dynamikę). Były także rozważania o silnikach Mazdy. Jeśli chodzi o silnik SkyActive-G z nowej Mazdy 3 to jest on słabszy od poprzednika, prawdopodobnie z powodu mniejszego stopnia sprężania (spadek z 14:1 do 13:1). SkyActive-X będzie miało niewielki kompresor, ale ma on działać tylko jeśli nie uda się uzyskać odpowiedniego stopnia sprężenia (czyli chodzi o coś innego niż w kompresorach np. w Mercedesie). Jeśli ktoś czeka na SkyActive-X to dalej raczej nie będzie to demon, bo z przecieków wynika, że moment obrotowy nie wrośnie znacznie. Ktoś miał stuki i puki w 1.5 dieslu, problemem jest nie przykręcenie listwy CAN. Jak ktoś zauważył z Tarnowa (jechałem demówką w dieslu też w Tarnowie po różnych drogach i nie było żadnych stuków i puków, ale jak się dowiedziałem ich diesel był już po dokręceniu tej listwy), jest na to akcja serwisowa. Są to tzw. problemy wieku dziecięcego. Akcje serwisowe zdarzają się w każdej marce, np. ostatnio Toyota taką ogłosiła. Jest zasada która mówi, że samochody trzeba zamawiać po 1 roku od rozpoczęcia produkcji (czyli po wyeliminowaniu chorób wieku dziecięcego) albo najlepiej po faceliftingu... Też rozważałem różne marki, jeździłem różnymi modelami z różnych segmentów (ale głównie kompakty). Akurat Ceeda nie rozważałem, bo to auto policyjne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale nim też jechałem jako pasażer. Samochód z silnikiem wolnossącym no i idąc żargonem z tego forum, to jest dopiero furmanka z prawdziwego zdarzenia. Niewiele lepiej jest ze SkyActive-G z nowej Mazdy do tego w Hatchbacku jest strasznie ciemno przez czarną podsufitkę co potęgują jeszcze malutkie szyby z tyłu, miejsca z tyłu na nogi i nad głową to nawet Fabia ma więcej. Auto broni się tylko wyglądem i mega deską. Co do upustów, to mój Active Business z wszystkimi pakietami oprócz Technology + DAB + Ładowarka + Blind Spot Information + hak (swoją drogą chyba nikt nie ma tańszego od Forda) + czarny dach wyszedł katalogowo 125 tys. a rabat to 18 tys. Na tą wersję chyba ciężko coś więcej wycisnąć bo to Crossover (ja bym powiedział że udawany) czyli coś co jest aktualnie modne. Miał ktoś lepszy rabat na Active Business? Ostatnio edytowane przez tryhp3 ; 29-03-2019 o 11:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,424
|
![]() Cytat:
AdBlue przy mojej jezdzie (czesto autobany, 180-220km/h) schodzi jak szalony. Po odbiorze samochodu komputer pokazywal 10kkm zasiegu na zbiorniku (10 litrow), w rzeczywistosci to jakies 3.5kkm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 910
|
![]()
Właśnie automatów w testach nie polecali. Jechałem 1.5 EcoBoostem z automatem i miałem wrażenie, że ten automat też nie ogarnia. Manualem lepiej się mi jeździło a po zobaczeniu dopłaty do automatu to o wiele lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez tryhp3 ; 29-03-2019 o 11:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
ford::advanced
![]() Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
![]() Cytat:
Wczoraj z ciekawości kupiłem tą gazetę. Nie jeździłem wersjami kombi, nie jeździłem Ceedem, ale i30 jest dużo głośniejszy, szum wiatru już od 80tki słyszany, w Focusie to ok 110-120km/h. Cytat:
No cóż po weekendzie dam znać jak to się sprawdzi w trasie. |
||
![]() |
![]() |