Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-03-2019, 18:15   #161
flymanx
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-02-2018
Model: Focus MK3 FL kombi
Silnik: 1.6 125 KM benzyna
Rocznik: 2018
Postów: 64
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

jvc słusznie zrobiłeś, żony z sąsiadką lepiej nie pomylić ;-)

flymanx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2019, 18:37   #162
busman
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-03-2019
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 150KM A8
Rocznik: 2019
Postów: 28
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Ja zamówiłem dzisiaj wersję kombi Titanium Business 1.5 EB 150KM A8. Podobnie jak u innych w tym wątku, u mnie na ostatniej prostej został Focus i Ceed.
W Ceed dla mnie problemem był brak czujników parkowania z przodu, prześwit do przewozu nart tylko za sporą dopłatą, no i na jeździe próbnej słychać było wyraźnie szum dochodzący z bagażnika.
Focus oczywiście też nie jest idealny, brak nawiewów na tył uważam za absurd. No i spalanie jest raczej wysokie. Ale ostatecznie zalety przeważyły i wygląda moim zdaniem lepiej.

Oba samochody w zbliżonym wyposażeniu niemal w identycznej cenie po rabatach.
busman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2019, 19:43   #163
Fiesta Mk8 ST Line
ford::professional
 
Avatar Fiesta Mk8 ST Line
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-07-2018
Skąd: Tarnów
Model: Fiesta Mk8 ST-Line, Mondeo Mk5 Turnier PS
Silnik: 1.0 EB, 2.0 ropniok
Rocznik: 2018, 2019
Postów: 1,039
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Nie wiem co za kretyn układał konfigurację dla ceeda na Polskę, ale wykastrować go z możliwości zamówienia przednich czujników, a co za tym idzie z asystenta parkowania to mega głupi pomysł. Zwłaszcza że na wszystkie inne kraje taka możliwość jest. Nawet w Rosji... Gdyby nie to, niewiadomo czy nie siedziałbym teraz na forum Kia zamiast tutaj. Umówmy się że kwestię wyciszenia bagażnika można łatwo ogarnąć, więc wiele minusów w kia nie pozostało. A cena faktycznie zbliżona się robi po rabatach.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Fiesta Mk8 ST Line jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 08:39   #164
potraff
ford::advanced
 
Avatar potraff
 
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Wczoraj pokazałem auto kilku kolegom. Oczywiście z kilku kilometrową przejażdżką, w tym 2-8 km po DK94. Jeden z kolegów jeździ E39 z rzędowa 6tka w benzynie.
Wrażenia jak najbardziej pozytywne, wszyscy zwrócili uwagę na wyciszenie, na brzmienie silnika dość ciekawe, spora ilość miejsca w środku. Przyspieszanie też ok, choć na razie nie kręcę go bardzo. Spalanie po niecałych 200km takiej jazdy na poziomie 7,2 też jest ok, choć do tego jeszcze nie przykładam wagi, zobaczymy jak to będzie wyglądać za te 2-3 tys km.
Z moich spostrzeżeń, po przesiadce z mondeo MK4, raz na zakręcie na wyboju poczułem, że to nie wielowahacz, auto lekko uskoczyło (nie zauważyłem paskudnego wyboju). Silnik wiadomo chodzi ciszej (miałem 1,8tdci), zakres mocy jest dużo fajniejszy.
W weekend pierwsza wycieczka w góry ok 400km w obie strony to coś więcej opiszę jak na trasie się jedzie.
Focus 1,0 125kucy.
potraff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 08:57   #165
Hooch180
ford::professional
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał potraff Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem co za kretyn układał konfigurację dla ceeda na Polskę, ale wykastrować go z możliwości zamówienia przednich czujników
Podobnie jest z Mustangiem na Europę. W USA można zamówić BLIS i Cross Traffic Alert.
W Europie nawet nie ma tej opcji do wybrania.

Najlepsze jest to, że tylne/boczne radary można dołożyć z każdego innego Forda. Zaprogramować i tyle. Jedyny problem, to brak światełka w Europejskich lusterkach. A wystarczyłoby tylko dołożyć diodę. Też tego nie rozumiem.
Hooch180 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 09:28   #166
potraff
ford::advanced
 
Avatar potraff
 
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Ej to nie mnie cytowałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
potraff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 10:47   #167
tryhp3
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 910
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Przebrnąłem przez wątek i kilka spostrzeżeń.

Jeśli chodzi o Europę to wersja Active jest produkowana tylko w Saarlouis.

Jeśli chodzi o porównanie Ceeda i Focusa to wczoraj Auto-Świat takie zamieścił, ale raczej nie pomoże to w wyborze [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Jeśli chodzi o silniki w Focusie, to uważam że wszystkie są złe. Jechałem:
- 1.0 125 KM, w trzy osoby m.in. po autostradzie i przy wyższych obrotach jak dla mnie głośne, ale dynamika jak na taki silniczek mnie zaskoczyła.
- 1.5 EcoBoost 150 KM, dużo pali i przy dynamicznej jeździe też nie podoba mi się odgłos silnika i wydaję się mi, że auto wpadało w delikatne wibracje.
- 1.5 EcoBlue 120 KM, tutaj jest wiele opinii na forum że to furmanka i da się jechać do 120 km/h. Pytanie czego po takim dieslu oczekujecie. Sprawdziłem parametry innych dieslów na rynku o pojemności 1.5 (DCi, HDi) i są one do siebie bardzo porównywalne: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Na plus tego silnika to brak AdBlue (chyba oprócz Forda aktualnie nikt nie oferuje dieslów bez AdBlue). Wada to, że przy spokojniej jeździe jest głośniejszy od benzyniaków ale za to dynamiczniejsza jazda nie zmienia zbytnio jego kultury pracy. Ja akurat mam od 9 lat Citroena C4 z 2005 roku 1.6 Hdi, dynamika tego silnika jest poziom za 1.5 EcoBlue a kultura pracy pewnie ze dwa. Puki co taki zamówiłem (musi być diesel bo spore przebiegi robię), ale może ktoś mi wybije z głowy tę decyzję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- 2.0 EcoBlue, tym akurat nie jechałem, ale podejrzewam, że kultura pracy będzie gorsza od 1.5 (ma ktoś porównanie?). Ale długo się nad nim zastanawiałem bo jest niewiele droższy od 1.5. Ale jest w nim coś jeszcze gorszego od 3 cylindrów z EcoBoosta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a mianowicie AdBlue. Chociaż jakbym miał ogrzewany garaż to bym jeszcze przemyślał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (sprzedawca zachwalał ze względu na dynamikę).

Były także rozważania o silnikach Mazdy. Jeśli chodzi o silnik SkyActive-G z nowej Mazdy 3 to jest on słabszy od poprzednika, prawdopodobnie z powodu mniejszego stopnia sprężania (spadek z 14:1 do 13:1). SkyActive-X będzie miało niewielki kompresor, ale ma on działać tylko jeśli nie uda się uzyskać odpowiedniego stopnia sprężenia (czyli chodzi o coś innego niż w kompresorach np. w Mercedesie). Jeśli ktoś czeka na SkyActive-X to dalej raczej nie będzie to demon, bo z przecieków wynika, że moment obrotowy nie wrośnie znacznie.

Ktoś miał stuki i puki w 1.5 dieslu, problemem jest nie przykręcenie listwy CAN. Jak ktoś zauważył z Tarnowa (jechałem demówką w dieslu też w Tarnowie po różnych drogach i nie było żadnych stuków i puków, ale jak się dowiedziałem ich diesel był już po dokręceniu tej listwy), jest na to akcja serwisowa. Są to tzw. problemy wieku dziecięcego. Akcje serwisowe zdarzają się w każdej marce, np. ostatnio Toyota taką ogłosiła. Jest zasada która mówi, że samochody trzeba zamawiać po 1 roku od rozpoczęcia produkcji (czyli po wyeliminowaniu chorób wieku dziecięcego) albo najlepiej po faceliftingu...

Też rozważałem różne marki, jeździłem różnymi modelami z różnych segmentów (ale głównie kompakty). Akurat Ceeda nie rozważałem, bo to auto policyjne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale nim też jechałem jako pasażer. Samochód z silnikiem wolnossącym no i idąc żargonem z tego forum, to jest dopiero furmanka z prawdziwego zdarzenia. Niewiele lepiej jest ze SkyActive-G z nowej Mazdy do tego w Hatchbacku jest strasznie ciemno przez czarną podsufitkę co potęgują jeszcze malutkie szyby z tyłu, miejsca z tyłu na nogi i nad głową to nawet Fabia ma więcej. Auto broni się tylko wyglądem i mega deską.

Co do upustów, to mój Active Business z wszystkimi pakietami oprócz Technology + DAB + Ładowarka + Blind Spot Information + hak (swoją drogą chyba nikt nie ma tańszego od Forda) + czarny dach wyszedł katalogowo 125 tys. a rabat to 18 tys. Na tą wersję chyba ciężko coś więcej wycisnąć bo to Crossover (ja bym powiedział że udawany) czyli coś co jest aktualnie modne. Miał ktoś lepszy rabat na Active Business?

Ostatnio edytowane przez tryhp3 ; 29-03-2019 o 11:03
tryhp3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 10:54   #168
bidżej
ford::professional
 
Avatar bidżej
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,424
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał tryhp3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- 2.0 EcoBlue Tym akurat nie jechałem, ale podejrzewam, że kultura jazdy będzie gorsza od 1.5 (ma ktoś porównanie?). Ale długo się nad nim zastanawiałem bo jest niewiele droższy od 1.5.
Mam go i w sumie moge powiedziec tyle, dopoki "normalnie" jedzie, pracuje calkiem ladnie. Na biegu jalowym troche drzy, przy srogim przyspieszaniu drze sie jak stare przescieradlo. Nie pomaga automat A8, ktory nie ogarnia dynamicznego przyspieszania i nieraz szarpie jak wsciekly.

AdBlue przy mojej jezdzie (czesto autobany, 180-220km/h) schodzi jak szalony. Po odbiorze samochodu komputer pokazywal 10kkm zasiegu na zbiorniku (10 litrow), w rzeczywistosci to jakies 3.5kkm.
bidżej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 11:07   #169
tryhp3
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 910
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Właśnie automatów w testach nie polecali. Jechałem 1.5 EcoBoostem z automatem i miałem wrażenie, że ten automat też nie ogarnia. Manualem lepiej się mi jeździło a po zobaczeniu dopłaty do automatu to o wiele lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez tryhp3 ; 29-03-2019 o 11:09
tryhp3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 11:38   #170
potraff
ford::advanced
 
Avatar potraff
 
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał tryhp3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli chodzi o porównanie Ceeda i Focusa to wczoraj Auto-Świat takie zamieścił
Jak to test w AŚ. Tylna kanapa została super oceniona w Ceed, gdzie obok jest zdjęcie z wymiarami i Focus jest na długość większy, Kia ma o 4cm więcej miejsca na szerokość. A sprawdzaliśmy to z żoną, bo córka ma chorobę lokomocyjną i żona jeździ z nią na tylnej kanapie, więc min dlatego i30/ceed odpadł. Focus naprawdę sporo się powiększył w środku.
Wczoraj z ciekawości kupiłem tą gazetę.
Nie jeździłem wersjami kombi, nie jeździłem Ceedem, ale i30 jest dużo głośniejszy, szum wiatru już od 80tki słyszany, w Focusie to ok 110-120km/h.

Cytat:
Napisał tryhp3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli chodzi o silniki w Focusie, to uważam że wszystkie są złe. Jechałem:
- 1.0 125 KM, w trzy osoby m.in. po autostradzie i przy wyższych obrotach jak dla mnie głośne, ale dynamika jak na taki silniczek mnie zaskoczyła.
- 1.5 EcoBoost 150 KM dużo pali i przy dynamicznej jeździe też nie podoba mi się odgłos silnika i wydaję się mi, że auto wpadało w delikatne wibracje.
Ciekawe spostrzeżenia. Ja diesla mam dość, już nie wspomnę o naprawach zużytego osprzętu, tzn o kosztach, co o terkocie, choć z drugiej strony ja robię tylko ok 10tys km na rok, więc to był dodatkowy argument przeciw. A o silniku 1,5 jakoś nie myślałem, widzę, że mimo wszystko wybrałem lepszą wersję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No cóż po weekendzie dam znać jak to się sprawdzi w trasie.
potraff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mk4



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.