Cytat:
Silnik 2.0 ecoboost 240KM 2018r 170kkm
|
Cytat:
A zajrzał w okolice EGR tego silnika i nie zobaczył tam chłodnicy spalin???
|
w 2018 roku nie było egr w tym silniku, dopiero 2019-2020+
Cytat:
O tym, że EGR w dieslach potrafi puścić to już czytałem, ale nikt nie pisze o benzynie.
|
W benzynie tak samo może się zdarzyć o ile jest takowy w silniku.
Cytat:
Mechanik myśli co jest grane i rozważa rozebranie turbiny, czy ona nie puszcza spalin i ciśnienia do chłodzenia.
|
W teorii możliwe ale rzadko się zdarza. Raczej jak już to by gubiła płyn do wydechu a nie spaliny pchała do ukł.chłodzenia. Sprawdzić można łatwo: odpiąć chłodzenie wodą od turbiny, puścić rurkę bokiem i można sprawdzić, nie uszkodzi się przy normalnej jeździe jest ona smarowana i chłodzona olejem. Woda jest dodatkowa i ma zapewnić długotrwałość, na test można ją odpiąć, olej być musi.
Cytat:
i). Silnik był tulejowany, głowica sprawdzona i planowana oraz szlifowane zawory, luzy itd., poszła uszczelka od nowszego silnika tego po 2020r, różni się tym, że nie ma szczeliny między cylindrami. Wszystko ślicznie jak ta lala, przez całe 4 tysiące kilometrów. I znów to samo.
|
Osobiście obstawiam ktoś źle wstawił tuleje bo w ecoboostach nie jest to łatwy temat. Ewentualnie blok krzywy.
Te spaliny idą od razu w układ chłodzenia czy dopiero po mocnym nagrzaniu/ostrzejszej jeździe? Jeśli przy ostrzejszej jeździe to mogą być jakieś mikropęknięcia głowicy/bloku zapewne od wcześniejszego przegrzania, nie do wykrycia bez prześwietlenia. Poznałem taki przypadek auto nabijało spaliny w układ chłodzenia powyżej 200-220 km/h. Z czasem zaczęło się pogłębiać działo się tak sukcesywnie przy 180, 160, jak doszło do 140 to silnik został rozebrany. Wszystko idealne na stole i w pomiarach. Pęknięcie gdzieś musiało być.