![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
|
![]()
Silnik 2.0 ecoboost 240KM 2018r 170kkm
Zaczęło się standardowo ciśnienie i spaliny w układzie chłodzenia, mały ubytek płynu. Po zdjęciu głowicy uwidoczniła się wżerka między 4cylindrem a wewnętrznym kanałem "wodnym", do tego nacięcia między cylindrami, było podejrzenie pęknięcia bloku w tym miejscu (nim się okazało, że pęknięcia nie ma została podjęta decyzja o wstawieniu tulei). Silnik był tulejowany, głowica sprawdzona i planowana oraz szlifowane zawory, luzy itd., poszła uszczelka od nowszego silnika tego po 2020r, różni się tym, że nie ma szczeliny między cylindrami. Wszystko ślicznie jak ta lala, przez całe 4 tysiące kilometrów. I znów to samo. Ciśnienie w układzie chłodzenia i obecne spaliny (tester zmienił kolor z niebieskiego na żółty). Podniesienie głowicy i ponowne jej sprawdzenie, niby ok, szczelna i prosta, profilaktyczne planowanie 0,06mm nowa uszczelka tym razem ze szczeliną od tego rocznika i .... odpalenie i od razu przy pierwszym rozgrzaniu silnika to samo, ciśnienie i spaliny. Mechanik myśli co jest grane i rozważa rozebranie turbiny, czy ona nie puszcza spalin i ciśnienia do chłodzenia. Co o tym myślicie? Czy w ogóle jest możliwe by turbina takie coś zrobiła? Jeśli nie turbina to ma ktoś jakieś rady co jest grane? Błagam o pomoc bo wsadziłem w ten silnik już 10tysi i nadal to samo. Ostatnio edytowane przez iksilak ; 29-01-2025 o 00:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,682
|
![]() Cytat:
A zajrzał w okolice EGR tego silnika i nie zobaczył tam chłodnicy spalin??? Ot tak sobie wygląda na przykład: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
|
![]()
To jest 2.0 ecoboost a nie diesel. Napisane w pierwszym wersie postu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-06-2018
Skąd: Racibórz
Model: R400/Mondeo Mk4/Mk5 Vignale
Silnik: 1.4-103PS/2.0EB-203PS/Hybrid-ECO
Rocznik: 1998/2011/2020
Postów: 260
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
|
![]()
Czy obaj piszecie o elemencie na środku turbiny między spalinami a powietrzem? Czy to jest ten EGR? O to właśnie pytam, czy w tym miejscu turbina może to robić? Nie wiedziałem tylko, że to też EGR. O tym, że EGR w dieslach potrafi puścić to już czytałem, ale nikt nie pisze o benzynie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,345
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
|
![]()
No dobrze. Jeżeli to nie ten element, o którym piszę (dodam, że tam dochodzą rurki układu chłodzenia) to gdzie jest ten EGR, bo gdziekolwiek bym wpisywał w wyszukiwarkach, to wszędzie w wynikach jest tylko mowa o dieslach.
U mnie jest taka turbina: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez iksilak ; 29-01-2025 o 20:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,682
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ani czasu ani interesu by za kolegę prowadzić dochodzenie jakoś w sobie nie umiem znaleźć. Ponownie radzę zmienić mechanika na bardziej ogarniętego. Nie mam schematu opryzrządowania 2.0 EB, ale mechanik, który nie wie "do czego jest ta puszka, do której dochodzą węże układu chłodzenia" to powinien zmienić zawód na "kopacza rowów"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Te spaliny idą od razu w układ chłodzenia czy dopiero po mocnym nagrzaniu/ostrzejszej jeździe? Jeśli przy ostrzejszej jeździe to mogą być jakieś mikropęknięcia głowicy/bloku zapewne od wcześniejszego przegrzania, nie do wykrycia bez prześwietlenia. Poznałem taki przypadek auto nabijało spaliny w układ chłodzenia powyżej 200-220 km/h. Z czasem zaczęło się pogłębiać działo się tak sukcesywnie przy 180, 160, jak doszło do 140 to silnik został rozebrany. Wszystko idealne na stole i w pomiarach. Pęknięcie gdzieś musiało być. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 30-01-2025 o 00:01 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
|
![]() Cytat:
Co do krzywizny bloku? Tuleje robił zakład z wieloletnim doświadczeniem, wielopokoleniowy. Gościu te silniki tulejował już wielokrotnie i jeżdżą bez problemów, mówi, że po wstawieniu tulei blok też wstawia na szlifierkę, on też robił głowice. Druga sprawa, gdyby blok był krzywy, to czy zdjęta głowica nie byłaby też wykrzywiona? Tu zdjęta głowica była praktycznie prosta. Co do szczelności głowicy, to z tego co wiem, to sprawdzenie głowicy robi na gorąco sprawdza szczelność, prześwietlenia nie robi. Nie wiem dokładnie jaką szczelność sprawdza ale twierdzi, że jest prawie niemożliwe by głowica była pęknięta. Powiem mechanikowi żeby zaślepił przewody i wykonamy przejażdżkę testową, zobaczymy czy bez podłączenia turbiny też będzie ciśnienie w chłodzeniu. |
|
![]() |
![]() |