Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-01-2025, 22:40   #1
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
Domyślnie Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Silnik 2.0 ecoboost 240KM 2018r 170kkm
Zaczęło się standardowo ciśnienie i spaliny w układzie chłodzenia, mały ubytek płynu. Po zdjęciu głowicy uwidoczniła się wżerka między 4cylindrem a wewnętrznym kanałem "wodnym", do tego nacięcia między cylindrami, było podejrzenie pęknięcia bloku w tym miejscu (nim się okazało, że pęknięcia nie ma została podjęta decyzja o wstawieniu tulei). Silnik był tulejowany, głowica sprawdzona i planowana oraz szlifowane zawory, luzy itd., poszła uszczelka od nowszego silnika tego po 2020r, różni się tym, że nie ma szczeliny między cylindrami. Wszystko ślicznie jak ta lala, przez całe 4 tysiące kilometrów. I znów to samo. Ciśnienie w układzie chłodzenia i obecne spaliny (tester zmienił kolor z niebieskiego na żółty). Podniesienie głowicy i ponowne jej sprawdzenie, niby ok, szczelna i prosta, profilaktyczne planowanie 0,06mm nowa uszczelka tym razem ze szczeliną od tego rocznika i .... odpalenie i od razu przy pierwszym rozgrzaniu silnika to samo, ciśnienie i spaliny. Mechanik myśli co jest grane i rozważa rozebranie turbiny, czy ona nie puszcza spalin i ciśnienia do chłodzenia.

Co o tym myślicie? Czy w ogóle jest możliwe by turbina takie coś zrobiła? Jeśli nie turbina to ma ktoś jakieś rady co jest grane?
Błagam o pomoc bo wsadziłem w ten silnik już 10tysi i nadal to samo.


Ostatnio edytowane przez iksilak ; 29-01-2025 o 00:11
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2025, 23:53   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,682
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Czy w ogóle jest możliwe by turbina takie coś zrobiła? Jeśli nie turbina to ma ktoś jakieś rady co jest grane?...
A cóż to za mechanik??? Może jednak "trzba od niego uciekać"???
A zajrzał w okolice EGR tego silnika i nie zobaczył tam chłodnicy spalin???
Ot tak sobie wygląda na przykład:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2025, 23:59   #3
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

To jest 2.0 ecoboost a nie diesel. Napisane w pierwszym wersie postu.
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2025, 00:35   #4
Tomi1000
ford::advanced
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-06-2018
Skąd: Racibórz
Model: R400/Mondeo Mk4/Mk5 Vignale
Silnik: 1.4-103PS/2.0EB-203PS/Hybrid-ECO
Rocznik: 1998/2011/2020
Postów: 260
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To jest 2.0 ecoboost a nie diesel
Co nie zmienia faktu że EGR też jest. K2GE-9D475-AA taki ma 2,0 EB. Czy do Mk5 trzeba sprawdzić...
Tomi1000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2025, 00:56   #5
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Czy obaj piszecie o elemencie na środku turbiny między spalinami a powietrzem? Czy to jest ten EGR? O to właśnie pytam, czy w tym miejscu turbina może to robić? Nie wiedziałem tylko, że to też EGR. O tym, że EGR w dieslach potrafi puścić to już czytałem, ale nikt nie pisze o benzynie.
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2025, 07:55   #6
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,345
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
elemencie na środku turbiny między spalinami a powietrzem
Co? Nie, o chłodnicy spalin do EGR.

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy w ogóle jest możliwe by turbina takie coś zrobiła?
Nie.
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2025, 20:19   #7
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

No dobrze. Jeżeli to nie ten element, o którym piszę (dodam, że tam dochodzą rurki układu chłodzenia) to gdzie jest ten EGR, bo gdziekolwiek bym wpisywał w wyszukiwarkach, to wszędzie w wynikach jest tylko mowa o dieslach.

U mnie jest taka turbina:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez iksilak ; 29-01-2025 o 20:28
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2025, 23:02   #8
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,682
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....o gdziekolwiek bym wpisywał w wyszukiwarkach, to wszędzie w wynikach jest tylko mowa o dieslach.
...
A ja po 5 sek. znajduję bez problemu z tego samego silnika, choć z Edge...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ani czasu ani interesu by za kolegę prowadzić dochodzenie jakoś w sobie nie umiem znaleźć.
Ponownie radzę zmienić mechanika na bardziej ogarniętego.
Nie mam schematu opryzrządowania 2.0 EB, ale mechanik, który nie wie "do czego jest ta puszka, do której dochodzą węże układu chłodzenia" to powinien zmienić zawód na "kopacza rowów"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2025, 23:49   #9
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik 2.0 ecoboost 240KM 2018r 170kkm
Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A zajrzał w okolice EGR tego silnika i nie zobaczył tam chłodnicy spalin???
w 2018 roku nie było egr w tym silniku, dopiero 2019-2020+

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
O tym, że EGR w dieslach potrafi puścić to już czytałem, ale nikt nie pisze o benzynie.
W benzynie tak samo może się zdarzyć o ile jest takowy w silniku.

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mechanik myśli co jest grane i rozważa rozebranie turbiny, czy ona nie puszcza spalin i ciśnienia do chłodzenia.
W teorii możliwe ale rzadko się zdarza. Raczej jak już to by gubiła płyn do wydechu a nie spaliny pchała do ukł.chłodzenia. Sprawdzić można łatwo: odpiąć chłodzenie wodą od turbiny, puścić rurkę bokiem i można sprawdzić, nie uszkodzi się przy normalnej jeździe jest ona smarowana i chłodzona olejem. Woda jest dodatkowa i ma zapewnić długotrwałość, na test można ją odpiąć, olej być musi.

Cytat:
Napisał iksilak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i). Silnik był tulejowany, głowica sprawdzona i planowana oraz szlifowane zawory, luzy itd., poszła uszczelka od nowszego silnika tego po 2020r, różni się tym, że nie ma szczeliny między cylindrami. Wszystko ślicznie jak ta lala, przez całe 4 tysiące kilometrów. I znów to samo.
Osobiście obstawiam ktoś źle wstawił tuleje bo w ecoboostach nie jest to łatwy temat. Ewentualnie blok krzywy.

Te spaliny idą od razu w układ chłodzenia czy dopiero po mocnym nagrzaniu/ostrzejszej jeździe? Jeśli przy ostrzejszej jeździe to mogą być jakieś mikropęknięcia głowicy/bloku zapewne od wcześniejszego przegrzania, nie do wykrycia bez prześwietlenia. Poznałem taki przypadek auto nabijało spaliny w układ chłodzenia powyżej 200-220 km/h. Z czasem zaczęło się pogłębiać działo się tak sukcesywnie przy 180, 160, jak doszło do 140 to silnik został rozebrany. Wszystko idealne na stole i w pomiarach. Pęknięcie gdzieś musiało być.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 30-01-2025 o 00:01
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2025, 12:36   #10
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 117
Domyślnie Odp: Czy turbina może puścić spaliny do chłodzenia?

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Te spaliny idą od razu w układ chłodzenia czy dopiero po mocnym nagrzaniu/ostrzejszej jeździe?
Tak jak pisałem, po złożeniu głowicy samochód wyjechał z garażu i na powietrzu popracował do rozgrzania bez obciążenia, jeszcze u niego na placu i już było ciśnienie w spalinach.
Co do krzywizny bloku? Tuleje robił zakład z wieloletnim doświadczeniem, wielopokoleniowy. Gościu te silniki tulejował już wielokrotnie i jeżdżą bez problemów, mówi, że po wstawieniu tulei blok też wstawia na szlifierkę, on też robił głowice. Druga sprawa, gdyby blok był krzywy, to czy zdjęta głowica nie byłaby też wykrzywiona? Tu zdjęta głowica była praktycznie prosta. Co do szczelności głowicy, to z tego co wiem, to sprawdzenie głowicy robi na gorąco sprawdza szczelność, prześwietlenia nie robi. Nie wiem dokładnie jaką szczelność sprawdza ale twierdzi, że jest prawie niemożliwe by głowica była pęknięta.
Powiem mechanikowi żeby zaślepił przewody i wykonamy przejażdżkę testową, zobaczymy czy bez podłączenia turbiny też będzie ciśnienie w chłodzeniu.
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.