View Single Post
Stary Wczoraj, 10:59   #1
FordBenimar
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 13-06-2025
Skąd: Augustów
Model: Ford Transit MK8
Silnik: 2.0 EcoBlue 130KM
Rocznik: 2019
Postów: 1
Domyślnie Błąd P220E, a uszkodzony kabel od wtryskiwacza Adblue

Witam,

Mam problem z pojawiającą się kontrolką Engine Check, który odziedziczyłem po poprzednim właścicielu. Po podłączeniu skanera ODB pokazuje P220E, który jest związany bezpośrednio z systemem AdBlue.

Kiedy przyprowadziłem samochód do domu, zauważyłem, że kabel od wtryskiwacza AdBlue jest przegryziony przez zwierzę, prawdopodobnie kunę. Kable naprawiłem, był całkowicie przegryziony, sprawdziłem rezystancję cewki - ma ok. 15ohm, sprawdziłem czujnik temperatury, który znajduje się zaraz obok czujnika NOx, którego kabel też był lekko nadszarpnięty, wskazania są prawidłowe. Czujnik NOx nie odniósł żadnych obrażeń w wyniku ataku szamotającego się zwierzęcia.

Po skasowaniu błędu w warsztacie, mogłem przejechać 20+ km bez pojawienia się błędu. Po nocy gdy tylko silnik zaczął się rozgrzewać, a wskazówka podnosić z 60 stopni Engine Check pojawił się ponownie. Skasowanie błędu i taka sama sytuacja.

Nie wiem jak długo samochód był jeżdżony z odgryzionym przewodem od wtryskiwacza. Ja po naprawieniu przewodu i skasowaniu błędu dalej problem zignorowałem, bo sądziłem, że uszkodzony kabel był przyczyną błędu.

Czy mogę liczyć, że sterownik wykona cykl AdBlue i błąd zniknie? Swoją drogą jak często następuje domieszka AdBlue (wszystkie źródła podają tylko zasięg na jednym pełnym zbiorniku natomiast nie mówią nic o częstotliwości dozowania)?

Wszelkie sugestie będą bardzo mile widziane. Sam ostatnio sporo się dowiedziałem o systemach DPF i SCR, więc chętnie podyskutuję.

Pozdrawiam, Karol
FordBenimar jest offline   Odpowiedź z Cytatem