View Single Post
Stary 12-05-2006, 07:55   #4
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Ja mam gaz w takim. Jak dobrze ci dobiorą instalkę to nijakiego spadku mocy nie odczujesz. Poczytaj ponadto temat "Gaz do zapalniczek". Koledzy piszą, że instalka z blosem jest jeszcze wydajniejsza i mniej pali gazu. Bo przy takim przebiegu i ... no właśnie - nie wiem z którego rocznika jest twoje auto bo inne jest w opisie. Wydaje mi się, że przy takich rocznych przebiegach nie ma sensu zakładać sekwencji, aczkolwiek pali mniej (porównywalnie z II z blosem) i jest mniej kłopotliwa w użytkowaniu. Przelicz sobie zyski i straty przy założeniach - ile lat zamierzasz jeździć, jaka jest różnica cen LPG i Pb. Weź pod uwagę, że LPG będziesz zużywać 1-2l więcej na 100km. Koszt przeglądu rejestracyjnego jest większy o chyba 40zł, koszt przeglądu i regulacji samej instalki 30-50zł (co 10kkm). Ponadto częstsze wymiany świec, kabli WN i oleju (zalecane) niż na Pb.
Radziłbym nie oszczędzać i pojechać do warsztatu LPG, który ma renomę - najlepiej jakby miał doświadczenie w gazowaniu fordów. Na pewno nie wybieraj serwisu ze względu na niską cenę. Opłaca się wydać nawet 200zł więcej i mieć spokój. Opłaca się też doprowadzić silnik do stanu idealnego przed założeniem instalki (pojechać z wymienionymi już filtrem powietrza, świecami i kablami WN, a także przeczyszczonymi: krokowcem, przepustnicą, potencjometrem położenia przepustnicy i przepływką, drożną odmą - żeby wolne obroty nie falowały, sprawnym układem chłodzenia - płyn + termostat + czujniki).
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem