![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-10-2011
Skąd: WROCŁAW
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Witajcie
Od pewnego czasu jestem szczęśliwą posiadaczką drugiego już MondeoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. O ile pierwszy był bezproblemowy (benzyniak) to tym razem skusiła mnie ciemna strona mocyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i kupiłam 2.2 TDCI. I zaczęły się schodki. Muszę wymienić tłok. Nigdzie nie mogę znaleźć tłoka do tego silnika, za to znalazłam informację, że różnica jeśli chodzi o tłoki w 2.0 i 2.2 jest tylko w jego skoku. Potrzebuję wobec tego odpowiedzi na pytanie czy jest możliwa wymiana tłoka na ten z 2.0 ? A jeśli nie to może ktoś podpowie gdzie mogę znaleźć ten właściwy? A przede wszystkim witam wszystkich forumowiczów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
![]()
Ja niestety nie mam takiej wiedzy, ale zapytam co sie stało że musisz wymienić tłok ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-10-2011
Skąd: WROCŁAW
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Dokładnie nie wiem, ale ponoć jest dziurawy i kwalifikuje się tylko do wymiany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]()
pewnie wypalony bo wtryskiwacze nie dają odpowiednich dawek. może uda się sprawdzić ale i tak wypada najpierw wyjąć stary żeby odpowiednio wagowo w/g oznakowań na tłoku dobrać drugi tłok.
sprawdziłem w microcat i dla silnika 2.0 jest inny numer (taki sam niezależnie od mocy) a dla 2.2 jest zupełnie inny więc mała szansa żeby pasowały. i piszę tu o samym tłoku a nie komplecie z korbowodem. żeby było ciekawiej to korbowód w 2.0 i 2.2 jest ten sam więc różnice są pewnie na tłoku (wysokość) i na wale korbowym (większe wykorbienie) w ostateczności można przełożyć cały wał z korbowodami i tłokami z 2.0 ale wtedy zejdziesz do mniejszej pojemności Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 11-10-2011 o 15:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-06-2010
Skąd: Poznań
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 402
|
![]() Cytat:
__________________
AKuba Mondeo III 2005 kombi, 2,2 TDCi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]()
a próbowałeś, że tak twierdzisz? blok silnika i korbowody są te same co w 2.0 tylko w 2,2 są niższe tłoki a wał korbowy ma ma większy skok czyli wykorbienie i dlatego jest różnica w pojemności silnika
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-06-2010
Skąd: Poznań
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 402
|
![]() Cytat:
__________________
AKuba Mondeo III 2005 kombi, 2,2 TDCi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
|
![]() Cytat:
Osobiście bym chyba nie zaryzykował przekładki samego wału z korbowodami i tłokami. No chyba że bym miał za darmo części Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam PUCEK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-07-2010
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCi 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 32
|
![]()
witam,
generalnie większe silniki które powstają na bazie swoich mniejszych braci np tdci, d4d, mzcdr itd z reguły są rozwiercane i tym uzyskuje się większą pojemność. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-08-2006
Skąd: świętokrzyskie (TKN)
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 269
|
![]()
Ręki uciać sobie nie dam ale raczej jestem pewny, że tłoki w 2,2 maja większą średnicę niz te w 2,0. Taka jest tendencja przy produkcji "rodzin" silników. Zresztą korzystniejsza jest taka właśnie operacja (rozwiercanie tulei) niz zwiększanie skoku tłoka. Uzyskuje się w ten sposób mniejsze opory tarcia tłoków o ścianki cylindrów, można zwiększyć szybkobieżność silnika no i jest to po prostu tańsze technologicznie.
__________________
"Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów" |
![]() |
![]() |