![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
![]()
Witam.powoli kończy mi się oryginalny akumulator mający 4 lata i przebieg samochodu 185 tys. Jest to produkt Varty robiony dla Forda. Co prawda mam wyłączony wynalazek start/stop na stałe, ale muszę kupić na pewno akumulator Efb. Varta to samo co Bosch, a szału z jakością after markowych nie ma, kupiłem nawet kiedyś wyższą serie S-5 i padła po 2,5 max 3 latach. Miałem też chwaloną Yuasa, ale też padła po 3 latach. Zostaje jeszcze Exide i Banner. Miał ktoś z tymi akumulatorami do czynienia, a może w technologii Efb sprawdzą się akumulatory Varty i Yuasa. Przedział cenowy to od około 440pln za najtańszy Varta do najdroższego Bannera około 540pln. Wiadomo teraz, że raczej żaden nie wytrzyma więcej niż 5 lat, ale mógłby chociaż wytrzymać co najmniej 4 lata eksploatacji. Proszę o swoje doświadczenia i opinie którą markę wybrać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 02-04-2025 o 09:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
![]()
Jeszcze znalazłem pasujący efb Moll-a za około 490pln.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
![]() Cytat:
Jest system BMS który czuwa nad akumulatorem i odpowiednio ładuje w zależności od wieku i pojemności akumulatora. Jeśli wkładasz o takich samych parametrach to wystarczy info dla BMS że jest nowe aku (procedura jak zrobić reset bez dodatkowych kabli serwisowych była omawiana na forum). Jeśli inne parametry to w konfiguracji pojazdu - potrzebna aplikacja i kabel, a na koniec reset BMS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prawie Moderator...
![]() Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Białystok
Model: Tipo SW
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2017
Postów: 534
|
![]()
Jeżeli chcesz efb to polecam amega efb, nowa seria top of the top od amegi :-)
Zobacz tu: A zobacz jak to produkują: Nikt już tak aku nie produkuje... Ja kupiłem sobie taki 65Ah bo oryginalny ledwo 3 lata z doladowywaniem pociągnął... I zrobiło się lokowanie produktu :-) Ma korki i dostęp do elektrolitu, można zadbać i wydłużyć żywotność :-) Jak ktoś ma awersje do ruskich i z tego powodu go skreśla to najbliżej jest banner pro.
__________________
Bądź NIEBIESKI - wstąp do Klubu ![]() Ostatnio edytowane przez Andrzej ; 09-12-2020 o 05:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-10-2005
Skąd: LUBLIN
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011r
Postów: 176
|
![]()
Ja kupiłem Forse za 350zl, 3 lata gwarancji
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 02-04-2025 o 09:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
![]()
A mógłbyś coś wymienić? Mam techniczne wykształcenie na kierunku elektryki i elektroniki, a nie zauważyłem rażących błędów, co najwyżej kilka skrótów myślowych.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 406
|
![]()
Można i zwykły założyć.
BMs odłączyć poprzez wypięcie wtyczki od czujnika. Start stop nie działa i ładowanie na stałym napięciu. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|