|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-11-2018, 17:26 | #1 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-04-2017
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2008
Postów: 68
|
Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Witam.
Niestety stało się, uszczelka poddała się. Tzn mam nadzieję że uszczelka. Płyn ubywa bardzo powoli ok 200ml na 1000-1500km test na obecność CO2 w układzie potwierdził (zmiana koloru z niebieskiego na zielony). Innych objawów brak. Nie dymi na biało i nie puchną węże. Wiadomo ciśnienie się robi jak się nagrzeje ale zaraz po odpaleniu macałem węże i nie twardniały. Chcę zasięgnąć tutaj podstawowych info na temat dokręcania śrub głowicy i kolektorów oraz na co zwrócić uwage. Głowicę do sprawdzenia i obróbki wiadomo do fachowca. Jestem mechanikowaty i chce sam tego dokonać. W miarę rozwoju wydarzeń postaram się uzupełnić zdjęciami. Niedługo jeszcze pomierzę sprężanie. |
16-11-2018, 20:07 | #2 |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,551
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Może być też blok pęknięty, w tych silnikach się to zdarza
|
17-11-2018, 18:15 | #3 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-04-2017
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2008
Postów: 68
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
To akurat niestety wiem. Ale do zdjęcia głowicy niestety nie wiadomo co padło. Chyba ze jest jakaś metoda?
|
24-11-2018, 22:59 | #4 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-11-2011
Skąd: Berlin/Gorzow Wlkp (okolice)
Model: Mondeo MK4 - MK5
Silnik: 2.5 T 275KM/391Nm -2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2008- 2017
Postów: 288
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Niektórzy kamerkę przez otwór świecy wsadzają, i jak wiesz gdzie i czego szukać to można dojrzeć czy tuleja pękła.
__________________
Było 216 KM /329Nm jest 275KM/391Nm |
26-11-2018, 02:24 | #5 |
ford::average
Imię: Motomaniak
Zarejestrowany: 26-09-2007
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo MK3 i inne Fordy
Silnik: Benz. ewent. Lpg
Rocznik: 1991-2017
Postów: 186
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Zanim rozbierzesz głowicę przejrzyj cały układ chłodzenia i wyklucz inne drogi ucieczki płynu.Może gdzieś indziej ucieka płyn, to bardzo małe ilości..Mi kiedyś kapało na trójniku niefabrycznym dokładanym przy okazji lpg.U mnie w mk3 robi sie ogromne cisnienie w zbiorniczku wyrównaczym.Płyn jest zasyfiony.Przy głowicy jest kupa roboty.Wiem bo niedawno robiłem w Foce 1.6Ti.Dodatkowo tam jest tyle dodatkowych procedur,że jak ktoś nie robi Fordów, to niech się za to nie bierze.W Twoim przypadku to chyba silnik od Volvo?Poza tym w niektórych autach benz. EGR jest chłodzony płynem i teoretycznie tam mogłyby się przedostać spaliny do płynu.Temat chłodnicy oleju tu raczej nie wchodzi w grę.
Jeżeli płyn dostawałby się do komór spalania to były biały dym a do oleju to mleko pod korkiem.Ale cisn oleju jest 4x wyższe niż wody także miałbyś mleko w zb.wyrównawczym.Spaliny do płynu b.wysokie ciśn.u mnie nawet po kilku godz.postoju było czuć po otwarciu korka zb.wyr. Kiedyś w innym aucie płyn zrobił się brunatny ale olałem to i po wymianie płynu jest czysty.W mondeo mk3 też jeżdże już długo na krótkich odcinkach.Wymieniłem płyn ,wypłukałem układ i nawierciłem korek.Zjawisko jakby ustało.Nie wybieram już ,,piany" ,,masła" itd.Poza tym komplekowa naprawa głowicy w mojej okolicy to koszt połowy wartości auta.W trasy mam inne auto i nie śpieszę się z rozbiórką. Wg mnie głowica najczęściej pada od: 1. przegrzanie (na skutek zakłóceń w pracy termostatu,utraty napędu pompy wody,dużego ubytku płynu chł.),2.Lpg uboga mieszanka 3.miejscowo zapowietrzony układ np.po wymianie płynu i niedostatecznym odp.Są jeszcze jednostki z wadami fabr. Ostatnio edytowane przez stadar ; 26-11-2018 o 03:49 |
27-11-2018, 07:43 | #6 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-04-2017
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2008
Postów: 68
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Układ przejrzałem dosyć dokładnie wcześniej. Obstawiałem wyciek przy nagrzewnicy bo jej nie widać. Jednak test na co2 powiedział co innego. Jak się oczytalem to przy silniku 2.5t volvo nie ma tylu dziwnych rzeczy na które trzeba uważać. Poza kołami od zmiennych faz ale ja ich raczej nie będę odkręcał od walkow. W tym silniku nie ma egru i chłodnicy spalin. Narazie zbieram części i informacje. Przewidywany czas rozpoczęcia roboty to połowa stycznia.
|
28-11-2018, 17:52 | #7 |
ford::average
Imię: Motomaniak
Zarejestrowany: 26-09-2007
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo MK3 i inne Fordy
Silnik: Benz. ewent. Lpg
Rocznik: 1991-2017
Postów: 186
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
W silniku V6 masz 2 głowice.Tylko pytanie która puszcza? Chyba, że masz silnik 5cyl.Duratec? A jeśli chodzi o demontaż wałków razem z kołami zmiennych faz rozrządu też tak kombinowałem ale niestety w 1.6Ti są kołnierze na kołach które zachodzą na pokrywę wałków w środku simeringi ,które ciężko by było prawidłowo osadzić wsuwając od góry.Trzeba mocować wsuwając na wałki osiowo i dopiero dokręcasz koła.Mam nadzieje że będziesz miał prościej.Powodzenia.
Ostatnio edytowane przez stadar ; 28-11-2018 o 17:56 |
28-11-2018, 17:54 | #8 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
to jest 2.5T, więc jest to R5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
29-11-2018, 08:50 | #9 |
ford::average
Imię: Motomaniak
Zarejestrowany: 26-09-2007
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo MK3 i inne Fordy
Silnik: Benz. ewent. Lpg
Rocznik: 1991-2017
Postów: 186
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Fajnie by było gdyby śruby mocujące głowicę nie były pod wałkami.Wtedy nie trzeba by demontować wałków wraz z kółkami.Pamiętaj o prawidłowej kolejności luzowania/dokręcania pokryw łożysk wałka i odpowiednim ustawieniu(obróceniu) wałka przy demontażu/montażu.Bo zawory cisną i potrafi się przyklinować.
|
22-09-2021, 17:59 | #10 | |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-12-2015
Skąd: Kraków-Nowa Huta
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.5 220KM +chip 20KM
Rocznik: 2009
Postów: 2
|
Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
Witam,
Chciałbym się podpiąć pod ten wątek. Mam 2.5 t S-Maxa, i ostatnio rozleciał mi się trójnik przy wężyku przelewowym do zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniłem na mosiężny i działa(ło)...przez tydzień, dopuki nie zaczął mi gotować. Wstawiłem go do serwisu i po zrobieniu testu, stwierdzili że do układu chłodzenia dostają się spaliny bo płyn zabarwił na zielono. Czy są jeszcze jakieś inne przyczyny, albo niepokojące wieści. Jak czytałem wcześniejszego forumowicza Cytat:
Bardzo proszę o poradę. |
|
Tagi |
2.5t , uszczelka pod głowicą |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|