![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
![]()
Witam,
zmagam się z problemem nierównej pracy na biegu jałowym w moim Focusie 1.8 TDCI 2009. Owe zjawisko występuję tylko po mocnym dogrzaniu auta, mam na myśli przejechanie +10 km z prędkością 100 kmh+, wtedy dochodzi do nierównej pracy, a dokładnie wygląda to tak, że silnik pracuje normalnie i nagle wpada w nierówne obroty, żeby po chwili znowu pracować normalnie i za moment znowu pracuje nierówno. Czuć dosyć mocne drgania w środku auta. Dodam, że kpl sprzęgło dwumas było wymieniane 2 lata temu, wszystkie poduszki wymienione, wtryski sprawdzone i parametry są w porządku (sprawdzało 2 różnych mechaników), EGR został zaślepiony i usunięty przez komputer (przed zaślepieniem i usunięciem objaw był ten sam). Podczas jazdy auto ładnie się zbiera, brak szarpań, nie dymi, na zimnym silniku równo pracuje oraz po spokojnej jeździe po mieście. Proszę o podpowiedź co jeszcze mógłbym sprawdzić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
![]()
Dodaje nowe spostrzeżenia, otóż kiedy już objaw się pojawi i włączę klimatyzację to obroty zaczynają lekko falować, widać to po wskazówce. Sprawia to, że silnik zaczyna pracować równo, jednakże w momencie wyłączenia klimatyzacji od razu wpada w nierówną prace, ale wskazówka obrotów stoi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
![]() Cytat:
Głównie były sprawdzane korekty oraz ciśnienie. Filtr nie był sprawdzany. Dostałem informację, że jeśli chodzi o układ paliwowy to rzekomo nie tutaj tkwi problem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
![]()
Jestem po wizycie innym serwisie. Auto zostało znowu sprawdzone (komputerowo) pod względem dawek paliwa, ciśnień, korekt itd. i też mechanik twierdzi, że jest ok, natomiast ten spędził trochę więcej czasu, sprawdził poduszki, mimo, że są nowe i podejrzana okazała się olejowa (załączam jej zdj). Po mocnym dogrzaniu silnikiem trzęsie niemiłosiernie, lecz podejrzany okazał się również dwumas, który był wymieniany niecałe 2 lata temu - podejrzany, bo słychać stuki na postoju, które dobiegają ze skrzyni. Udałem się więc do ekipy, która zajmowała się montażem dwumasy z całym kpl sprzęgła. Stwierdzili, że faktycznie to może być to i umówiliśmy się na reklamacje, więc narazie czekamy. Pytanie odnośnie tej poduszki - jest dziwnie wybrzuszona, miękka jak się w nią wciśnie palca. Była wymieniana w zeszłym roku, firma Hutchinson. Poprzednia stara miała tę gumę wklęsłą, ta zaś jest wybrzuszona. Czy ta poduszka nadaje sie do wymiany? Jeśli tak to czy zrobić to przed wymianą reklamacyjną dwumasy czy lepiej później?
Ostatnio edytowane przez Tomek Em ; 05-09-2024 o 08:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
focus , nierówna praca |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|