Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-06-2024, 10:33   #1
Tomek Em
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
Domyślnie Nierówna praca na biegu jałowym 1.8 TDCI

Witam,

zmagam się z problemem nierównej pracy na biegu jałowym w moim Focusie 1.8 TDCI 2009. Owe zjawisko występuję tylko po mocnym dogrzaniu auta, mam na myśli przejechanie +10 km z prędkością 100 kmh+, wtedy dochodzi do nierównej pracy, a dokładnie wygląda to tak, że silnik pracuje normalnie i nagle wpada w nierówne obroty, żeby po chwili znowu pracować normalnie i za moment znowu pracuje nierówno. Czuć dosyć mocne drgania w środku auta. Dodam, że kpl sprzęgło dwumas było wymieniane 2 lata temu, wszystkie poduszki wymienione, wtryski sprawdzone i parametry są w porządku (sprawdzało 2 różnych mechaników), EGR został zaślepiony i usunięty przez komputer (przed zaślepieniem i usunięciem objaw był ten sam). Podczas jazdy auto ładnie się zbiera, brak szarpań, nie dymi, na zimnym silniku równo pracuje oraz po spokojnej jeździe po mieście. Proszę o podpowiedź co jeszcze mógłbym sprawdzić.

Tomek Em jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2024, 18:38   #2
Tomek Em
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Dodaje nowe spostrzeżenia, otóż kiedy już objaw się pojawi i włączę klimatyzację to obroty zaczynają lekko falować, widać to po wskazówce. Sprawia to, że silnik zaczyna pracować równo, jednakże w momencie wyłączenia klimatyzacji od razu wpada w nierówną prace, ale wskazówka obrotów stoi.
Tomek Em jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2024, 22:06   #3
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Cytat:
Napisał Tomek Em Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wtryski sprawdzone i parametry są w porządku (sprawdzało 2 różnych mechaników)
Co przez to rozumiesz? Czy parametry były Ok w momencie kiedy silnik pracował nierównomiernie, oraz na czym polegało sprawdzenie wtrysków? Sprawdzali profilaktycznie to, co nazbierało się w filtrze paliwa?
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-07-2024, 20:34   #4
Tomek Em
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co przez to rozumiesz? Czy parametry były Ok w momencie kiedy silnik pracował nierównomiernie, oraz na czym polegało sprawdzenie wtrysków? Sprawdzali profilaktycznie to, co nazbierało się w filtrze paliwa?

Głównie były sprawdzane korekty oraz ciśnienie. Filtr nie był sprawdzany. Dostałem informację, że jeśli chodzi o układ paliwowy to rzekomo nie tutaj tkwi problem.
Tomek Em jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2024, 15:35   #5
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Cytat:
Napisał Tomek Em Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeśli chodzi o układ paliwowy to rzekomo nie tutaj tkwi problem.
Jeśli pominąć sam słupek, to z osprzętu jedyne co mi przychodzi do głowy to EGR, który zatruwa silnik spalinami niedomagając się, jeśli jeszcze nikt nikt z nim się nie rozprawił. Nie jestem także pewien czy wszystkie możliwości sprawdzania układu paliwowego zostały wyczerpane, ale nie było mnie przy tym, więc mogę się mylić.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2024, 08:24   #6
Tomek Em
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-01-2019
Skąd: Łańcut
Model: Mk2 GHIA
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Jestem po wizycie innym serwisie. Auto zostało znowu sprawdzone (komputerowo) pod względem dawek paliwa, ciśnień, korekt itd. i też mechanik twierdzi, że jest ok, natomiast ten spędził trochę więcej czasu, sprawdził poduszki, mimo, że są nowe i podejrzana okazała się olejowa (załączam jej zdj). Po mocnym dogrzaniu silnikiem trzęsie niemiłosiernie, lecz podejrzany okazał się również dwumas, który był wymieniany niecałe 2 lata temu - podejrzany, bo słychać stuki na postoju, które dobiegają ze skrzyni. Udałem się więc do ekipy, która zajmowała się montażem dwumasy z całym kpl sprzęgła. Stwierdzili, że faktycznie to może być to i umówiliśmy się na reklamacje, więc narazie czekamy. Pytanie odnośnie tej poduszki - jest dziwnie wybrzuszona, miękka jak się w nią wciśnie palca. Była wymieniana w zeszłym roku, firma Hutchinson. Poprzednia stara miała tę gumę wklęsłą, ta zaś jest wybrzuszona. Czy ta poduszka nadaje sie do wymiany? Jeśli tak to czy zrobić to przed wymianą reklamacyjną dwumasy czy lepiej później?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg poduzka2.jpg (94.0 KB, 12 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Tomek Em ; 05-09-2024 o 08:56
Tomek Em jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
focus , nierówna praca



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.