|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-12-2008, 14:56 | #51 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
Re: Wyniki pomiarów sondy lambda- tylko się nie denerwujcie.
To i ja się podepnę pod temat.
Na początek jednak podzielę się swoimi doświadczeniami z tymi użytkownikami, u których na PB sonda działa prawidłowo, a na LPG już nie. Trzeba po prostu wyregulować instalację gazową. Najprościej zrobić to podpinając ją za pomocą odpowiedniego interfejsu do peceta (mam na myśli instalację II generacji). W parowniku jest śruba do regulacji składu mieszanki (inaczej to się chyba nazywa od czułości membrany) i kręcąc nią można uzyskać efekt pracy sondy w przedziale mniej więcej od 0,1V do 0,9V. U mnie tak to działa na LPG. Myślę, że i po podłączeniu miernika można to też wyregulować, ale oczywiście nie ustawi się już innych parametrów elektrycznych, które można ustawić wyłącznie po podłączeniu peceta. No, a teraz przedstawię problem w moim aucie. Otóż sonda nie pracuje na PB. Tzn. praktycznie cały czas pokazuje ok. 0,8V (bogato) i tylko przy dodaniu gazu przez chwilę spada do ok. 0,1V. No właściwie, to jest tak prawie przez cały czas, ponieważ np. dzisiaj jak podłączyłem laptopa, to na początku pokazywało ok. 0,4V (stało w miejscu) i po jakimś krótkim czasie powoli sobie wzrosło do tych 0,8V. Co to znaczy? Sondę niedawno wymieniłem (na włoski zamiennik FAE). Wcześniejsza sonda zachowywała się podobnie (ale czy tak samo to nie wiem, bo wtedy jeszcze mniej na ten temat wiedziałem i widziałem tylko tyle, ile udało mi się podejrzeć na ekranie komputera u gazownika). Na LPG sonda działa poprawnie, tzn. od 0,1V do 0,9V. Pozdro, Jarek
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
28-01-2009, 12:19 | #52 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-01-2009
Model: ESCORT
Silnik: tera 1.6 EFI bo 1.4i<-uległ zniszczeniu
Rocznik: 91
Postów: 2
|
Re: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
Jako ze jestem nowy to Witam wszystkich.
Widzę że jest już otwarty temat nt. sondy więc nie będę otwierał nowego, ostatnio czytam forum ale już mnie powoli przerasta mnie mój problem(z zawodu mechanikGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) z początku miałem problem bo się dusił silnik(brak mocy przy niskich obrotach), co wyczytałem na forum odnośnie tego problemu to po sprawdzałem.. i patrze do potencjometru przepustnicy kable są gole bez obudowy plastikowej i splątane w jeden, czyli jest zwarcie zrobiłem to, i powstał nowy problem silnik gasł, krokowy przemyty, i podkreciłem trochę na regulacji przy krokowym przestał gasnąć(po całej operacji reset kompa), i teraz główny problem do którego nie mam pomysłów, a mianowicie sprawdziłem sondę i wyniki trochę są dla mnie dziwne po tym jak czytałem wypowiedzi wcześniejsze nt. sondy . silnik ciepły(połowa skali na wskaźniku temperatury) podłączam miernik analogowy i wolne obroty okolo 900+/-50 wskazówka stoi na 0,55 V i co jakiś czas skacze na 0,6 V, i po chwili słyszę włączył się wentylator chłodnicy napięcie na mierniku oscyluje od 0,2 V do 0,8 V, przestał działać wentylator znów stała wartość 0,55 V, daję mu trochę gazu 1500+/-100 (mam zewnętrzny obrotomierz) znów oscyluje tak jak przy włączonym wentylatorze(oczywiście wentylator przy trzymaniu gazu nie włączony) Jakie macie pomysły co by jeszcze sprawdzić?? za wszelkie propozycje z góry dziękujeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to wszystko zaczęło się od tego ze zaczął pić 10-12l/100km po mieście gdzie w lato 6-7l/100km(jeden z powodów to termostat cały czas otwarty, ale specjalnie go rozgrzałem do optymalnej temperatury żeby sprawdzić sondę) |
28-01-2009, 13:36 | #53 |
Postów: n/a
|
Re: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
kondzio85, wymień sonde, albo sprawdź, czy działa podgrzewanie na sondzie.
Pozostaje jeszcze sprawdzic czy cały układ wydechowy jest szczelny. |
28-01-2009, 16:22 | #54 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-01-2009
Model: ESCORT
Silnik: tera 1.6 EFI bo 1.4i<-uległ zniszczeniu
Rocznik: 91
Postów: 2
|
Re: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
OK w najbliższym czasie postaram się zamienić z jakimś znajomym i wtedy zobaczyć jakie będą wyniki.
dziury są.. ostatnio mi ostatni tłumik odpadłGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.(bez nawet tak jakoś lepiej się zbierał,fakt ze mniejszy opór spaliny miały) ale jakoś go skręciłem ale widzę ze gdzieś tam na łączeniu dymka puszcza. Przyuważyłem ze jak silnik nie osiągnie 1/3 temperatury na wskaźniku to dość kopci(przy niskiej temperaturze wiadomo ze tak się dzieje ale wydaje mi się ze za bardzo) jak już jest na połowie wskaźnika to nie widać. Tak sobie pomyślałem że banalną rzecz można zrobić(na którą wcześniej nie wpadłem)a mianowicie wyciągnąć ja i przeczyscić może zaślepiły się te otwory na obudowie i przy większym ciśnieniu spalin dopiero wtłacza do czujnika.. jutro dam znać co z tego wyszłoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam Konrad jeszcze mi się przypomniała jedna rzecz ja mam od roku te auto, ale znajomy od ktorego kupiłem mówił mi żebym się przygotował ze w zimę trza więcej lać, przed chwilą się go pytałem mówi że nie pamięta kiedy była taka zmiana ale mówi ze 5 lat to na pewno w zimę więcej pije paliwkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zrobiłem test z diodą przy nie odpalonym: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] przy odpalonym: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nie jestem do końca pewien czy jest poprawny(robiony wg instrukcji ze stronyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
29-04-2009, 20:29 | #55 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
Odp: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
Czy ma ktoś jakiś pomysł?
Dlaczego sonda na PB nie pracuje? Dodam jeszcze, że jak zrobię reset kompa, to na początku (nie wiem jak długo) pracuje na PB. Raz sprawdziłem po 3 dniach od resetu kompa i sonda na PB już stała (na LPG zawsze pracuje).
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
30-04-2009, 21:14 | #56 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Odp: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
Cytat:
gdzie podłączasz woltomierz? przy sondzie czy przy ECU ? bo jak na ECU to masz na gazie sygnał sondy emulowany z tąd na gazie niby masz wskazania a na PB nie jeżeli pomiar robisz przy sondzie i nie ma żadnych zmian napięcia niezależnie od obciążenia silnika, obrotów to masz na 100% sondę do wymiany
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
|
30-04-2009, 22:11 | #57 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
A mi sie wydajeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ze cos z gazem bedzie nie tak, skoro po resecie pare dni chodzi, a potem zas lezy, moze gas rozjezdza mape ECU i stad problem.
Pozdrawiam |
02-05-2009, 22:09 | #58 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
Odp: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
Hmmm, pomiar odczytuję po prostu w oprogramowaniu BINGO S do mojego sterownika LPG. Ale czy tam na pewno jest tylko emulacja? W sumie, to w trakcie regulacji składu mieszanki śrubami przy parowniku odczyty z sondy lambda się zmieniały.
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
02-05-2009, 22:26 | #59 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: [MK4]-[MK7] Wyniki pomiarów sondy lambda
To sprobuj pomierzyc sonde, normalnie miernikiem.
Pozdrawiam |
|
|
|