|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-03-2008, 20:17 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
niskie obroty - przytrzymywanie, przerywanie na LPG
Witam. Mam problem albo i chyba troche problemow na raz. Szukalem i szukalem i nic kakretnego nie znalazlem i nie do mojego silniczka.
1. Czesto po puszczeniu pedalu gazu silnik powoli zchodzi z obrotow, po jakims czasie a przeciez powiniem odrazu a czasem nawet potrafi trzymac na bardzo wysokich przez bardzo dlugo i obojetne ze LPG czy benzyna. 2. Na PLG gdy juz troszke sie rozgrzeje to jest tak. Slinik ladnie chodzi na niskiech obrotach przez okolo 10 sekund a potem nagle prawie gasnie, tak jakby nie dostawal gazu ale szybko silniczek od przepustnicy reaguje i otwiera przepustnice i znow wpada na obroty i znow to samo albo pozniej juz nie moze utrzymac niskich obrotow i faluja -ciagle przepustnica minimalnie jest poruszana przez silniczek 3. Gdy przycisne silniczek, np cisne go ciagle 130 lub powyzej 90 chce wyprzedzac to czasem mam tak jakby gazu w butli juz nie bylo, zaczyna przerywac i jak ujme gazu to jedzie ladnie i znow dodam gazu to przez jakis czas ladnie przyspiesza i znow po jakims czasie traci moc i zaczyna przerywac, identyczny efekt jakby bylo malo gazu, Mozliwe ze rurki sa zabrudzone? Filterek gazu wymieniony dodam ze wszystkie filtry nowe i olej tez. Problemy z niskiemi obrotami zaczely sie po wymianie filtra powietrza i oleju. Slynny krokowiec jest odlaczony poniewaz sonda padla ale to juz bardzo dawno temu i bez niej tez ladnie chodzil. Gaz byl wyregulowany napewno dobrze bo sie meczyli z nim troche gazownicy i na przerywanie nic nie poradzili. Dodam ze po wymianie filtra powietrza na gazie wogole nie mogl utrzymac niskiech obrotow i odrazu gasl. Silniczek od przepustnicy czyscilem i moim zdaniem nie zacina sie ale czyscilem tylko ta przekladnie bo do samego silnika nie mozna sie tam dostac. Bardzo prosze o pomoc bo juz nerwy trace i prosze nie pisac zebym przeczyscil krokowca bo on jest odlaczony albo teksty zebym kupil sonde nowa bo po co mi ona skoro jezdze praktycznie aby na gazie a i bez sondy ladnie chodzil. Uciesza mnie nawet linki gdzie sa opisane takie objawy |
31-03-2008, 20:24 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Re: NIESKIE OBROTY I NIE TYLKO PROSZE POMOCY !
brajdak, rozumiem że gaz regulowany był na starym,brudnym filtrze powietrza.Po wymianie filtra silnik dostaje więcej powietrza i ma zły skład mieszanki.Gazownik zaprasza na ponowną regulację.To na początek :fcp29
|
31-03-2008, 21:29 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Re: NIESKIE OBROTY I NIE TYLKO PROSZE POMOCY !
o to chodzi ze gaz byl regulowany wlasnie po wymianie filtra. Dodam jeszcze ze gazownicy powiedzieli ze oni nic nie zrobia bo gazu lepiej nie da sie wyregulowac i powiedzieli ze moze pomoze wymiana swiec wiec wymienilem swiece i przewody i niec to nie zmienilo, sprawdzali nawet czy przypadkiem nie pobiera sobie czasem benzyny ale ani kropli nie bierze. Dodam jeszcze ze troche pobiera olej tak 0.5l na 1000km i gdy zdejme odme to widac tak jakby walilo tamtendy troche dymu czy cos, nie wiem czy to normalne? Bo juz mi przychodza nawet takie pomysly ze moze po wwymianie oleju bardziej pierscienie sie rozszczelnily bo poprzeddni olej byl naprawde juz gesty i dym idzie poprzez odme spowrotem no przepustnicy i ze moze przez to tak sie dzieje? Ale znow czemu aby na gazie a na benzynie jest ok. Dodam ze jezeli zatkam reka miejsce odmy w pokrywie zaworow to silnik prawie ze zaraz gasnie jesli jest na LPG i czuje duze cisnienie ktore chce odepchnac moja reke ( na benzynie nie probowalem). Moze benzyna uszczelnia pierscienie i dlatego jest na benzynie dobrze z niskimi obrotami? Juz naprawde przeanalizowalem chyba wszystkie mozliwe przyczyny i juz tylko to mi przychodzi do glowy.
dodam jeszcze ze na zimnym bardzo ladnie chodzi na gazie |
01-04-2008, 20:00 | #4 | |
ford::advanced
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
|
Re: NIESKIE OBROTY I NIE TYLKO PROSZE POMOCY !
Cytat:
Zacząłbym od wymiany sondy bo na zimnym silniku ona że tak powiem sobie śpi jeszcze ... |
|
01-04-2008, 20:14 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Re: NIESKIE OBROTY I NIE TYLKO PROSZE POMOCY !
mikeber juz wyzej pisalem co mysle o sondzie. bez sondy wczesniej tez dzialalo bardzo dobrze a po drugie to jesli mozesz to wytlumacz mi co ma sonda do jazdy na LPG? Bo na benzynie rozumiem ze kieruje miedzy innymi krokowcem. A slyszalem o symulatorze sondy i ze stosuje sie go jezeli jest instalacja PLG? To napewno nie wina sondy, to moge was zapewnic. Lepiej wrocmy bo setna sprawy i prosze o porady.
a mozliwe ze to chodzi o membranki tu?? jeszcze jedno jaka powinna byc przerwa na swiecy przy instalacki LPG? bo ja kupilem oryginalne swiece motorcrafta i byla przerwa 1mm ale na forum tu wyczytalem ze powinna byc 0.7-8 wiec tak ustawilem na swiecach ale nie wiem czy dobrze zrobilem |
13-12-2008, 18:36 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-01-2008
Skąd: Biała Podlaska
Postów: 4
|
Re: niskie obroty - przytrzymywanie, przerywanie na LPG
Kolego jak ci gasnie na LPG poki sie parownik nie rozgrzeje to masz po pekane membrany w parowniku to samo mialem na LPG ze strzelało z tłumika gasł nie miał kopa i sie dusił. Wymien parownik na Allegro stoi około 200zł (nowy) z przesyłka zamontujesz sam i pojedz na regulacje parownika
|
15-12-2008, 18:59 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Re: niskie obroty - przytrzymywanie, przerywanie na LPG
Zrobilem. Pobieral sobie benzynki na llewoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale zalozylem przekaznik i teraz na PLG wylancza mi sie pompka i ladnie juz chodzi
|