|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-01-2009, 14:24 | #21 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
W takim miejscu umieszczony czujnik temperatury będzie zawsze pokazywał fałszywą temperaturę przy gruncie, która nas najbardziej interesuje, dzięki której stosujemy odpowiednią prędkość do zewnętrznych warunków atmosferycznych. Dlatego zgadzam się z pomiarami temperatury przedstawionymi przez kol. devaluator tylko nie do końca prawdziwymi. Podczas jazdy temperatura przez dodatkowy nawiew zimnego powietrza jest oziębiana a na postoju od wysokiej temperatury w komorze silnika podgrzewana. Jedyny pomiar temperatury, który można by przyjąć to długi postój przy wyłączonym i zimnym silniku. To po jakie licho taki niedokładny pomiar temperatury. Brak wzorcowego odczytu temperatury można porównać do Szkota, który nigdy nie pije normalnie do smaku osłodzonej herbaty. U znajomych zawsze przesłodzi a w domu pije tylko gorzką. Uważam, że najlepszym miejscem zamocowania czujnika temperatury to wewnętrzna strona tylnego zderzaka. Doświadczenie dla porównania można przeprowadzić z termometrem rtęciowym, który jest raczej dokładny. Jak ktoś ma dostęp do forda to za zgłoszenie zmiany konstrukcyjnej, może otrzymać premię. Jeżeli zdecyduję się na pomiar temperatury zewnętrznej to czujnik temperatury zainstaluję wewnątrz tylnego zderzaka przy haku holowniczym a przewód przeciągnę razem z przewodami od gniazda.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
10-01-2009, 16:41 | #22 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 2.8 VR6 AMY
Rocznik: 1998
Postów: 220
|
Re: przkłamujący termometr
a jak najlepiej sie dobrac do tego czujnika? ten plastik, w ktorym jest zamocowany to na wcisk siedzi w zderzaku czy moze przykrecony? ja chyba zakupie nowy czujnik i wymienie, koszt w serwisie forda to 96 PLN, jeszcze sprawdze po ile w VW, najsmieszniejsze, ze na allegro uzywane sa w cenie od ok 65 do 100 PLN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprzedam moją bestię Galaxy Ghia 2,8VR6, '98, z polskiego salonu, 3 właściciel, LPG, 213 tys. km - prawdziwe! |
10-01-2009, 18:22 | #23 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
Zmiany temperatury plastiku przebiegają bardzo powoli i jeżeli czujnik jest w nim obsadzony to za nim uzyska właściwą temperaturę to możesz od dłuższego czasu jechać po ślizgawce o czym nie wiesz. Zmiany temperaturowe powinne być przekazywane do displaya błyskawicznie. Dlatego uważam położenie czujnika j.w. opisałem bez żadnych osłonek plastikowych a przymocowany na taśmie klejącej dwustronnie. Ja mam za oknem taki czujnik temperatury do futryny przyklejony taśmą od kilku lat i wskazania są dokładne. Jak czujnik wyjmiesz z plastiku to możesz wraz z rtęciowym termometrem zaokiennym (wzorzec) porównać temperatury. Możesz zrezygnować z orginału a kupić taniej tutaj chyba nawet czujnik temperatury ma przylepiec. Solidna firma korzystałem z jej usług [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
11-01-2009, 07:30 | #24 | |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
Co to za chiński kit, chesz tu wcisnąć???? To badziewie. Fabryczny czujnik jest zamontowany w specjalnej osłonie, a to wszystko dopiero jest wciśnięte na zatrzask do elememntu zderzaka, a ten wiadomo platyk. SAM CZUJNIK NIE MA KONTAKTU Z PLASTYKIEM ZDERZAKA. Czy w miejscu mocowania czujnika, chcesz aby producent wmontował w zderzak kawał blachy, to jakies chore..............????? P.S. Chciało by sie w tym miejscu coś powiedzieć słowami marszałka Komorowskiego.... |
|
11-01-2009, 08:28 | #25 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
11-01-2009, 14:23 | #26 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Re: przkłamujący termometr
Oh wyborcy.
Moim skromnym zdaniem, producent przemyślał raczej umiejscowienie tego czujnika. Jeżeli umieścił by go z tyłu, to przecież całe powietrze które tamtedy wylatuje jest cieplejsze, ogrzane przez silnik oraz ukł wydechowy, a co w rezultacie nie da prawdziwej temp. Jeszcze się nie spotkałem z umiejscowieniem czujnika w tylnej części auta. A wydaje mi się, że plastik szybciej zmienia temp. własną niż metal. Ale... w niektórych partiach może być inaczej :fcp4 W MK I (u mnie) czujnik znajduje się pod prawą lampą (PRZEDNIĄ)
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
13-01-2009, 13:28 | #27 | ||||
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
Kierowcę interesuje zewnętrzna temperatura przy gruncie zimą a nie latem kiedy różnice temperatur są małe. Zimą różnica temperatur między komorą silnika a gruntem wynosi kilkadziesiąt stopni i czujnik temperatury umieszony na drodze tych różnic temperatur, nigdy nie będzie wskazywał prawidłowo. Temperatura w tym położeniu czujnika powinna się zmieniać nawet przy różnej prędkości. Potwierdza to również mój znajomy właściciel galaxy. Cytat:
Wewnętrzna strona tylnego zderzaka jako miejsce umieszczenia czujnika temperatury uważam za optymalną. Brak nadmiernej cyrkulacji powietrza powinno wpływać na prawidłowy odczyt temperatury podczas jazdy jak i na postoju. Zderzak ma prawie 2m długości i umieszczenie go zdala od rury wydechowej nie powinno być problemem jak również sugerowanie nawiewu ciepłego powietrza od silnika na odcinku ca. 4m podczas jazdy jest nieuzasadnione. Każdy producent wprowadza zmiany na podstawie uzyskanych informacji od użytkowników oraz aut przeznaczonych do testowania. Jeżeli każdy będzie podchodził do tematu machając ręką a nie zareaguje odpowiednio u producenta to przez następne 10 lat czujnik temperatury, będzie w tym samym miejscu z tymi samymi błędami wskazań. Biorąc pod uwagę podpowiedzi błędnych wskazań w temacie powinni wypowiadać się logicznie myślący. Cytat:
Cytat:
Temat w 2007r. wałkowany był na forum i cieszy mnie ponowny "wojtek60" wspierający PiS na celowniku. Dodam, że jestem wierzący i praktykujący, może będzie dodatkowy teraz atak na katolików. Tylko kulturalny uczestnik forum nie będzie poruszał wątków nie związanych z tematem. W tym samym czasie na innych forach jako uczestnik tak samo napisałem i do tej pory "0" reakcji. Na Forum Forda raz zostałem zablokowany i można to uczynić po raz ostatni. Porównując fora na których uczestniczę stwierdzam, że auto każdy może mieć a elektronikiem nie każdy może zostać. Większość moich znajomych rodaków jeżdzących galaxy, również wspiera PiS a mój patriotyzm od dawna jest ukierunkowany, oficjalny i niezmienny. Nigdy pisowcy nie pozwolą się sterować przez media komercyjne z praniem mózgu włącznie. Ządni nabijania punktów forumowicze powinni nie zajmować się duperelami bo rządy się z mienią, my na forum zostaniemy a powinni mądrze podpowiadać i zwracać uwagę na pisownię ortograficzną forumowiczów bo wszyscy zgłupiejemy.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
||||
14-01-2009, 03:08 | #28 | ||||
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
Oprócz logicznie myślących powinni wypowiadać się również tacy (moim zdaniem), którzy maja doświadczenie oraz tacy, którzy mają coś do powiedzenia. Cytat:
Cytat:
Pozdrawiam.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
||||
14-01-2009, 19:58 | #29 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: przkłamujący termometr
Temat nie dotyczy nowego modelu auta przy badaniach aerodynamicznych, gdzie badania dotyczą jak najmniejszego oporu powietrza karoserii co obniża spalanie itp. a nie dotyczy badania temp.zewnętrznej podczas ruchu pojazdu.
Wypowiem się ogólnie podsumowując j.w. moje wszystkie wypowiedzi. Jest to moja wypowiedź i nikogo nie zmuszam do jej zastosowania ale temat jest godny zainteresowania. Jakiś projektant do jakiegoś modelu wymyślił czujnik temperatury z przodu auta i jest on powielany w różnych modelach aut u różnych producentów, zmieniając tylko umiejscowienie. Jeżeli tego błędu nie wytknie użytkownik to teściarze aut w protokole błędnych wskazań nie umieszczą bo takiej kontroli porównawczej nie przewidują. Pokazuje temperaturę to jest OK. koniec kropka. Wytknął błąd praktycznie "devaluator", który popieram analizując temat teoretycznie. Z Twojej wypowiedzi wynika, że to co zaprojektowane przez producenta to nie może być podważone. Producent takie pomiary temp. zewn. traktuje jako bajer i nie zastanawia się czy pomiar jest rzeczywisty czy urojony. Dla producenta ważne są wskaźniki dotyczące prawidłowego funkcjonowania auta. W komorze silnika powstaje temperatura min. 70st.C i przy obrotach wentylatora gorące powietrze wydmuchiwane jest na zewnątrz w różnych kierunkach. Przyjmując temperaturę zewnętrzną 0st.C to na drodze czujnika temperatury powstanie różnica temperatur min.70st.C. Pomiar temp. przy takiej cyrkulacji powietrza zimne/ciepłe nigdy nie będzie prawidłowy. Prostym przykładem niech będą w okresie zimy wystawione koksowniki na przystankach ogrzewających pasażerów. Pomimo niskiej temperatury w promieniu kilku metrów czuje się promieniowanie ciepłego powietrza. Dlaczego zmiana temperatury uzależniona jest od prędkości? Sprawa jest oczywista, że jak będziemy szybciej jechać to temperatura będzie niższa, większy nawiew zimnego powietrza a jak staniemy z włączonym silnikiem to wentylator wydmuc***ąc gorące powietrze z komory silnika będzie pokazywał dodatnią temperaturę tzn. temperatura zewnętrzna jest zmienna, uzależniona od ruchu auta. Jeżeli moja żona blondynka zrozumiała problem i przyznała mi rację, to tym bardziej dla fachowca powinien być zrozumiały. Można wykonać proste doświadczenie, porównując temperaturę zewnętrzną wskazywaną przez czujnik fabryczny zamontowany z przodu oraz drugi pomiar proponowany przeze mnie, czujnik temp. zamontowany wewnątrz tylnego zderzaka na przylepiec. Prowizoryczne połączenie można poprowadzić przez szszelinę w klapie bagażnika, obserwując przy różnych prędkościach z postojem włącznie. Jestem pewien, że różnice temperatur będą znaczne. Producent ma prawo popełniać błędy, które w trakcie produkcji są usuwane. Jeżeli taki sygnał nie dotarł do producenta to nic nie będzie poprawiał. Mam nadzieje, że przedstawiciel Forda śledzi forum i uwagi krytyczne przekazuje do producenta celem usunięcia usterek i polepszenia warunków jazdy. Podam przykład wykrytego błędu, który znalazłem u producenta. W latach 70 tych byłem na szkoleniu w BRD i na schemacie nowego urządzenia znalazłem błąd. Pamiętam dostałem wtedy 100 DM i takie zaskakujące miłe prezenty do końca życia się pamięta.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
15-01-2009, 00:38 | #30 | ||
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Re: przkłamujący termometr
Cytat:
A nawiązując do Cytat:
Tyle z mojej strony w tym temacie. Pozdr.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
||