|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-04-2009, 12:44 | #1 |
ford::beginner
Imię: Szmon
Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Szczecin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
[mk7] Problem z obrotami i mocą po włączeniu się wentylatora chłodnicy
Witajcie o Wspaniali Użytkownicy FORDA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam problem z obrotami w moim Essim 1,8 TD. Jak jest zimny i zadziała termostat woskowy, obroty wskakują na 1100-1200. Trochę za dużo, ksiązkowe jest max. ok. 900. Jak już się trochę nagrzeje, to kręci 750 (wskazówka od temperatury kocim ruchem ucieka z białego pola na to z napisem NORMAL). Jak dochodzi do połowy pola, to obroty już są tylko ok. 600. Najgorzej jest jak dochodzi do litery A. Włącza się wtedy wentylator od chłodnicy a tu klops. Obroty 500, telepie budą jak w febrze, mocy prawie tyle co nic (nawet ruszenie spod świateł wymaga wciśnięcia gazu do podłogi) a do tego lubi sobie zgasnąć. Booster naprawiony (membrany i oringi nowe) a nawet trochę podregulowany (1,5 obrotu wykręcona śruba regulacyjna), EGR zaślepiony, tylko korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika zepsuty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Najbardziej nurtuje mnie ten wentylator, dlaczego jak tylko się włączy, to od razu spada tak drastycznie moc i obroty? Pozdrawiam |
29-04-2009, 15:33 | #2 | ||
Postów: n/a
|
Odp: [mk7] Problem z obrotami i mocą po włączeniu się wentylatora chłodnicy
Cytat:
Cytat:
|
||
29-04-2009, 16:03 | #3 |
ford::beginner
Imię: Szmon
Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Szczecin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
Odp: [mk7] Problem z obrotami i mocą po włączeniu się wentylatora chłodnicy
To dobre pytanie z tym alternatorem. Nie mam pojęcia, nawet nie wiem jak to sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kable przy akumulatorze są ok, ale dalej nie wiem. Ostatnio wymieniałem chłodnicę (wysokie krawężniki nie służą ich żywotności - dowiodłem tego empirycznie) i wtyczka przy wentylatorze była też w porządku, kable na miejscu i optycznie tez ok.
|
29-04-2009, 19:09 | #4 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
Odp: [mk7] Problem z obrotami i mocą po włączeniu się wentylatora chłodnicy
W momencie gdy załącza się wentylator alternator daje większe obciążenie i obroty muszą spaśc.Musisz wyregulować obroty tak aby na rozgrzanym były ok.800,potem regulacja długości linki ssania(na rozgrzanym ok 3-4mm luzu) i powinno byc po sprawie.
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
29-04-2009, 19:51 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 188
|
Odp: [mk7] Problem z obrotami i mocą po włączeniu się wentylatora chłodnicy
Cytat:
P.S. Polecam podegulowanie wolnych na pompie i bedzie ok |
|