|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-05-2009, 07:49 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-11-2007
Skąd: Gliwice
Model: Focus C MAX
Silnik: 2.0 TDCi 175 KM 405 NM
Rocznik: 2004
Postów: 170
|
Odp: Kopcenie
Pytanie do kolegi marcin74. Napisałeś ze odlaczyłes przepływomierz na stałe ?? ja tez odłaczylem na chwile i faktycznie mniej dymu ale co za tym idzie mniej mocy. Powiem tak dziewczyna ma forda pume i miała problem z przepływka i wiecie co zrobilem - wymontowałem i te microrezystorki przeczyscilem po zalozeniu inne auto. w ten sposob zaoszczedzilem 300 zł. Tylko ze puma to benzyna a tu diesel.
|
10-05-2009, 11:10 | #12 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 22-03-2009
Skąd: Leszno
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 95
|
Odp: Kopcenie
Cytat:
Cytat:
|
||
10-05-2009, 20:04 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2009
Skąd: gdynia
Model: focus c max
Silnik: 1,6 tdci 85000km
Rocznik: 2004
Postów: 118
|
Odp: Kopcenie
do kolegi Jooker007, powiemtobie że nie odczuwam różnicy może cut więcej pali ale nie wiem do końca
|
11-05-2009, 13:24 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-11-2007
Skąd: Gliwice
Model: Focus C MAX
Silnik: 2.0 TDCi 175 KM 405 NM
Rocznik: 2004
Postów: 170
|
Odp: Kopcenie
to czyli jesli przepływka jest wyłączona to on zaciaga maxymalnie duzo powietza potrzebnej do mieszanki ?? A jak to wkoncu jest z tym EGR ?? Bo juz sie chciałem zdecydowac to na forum duzo osob pisało ze bedzie wyskakiwał błąd.
|
12-05-2009, 13:46 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-02-2008
Skąd: Strzelce Opol.
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
Odp: Kopcenie
Czy ktoś z forumowiczów chipował 1,6 TDCi i jakie są efekty? Ledor
|
12-05-2009, 14:08 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
|
Odp: Kopcenie
Witam,
gdzie jest ten zawór EGR , żeby go przeczyścić ? nic się nie dzieje ale warto wiedzieć ad. kopcenia to mój normalnie nie kopci ale jak mu przycisnę na III to czarna chmurka się pojawi |
12-05-2009, 14:20 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-11-2007
Skąd: Gliwice
Model: Focus C MAX
Silnik: 2.0 TDCi 175 KM 405 NM
Rocznik: 2004
Postów: 170
|
Odp: Kopcenie
powiem ci tak ja dałem do przeczyszczenia było mniej dymu ale po 3000 km znowu to samo ja chce sie zdecydowac na zaslepienie tego zaworu tylko nie wiem czy blad nie wyskoczy ;/
|
12-05-2009, 15:42 | #18 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
|
Odp: Kopcenie
Cytat:
Skoro wymyślono rozwiązanie w ten sposób to wyraźnie tak musi być, a z tego co pamiętam z lekcji to potocznie turbosprężarka ( książkowo : turbodoładownie[ a tak jest w 2,0 tdci]) musi mieć zarówno świeże powietrze sprężone jak i doładowne ciepłe powstałe w wyniku wydalania spalin , diesel pracuje na zasadzie wysokiego ciśnienia i wysokiej temp. spalania - tylko wtedy dochodzi do pełnego spalenia mieszanki . Znawcą nie jestem, ale nie chciałbym też w tym wypadku poprawiac konstruktorów nie chcę tu oczywiście nikogo namawiać , każdy robi to co chce - tylko takie moje logiczne przemyślenia |
|
12-05-2009, 16:56 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-11-2007
Skąd: Gliwice
Model: Focus C MAX
Silnik: 2.0 TDCi 175 KM 405 NM
Rocznik: 2004
Postów: 170
|
Odp: Kopcenie
Ale tobie tez kopci ?? Co zamierzasz ?
|
12-05-2009, 17:32 | #20 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
|
Odp: Kopcenie
nie Joker007 nie kopci ,włączyłem się do dyskusji tzn. jak go przciągnę 3-5 tys. to coś tam puści czarnej chmurki ale "przeźroczystej" - nie żeby załona dymna
ale jest to normalne, ;ale tak czysto teoretycznie gdyby tak potrzymać na 4,0-5,5 tys. podczas jazdy to kopcenie prwdopodobnie by ustało a to dlatego że miesznka ta "zła" już by się wypaliła - mam na myśli zdrowy silnik |