![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-02-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 28
|
![]()
Witam serdecznie,
no i doczekałem się,sprzęgło się kończy,koło hałasuje,a wszystko w momencie kiedy kasy brak.Proszę o opinie odnośnie wymiany wymienionych elementów,nowe czy używki,jeśli nowe to jakie?,jeśli używki to u jakiego zródła szukać. Jak długo można się poruszać z takim defektem,sprzęgło ciągnie bez zarzutu,natomiast koło mocno już słychać podczas wciskania pedału oraz gaszenia silnika. pozdrawiam, Tomek |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
![]()
To są za duże koszty (wymiany), aby wkładać używkę. Kup dobre markowe koło, najlepiej LUK-a (ta firma wymyśliła i opatentowała dwumasę).
Natomiast co do sprzęgła: wytrzymują one średnio po 300 tys km w ruchu miejskim, jednak mechanicy wymieniający koło krzyczą, żeby wymieniać wszystko bo nie chcą wziąć odpowiedzialności za diagnozę stanu sprzęgła, no i nie oni płacą, ale klient. Jeżeli - jak piszesz - sprzęgło bierze prawidłowo i nie ma z nim żadnych kłopotów, a przebieg jest nie większy jak 150 tys - to ja bym je zostawił. Łożysko wysprzęglika łatwo sprawdzić - jeżeli przy pokręcaniu choćby szumi - trzeba wymienić cały wysprzęglik. Wątków w tym temacie jest sto tysięcy - jeżeli chcesz poczytać powieść, użyj wyszukiwarki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,305
|
![]()
kup dwumase nową i tak jak kolega pisze luk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: ŁÓDŹ-RETKINIA
Model: S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0 16v 145 KM
Rocznik: 2008
Postów: 280
|
![]()
Dwumasę kup tylko i wyłącznie nową - tu akurat przyoszczędzić się nie da.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." FORD FOCUS 1.8 16V-2000r, FORD MONDEO 2.0 16V -2005r, FORD S-MAX 2.0 16V-2008r |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 25-02-2009
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 131
|
![]()
Tylko nowe. W oryginale fabrycznie szedł LUK. Można wsadzić zamiennik Valeo normalne sprzęgło bez dwumasówki trochę gorszy komfort ale trwałość 2 razy lepsza ( na allegro widziałem po 1200zł )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
|
![]()
Luk kolo 900zl.
__________________
Pozdr. ACE2 ----------------------------------------------------------------------------------- Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :. ----------------------------------------------------------------------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-02-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 28
|
![]()
Dziekuję za wszystkie odpowiedzi.
|
![]() |
![]() |