Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-05-2009, 13:16   #1
oen
ford::average
 
Avatar oen
 
Imię: Grzechu
Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Dębica/Warszawa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 95
Domyślnie Jak stwierdzić czy bity czy nie?

Witam,

zakupiłem samochód używany.

Od początku wiedziałem, że przednia maska była malowana (powłoka ok 200um), ale przekonało mnie sprawdzenie, że na nadkolach i przy światłach z boku powłoki mają ok 100um i tłumaczenie, że maska była porysowana więc została pomalowana.

Czy jest możliwe, że samochód ten np. zaliczył mocniejsze zderzenie z jakimś słupem (centralnie z przodu) i nie trzeba było malować nadkoli? czy można jakoś to stwierdzić patrząc od spodu/góry na to co jest pod maską?

__________________
pozdrawiam,
oen
focus 1.6 tdci 90KM 2006r.
oen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 13:57   #2
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

Możesz sprawdzić daty produkcji elementów plastikowych przodu: atrapa chłodnicy, zderzak, reflektory (ale nie musiały zostać zniszczone) i inne. Podobnie na chłodnicy powinna być nalepka z datą produkcji. Przy takim uderzeniu uszkodzeniu zazwyczaj ulega wentylator chłodnicy. Zobacz czy jego łopaty nie mają charakterystycznych zadziorów i sprawdź datę produkcji. Jeśli nie znajdziesz śladów napraw to albo nic poważnego się nie stało albo auto zostało dobrze naprawione.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 14:07   #3
PAPAS5
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-02-2009
Skąd: WARSZAWA
Model: FOCUS TITANIUM
Silnik: 1,6 TDCI/109PS
Rocznik: 2007
Postów: 45
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

wszystko jest możliwe,zależy czy auto zostało mocno uderzone, zobacz czy przednia szyba jest z tego samego rocznika co reszta szyb,zobacz czy lampy są oryginalne i czy mają te same numery,upewnij się żę są poduszki wszystkie ,a nie np: powkładane oporniki,ogólnie mówiąc jeśli maska była malowana tylko dlatego że była porysowana to nie ma się co matrwić ,zobacz też czy zderzak jest zamontowany na takich samych zatrzaskach jak tylny czy nie widać jakis "nowych śrub" innych niz oryginalne możesz też podjechać na pierwszą lepszą stacje diagnostyczna i za około 20-30 zeta sprawdzisz auto dokładnie
PAPAS5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 18:32   #4
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

gowno sprawdzą dokladnie za 20zl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak auto bylo sprowadzone to napewno bylo mniej lub wiecej stuknięte , wazne jak jest zrobione , jak na gole oko az tak nic nie widac to gitara , wazne jak zrobione.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 19:09   #5
forcus
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-03-2008
Postów: 75
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

Zwróć się do ubezpieczyciela, może było to zgłoszone a jeżeli tak to będą zdjęcia.
forcus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 20:26   #6
Cobretti
ford::professional
 
Avatar Cobretti
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

zrób fote auta centralnie od przodu z zamknięta maską
potem zrób fotę prawej i lewej strony pod maską tak żeby było widać kielichy mocowań amortyzatorów, oraz z boku "centralnie" z boku

i wrzuć te foty tutaj
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus
Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm
Cobretti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 20:31   #7
kozik77
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-01-2008
Skąd: LUBLIN
Model: focus kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 207
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

po co te wszystkie wymysło-domysły...
wystarczy czujnik lakieru i po krzyku...
kozik77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 20:37   #8
oen
ford::average
 
Avatar oen
 
Imię: Grzechu
Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Dębica/Warszawa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 95
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

ok. sprobuje w weekend porobic foty + pospisuje wszystkie numerki z szyb i reflektorów.

Generalnie samochód sprowadzany wiec u ubezpieczycieli nie ma co sprawdzac.

ponadto sprawdzilem przebieg z ksiazki serwisowej (ostatni wpis) ze stacją w niemczech i potwierdzili (tzn. sami podali ile mial kilka miesiecy przed kupnem po numerze vin i sprawdzilem czy taki sam jest w ksiazce).

kozik77 - czujnik lakieru wykazal ok 200um na calej przedniej masce, we wszystkich innych miejscach po ok 100um.

btw. juz o tym kiedys pisalem bo bylem w aso forda w warszawie (bs lipski) na niby-sprawdzeniu-przed-kupnem za ponad 300zł. jedyne co mi pokazali to kilka bledow komputera (nawet nie sprawdzili powloki lakierniczej). Najbradziej mnie rozczarowalo to, ze myslalem ze wszystko przy mnie beda sprawdzali a sprowadzilo sie to do tego ze siedzialem sobie wygodnie na fotelu i czekalem na samochod - a oni mi nawet zadnej listy nie dali co bylo sprawdzone.
takze odradzam sprawdzanie samochodu przed kupnem w bs lipski.
__________________
pozdrawiam,
oen
focus 1.6 tdci 90KM 2006r.

Ostatnio edytowane przez oen ; 20-05-2009 o 20:40
oen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 20:48   #9
Cobretti
ford::professional
 
Avatar Cobretti
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

jak auto miałeś sprowadzane to nie sugeruj się wymienianą przednią szyba ...
w DE jest tak, ze jak szyba ma zbyt dużo drobnych odprysków i jest porysowana od wycieraczek to każą na przeglądzie ją wymieniać... inaczej niedostanie auto przeglądu....

to tak na marginesie
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus
Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm
Cobretti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 21:54   #10
Daro26
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 26-06-2008
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 499
Domyślnie Odp: Jak stwierdzić czy bity czy nie?

Ja przy kupnie swojego auta jeździłem i oglądałem sporo wynalazków z przeszczepami przodów itp. Kupiłem auto , które po dokładnych oględzinach wyglądało albo na nie bite albo bardzo dobrze zrobione. Chociaż przy dużym dzwonie nie da się zrobić tak, żeby wprawne oko nie zobaczyło tego.A to że maska mogła być malowana u Ciebie , mogła być faktycznie porysowana a to przecież nie przekreśla takiego auta. Co do szyby, u mnie też była wymieniania, ale jeśli jest taka jak powinna to żaden minus dla auta. Ja oglądałem focusa z niemiec , podchodzę widzę że szyba wymieniana na zwykła bez podgrzewania, a na desce widzę że ma przycisk do podgrzewanej. I takie właśnie rzeczy budzą wątpliwości od razu.
Daro26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.