Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-06-2009, 08:59   #11
rafal_sz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 19
Domyślnie Odp: TDDI 90KM - problem z przyspieszeniem i wycie silnika

Ostatnio byłem u mechanika, wyciągnął przewód z EGR (zaślepił go tymczasowo śrubą i tak sobie dyndał nie podłączony), ale podczas jazdy nie zauważyłem zmian, nadal słabiej przyspieszał i silnik głośno pracował po przekroczeniu 2000 obr, więc spowrotem wężyk podczepił do egr, zauważył że przy EGR jest wilgotno - tak jakby przepuszczał i stwierdził że zaślepienie nic nie da i trzeba by cały zawór z kolektorem wymienić. Chyba będę zmuszony wymienić (może na jakąś używkę), tylko nie wiem czy oprócz tego coś jeszcze wymienić związanego z egr-em.

rafal_sz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2009, 15:13   #12
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: TDDI 90KM - problem z przyspieszeniem i wycie silnika

Cytat:
Napisał rafal_sz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio byłem u mechanika, wyciągnął przewód z EGR (zaślepił go tymczasowo śrubą i tak sobie dyndał nie podłączony), ale podczas jazdy nie zauważyłem zmian, nadal słabiej przyspieszał i silnik głośno pracował po przekroczeniu 2000 obr, więc spowrotem wężyk podczepił do egr, zauważył że przy EGR jest wilgotno - tak jakby przepuszczał i stwierdził że zaślepienie nic nie da i trzeba by cały zawór z kolektorem wymienić. Chyba będę zmuszony wymienić (może na jakąś używkę), tylko nie wiem czy oprócz tego coś jeszcze wymienić związanego z egr-em.
a niby co ten eGR ma przepuszczać?jak odłączył węży,a EGR jest uszkodzony(otwarty)to różnicy nie mogłeś zauważyć!!!
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2009, 20:19   #13
so258
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
Domyślnie Odp: TDDI 90KM - problem z przyspieszeniem i wycie silnika

Cytat:
Napisał rafal_sz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odnośnie tego błędu z kątem dostałem póki co odpowiedź mailową z jednego z serwisów boscha że najprawdopodobniej zacina się tłok wyprzedzenia kąta wtrysku, który może spowodować uszkodzenie sterownika pompy, lekarstwem na to jest podobno płyn FORTE do paliwa
Czy ktoś ma może dostęp do tego środka : "Forté Diesel Fuel Conditioner" ? Czytałem na forum mazdy o zaletach tego preparatu i albo trochę cukrują albo naprawdę jest dobry. Chętnie bym zalal do zbiornika takie cudo ale ponoć jest on sprzedawany tylko do serwisów ASO i w Kielcach w żadnym tego nie ma.
so258 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2009, 13:22   #14
rafal_sz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 19
Domyślnie Odp: TDDI 90KM - problem z przyspieszeniem i wycie silnika

pit76 - jeżeli EGR jest uszkodzony (otwarty) to tylko nadaje się do wymiany? zaślepienie nic nie da? Czy tylko ten egr sie wymienia (z kolektorem) czy też ten zawór po prawej stronie od egr który nim ponoc steruje? pytam bo chcę kupic jakaś tanią używkę i nie wiem czy coś jeszcze trzeba dokupic.
Generalnie wszędzie jest sucho, tylko na tym egr jest wilgotno i pod nim na wężach - więc coś tam przepuszcza (mechanik sugerował że byc może uszczelka w tym zaworze)

so258 - pojechałem ostatnio do jednego z zakładów Boscha w Poznaniu i powiedziałem że mi błąd wyskoczył PO149 - kąt wyprzedzania wtrysku (oraz błędy PO409,PO404 związane z egr), stwierdził że w pompie wtryskowej najprawdopodobniej zacina się tłok wyprzedzenia kąta wtrysku (może uszkodzic sterownik pompy) i polecił ten płyn Forte, kupiłem go za 64 pln i zalałem połowę (cały płyn jest na 100 litrów ropy) - póki co jeżdżę z tym ok. tygodnia, ale żadnej różnicy nie widzę (nadal mi zmula przy przyspieszeniu i dodatkowo po przekroczeniu 2tys./obr silnik wyje - wcześniej tego nie miałem, niby turbina ciągnie ale nie ma pełnej mocy). Możesz zapodac linka do tego forum, z chęcią poczytam sobie o tym płynie.
rafal_sz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2009, 14:37   #15
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: TDDI 90KM - problem z przyspieszeniem i wycie silnika

Cytat:
Napisał rafal_sz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pit76 - jeżeli EGR jest uszkodzony (otwarty) to tylko nadaje się do wymiany? zaślepienie nic nie da? Czy tylko ten egr sie wymienia (z kolektorem) czy też ten zawór po prawej stronie od egr który nim ponoc steruje? pytam bo chcę kupic jakaś tanią używkę i nie wiem czy coś jeszcze trzeba dokupic.
Generalnie wszędzie jest sucho, tylko na tym egr jest wilgotno i pod nim na wężach - więc coś tam przepuszcza (mechanik sugerował że byc może uszczelka w tym zaworze)
w sumie bym polemizował,choć expertwm nie jestem,ale dla mnie bez różnicy jest czy EGR jest sprawny czy nie skoro zaślepiony jest mechanicznie,jeśli jest otwarty to zaślepka spowoduje że spaliny nie polecą do kolektora sącego,zawór jest sterowany podciśnieniem więc komp błedu nie wywali,sam jeżdże z zaślepką,co do wymiany to chyba razem z kolektorem,chyba że można odgiąć ta blaszki i go wymienić,ale budowy zaworu nie znam podejżewam że jest tam jakaś iglica i usterka polega na jej zatarciu,może sprubuj wyczyścić kolektor dolotowy,ja tam miałem kupe sadzy(ok2-3 mm na całym obwodzie,moim zdaniem w znacznym stopniu zmniejsza to średnice dolotu
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.