|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2009, 19:30 | #1 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Paczków
Model: Maverick
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2002
Postów: 16
|
[TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Witam
Mmam problem, jak sie nagrzeje silnik to ciężko go odpalić. Zaskakuje ale od razu gaśnie tak do 3 razy i zapali ale jest ciężko. Jak jest zimny to pali łatwiej. Jednak czy to na zimnym czy ciepłym po odpaleniu silnika przez około 5 sekund obroty "wiszą" na poziomie ok 600rpm, szarpie, brak reakcji na pedał gazu, po ww czasie "wskakują" na swoją nominalną wartość i jest OK. Mozecie mi pomóc? Ford mondeo 2,0 TDCi 116KM, rok 2006 przebieg 149000 km |
09-08-2009, 20:21 | #2 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Cytat:
|
|
09-08-2009, 21:08 | #3 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Paczków
Model: Maverick
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2002
Postów: 16
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
A ile tych wtrysków może być padniętych ?
Jak można sprawdzić, które są padnięte ? Czy dużo kosztuje ich wymiana ? |
09-08-2009, 21:37 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Cytat:
Powiedz...bucha dymem rano dopóki się nie nagrzeje? Kopci na ostrym przyspieszeniu? Przeszkadza ci to? Bo jeśli nie, to na razie nie dłub.
__________________
... |
|
09-08-2009, 22:26 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
hmmmm.... o metodzie na palca nie słyszałem bo przy pracy silnika to chyba ciężko wyczuć ale może i sa magicy z takim talentem (ale to szybcie na pompowtryskach chyba).
jak ci leją to czyszczenie żadne nie pomoże. Koszt regeneracji od 299 do 600 zł za jeden wtrysk koszt nowego od 550 - 1380 zł Jak nowe to szukaj na allegro, a jak regeneracja to szukaj Delphi Service Centre lub załatw to wysyłkowo.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
10-08-2009, 07:00 | #6 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Paczków
Model: Maverick
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2002
Postów: 16
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Ale czy jak pojadę do mechanika i podepnie pod komputer będzie mógł powiedzieć ile wtrysków leje ?
|
10-08-2009, 08:09 | #7 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Cytat:
|
|
10-08-2009, 09:20 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Lejące wtryski = sprężynka to mit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Uszkodzone wtryski wcale nie muszą się objawiać trybem awaryjnym. Jednak problemy z wejściem na obroty przy ciepłym silniku (przy jednoczesnym problemie z nieodpaleniem od razu a polepszaniu się gdy jest zimny) to bardzo wygląda na czujnik położenia wału korbowego lub/i czujnik położenia wałka rozrządu. Więc kolego bez paniki. podłącz IDS w ASO (będziesz wiedział wszystko) lub podłącz np. Bosch KTS i będziesz znał kody błędów (tu sobie bedziesz musiał opisy błędów wyszukać - zaleta ta że na KTS kosztuje to od 100 do 150 zł czyli dwa razy taniej niz IDS). Diagnostyka wskaże jakie masz problemy. Dokładna diagnoza wtrysków to tylko stół probierczy. Metoda przelewowa to taki półśrodek, mało precyzyjny i niewiele dający za to tani i chętnie używany jako argument w ASO (niewiele roboty, kasa leci a diagnoza zawsze jedna: wymiana kompletu wtrysków). Powód: ASO nie maja sprzętu do testowania wtrysków czy też układów CR. Próbę przelewową to sobie możesz sam nawet zrobić. Kilka rurek i pojemniczków i już masz "aparaturę". Żadna to specjalistyka. Jeśli ci na komputerze wskaże problem z wtryskiem to wówczas regeneracja albo kupno nowych. Ale bez paniki zacznij od początku czyli podłączenia się pod komputer.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
10-08-2009, 21:24 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-06-2009
Skąd: okolice-Pyrlandi
Model: MK3/MK4
Silnik: TDCI/TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 10
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
W czerwcu regenerowałem wtryski na razie jestem w trakcie sprawdzania co i jak na razie jest dobrze. Objawy jakie były przed regeneracją:głośna praca silnika na jałowym i przy ruszaniu nie wspomnę o hałasie po włączeniu klimy oraz właśnie niechęć do odpalania jak był ciepły,niskie obroty przez parę sekund i brak reakcji na pedał gazu. Żadna sprężynka mi się nie zapalała i podłączony do komputera pokazywał zero błędów.
|
10-08-2009, 21:53 | #10 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-11-2007
Skąd: Mazury
Model: MK3
Silnik: TDCi 130
Rocznik: 2001
Postów: 239
|
Odp: [TDCi] - Po odpaleniu przez 5 sekund nie wchodzi na obroty
Cytat:
__________________
Tylko po co wierzyć anonimowemu kolesiowi w internecie........ |
|