|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2009, 18:54 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-07-2009
Skąd: Toruń
Model: Focus II
Silnik: Diesel
Rocznik: 2005
Postów: 4
|
Ropa na silniku
Witam,
Po wyjechaniu z garazu zauwarzyłem sporą plamę na podłodze. Po otworzeniu maski okazało się, że na silniku jest jakiś jasny płyn a po powąchaniu okazało się że to ropa. Podaptrzyłem że wtrysk paliwa pierwszy od lewej jest cały mokry. Sprawdziłem i żaden prowadzący do niego przewód nie jest luźny ale w oklolicach tego dolnego (czarenego w siatkowym oplocie) do okoła odprysneła farba. Jutro przejade się do serwisu i posłucham co mają do powiedzenia ale chciałem zasięgnoć porady żeby mnie na kase przywadkowo nie chcieli nacignaic i czegoś wymieniac jak nie bedzie takiej potrzeby. Dołaczam fotkie (nie mojego silnia) zeby zobrazowac o ktróe miejsce mi chodzi bo może to co nazwałem wtryskiem wcale nim niejest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
09-08-2009, 21:41 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.0TDCi 103/140KM
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: Ropa na silniku
Hej
Miałem podobny problem, Przyczyną była nieszczelność między wtryskiwaczem a głowicą silnika. Wystarczyło wymienić uszczelnienie wtryskiwacz-głowica (coś na kształt mosiężnej podkładki) i po problemie. Kłopot może jedynie być z wyciągnięciem wtrysku. Ropa na głowicy lubi zasychać i zamieniać się w coś na kształt smoły twardniejącej z czasem. |
10-08-2009, 08:22 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: Ropa na silniku
potwierdzam powyższe - podkładka uszczelniająca wtryskiwacz.
ale nie powinno to pozostawić jakieś wielkiej plamy. wycieka jak silnik pracuje a jak stoi to tylko może skapnąć to co spływa. więc to powinna być tylko plamka jeśli już, a nie palma.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... Ostatnio edytowane przez Gabrycha ; 10-08-2009 o 08:25 |
12-08-2009, 23:12 | #4 |
Prawie Moderator...
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Białystok
Model: Tipo SW
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2017
Postów: 534
|
Odp: Ropa na silniku
hej, ja mam też taki problem, tyle że w TDDI i też na wstrysku z tej strony, wymieniłem już wszystkie te czarne przewody od powrotu paliwa, ale nie pomogło, po każdej jeździe z prędkością powyżej 160km/h ten wtryskiwacz jest mokry, zrobię zdjęcie to wrzucę.
W TDDI też wystarczy wyciągnąć wtyski i zmienić podkładkę? nie trzeba będzie jakoś czegoś potem programować? tylko wymienić i sru na ulicę?
__________________
Bądź NIEBIESKI - wstąp do Klubu Ostatnio edytowane przez Andrzej ; 12-08-2009 o 23:15 Powód: literówki |
13-08-2009, 11:34 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: Ropa na silniku
uszczelnić i nic ino srrrruuuuuuuu.!
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
17-08-2009, 23:12 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-04-2007
Skąd: opolskie
Model: Focus I / II
Silnik: 1,8TDCi / 1,6 100 kM
Rocznik: 2002 / 2010
Postów: 55
|
Odp: Ropa na silniku
Bywały też inne przypadki. Np. dziurka w filtrze paliwa, pęknięty przewód wysokiego ciśnienia ( od kolektora ) i inne nieszczelności.
Pozdrawiam |