![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-08-2009
Model: ford focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
![]()
Byłem na przegladzie rejestracyjnym i dzieki uprzejmości "CZŁOWIEKA" mam dalszą rejestracje. Problem jednak jest. Ręczny łapie tylko na prawy tył. Jak to naprawic? Nic nie wskazuje aby linka była zerwana, zdemontowałem koło i bęben i niby wszystko Ok a kółko sie obraca na zaciagnietym hamulcu. Oczekuję porady naprawy.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]()
Dźwignia przy szczęce,ta z podpiętą linką ma być maksymalnie cofnięta.Wtedy przy zaciąganiu ręcznego ma miejsce do pracy.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-09-2009
Skąd: 3miasto
Model: mondeo
Silnik: tdci
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
witam na 99,9% zapieczona lewa linka hamulca ręcznego. koszt linki, która jest sprzedawana w komplecie(lewa, prawa) około 150pln.pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Model: focus kombi X100
Silnik: 1,6 zetec se
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
![]()
Witam ja też przerabiałem podobny temat, otóż tylko jedno kółko łapało na ręcznym i to tez opory toczenia.
Co należy zrobić 1.Zdjąć koła i sprawdzić stan szczęk hamulcowych 2.Stan regulatora czy działa poprawnie 3.czy linki nie są zapieczone 4.Tak jak napisał KOR1011 sprawdź czy dżwignia cofa sie do samego końca- u mnie to było przyczyną, wymieniłem szczęki oczyściłem samoregulator i zadowolony założyłem bębny i... i się rozczarowałem bo ręcznego dalej nie było, a faktycznie początkowo nie zwróciłem uwagi na dźwignie. Dalej już nie kombinowałem tylko wymieniłem linki i jest git. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-03-2008
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 351
|
![]()
malwina daj znać jak już rozgryziesz temat. Ja w swoim aucie też mam problem z jednym kołem, tylko że u mnie słabo łapie i z ręcznego i z pedału, wkrótce do mechanika, przekonam się co było przyczyną.
pozdro
__________________
Zniżki w AXA po powołaniu się na mój numer polisy: 8509051 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Model: focus kombi X100
Silnik: 1,6 zetec se
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
![]()
Jeżeli z pedała też kiepsko to najprędzej wina samoregulatora
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2006
Skąd: Kraków - miasto smoków i smogu
Model: VW
Silnik: Pb
Rocznik: 2017
Postów: 188
|
![]()
od siebie dodam ze w zeszlym roku na przegladzie foczka nie przeszla pomyslnie testow hamulcow (z przodu nierowno lapaly a z tyly jedno kolo slabiej na recznym) - wyniki nie miescily sie w normie, jako ze to byl ostatni dzien waznosci badan pojazu i bylo juz po godz 18 - sklepy pozamykane a mechanicy nie chcieli sie brac juz za robote o tej godzinie, podjąłem jeszcze jedną próbe w innej stacji diagnostycznej ale wcześniej pochamowałem troche ostro zeby sie chamulce dobrze rozgrzały efekt byl taki ze udalo sie przejsc pomyslnie badania techniczne (wyniki miescily sie w granicach tolerancji - poza recznym, ale mechanik na to przymknal oko i kazal zrobic). Dwa dni pozniej kupilem komplet chamulcow na przod i wymienilem bo tamte stare tarcze byly juz ponizej dopuszczalnej grubosci. W tym roku z "nowymi" chamulcami na przegladzie bylo wszysto ok bez zadnych dodatkowych kombinacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Życie człowieka ma kolor jego wyobraźni..." ![]() JEDŹ BEZPIECZNIE ! 1.8 TDCI - 220 km/h |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]()
Hamulec, hamulce i hamulców! "H"! I nie mieszaj chłopów do wytracania prędkości.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-08-2009
Model: ford focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
![]()
Na prośbę kolegi odpowiadam - a było to tak - poczytałem na forum, zdemontowałem mieszek / ostrożnie / zdemontowałem blaszkę zabezpieczenia - poluzowałem nakrętkę napięcia linki. Dalej kilka razy dżwignią naciągnołem linkę i puściłem. Na luzie podkręciłem nakrętkę i próba na wzniesieniu. Z 3 razem uznałem ze jest OK. Udało się. Wystarczyła regulacja naciągu linki.
|
![]() |
![]() |