|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-09-2009, 11:17 | #1 |
Postów: n/a
|
Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Witam
Planuję w przyszłym miesiącu zakup Mondeo Mk2 w wersji kombi. W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań: 1) Jaką wersję silnikową polecacie i dlaczego? 2) Brać "polaka", czy auto świeżo sprowadzone z zagranicy 3) Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie 4) Gdzie może być haczyk (korozja, zużycie itp)? Będę wdzięczy za odpowiedź Pozdrawiam Jacek |
09-09-2009, 14:31 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Tajne, Sto(L)yca
Model: Cougar / Mondeo MkIII kombi
Silnik: 2.5 V6 / 2.5 V6
Rocznik: 2001 / 2002
Postów: 29
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Ja mam 2.0 16VZetec w bardzo dobrym stanie, gdyby Cie interesowało.
A w temacie napiszę że 2.016V myślę, ze to minimum jak dla Mondka kombi. A dlatego iż jeździłem z mniejszymi silnikami włącznie z TD i jak dla mnie to masakra. Moje auto było od początku 9 lat u jednego właściciela, ale mało realne że takie znajdziesz. Na co tak jak wszędzie w sumie: korozja, wycieki, luzy, elektryka itd... |
09-09-2009, 16:06 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Dawidzie
jeśli jest srebrny (bo takiego szukam) pisz szczegóły na mail: jacek_lukawski(małpa)interia.pl - zdjęcia mile widziane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuję za odpowiedź - tak właśnie myślałem że poniżej 2,0 nie ma sensu - powyżej też nie więc 2 jest optymalne. Co najszybciej łapie korozja? - tylne zawieszenie? - jak najprościej sprawdzić nie podnosząc auta. Pozdrawiam |
09-09-2009, 17:10 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Tajne, Sto(L)yca
Model: Cougar / Mondeo MkIII kombi
Silnik: 2.5 V6 / 2.5 V6
Rocznik: 2001 / 2002
Postów: 29
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
dawid to tylko nick...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie jest srebrny, jest zielony metalik.
Ty tak poważnie , że kolor ma znaczenie?! Zdajesz sobie sprawę, że srebrny w razie malowania zaprawek, jest najdroższy przy malowaniu i najtrudniej jest ścieniować dopasować do reszty...? A poza tym bardziej powinieneś się interesować jego stanem niż kolorem chyba, no ale to Twoje pieniądze, ana zakup i naprawy potem... Co do rdzy to generalnie tył: nadkola-podłoga z tyłu, a w kombi nawet słupki i klapa czasem. Zajrzyj pod auto zobacz stan podłogi i progów, czyli standard. Nie musisz wcale podnosić auta żeby ocenić blacharkę i sprawdzić elementy zardzewiałe itp... |
10-09-2009, 08:38 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006/2007
Postów: 465
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
też tak sądze. Kolor przy 10-letnim aucie to drugorzędna sprawa. Tak jak pisze dawid25wawa, skup się bardziej na stanie auta.
__________________
Teraz: Mondeo MK3 2.0 TDCI 2006 Kiedyś : Focus MK1 1.8 TDDI 2000 |
11-09-2009, 13:19 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Nie przesadzajmy Td nie jest taki tragiczny.2.0 zero to tylko z gazem,predzej czy pozniej i tak zalozysz albo wlasnie alternatywa td.
|
11-09-2009, 13:48 | #7 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
bierz fałkę!!!! :-)
a na poważnie: 1,6 - za mało; 1,8 daje radę ale ja bym już chciał więcej. 2,0 - daje radę ale 2,5 to bajka. diesla sobie daruj. na co zwrócić uwagę? po pierwsze primo rdza, po drugie primo rdza i po ptrzecie primo, ultimo: rdza. poza tym to to co wszędzie. fałka może być przegrzana - zwrócić uwagę.
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
11-09-2009, 14:00 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Jacek patrz czy nie był rozbity
ja osobiście wolał bym niemca niż krajowe auto (nie kupuj z Włoch ani z Francji) przebieg w zetecach 200k nie powinien przerażać - lepiej taki niz cofany z 300 na 124000 Najlepiej weź werse GHIA dobrze dopasioną (najlepszy wypas miał v6) Ja w Mk2 bym celował w roczniki 99 - 00 optymalnie 2.0 ale haczyki są wszędzie najlepiej jedź z kimś kto ma jakieś pojecie o mk2 bo tam różnice są subletle ale istotne i mogą pomóc w ocenie wypadkowości od grila TD w 16V lub choćby różne poduchy nie odpowiednie do roku produkcji czy licznik późniejszy we wcześniejszym etc . o przebiegu sporo Ci powiedzą reflektory i plastiki poprostu trafisz coś zrób fotke daj vin bedziemy radzić żebyś nie wtopił jak niedawno user na forum kupił 2.0 TDCI a okazało się że w orginale był to benzynowy anglik BTW z wyborem koloru to sobie odpuść
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika" Jest: BMW E61 LCI 520D Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD były Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936 Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216 Ostatnio edytowane przez Pinki ; 11-09-2009 o 14:08 |
11-09-2009, 14:30 | #9 | |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|
14-09-2009, 12:55 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-10-2007
Skąd: Starogard Gdański
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 TD Endura De
Rocznik: 99
Postów: 6
|
Odp: Mondeo Mk2 - jaki wybrać?
Witam,
może jesteś zainteresowany moim autem? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Autko ma pomalowany błotnik przód od strony kierowcy + pęknięty zderzak przedni pod lampą od strony pasażera (pęknięcie wzdłuż na odcinku ok 7cm - można pospawać bo nie brakuje żadnego kawałka). Pompa Lukas zregenerowana - wymienione membranki, łożyska - mam wydruk testu (stół probierczy) przeprowadzonego po naprawie pompy - wszystkie parametry w porządku. Może do dziwnie zabrzmi ale mam jeszcze wymieniony licznik, bo mój stary przy wskazaniu 194tyś padł, próbowałem sam naprawiać ale nie wyszło i taniej było kupić kolejny - teraz wskazuje 126tyś ;-) (przebieg który powinien być to prawie 220tyś) Najprędzej do wymiany nadają się opony - ich żywot powinien się zakończyć razem z kończącym się sezonem letnim.... w razie pytań dzwoń ;-) |