Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-09-2009, 18:25   #1
Ivett
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-10-2007
Postów: 1
Question Focus MK1 Zetec-E (1.8, 115 KM) + Focus MK2 TDCI (1.6, 109 KM) - POPRAWA OSIĄGÓW

Witam,

Na forum jest wiele tematów, jednakże ciężko odnaleźć mi znaleźć odpowiedź na kilka pytań. Interesuje mnie poprawa osiągów (w rozsądnych granicach finansowo/technicznych - jazda cywilna) w focusach:

1. Ford Focus MK1 - silnik: 1.8 16V Zetec-E - moc: 115 KM; 158 Nm
2. Ford Focus MK2 - silnik: 1.6 TDCI (z DPF) - moc: 109 KM; 240 Nm

I tu zwracam się do Was z pytaniami jako do ekspertów świetnie znających temat, mianowicie:



AD. 1. Ford Focus MK1 - silnik: 1.8 16V Zetec-E - moc: 115 KM; 158 Nm

Gdzieś na forum zostało napisane, cytuję:

Stage I
BHP : 120 - 140 - depending on engine
COST: 150-350F
W przeciwieństwie do CVH i innych wcześniejszych silników takich jak Pinto, silniki Zetec nie reagują dobrze na zwyczajowe modyfikacje dolotu. Spowodowane jest to zaawansowanymi technologiami budowania silników i projektowania ich w celu uzyskania jak największej mocy ze standardowego silnika. W tym celu producenci używają komponentów, które są zaprojektowane najlepiej jak to jest możliwe. Montując sportowy dolot nie spowodujemy znacznego wzrostu mocy-możemy się spodziewać jedynie zwiększonego hałasu. Stosując wolny wydech również nie uzyskamy znacznego przyrostu mocy-można się spodziewać około 10BHP niezależnie od silnika (1,8 czy też 2,0). Usunięcie katalizatora umożliwi lepszy przepływ spalin, oraz lepsze wkręcanie silnika na obroty, co będzie przydatne w kolejnych modyfikacjach.

Stage II
BHP: 120-150 depending on engine
COST: 300-900F
Zmiana wałków rozrządu w silniku 1,8 lub 2,0 spowoduje przyrost około 15BHP, while chipping a Zetec is more for drive ability than Power (tego wyrażenia nie rozumiem).
Jeżeli modyfikujecie wersję 105 lub 115 konną, wkładanie zestawu wałków z 2,0 lub ostrzejszych wałków drogowych jest dobrym pomysłem, ale będziecie potrzebować zamiast przepustnicy z 1,8 o średnicy 49mm, przepustnicy z 2,0 o średnicy 52mm.
Będzie potrzebny również przepływomierz z 2,0, który jest o wiele większy. Z takim zestawem zamontowanym w 1,8 możecie spodziewać się około 140BHP, natomiast stosując ostrzejsze wałki i komputer w 2,0 można osiągnąć około 155 BHP. Zamontowanie rurowego kolektora z Focusa ST170 również będzie pomocne.


PYTANIA:
1. Czy zmiana przepustnicy + zmiana przepływomierza na modele z wersji 2.0
- przyniesie wymierną (odczuwalną) poprawę osiągów
- wymaga ingerencji w podzespoły (czy jest to na zasadzie ściągnięcie jednego a założenie innego)
- wymaga przeprogramowania komputera lub wykonania chip-tuningu
- przyniesie wymierną (odczuwalną) poprawę osiągów
- czy może zmienić się spalanie (zakładając normalną jazdę)

2. Czy "odetkanie" katalizatora może przynieść poprawę osiągów czy też mogą się one pogorszyć (różne opinie na forach).

Analizując wyżej zamieszczony tekst można wnioskować, iż stosunkowo tanie do wykonania modyfikacje, mogą nieco poprawić przyjemność z jazdy.

3. Czy jest inny w miarę tani sposób na poprawę osiągów, chip? (z informacji zaczerpniętych z forum, w silniku wolnossącym jest on trudny do wykonania a nie przynosi wielkiego przyrostu) - auto służy do jazdy codziennej.





AD. 2. Ford Focus MK2 - silnik: 1.6 TDCI (z DPF) - moc: 109 KM; 240 Nm

Rozumiem, że w przypadku tego silnika najłatwiejszym sposobem na poprawę osiągów jest modyfikacja elektroniki,
- co będzie lepsze Chip czy BOX
- jakich bezpiecznych przyrostów można się spodziewać






AD.1 + 2. CHIP lub Box
W Krakowie i okolicach, jedną z lepszych opinii cieszy się firma V-tech Tuning, czy macie jakieś informacje na temat kosztów modyfikacji elektroniki w tej firmie?



Z góry dziękuję i pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez Ivett ; 28-09-2009 o 18:28
Ivett jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2009, 23:33   #2
TuneFORCE
ford::professional
 
Avatar TuneFORCE
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-09-2009
Skąd: Poznań/Trondheim
Model: Focus RS
Silnik: 2.3EB
Rocznik: 2017
Postów: 1,356
Domyślnie Odp: Focus MK1 Zetec-E (1.8, 115 KM) + Focus MK2 TDCI (1.6, 109 KM) - POPRAWA OSIĄGÓW

Ad.1 ,,while chipping a Zetec is more for drive ability than Power''
strojenie spowoduje że po wymianie paru gratów auto będzie jeździło jak należy, same graty dają moc a nie program.
Wymiana wałka,dolot, odetkanie wydechu i wystrojenie tego wszystkiego dadzą pewnie z 20-30KM i proporcjonalnie mniej Nm

Ad2. Z silnika 1.6 okolice 130KM do zrobienia programem

Ostatnio edytowane przez TuneFORCE ; 28-09-2009 o 23:36
TuneFORCE jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.