|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-10-2009, 10:49 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-12-2008
Skąd: Legnica/Wrocław
Model: Escort
Silnik: 1,6 16V Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 36
|
Łatanie nadkoli żywicą
Witam,
Mojego eskorta pożera rdza. Nadkola tylne wymagaja uzycia żywicy, bo sa juz male dziurki. Progi podobnie. Lecz mam kilka pytan, bo nigdy tego nie robilem. Chce na ten cel poswiecic max 150zl i potrzbuje rady jak sie za to zabrac. Moje auto ma poprostu przestac rdzewiec. Nie ma to byc profesjonalnie ani tez nie chce sie narobic, zeby po tej zimie znow wyskoczyło to samo. Planuję: -tarczą druciana na wiertarce zedrzec cala rdze z progów i nadkoli. Reszta papier ścierny lub cos sprytnego- co polecacie? -odrdzewianie - zanim naloze cokolwiek na to to trzeba czyms to pomalowac ( pod zywice tez sie maluje odrdzewiaczem? ) -zabezpiecze progi odrdzewiaczem i na to hammereit i guma do podwozi, -tam gdzie widać daje odrdzewiacz, szpachle lub żywice i na to lakier( trzbeba podkłąd?) Kilka pytan do Was: -żywica epoksydowa czy polimerowa? -jaki odrdzewiacz? -jaka farbe na progi od dołu? -czy trzeba podkład akrylowy pod lakier -jaki? -czy trzeba lakier bezbarwny? -czy po pomalowaniu odrdzewiaczem mozna dwac zywice / szpachle? Prosze was o sugestie do tych pytan - jakich produktow uzyc. Wykaz cen jakie znalazłe: -lakier kolor debber 400ml - 40zł -lakier bezbarwny motip 500ml - 18zł -guma 1l - 9zl -szpachla niebieska 2,5kg - 15zł -żywica polimerowa 1kg+utwardzacz+1m2 maty- 30zł -odrdzewiacz- jaki??? -podkład - jaki?? -papiery i inne materialy scierne- 20zł |
05-10-2009, 13:31 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
A wiesz, że kiedys robiłem taką łatkę? Ba . Mam nawet foty! Po pracy wkleję Ci je jeśli chcesz. Przyłożyłem się do tego i gdy po 13 mies. wycinałem te nadkole, rdzy na wierzchu nadal nie było...
|
05-10-2009, 16:22 | #3 |
wieczny sympatyk FORDA
Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-12-2008
Skąd: C B Y :)
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 148
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
Darnel wklejaj te zdjęcia ja też jestem ciekaw jak to zrobiłeś. Może w fotorelacjach z napraw ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam. |
05-10-2009, 17:32 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-02-2009
Skąd: LB-h [UK], Grudziadz [PL]
Model: Ford Escort [MK7]
Silnik: 1,6 v 16 bęzyna
Rocznik: 1998
Postów: 25
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
zdjecia wszystkiego nie powiedza... ja jestem w trakcie robienia mojego MK7.. rdza totalnie zaczela zżerać moje autko... w dolnejczesci dzwi tylnich mialem taka rdze ze musialem dospacac profil bo nic juz by tej czesci nie uratowalo... Z ta szlifierka to dobry pomysl pod warunkiem ze nie przetrzesz blachy na wylot.. Jezeli az tak bardzo jest skorodowany moze CI sie to przydazyc.. znaczy to ze musisz wymienic cale nadkola.. Jesli nie to czyscisz miejsce do golej blachy i nie smarujesz zadnym odrdzewiaczem bo po co skoro masz juz czysta blache.. jak bedziesz szlifowal dolicz sobie jeszcze ze 2 do 3 cm miejsca które pozostawisz bez nakladania włókna szklanego.. ( ja uzywam żywicy epoksydowej.. nie spiesz sie przy czyszczeniu wszystko musi byc dokladnie wyczyszczone bo inaczej nie bedzie sie trzymac... najgorszy problem bedzie od wewnatrz bo jak pewnie wiesz nadkole jest zagiete do srodka i wyglada jak "L" i to tez musisz wyczyscic jak nie to sory stary ale szystko bedzie ci odlazic od srodka jak mi na poczatku... przygotuj sobie wszystkie profile, ponacinaj po miez, to co ja zrobilem to najpierw powycinalem profile z tektury zeby nie marnowac materialu.. zywicy tez duzo na raz nie rozrabiaj bo jak za duzo utardzacza dodasz to za nim bedziesz w polowie to juz bedzie jak kisiel czyli juz nie do uzycia bo na wpół stwardniały bedzie ( z wlasnego doświadczenia wiem) po posmarowaniu wszystkiego dobrze by bylo zebys mial specjalne zaciski zeby nie odkleiło Ci sie od strony wewnętrznej... potem szlifujesz to PAPIEREM nie szlifierka, o to chodzi o delikatne zniwelowanie wiekszych nierownosci. Potem szpachlówka.. Papier wodny (KONIECZNIE) i uzyskujesz powierzchnie idealnie gladka pod malowanie... Tak musisz użyć podkladu.. tylko zobacz na tabliczne znamionowej nr i skonsultuj sie w sklepie z farbami albo na stronie w necie jaki kolor podkladu musisz miec, bo sa dwa Bialy i Szary. Jesli nie chcesz zeby kolor wyszedl za bardzo inny zwroc na to uwagę.. potem farba i lakier. i robota gotowa.. no moze od środka preparat zabezpieczający przed korozja.. Nie pamiętam nazwy, pewnie koledzy Ci podpowiedzą..
CO do cen to nie znam ich bo nie mieszkam w kraju... Papier ścierny to miałki to jest 600 bodajże do pod szlifowania przed szpachla i potem papier wodny w zależności od tego jak gładka powierzchnie chcesz mieć najlepiej ciut grubszy na stary i potem mniejszy dla uzyskania końcowego efektu. Podkład to tak jak napisałem powyżej farba z reszta też... |
05-10-2009, 17:41 | #5 | |||||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
Cytat:
Nie da sie tak, rok, moze dwa i rdza wyjdzie pod spodem. Cytat:
Cytat:
Na dotarta juz zywice trzeba nałozyc szpachlowke najlepiej alu bo jest najmocniejsza, na koniec ew. wykonczeniową, i na to kategorycznie podkład akrylowy. Cytat:
Wodorozcienczalny lub ewentualnie brunox, chyba ze chcesz inny shit i po roku miec rdze Na progi baranek, a na to juz wedle zachcianki kolor Tak trzeba podkład akrylowy pod lakier, a podkład akrylowy Zalezy jaki masz lakier na aucie metalic czy akryl Po przeszlifowaniu odrdzewiacza, odtłuscic i na to zywica/szpachlowka Cytat:
2.Nie wiem bo kupuje na litry 3. Gume polecam za 28zł do połaczen elementow 4.Szpachle kup aluminiową 5. - 6. nizej masz napisane 7.Akrylowy Ostatnio edytowane przez Magik123 ; 05-10-2009 o 17:54 |
|||||
05-10-2009, 20:57 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
Jak magik napisał -= to prowizoryczne odroczenie wyroku. ja szlifowałem szlifierką wysokoobrotową z kamieniem stożkowym, oczywiście dziury na wylot i wycierałem tak daleko jak było to konieczne. później odtworzyłem żywicą. Firmy Novol była i nie wiem jaka to. po prostu poprosiłem w sklepie o zestaw naprawczy i to dostałem. Technikę stosowałem mniej więcej taką, jak pisze magik. jak juz pisałem, rok trzymało bez kłopotu. Fotki:
Ostatnio edytowane przez darnel ; 05-10-2009 o 21:02 |
05-10-2009, 22:19 | #7 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 02-10-2008
Model: escort mkVI
Silnik: 1,8
Rocznik: 1992
Postów: 89
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
bez sensu
- albo robisz żywicą na szybko, żeby nie jeździć z dziurami przez rok, albo robisz porządnie wtedy wycinasz i migomatem reparaturki. rdza idzie od środka, więc nie licz na to że cokolwiek powstrzymasz bez cięcia jeśli dalej jesteś zainteresowany żywicą to mogę napisać instrukcję DIY Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
essi92 1,8 105kM ghia |
06-10-2009, 11:13 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-12-2008
Skąd: Legnica/Wrocław
Model: Escort
Silnik: 1,6 16V Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 36
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
Powiem tak, moje auto jest po gradobiciu, nie wygląda za pięknie.
chce nim pojezdzić, bo mechanicznie jest ok. kłuje mnie w oczy ta rdza na progach i nadkolach-chce cos z tymz zrobic. robienie tego na super elegancko mija sie z celem w aucie, które ma na sobie ze sto małych wgnieceń. chcę tylko, żeby zarobić ubytki, które są znaczne i nanieść na to lakier. chcę ograniczyć sie do minimum , bo to nie ma sensu dużo inwestować tzn. jade z żywicą lub szpachla w zależności co gdzie trzeba, smaruje przed tą czynnościa odrdzewiaczem, robie na gotowo i lakieruje lub daje gume do podwozi. nie chce nawet uzywac podkładu i lakieru bezbarwnego- chyba, że one są super ważne dla wytryzmałości powłoki(jak uważasz, bo ja do konca nie jestem pewein swojej teori?) Zazwyaczj będzie to blacha-odrdzewiacz-grubo szpachli lub żywicy-lakier lub guma. Mam na tym pojezdzic do konca studiów czyli 3 / 4 lata tak, żebym nie zgubił nadkoli ani progów. Ewentualnie powiedz jak dobrze zabezpieczyc sie przed rdza na dalszym planie stawiając wygląd. Miejsca newralgiczne to nadkola tylne i progi koło tych nadkoli. Jesli byłaby taka możliwość to poproszę o tą insturkcje. Przyda się mi i pewnie innym, którzy wezmą sie za żywice do łatania nadkoli. Pozdrawiam |
06-10-2009, 11:26 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
Powiem szczerze że za 150 zł to tego nie zrobisz.
Zastanów się ile chcesz jeżdzić tym autem, Ja w poprzednim esiim mk4 naprawiałem dziury na żywice ze szpachlą robiłem to bardzo dokladnie, ale i tak było tak jak tu już ktoś napisał "odroczenie" zazwyczaj po zimie wychodziła rdza ponownie. Dlatego teraz przy mondeo wstawiłem reparaturki i 3 rok nie widzać żeby się coś pojawiało
__________________
Andrzej Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą. Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200 [size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber |
06-10-2009, 13:23 | #10 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Łatanie nadkoli żywicą
Cytat:
Jak dobrze wyszlifujesz rdze, dasz reaktor na rdze, na to po zmatowaniu podkład antykorozyjny tlenkowy np, i to po zmatowaniu szpachlą czy matą, czym tam chceswz to powinno 2 lata wytrzymac o 4 nawet nie mysl bo sie nie da. Inaczej, powycinasz rdze, na goła czysta blache dasz mate to wtedy dobrze zrobione 4 lata wytrzyma spkojnie. Tylko wazne zeby nawet kawałka rdzy nie było w miejscu ktore bedzie przykładane mata. |
|