![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#111 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
Niektore diesle z 2003 sa kompatybilne - moj jest. W Focusach wg mnie mozna poznac po liczniku - jezeli w trybie serwisowym licznika wyswietla FFFF zamiast bledow to jest OBD2 (lub nie ma polaczenia, ale wtedy najczesciej swiruja liczniki).
Moj sie laczy i pisze ze nie ma bledow, a wiem, ze sa. Poza tym nie wyswietla parametrow na zywo, ale przyznam, ze nie mialem czasu na zabawe. Moze trzeba pogmerac. Jak na razie musze jednak zakodowac wtryski, a nie mam sterownikow... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 06-10-2009 o 11:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
Ja coś jeszcze słyszałem o jakichś Fordowskich PIDach rozszerzonych czy coś...
Mojej foki nie podepnę, nie gada i nic jej nie zmusi... diesel 2001, ale kiedyś jakiś koleś coś mi mówił, że napisał sobie jakiś skrypt i się dogadał, jakieś nagłówki inne podał, czy coś... Ale miał mi coś podesłać i kontakt się urwał. O [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jakaś informacja jest... ale to już nie na mój stan wiedzy I [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] trochę wiedzy teoretycznej i źródłowej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
|
![]() Cytat:
__________________
Pozdr. ACE2 ----------------------------------------------------------------------------------- Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :. ----------------------------------------------------------------------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
Generalnie można te interfejsy podzielić ze względu na użytą kość...
ELM320 obsługuje protokół PWM (Ford, Mazda) ELM322 obsługuje protokół VPV ELM323 obsługuje protokół ISO ELM327 obsługuje wszystkie protokoły. Więc jak kupisz ELM320, to podepniesz Forda (ale jak Ford przejdzie na inny standard, to już nowego modelu nie podepniesz) ale nie podepniesz np. Citroena... Dlatego najlepiej mieć ELM327, bo wtedy obsłużysz każde auto. No i potem wybierasz "bajery" - czyli łączy się przez port szeregowy (w laptopach już raczej nie dostępny), USB, IrDa, Bluetooth, itp, itd... Ja mam ELM327 z modułem USB - chyba najsensowniejsze rozwiązanie.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-06-2009
Skąd: Anglia
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 15
|
![]()
Czytałem na forum o pewnych usterkach w fordach 2.0tddi i ludzie którzy mają te auta z roczników 2001, 2002 piszą że "pojechałem do mechanika, podłączył pod komputer i pokazało błąd..." więc chyba jakiś interfej do tego rodzaju samochodu istnieje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]() Cytat:
Mi sie udało połączyć z Focusem bez wsparcia OBD2 i błędy odczytałem. Jak ktoś jest biegły w programowaniu to odczyta więcej i można nawet zrobić do tego program. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
No to zrób i podziel się z kolegami na forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
Jak tylko bede mial chwilke. Nie jest to doskonaly sposob i moze nie dzialac u wszystkich, ale mi pozwolil na odczytanie kodow bledow i sprawdzenie cisnienia szyny CR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
![]()
Zamieszczam wykresy dla ciekawych jakie ciśnienia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (już wcześniej wklejałem)
Ostra jazda [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Kliknij aby powiększyć Parametry silnika przy przyśpieszaniu do maksymalnej prędkość - tu 190 km/h (but w podłodze na 91%). Common Rail II generacji - ciśnienie wtrysku 1600 atmosfer. Niemal maksymalne ciśnienie w dolocie 2,4 bara no i wskazanie przepływomierza 111 gram/s. Spokojna jazda[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Kliknij aby powiększyć Spokojna jazda, 115km/h, ciśnienie CR 733 atmosfery (w szczycie bywa 1600), 1.12 bara w dolocie (turbawka się nie przemęcza), przepływ powietrza 17 g/s - prawie jak na postoju (z zamkniętym EGR)
__________________
FORD Club Polska ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-02-2009
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 39
|
![]()
TDCi 2003 przed FL. Mam takie złącze:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. myślicie, że ELM da radę czy muszę kupić ten wynalazek za 340zł? a może po samych pinach w gnieździe nie da się tego powiedzieć? |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diagnostyka silnika , interfejs , mondeo mk3 |
|
|