![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#81 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]()
Miałem Transity z pompą wtryskową: CAV Lucas, Bosch i Lucas Epic i jednak wszystkie miały pompę podającą paliwo do filtra (innych pomp wtryskowych już nie było). No, ale ciekawe czy ktoś wie czy były modele 2,5D bez takiej pompy? I w jakich latach?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-11-2009 o 16:39 |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
![]()
Witam. Wszystkie modele 2,5D z pompami Lucas CAV i Bosch wyprodukowane przed kwietniem 1990r były bez pompy pośredniej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
![]()
Wojtku.
Zapewne pomyliłem z innymi autkami. To napisałem raczej jako dywagacje : zapas w "gaźniczku" i zawór lub tylko zawór bez zapasu :583: Dziękuję Okraj ... odetchnąłem. Już myślałem iż puściłem w eter babola.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]()
Okraj, nie wszystkie, bo mój z 1986 r z CAV Lucasem miał pompę niskiego ciśnienia (sam ją wymieniałem). Miał jeszcze dodatkową ręczną pompkę na mocowaniu filtra. I nie widziałem 2,5D produkcji przed 1990 bez pompy. Widocznie było i tak i tak, bo w manualu faktycznie piszą, że były "wcześniejsze" modele bez pompy.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-11-2009 o 22:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
![]()
Ręczną pompkę miały wszystkie modele z pompą Lucas CAV produkowane przed 04.1990. Sam mam pompę Lucasa i na bloku silnika nie ma nawet zaślepki na mocowanie pompy pośredniej. Dane dla innych podawałem według Microcata.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]()
Ja tego 2,5D z CAV-em kupiłem pod koniec 1988 r u Forda we Frankfurcie, to był ich samochód firmowy, ale np most i skrzynia nie zgadzały się z VIN-em (powinna być 5-tka, była 4-ka, most był szybszy, był z resztą po wypadku - jak się okazało). Ale silnik miał prawidłowe numery i miał pompę. Jeździłem nim z klientami z dobrych hoteli, jako zabezpieczenie przy noclegu poza domem zawsze ściągałem przewód z króćca pompy (2 sekundy), ale sam raz nadziałem się na te zabezpieczenie (zapowietrzył się i kapota). Ale potencjalny złodziej też by nie zajechał daleko.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-11-2009 o 22:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
![]()
No to wydaje mi się, że mój post nr 79 (powyżej) ma sens i Wasze wstępne potwierdzenie tezy ogólnej.
A już na pewno jestem trochę mądrzejszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]()
Znalazłem w starej francuskiej książce serwisowej schemat układu paliwa z tym "gaźniczkiem". Gaźniczek wykorzystuje i paliwo przelewów i powrót z pompy.
Czyli gaźniczek jest nie przed pompą wtryskową, ale za nią. I tak jak - Ziemek - piszesz, ponieważ powrót jest swobodny (bezciśnieniowy), gaźniczek jest rezerwuarem paliwa "na dobry początek". W moim CAV był natomiast identyczny elektrozawór, jak w Boschu 1993 r. tyle, że w innym miejscu (blisko serwa hamulców). Nie miałem pojęcia o tym wszystkim, nigdy "gaźniczka" nie widziałem na oczy...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-11-2009 o 14:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Męcikał city
Model: transit
Silnik: 2,5 d
Rocznik: 1996
Postów: 29
|
![]() Cytat:
zystko co sie da przemiezyłem miernikiem przejscie jest i nadal po zworce przekaznik nie pyka i nie załancza sie lampka od swiecy wiec raczej na sto procent moduł do wymiany |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|