![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Chelm
Model: mkI mondeo
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1994
Postów: 15
|
![]()
rezystancja 770
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-10-2008
Skąd: Łódź
Model: Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 377
|
![]()
Może ten rysunek Ci coś pomoże. To są styki od czujnika położenia przepustnicy, tylko nie wiem czy ta numeracja to w kostce czy w samym czujniku.
Rezystancja jest dobrze. Wygląda na to, że albo nie działa czujnik w górnym albo dolnym zakresie. Czy tak, czy tak, najlepiej byłoby na próbę podpiąć jakiś inny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,109
|
![]()
Trzeba podłączyć omomierz do potencjometru i powoli otwierając lub zamykając przepustnicę sprawdzić, czy oporność zmienia się płynnie, czy też są nagłe skoki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Chelm
Model: mkI mondeo
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1994
Postów: 15
|
![]()
na zgaszonym silniku?? czy odpaloym??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,109
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Chelm
Model: mkI mondeo
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1994
Postów: 15
|
![]()
rozumiem rozumiem. jutro sprawdze i dam znac..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-10-2008
Skąd: Łódź
Model: Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 377
|
![]()
Ale napięcie które podałem Ci wcześniej, na pinach 47 i 48 musisz mierzyć przy podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie.
Pomiar rezystancji nie wiem czy będzie w pełni miarodajny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Chelm
Model: mkI mondeo
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1994
Postów: 15
|
![]()
tak tak to ja sprawdzalem na odpalony silniku.. ta jak opornosc.. ale srwdze tak i tak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Chelm
Model: mkI mondeo
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1994
Postów: 15
|
![]()
wiec sprawdzilem... opornosc przy barzo wolnym otwarciu powili wzrasta. plynnie bez skokow. jest ok. jeszcze raz zmeirzylem napiecie. stan zamknierty 1.00 v a przy otwarciu dochodzi nawet do 4.. sprawdzilem napiecie jak sie dusi czyli otworzylem przepustnice i on si zacza dlawic. przy obrotach wysokich gdzie chodzil rowno mial 3.20.. i przy tych samych obrotach trzymalem pewien czas az zacza szarpac i zgasl bez zmiany polozenia przepustnicy pokaywalo tyle samo . stwierdzam ze czujnik sprawny wic co jeszcze??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-10-2008
Skąd: Łódź
Model: Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 377
|
![]()
Czyli to nie jest tylko dziura podczas przegazowania, ale też jak trzymasz na obrotach to po pewnym czasie od wejścia na obroty szarpie a potem gaśnie?
To może być coś np. z układem paliwowym, jeśli brakuje mu benzyny bo ma za małe ciśnienie na wtryskiwaczach, też mogą być takie objawy. Podjedź do jakiegoś warsztatu i niech sprawdzą manometrem ciśnienie, powinno być 2,5 do 2,9 bar. Jeśli za małe to może być wina pompy paliwowej lub filtr paliwa zapchany. Inne co może mieć duży wpływ na wcześniej opisane objawy to przewody lub świece zapłonowe. Przewody łatwo sprawdzić w nocy, trochę pryskając na nie ze zraszacza. Widać choinkę jak mają przebicie. |
![]() |
![]() |