![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-03-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 2000
Postów: 19
|
![]()
Witam,
Chcialem zapytac czy ktos z Forumowiczow bedzie w stanie postawic diagnoze dotyczaca ponizszego problemu: Otoz w moim Focusie TDDI 1,8 2000r zauwazylem ze elastyczne przewody:dochodzacy z silnika do Intercoolera oraz wychodzacy z niego, sa mokre. Nie wydaje mi sie ze te gumowe laczniki byly dziurawe wiec moze jest to wynik skraplania sie na nich czegos ?? Nie zauwazylem przy tym zeby silnik zachowywal sie slabiej badz szarpal. Ponizej linki do zdjec obrazujacych problem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]()
to nie problem,to normalka,oczywiście w miare zdrowego rozsadku,
to z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odma) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-04-2008
Skąd: Zambrw
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2003
Postów: 63
|
![]()
było
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001 po lifcie
Postów: 512
|
![]()
Mam tak samo, bez paniki coś tam pocić się musi. Zobacz ewentualnie czy w rurze nie ma oleju.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
Jedyne co mozna sensownie zrobic to oczyscic odpowietrzenie zaworu na pokrywie walka. W moim przypadku zmniejszyla sie ilosc oleju, ale to w srodku dolotu a nie na zewnatrz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 100PS
Rocznik: 2003
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Okazuje się, że to normalne... Mnie też to dziwiło, jednak po licznych konsultacjach z mechanikami dowiedziałem się, iż owe elastyczne przewody (bałwanki) są zrobione z czegoś, co ma na tyle specyficzną strukturę (jakby połączenie gumy i brezentu), że "oddycha" i lubi się pocić... Ps. Możesz wymienić je na nowe (koszt jednego oryginalnego bałwanka to ok. 160 zł) jednak to tylko kwestia czasu kiedy i te zaczną być lekko mokre... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 100PS
Rocznik: 2003
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Okazuje się, że to normalne... Mnie też to dziwiło, jednak po licznych konsultacjach z mechanikami dowiedziałem się, iż owe elastyczne przewody (bałwanki) są zrobione z czegoś, co ma na tyle specyficzną strukturę (jakby połączenie gumy i brezentu), że "oddycha" i lubi się pocić... Ps. Możesz wymienić je na nowe (koszt jednego oryginalnego bałwanka to ok. 160 zł) jednak to tylko kwestia czasu kiedy i te zaczną być lekko mokre... Pozdrawiam… & Happy New Year |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]()
A ja zaprezentuję odmienne stanowisko.Nie jest to normalne, proponuję wymienić opaski.U mnie nie zauważyłem nic podobnego, dodam, że mam oryginalne opaski na bałwankach.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 100PS
Rocznik: 2003
Postów: 5
|
![]()
Teoria "kgb529" ciekawa, lecz trochę nielogiczna..
Gdyby to była kwestia opasek to pocenie się bałwanów nie występowało by na ich całej powierzchni, a jedynie tyko za opaskami zaciskowymi w formie wycieku (tu gdzie kończy się elastyczne łącze i zaczyna rura)... Natomiast w moim przypadku bałwanki pocą się na całej powierzchni i wyglądają czasem jakby były pokryte delikatną poranną rosą.... PS. Też posiadam ORYGINALNE opaski (dokręcane były swego czasu do granic możliwości) i nic to nie zmieniało... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: Białystok
Model: focus mk3
Silnik: był 1,8 TDCI, jest 1,6 tdci
Rocznik: był 2003, jest 2012
Postów: 94
|
![]()
Witam, mokre łączniki przewodów to nie jest normalka. Zdejmij je i dokładnie sprawdź w dziennym świetle, najlepiej w mocnym słońcu, a zobaczysz, że w niektórych miejscach szczególnie we wgłębieniach guma jest jakby przetarta i widoczna jest tylkko taka siatka która puszcza małe iklości oleju i stąd mokre bałwanki. Pozdrawaim. Mam to samo i sprawdzałem. Jedyna rada to wymiana na nowe.
|
![]() |
![]() |