|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2009, 20:04 | #1 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 86
|
Silnik się poci
Czy to normalne zjawisko, czy należy coś z tym zrobić? Zdjęcie poniżej, silnik 1.8 TDDI 90KM. Dziękuję za uwagi.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-12-2009, 20:09 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2009
Skąd: Pyrlandia
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 48
|
Odp: Silnik się poci
Bez stresu wygląda jakby pociła ci się uszczelka pod kapą zaworową to nie problem ta uszczelka jest relatywnie tania jak i montaż nie jest kłopotliwy .
pozdrawiam |
02-12-2009, 21:30 | #3 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 86
|
Odp: Silnik się poci
Dziękuję, czy mogę się sam za to zabrać, nie mając większych uzdolnień mechanicznych, czy jest to robota dla fachowca? Wystarczy wymienić uszczelkę czy trzeba planować jak głowicę?
|
02-12-2009, 21:40 | #4 |
ford::specialist
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
|
Odp: Silnik się poci
Kolego, wystarczy wymienić uszczelkę pod kapą zaworową- spoko, możesz się sam za to zabrać- ciężko coś po drodzę zepsuć ;-).
Ahaaa jedna uwaga- nowej uszczelki nie możesz dokręcać "na chama" tylko z wyczuciem, bo inaczej ją zniszczysz i będzie dalej ciekło. |
05-12-2009, 07:43 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-10-2009
Skąd: Szczecin
Model: mk-1
Silnik: 1,800
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
Odp: Silnik się poci
Wymień uszczelkę pod klawiaturą mi puszczała olej od strony kabiny i nie wiedziałem o tym dopóki nie zalało mi silnika i wyglądał tragicznie aż w końcu zalało alternator i szlak trafił szczotki jak i komutator koszt uszczelki 50zł i kup silikon jest taki specjalny do pokryw zaworów koloru śiwego koszt 35zł po wymianie umyj silnik i zobaczysz jak ręka odjął.
|
16-12-2009, 11:59 | #6 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 86
|
Odp: Silnik się poci
W jaki sposob odkrecic kape zaworow? Mam odkrecici srubki ktore przychodza od samej gory? Tam gdzie napis Endura Diesel (na zdjeciu na dole strony). Czy nie te?
|
22-12-2009, 14:13 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Silnik się poci
Oczywiście na początek musisz odłączyć przewody gumowe - 2 z przodu i jeden z tyłu idący do turbo. Poza tym dolot do i od intercoolera.
Potem odkręcasz 3 śrubki na pokrywie (klucz 10) i zdejmujesz pokrywę. W otworach jest stalowa i pod nią gumowa gruba podkładka, które warto odtłuścić. Polecam też na początek odtłuścić uszczelkę, rowek w pokrywie w którym jest uszczelka i powierzchnię przylegania uszczelki na głowicy. Najczęściej pomaga na pocenie się. Benzyna ekstrakcyjna jest najlepsza. |
22-12-2009, 14:32 | #8 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 86
|
Odp: Silnik się poci
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Zaboeram sie do pracy, bo uszczelke juz mam.
|
22-12-2009, 14:38 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Silnik się poci
Aha - przy okazji wlej benzynę do króćca po prawej, zaślep ten wychodzący w tyłu (bo się wyleje) i potrząśnij pokrywą. W środku jest zawór blokujący odpowietrzanie kiedy turbo pracuje i powinien byc czysty. Jak znajdę chwilkę to wrzućę parę zdjęc.
|
16-03-2010, 17:43 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-10-2009
Skąd: Balin
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
Odp: Silnik się poci
Przepraszam, że odświeżam stary temat, ale jest bardzo adekwatny do tego co zauważyłem w swojej foce. Wystąpiło u mnie drobne pocenie, nawet nie z tej uszczelki, która ciekła koledze, tylko przy śrubach mocujących pokrywę zaworów od góry. Poci się ta nad napisem Endura Diesel, oraz ta po prawej stronie, po lewej jest czysta. Zapocenie jest minimalne, na szerokość 0,5 - 1 cm od tej metalowej podkładki pod śrubą. Pojawiło się po raz pierwszy odkąd mam samochód, czyli od sierpnia. Silnik był wymyty przed sprzedażą i do teraz pozostaje czysty, poza tymi drobiazgami. W jaki sposób można usunąć te wycieki ? Są jakieś uszczelki pod śrubami, które się zużyły ? Jeśli tak to ile kosztują i jak się dokładnie nazywają, abym wiedział o co pytać w sklepie? Z góry dzięki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem, że to pewno niewielki problem, przez który nie ujdzie mi nawet naparstek oleju, ale ja lubię jak w samochodzie wszystko mam na "tip top". Ostatnio edytowane przez Tom@sz ; 16-03-2010 o 17:47 |