![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
![]()
Więc tak wskazówka od temperatury do 80 (według testowego trybu) idzie praktycznie proporcjonalnie do zmieniających się wartości na wyświetlaczu, lecz powyżej 80 wskazówka stoi pionowo a temperatura pokazywana na wyświetlaczy podczas jazdy przy mniej więcej 80-90 km/h wynosiła 103-109 stopni. Więc co się dzieje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
![]()
Zauważyłem teraz, że po przejechaniu około 6 km temperatura w trybie testowym pokazuje ponad 100 stopni wskazówka stoi pionowo po powrocie z tego krótkiego odcinka dotknąłem chłodnicę ażeby sprawdzić czy jest ciepła to jest zimna jakby wogóle nie była używana i wentylator bardzo szybko chodzi (po takim krótkim odcinku).
Na dłuższej trasie do 110 stopni wskazówka stoi pionowo, a przy 110-111 wskazówka o około 5mm może więcej podskakuje ku czerwonej kresce z przy 114 stopniach idzie jeszcze bliżej czerwonej, ale na czerwoną nie wchodzi. Temperatura na zewnątrz około -3 stopnie trasa około 40km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-11-2006
Skąd: Ciechocinek
Model: FF I FL
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2004
Postów: 234
|
![]()
W układzie chłodzenia focusa panuje nadciśnienie. Z tego powodu normalną rzeczą jest, że temperatura cieczy chłodzącej przekracza 100 stopni. Wskazówka w sprawnie działającym układzie powinna właśnie stać pionowo. Dieter Korp w książce " Ford Focus Poradnik Użytkownika" pisze, że dopiero przy 120 stopniach powinien włączyć się wentylator. Ten poradnik pewnie posiadasz, jeśli nie to jest gdzieś do pobrania na forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
![]()
Czyli nienormalne jest, że włącza się po przejechaniu kilku km, a wskazówka podskakuje z pionu do czerwonej kreski... To co jest przyczyną tego?
Na podłączonym komputerze, w czasie jazdy pokazuje temperaturę 125 stopni przy 120 włącza się wentylator na liczniku w trybie testowym w tym czasie pokazuje 104-105 a wskazówka stoi pionowo. Nie wykrywa żadnych błędów... Ostatnio edytowane przez mrozilla ; 12-12-2009 o 16:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
|
![]()
80-90 km/h wynosiła 103-109 stopni. Ja mam podobnie, to normalna temp w czasie jazdy, ale nie mam problemów z przegrzewaniem.
Na postoju mam 94 stopnie i aby wymusić wentylator muszę przygazować. ( wentylator się włącza przy 105. Jeśli idzie temp. na czerwoną linie a chłodnica zimna to - termostat, padając pompa ale pompa jak pada to raczej przecieka.
__________________
Regulamin $23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2001
Postów: 6
|
![]()
jeżeli wentylator CI się kręci, to możliwe jest,że po prostu, masz przełączone ogrzewania na przednią szybę. Nie musisz miec nawet wtedy włączonych obrotów ogrzewania a wentylator chodzi. Jeżeli skacze Ci temperatura to może byc to wina czujnika temperatury, albo złego odpowietrznienia. Jeżeli jesteś ze ślaska to mogę Ci polecic mechanika, który zajmował się tym problemem w moim aucie i zrobił auto rewelacyjnie. Osoba na prawdę godna polecenia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
Z chlodnicy idzie cienki wezyk do zbiornika wyrownawczego. Odepnij go od zbiornika i dmuchnij lub lekko pociagnij. Jezeli w benzynie jest tez drugi na zbiorniku to zrob to samo.
W tych przewodach sa ogranicznki ktore sie zaklejaja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
![]()
Po przejechaniu odcinka ponad 40km i temperaturze powietrza około -4 stopnie chłodnica zimna jak lód...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]()
A leci gorace powietrze z nawiewu? Jezeli tak to wyjmij wklad termostatu i przejedz sie.
jezeli nie to najpierw plukanie ukladu, albo sprawdzenie pompy. Sprobuje jeszcze go przegazowac na cieplo z odkreconym korkiem zbiornika plynu. Poziom powinien sie podniesc a wtedy dajel na obrotach zakrec korek. Stworzy sie podcisnienie. |
![]() |
![]() |