![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-06-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDI 116KM
Rocznik: 2000
Postów: 34
|
![]()
Witam!
Wczoraj gdy odpaliłem wieczorem auto i wsiadłem do środka czuć było zapach palonej gumy lub plastiku, szybko otworzyłem maske i spod maski to samo ale brak dymu czy płomienia. W trakcie jazdy zapach nie dostaje się do środka ale wystarczy stanąc na uruchomionym silniku i odrazu ten smród w kabinie. Probowalem mniej wiecej namierzyć okolice źrodła smrodu spod maski i zdecydowanie bardziej czuć to od strony pasażera bliżej szyby przedniej ale dokładnie nie udało mi się namierzyć.Macie jakieś pomysły co to może być? Aha a mam Mondeo MK3 2.0 TDDI rok 2001
__________________
==>MOJE BEJBE ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-04-2009
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo III ,MondeoIV
Silnik: 2.0TDCI , 2.0TDCI
Rocznik: 2006 , 2011
Postów: 70
|
![]()
alternator zobacz czy czasami nie jest gorący ja mialem chyba to samo w TDDi i jak byłem u elektryka sprawdzał niby ok ale ja sie uparłem ze to altrenator i kazałem rozebrać i okazało się ze do wymiany
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Bytom
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 60
|
![]()
u mnie przy takich objawach było do wymiany koło pasowe . Jak załaczysz klime i dymek bedzie wiekszy to napewno koło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-06-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDI 116KM
Rocznik: 2000
Postów: 34
|
![]()
TO ja ponownie. Otoz jestem wlasnie po holowaniu do domu. Po odpaleniu auta po minucie lub dwoch smród był już zdecydowanie za duży i w dodatku zaczal leciec spod maski dym. Auto stało cały czas na postoju. Zapaliła się kontrolka akumulatora. Padło widocznie na alternator bo przez ta kontrolke rozumiem ze nie było ładowania a alternatora. Ale co dalej. Silnik wylaczylem akumulator odlaczylem podymiło sie pare minut, gasnica byla w pogotowiu. Auta juz nie odpalałem ale po tym jak chciałem założyc kleme od aku żeby w czasie holowania miec swiatła wlaczone w alternatorze zaczelo cos jakby strzelac takie iskrzenie jakby bylo slychać. Troche mnie to zastanowiło. Przyznam sie ze jestem laikiem w sprawach samochodowych ale czy nie powinno być tak że prąd do alternatora dociera i coś tam zaczyna robić dopiero w momencie przekrecenia kluczyka? Kleme zdjalem zeby nie ryzykować. I auto odholowane. Teraz czeka mnie naprawa albo wymiana alternatora tak mi się przynajmniej wydaje.
__________________
==>MOJE BEJBE ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 26-11-2009
Skąd: Ballymena UK (Northern Ireland)
Model: Mondeo ZETEC
Silnik: 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2004
Postów: 161
|
![]()
prawdopodobnie uzwojenia na stojanie mają przebicie... rozmontuj alternator i podłącz sam stojan pod akumulator. jeżeli przewody owinięte na nim będą miały przebicie powinieneś zobaczyć iskierki i leciutki dymek. powodzenia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 27-07-2007
Skąd: Małopolska południowa
Model: Mondeo Mk5 ; Focus Mk4; Focus Mk3 RS
Silnik: 2.0 TDCI 180ps ; 2.0 TDCI 150ps; 2.3 EB 350ps
Rocznik: 2018 ; 2020 ; 2017
Postów: 1,382
|
![]()
to iskrzenie to z alternatora czy klemy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-04-2009
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo III ,MondeoIV
Silnik: 2.0TDCI , 2.0TDCI
Rocznik: 2006 , 2011
Postów: 70
|
![]()
Tak jak pisałem alternator do wymiany jak sie nie myle regulator napięcia padł a to jest w obudowie alternatora ale to bylo 2 lata temu cena nowego +wymiana 1100zł auto na drugi dzień teraz napewno mniej
Ostatnio edytowane przez an401 ; 13-01-2010 o 08:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-06-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDI 116KM
Rocznik: 2000
Postów: 34
|
![]()
Iskier nie widać ale jak tylko podłącze akumulator z alternatora "słychać" tak jakby iskrzenie. Narazie telefonicznie podpytałem elektromechanika i stwierdził on, że niekoniecznie cały alternator jest do wymiany że to może być jakaś błacha sprawa... tylko jaka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to się okaże w najbliższym czasie...
__________________
==>MOJE BEJBE ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
![]()
Miałem identyczną sytuację na granicy Chorwacko -Słoweńskiej. Zablokowane sprzęgło klimy + w konsekwencji zniszczone koło rolki prowadzącej i pasek wielorowkowy.
Jeżeli to będzie takie samo uszkodzenie to naprawa kręci się wokół 1000 zł. Gdyby to był alternator to fabrycznie zregenerowany około 600 zł. + pasek, koło też około 1000 zł. Ostatnio edytowane przez Piotr K ; 15-01-2010 o 11:38 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 14-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: mondeo kombi
Silnik: 2l tdci 115hp
Rocznik: 2006
Postów: 35
|
![]()
Prawdopodobnie koniec szczotek w alternatorze, zwarcie w wirniku.
|
![]() |
![]() |